Nee dat is hij niet, er worden nu mensen gevonden die normaal niet gevonden waren, het gevolg daar van is daar dat er uiteindelijk meer mensen dan voorheen in isolatie gaan, die dat voorheen niet deden en dus waarschijnlijk ook minder ongecontroleerd gaan verspreiden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:41 schreef Montov het volgende:
Geen schokkende stijging van percentage positief, maar wel rond de 12% als je alleen mensen met klachten rekent. Goed nieuws dat nu ook mensen worden gevonden zonder klachten. Maar ja, we hebben een daling nodig en deze lichte stijging is hopeloos.
Ook het percentage positieve testen gaat omhoog. Er is gewoon een duidelijke toename.quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:41 schreef _serial_ het volgende:
RIVM meldt 'zorgwekkende stijging': Aantal positieve tests in week met ruim kwart gestegen (43.103)
Ik kan hier echt pislink om worden.
Zonder melding te maken van het nieuwe testbeleid trekken ze maar gewoon de conclusie dat er zorgwekkende stijging is.
Onderzoek en Journalistiek is in deze crisis echt tot een dieptepunt ver onder nul gezonken.
Gelukkig heeft de NOS wel herpakt, en plaatst deze niet zonder enige context en onderzoek een stuk minder van dit soort berichten.
'Zorgwekkende stijging aantal meldingen COVID-19' is letterlijk de titel van het RIVM-persbericht he...quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:41 schreef _serial_ het volgende:
RIVM meldt 'zorgwekkende stijging': Aantal positieve tests in week met ruim kwart gestegen (43.103)
Zonder melding te maken van het nieuwe testbeleid trekken ze maar gewoon de conclusie dat er zorgwekkende stijging is.
Onderzoek en Journalistiek is in deze crisis echt tot een dieptepunt ver onder nul gezonken.
Gelukkig heeft de NOS wel herpakt, en plaatst deze niet zonder enige context en onderzoek een stuk minder van dit soort berichten.
Maar dat is dus onderdeel van het probleem: de mobiliteit die open horeca met zich meebrengt.quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:40 schreef Anton91 het volgende:
Zelfs dan denk ik dat er op dit moment nog mensen op afkomen, beter met een dikke jas in een party tent buiten in de kou, dan altijd maar weer hetzelfde en thuis of bij mensen op bezoek.
Het RIVM meldt het zelf als kop op de eigen website: "Zorgwekkende stijging aantal meldingen COVID-19". Ik vind je boosheid misplaatst.quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:41 schreef _serial_ het volgende:
Helemaal niet. Er zijn veel meer tests bijgekomen en percentage is maar met 0,5% gestegen qua positieve testenquote:Op dinsdag 8 december 2020 14:43 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Ook het percentage positieve testen gaat omhoog. Er is gewoon een duidelijke toename.
Het nieuwe testbeleid lijkt hier nauwelijks aan bij te dragen.
Als het al een partytent wordt... In zomer had je nog terrassen dan kan ik me voorstellen dat het goed gaat in buitenlucht. Straks gaat iedereen gewoon binnen zittenquote:Op dinsdag 8 december 2020 14:40 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik snap ook eigenlijk niet waarom het bijvoorbeeld niet toegestaan is om eventueel buiten horeca toe te staan. Met party tenten en stoelen. Zelfs dan denk ik dat er op dit moment nog mensen op afkomen, beter met een dikke jas in een party tent buiten in de kou, dan altijd maar weer hetzelfde en thuis of bij mensen op bezoek.
Het is moeilijk te geloven he ?quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:43 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Ook het percentage positieve testen gaat omhoog. Er is gewoon een duidelijke toename.
Het nieuwe testbeleid lijkt hier nauwelijks aan bij te dragen.
Het is gewoon een welles/nietes-discussie. Niemand kan met zekerheid het een of het ander beweren, en als Wiebes dat doet is het duidelijk dat daar een stukje politieke overtuiging in meespeelt.quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:44 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar dat is dus onderdeel van het probleem: de mobiliteit die open horeca met zich meebrengt.
Was een storing.quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:45 schreef Benny het volgende:
[..]
Ah, Twente is na 2 dagen weer te herkennen op de kaart
quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er zijn meerdere verschillende opvattingen binnen het kabinet ja. Maar dat is goed en nodig, voor maatregelen moet je alles afwegen. Ik neem aan dat je dat ook wel snapt.
Maar dat is iets heel anders dan zeggen dat er een 'houding' is die er niet is en net doen alsof zo'n rapport als deze ten nadele is van Rutte persoonlijk. Het feit dat er juist afgesproken is om dit onderzoek uit te voeren haalt dat volledig onderuit.
RTL Nieuws does not agreequote:Met deze analyse hopen Wiebes en Keijzer hun collega's premier Rutte en vicepremier De Jonge te overtuigen van het nut en de noodzaak van een versoepeling van de coronamaatregelen voor de horeca. Tot nu toe verzetten die zich met hand en tand tegen versoepeling omdat dat tot een stijging van het aantal besmettingen zou leiden
Als het echt om de mobilitieit zou gaan zou die wel op tig andere maniere aangepakt kunnen worden (winkelen aanpakken, het thuiswerken). En dan bedoel ik echt aanpakken niet dat aanmodderen van een uurtje vroeger sluiten. Maar daar doen ze ook geen fuck aan en de mobiliteit is gewoon enorm. In het voorjaar was dat anders.quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:44 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar dat is dus onderdeel van het probleem: de mobiliteit die open horeca met zich meebrengt.
Mondkapjes werken blijkbaar echt heel goedquote:Op dinsdag 8 december 2020 14:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het RIVM meldt het zelf als kop op de eigen website: "Zorgwekkende stijging aantal meldingen COVID-19". Ik vind je boosheid misplaatst.
Volgens mij was het probleem eerder dat er niet zo heel veel clusters in de horeca waren, maar als die er al waren dat ze vaak groot waren. Daarnaast zoals het artikel suggesteert, gaan mensen toch wel de deur uit, maar vooral bij mensen thuis wat dus inprincipe een logische verklaring is, daar gebeuren de meeste besmettingen, bij mensen op visite is ook een ontzettend grote bron van besmetting.quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:44 schreef VoMy het volgende:
[..]
Rutte had het destijds over grote clusters in de horeca. maar er is nooit naar buiten gebracht waar, hoe en hoeveel grote clusters er waren.quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:47 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij was het probleem eerder dat er niet zo heel veel clusters in de horeca waren, maar als die er al waren dat ze vaak groot waren. Daarnaast zoals het artikel suggesteert, gaan mensen toch wel de deur uit, maar vooral bij mensen thuis wat dus inprincipe een logische verklaring is, daar gebeuren de meeste besmettingen, bij mensen op visite is ook een ontzettend grote bron van besmetting.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |