Ik denk dat voor sommige mensen 't nog steeds 'n soort taboe over depressie, angst, stress te praten is.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:00 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Was een serieuze vraag. 20 weken wachttijd is toch niet normaal meer. Ik zag dat ze in groningen 56 weken wachttijd hadden. Te ziek voor woorden.
Stel je voor. Je hebt een eigen café... dreigt failliet te gaan... Staat onder onwijze stress en gaat gepaard met depressie... Je woont in groningen en wilt er behandeling voor om toch nog te kunnen genieten van het leven... Moet je 56 weken wachten voordat ze je helpen.
Nee de zorg in NL is TOP!
quote:Gerjo weigert mondkapje te dragen: ‘Het is mijn winkel, ik bepaal de regels’
Hij ziet zichzelf niet als martelaar of rebel. Maar van mondkapjes wil Gerjo Pereira niets weten. Dus ook niet in zijn eigen kringloopwinkel aan het Heidepad in Wezep. Hij draagt ze niet, maar laat aan klanten en medewerkers de vrije keuze. De handhaver van de gemeente Oldebroek was er snel bij om daar een einde aan te maken.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-de-regels~a4a4fd7b/
Precies. En dan wil je behandeling ervoor krijgen... zit er een wachttijd van 20 weken aan vast. Dan zullen veel mensen ook afhaken of zelf oplossingen zoeken.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:15 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ik denk dat voor sommige mensen 't nog steeds 'n soort taboe over depressie, angst, stress te praten is.
Sommige mensen depressie enz als 'zwakheid' en/of 'watjes gedrag' zien.
Misschien sommige mensen hebben 't niet door dat ze aan depressie, angst, stress lijden.
Vele mensen niet zo snel naar de arts gaan of zo om over te praten omdat ze denken dat er anderen mensen die hulp beter nodig hebben. Als mensen het niet vermelden dan komt dat ook niet in de cijfers door.
Veel mensen nooit in hun leven zoveel onzekerheid ervaren heeft. Er is genoeg reden om erg pissed off te zijn. Dat zeker.
quote:De voorzieningenrechter in Den Haag heeft vandaag geoordeeld dat de Staat het gebruik van de PCR-test in het kader van het testbeleid ter bestrijding van het coronavirus niet hoeft te staken. Ook de overheidscommunicatie over het coronavirus hoeft niet te worden aangepast. De vorderingen van Stichting Viruswaarheid om de Staat daartoe te veroordelen zijn afgewezen.
https://www.rechtspraak.n(...)t-aan-te-passen.aspx
Maare.. ff wat anders bij vele merk je niet dat ze depressief zijn of iets in die geest.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:15 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ik denk dat voor sommige mensen 't nog steeds 'n soort taboe over depressie, angst, stress te praten is.
Sommige mensen depressie enz als 'zwakheid' en/of 'watjes gedrag' zien.
Misschien sommige mensen hebben 't niet door dat ze aan depressie, angst, stress lijden.
Vele mensen niet zo snel naar de arts gaan of zo om over te praten omdat ze denken dat er anderen mensen die hulp beter nodig hebben. Als mensen het niet vermelden dan komt dat ook niet in de cijfers door.
Veel mensen nooit in hun leven zoveel onzekerheid ervaren heeft. Er is genoeg reden om erg pissed off te zijn. Dat zeker.
Dan heb je die goedpratende flauwekul zoals:quote:Op woensdag 9 december 2020 16:33 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Precies. En dan wil je behandeling ervoor krijgen... zit er een wachttijd van 20 weken aan vast. Dan zullen veel mensen ook afhaken of zelf oplossingen zoeken.
Nou dat is dus overduidelijk!quote:
quote:Op woensdag 9 december 2020 16:12 schreef F.Sinatra het volgende:
Kan het weer over het onderwerp gaan in plaats van over de zoveelste bronnen discussie? In FB is dat recent uitgebreid aan bod gekomen.
Thanks.
En de users in deze reeks doen alsof het volk ieder moment in opstand dreigt te komenquote:80 procent van de volwassenen is van plan zich met kerst aan de coronamaatregelen te houden. Dat blijkt uit een steekproef die onderzoeksbureau DVJ Insights uitvoerde in opdracht van RTL Nieuws.
DVJ Insights deed een representatieve steekproef onder ruim 500 mensen van 18 jaar of ouder. Daarin gaf 89 procent van de mensen aan zich op dit moment aan de coronamaatregelen te houden.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-kerst-oud-en-nieuw
Inmiddels is er minstens 1 ander kanaal (ik meen HvN?) Waar een ander percentage uit komt rollen.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En de users in deze reeks doen alsof het volk ieder moment in opstand dreigt te komen![]()
Maar die zullen hier wel niet op reageren, omdat ze op geen enkel bericht reageren wat hun niet aanstaat.
Wel 500 mensen en dat een representatieve steekproef noemen... Slap hoor.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En de users in deze reeks doen alsof het volk ieder moment in opstand dreigt te komen![]()
Maar die zullen hier wel niet op reageren, omdat ze op geen enkel bericht reageren wat hun niet aanstaat.
Prima om hier alle kanten van het verhaal te bediscussiëren. Ik vind je toon echter ietwat vervelend en generaliserend. Doe maar niet op deze manier....quote:Op woensdag 9 december 2020 19:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zo wordt jan en alleman dus pontificaal de gek aangestoken en gaan ze het nog leuk of normaal vinden ook.quote:Op woensdag 9 december 2020 21:44 schreef controlaltdelete het volgende:
Rutte: we ontzien Kerstdagen bij strengere coronaregels
Als het kabinet in december misschien extra coronamaatregelen moet nemen, zal er een uitzondering worden gemaakt voor de Kerstdagen. Dat beloofde premier Rutte in het coronadebat in de Tweede Kamer. Hij hoopt dat de besmettingscijfers zullen dalen en dat strengere regels niet nodig zijn. "Maar als het wel nodig is, zullen we de Kerstdagen ontzien."
Volgens de regels tijdens de gedeeltelijke lockdown die nu van kracht is, mag een huishouden maximaal drie gasten op bezoek hebben.
Als er strengere maatregelen komen en de fase 'lockdown' van kracht wordt, is thuisbezoek niet toegestaan. "Blijf thuis", staat in de routekaart van het kabinet. Het geplande bezoek hoeft alleen niet tijdens de Kerstdagen te worden afgezegd, omdat het kabinet rekening wil houden met de bijzondere periode die deze feestdagen zijn voor veel Nederlanders.
Ach gut, wat een barmhartigheid.
Hoe zie jij het ?quote:Op woensdag 9 december 2020 22:03 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Zo wordt jan en alleman dus pontificaal de gek aangestoken en gaan ze het nog leuk of normaal vinden ook.
Nja, sommigen zien het (zoals wij het zien) . De meesten zien het niet (zoals wij het zien).
Het is niet anders.
Waar zie jij hier angst in? Ik zie dat dus totaal niet. Is toch gewoon een opsomming van de regelsquote:Op woensdag 9 december 2020 19:34 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik kreeg net een filmpje door op whatsapp wat betrekking had op deze site
https://verziekhetniet.nl/
Campagne bestaat schijnbaar al sinds oktober, kende het nog niet.
Filmpje kan ik niet vinden via youtube of op bovenstaande site. Staat schijnbaar welop facebook (heb ik zelf niet).
Maar angstinboezeming voert de boventoon
Mijn dochter van 8 heeft dit filmpje niet gezien en krijgt hem niet te zien als het aan mij ligt. Maar zelfs die heeft een tijdje met het waanidee rond gelopen dat zij opa en oma ernstig ziek maakt als ze daar mee knuffelt.quote:Op woensdag 9 december 2020 22:06 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Waar zie jij hier angst in? Ik zie dat dus totaal niet. Is toch gewoon een opsomming van de regels
Het filmpje wat nergens te vinden is?quote:Op woensdag 9 december 2020 22:20 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Mijn dochter van 8 heeft dit filmpje niet gezien en krijgt hem niet te zien als het aan mij ligt. Maar zelfs die heeft een tijdje met het waanidee rond gelopen dat zij opa en oma ernstig ziek maakt als ze daar mee knuffelt.
Dat is exact de boodschap van dit filmpje. Knuffel maar even niet met opa en oma. Anders komen ze door jou misschien wel in levensgevaar op de ic terecht.
Ik heb inderdaad het kind ingeprent dat ze lekker met opa en oma mag knuffelen als opa en oma dat zelf ook willen. En dat dat niet betekent dat opa en oma zeker ziek worden.quote:Op woensdag 9 december 2020 22:30 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Het filmpje wat nergens te vinden is?
Maar als dat de boodschap is dan klopt die toch?
Is aan jou als ouder om het in perspectief te plaatsen als jouw 8 jarige zo reageert.
Oftewel, de boodschap klopt en ja het is dus momenteel verstandiger om opa en oma niet te knuffelen
Of vind jij dat er maar gewoon op elkaars schoot gezeten moet worden?
Het is zoals het is.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |