Ik vind dat inderdaad niet een heel sterk argument. Sowieso zijn er van beide kanten heel weinig goede argumenten, maar goed, één of twee goede argumenten kunnen het verschil soms al net maken.quote:Op donderdag 30 september 2021 09:54 schreef sp3c het volgende:
Heel dat pest argument slaat sowieso nergens op
De vergelijking is wel heel kort door de bocht, maar aan de andere kant buitelen politici en activisten over elkaar heen om te vertellen hoe erg het wel niet is voor zwarte kindjes dat ze zwarte piet worden genoemd. Alsof dat veel erger is dan de kindjes met rood haar die vuurtoren worden genoemd, of jeugd met puistjes die uitgemaakt worden voor krentenbol.quote:Op donderdag 30 september 2021 09:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Deze vergelijking slaat echt als kut op Dirk.
De rest van het jaar ben je voor de pesters geen piet meer maar gewoon zwartequote:Op donderdag 30 september 2021 09:59 schreef Alfje het volgende:
[..]
De vergelijking is wel heel kort door de bocht, maar aan de andere kant buitelen politici en activisten over elkaar heen om te vertellen hoe erg het wel niet is voor zwarte kindjes dat ze zwarte piet worden genoemd. Alsof dat veel erger is dan de kindjes met rood haar die vuurtoren worden genoemd, of jeugd met puistjes die uitgemaakt worden voor krentenbol.
Het om deze reden in de ban willen doen van zwarte piet is vrijwel net zo achterlijk als hierom krentenbollen uit de schappen te willen halen.
Dat mag jij vinden en kenbaar maken.quote:Op woensdag 29 september 2021 10:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nou ik vind Borat persoonlijk vrij smakeloze humor hoor.
Maar nu ben ik zeker zuur.
Dat hoeft voor mij niet. Ik heb om bepaalde andere typetjes van Cohen wel gewoon flink kunnen lachen, alleen Borat vond ik gewoon té flauw. Heeft weinig te maken met de achtergrond.quote:Op donderdag 30 september 2021 10:45 schreef SpaceOddity het volgende:
Maar hopelijk snap je ook dat als jij nu -samen met een paar andere zuurtjes- denkt dat het tijd word om op te roepen en actie te gaan voeren om dit soort ''kwetsende'' stereotypetjes te bannen, je nogal wat tegenstand kunt gaan verwachten.
quote:Op donderdag 30 september 2021 09:59 schreef Alfje het volgende:
[..]
De vergelijking is wel heel kort door de bocht, maar aan de andere kant buitelen politici en activisten over elkaar heen om te vertellen hoe erg het wel niet is voor zwarte kindjes dat ze zwarte piet worden genoemd. Alsof dat veel erger is dan de kindjes met rood haar die vuurtoren worden genoemd, of jeugd met puistjes die uitgemaakt worden voor krentenbol.
Het om deze reden in de ban willen doen van zwarte piet is vrijwel net zo achterlijk als hierom krentenbollen uit de schappen te willen halen.
quote:Op donderdag 30 september 2021 09:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind dat inderdaad niet een heel sterk argument. Sowieso zijn er van beide kanten heel weinig goede argumenten, maar goed, één of twee goede argumenten kunnen het verschil soms al net maken.
Dit komt me over als zuur gezeurquote:Op donderdag 30 september 2021 11:08 schreef Cupfighter het volgende:
Sowieso die "kwetsbare" groepjes die niet tegen straatnamen, beelden etc kunnen zijn voor mij zielig om het zielig doen, en dat geld ook voor de KOZP
Zeuren om het zeuren, zure mensen, nooit is het genoeg, je geeft ze een vinger en ze willen de hele hand
Dat kan, dan verschillen wij hier duidelijk in van mening en dan staan wij hierin lijnrecht tegenover elkaarquote:Op donderdag 30 september 2021 12:34 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dit komt me over als zuur gezeur
Nouja ik snap op zich wel dat je mensen die vroeger zich vooral kwalijk hebben gedragen niet moet vereren. Bij kunst vind ik dat je dit op zich ook kunt doen door een beschrijving van de daden te actualiseren. Zo kun je best zeggen dat iemand zich ook in de slavenhandel heeft gestort.quote:Op donderdag 30 september 2021 11:08 schreef Cupfighter het volgende:
Sowieso die "kwetsbare" groepjes die niet tegen straatnamen, beelden etc kunnen zijn voor mij zielig om het zielig doen, en dat geld ook voor de KOZP
Zeuren om het zeuren, zure mensen, nooit is het genoeg, je geeft ze een vinger en ze willen de hele hand
quote:Op donderdag 30 september 2021 15:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nouja ik snap op zich wel dat je mensen die vroeger zich vooral kwalijk hebben gedragen niet moet vereren.
Moeten zij weten. Die man vooraan is in ieder geval een megalomane gek, maar daar gaat het hier niet om.quote:Op donderdag 30 september 2021 15:59 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Standbeeld JP Coen moet verplaatst worden, 30 meter verder, het westfries museum in
Die andere figuur moet zichzelf verplaatsen naar de therapiekamer van een wappietherapeut
Juist dat het in dit topic niet draait om die mega* ***, daar zijn andere topics voor.quote:Op donderdag 30 september 2021 16:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Moeten zij weten. Die man vooraan is in ieder geval een megalomane gek, maar daar gaat het hier niet om.
En toch gebeurt het.quote:Op donderdag 30 september 2021 11:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat hoeft voor mij niet.
En nu?quote:
Nu in de anonieme randstad roetveegpieten en in de echte gemeenschappen zwarte pieten. Die klagers durven toch de polder niet in.quote:
Ja gast.quote:
Oftewel (nogmaals); het hele debat is verneukt door een klein groepje klagers die op valse gronden en agressieve wijze hun zienswijzen op proberen te dringen.quote:Veel mensen die pro piet zijn (of beter gezegd; niet anti-zwarte piet waren) zijn dan ook al helemaal niet meer geïnteresseerd in de standpunten van iemand die zegt dat een piet niet perse zwart hoeft te zijn. Vice versa ook.
Nee.quote:
Nee. Is een van gelijke strekking.quote:Op donderdag 30 september 2021 09:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Deze vergelijking slaat echt als kut op Dirk.
Alles wat antiblank is ben jij voor, dus nemen we het van jou niet serieus.quote:Op donderdag 30 september 2021 15:59 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Standbeeld JP Coen moet verplaatst worden, 30 meter verder, het westfries museum in
Die andere figuur moet zichzelf verplaatsen naar de therapiekamer van een wappietherapeut
De intentie niet te discrimineren is een Nederlandse traditie. Helaas het tegendeel ook.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 00:03 schreef BookFreak het volgende:
Zwarte Piet heeft een racistische historie, klopt.
Alleen moeten buitenlanders geen eisen opleggen aan Nederlanders over hun tradities.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |