Ik lees dat de cijfers van het RIVM zijn en de analyse door Economische Zaken en Klimaat is gedaan.quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:32 schreef VoMy het volgende:
De horeca mag blij zijn dat dit onderzoek, door het OMT geadviseerd en door het RIVM uitgevoerd, er is, maar het is geen overwinning van hun op de grote boze Mark Rutte ofzohet is gewoon onderzoek dat gedaan is om goede beslissingen te kunnen nemen in deze tijden.
Inderdaad. Je weet nu al dat er vanavond niets bijzonders gezegd wordt. Ja dat er met Kerst vier gasten mogen komen of zo. Ik ben eigenlijk vooral benieuwd of ze nog iets over vaccineren gaan zeggen en of dat journalisten daarnaar gaan vragen. Want dat is eigenlijk nu het belangrijkst om daar tijdig mee te starten. Ik geloof nooit dat ze 4 januari gaan halen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:31 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
De persco vind ik ook niet meer interessant, Rutte en de Jonge beginnen als een kapotte plaat te klinken.
Zo lees ik hem ook.quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik lees dat de cijfers van het RIVM zijn en de analyse door Economische Zaken en Klimaat is gedaan.
De dalende lijn is duidelijk alweer een stijgende lijn geworden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:36 schreef MoreDakka het volgende:
s zowel veel meer tests als een kleine stijging van het percentage positief. Interessant, volgende week zal dan bepalen of de dalende lijn echt is stopgezet.
@DeVerzamelaar heeft dit ook al eerder aangegeven.quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:18 schreef trein2000 het volgende:
Minister Kwiebus en zijn secundant Keijzer stellen in een notitie dat openen van de restaurants de besmettingen zal doen dalen: https://www.rtlnieuws.nl/(...)oreca-wiebes-keijzer
Ben benieuwd, hoe gaan Mark en Hugo zich hier nog uit redden. Dit gaat richting schaakmat wat betreft de horeca.
MEDEMBLIK – Er gloort hoop voor de horeca nu uit een analyse van het RIVM dat is gemaakt in opdracht van het ministerie van Economische Zaken en Klimaatquote:Op dinsdag 8 december 2020 14:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik lees dat de cijfers van het RIVM zijn en de analyse door Economische Zaken en Klimaat is gedaan.
Inderdaad, aantal positieve gevallen kunnen stijgen, zolang percentage positief maar min of meer constant blijftquote:Op dinsdag 8 december 2020 14:36 schreef MoreDakka het volgende:
Dus zowel veel meer tests als een kleine stijging van het percentage positief. Interessant, volgende week zal dan bepalen of de dalende lijn echt is stopgezet.
Mooi. Maar zo’n kabinetsnotitie heeft in Den Haag toch wel een iets andere waarde dan een post op FOK!quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:38 schreef Za het volgende:
[..]
@:DeVerzamelaar heeft dit ook al eerder aangegeven.
Lekker aan blijven modderenquote:Op dinsdag 8 december 2020 14:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Inderdaad, aantal positieve gevallen kunnen stijgen, zolang percentage positief maar min of meer constant blijft.
Dat is te voorbarig, en zoals je al kunt zien komt die stijging van het aantal besmettingen vooral door een groter aantal tests.quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:38 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
De dalende lijn is duidelijk alweer een stijgende lijn geworden.
Afgelopen week zijn er 27% meer besmettingen gemeld. Ook het aantal ziekenhuisopnames gaat weer omhoog.
Je hebt het hier wel over DeVerzamelaar he; dat is niet zomaar een random user hier.quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mooi. Maar zo’n kabinetsnotitie heeft in Den Haag toch wel een iets andere waarde dan een post op FOK!
quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Inderdaad, aantal positieve gevallen kunnen stijgen, zolang percentage positief maar min of meer constant blijft.
Ik snap ook eigenlijk niet waarom het bijvoorbeeld niet toegestaan is om eventueel buiten horeca toe te staan. Met party tenten en stoelen. Zelfs dan denk ik dat er op dit moment nog mensen op afkomen, beter met een dikke jas in een party tent buiten in de kou, dan altijd maar weer hetzelfde en thuis of bij mensen op bezoek.quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:18 schreef trein2000 het volgende:
Minister Kwiebus en zijn secundant Keijzer stellen in een notitie dat openen van de restaurants de besmettingen zal doen dalen: https://www.rtlnieuws.nl/(...)oreca-wiebes-keijzer
Ben benieuwd, hoe gaan Mark en Hugo zich hier nog uit redden. Dit gaat richting schaakmat wat betreft de horeca.
Dat is niet wat in het bericht van RTL Nieuws staat. Het lijkt me een belangrijk detail! Even kijken of ik er meer informatie over kan vinden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:39 schreef VoMy het volgende:
[..]
MEDEMBLIK – Er gloort hoop voor de horeca nu uit een analyse van het RIVM dat is gemaakt in opdracht van het ministerie van Economische Zaken en Klimaat
Ik las ergens dit. Maar dan klopt dat niet.
DALING JAAAAAAAAAquote:Op dinsdag 8 december 2020 14:41 schreef Momo het volgende:
Positief getest: 6187
Totaal: 570437 (+6146 ivm -41 corr.)
Opgenomen*: 206
Huidig*: 1236 (+46)
Opgenomen op IC*: 22
Huidig*: 464 (-6)
* LCPS cijfers - http://lcps.nu
Overleden: 71
Totaal: 9775
Mensen vinden is altijd goed. Hoe meer je nu positief test, hoe minder besmettingen op de lange termijn.quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:41 schreef Montov het volgende:
Geen schokkende stijging van percentage positief, maar wel rond de 12% als je alleen mensen met klachten rekent. Goed nieuws dat nu ook mensen worden gevonden zonder klachten. Maar ja, we hebben een daling nodig en deze lichte stijging is hopeloos.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |