Met haar zelfde kutvraag elke week weer.quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:19 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat wordt weer feest morgen ja. Mogen we Fleur Agema weer horen praten
Professor dr van Dissel hèquote:Op dinsdag 8 december 2020 14:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn. Dan zouden we kunnen verwachten dat Van Dissel er morgen iets over gaat zeggen.
Inclusief Den Haag zelf. Zo zou je onderhand haast gaan denken.quote:
Is er morgen weer een briefing?quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:19 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat wordt weer feest morgen ja. Mogen we Fleur Agema weer horen praten
quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:06 schreef Freecky28 het volgende:
Nu de horecazaken niet openen is het doelwillig kapot maken van je economie, land en mensen .
Horecaondernemers zijn hun privebezittingen al aan het verkopen , huis auto boot etc
Waar ze jaren lang keihard voor gewerkt hebben.
Dan laten ze die duizenden euro's investeren voor anti corona maatregelen.
En dan gooien die clowns in Den Haag alle zaken dicht voor maanden????
En dat vinden wij allemaal normaal ??
Grote mannen huilend en de wanhoop nabij
Vergeet niet dat wij allen dat de rest van ons leven terug moeten betalen .
Waarom is het restaurant in de 2e kamer wel open? En lopen ze daar zonder mondkapje ??
Ineens voor de persconferentie lopen de besmettingen "schrikbarend" op , terwijl we allemaal gemuilkorfd rondlopen
Banggemaakt zijn tegen , en oorlog voeren tegen?
Mogen elkaar niet meer zien , geen familie bij elkaar , vrienden , feestjes of wat dan ook
Helpt dus allemaal geen ruk , dus grote faal De Jonge Rutte .
Mensen gaan het "tegenlicht" hopelijk ook zien anders is de ellende die ons te wachten staat niet te overzien
Ik moest dit even kwijt
Eventueel kan je toch eens kijken wat het effect is als je bovenbouw deels misschien een niet al te lange periode naar huis te verplaatsen. Eventueel niet alle dagen. Mij valt op dat het er nu overvol is met een aantal waar je nooit genoeg winkelwagentjes voor krijgt als ze de supermarkt in zouden moeten, maar ik vraag me dan wel af wat nu het gevolg van besmetting van een hele bulk 17-jarigen bij elkaar is. Er is nu een soort wazige grens dat pas volwassenen een rol spelen in de besmetting.quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:16 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Maar hoe zie je het je realistisch oplossen?
Is niks Bnw aanquote:Op dinsdag 8 december 2020 15:12 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik had hem een paar weken geleden ook gepost .. maar nee .. 'BNW'.
Goede docu inderdaad
Welke vraag is dat dan?quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Met haar zelfde kutvraag elke week weer.
Zouden ze daar ook niet een beetje zo kijken?quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:20 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Inclusief Den Haag zelf. Zo zou je onderhand haast gaan denken.
Moet er natuurlijk wel bij worden gezegd dat die clusters makkelijker te vinden zijn binnen de horeca vanwege de notitie die je moest maken bij binnenkomst. Veel makkelijker te traceren allemaal. Er bestaat best een kans dat er elders ook grote clusters zijn, maar dat die veel minder snel en effectief gevonden worden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het maakt gewoon nogal een verschil door wie de analyse is uitgevoerd en wie de conclusies heeft getrokken, namelijk het RIVM (dat wordt geacht onpartijdig te zijn) of het ministerie (met een specifiek belang).
En ik ben heel benieuwd naar de toelichting. Zo is het - zeg ik met mijn boerenverstand - logisch dat het aantal besmettingen in de thuiscontext toeneemt. Het is namelijk slechter weer en mensen die elkaar opzoeken doen dat vaker dan een paar maanden geleden binnenshuis. Maar dat wil nog niet zeggen dat het aantal besmettingen niet verder toe zou nemen als restaurants weer open zouden gaan.
Laten we tot slot niet vergeten dat in de horeca relatief veel grote clusters van besmettingen plaatsvonden. In die zin kun je de horeca niet zomaar vergelijken met huisbezoek. Ik zou van het RIVM verwachten dat hier ook iets over wordt gezegd in een nieuw onderzoek.
Tsja, ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat wat er ook gedaan wordt, het allemaal niet zo heul veul effect lijkt te hebben.quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:21 schreef OProg het volgende:
[..]
Eventueel kan je toch eens kijken wat het effect is als je bovenbouw deels misschien een niet al te lange periode naar huis te verplaatsen. Eventueel niet alle dagen. Mij valt op dat het er nu overvol is met een aantal waar je nooit genoeg winkelwagentjes voor krijgt als ze de supermarkt in zouden moeten, maar ik vraag me dan wel af wat nu het gevolg van besmetting van een hele bulk 17-jarigen bij elkaar is. Er is nu een soort wazige grens dat pas volwassenen een rol spelen in de besmetting.
Tas in de kluisjes svp.quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:19 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Regel dat achter maar![]()
Ik neem mijn tas mee.
Er komen geen maatregelen. Het aantal mensen dat thuis tegelijk op bezoek mag komen is het enige, let maar op.quote:
Er zijn heel veel dingen waar we wel zonder kunnen. Het probleem is gewoon dat de eigenaren van een horeca-onderneming, maar ook evenementen en allerlei andere sectoren keihard geraakt worden en al het spaargeld wat ze opgebouwd hebben kwijtraken.quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:13 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
2% van de economie.... We kunnen wel zonder hoor. Het sociale aspect is natuurlijk wel belangrijk in deze branche.
Ik snap de boosheid, maar de wereld vergaat niet ofzo. En ook al gaat nu 100% van de horeca failliet; Als de maatregelen terug worden gedraaid is er zoveel vraag dat er weer allemaal nieuwe tentjes uit de grond ploppen. En daar kunnen we dan weer ongemuilkorfd naartoe, met familie en vrienden
Dat ben ik dan ook wel weer met je eens. Maar gelukkig drukken we de R enorm omdat je na 20:00 geen kratje bier in de supermarkt mee kan nemen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:23 schreef F.Sinatra het volgende:
Tsja, ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat wat er ook gedaan wordt, het allemaal niet zo heul veul effect lijkt te hebben.
Je zal maar een horecazaak hebben , dan piep je wel andersquote:Op dinsdag 8 december 2020 15:13 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
2% van de economie.... We kunnen wel zonder hoor. Het sociale aspect is natuurlijk wel belangrijk in deze branche.
Ik snap de boosheid, maar de wereld vergaat niet ofzo. En ook al gaat nu 100% van de horeca failliet; Als de maatregelen terug worden gedraaid is er zoveel vraag dat er weer allemaal nieuwe tentjes uit de grond ploppen. En daar kunnen we dan weer ongemuilkorfd naartoe, met familie en vrienden
Waar het gros niks mee doet. Denk ik.quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er komen geen maatregelen. Het aantal mensen dat thuis tegelijk op bezoek mag komen is het enige, let maar op.
Ja, allemaal van die kattensprongen met als resultaat?quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:25 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat ben ik dan ook wel weer met je eens. Maar gelukkig drukken we de R enorm omdat je na 20:00 geen kratje bier in de supermarkt mee kan nemen.
Agema stelt eigenlijk niet echt altijd een vraag. Ze stelt iets over wat Van Dissel 5 minuten eerder heeft verteld; het komt erg over alsof zij alle wijsheid in pacht heeft. Maar vervolgens wordt ze keihard op haar plek gezet door Van Dissel.quote:
Ook dat weet je niet omdat de positief geteste mensen zonder maatregelen wellicht wel richting de 20k per dag waren gegaan.... Je weet het simpel weg nietquote:Op dinsdag 8 december 2020 15:26 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ja, allemaal van die kattensprongen met als resultaat?
Lastig om dat te beantwoorden omdat je niet exact weet hoe je ervoor zou staan wanneer je niks deed. Maar echt succesvol is het in ieder geval niet.
Echt onpartijdig is natuurlijk wel lastig. De opdrachtgevers van het RIVM zijn:quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het maakt gewoon nogal een verschil door wie de analyse is uitgevoerd en wie de conclusies heeft getrokken, namelijk het RIVM (dat wordt geacht onpartijdig te zijn) of het ministerie (met een specifiek belang).
Ah ik zal er eens op letten.quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Agema stelt eigenlijk niet echt altijd een vraag. Ze stelt iets over wat Van Dissel 5 minuten eerder heeft verteld; het komt erg over alsof zij alle wijsheid in pacht heeft. Maar vervolgens wordt ze keihard op haar plek gezet door Van Dissel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |