Ik koppel hierop terug nadat ik ze zelf gesproken heb. Want het is niet een nieuwe webshop aangezien ik wel vaker van ze gehoord heb, maar daar tot nu toe niks besteld heb.quote:Op zondag 6 december 2020 13:03 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Je mag me een DM sturen, dan is het ook geen reclame of zwartmakerij.
Klopt maar ik wacht liever op een antwoord terug van hun. Kijken wat ze zelf te zeggen hebben hierover.quote:Op zondag 6 december 2020 13:04 schreef Bzzzzt het volgende:
[..]
het is meer een waarschuwing voor anderen dan reclame
Bovendien staat de wet best wel aan je kant als consument, wanneer het aankomt op webshops. Dat is weleens anders.quote:Op zondag 6 december 2020 12:53 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Dat is onzin, wat deze webshop doet mag niet maar de meeste shops zijn gewoon van eerlijke ondernemers.
Geld wat je handmatig hebt overgemaakt kun je toch niet storneren? Dat kan alleen met machtigingen/incasso's dacht ik. Anders zou oplichting via marktplaats bijvoorbeeld geen issue zijn en zou het een leuke rotzooi worden voor veel winkels.quote:
Als de deal goed genoeg was, ja.quote:Op zondag 6 december 2020 13:05 schreef DarkTimes het volgende:
[..]
Bedoel je wachten tot ze het wel op voorraad hebben?
Dit topic zal niet als reclame gezien worden maar eerder als waarschuwing.quote:Op zondag 6 december 2020 13:03 schreef DarkTimes het volgende:
[..]
Ik wil liever niet reclame maken voor zoeen webshop. Voordat er meer slachtoffers vallen.
Dat schoot ook door mijn hoofd ja.quote:Op zondag 6 december 2020 12:49 schreef baskick het volgende:
Dus zij hebben de actuele voorraad niet op orde en jij als klant mag daarvoor betalen? Nee, dat lijkt me niet mogen, nee. Kun je ze niet gewoon laten leveren, zelfs? Iets met aanbod en aanvaarding daarvan.
Je kan de koop ongedaan maken, (bedenktijd binnen 14 dagen) Dus in plaats van te accepteren dat je 12 Euro kwijt bent. Kun je ze een een aangetekend brief sturen dat je gebruik wil maken van de wettelijke bedenktijd en de koop ongedaan wilt maken, en dat je niet akkoord bent dat ze alleen dit bedrag terugsturen. Maar graag het gehele bedrag terug wil ontvangen.quote:Op zondag 6 december 2020 12:16 schreef DarkTimes het volgende:
Goede dag.
Ik heb vrijdag wat besteld. Na een paar dagen(vandaag) heb ik een mailtje ontvangen in mijn inbox dat ik net te laat was met bestellen en dat de product niet meer leverbaar is.
Ik heb al wel betaald en ik krijg netjes mijn geld terug. Maar de probleem is dat ze wel administratie kosten in rekening brengen van ¤12,98 dat automatisch ingekorten word van het bedrag dat ik moet terug krijgen.
Mijn vraag is dus of dit wel toegestaan is, aangezien ik hier niks aan kan doen en dit eigenlijk hun fout is.
In principe is het geen hoge bedrag dat ze inhouden en ik zou het ook niet erg vinden maar ik vind het gewoon een raar verhaal. Want dan kan een webshop eigenlijk iedereen achteraf wijs maken dat de producten niet leverbaar zijn en op die manier makkelijk geld kunnen cashen. Reken maar uit als dit zoeen 1000 keer of meer gebeurt.
Het staat wel vermeld in de algemene voorwaarden dat ze dit doen bij producten die niet meer leverbaar maar wel besteld zijn. Maar is dat genoeg om dit legaal te maken?
Dat kost je E 8,80 en waarschijnlijk doet de webshop daar niets mee. Dan ben je E 22 kwijt. Ze hebben niet geleverd, dus hele bedrag terug. TS vind E 12 niet veel, maar ik vind dat wel. Stel dat webshops dat bij elke aankoop kunnen doen, betaal je op jaarbasis honderden euro'squote:Op maandag 7 december 2020 01:30 schreef Twintig het volgende:
[..]
Je kan de koop ongedaan maken, (bedenktijd binnen 14 dagen) Dus in plaats van te accepteren dat je 12 Euro kwijt bent. Kun je ze een een aangetekend brief sturen dat je gebruik wil maken van de wettelijke bedenktijd en de koop ongedaan wilt maken, en dat je niet akkoord bent dat ze alleen dit bedrag terugsturen. Maar graag het gehele bedrag terug wil ontvangen.
Waar binnen fok mag het dan wel? Ik wil weten welke webshop hier de boel zit op te lichten.quote:Op maandag 7 december 2020 09:17 schreef noodgang het volgende:
[modbreak]Ik snap de nieuwsgierigheid, maar WGR is niet de plek voor naming en shaming, dus aub ook niet vragen naar de naam van de webshop [/modbreak]
Zo lijkt het net alsof er een berekening achter zit in plaats van een random bedragquote:Op dinsdag 8 december 2020 13:24 schreef Gunner het volgende:
Wat is dat eigenlijk voor rare post; 12,98 adminstratiekosten?
Voor ~¤13, ja? Het eerste telefoontje is al duurderquote:Op dinsdag 8 december 2020 13:29 schreef koemleit het volgende:
Als je rechtsbijstand hebt zou ik die bellen en een briefje laten maken met wat dreigementen. Grote kans dat ze hun "verlies" nemen en je geld terug geven. Er zijn er namelijk nog genoeg die dat niet zullen doen en waar ze wel gewoon de poen van hebben.
De rechtsbijstand is een verzekering, je telefoontje kost niets. En ja dit zou ik doen. Dit is zo opzichtig oplichting..quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:46 schreef baskick het volgende:
[..]
Zo lijkt het net alsof er een berekening achter zit in plaats van een random bedrag
[..]
Voor ~¤13, ja? Het eerste telefoontje is al duurder![]()
(voor nakoming van de overeenkomst is een ander verhaal)
Dat je met rechtsbijstand op een rechtsbijstandverzekering doelde, was me duidelijk. Veel verzekeraars hanteren een minimum schadebedrag, juist om dit soort principekwesties buiten de deur te houden. De kosten worden namelijk wel degelijk gemaakt, he, en uiteindelijk komen die gewoon in de premie terecht.quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:10 schreef koemleit het volgende:
[..]
De rechtsbijstand is een verzekering, je telefoontje kost niets. En ja dit zou ik doen. Dit is zo opzichtig oplichting..
Voor die 13 euro deed ik het.
Wellicht zou ik de shop eers melden dat ik de rechtsbijstand in ga schakelen. Wellicht binden ze dan al in.
Ik heb ooit de rechtsbijstand ingeschakeld voor iets van 80 euro, een simpel contact tussen de rechtsbijstand en de tegenpartij was al voldoende.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |