Hoiquote:BMW ALPINA B5 BITURBO Touring Allrad
Motor
Zylinder V8 90°
Hubraum (ccm) 4395
Bohrung (mm) 89,0
Hub (mm) 88,3
Verdichtungsverhältnis (:1) 10,0
Leistung / bei Drehzahl (kW (PS) / 1/min) 447 (608) / 5750 - 6250
Drehmoment / bei Drehzahl (Nm / 1/min) 800 / 3000 - 5000![]()
Wat is er goed aan die remfunctie? Ik heb hem en vind het vreselijk irritant. Ik wil gewoon soepel vertragen gaat dat ding lopen remmen (inc remlichten overigens). Slaat echt nergens op.quote:
Soepel vertragen kan idd alleen door de cruise op pauze te zetten, ook met inhalen is het irritant dat ie dan je remlichten laat branden, dat klopt.quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:27 schreef DX11 het volgende:
[..]
Wat is er goed aan die remfunctie? Ik heb hem en vind het vreselijk irritant. Ik wil gewoon soepel vertragen gaat dat ding lopen remmen (inc remlichten overigens). Slaat echt nergens op.
Dat kan vast ook wel met de niet-rem cruise.quote:
Dat kan, maar is niet makkelijk omdat het in de DTC zit als het goed is. De codes verschillen ook per jaar en of model/motorisering etc.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:19 schreef DX11 het volgende:
[..]
Dat kan vast ook wel met de niet-rem cruise.
Ik heb bimmercode, moet eigenlijk eens kijken of die rem functie niet gewoon uit gezet kan worden.
Leuk leuk, ik ben een vrij nieuwe eigenaar van een E93 LCI. ben momenteel nog veel aan het ontdekken wat je allemaal kan (aanpassen), en dat is veel. Dit is misschien leuk om te weten:quote:Op donderdag 10 december 2020 16:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
Vanaf vandaag eigenaar van een E90 LCI.
In de cd-speler zat nog een cd van de vorige eigenaar; een zelfgebrande cd met maar 1 mp3tje.
ik vermoed een zelf gezongen nummer, hoor alleen maar kinderstemmen onder de melodie "Sexy als ik dans" (van Nielson).
auto rijdt heerlijk. enkel bij het stoplicht zie ik het toerental iets tever terugzakken, net alsof de motor wilt afslaan. dat is het enige, verder heerlijk auto in een aparte kleur blauw.
iDrive werkt goed. auto is kurkdroog van binnen.
het rijdend wegbrengen van de E46 dat was een slecht idee. je kunt met een lekke koppakking gewoon niet rijden. op slot heb ik de auto maar aan de kant gezet en is de auto op een aanhanger verder gegaan.
oude auto gaat naar de export.
Pics! Toen ik m'n E46 wegbracht om in te ruilen kwam er ook rook onder de motorkap vandaan. Brug stond nog open en persoon naast me wees naar m'n motorkap. Ik zei al ben op weg om hem in te ruilen niks aan de handquote:Op donderdag 10 december 2020 16:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
In de cd-speler zat nog een cd van de vorige eigenaar; een zelfgebrande cd met maar 1 mp3tje.
ik vermoed een zelf gezongen nummer, hoor alleen maar kinderstemmen onder de melodie "Sexy als ik dans" (van Nielson).
auto rijdt heerlijk. enkel bij het stoplicht zie ik het toerental iets tever terugzakken, net alsof de motor wilt afslaan. dat is het enige, verder heerlijk auto in een aparte kleur blauw.
het rijdend wegbrengen van de E46 dat was een slecht idee. je kunt met een lekke koppakking gewoon niet rijden. op slot heb ik de auto maar aan de kant gezet en is de auto op een aanhanger verder gegaan.
Ik zou zeggen een vuile stationair regelaar of trekt valse lucht.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik heb op de F11 ACC + stop & go, werkt echt fokking goed.quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:27 schreef DX11 het volgende:
[..]
Wat is er goed aan die remfunctie? Ik heb hem en vind het vreselijk irritant. Ik wil gewoon soepel vertragen gaat dat ding lopen remmen (inc remlichten overigens). Slaat echt nergens op.
Adaptieve cruise zou dan wel weer leuk zijn maar die heb ik dan weer niet.
Dat is adaptive cruise, ja, dat zou ik ook wel willen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 00:31 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ik heb op de F11 ACC + stop & go, werkt echt fokking goed.
Vooral met files of stadsverkeer hoef je alleen nog maar te sturen en dat rijdt veel relaxter
CIC, werkt met USB en een harde schijf.quote:Op vrijdag 11 december 2020 08:33 schreef spectrumanalyser het volgende:
eerst maar eens onderzoeken wat voor navigatiesysteem er in m'n e90 lci zit en hoe je deze navigatie kunt bijwerken.
Ik heb alleen "gewone" cruise. Remmen en sturen. Ook nog wel te doen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 00:31 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ik heb op de F11 ACC + stop & go, werkt echt fokking goed.
Vooral met files of stadsverkeer hoef je alleen nog maar te sturen en dat rijdt veel relaxter
True, maar ik heb dus voor de E91 gekozen juist omdat ie technnisch gewoon geavanceerder is als de E46quote:Op vrijdag 11 december 2020 12:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
Tja, ik had eigenlijk liever een motor met indirecte injectie en geen airco. garages hebben het maar druk met vervuilde inlaatsystemen reinigen. omdat de inlaatklep geen benzine meer krijgt maar wel een deel aan uitlaatgas via de egr, kan het inlaatsysteem daardoor vervuild raken. o.a. de 1-serie heeft er last van. ik ken de N43 motor nog niet goed maar ga er vanuit dat 't kan gebeuren dat 't bij deze motor.
er zijn oplossingen bedacht om vervuiling van de inlaatkleppen tegen te gaan bij directe injectie maar dat zal niet op de N43 zitten.
als ik alles opnoem wat ik liever niet gehad had, dan had ik weer op e46 uit gekomen
Ja, zeg dat. Die kwaaltjes zie je terug in de E46s die te koop staan/komen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 12:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
True, maar ik heb dus voor de E91 gekozen juist omdat ie technnisch gewoon geavanceerder is als de E46
De E46 kent ook een paar A4tjes aan "kwaaltjes" dus ja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |