Lastig hoor. En als straks de ziekenhuisopnames omhoog gaan, gaan we zeker naar de IC kijken. En als die dan omhoog gaan dan kijken we naar het aantal doden. Een ezel stoot zich niet 2 (herstel drie) keer......quote:Op maandag 7 december 2020 09:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, die zijn nog steeds omlaag als ik me goed herinner, dit is van de update van LCPS gisteren:
[..]
Wat de dagelijkse cijfers betreft is 't vooral interessant de percentages positief getesten ten opzichte van totaal aantal tests te weten, wat we als 't goed is vandaag te horen krijgen.
Serieus? Dat stukje over over 10 jaar een pandemie die een dodelijker virusvariant van Corona mag wat mij betreft ook naar BNW, net als wanneer ik zeg dat ik vind dat de maatregelen buiten proportie zijn.quote:Op maandag 7 december 2020 09:32 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Normaliter wel, maar aangezien het principe van lui-ste-ren blijkbaar niet meer in het vocabulaire van onze medeburgers zit. En daarnaast zitten we nu uit te kijken naar een vaccin voor één virus terwijl met de besmettingsaantallen wereldwijd nu het aftellen is naar een veel gevaarlijker mutatie ervan. Ik zou er niet gek van opkijken als we binnen een jaar of tien een pandemie hebben van een veel dodelijker virusvariant van Corona waarvoor we nu alvast de draaiboeken mogen opmaken.
[..]
Dat denk ik ook. Niet omdat die R niet genoeg omlaag te krijgen zou zijn met een complete lockdown, maar omdat het dweilen met de kraan open is omdat na die lockdown de hele wereld plus onze eigen vakantiegangers het virus gewoon weer invliegen.
Wie is we? De overheid? Jij en ik? Ik ben het met je eens dat we op dit moment waakzaam moeten zijn, maar dat is anders dan nu alles op slot gooien en de sleutel weggooien omdat één enkele indicator die zonder bijbehorende nuance gelezen wordt op oranje/rood staat.quote:Op maandag 7 december 2020 09:37 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Lastig hoor. En als straks de ziekenhuisopnames omhoog gaan, gaan we zeker naar de IC kijken. En als die dan omhoog gaan dan kijken we naar het aantal doden. Een ezel stoot zich niet 2 (herstel drie) keer......
Ben het wel met je eens dat we goed moeten kijken of het testbeleid niet van invloed kan zijn, maar laten we niet de kop in het zand steken zoals de vorige keren.
Niet over, binnen een jaar of tien.quote:Op maandag 7 december 2020 09:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Serieus? Dat stukje over over 10 jaar een pandemie die een dodelijker virusvariant van Corona mag wat mij betreft ook naar BNW, net als wanneer ik zeg dat ik vind dat de maatregelen buiten proportie zijn.
Ik zeg ook niet dat we lager komen. Tevens zijn de cijfers in Israël na die lockdown meteen weer omhoog geschoten, staan er tientallen regio's weer in het rood doordat het interne en externe verkeer weer omhoog schoot. Inmiddels moeten mensen die uit bepaalde regio's komen weer in quarantaine.quote:Israël had een volledige lockdown tijdens hun 2e golf en hebben met die volledige lockdown, inclusief maximaal 1km vanaf je huis weg etc de R omlaag weten te brengen naar 0,7 wordt verwacht. Het is echt wensdenken wat mij betreft om te denken dat we lager komen.
Dus, waarom zouden we dan alles kapot maken om een week eerder op een cijfer te zitten wat we acceptabel vinden?
Je hebt ons, toch?quote:Op maandag 7 december 2020 10:01 schreef vosss het volgende:
Nou die thuisquarantaine ben ik na een halve dag ook al spuugzat eigenlijk.
Straks maar eens wat doelloos in de auto een rondje rijden ofzo.
quote:Op maandag 7 december 2020 10:02 schreef VoMy het volgende:
Is er al een beeld welke regio's de afgelopen week, waarin de gemelde besmettingen stegen, vooral verantwoordelijk waren voor deze stijgingen? In september begon het bijvoorbeeld in de universiteitssteden als eerste op te lopen, is er nu ook zoiets te zeggen? Of is het beeld meer landelijk?
Ja, maar die gereformeerde dorpen, daar ga je niet mee van 4500 naar 6500 dagelijkse positieve testenquote:Op maandag 7 december 2020 10:03 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit waren de gemeentes met de meeste besmettingen deze week.
Ik vind het altijd lastig een rode draad in de wirwar van woorden bij jou te ontdekken, maar wat ik eruit haal is dat je aangeeft dat er geen overdracht meer kan plaatsvinden met een mondkapje. En je deduceert de kern tot één voorbeeld waar wel overdracht kan plaatsvinden.quote:Op zondag 6 december 2020 20:42 schreef Vallon het volgende:
[..]
Deze onderzoeken beschouwen alleen het mondkapje zelf om dat op grond van "kansberekening" die zich weer baseren op een veronderstelde werkingen, om dan ongefundeerde uitspraken te doen.
Het is van een misplaatst niveau dat wanneer beide personen iets dragen (wat regelmatig wordt getoond), er dan geen transmissie meer kan plaatsvinden. zoals bron: France gouvernement : [ afbeelding ]
Dit is meer het eerlijke verhaal:
[..]
Om wat onderbouwd over een mondkapje te kunnen zeggen moet ook de stof, aard, plaats, omstandigheden en (verschoonde) manier van dragen worden meegenomen. Metingen in een/uit lab zijn niet realistisch te projecteren naar de weerbarstige praktijk die maar wat deugnietend doet.
Het is van een Dettolgehalte die 99% van de bacteriën tegenhoudt en niet vermeld dat er daarna nog een miljard overblijven die ruimschoots voldoende zijn om iemand ziek te maken.
Hier een lijstje van stoffen en soort (bron: sciencealert
[ afbeelding ]
Zelf prefereer ik de veiligheid van iemand die zonder kapje met afgewend hoofd bewust snel en stil achter mij langs gaat; dan die onveiligheid van iemand die met een kèk "kapje" voor mij met een geschreeuwd "sorry" voordringt en dan treuzelt bij graaien.
Zo en nu maar hopen dat we verlost gaan worden van mondkapjes gereutel die overheden als kippen zonder kop blijven doordreinen.
Zou Urk niet zo onderhand uitgestorven danwel groepsimmuun moeten zijn? Consequent aan de top, en het is geen metropool ofzo.quote:Op maandag 7 december 2020 10:03 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het was eerst 1300, dus ze zijn inmiddels goed bezigquote:Op maandag 7 december 2020 10:11 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Zou Urk niet zo onderhand uitgestorven danwel groepsimmuun moeten zijn? Consequent aan de top, en het is geen metropool ofzo.
Tilburg?quote:Op maandag 7 december 2020 10:05 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, maar die gereformeerde dorpen, daar ga je niet mee van 4500 naar 6500 dagelijkse positieve testenZijn er steden/gebieden waar opeens 200/300 positieve testen meer vandaan komen?
Ja, ik heb zelf soms ook moeite om door zijn woordenbrij heen te komen. Het lezen van zijn wijze teksten gaat bij mij een beetje met vallon en opstaan, eerlijk gezegd.quote:Op maandag 7 december 2020 10:09 schreef erkel het volgende:
Ik vind het altijd lastig een rode draad in de wirwar van woorden bij jou te ontdekken, maar wat ik eruit haal
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 21% gewijzigd door Salina op 07-12-2020 10:23:10 ]"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Dat is - in principe - niet de bedoeling. Maar goed, ik snap je wel.quote:Op maandag 7 december 2020 10:01 schreef vosss het volgende:
Ik heb laatst Mafia: Definitive Edition gekocht. Was ik wel een paar dagen zoet mee. Het origineel was al briljant, maar met moderne graphics en betere voice acting is het een betere mafiafilm dan de meeste mafiafilms.quote:Op maandag 7 december 2020 10:01 schreef vosss het volgende:
Noord-Bevelandgodenquote:Op maandag 7 december 2020 10:03 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die is tof ja, ik was in maart al begonnen met The Division 2 waarin de wereld in puin ligt door juist ja; een dodelijke pandemiequote:Op maandag 7 december 2020 10:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb laatst Mafia: Definitive Edition gekocht. Was ik wel een paar dagen zoet mee. Het origineel was al briljant, maar met moderne graphics en betere voice acting is het een betere mafiafilm dan de meeste mafiafilms.
[edit] Oh en nog iets, er zijn vorige maand 43 (!) adventure games gemaakt voor de Adventure X Jam (omdat ze vanwege corona hun fysieke conferentie moesten afzeggen). Daar kun je ook je lol mee op! https://itch.io/jam/advxjam/entries
*Washington D.C.quote:Op maandag 7 december 2020 10:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Die is tof ja, ik was in maart al begonnen met The Division 2 waarin de wereld in puin ligt door juist ja; een dodelijke pandemieSpeelt zich ook nog eens af in NYC een van de hardst getroffen gebieden...
FTL is mijn "oh kut het is opeens 6 uur later" gamequote:Op maandag 7 december 2020 10:36 schreef Qarrad het volgende:
Ik zit al weken tegen te houden dat ik weer aan Minecraft begin
Zitten jullie gewoon het vuurtje op te stoken hier!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |