abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 december 2020 @ 15:30:01 #126
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196619170
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 15:17 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Fietsenstallingen zijn dan ook vooral buiten niet? Daar is de verspreiding sowieso minder als binnen.
Zou dat wat uitmaken als ze met vijf of zes op elkaar gepakt staan en op elkaars mobiel filmpjes staan te kijken?
  dinsdag 8 december 2020 @ 15:31:04 #127
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196619186
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 15:29 schreef Freecky28 het volgende:
Ze blijven ons "meer besmettingen " voorliegen tot de vaccins er zijn
Ja, de ziekenhuizen liggen vol met leugenaars, goed verhaal man. Ga toch weg joh.
  dinsdag 8 december 2020 @ 15:31:21 #128
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196619188
quote:
13s.gif Op dinsdag 8 december 2020 15:31 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ja, de ziekenhuizen liggen vol met leugenaars, goed verhaal man. Ga toch weg joh.
Zijn allemaal acteurs, je weet toch.
pi_196619189
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 15:29 schreef Freecky28 het volgende:
-edit- Deze post is inderdaad BNW
Dit hoort thuis is het bnw subforum van bnw
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 8 december 2020 @ 15:31:25 #130
14505 OProg
A Life in Music
pi_196619192
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 15:28 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Agema stelt eigenlijk niet echt altijd een vraag. Ze stelt iets over wat Van Dissel 5 minuten eerder heeft verteld; het komt erg over alsof zij alle wijsheid in pacht heeft. Maar vervolgens wordt ze keihard op haar plek gezet door Van Dissel.
Gelukkig komt dan daarna Haga zijn PCR-testen kloppen niet stokpaardje er in gooien. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 8 december 2020 @ 15:31:50 #131
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196619203
Ik snap dat het allemaal spannend is voor de persco van vanavond. Kunnen we weer een beetje normaal posten? Met respect en niveau
pi_196619228
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 15:22 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Moet er natuurlijk wel bij worden gezegd dat die clusters makkelijker te vinden zijn binnen de horeca vanwege de notitie die je moest maken bij binnenkomst. Veel makkelijker te traceren allemaal. Er bestaat best een kans dat er elders ook grote clusters zijn, maar dat die veel minder snel en effectief gevonden worden.
Er zitten zeker onvolkomenheden in de analyse van de besmettingscontexten. Maar men heeft meer informatie voorhanden. Misschien zeggen mobiliteitsgegevens bijvoorbeeld iets over een verplaatsing van de plekken waar mensen contact met elkaar hebben (in plaats van een gehoopte vermindering). En gegevens over leeftijdsgroepen zeggen vaak ook iets.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 8 december 2020 @ 15:34:10 #133
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196619234
twitter

Pfizer heeft hun data en onderzoeksresultaten openbaar gemaakt
  dinsdag 8 december 2020 @ 15:35:59 #134
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_196619258
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 15:34 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Pfizer heeft hun data en onderzoeksresultaten openbaar gemaakt
Mogen de knappe koppen zich over gaan buigen. Benieuwd wat de conclusies zijn :)
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_196619274
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 december 2020 15:29 schreef Tijn het volgende:

[..]

Echt onpartijdig is natuurlijk wel lastig. De opdrachtgevers van het RIVM zijn:

• het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport
• het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat
• het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat

Het lijkt me sterk dat het RIVM lijnrecht tegenover een van hun opdrachtgevers wil staan.
Daarom schreef ik ook 'wordt geacht'. De onafhankelijkheid van het RIVM is eerder dit jaar in twijfel getrokken (bron). Maar ik zie geen reden waarom het RIVM bij voorbaat een voor het ministerie van Economische Zaken en Klimaat gunstige conclusie zou willen trekken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196619281
twitter

1. Volgens de cijfers van 7 december liggen er 470 mensen patiënten met een positieve test op de IC en 1190 patiënten op andere afdelingen. In totaal 1660 mensen. De druk op de zorg is niet anders dan andere jaren. Waarom dan nog vasthouden aan de maatregelen?

2. We moesten er eerst voor zorgen dat de IC niet overbezet raakte, daarna moest de druk op de zorg verminderd worden en als dat allemaal niet aan de hand is wordt er weer gefocust op het aantal "besmettingen", wanneer is het genoeg? Wanneer kunnen we weer terug naar normaal?

3. U stelt dat u zorgen heeft over het te hoge aantal "besmettingen", maar deze positieve testen zorgen vooralsnog niet voor een stijgende lijn in het aantal opgenomen patiënten of het aantal overlijdens. Deze nemen juist af. Zou het een teken kunnen zijn van groepsimmuniteit?

4. Er lijkt geen verband te zijn tussen de genomen maatregelen, deze worden steeds strenger (mondkapjesplicht, horeca langer dicht etc) en het toenemend aantal "besmettingen". Hoe kan dit volgens u?

5. U bent, neem ik aan, inmiddels bekend met de Retraction request letter van Peter Borger en een team van wetenschappers (waaronder een Nobelprijs winnaar) over de Corman-Drosten paper? Waar blijft de inhoudelijke, transparante reactie van het kabinet op deze retraction letter?

6. Mocht de Retraction request letter tot gevolg hebben dat de Corman-Drosten paper, de basis voor 70% van de RT-PCR tests, teruggetrokken wordt, vindt u dan ook dat alle PCR testen op basis van deze paper onmiddellijk moeten stoppen omdat we niet weten wat we testen?

7. Hoewel zelfs Marion Koopmans in een recent interview aangaf dat een positieve PCR test niet aantoont of je een actieve besmetting hebt en ook niets zegt over besmettelijkheid, blijft u beiden de positieve testen "besmettingen" noemen. Waarom?

8. In een Kamerbrief van 16 november maakte u onderstaand statement. Hoe kan het dat u dit, logischerwijs, een risico noemt, maar het vaccin toch de enige oplossing uit deze crisis blijft noemen. Zijn de Nederlanders proefkonijnen?

9. Bent u op de hoogte van de oproep tot stoppen met het testen van vaccins door Dr. Yeadon en Dr. Wodarg? Zij stellen dat het vaccin kan leiden tot onvruchtbaarheid bij vrouwen en ernstige allergische reacties. Wat is uw reactie?

https://lifepetitions.com(...)ne-testing-in-europe

10. U stelde dat het instellen van een #mondkapjesplicht zou leiden tot meer duidelijkheid. Mensen met psychische/medische problemen worden nu gediscrimineerd. Zij krijgen geen doktersverklaring en worden nu vaak geweigerd in winkels. Waarom is dan toch de plicht duidelijker?

11. Volgens onderzoek (onder 10 miljoen inwoners van Wuhan) geplaatst in The Lancet en Nature is er geen sprake van a-symptomatische besmetting. Maatregelen voor mensen zonder symptomen zijn dus nutteloos. Wat zijn uw gedachten hierover?

https://www.nature.com/articles/s41467-020-19802-w

12. Op 4 december gaf u, de heer Rutte, aan dat de horeca dicht moet blijven omdat daar de meeste besmettingen plaats vinden. Dit is volgens de cijfers (6 oktober) van het RIVM niet het geval. Wat weet u dat het RIVM niet weet?

pi_196619291
-edit- niet schelden hier

[ Bericht 95% gewijzigd door Momo op 08-12-2020 15:39:16 ]
  dinsdag 8 december 2020 @ 15:40:16 #138
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_196619318
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 15:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Jawel. Alles blijft hetzelfde. Heel misschien wat extra mensen op bezoek met Kerst (lijkt mij sterk, maar goed).
Ben je nu aan het kletsen of heb ik ergens iets gemist?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_196619323
Lekker vrij te speak hier
Forum ?
pi_196619332
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 15:40 schreef Freecky28 het volgende:
Forum ?
Met spelregels.
pi_196619360
quote:
Forum ?
Private forums kennen geen vrijheid van meningsuiting nee.
pi_196619368
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 15:37 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]

1. Volgens de cijfers van 7 december liggen er 470 mensen patiënten met een positieve test op de IC en 1190 patiënten op andere afdelingen. In totaal 1660 mensen. De druk op de zorg is niet anders dan andere jaren. Waarom dan nog vasthouden aan de maatregelen?

2. We moesten er eerst voor zorgen dat de IC niet overbezet raakte, daarna moest de druk op de zorg verminderd worden en als dat allemaal niet aan de hand is wordt er weer gefocust op het aantal "besmettingen", wanneer is het genoeg? Wanneer kunnen we weer terug naar normaal?

3. U stelt dat u zorgen heeft over het te hoge aantal "besmettingen", maar deze positieve testen zorgen vooralsnog niet voor een stijgende lijn in het aantal opgenomen patiënten of het aantal overlijdens. Deze nemen juist af. Zou het een teken kunnen zijn van groepsimmuniteit?

4. Er lijkt geen verband te zijn tussen de genomen maatregelen, deze worden steeds strenger (mondkapjesplicht, horeca langer dicht etc) en het toenemend aantal "besmettingen". Hoe kan dit volgens u?

5. U bent, neem ik aan, inmiddels bekend met de Retraction request letter van Peter Borger en een team van wetenschappers (waaronder een Nobelprijs winnaar) over de Corman-Drosten paper? Waar blijft de inhoudelijke, transparante reactie van het kabinet op deze retraction letter?

6. Mocht de Retraction request letter tot gevolg hebben dat de Corman-Drosten paper, de basis voor 70% van de RT-PCR tests, teruggetrokken wordt, vindt u dan ook dat alle PCR testen op basis van deze paper onmiddellijk moeten stoppen omdat we niet weten wat we testen?

7. Hoewel zelfs Marion Koopmans in een recent interview aangaf dat een positieve PCR test niet aantoont of je een actieve besmetting hebt en ook niets zegt over besmettelijkheid, blijft u beiden de positieve testen "besmettingen" noemen. Waarom?

8. In een Kamerbrief van 16 november maakte u onderstaand statement. Hoe kan het dat u dit, logischerwijs, een risico noemt, maar het vaccin toch de enige oplossing uit deze crisis blijft noemen. Zijn de Nederlanders proefkonijnen?

[ afbeelding ]

9. Bent u op de hoogte van de oproep tot stoppen met het testen van vaccins door Dr. Yeadon en Dr. Wodarg? Zij stellen dat het vaccin kan leiden tot onvruchtbaarheid bij vrouwen en ernstige allergische reacties. Wat is uw reactie?

https://lifepetitions.com(...)ne-testing-in-europe

10. U stelde dat het instellen van een #mondkapjesplicht zou leiden tot meer duidelijkheid. Mensen met psychische/medische problemen worden nu gediscrimineerd. Zij krijgen geen doktersverklaring en worden nu vaak geweigerd in winkels. Waarom is dan toch de plicht duidelijker?

11. Volgens onderzoek (onder 10 miljoen inwoners van Wuhan) geplaatst in The Lancet en Nature is er geen sprake van a-symptomatische besmetting. Maatregelen voor mensen zonder symptomen zijn dus nutteloos. Wat zijn uw gedachten hierover?

https://www.nature.com/articles/s41467-020-19802-w

12. Op 4 december gaf u, de heer Rutte, aan dat de horeca dicht moet blijven omdat daar de meeste besmettingen plaats vinden. Dit is volgens de cijfers (6 oktober) van het RIVM niet het geval. Wat weet u dat het RIVM niet weet?

[ afbeelding ]
Best degelijke vragen; hoger niveau dan de gebruikelijke journalisten in ieder geval. Eerste vraag vind ik alleen een tegenvaller. Is ondertussen al zo vaak herhaald dat de druk op de ziekenhuizen juist zo erg is omdat ze steeds minder toekomen aan reguliere operaties. Dus die reguliere patienten zitten niet bij die 1660 inbegrepen waar ze het over heeft.
pi_196619370
quote:
5s.gif Op dinsdag 8 december 2020 15:40 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ben je nu aan het kletsen of heb ik ergens iets gemist?
Nee, dat zeiden ze bij het journaal en Nieuwsuur.

Als er niets verandert valt er ook wat minder te lekken natuurlijk :P.
pi_196619396
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 15:42 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

Heb het over het aantal door het rivm doorgegeven besmettingen
Niet het aantal opgenomen mensen in het ziekenhuis , lieferd
Moet het niet Feecky 08 zijn ipv 28?

Afijn ook de ziekenhuis cijfers lopen weer iets op en daar stuurt men op. De besmettingen zijn vaak een voorbode over wat er gaat komen in de ziekenhuizen. Als je gaat wachten met maatregelen totdat de ziekenhuizen vol liggen of een snel stijgende lijn vertonen ben je al te laat. Want dan komt er dus nog een berg patienten aan.
  Moderator dinsdag 8 december 2020 @ 15:44:58 #145
236264 crew  capricia
pi_196619407
quote:
Forum ?
Niet schelden, niet op de man, normale bewoordingen, BNW is elders. Volg de aanwijzingen van de mods op.
Oh en commentaar op de moderatie mag in het FB topic.

Dat was het zo'n beetje. :*
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196619410
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 15:42 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

Heb het over het aantal door het rivm doorgegeven besmettingen
Niet het aantal opgenomen mensen in het ziekenhuis , lieferd
Oeh.... als het aantal besmettingen veel te hoog bij elkaar gelogen wordt en het aantal ziekenhuisopnames niet... dan betekent dat toch dat de kans om met corona in het ziekenhuis te belanden, heel veel groter wordt? :o

Oh... en Tijn is een lieVerd... O+
pi_196619417
quote:
80s.gif Op dinsdag 8 december 2020 15:25 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Waar het gros niks mee doet. Denk ik.
Tja, als ze zelf geen ruggengraat tonen is het lastig dat wel van anderen te eisen.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  dinsdag 8 december 2020 @ 15:47:04 #148
3542 Gia
User under construction
pi_196619438
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 15:37 schreef Nober het volgende:

[afbeelding ]
Alles waar meer besmettingen zijn dan in de horeca, procentueel gezien, bevindt zich achter de voordeur. Privé dus.
Daar kun je heel moeilijk ingrijpen.
pi_196619439
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 december 2020 15:45 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Tja, als ze zelf geen ruggengraat tonen is het lastig dat wel van anderen te eisen.
Ben ik met je eens hoor.
pi_196619447
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 15:44 schreef capricia het volgende:

[..]

Niet schelden, niet op de man, normale bewoordingen, BNW is elders. Volg de aanwijzingen van de mods op.
Oh en commentaar op de moderatie mag in het FB topic.

Dat was het zo'n beetje. :*
BNW wordt gedomineerd door mensen die mijn inziens hier beter de discussie kunnen houden.

De reden dat ik me bij BNW ook niet meer echt thuis voel. Er is (aangaande corona) nauwelijks verschil tussen dit subforum en daar.

No offence naar F.Sinatra en andere gelijkgestemde users overigens. Die weten wel welke users ik bedoel hoop ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')