Dan lees jij een ander BNW dan ik, vermoed ik.quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:47 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
BNW wordt gedomineerd door mensen die mijn inziens hier beter de discussie kunnen houden.
De reden dat ik me bij BNW ook niet meer echt thuis voel. Er is (aangaande corona) nauwelijks verschil tussen dit subforum en daar.
Omdat besmet zijn niet gelijk staat aan besmettelijk zijn.quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:37 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
7. Hoewel zelfs Marion Koopmans in een recent interview aangaf dat een positieve PCR test niet aantoont of je een actieve besmetting hebt en ook niets zegt over besmettelijkheid, blijft u beiden de positieve testen "besmettingen" noemen. Waarom?
Andere landen maken het verschil tussen natte en droge Horeca.quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Alles waar meer besmettingen zijn dan in de horeca, procentueel gezien, bevindt zich achter de voordeur. Privé dus.
Daar kun je heel moeilijk ingrijpen.
De eerste keer had ze nog wel aardige vragen. Nu gaat ze duidelijk een stap verder en laat ze zien aan welke kant ze staat!Kan ook zo naar het BNW die Annelies.quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Omdat besmet zijn niet gelijk staat aan besmettelijk zijn.
Mijn hemel, deze dame is niet het grootste licht, hè?
Hey niet zo schelden he.quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:48 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn hemel, deze dame is niet het grootste licht, hè?
No offence taken, maar ik zie wel degelijk een verschil tussen BNW en CORquote:Op dinsdag 8 december 2020 15:47 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
BNW wordt gedomineerd door mensen die mijn inziens hier beter de discussie kunnen houden.
De reden dat ik me bij BNW ook niet meer echt thuis voel. Er is (aangaande corona) nauwelijks verschil tussen dit subforum en daar.
No offence naar F.Sinatra en andere gelijkgestemde users overigens. Die weten wel welke users ik bedoel hoop ik.
Excuses, ik laat me soms even gaan als ik de stupiditeit niet meer aankan.quote:
Ik lees één vraag en het is deze inkopper. Iedereen met enige interesse in het onderwerp weet na 9 maanden ondertussen wel het verschil tussen besmettelijk en besmet. Helaas weet Annelies dat niet. Jammer Annelies.quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:37 schreef Nober het volgende:
7. Hoewel zelfs Marion Koopmans in een recent interview aangaf dat een positieve PCR test niet aantoont of je een actieve besmetting hebt en ook niets zegt over besmettelijkheid, blijft u beiden de positieve testen "besmettingen" noemen. Waarom?
Hier in Wales is de horeca nu droog, dat wil zeggen dat er geen alcohol meer geschonken mag worden desalniettemin stijgen de covid gevallen alweer onrustbarend sinds de algehele lockdown is opgeheven en komen er vermoedelijk weer nieuwe maatregelen aan.quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Andere landen maken het verschil tussen natte en droge Horeca.
Al moet ik erbij zeggen dat de uitbraken in de droge Horeca in NL niet vaak was, maar waar het gebeurde (bruiloft) wel meteen veel besmettingen betrof.
Ik ben bang dat ze voor nu hun blik gericht hebben op kerst en eventueel de start van het inenten van risicogroepen in januari. Het zou me verbazen als ze verder kijken dan dat.quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
Echt het enige waar ik vanavond benieuwd naar ben is of (en wat) ze gaan zeggen over het vaccinatietraject. De rest geloof ik allemaal wel.
Voel je vrij om posts te TRen die over de grens gaan.quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:47 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
No offence naar F.Sinatra en andere gelijkgestemde users overigens. Die weten wel welke users ik bedoel hoop ik.
Komt denk ik neer op: ''heb vertrouwen, het komt allemaal goed, maar we moeten nog wel wat dingen uitzoeken/overleggen''. Zullen het redelijk vaag houden. Verwacht er maar weinig van als de belangrijkste betrokken minister andere landen die sneller begonnen omschreef als landen die ''spierballenvertoon'' lieten zien en dat dat niet nodig is.quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
Echt het enige waar ik vanavond benieuwd naar ben is of (en wat) ze gaan zeggen over het vaccinatietraject. De rest geloof ik allemaal wel.
Denk opzich wel een logische wijziging.quote:Het zorgpersoneel in de verpleeghuizen, thuiszorg, wijkverpleging en gehandicaptenzorg is de eerste groep die een coronavaccin krijgt. Dat maakt het kabinet vanavond bekend, bevestigen bronnen aan de NOS.
Die groep bestaat uit 625.000 mensen, terwijl Nederland genoeg Pfizer-vaccins heeft voor 450.000 mensen. Niet alle zorgpersoneel kan dus direct worden ingeënt. Het kabinet gaat centrale locaties opzetten voor het zorgpersoneel, hoeveel en waar is nog niet bekend.
Het kabinet kiest voor deze strategie omdat het lastiger is om het vaccin bij meer dan 3000 verpleeghuis- en gehandicapteninstellingen te krijgen. Het Pfizer-vaccin moet op -70 graden bewaard worden, dat is een logistieke uitdaging. Zorgpersoneel kan naar centrale locaties reizen, bewoners niet
En toch ben ik blij dat ze open zijn, de scholen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hier in Wales is de horeca nu droog, dat wil zeggen dat er geen alcohol meer geschonken mag worden desalniettemin stijgen de covid gevallen alweer onrustbarend sinds de algehele lockdown is opgeheven en komen er vermoedelijk weer nieuwe maatregelen aan.
Dus ik denk dat zulke experimenten wel aangeven dat een verschil tussen natte en droge horeca maken niet veel uithaalt. Maar dat is slechts mijn idee, ik denk ook dat scholen momenteel enorm bijdragen aan de stijging in Nederland.
Hoe weet je zeker dat je die aan elkaar kunt relateren? Klinkt altijd als logica in de vorm van: 'toen ik vanmorgen een regendans deed ging het 's avonds regenen dus het doen van een regendans werkt.'quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:52 schreef Tijger_m het volgende:
Dus ik denk dat zulke experimenten wel aangeven dat een verschil tussen natte en droge horeca maken niet veel uithaalt. Maar dat is slechts mijn idee, ik denk ook dat scholen momenteel enorm bijdragen aan de stijging in Nederland.
En dan de beter distribueerbare vaccins in de verzorgingstehuizen. Klinkt prima.quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:53 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/l/2359802
We gaan toch niet de ouderen eerst vaccineren. Het blijkt nogal lastig om vaccin te distribueren naar hun tehuizen. We beginnen nu met zorgpersoneel.
Ook weer een lekker staaltje communicatie, eerst dat helemaal brengen. Je zou bijna het idee hebben dat Hugo elk conceptplan meteen naar buiten brengt als een soort definitief plan.quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:53 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/l/2359802
We gaan toch niet de ouderen eerst vaccineren. Het blijkt nogal lastig om vaccin te distribueren naar hun tehuizen. We beginnen nu met zorgpersoneel.
Anders staat het conceptplan morgen in de betere tabloid als 'GEheIm RaPPoRt' en heeft Sywierd er 's avonds al wat over mogen zeggen bij de talkshows.quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Ook weer een lekker staaltje communicatie, eerst dat helemaal brengen. Je zou bijna het idee hebben dat Hugo elk conceptplan meteen naar buiten brengt als een soort definitief plan.
Ja, dat mag natuurlijk maar het blijft een lastige spagaat, heb ik het idee.quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:54 schreef capricia het volgende:
[..]
En toch ben ik blij dat ze open zijn, de scholen.
Lastig hè.
Ik zeg toch dat het mijn mening is? En mijn regendans vanmorgen werkte gewoon, het regent al de hele dag.quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:54 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Hoe weet je zeker dat je die aan elkaar kunt relateren? Klinkt altijd als logica in de vorm van: 'toen ik vanmorgen een regendans deed ging het 's avonds regenen dus het doen van een regendans werkt.'
Daar vrees ik ook voor, ja.quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben bang dat ze voor nu hun blik gericht hebben op kerst en eventueel de start van het inenten van risicogroepen in januari. Het zou me verbazen als ze verder kijken dan dat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |