abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196639212
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:00 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Was een serieuze vraag. 20 weken wachttijd is toch niet normaal meer. Ik zag dat ze in groningen 56 weken wachttijd hadden. Te ziek voor woorden.

Stel je voor. Je hebt een eigen café... dreigt failliet te gaan... Staat onder onwijze stress en gaat gepaard met depressie... Je woont in groningen en wilt er behandeling voor om toch nog te kunnen genieten van het leven... Moet je 56 weken wachten voordat ze je helpen.

Nee de zorg in NL is TOP!
Ik denk dat voor sommige mensen 't nog steeds 'n soort taboe over depressie, angst, stress te praten is.
Sommige mensen depressie enz als 'zwakheid' en/of 'watjes gedrag' zien.

Misschien sommige mensen hebben 't niet door dat ze aan depressie, angst, stress lijden.

Vele mensen niet zo snel naar de arts gaan of zo om over te praten omdat ze denken dat er anderen mensen die hulp beter nodig hebben. Als mensen het niet vermelden dan komt dat ook niet in de cijfers door.
Veel mensen nooit in hun leven zoveel onzekerheid ervaren heeft. Er is genoeg reden om erg pissed off te zijn. Dat zeker.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_196639438
quote:
Gerjo weigert mondkapje te dragen: ‘Het is mijn winkel, ik bepaal de regels’
Hij ziet zichzelf niet als martelaar of rebel. Maar van mondkapjes wil Gerjo Pereira niets weten. Dus ook niet in zijn eigen kringloopwinkel aan het Heidepad in Wezep. Hij draagt ze niet, maar laat aan klanten en medewerkers de vrije keuze. De handhaver van de gemeente Oldebroek was er snel bij om daar een einde aan te maken.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-de-regels~a4a4fd7b/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196639455
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:15 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ik denk dat voor sommige mensen 't nog steeds 'n soort taboe over depressie, angst, stress te praten is.

Misschien sommige mensen hebben 't niet door dat ze aan depressie, angst, stress lijden.

Vele mensen niet zo snel naar de arts gaan of zo om over te praten omdat ze denken dat er anderen mensen die hulp beter nodig hebben. Als mensen het niet vermelden dan komt dat ook niet in de cijfers door.
Veel mensen nooit in hun leven zoveel onzekerheid ervaren heeft. Er is genoeg reden om erg pissed off te zijn. Dat zeker.
Precies. En dan wil je behandeling ervoor krijgen... zit er een wachttijd van 20 weken aan vast. Dan zullen veel mensen ook afhaken of zelf oplossingen zoeken.
pi_196639578
quote:
De voorzieningenrechter in Den Haag heeft vandaag geoordeeld dat de Staat het gebruik van de PCR-test in het kader van het testbeleid ter bestrijding van het coronavirus niet hoeft te staken. Ook de overheidscommunicatie over het coronavirus hoeft niet te worden aangepast. De vorderingen van Stichting Viruswaarheid om de Staat daartoe te veroordelen zijn afgewezen.
https://www.rechtspraak.n(...)t-aan-te-passen.aspx
  woensdag 9 december 2020 @ 16:44:16 #230
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_196639608
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:15 schreef Tingo het volgende:

[..]

Maare.. ff wat anders bij vele merk je niet dat ze depressief zijn of iets in die geest.
dus ik snap niet hoe je 56 dagen ergens op moet wachten als niet eens duidelijk is dat iemand een depressie heeft.

Soms kan het al heel snel gaan, vrijdag lekker biertje drinken in cafe en lang leven de lol en zondag kom je er achter dat de persoon zich in de kleding kast heeft opgehangen.

Ik snap dat er lange wachttijden zijn, ok wat verhalen gehoord over uitgestelde operaties en ga maar even door.
maar dat waren situaties wat niet zozeer levens bedreigend was.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_196639619
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:33 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Precies. En dan wil je behandeling ervoor krijgen... zit er een wachttijd van 20 weken aan vast. Dan zullen veel mensen ook afhaken of zelf oplossingen zoeken.
Dan heb je die goedpratende flauwekul zoals:
'Niks aan de hand hoor!'
'Moet je gelukkig zijn dat je niet in 'n concentratie kamp zitten!'
'Moet je dankbaar zijn dat je niet in Noord Korea geboren was!'
'We hebben Netflix!'
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  woensdag 9 december 2020 @ 16:46:23 #232
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_196639644
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nou dat is dus overduidelijk!
^O^
Of moeten hier ook 50+ rechtszaken van komen voor men over stag gaat :+
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_196639924
"There's always someone worse off than you!"
Ook 'n goeie is....as if the thought that some people are in a worse situation than yourself should make oneself feel better. It makes me feel even worse!

Dit een van de mooiste Stones nummers is denk ik:
pi_196640654
quote:
80s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:12 schreef F.Sinatra het volgende:
Kan het weer over het onderwerp gaan in plaats van over de zoveelste bronnen discussie? In FB is dat recent uitgebreid aan bod gekomen.

Thanks.
O+
pi_196641551
quote:
80 procent van de volwassenen is van plan zich met kerst aan de coronamaatregelen te houden. Dat blijkt uit een steekproef die onderzoeksbureau DVJ Insights uitvoerde in opdracht van RTL Nieuws.

DVJ Insights deed een representatieve steekproef onder ruim 500 mensen van 18 jaar of ouder. Daarin gaf 89 procent van de mensen aan zich op dit moment aan de coronamaatregelen te houden.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-kerst-oud-en-nieuw
En de users in deze reeks doen alsof het volk ieder moment in opstand dreigt te komen _O-
Maar die zullen hier wel niet op reageren, omdat ze op geen enkel bericht reageren wat hun niet aanstaat. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door voetbalmanager2 op 09-12-2020 19:12:36 ]
pi_196641835
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 19:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En de users in deze reeks doen alsof het volk ieder moment in opstand dreigt te komen _O-
Maar die zullen hier wel niet op reageren, omdat ze op geen enkel bericht reageren wat hun niet aanstaat. :')
Inmiddels is er minstens 1 ander kanaal (ik meen HvN?) Waar een ander percentage uit komt rollen.

En daarbij .. iets zeggen en iets doen zijn 2 totaal verschillende dingen.

En aangezien er niet van deur tot deur gegaan zal worden om te checken wat de feiten zijn, zullen we daar nooit achter gaan komen.

Ik kan hier niet zo veel mee omdat het mij werkelijk geen snara boeit wat een ander doet. Die moet vooral doen waar hij zich fijn bij voelt en ik zal hem daar niet om veroordelen, wat de keuze ook is.
pi_196641846
Van een heel andere orde .. misschien al bekend onder sommigen

https://www.stopworldcontrol.com/nl/artsen/
pi_196642011
quote:

[..]

Wel 500 mensen en dat een representatieve steekproef noemen... Slap hoor.
pi_196642077
Ik kreeg net een filmpje door op whatsapp wat betrekking had op deze site

https://verziekhetniet.nl/

Campagne bestaat schijnbaar al sinds oktober, kende het nog niet.

Filmpje kan ik niet vinden via youtube of op bovenstaande site. Staat schijnbaar welop facebook (heb ik zelf niet).

Maar angstinboezeming voert de boventoon :r
pi_196644401
quote:

[..]

Prima om hier alle kanten van het verhaal te bediscussiëren. Ik vind je toon echter ietwat vervelend en generaliserend. Doe maar niet op deze manier....
  woensdag 9 december 2020 @ 21:44:16 #242
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_196644848
Rutte: we ontzien Kerstdagen bij strengere coronaregels
Als het kabinet in december misschien extra coronamaatregelen moet nemen, zal er een uitzondering worden gemaakt voor de Kerstdagen. Dat beloofde premier Rutte in het coronadebat in de Tweede Kamer. Hij hoopt dat de besmettingscijfers zullen dalen en dat strengere regels niet nodig zijn. "Maar als het wel nodig is, zullen we de Kerstdagen ontzien."

Volgens de regels tijdens de gedeeltelijke lockdown die nu van kracht is, mag een huishouden maximaal drie gasten op bezoek hebben.

Als er strengere maatregelen komen en de fase 'lockdown' van kracht wordt, is thuisbezoek niet toegestaan. "Blijf thuis", staat in de routekaart van het kabinet. Het geplande bezoek hoeft alleen niet tijdens de Kerstdagen te worden afgezegd, omdat het kabinet rekening wil houden met de bijzondere periode die deze feestdagen zijn voor veel Nederlanders.

Ach gut, wat een barmhartigheid.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_196645293
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:44 schreef controlaltdelete het volgende:
Rutte: we ontzien Kerstdagen bij strengere coronaregels
Als het kabinet in december misschien extra coronamaatregelen moet nemen, zal er een uitzondering worden gemaakt voor de Kerstdagen. Dat beloofde premier Rutte in het coronadebat in de Tweede Kamer. Hij hoopt dat de besmettingscijfers zullen dalen en dat strengere regels niet nodig zijn. "Maar als het wel nodig is, zullen we de Kerstdagen ontzien."

Volgens de regels tijdens de gedeeltelijke lockdown die nu van kracht is, mag een huishouden maximaal drie gasten op bezoek hebben.

Als er strengere maatregelen komen en de fase 'lockdown' van kracht wordt, is thuisbezoek niet toegestaan. "Blijf thuis", staat in de routekaart van het kabinet. Het geplande bezoek hoeft alleen niet tijdens de Kerstdagen te worden afgezegd, omdat het kabinet rekening wil houden met de bijzondere periode die deze feestdagen zijn voor veel Nederlanders.

Ach gut, wat een barmhartigheid.
Zo wordt jan en alleman dus pontificaal de gek aangestoken en gaan ze het nog leuk of normaal vinden ook.
Nja, sommigen zien het (zoals wij het zien) . De meesten zien het niet (zoals wij het zien).
Het is niet anders.
pi_196645321
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 22:03 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Zo wordt jan en alleman dus pontificaal de gek aangestoken en gaan ze het nog leuk of normaal vinden ook.
Nja, sommigen zien het (zoals wij het zien) . De meesten zien het niet (zoals wij het zien).
Het is niet anders.
Hoe zie jij het ?
pi_196645362
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 19:34 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik kreeg net een filmpje door op whatsapp wat betrekking had op deze site

https://verziekhetniet.nl/

Campagne bestaat schijnbaar al sinds oktober, kende het nog niet.

Filmpje kan ik niet vinden via youtube of op bovenstaande site. Staat schijnbaar welop facebook (heb ik zelf niet).

Maar angstinboezeming voert de boventoon
Waar zie jij hier angst in? Ik zie dat dus totaal niet. Is toch gewoon een opsomming van de regels
pi_196645696
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 22:06 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Waar zie jij hier angst in? Ik zie dat dus totaal niet. Is toch gewoon een opsomming van de regels
Mijn dochter van 8 heeft dit filmpje niet gezien en krijgt hem niet te zien als het aan mij ligt. Maar zelfs die heeft een tijdje met het waanidee rond gelopen dat zij opa en oma ernstig ziek maakt als ze daar mee knuffelt.

Dat is exact de boodschap van dit filmpje. Knuffel maar even niet met opa en oma. Anders komen ze door jou misschien wel in levensgevaar op de ic terecht.
pi_196645865
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 22:20 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Mijn dochter van 8 heeft dit filmpje niet gezien en krijgt hem niet te zien als het aan mij ligt. Maar zelfs die heeft een tijdje met het waanidee rond gelopen dat zij opa en oma ernstig ziek maakt als ze daar mee knuffelt.

Dat is exact de boodschap van dit filmpje. Knuffel maar even niet met opa en oma. Anders komen ze door jou misschien wel in levensgevaar op de ic terecht.
Het filmpje wat nergens te vinden is?
Maar als dat de boodschap is dan klopt die toch?
Is aan jou als ouder om het in perspectief te plaatsen als jouw 8 jarige zo reageert.
Oftewel, de boodschap klopt en ja het is dus momenteel verstandiger om opa en oma niet te knuffelen

Of vind jij dat er maar gewoon op elkaars schoot gezeten moet worden?
pi_196645952
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 22:30 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Het filmpje wat nergens te vinden is?
Maar als dat de boodschap is dan klopt die toch?
Is aan jou als ouder om het in perspectief te plaatsen als jouw 8 jarige zo reageert.
Oftewel, de boodschap klopt en ja het is dus momenteel verstandiger om opa en oma niet te knuffelen

Of vind jij dat er maar gewoon op elkaars schoot gezeten moet worden?
Ik heb inderdaad het kind ingeprent dat ze lekker met opa en oma mag knuffelen als opa en oma dat zelf ook willen. En dat dat niet betekent dat opa en oma zeker ziek worden.

Het kan natuurlijk zijn dat ze wel ziek worden. Maar hee, iedereen wordt wel eens ziek? Jij bent toch ook wel eens ziek? Papa en mama zijn toch ook wel eens ziek? Ja, en dan kan het zijn dat je je even wat minder fijn voelt.

Ik ga het kind niet inprenten dat er een ieniemienie kans bestaat dat ze inderdaad op de ic belanden.

Ik ga het kind niet vertellen dat je kanker kan krijgen van allemaal niet zichtbare zooi die in de lucht hangt. Of wat er in ons eten gegooid wordt.

We leven nu. Zorg dat iedere dag telt.

Filmpje was net in corona subforum gepost en is schijnbaar wel te vinden op youtube.
pi_196646049
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 22:04 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Hoe zie jij het ?
Het is zoals het is.
Ik denk dat 'het virus' en de goedheid van de mensen wordt misbruikt voor macht en controle.
Daarbij ben ik mij ervan bewust dat andere mensen dit niet als zodanig zien of hetzelfde denken als mij. Dus; het is zoals het is. Het IS niet zo zoals ik 't zie noch zoals de ander het ziet.
Het is zoals het is.
En das best een redelijk prettig ervaren.
pi_196646064
quote:
Top plan, ook lekker met oud en nieuw
En dan gaan janken dat er halverwege januari een strenge lockdown komt 👍
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')