Dat is onzin, wat deze webshop doet mag niet maar de meeste shops zijn gewoon van eerlijke ondernemers.quote:Op zondag 6 december 2020 12:51 schreef halfway het volgende:
Punt 1 voor online bestellen.
BETAAL NOOIT VOORRUIT!
Dit is precies waar ik aan dacht maar ik weet natuurlijk de regels niet. Misschien dat ze een loophole hebben gevonden.quote:Op zondag 6 december 2020 12:23 schreef koemleit het volgende:
Ik denk zomaar eens dat dit het hele verdienmodel van desbetreffende webshop is.
Dit lijkt me ook absoluut onwettig (maar zeker weten doe ik dit niet).
Ik wil liever niet reclame maken voor zoeen webshop. Voordat er meer slachtoffers vallen.quote:Op zondag 6 december 2020 12:28 schreef Filosoofert het volgende:
Welke webshop is het? Ben wel benieuwd
Tenzij iedereen die opgelicht is massaal aangifte gaat doen denk ik?quote:Op zondag 6 december 2020 12:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Nee dit mag niet.
Punt is dat je dit alleen nooit snel gaat winnen.
Je mag me een DM sturen, dan is het ook geen reclame of zwartmakerij.quote:Op zondag 6 december 2020 13:03 schreef DarkTimes het volgende:
[..]
Ik wil liever niet reclame maken voor zoeen webshop. Voordat er meer slachtoffers vallen.
Ik heb dit al geprobeerd maar met online bankieren is dit niet mogelijk. Het is ook maar 13 euro dus inprincipe vind ik het niet heel erg. Maar vind het gewoon een raar verhaal.quote:
het is meer een waarschuwing voor anderen dan reclamequote:Op zondag 6 december 2020 13:03 schreef DarkTimes het volgende:
[..]
Ik wil liever niet reclame maken voor zoeen webshop. Voordat er meer slachtoffers vallen.
Bedoel je wachten tot ze het wel op voorraad hebben?quote:Op zondag 6 december 2020 12:49 schreef baskick het volgende:
Dus zij hebben de actuele voorraad niet op orde en jij als klant mag daarvoor betalen? Nee, dat lijkt me niet mogen, nee. Kun je ze niet gewoon laten leveren, zelfs? Iets met aanbod en aanvaarding daarvan.
Het is volgens mij een niet zo bekende webshop. Heb er wel vaker van gehoord maar nooit wat bij ze besteld tot nu dan.quote:Op zondag 6 december 2020 12:55 schreef Cheeseburgert het volgende:
Keiharde oplichting dit. Zelfs als ze hem al opgestuurd hadden en je had jezelf bedacht binnen 2 weken, dan mochten ze geen cent in rekening brengen (alleen de retourkosten a 7 euro bij PostNL, mogen voor eigen rekening zijn). Geld vragen voor niet leveren
Is het een 'grote' zaak of zo'n zolder shop? En laat vooral hun naam hier even vallen..
Ah gewoon ouderwets oplichting dus. Ik denk dat ik toch maar aangifte ga doen dan ookal gaat het om een kleine bedrag.quote:Op zondag 6 december 2020 13:00 schreef JeMoeder het volgende:
Die administratiekosten zijn onzin. Je hoort het gehele bedrag terug te krijgen. Lijkt me dat dit geen gerenommeerde webshop is? Dit mailtje is waarschijnlijk naar iedereen gegaan die daar iets besteld heeft rond black friday.
Ik koppel hierop terug nadat ik ze zelf gesproken heb. Want het is niet een nieuwe webshop aangezien ik wel vaker van ze gehoord heb, maar daar tot nu toe niks besteld heb.quote:Op zondag 6 december 2020 13:03 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Je mag me een DM sturen, dan is het ook geen reclame of zwartmakerij.
Klopt maar ik wacht liever op een antwoord terug van hun. Kijken wat ze zelf te zeggen hebben hierover.quote:Op zondag 6 december 2020 13:04 schreef Bzzzzt het volgende:
[..]
het is meer een waarschuwing voor anderen dan reclame
Bovendien staat de wet best wel aan je kant als consument, wanneer het aankomt op webshops. Dat is weleens anders.quote:Op zondag 6 december 2020 12:53 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Dat is onzin, wat deze webshop doet mag niet maar de meeste shops zijn gewoon van eerlijke ondernemers.
Geld wat je handmatig hebt overgemaakt kun je toch niet storneren? Dat kan alleen met machtigingen/incasso's dacht ik. Anders zou oplichting via marktplaats bijvoorbeeld geen issue zijn en zou het een leuke rotzooi worden voor veel winkels.quote:
Als de deal goed genoeg was, ja.quote:Op zondag 6 december 2020 13:05 schreef DarkTimes het volgende:
[..]
Bedoel je wachten tot ze het wel op voorraad hebben?
Dit topic zal niet als reclame gezien worden maar eerder als waarschuwing.quote:Op zondag 6 december 2020 13:03 schreef DarkTimes het volgende:
[..]
Dat schoot ook door mijn hoofd ja.quote:Op zondag 6 december 2020 12:49 schreef baskick het volgende:
Dus zij hebben de actuele voorraad niet op orde en jij als klant mag daarvoor betalen? Nee, dat lijkt me niet mogen, nee. Kun je ze niet gewoon laten leveren, zelfs? Iets met aanbod en aanvaarding daarvan.
Je kan de koop ongedaan maken, (bedenktijd binnen 14 dagen) Dus in plaats van te accepteren dat je 12 Euro kwijt bent. Kun je ze een een aangetekend brief sturen dat je gebruik wil maken van de wettelijke bedenktijd en de koop ongedaan wilt maken, en dat je niet akkoord bent dat ze alleen dit bedrag terugsturen. Maar graag het gehele bedrag terug wil ontvangen.quote:Op zondag 6 december 2020 12:16 schreef DarkTimes het volgende:
Goede dag.
Ik heb vrijdag wat besteld. Na een paar dagen(vandaag) heb ik een mailtje ontvangen in mijn inbox dat ik net te laat was met bestellen en dat de product niet meer leverbaar is.
Ik heb al wel betaald en ik krijg netjes mijn geld terug. Maar de probleem is dat ze wel administratie kosten in rekening brengen van ¤12,98 dat automatisch ingekorten word van het bedrag dat ik moet terug krijgen.
Mijn vraag is dus of dit wel toegestaan is, aangezien ik hier niks aan kan doen en dit eigenlijk hun fout is.
In principe is het geen hoge bedrag dat ze inhouden en ik zou het ook niet erg vinden maar ik vind het gewoon een raar verhaal. Want dan kan een webshop eigenlijk iedereen achteraf wijs maken dat de producten niet leverbaar zijn en op die manier makkelijk geld kunnen cashen. Reken maar uit als dit zoeen 1000 keer of meer gebeurt.
Het staat wel vermeld in de algemene voorwaarden dat ze dit doen bij producten die niet meer leverbaar maar wel besteld zijn. Maar is dat genoeg om dit legaal te maken?
Dat kost je E 8,80 en waarschijnlijk doet de webshop daar niets mee. Dan ben je E 22 kwijt. Ze hebben niet geleverd, dus hele bedrag terug. TS vind E 12 niet veel, maar ik vind dat wel. Stel dat webshops dat bij elke aankoop kunnen doen, betaal je op jaarbasis honderden euro'squote:Op maandag 7 december 2020 01:30 schreef Twintig het volgende:
[..]
Je kan de koop ongedaan maken, (bedenktijd binnen 14 dagen) Dus in plaats van te accepteren dat je 12 Euro kwijt bent. Kun je ze een een aangetekend brief sturen dat je gebruik wil maken van de wettelijke bedenktijd en de koop ongedaan wilt maken, en dat je niet akkoord bent dat ze alleen dit bedrag terugsturen. Maar graag het gehele bedrag terug wil ontvangen.
Waar binnen fok mag het dan wel? Ik wil weten welke webshop hier de boel zit op te lichten.quote:Op maandag 7 december 2020 09:17 schreef noodgang het volgende:
[modbreak]Ik snap de nieuwsgierigheid, maar WGR is niet de plek voor naming en shaming, dus aub ook niet vragen naar de naam van de webshop [/modbreak]
Zo lijkt het net alsof er een berekening achter zit in plaats van een random bedragquote:Op dinsdag 8 december 2020 13:24 schreef Gunner het volgende:
Wat is dat eigenlijk voor rare post; 12,98 adminstratiekosten?
Voor ~¤13, ja? Het eerste telefoontje is al duurderquote:Op dinsdag 8 december 2020 13:29 schreef koemleit het volgende:
Als je rechtsbijstand hebt zou ik die bellen en een briefje laten maken met wat dreigementen. Grote kans dat ze hun "verlies" nemen en je geld terug geven. Er zijn er namelijk nog genoeg die dat niet zullen doen en waar ze wel gewoon de poen van hebben.
De rechtsbijstand is een verzekering, je telefoontje kost niets. En ja dit zou ik doen. Dit is zo opzichtig oplichting..quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:46 schreef baskick het volgende:
[..]
Zo lijkt het net alsof er een berekening achter zit in plaats van een random bedrag
[..]
Voor ~¤13, ja? Het eerste telefoontje is al duurder![]()
(voor nakoming van de overeenkomst is een ander verhaal)
Dat je met rechtsbijstand op een rechtsbijstandverzekering doelde, was me duidelijk. Veel verzekeraars hanteren een minimum schadebedrag, juist om dit soort principekwesties buiten de deur te houden. De kosten worden namelijk wel degelijk gemaakt, he, en uiteindelijk komen die gewoon in de premie terecht.quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:10 schreef koemleit het volgende:
[..]
De rechtsbijstand is een verzekering, je telefoontje kost niets. En ja dit zou ik doen. Dit is zo opzichtig oplichting..
Voor die 13 euro deed ik het.
Wellicht zou ik de shop eers melden dat ik de rechtsbijstand in ga schakelen. Wellicht binden ze dan al in.
Ik heb ooit de rechtsbijstand ingeschakeld voor iets van 80 euro, een simpel contact tussen de rechtsbijstand en de tegenpartij was al voldoende.
Ik ook, sterker zou er gewoon even langs gaan.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:09 schreef Mrmime het volgende:
Even volgen.
Hier zou ik uit principiële overwegingen zeker werk van maken.
Ook als er nog BTW af zou moeten blijft het een raar bedrag, dan zou het ¤ 10,7272727272 ex BTW zijn, dus gewoon vreemd.quote:Op dinsdag 8 december 2020 13:24 schreef Gunner het volgende:
Wat is dat eigenlijk voor rare post; 12,98 adminstratiekosten?
Klopt, toch is het wel zo dat ze je helpen met wat standaardbrieven te geven die je zelf kunt aanpassen en opsturen, en ook wat telefonisch advies geven ze je.quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:35 schreef baskick het volgende:
[..]
Dat je met rechtsbijstand op een rechtsbijstandverzekering doelde, was me duidelijk. Veel verzekeraars hanteren een minimum schadebedrag, juist om dit soort principekwesties buiten de deur te houden. De kosten worden namelijk wel degelijk gemaakt, he, en uiteindelijk komen die gewoon in de premie terecht.
Door de webshop te benoemen waarschuw je juist mensen.quote:Op zondag 6 december 2020 13:03 schreef DarkTimes het volgende:
[..]
Dat stopt de oplichters echt niet hoor. Krijg je gewoon ¤ 12,98 van de verzekeraar overgemaakt. Meer niet, die doen daar voor de rest niets mee, gaan voor de goedkoopste optie.quote:Op vrijdag 11 december 2020 08:32 schreef falling_away het volgende:
En anders is de rechtsbijstandverzekering een goede optie, niet om dat kleine bedrag maar om die oplichters te stoppen.
Ik denk dat ze daarna problemen krijgen met de creditcard maatschappij of payment broker die niet meer met hun willen samenwerken.quote:Op vrijdag 11 december 2020 09:27 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat stopt de oplichters echt niet hoor. Krijg je gewoon ¤ 12,98 van de verzekeraar overgemaakt. Meer niet, die doen daar voor de rest niets mee, gaan voor de goedkoopste optie.
quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:01 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ik denk dat ze daarna problemen krijgen met de creditcard maatschappij of payment broker die niet meer met hun willen samenwerken.
Natuurlijk niet als een persoon dit zou doen maar meerderen wellicht
Ik dacht dat jij het had over de verzekering van de creditcard maatschappij. Misverstandjequote:Op vrijdag 11 december 2020 12:37 schreef Zelva het volgende:
[..]![]()
Wat heeft een creditcardmaatschappij er mee van doen als de rechtsbijstandsverzekeraar uit eigen zak de gedupeerde compenseert omdat dat goedkoper is dan er daadwerkelijk achteraan te gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |