Sowieso vind ik de Baron een enorm intrigerend karakter. Ik vraag me af hoe uitgediept diens achtergrond is door Aad. Je zou er zo een prequel van kunnen makenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:29 schreef Frey het volgende:
Leuk om zoveel verschillende meningen te zien. Mij zou het echt nooit lukken om zo'n lijst te maken, omdat iedere serie een speciaal plekje voor mij heeft. Maar mijn grote favoriet is zonder twijfel Het Geheim van de Schatkaart, werd echt goed opgebouwd. En hoewel Paul van Gorcum natuurlijk fantastisch was als baron, heb ik altijd een enorm zwak gehad voor de "Aad-Baron".
Als je er eigenlijk over nadenkt, en in het hoorspel komt dit nog duidelijker naar voren, dan laat de Baron Bassie & Adriaan in de grot gewoon over aan de verdrinkingsdood. De grot komt immers weer volledig onder water te staan. Best wel duister dus.
Als ze dit maken met hulp van Aad wordt het sowieso de beste (semi) kinderfilm van de afgelopen 20 jaar. Wat zou het gaaf zijn als ze zoiets zouden maken!!quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:49 schreef Japepk het volgende:
[..]
Sowieso vind ik de Baron een enorm intrigerend karakter. Ik vraag me af hoe uitgediept diens achtergrond is door Aad. Je zou er zo een prequel van kunnen makenHij heeft blijkbaar met 100 boeven samengewerkt. Daar zaten sowieso Amerikaanse en Duitse mensen tussen. Die noemt hij collega's, maar anders is 100 wel heel erg veel. Hij heeft een voorliefde voor pakhuizen en schepen, dat lijkt me smokkel of iets dergelijks. Je kunt beargumenteren of de titel 'baron' echt is, of dat dat een aangenomen identiteit is. En wie was hij vroeger dan, en waarom heeft hij die identiteit aangenomen.
Zo leuk om al die kleine aanknopingspuntjes aan elkaar te verbinden en daar een mooi verhaal uit te halen.
Aad van Toor heeft gezegd dat hij de Baron had bedacht doordat er in de buurt van Rotterdam altijd een zwerver met hoge hoed en grijs pak rondliep op alle kermissen. Hij had ook altijd een wandelstok bij zich. Die zwerver werd door de kermisexploitanten ‘de baron’ genoemd.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:49 schreef Japepk het volgende:
[..]
Sowieso vind ik de Baron een enorm intrigerend karakter. Ik vraag me af hoe uitgediept diens achtergrond is door Aad. Je zou er zo een prequel van kunnen makenHij heeft blijkbaar met 100 boeven samengewerkt. Daar zaten sowieso Amerikaanse en Duitse mensen tussen. Die noemt hij collega's, maar anders is 100 wel heel erg veel. Hij heeft een voorliefde voor pakhuizen en schepen, dat lijkt me smokkel of iets dergelijks. Je kunt beargumenteren of de titel 'baron' echt is, of dat dat een aangenomen identiteit is. En wie was hij vroeger dan, en waarom heeft hij die identiteit aangenomen.
Zo leuk om al die kleine aanknopingspuntjes aan elkaar te verbinden en daar een mooi verhaal uit te halen.
Dat was ik vergeten ja, maar nu je het zegt heb ik dat ook weleens gelezen. Ik zie het me helemaal voor me, zeker de Aad-baron kan ik me goed voorstellen als zwerver.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:32 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Aad van Toor heeft gezegd dat hij de Baron had bedacht doordat er in de buurt van Rotterdam altijd een zwerver met hoge hoed en grijs pak rondliep op alle kermissen. Hij had ook altijd een wandelstok bij zich. Die zwerver werd door de kermisexploitanten ‘de baron’ genoemd.
Wat zou de voorgeschiedenis van de Baron zijn? Met die villa en die klassieke inrichting zou ik haast zeggen dat het een echte man van adel is (niet iemand die zich voor de camera belachelijk maakt omdat hij geen gordel draagt; wie deze niet snapt, moet maar even zoeken op YouTube), die na de dood van zijn vrouw en verlies van zijn vermogen op het verkeerde pad is geraakt. Hoe hij Vlugge Japie is tegengekomen, is me een raadsel. Die mocht daarna wel een logeerkamer betrekken in het huis van de Baron.
Onbeschaamd mezelf quoten :quote:Op zaterdag 19 februari 2022 23:54 schreef TLC het volgende:
Een vliegtuigje dat een gebouw binnenvliegt, en in de VS nog wel !!
B&A waren hun tijd ver vooruit
Ik weet niet meer in welke serie, maar de Baron noemt ergens wel zijn achternaam :quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:32 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Aad van Toor heeft gezegd dat hij de Baron had bedacht doordat er in de buurt van Rotterdam altijd een zwerver met hoge hoed en grijs pak rondliep op alle kermissen. Hij had ook altijd een wandelstok bij zich. Die zwerver werd door de kermisexploitanten ‘de baron’ genoemd.
Wat zou de voorgeschiedenis van de Baron zijn? Met die villa en die klassieke inrichting zou ik haast zeggen dat het een echte man van adel is (niet iemand die zich voor de camera belachelijk maakt omdat hij geen gordel draagt; wie deze niet snapt, moet maar even zoeken op YouTube), die na de dood van zijn vrouw en verlies van zijn vermogen op het verkeerde pad is geraakt. Hoe hij Vlugge Japie is tegengekomen, is me een raadsel. Die mocht daarna wel een logeerkamer betrekken in het huis van de Baron.
Als de geheimzinnige opdrachtgever een open ticket heeft gegeven, dan kan je op elke vlucht een poging wagen. Vaak nog wel twee plaatsen vrij op een binnenlandse vlucht.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 23:56 schreef TLC het volgende:
Oh Adriaan, ik wil zo graag de optocht zien
Maar dat kan niet ! we moeten een vliegtuig halen
Maar dan pakken we toch gewoon het volgende vliegtuig ?
Ok
---
De reis door Europa in Denemarken
ze doen net alsof het t missen van de trein is, oh we pakken wel de volgende![]()
Over vliegen gesproken, heeft Adriaan een vliegbrevet ? je ziet hem soms een vliegtuigje besturenquote:Op zondag 13 maart 2022 10:37 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Als de geheimzinnige opdrachtgever een open ticket heeft gegeven, dan kan je op elke vlucht een poging wagen. Vaak nog wel twee plaatsen vrij op een binnenlandse vlucht.
Het lijkt me alleen een vrij barre tocht. Van het midden van Jutland ben je toch een eindje onderweg naar de brug naar Funen, dan dat eiland nog over (fiets zonder versnellingen) en toentertijd met de boot de Grote Belt over. Vanaf daar is het nog ruim een uur over de snelweg met de auto, om over de fiets maar te zwijgen.
Met een trein via Hamburg en Hannover ben je eerder in Nederland.
De serie zal helemaal gecanceld worden door de radicale klimaatactivisten na se aflevering van België. B100 pakt niet de trein van Brussel Noord naar Rotterdam Centraal, maar een taxi naar Zaventem, een vliegtuig naar Schiphol en dan een taxi naar de Waalhaven. Geen plek voor een plezierjacht, maar goed.
In de Geheimzinnige opdracht was dat.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 23:53 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik weet niet meer in welke serie, maar de Baron noemt ergens wel zijn achternaam :
Baron van Neemweggen
quote:Op zondag 13 maart 2022 23:22 schreef TLC het volgende:
[..]
Over vliegen gesproken, heeft Adriaan een vliegbrevet ? je ziet hem soms een vliegtuigje besturen![]()
zo niet, is het heel onverantwoord
Van de website van Adriaan.quote:Heel veel keren krijg ik de vraag;In de series van Bassie en Adriaan bestuurt Adriaan verschillende vliegtuigen en springt parachute. Kan je dat echt?
Vliegen kan ik niet (ik ben wel, met mijn 16e jaar, een paar keer de laan uitgevlogen). Het is wel altijd een droom geweest om mijn vliegbrevet te halen, maar door de drukke werkzaamheden met Bassie en Adriaan heb ik nooit de tijd gehad dat te leren. Maar vliegen vond ik, en vind dat nog steeds, fantastisch. Door de series van Bassie en Adriaan ben ik dan ook in staat geweest met bijna alles te vliegen wat zich door de lucht kan voortbewegen. Diverse type vliegtuigen van heel klein tot heel groot, zweefvliegtuigen, helikopters, zeppelins en ik ben tientallen keren met hete luchtballonnen meegevaren, waaronder de Bassie en Adriaan hete luchtballon. Parachutespringen heb ik wel gedaan en vond dat ook fantastisch.
Je ziet hem een vliegtuig besturen met de grassprieten reflecterend in de glans van de vleugels. Camera een beetje laten bewegen en het publiek laat zich, positief bedoeld, bedotten.quote:Op zondag 13 maart 2022 23:22 schreef TLC het volgende:
[..]
Over vliegen gesproken, heeft Adriaan een vliegbrevet ? je ziet hem soms een vliegtuigje besturen![]()
zo niet, is het heel onverantwoord
of Nimwegenquote:Op zaterdag 12 maart 2022 23:53 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik weet niet meer in welke serie, maar de Baron noemt ergens wel zijn achternaam :
Baron van Neemweggen
Wanneer dan? Ik weet wel dat ze Clannad hebben gebruikt (raadsels voorlezen Europa), Vangelis (Adriaan duikt door de grotten om Bassie te bevrijden en later om de bon onschadelijk te maken) en Jean-Michel Jarre (oud spanningsmuziekje).quote:Op vrijdag 18 maart 2022 23:12 schreef TLC het volgende:
Bassie&Adriaan die muziek van de Beatles gebruiken
Yesterdayquote:Op zondag 20 maart 2022 22:36 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Wanneer dan? Ik weet wel dat ze Clannad hebben gebruikt (raadsels voorlezen Europa), Vangelis (Adriaan duikt door de grotten om Bassie te bevrijden en later om de bon onschadelijk te maken) en Jean-Michel Jarre (oud spanningsmuziekje).
Veruit het gaafste stukje achtergrondmuziek vind ik van die achtervolging op Zandvoort.
Nog zo'n clipje bij het liedje Zeg stel nou eens voor. Zie je adriaan zogenaamd autorijden, maar door de ruit zie je nog wat stilstaande boomtoppenquote:Op maandag 14 maart 2022 17:26 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Je ziet hem een vliegtuig besturen met de grassprieten reflecterend in de glans van de vleugels. Camera een beetje laten bewegen en het publiek laat zich, positief bedoeld, bedotten.
Tel daarbij op:quote:Op woensdag 23 maart 2022 23:18 schreef TLC het volgende:
Die Plaaggeest kan wel op t laatst een excuusbrief schrijven maar hij heeft wel met opzet een kind het kanaal ingegooid van een brug, op zijn minst poging tot doodslag !!
De Baron en B2 ook wegens ontvoering, in Griekenland toen ze Bassie en Adriaan in hun bestelbusje hadden achterin, God mag weten wat er met hun was gebeurd als ze niet waren ontsnapt door het luikje in de bodemquote:Op donderdag 24 maart 2022 21:46 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Tel daarbij op:
- diefstal
- vernieling
- mishandeling (Aad van Toor mag dan vrijwillig aan die kraan hangen, maar Adriaan niet)
- ontvoering
Als je alle slechteriken uit de series strafrechtelijk zou vervolgen, zou de Plaaggeest een probleem hebben. De rest trouwens ook, maar vooral wegens diefstal, al zou Vlugge Japie nog brandstichting ten laste gelegd worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |