abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196594197
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 08:47 schreef Warrick21 het volgende:

[..]

Ah, daar is 'ie weer! De illusie van een volledige lockdown. Iets wat in de praktijk volkomen onrealistisch is.
Een 'volledige lockdown' is een breed begrip die door iedereen anders ingevuld wordt.
  maandag 7 december 2020 @ 08:58:42 #27
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196594249
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 08:47 schreef Warrick21 het volgende:

[..]

Ah, daar is 'ie weer! De illusie van een volledige lockdown. Iets wat in de praktijk volkomen onrealistisch is.
Om te kunnen versoepelen zullen de cijfers drastisch omlaag moeten.
Blijven de cijfers rond het niveau waarop ze nu al een hele tijd zitten, dan zal er voorlopig weinig versoepeld kunnen worden.

Een korte en hevige lockdown is dé manier om dat te bewerkstelligen: de cijfers drastisch omlaag brengen.

Maar voor de periode daarna is het van gróót belang (daar valt of staat alles mee) dat het BCO, testen én isoleren héél goed op orde is, zodat eventuele en niet te voorkomen lokale uitbraakjes meteen de kop in worden gedrukt met lokale maatregelen indien nodig.

Dat is, volgens economen, een heel stuk minder slecht voor de economie dan dit huidige aanmodderen.

Maar zoals gezegd, dat valt of staat bij het volledig op orde hebben van het BCO, testen en isoleren.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196594274
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 08:52 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Een 'volledige lockdown' is een breed begrip die door iedereen anders ingevuld wordt.
Elke vorm ietsje strenger dan we nu hebben komt al aardig in de buurt.

Een vorm zoals in Spanje, alles dicht, waar je ook niet een blokje om mocht zonder naar de winkel of dokter, apotheek te gaan of je hond uit te laten, moet je gewoon echt niet willen, waar in de eerste golf de mensen 50 dagen in hun huis opgesloten werden (en we hebben gezien dat het daar totaal uiteindelijk niet geholpen heeft, men was simpelweg niet gewend aan social-distancing).

Daarnaast brokkelt het draagvlak met de dag verder af.

We moeten er gewoon naar streven dat na Q1 het echte normaal terugkomt. Veel langer gaat hem gewoon om meerdere reden niet worden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196594357
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 03:04 schreef hjansen82 het volgende:
Misschien moet er dan maar een maand een volledige lockdown komen, De manier waarop het nu gaat is moedeloos om van te worden. De mensen willen gewoon weer wat perspectief. Weer een jaar zo doormodderen is geen optie.
Als we nu 9 maanden terug in de tijd konden had ik ook voor die volledige lockdown geopteerd ipv het hele jaar inderdaad zo lopen te kutten, maar aan de andere kant, ik denk niet dat een volledige lockdown de oplossing is. Er komen veel teveel mensen in en uit het land dus dan zou de hele wereld mee moeten doen met die lockdown. En dan nog... uiteindelijk komt het virus toch wel weer terug en begint het verhaaltje opnieuw. Of een ergere variant. Nog los van alle psychische schade van geïsoleerde mensen en haat tegen de overheid. Ik denk toch dat het verstandiger is om het virus zoals we nu doen rustig onder de hele bevolking laten te verspreiden. Uiteindelijk sterft het virus uit en is de mensheid weer wat sterker geworden.
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 08:50 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik denk ook dat het beter is, maar als je nu al ziet hoe hysterisch er gereageerd wordt op alleen al de mondkapjes. Net een filmpje gezien van een "protest" in Nunspeet (lees: strontvervelende mensen die een reden hadden gevonden om te eikelen in het openbaar) waarbij alles uit de kast gehaald wordt ("Mensen die meewerken hoeven niet in de boeien! Ik ga niet in de boeien! Ik ben maar veertien en ik doe niks, mensen! Iiiih! De kinderen! Zie je wat ze kinderen aandoen!?") na 235 waarschuwingen door de politie.

Voor zo'n lockdown moet je met echt iets meer komen dan de onderbezette politie en zodra het leger ingezet wordt is het natuurlijk helemaal koren op de molen van de politiestaat!-roepers.

Dit is Nederland -O-
Je denkt dat dit alleen in Nederland gebeurt :')
Facts don't care about your feelings
pi_196594369
Het lijkt alsof men het testen wel goed op orde heeft momenteel. Wanneer de besmettingen stabiel blijven is daar ook makkelijk op in te spelen natuurlijk.

Gisterochtend om 8u getest om 22u de negatieve uitslag dus ik kan gewoon weer van God los in de maatschappij. *O*
Go hard or go home
pi_196594400
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 08:36 schreef aartstyle het volgende:
Even over die steunpakketten voor de horeca. Ik vind dat het vanaf nu in een soort van leenvorm moet zijn, of in iedergeval een (gedeeltelijke) terugbetalingsregeling. Zodra de horeca weer winst gaat maken een extra winstbelasting heffen. Ik reken er op dat het ontzettend druk wordt in de horeca als deze crisis voorbij is, dan mag de horeca ook wat terug doen voor de bevolking/overheid die hun in leven gehouden heeft.
Voor dat ik door veel mensen wordt aangevallen, ik vindt echt dat de horeca de steun verdiend en dat niemand verdiend om zijn baan te verliezen. Maar andere krijg je straks een strandtenten situatie:
Bij een ongekende mooie zomer hoor je ze niet. Regent het een zomer meer dan normaal dan willen ze ineens overheidssteun. Ik snap wel dat een pandemie niet een normaal risico is, dus vandaar ook de extra steun.
Wat de horeca op dit moment terugdoet voor de samenleving is precies wat er van ze verwacht wordt, gesloten blijven.

Je opmerking over strandtenten en zomers deel ik, dat zou niet de bedoeling moeten zijn. Maar, een groot deel van de horeca heeft gevraagd of zij in plaats van de steun de hele winter open mogen met hun terras, en of de gemeente wat extra ruimte wil geven dit jaar. Ze hebben aan alle kanten geïnvesteerd om goed en veilig open te gaan om daarna gesloten te blijven. Indien zij dat puur uit eigen beweging hebben gedaan is het hun risico, maar de overheid had ze voorwaarden gesteld om open te gaan, waar ze aan voldaan hebben. Indien ze dan toch gesloten worden, is het overmacht, waardoor de kosten daarvoor voor de overheid zijn.

Na deze pandemie de horeca nog een keer raken in de vorm van een extra belasting zou ik niet zien als een vorm van solidariteit, dat zou ik echt asociaal vinden van de overheid.
pi_196594430
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 08:36 schreef aartstyle het volgende:
Even over die steunpakketten voor de horeca. Ik vind dat het vanaf nu in een soort van leenvorm moet zijn, of in iedergeval een (gedeeltelijke) terugbetalingsregeling. Zodra de horeca weer winst gaat maken een extra winstbelasting heffen. Ik reken er op dat het ontzettend druk wordt in de horeca als deze crisis voorbij is, dan mag de horeca ook wat terug doen voor de bevolking/overheid die hun in leven gehouden heeft.
Voor dat ik door veel mensen wordt aangevallen, ik vindt echt dat de horeca de steun verdiend en dat niemand verdiend om zijn baan te verliezen. Maar andere krijg je straks een strandtenten situatie:
Bij een ongekende mooie zomer hoor je ze niet. Regent het een zomer meer dan normaal dan willen ze ineens overheidssteun. Ik snap wel dat een pandemie niet een normaal risico is, dus vandaar ook de extra steun.
Are you ok?
Extra belasting laten betalen terwijl ze zich in torenhoge schulden hebben gewerkt.
De horeca iets terugdoen voor de bevolking? :D

Mensen. :') :') Geen woorden voor.
Go hard or go home
pi_196594447
En ik wil extra doekoe van de kwetsbaren en vooral van de dikke medemens want mijn levenskwaliteit is behoorlijk afgenomen. Zeker met 18% dus hup, 18% meer belasting graag. Doe maar wat terug!
Go hard or go home
pi_196594484
Gewoon die 100 miljard euro straks terugvragen bij China, zal ze leren.
  maandag 7 december 2020 @ 09:16:55 #35
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196594492
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 09:00 schreef _serial_ het volgende:
Elke vorm ietsje strenger dan we nu hebben komt al aardig in de buurt.

Mwoah, zelfs de intelligente lockdown in maart/april, die stukken strenger was dan de huidige, kwam nog niet eens in de buurt van een volledige lockdown zoals in bijvoorbeeld Spanje.

Ik denk dat als je de intelligente lockdown neemt, waarbij kantoorpersoneel daadwerkelijk allemaal thuiswerkte, aanvult met het sluiten van niet noodzakelijke winkels en dat voor maximaal 4 weken, rondom de kerstvakantie, zodat scholieren maar 2 weken onderwijs missen, die makkelijk ingehaald kunnen worden door later volgend jaar 2 weken vakantie in te leveren, dat je dan al een heel eind komt.

Míts je het BCO gebeuren/testen/isoleren goed op orde hebt.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196594511
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 08:58 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Een korte en hevige lockdown is dé manier om dat te bewerkstelligen: de cijfers drastisch omlaag brengen.

Maar voor de periode daarna is het van gróót belang (daar valt of staat alles mee) dat het BCO, testen én isoleren héél goed op orde is, zodat eventuele en niet te voorkomen lokale uitbraakjes meteen de kop in worden gedrukt met lokale maatregelen indien nodig.

Maar zoals gezegd, dat valt of staat bij het volledig op orde hebben van het BCO, testen en isoleren.
Wat bedoel je met isoleren? Een behoorlijk deel van de mensen heeft lak aan de quarantaine en test zich ook niet bij klachten en geeft onzinnige contacten door.

Nutteloos dus.
- verwijderd door admin -
pi_196594527
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 09:16 schreef Simmertje het volgende:
Gewoon die 100 miljard euro straks terugvragen bij China, zal ze leren.
Opgelost!
Alle facturen doorsturen naar China met hun vleermuizenkutvirus.
Go hard or go home
pi_196594531
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 08:50 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik denk ook dat het beter is, maar als je nu al ziet hoe hysterisch er gereageerd wordt op alleen al de mondkapjes. Net een filmpje gezien van een "protest" in Nunspeet (lees: strontvervelende mensen die een reden hadden gevonden om te eikelen in het openbaar) waarbij alles uit de kast gehaald wordt ("Mensen die meewerken hoeven niet in de boeien! Ik ga niet in de boeien! Ik ben maar veertien en ik doe niks, mensen! Iiiih! De kinderen! Zie je wat ze kinderen aandoen!?") na 235 waarschuwingen door de politie.

Voor zo'n lockdown moet je met echt iets meer komen dan de onderbezette politie en zodra het leger ingezet wordt is het natuurlijk helemaal koren op de molen van de politiestaat!-roepers.

Dit is Nederland -O-
Het is wat mij betreft heel simpel. Het leger inzetten tegen je eigen bevolking in een democratie is gewoon een brug te ver.

Misschien is 't wel zo ver dat we moeten accepteren dat het niet verder gaat dalen dan nu? In maart/april begon het weer beter te worden en hadden we een R van 0,7, met alles dicht. Ik denk dat als we nu alles sluiten we nog niet aan die 0,7 komen, dus misschien is dit wel het meest haalbare zonder de maatschappij volledig te ontwrichten en blijvende schade aan te brengen.
pi_196594552
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 09:16 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Mwoah, zelfs de intelligente lockdown in maart/april, die stukken strenger was dan de huidige, kwam nog niet eens in de buurt van een volledige lockdown zoals in bijvoorbeeld Spanje.

Ik denk dat als je de intelligente lockdown neemt, waarbij kantoorpersoneel daadwerkelijk allemaal thuiswerkte, aanvult met het sluiten van niet noodzakelijke winkels en dat voor maximaal 4 weken, rondom de kerstvakantie, zodat scholieren maar 2 weken onderwijs missen, die makkelijk ingehaald kunnen worden door later volgend jaar 2 weken vakantie in te leveren, dat je dan al een heel eind komt.

Dat gaat gewoon echt niet meer gebeuren, te kostbaar, te weinig langdurig effect, we moeten nog tot eind april voor het beter weer gaat worden, vergeet dat niet, totaal andere situatie als in maart, toen we al goed weer hadden en een hoop van het leven zich buiten afspeelde, waar nauwelijks risico is.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196594559
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 09:16 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Maar kunnen we dat nog wel betalen? Pas geleden waren er wat berichten dat er hele groepen scholieren waren die 7 maanden onderwijs in 2 weken hebben zien verdampen toen de scholen gesloten werden.

Daarbij, ik geloof echt niet dat het bij 2 weken blijft. Die in 't voorjaar werd ook van gezegd: 2 weken. Dat is uiteindelijk een week of 10 geworden. Die schade voor scholieren is blijvend, die kun je niet zomaar oplossen door er een zak geld tegenaan te gooien.
  maandag 7 december 2020 @ 09:24:07 #41
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196594591
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 09:21 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat gaat gewoon echt niet meer gebeuren, te kostbaar, te weinig langdurig effect, we moeten nog tot eind april voor het beter weer gaat worden, vergeet dat niet, totaal andere situatie als in maart, toen we al goed weer hadden en een hoop van het leven zich buiten afspeelde, waar nauwelijks risico is.
En de schrik er nog inzat. Mensen pakken hun leven tot op zekere hoogte gewoon weer op, daar doe je echt niks meer aan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 7 december 2020 @ 09:26:19 #42
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196594619
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 09:22 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar kunnen we dat nog wel betalen? Pas geleden waren er wat berichten dat er hele groepen scholieren waren die 7 maanden onderwijs in 2 weken hebben zien verdampen toen de scholen gesloten werden.

Daarbij, ik geloof echt niet dat het bij 2 weken blijft. Die in 't voorjaar werd ook van gezegd: 2 weken. Dat is uiteindelijk een week of 10 geworden. Die schade voor scholieren is blijvend, die kun je niet zomaar oplossen door er een zak geld tegenaan te gooien.
Een week of 10, en de resterende periode tot de zomervakantie onderwijs op 50% of 33% afhankelijk van de grootte van het schoolgebouw en de inventiviteit van het schoolpersoneel. Tel daarbij op dat die paar fysieke schoolweken in juni vooral gericht waren op weerzien en welzijn en er is eigenlijk van half maart tot half augustus weinig onderwijs geweest.

Heeft voor kinderen met een hele fijne thuissituatie in diverse gevallen goed gewerkt trouwens, maar de kinderen die toch al in de hoek zitten waar de klappen vallen hebben echt verloren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196594623
quote:
10s.gif Op maandag 7 december 2020 09:12 schreef Noek het volgende:

[..]

Are you ok?
Extra belasting laten betalen terwijl ze zich in torenhoge schulden hebben gewerkt.
De horeca iets terugdoen voor de bevolking? :D

Mensen. :') :') Geen woorden voor.
Nee ik bedoel in verhouding natuurlijk. Zolang er schulden zijn, niet terugbetalen.
  maandag 7 december 2020 @ 09:27:42 #44
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196594634
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 09:08 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Als we nu 9 maanden terug in de tijd konden had ik ook voor die volledige lockdown geopteerd ipv het hele jaar inderdaad zo lopen te kutten, maar aan de andere kant, ik denk niet dat een volledige lockdown de oplossing is. Er komen veel teveel mensen in en uit het land dus dan zou de hele wereld mee moeten doen met die lockdown. En dan nog... uiteindelijk komt het virus toch wel weer terug en begint het verhaaltje opnieuw. Of een ergere variant. Nog los van alle psychische schade van geïsoleerde mensen en haat tegen de overheid. Ik denk toch dat het verstandiger is om het virus zoals we nu doen rustig onder de hele bevolking laten te verspreiden. Uiteindelijk sterft het virus uit en is de mensheid weer wat sterker geworden.
[..]

Je denkt dat dit alleen in Nederland gebeurt :')
Nee schat, ik persifleer de kreet "Dit is Nederland" :')
pi_196594643
Ik snap overigens niet zo heel goed waarom we nu allemaal weer in de paniekmodus slaan.
Sinds 1 December is het testbeleid enorm versoepeld, waar bepaalde groepen zonder klachten ook getest kunnen worden (bron)

- Als je een melding krijgt uit de Corona App
- Als je naar voren komt als risicovol contact uit BCO

Dit kan dan na 5 dagen na het risicovolle contact.

Als je mijn grafiekjes wel eens bekijkt (waarvan ik begin te twijfelen of mensen dat nog wel doen)

Zie je duidelijk dat er na 1 December (speelt tada.wav) ineens wat is veranderd.

Laten we aub onze hersens gebruiken en nog even wegblijven van de paniekmodus.
pi_196594665
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 08:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De gemiddelde kleine horeca-ondernemer heeft voorlopig nog een stapel rekeningen liggen met uitgestelde belastingen en uitgestelde rekeningen van de brouwers en de verhuurders. Ik denk dat daar voorlopig echt nog niet veel te halen is.

En ik denk ook niet dat je formulering 'de horeca mag wel wel wat terugdoen voor de samenleving' op dit op moment op erg veel sympathie mag rekenen.
Ik geef toe dat het wat verkeerd overkomt. Het moet wel in verhouding blijven natuurlijk. Zolang er schulden zijn is er van terugbetalen geen sprake. Zodra er weer winst gemaakt wordt en schulden zijn afgelost dan zou het wel kunnen. Maar snap dat dit een hele lastige discussie is en niet zomaar op te lossen. Heb niks tegen de horeca en sterker nog, kan niet wachten totdat ik daar weet wat geld aan kan uitgeven.
pi_196594684
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 09:28 schreef _serial_ het volgende:
Ik snap overigens niet zo heel goed waarom we nu allemaal weer in de paniekmodus slaan.
Sinds 1 December is het testbeleid enorm versoepeld, waar bepaalde groepen zonder klachten ook getest kunnen worden (bron)

Als je mijn grafiekjes wel eens bekijkt (waarvan ik begin te twijfelen of mensen dat nog wel doen)
[ afbeelding ]

Zie je duidelijk dat er na 1 December (speelt tada.wav) ineens wat is veranderd.

Laten we inderdaad eerst de ziekenhuisopnames afwachten, ik vind dat toch een belangrijkere graadmeter dan het aantal besmettingen. Zover ik weet dalen deze nog wel toch?
  maandag 7 december 2020 @ 09:32:40 #48
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196594687
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 09:19 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het is wat mij betreft heel simpel. Het leger inzetten tegen je eigen bevolking in een democratie is gewoon een brug te ver.
Normaliter wel, maar aangezien het principe van lui-ste-ren blijkbaar niet meer in het vocabulaire van onze medeburgers zit. En daarnaast zitten we nu uit te kijken naar een vaccin voor één virus terwijl met de besmettingsaantallen wereldwijd nu het aftellen is naar een veel gevaarlijker mutatie ervan. Ik zou er niet gek van opkijken als we binnen een jaar of tien een pandemie hebben van een veel dodelijker virusvariant van Corona waarvoor we nu alvast de draaiboeken mogen opmaken.
quote:
Misschien is 't wel zo ver dat we moeten accepteren dat het niet verder gaat dalen dan nu? In maart/april begon het weer beter te worden en hadden we een R van 0,7, met alles dicht. Ik denk dat als we nu alles sluiten we nog niet aan die 0,7 komen, dus misschien is dit wel het meest haalbare zonder de maatschappij volledig te ontwrichten en blijvende schade aan te brengen.
Dat denk ik ook. Niet omdat die R niet genoeg omlaag te krijgen zou zijn met een complete lockdown, maar omdat het dweilen met de kraan open is omdat na die lockdown de hele wereld plus onze eigen vakantiegangers het virus gewoon weer invliegen.
  maandag 7 december 2020 @ 09:33:51 #49
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196594697
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 09:28 schreef _serial_ het volgende:

[ afbeelding ]

Jazeker kijk ik naar (o.a.) jouw grafiekjes ^O^
pi_196594703
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 09:32 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Laten we inderdaad eerst de ziekenhuisopnames afwachten, ik vind dat toch een belangrijkere graadmeter dan het aantal besmettingen. Zover ik weet dalen deze nog wel toch?
Ja, die zijn nog steeds omlaag als ik me goed herinner, dit is van de update van LCPS gisteren:
quote:
Het totaal aantal opgenomen COVID-patiënten bedraagt 1.641, dan zijn er 39 meer dan de vorige dag. Daarvan liggen er 1.172 buiten de Intensive Care, 42 meer dan gisteren. Op de IC liggen 469 COVID-patiënten, 3 minder dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 502 non-COVID-patiënten op de IC, 14 minder dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt daarmee 971, dat zijn er 17 minder dan gisteren. Het aantal nieuwe COVID-opnames bedraagt 160 in de kliniek en 21 op de IC.
Wat de dagelijkse cijfers betreft is 't vooral interessant de percentages positief getesten ten opzichte van totaal aantal tests te weten, wat we als 't goed is vandaag te horen krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')