SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er :
11 gemeentes met 0 besmettingen
8 gemeentes met 1 besmetting
69 gemeentes met 2-5 besmettingen
71 gemeentes met 6-9 besmettingenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Ja, journalisten zullen ook nooit eens stoken neequote:
Dat ligt er dus maar net aan wat je toestaat, als je zoiets dus toestaat dan kan er in ieder geval wat horeca open. Kun je prima een bak koffie doen, warme chocomelk, een bord snert. Het zal niet ideaal zijn, maar beter dan de hele horeca sluiten en ik denk dat er genoeg mensen op afkomen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Als het al een partytent wordt... In zomer had je nog terrassen dan kan ik me voorstellen dat het goed gaat in buitenlucht. Straks gaat iedereen gewoon binnen zitten
Zsm opengooien.quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:50 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Volgens de Televaag gaat het om een RIVM notitie. Maakt het wel lastiger om het compleet te negeren.
Tegelijkertijd is een onderzoek meteen goud waard als daar uit naar voren komt dat scholen een grote rol spelen. Voor sommigen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het is gewoon een welles/nietes-discussie. Niemand kan met zekerheid het een of het ander beweren, en als Wiebes dat doet is het duidelijk dat daar een stukje politieke overtuiging in meespeelt.
100 man in een bioscoopzaal?quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:50 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Volgens de Televaag gaat het om een RIVM notitie. Maakt het wel lastiger om het compleet te negeren.
DAAR komen de besmettingen vandaan zeg ik jequote:Op dinsdag 8 december 2020 14:50 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, journalisten zullen ook nooit eens stoken neestraks ga je nog Maurice de Hond belangrijk vinden omdat die knakker van Op1 hem in zijn talkshow laat meepraten.
Corona zorgt voor gouden tijden bij de riooljournalistiek. EenVandaag, RTL, Telegraaf, het is daar elke dag feest op de redactie.
Deze mening deel ik hoor. Maar ik heb hem wel weer even naar het juiste topic gehaaldquote:Op dinsdag 8 december 2020 14:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit onderzoek heeft echt alles in zich van een 'wij van wc-eend'... Sowieso zijn er twee mogelijkheden:
1) RTL Nieuws rapporteert te kort door de bocht
2) Bij EZ hebben ze geen idee hoe correlatie en causaliteit werken.
Ik hoop van ganse hart dat het om het eerste gaat. Ik vrees het tweede.
Dat gezegd hebbende ben ik een voorstander van het openen van restaurants onder strenge voorwaarden.
Dus dan is het toch van RIVM? En dus gewoon onderdeel van de beleidskeuzes. Dat 'geheim' wil ook niet per se zeggen dat het 'geheim' is, maar meer iets als niet voldoende gecheckt om te publiceren.quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:50 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Die week data is tot 6 december. Dan moet de incubatietijd (5 dagen) al voorbij zijn, ze klachten krijgen, laten testen en al de uitslag krijgen op 6 december.quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Effect Sinterklaas lijkt al zichtbaar: Bezoek in de thuissituatie is 21,9% van de gevallen in bekende settings t.o.v. 18,2% vanaf 31 augustus.
RTL Nieuws doet wel vaker aan dat soort interpretaties. Blijkbaar zijn mensen als jij daar gevoelig voor.quote:
quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:50 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Nee hoorquote:De notitie is dinsdag besproken in het wekelijkse crisisberaad van het kabinet. Maar tot nu toe wil het ’zorgkamp’ in het kabinet er niets van weten. Het is maar zeer de vraag of er dinsdagavond überhaupt grote versoepelingen worden aangekondigd.
Maar dat is toch ook gewoon de situatie? Je weet niet hoeveel effect elke maatregel heeft. Welke je wel en niet doet is een politieke beslissing.quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Tegelijkertijd is een onderzoek meteen goud waard als daar uit naar voren komt dat scholen een grote rol spelen. Voor sommigen.
Nu het in het voordeel van de horeca is dan komt dat blijkbaar enkel omdat de minister in kwestie zijn politieke overtuiging mee laat spelen. Kan hoor, maar dan kan je datzelfde argument ook bij andere onderzoeken inzetten. Rondom winkels, scholen, whatever.
Uiteindelijk is het jammer dat we nu maanden in deze crisis zitten en dat we nog steeds niet fatsoenlijk weten waar stijgingen nou echt door veroorzaakt worden. Daardoor blijft het een kwestie van welles nietes, waar iedereen zijn of haar mening kan onderbouwen met verschillende bronnen. Want voor elke mening zijn er wel onderzoeken te vinden.
Het verhaal van RTL is anders. Het lijkt mij van belang waar dit weg komt.quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:51 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dus dan is het toch van RIVM? En dus gewoon onderdeel van de beleidskeuzes. Dat 'geheim' wil ook niet per se zeggen dat het 'geheim' is, maar meer iets als niet voldoende gecheckt om te publiceren.
Dat zou mooi zijn. Dan zouden we kunnen verwachten dat Van Dissel er morgen iets over gaat zeggen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:50 schreef Pvt.Webster het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)iger-dan-thuisbezoek
RIVM-notitie dus. Hmm.
Ik heb het woord oorlog niet in de mond genomen. Maar goed, geloof jij het lekker allemaal niet. Ik ben wel klaar met deze discussie.quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
RTL Nieuws doet wel vaker aan dat soort interpretaties. Blijkbaar zijn mensen als jij daar gevoelig voor.
Maar wat er staat ondermijnt jouw punt juist als je goed leest: Rutte heeft namelijk zelf gevraagd om dit onderzoek. En dat is hoe het moet gaan, mensen brengen standpunten in en onderbouwen dat met onderzoeken als deze.
Je verwart discussie en compromis met oorlog. Dat doet RTL Nieuws ook, maar dan met opzet.
Sentiment op de onderbuik als we "hebben het verdiend", "de roverheid neemt ons alles af" nemen nu ook steeds meer toe over he. Zou wel mooi zijn voor die ondernemers als dat weer kan, maar het is denk ik niet goed voor de cijfers.quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:52 schreef Kyran het volgende:
Ach, gooi maar open ook. Gaat toch niet meer goedkomen totdat genoeg burgers gevaccineerd zijn.
Kun je nagaanquote:Op dinsdag 8 december 2020 14:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Die week data is tot 6 december. Dan moet de incubatietijd (5 dagen) al voorbij zijn, ze klachten krijgen, laten testen en al de uitslag krijgen op 6 december.
Je claimde dat Rutte en de Jonge 'redding' nodig hadden. Mooi dat je daar op terugkomt in ieder gevalquote:Op dinsdag 8 december 2020 14:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb het woord oorlog niet in de mond genomen.
Ah, ja. Goed zo.quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Deze mening deel ik hoor. Maar ik heb hem wel weer even naar het juiste topic gehaald
Ze zouden voor de test de restaurants voor twee weken open moet gooien in de kerstvakantie. Scholen zijn dan dicht. Kijken of dat gaat zorgen voor een enorme dalingquote:Op dinsdag 8 december 2020 14:52 schreef Kyran het volgende:
Ach, gooi maar open ook. Gaat toch niet meer goedkomen totdat genoeg burgers gevaccineerd zijn.
Ik kom nergens op terug.quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je claimde dat Rutte en de Jonge 'redding' nodig hadden. Mooi dat je daar op terugkomt in ieder geval
Veel mensen vinden dat moeilijk. Er moet een schuldige zijn, en dat kan niet het virus zijn want dat is te moeilijk om te personificeren.quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Maar dat is toch ook gewoon de situatie? Je weet niet hoeveel effect elke maatregel heeft. Welke je wel en niet doet is een politieke beslissing.
Vermoedelijk vertraagd weekendeffect?quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:56 schreef NaturalScience het volgende:
[ afbeelding ]
Bijzonder dat nu al 4 weken op rij de dinsdag cijfers de laagste cijfers van de week zijn.
Jep mee eens.quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:56 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ah, ja. Goed zo.
Als je de Telegraaf mag geloven heeft RTL Nieuws onjuist bericht (en dat 'ie van het RIVM is). Het stuk in de Telegraaf is ook een stuk duidelijker en komt mij een stuk logischer over.
Waarvan akte.quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat mag ook, dan doe je lekker mee aan het ophitsen. Moet jij weten
Dat klopt ook inderdaad niet. Kan niet.quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:56 schreef NaturalScience het volgende:
[ afbeelding ]
Bijzonder dat nu al 4 weken op rij de dinsdag cijfers de laagste cijfers van de week zijn.
Muah, we weten niet eens echt hoe 'geheim' dat hele 'geheim' is. Ik heb 0 reden om aan te nemen dat het geheim is om malicieuze redenen. Ik zie wel wat redenen om de horecaschreeuwers die nu direct alles open willen en heel gretig politici kwaadaardig handelen in de schoenen willen schuiven te wantrouwen in hun goede bedoelingen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het verhaal van RTL is anders. Het lijkt mij van belang waar dit weg komt.
Bovendien weten wij niet waarom dit geheim is. Dat kan om “wetenschappelijke” redenen maar ook als “interne beraadslaging”.
Geloof er absoluut niet in dat horeca geen invloed heeft. Genoeg goede internationale onderzoeken waaruit blijkt dat het wel van invloed is.quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Sentiment op de onderbuik als we "hebben het verdiend", "de roverheid neemt ons alles af" nemen nu ook steeds meer toe over he. Zou wel mooi zijn voor die ondernemers als dat weer kan, maar het is denk ik niet goed voor de cijfers.
Die reacties van Wilders en Klaver zijn dan ook veelzeggend.quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:58 schreef VoMy het volgende:
[..]
Muah, we weten niet eens echt hoe 'geheim' dat hele 'geheim' is. Ik heb 0 reden om aan te nemen dat het geheim is om malicieuze redenen. Ik zie wel wat redenen om de horecaschreeuwers die nu direct alles open willen en heel gretig politici kwaadaardig handelen in de schoenen willen schuiven te wantrouwen in hun goede bedoelingen.
Het is echt te voorbarig om dat te stellen. Ze zijn bij het RIVM niet gek. Laten we gewoon de toelichting van Van Dissel afwachten.quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:59 schreef Kyran het volgende:
[..]
Geloof er absoluut niet in dat horeca geen invloed heeft. Genoeg goede internationale onderzoeken waaruit blijkt dat het wel van invloed is.
Dat een simpele doorberekening laat zien dat het heel misschien weinig of geen invloed zegt echt weinig. Als men bij het RIVM zo te werk gaat snap ik wel dat het niet goed gaat. Iets met correlatie/causatie.
Ja duh... maar de bedoeling was dat we gestaag zouden dalen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:45 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Helemaal niet. Er zijn veel meer tests bijgekomen en percentage is maar met 0,5% gestegen qua positieve testen
Waarom kan dat niet? Het staat er toch gewoon?quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:58 schreef Benny het volgende:
[..]
Dat klopt ook inderdaad niet. Kan niet.
Ik zie ook geen kwaadaardige motieven hoor. Laat dat even duidelijk zijn. Maar ik snap wel dat de horeca heel boos is als ze dit zo lezen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:58 schreef VoMy het volgende:
[..]
Muah, we weten niet eens echt hoe 'geheim' dat hele 'geheim' is. Ik heb 0 reden om aan te nemen dat het geheim is om malicieuze redenen. Ik zie wel wat redenen om de horecaschreeuwers die nu direct alles open willen en heel gretig politici kwaadaardig handelen in de schoenen willen schuiven te wantrouwen in hun goede bedoelingen.
Even off-topic maar frappant dat de T niet weet dat het al een tijdje het ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK) is.quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:50 schreef Pvt.Webster het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)iger-dan-thuisbezoek
RIVM-notitie dus. Hmm.
Dat weet de T heel goed hoor. Alleen zijn ze soms nogal kinderachtigquote:Op dinsdag 8 december 2020 15:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Even off-topic maar frappant dat de T niet weet dat het al een tijdje het ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK) is.
Je zou bijna gaan denken dat ook het gedrag van mensen een rol speelt, en niet alleen de maatregelen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:01 schreef Scrummie het volgende:
Vind het wel grappig om te zien dat hetzelfde verloop wereldwijd op worldometers.info zichtbaar is. Dus een korte stabilisatie, gevolgd door een kleine (en korte?) stijging.
Dat is een goed punt ja. Ook in Duitsland slaat de paniek inmiddels alweer toe. Het bewijst voor mij nogmaals dat het managen van zo'n tweede golf bijna onmogelijk is omdat het zo moeilijk is te voorspellen welke effecten maatregelen hebben.quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:01 schreef Scrummie het volgende:
Vind het wel grappig om te zien dat hetzelfde verloop wereldwijd op worldometers.info zichtbaar is. Dus een korte stabilisatie, gevolgd door een kleine (en korte?) stijging.
Dat was ook mijn interpretatie jaquote:Op dinsdag 8 december 2020 15:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat weet de T heel goed hoor. Alleen zijn ze soms nogal kinderachtig
Snap ik. Wat natuurlijk een deel van het probleem is; dat we maanden later nog steeds niet weten waar bepaalde stijgingen vandaan komen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Maar dat is toch ook gewoon de situatie? Je weet niet hoeveel effect elke maatregel heeft. Welke je wel en niet doet is een politieke beslissing.
Het zal vast invloed hebben, maar hoe verhoudt die invloed zich tot de (amper vergoede) schade die deze ondernemingen wordt aangedaan?quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:59 schreef Kyran het volgende:
[..]
Geloof er absoluut niet in dat horeca geen invloed heeft. Genoeg goede internationale onderzoeken waaruit blijkt dat het wel van invloed is.
Dat een simpele doorberekening laat zien dat het heel misschien weinig of geen invloed zegt echt weinig. Als men bij het RIVM zo te werk gaat snap ik wel dat het niet goed gaat. Iets met correlatie/causatie.
Aan de andere kant denk ik serieus "wij hebben weinig te verliezen". Als ze horeca opengooien en de getallen gaan niet keihard omhoog dan is dat mooi meegenomen.
Zowel mijn onderbuik als mijn logica zegt echter "niet doen".
Het wordt niet geheim gehouden en het wordt gedeeld en onderzocht.quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:05 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En het RIVM lijkt daar ook op te hintten. Toch apart dat dat klaarblijkelijk geheim wordt gehouden ipv gedeeld en serieus onderzocht.
Dat het er staat, maakt nog niet dat het kan. Het is wiskundig en logischerwijs niet logischquote:Op dinsdag 8 december 2020 15:00 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Waarom kan dat niet? Het staat er toch gewoon?
Zag gister ook de grafieken van twee staten in de VS over elkaar gelegd; bijna identiek op details na. Terwijl het staten zijn die qua maatregelen zo'n beetje water en vuur zijn, bij de 1 is het (in mijn herinnering) nauwelijks meer dan 'social distancing' en wat mondmaskertjes, bij de ander moet je volgens mij een papiertje laten zien als je naar buiten wil.quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is een goed punt ja. Ook in Duitsland slaat de paniek inmiddels alweer toe. Het bewijst voor mij nogmaals dat het managen van zo'n tweede golf bijna onmogelijk is omdat het zo moeilijk is te voorspellen welke effecten maatregelen hebben.
Dit is echt enorm overdrevenquote:Op dinsdag 8 december 2020 15:06 schreef Freecky28 het volgende:
Nu de horecazaken niet openen is het doelwillig kapot maken van je economie, land en mensen .
Horecaondernemers zijn hun privebezittingen al aan het verkopen , huis auto boot etc
Waar ze jaren lang keihard voor gewerkt hebben.
Dan laten ze die duizenden euro's investeren voor anti corona maatregelen.
En dan gooien die clowns in Den Haag alle zaken dicht voor maanden????
En dat vinden wij allemaal normaal ??
Grote mannen huilend en de wanhoop nabij
Vergeet niet dat wij allen dat de rest van ons leven terug moeten betalen .
Waarom is het restaurant in de 2e kamer wel open? En lopen ze daar zonder mondkapje ??
Ineens voor de persconferentie lopen de besmettingen "schrikbarend" op , terwijl we allemaal gemuilkorfd rondlopen
Banggemaakt zijn tegen , en oorlog voeren tegen?
Mogen elkaar niet meer zien , geen familie bij elkaar , vrienden , feestjes of wat dan ook
Helpt dus allemaal geen ruk , dus grote faal De Jonge Rutte .
Mensen gaan het "tegenlicht" hopelijk ook zien anders is de ellende die ons te wachten staat niet te overzien
Ik moest dit even kwijt
Zeker. Zou het te maken hebben met het feit dat het menselijke natuur is om bij betere cijfers de teugels te laten vieren?quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:01 schreef Scrummie het volgende:
Mooi, ben benieuwd wat dat onderzoek oplevert en wat de resultaten gaan zijn.quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het wordt niet geheim gehouden en het wordt gedeeld en onderzocht.
Je kunt het ook doen met Europese landen, het ontloopt elkaar echt niet veel. Dat is volgens mij al sinds de zomer zo, terwijl er tijdens de eerste golf voor zover ik kan zien toch wel grote verschillen waren.quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:06 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zag gister ook de grafieken van twee staten in de VS over elkaar gelegd; bijna identiek op details na. Terwijl het staten zijn die qua maatregelen zo'n beetje water en vuur zijn, bij de 1 is het (in mijn herinnering) nauwelijks meer dan 'social distancing' en wat mondmaskertjes, bij de ander moet je volgens mij een papiertje laten zien als je naar buiten wil.
Zullen sommige mensen natuurlijk ook zeggen van de schreeuw om een lockdown.quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dit is echt enorm overdreven
quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
Tijd voor een lockdown willen we nog met familie kerst vieren
quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:06 schreef Freecky28 het volgende:
Nu de horecazaken niet openen is het doelwillig kapot maken van je economie, land en mensen .
Horecaondernemers zijn hun privebezittingen al aan het verkopen , huis auto boot etc
Waarom is het restaurant in de 2e kamer wel open? En lopen ze daar zonder mondkapje ??
Ineens voor de persconferentie lopen de besmettingen "schrikbarend" op , terwijl we allemaal gemuilkorfd rondlopen
Mogen elkaar niet meer zien , geen familie bij elkaar , vrienden , feestjes of wat dan ook
Mensen gaan het "tegenlicht" hopelijk ook zien anders is de ellende die ons te wachten staat niet te overzien
Ik moest dit even kwijt
Heb je het Telegraaf-artikel gelezen? Staat in dit topic, zeer interessantquote:Op dinsdag 8 december 2020 15:08 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Mooi, ben benieuwd wat dat onderzoek oplevert en wat de resultaten gaan zijn.
Dat mag zekerquote:Op dinsdag 8 december 2020 15:08 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Zullen sommige mensen natuurlijk ook zeggen van de schreeuw om een lockdown.
[..]
Ja, dat zijn prima vragen. Misschien zit straks in een analyse daarvan wel een soort van 'oplossing' mochten we weer een keer een virusje onder ons krijgen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:08 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zeker. Zou het te maken hebben met het feit dat het menselijke natuur is om bij betere cijfers de teugels te laten vieren?
Of zouden er meer dynamieken achter virusverspreiding zitten, naast maatregelen en menselijk gedrag.
Interessant om te zien idd
Telegraaf , echt de meest betrouwbare bron🙈quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Heb je het Telegraaf-artikel gelezen? Staat in dit topic, zeer interessant
Nee, ik zelf ook niet overigens.quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:10 schreef F.Sinatra het volgende:
Denken jullie echt dat wat er ook gezegd over huisbezoekers etc. wordt vanavond, mensen zich er rond de Kerst strikt aan gaan houden? Ik kan het me werkelijk waar niet in grote getale voorstellen.
Ik heb geen idee, heersende opinie hier is dat scholen open moeten en horeca dicht ofzo?quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Snap ik. Wat natuurlijk een deel van het probleem is; dat we maanden later nog steeds niet weten waar bepaalde stijgingen vandaan komen.
Ik vond het alleen een beetje grappig dat er nu, bij een onderzoek die positief uit pakt voor de horeca, beargumenteerd word dat de minister in kwestie vast zijn politieke mening heeft mee laten spelen. Dat kan natuurlijk. Geen idee of dat is gebeurd. Maar als er een onderzoek naar buiten komt waarin staat dat de scholen geen grote rol spelen dan is het helemaal terecht en fantastisch onderbouwd. Enigszins aangedikt. Terwijl ook in dat geval dan gezegd kan worden dat zo'n onderzoek nooit helemaal geloofd kan worden; want ja, de minister in kwestie heeft zijn persoonlijke politieke mening mee laten spelen.
Nee klopt, een heel groot deel zal het gewoon negerenquote:Op dinsdag 8 december 2020 15:10 schreef F.Sinatra het volgende:
Denken jullie echt dat wat er ook gezegd over huisbezoekers etc. wordt vanavond, mensen zich er rond de Kerst strikt aan gaan houden? Ik kan het me werkelijk waar niet in grote getale voorstellen.
Ik denk het ook niet eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:10 schreef F.Sinatra het volgende:
Zou de Telegraaf een kutkrant zijn denk je?quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Even off-topic maar frappant dat de T niet weet dat het al een tijdje het ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK) is.
Ik had hem een paar weken geleden ook gepost .. maar nee .. 'BNW'.quote:
Nee dat is de gelderlanderquote:Op dinsdag 8 december 2020 15:11 schreef VoMy het volgende:
[..]
Zou de Telegraaf een kutkrant zijn denk je?
Ik vier Kerst hetzelfde als Sinterklaas. 2x 6 volwassen en tussen de 1 en 3 kinderen....Daar gaat welke boodschap dan ook geen verandering in brengen, want ik zie die mensen al gewoon zeer regelmatig sinds maart (hetzij los van elkaar).quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:11 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, ik zelf ook niet overigens.
Al zal het bij ons beperkt zijn tot kleine familie; 6 volwassenen, 2 kinderen.
Waar precies is de specificatie te vinden mbt de asymptomatische en symptomatische geteste personen?quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:41 schreef Montov het volgende:
Geen schokkende stijging van percentage positief, maar wel rond de 12% als je alleen mensen met klachten rekent. Goed nieuws dat nu ook mensen worden gevonden zonder klachten.
Bij de fietsenstallingen staan ze ook allemaal op elkaar gepakt en in elkaars nek te hijgen. Leuk die mondkapjes in de gangen maar zet natuurlijk nul zoden aan de dijk.quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:11 schreef OProg het volgende:
Terwijl ik net even een frisse neus halen was liep ik langs de overvolle middelbare school hier.
Het blijft me dan verbazen dat er blijkbaar in het hele verhaal zo ongeveer twee vaststaande zaken zijn. Namelijk school = school, ongeacht of het kleuters of havo 5 betreft. En dan zijn de smaken open of dicht.
Op wat individueel initiatief van scholen zelf na weinig ideeën over spreiding, verschil in leeftijdscategorie en dergelijke. Dus zie je leerlingen in een volle gang lopen.
2% van de economie.... We kunnen wel zonder hoor. Het sociale aspect is natuurlijk wel belangrijk in deze branche.quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:06 schreef Freecky28 het volgende:
Ik moest dit even kwijt
Het is geen Britse Tabloid oid hoor. Die artikelen kloppen vaak best wel. Je moet alleen even door dat bombastische taalgebruik heen prikkenquote:Op dinsdag 8 december 2020 15:10 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Telegraaf , echt de meest betrouwbare bron🙈
Meld je aan als vrijwilliger om 14-jarige pubers uit elkaar te houden, zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:11 schreef OProg het volgende:
Terwijl ik net even een frisse neus halen was liep ik langs de overvolle middelbare school hier.
Het blijft me dan verbazen dat er blijkbaar in het hele verhaal zo ongeveer twee vaststaande zaken zijn. Namelijk school = school, ongeacht of het kleuters of havo 5 betreft. En dan zijn de smaken open of dicht.
Op wat individueel initiatief van scholen zelf na weinig ideeën over spreiding, verschil in leeftijdscategorie en dergelijke. Dus zie je leerlingen in een volle gang lopen.
Laatste tijd werd deze telkens initieel te hoog ingeschat en de weken later nog omlaag bijgesteld, maar dat zal er nu wel niet inzitten, met de ogenschijnlijke stijgingen op alle fronten.quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:13 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
R trouwens precies op 1.00, is tussen 13 en 20 november onder de 1 gekomen.
Dat is natuurlijk hetzelfde kulargument dat je maar niks hoeft te doen omdat een deel van de mensen zich er toch niet aan gaat houden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:14 schreef VoMy het volgende:
[..]
Meld je aan als vrijwilliger om 14-jarige pubers uit elkaar te houden, zou ik zeggen.
Het maakt gewoon nogal een verschil door wie de analyse is uitgevoerd en wie de conclusies heeft getrokken, namelijk het RIVM (dat wordt geacht onpartijdig te zijn) of het ministerie (met een specifiek belang).quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Snap ik. Wat natuurlijk een deel van het probleem is; dat we maanden later nog steeds niet weten waar bepaalde stijgingen vandaan komen.
Ik vond het alleen een beetje grappig dat er nu, bij een onderzoek die positief uit pakt voor de horeca, beargumenteerd word dat de minister in kwestie vast zijn politieke mening heeft mee laten spelen. Dat kan natuurlijk. Geen idee of dat is gebeurd. Maar als er een onderzoek naar buiten komt waarin staat dat de scholen geen grote rol spelen dan is het helemaal terecht en fantastisch onderbouwd. Enigszins aangedikt. Terwijl ook in dat geval dan gezegd kan worden dat zo'n onderzoek nooit helemaal geloofd kan worden; want ja, de minister in kwestie heeft zijn persoonlijke politieke mening mee laten spelen.
Uiteindelijk gelooft een groot deel van de bevolking gewoon de onderzoeken en meningen die hun eigen mening ondersteund.
Maar hoe zie je het je realistisch oplossen?quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:16 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk hetzelfde kulargument dat je maar niks hoeft te doen omdat een deel van de mensen zich er toch niet aan gaat houden.
Fietsenstallingen zijn dan ook vooral buiten niet? Daar is de verspreiding sowieso minder als binnen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bij de fietsenstallingen staan ze ook allemaal op elkaar gepakt en in elkaars nek te hijgen. Leuk die mondkapjes in de gangen maar zet natuurlijk nul zoden aan de dijk.
Die voorvraag (wie is de schrijver?) is inderdaad van belang. Verder zal Japie er wel over doorgezaagd worden een dezer dagen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het maakt gewoon nogal een verschil door wie de analyse is uitgevoerd en wie de conclusies heeft getrokken, namelijk het RIVM (dat wordt geacht onpartijdig te zijn) of het ministerie (met een specifiek belang).
En ik ben heel benieuwd naar de toelichting. Zo is het - zeg ik met mijn boerenverstand - logisch dat het aantal besmettingen in de thuiscontext toeneemt. Het is namelijk slechter weer en mensen die elkaar opzoeken doen dat vaker dan een paar maanden geleden binnenshuis. Maar dat wil nog niet zeggen dat het aantal besmettingen niet toe zou nemen als restaurants weer open zouden gaan.
Laten we tot slot niet vergeten dat in de horeca relatief veel grote clusters van besmettingen plaatsvonden. In die zin kun je de horeca niet zomaar vergelijken met huisbezoek. Ik zou van het RIVM verwachten dat hier ook iets over wordt gezegd in een nieuw onderzoek.
Ik zag in jouw tirade geen enkele reden om iets te wijzigen, maar je leek zelf wel te denken dat je iets op het spoor was.quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:16 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk hetzelfde kulargument dat je maar niks hoeft te doen omdat een deel van de mensen zich er toch niet aan gaat houden.
Lijkt mij ook dat die vanaf 20 november wel boven de 1 ligt ja.quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:15 schreef VoMy het volgende:
[..]
Laatste tijd werd deze telkens initieel te hoog ingeschat en de weken later nog omlaag bijgesteld, maar dat zal er nu wel niet inzitten, met de ogenschijnlijke stijgingen op alle fronten.
Dat wordt weer feest morgen ja. Mogen we Fleur Agema weer horen pratenquote:Op dinsdag 8 december 2020 15:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die voorvraag (wie is de schrijver?) is inderdaad van belang. Verder zal Japie er wel over doorgezaagd worden een dezer dagen.
Jawel. Alles blijft hetzelfde. Heel misschien wat extra mensen op bezoek met Kerst (lijkt mij sterk, maar goed).quote:
Regel dat achter maarquote:Op dinsdag 8 december 2020 15:19 schreef Leonos het volgende:
[..]
Tijd om de stadions te bestormen, wij willen voetbal zien!
Met haar zelfde kutvraag elke week weer.quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:19 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat wordt weer feest morgen ja. Mogen we Fleur Agema weer horen praten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |