abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 december 2020 @ 08:41:45 #1
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_196576299
Ok vorige maand is mijn oude macbook kapot gegaan...
Nu opzoek naar nieuwe :/ niet te veel centjes beschikbaar want evenementen bedrijf...
Ik doe beetje Office / excel dus hoeft geen extreme machine te zijn.

Ik twijfel tussen deze 2 modelen

Apple MacBook Pro i7 quad-core 8gb 256 SSD 15.4 refurbished voor ¤849,-

Of

Apple MacBook Air (april 2020) 13.3 i3 256gb 8gb voor ¤919,-

Of iemand anders een tip? Budget Max ¤1000,-
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
pi_196576442
De i7 sowieso. I3 is echt te traag voor de lange termijn.
pi_196576487
Welk modeljaar is die I7 ? Vaak zijn die refurbished macs al erg oud.
.
  zondag 6 december 2020 @ 09:04:32 #4
226677 revpolen
pi_196576526
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 09:01 schreef Fer het volgende:
Welk modeljaar is die I7 ? Vaak zijn die refurbished macs al erg oud.
Dat is dus het vervelende... staat er niet precies bij :/

Bekijk Apple Macbook Pro Retina (Refurbished) - i7 Quad-Core - 8GB - 256GB SSD - 15.4inch - macOS Catalina op: https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneapp
pi_196576665
Type: A1398 Core i7-4750HQ

Dat zou deze moeten zijn, modeljaar 2013. Dat is wel oud hoor.

https://everymac.com/syst(...)a-display-specs.html
.
  zondag 6 december 2020 @ 09:42:50 #6
226677 revpolen
pi_196576868
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 09:21 schreef Fer het volgende:
Type: A1398 Core i7-4750HQ

Dat zou deze moeten zijn, modeljaar 2013. Dat is wel oud hoor.

https://everymac.com/syst(...)a-display-specs.html
Dan toch beter de i3 model uit 2020 of Apple zijn nieuwste chip die m1
  zondag 6 december 2020 @ 09:49:17 #7
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_196576917
Niet te veel centjes en je doet er office dingetjes mee, dan zou ik helemaal niet voor een mac gaan eigenlijk.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_196576960
quote:
16s.gif Op zondag 6 december 2020 09:49 schreef FlippingCoin het volgende:
Niet te veel centjes en je doet er office dingetjes mee, dan zou ik helemaal niet voor een mac gaan eigenlijk.
Dit idd.
  zondag 6 december 2020 @ 09:58:34 #9
226677 revpolen
pi_196576981
quote:
16s.gif Op zondag 6 december 2020 09:49 schreef FlippingCoin het volgende:
Meer gevoels ding.. heb thuis alles Apple en gebruik ik al jaren.. kan niet opschieten met Windows :)
pi_196577021
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 08:57 schreef DW457 het volgende:
De i7 sowieso. I3 is echt te traag voor de lange termijn.
Ook als je er alleen mee internet, mail en office?
Corporate translator
pi_196577048
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 09:42 schreef revpolen het volgende:

[..]

Dan toch beter de i3 model uit 2020 of Apple zijn nieuwste chip die m1
Ja liever die nieuwe Air. Kun je weer heel lang mee doen.

I3 of M1 blijft beide een gok. Wellicht dat Apple eerder de stekker uit updates voor het intel platform trekt, of dat die M1 nog bugs blijkt te hebben de eerste jaren. Maar ik acht de kans klein voor echte problemen.
.
pi_196577121
Voor office en excel is een air prima, zou dan idd die nieuwe met m1 chip nemen, nadeel is dat ie 1200,- kost geloof ik?

Je kan ook overwegen om over te stappen, windows is inmiddels ook echt wel goed en stabiel. Daar heb je een goede notebook voor 400/500,-
  zondag 6 december 2020 @ 10:18:41 #13
459912 FlippingCoin
pi_196577162
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 09:58 schreef revpolen het volgende:

[..]

Meer gevoels ding.. heb thuis alles Apple en gebruik ik al jaren.. kan niet opschieten met Windows :)
Het is natuurlijk een afweging die je zelf moet maken, maar het scheelt wel makkelijk een paar honderd euro met een windows laptop die voldoet aan wat je ervan verwacht. Snap verder wel dat je een mac zou overwegen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_196577302
quote:

[..]

Tjah, kopen op gevoel kost nu eenmaal centjes.

Niet om kunnen gaan met windows is natuurlijk onzin.

Zeker als je alleen office gebruikt.
Vraag iemand om ff in te stellen en enige wat jij hoeft te doen is dubbelklikken op icoontje.

Office 365 erop en je hebt voortaan alle updates.
pi_196577316
quote:

[..]

Als je geen mailtjes kunt versturen op een computer met Windows dan is het tijd voor een computercursus.

Maar goed, het is al eerder gezegd. Je hebt geen geld maar wil wel een dure laptop waarvan je de specs niet nodig hebt. Alsof je een Ferrari koopt maar maximaal 80 blijft rijden. :?

Koop gewoon een Windows laptopje voor 300 euro, spaar door en koop over 1-2 jaar een mooie macbook.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
  zondag 6 december 2020 @ 10:35:06 #16
226677 revpolen
pi_196577340
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 10:14 schreef 111210 het volgende:
Voor office en excel is een air prima, zou dan idd die nieuwe met m1 chip nemen, nadeel is dat ie 1200,- kost geloof ik?

Je kan ook overwegen om over te stappen, windows is inmiddels ook echt wel goed en stabiel. Daar heb je een goede notebook voor 400/500,-
Iets meer dan 1000,- is ook niet echt probleem.. als het maar geen 2500 is ofzo
pi_196577733
Haal een Surface... gebruik mijne al 5 jaar 40u per week met beetje office/excel en is nog supersnel. Macbook is voor grafisch designers.
Facts don't care about your feelings
pi_196577820
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 11:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Haal een Surface... gebruik mijne al 5 jaar 40u per week met beetje office/excel en is nog supersnel. Macbook is voor grafisch designers.
Nee joh. Macbook is voor gasten die graag 30% meer betalen voor een merkje. Voor een flinke klap minder geld heb je een betere laptop die grafisch nog sterker is ook.
  zondag 6 december 2020 @ 11:21:50 #19
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_196577953
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 11:12 schreef WaikikiWim het volgende:

[..]

Nee joh. Macbook is voor gasten die graag 30% meer betalen voor een merkje. Voor een flinke klap minder geld heb je een betere laptop die grafisch nog sterker is ook.
Wel als je alleen wat office doet zoals de TS. Een developer heeft bijvoorbeeld al meer eisen. Ja, je kunt prima een Linux distro installeren maar met MacOS heb je een systeem dat eigenlijk altijd gewoon werkt.
  zondag 6 december 2020 @ 11:41:46 #20
459912 FlippingCoin
pi_196578248
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 11:21 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Wel als je alleen wat office doet zoals de TS. Een developer heeft bijvoorbeeld al meer eisen. Ja, je kunt prima een Linux distro installeren maar met MacOS heb je een systeem dat eigenlijk altijd gewoon werkt.
Docker werkt ruk op mac...
pi_196578349
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 11:12 schreef WaikikiWim het volgende:

[..]

Natuurlijk betaal je meer voor een Apple, dat weet iedereen. Maar het draait niet alleen om specs... zo'n Macbook werkt gewoon goed voor mensen die werken met grafische software en verder geen verstand van computers hebben.
  zondag 6 december 2020 @ 11:53:28 #22
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_196578429
quote:
16s.gif Op zondag 6 december 2020 11:41 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Docker werkt ruk op mac...
Het vreet resources, verder werkt het tegenwoordig best aardig.
  zondag 6 december 2020 @ 11:58:57 #23
459912 FlippingCoin
pi_196578498
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 11:53 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Het vreet resources, verder werkt het tegenwoordig best aardig.
De performance van zowel windows als mac is wb Docker niet best, zeker niet goed genoeg voor containerized development. Iets wat door o.a. njRAT steeds aantrekkelijker is.
  zondag 6 december 2020 @ 12:10:55 #24
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_196578653
De nieuwe Air met M1 is echt een geweldenaar als je op de reviews af gaat, op zo'n beetje alle vlakken.
  Moderator zondag 6 december 2020 @ 12:24:31 #25
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_196578886
1000 euro..
Beetje doorsparen: https://www.apple.com/nl/(...)-product-MGN63N/A-NL .
Die M1 chip schijnt echt supertop te zijn _O_ !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator zondag 6 december 2020 @ 12:25:32 #26
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_196578901
Mijn macbook air gaat nu reeds 5 jaar goed mee. En nog steeds geen centje pijn.
Mijn partner heeft al 3 laptops van plm 500 euro versleten. (geen idee wat-ie ermee doet)
Best bestede 999 euro _O_ !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_196579263
M1 gaat met passieve koeling werken. Dat heeft in het verleden nogal wat videochips gekost. Dus ik ben nog wat huiverig ervoor.
.
  zondag 6 december 2020 @ 13:37:34 #28
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_196580128
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 12:49 schreef Fer het volgende:
M1 gaat met passieve koeling werken. Dat heeft in het verleden nogal wat videochips gekost. Dus ik ben nog wat huiverig ervoor.
Telefoons werken ook met passieve koeling en dat gaat al jaren goed. De M1-chip is een dikke mobile-processor (een beetje oneerbiedig, maar ARM en daarmee zeer efficiënt) en als je naar de temperaturen in de benchmarks kijkt ben ik niet bang dat die dingen gaargekookt gaan worden.
pi_196580967
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 11:48 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Natuurlijk betaal je meer voor een Apple, dat weet iedereen. Maar het draait niet alleen om specs... zo'n Macbook werkt gewoon goed voor mensen die werken met grafische software en verder geen verstand van computers hebben.
Wat vind je precies zo moeilijk aan Windows dan? Bij Apple moet je toch ook op een pictogrammetje klikken om een programma te starten?
  zondag 6 december 2020 @ 14:24:16 #30
226677 revpolen
pi_196581106
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 14:18 schreef WaikikiWim het volgende:

[..]

Wat vind je precies zo moeilijk aan Windows dan? Bij Apple moet je toch ook op een pictogrammetje klikken om een programma te starten?
Werk al jaren met Mac, als ik op Windows zit moet ik alles weer “herkennen” al mijn programma’s die ik heb ( Office 365, wd discovery zijn voor Mac ) mijn agenda synchroniseert met mijn iPhone en iPad enz.)
pi_196584616
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 14:18 schreef WaikikiWim het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik het moeilijk vind? Ik koop nooit Apples, heb er niets mee. Ben opgegroeid met Windows dus daar weet ik alles van en bouw meestal een eigen desktop. Dat is het meeste value for money als je naar specs kijkt. Heb wel ooit een iMac gekocht die m'n werknemer zo nu en dan gebruikt voor photoshop, indesign enzo. Werkt prima alleen ik ben al die icoontjes etc. niet gewend. Maar goed, concurrent van de iMac zoals de Surface Studio is ook richting de ¤5000 dus dat is ook best veel geld. Apple is niet de enige die dure zooi heeft.

99% van m'n klanten in grafisch design of video's hebben Macs. Je kan ze allemaal wel dom noemen maar als je meer dan 100k winst draait en een Macbook van 3k koopt zal je er heus wel een beetje erin verdiept hebben.
pi_196585795
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 17:47 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik het moeilijk vind? Ik koop nooit Apples, heb er niets mee. Ben opgegroeid met Windows dus daar weet ik alles van en bouw meestal een eigen desktop. Dat is het meeste value for money als je naar specs kijkt. Heb wel ooit een iMac gekocht die m'n werknemer zo nu en dan gebruikt voor photoshop, indesign enzo. Werkt prima alleen ik ben al die icoontjes etc. niet gewend. Maar goed, concurrent van de iMac zoals de Surface Studio is ook richting de ¤5000 dus dat is ook best veel geld. Apple is niet de enige die dure zooi heeft.

99% van m'n klanten in grafisch design of video's hebben Macs. Je kan ze allemaal wel dom noemen maar als je meer dan 100k winst draait en een Macbook van 3k koopt zal je er heus wel een beetje erin verdiept hebben.
Dat laatste is natuurlijk een non argument. Dat draait meer om de luiheid van de meeste mensen dan om daadwerkelijke kwaliteit. Die Windows PC van minder geld kan gewoon evenveel, dat is dat toch gewoon een feit?
pi_196586423
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 18:33 schreef WaikikiWim het volgende:

[..]

Dat laatste is natuurlijk een non argument. Dat draait meer om de luiheid van de meeste mensen dan om daadwerkelijke kwaliteit. Die Windows PC van minder geld kan gewoon evenveel, dat is dat toch gewoon een feit?
Zucht. Je kijkt weer puur alleen naar specs, dat is toch niet het enige waar het om draait? Tijdwinst is ook winst, dus luiheid is ook een non argument. Als mensen niet lui waren geweest hadden we nooit een fiets of een auto uitgevonden.

Macs zijn makkelijker samen te stellen en er zijn minder keuzes (voor Windows pc's heb je 100 laptop merken tov Macbooks), het OS werkt eenvoudiger als je weinig verstand van computers hebt, producten werken beter samen als je een iphone, apple watch, ipad en alles bij elkaar hebt, Apple , trackpads + touch bars werken beter (tenminste dat hoor ik veel mensen zeggen). Maar het meest logische voordeel is natuurlijk dat de Apple hardware matched met de software. Windows moet werken met 1000 soorten hardware terwijl Apple het makkelijker kan optimaliseren. Ik kan een cpu kopen die niet past in een moederbord, of een grafische kaart die overkill is in combinatie met een bepaalde processor. Daarnaast zien Macs er cool uit... dat speelt ook gewoon mee.

Al die punten kunnen een prijsverschil van 20% of 30% misschien wel rechtvaardigen voor de ene persoon.
pi_196587722
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 18:54 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Zucht. Je kijkt weer puur alleen naar specs, dat is toch niet het enige waar het om draait? Tijdwinst is ook winst, dus luiheid is ook een non argument. Als mensen niet lui waren geweest hadden we nooit een fiets of een auto uitgevonden.

Macs zijn makkelijker samen te stellen en er zijn minder keuzes (voor Windows pc's heb je 100 laptop merken tov Macbooks), het OS werkt eenvoudiger als je weinig verstand van computers hebt, producten werken beter samen als je een iphone, apple watch, ipad en alles bij elkaar hebt, Apple , trackpads + touch bars werken beter (tenminste dat hoor ik veel mensen zeggen). Maar het meest logische voordeel is natuurlijk dat de Apple hardware matched met de software. Windows moet werken met 1000 soorten hardware terwijl Apple het makkelijker kan optimaliseren. Ik kan een cpu kopen die niet past in een moederbord, of een grafische kaart die overkill is in combinatie met een bepaalde processor. Daarnaast zien Macs er cool uit... dat speelt ook gewoon mee.

Al die punten kunnen een prijsverschil van 20% of 30% misschien wel rechtvaardigen voor de ene persoon.
Hm, misschien heb je ook wel gelijk hoor, er zal toch een reden dat zijn dat mensen massaal voor Apple blijven kiezen. Ze zien er zeker tof uit.
pi_196700037
Koop die m1. Is echt supersnel.
pi_196739760
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 18:33 schreef WaikikiWim het volgende:

[..]

Als je een beetje fatsoenlijke trackpad, accuduur en scherm wil zoals die Macs hebben, dan mag je voor een Windows machine ook gewoon betalen, dan kom je echt niet weg met 500 euro.
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_196744297
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 18:54 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Windows is een OS geen laptop fabrikant, ja Microsoft wellicht. Maar daarnaast heb je een scala aan keuzes van verschillende farbikanten, dat is niet bij de apple die hier alles eigen gemaakt heeft en je zit vast aan bepaalde modellen bij de laptops. Dus "makkelijk samen te stellen" niet mee eens, en door die minder keuzes zit je vast aan bepaalde modellen die de meeste never nooit volledig gebruiken.

Dat Apple en zijn IOS goed afgesteld zijn klopt, maar daardoor timmeren ze alles dicht en ben je verplicht om alles wat apple eist ook te doen (natuurlijk zijn er wizkids die deze wel ff "jailbreaken")

Dat ze er zogenaamd cool uitzien is puur een persoonlijke keuze. Dat ze zogenaamd beter werken, nah nee ze zijn gebruiksvriendelijker, bij Windows komt vaak gewoon een stukje technische kennis bij kijken. Dat maakt Apple echt niet beter, ook dit is een persoonlijke keus.

En dat Apple voor grafisch werk beter zou zijn is ondertussen allang achterhaalt. Genoeg over te lezen. De meeste grafische mensen zijn dan ook geen IT-ers.

Dus kortom nee totaal niet eens. :)

En daarnaast heb je natuurlijk dit gezeur van Apple:

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2020 13:07:48 ]
pi_196744396
Maar goed, ik snap dat TS graag bij Apple blijft omdat alles is afgesteld op Apple (slim van Apple) maar om dan te vragen naar een goedkope apple is dan weer apart vind ik....want het is en blijft een luxeproduct.
pi_196744482
Ik zou voor de air versie gaan. Nieuw en prima voor wat jij doet op een laptop.
  Moderator dinsdag 15 december 2020 @ 15:21:54 #40
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_196746911
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 13:04 schreef Syd het volgende:

[..]

Windows is een OS geen laptop fabrikant, ja Microsoft wellicht. Maar daarnaast heb je een scala aan keuzes van verschillende farbikanten, dat is niet bij de apple die hier alles eigen gemaakt heeft en je zit vast aan bepaalde modellen bij de laptops. Dus "makkelijk samen te stellen" niet mee eens, en door die minder keuzes zit je vast aan bepaalde modellen die de meeste never nooit volledig gebruiken.

Dat Apple en zijn IOS goed afgesteld zijn klopt, maar daardoor timmeren ze alles dicht en ben je verplicht om alles wat apple eist ook te doen (natuurlijk zijn er wizkids die deze wel ff "jailbreaken")

Dat ze er zogenaamd cool uitzien is puur een persoonlijke keuze. Dat ze zogenaamd beter werken, nah nee ze zijn gebruiksvriendelijker, bij Windows komt vaak gewoon een stukje technische kennis bij kijken. Dat maakt Apple echt niet beter, ook dit is een persoonlijke keus.

En dat Apple voor grafisch werk beter zou zijn is ondertussen allang achterhaalt. Genoeg over te lezen. De meeste grafische mensen zijn dan ook geen IT-ers.

En daarnaast heb je natuurlijk dit gezeur van Apple:

Normale mensen openen hun Mac toch niet dus dat filmpje is helemaal niet relevant.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_196747424
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 15:21 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Normale mensen openen hun Mac toch niet dus dat filmpje is helemaal niet relevant.
Ok, ik kon toch ff lachen :P
pi_196748382
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 13:04 schreef Syd het volgende:

[..]

Je zegt weinig anders dan ik hoor. Ik zeg nergens dat Windows een laptop fabrikant is. De meeste mensen hebben geen tot weinig verstand van specificaties van pc's en laptops, dus wat hebben zij eraan dat ze iets kunnen kiezen van een Acer tot een Lenovo... met een processor van Intel of AMD.... met een harde schijf van Kingston of Western Digital? Dat zegt de meeste mensen helemaal niets.

Dat Apple dichtgetimmerd is vind ik ook een nadeel maar de meeste mensen interesseert dat geen reet omdat ze het sowieso niet snappen. En jij zegt ze zijn gebruiksvriendelijker en bij Windows komt meer technische kennis kijken... ik zeg letterlijk "het OS werkt eenvoudiger als je weinig verstand van computers hebt" dus precies hetzelfde.
  dinsdag 15 december 2020 @ 19:41:26 #43
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_196751817
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 16:44 schreef YoshiBignose het volgende:
Je zegt weinig anders dan ik hoor.
Ja maar je mist de 'ik ben beter dan Apple-gebruikers'-ondertoon :P
pi_196757187
Apple en budget is gewoon een vrij slechte combinatie.
Wil je echt budget? Koop een stokoude Thinkpad, doe er een SSD in, en knallen maar.

Apple is net overgestapt op het nieuwe platfrom M1. Je kunt de oude Intel Macbooks kopen, maar ik zie nu al dat MacOS upgrades (Big Sur) veel vaker in de soep lopen dan Windows 10 upgrades. Dat wordt niet beter in de toekomst, Intel Macbooks zijn "legacy".
Wil je echt Apple? Koop dan een oude Macbook met SSD, liefst uit 2014. Hopelijk kun je hem 4 jaar gebruiken voordat de updates stoppen.
pi_196757359
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 16:44 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Je zegt weinig anders dan ik hoor. Ik zeg nergens dat Windows een laptop fabrikant is. De meeste mensen hebben geen tot weinig verstand van specificaties van pc's en laptops, dus wat hebben zij eraan dat ze iets kunnen kiezen van een Acer tot een Lenovo... met een processor van Intel of AMD.... met een harde schijf van Kingston of Western Digital? Dat zegt de meeste mensen helemaal niets.

Dat Apple dichtgetimmerd is vind ik ook een nadeel maar de meeste mensen interesseert dat geen reet omdat ze het sowieso niet snappen. En jij zegt ze zijn gebruiksvriendelijker en bij Windows komt meer technische kennis kijken... ik zeg letterlijk "het OS werkt eenvoudiger als je weinig verstand van computers hebt" dus precies hetzelfde.
Gedeelte over de Windows pcs heb ik denk ik verkeerd opgevat. Ik zie het als PCs waar je oa Windows OS op kan zetten. Een PC is niet per definitie Windows.

Het gaat mij meer de "positieve" punten van een ap ple die je benoemt waar ik dan mijn mening over heb en dan ga heb ik niet over "ik ben beter -gebruikers" want dat soort uitspraken worden juist gedaan door de mensen waarover wij het juist hebben.

Je benoemt wel een aantal punten wat ik dan niet vind kloppen, dus dat ik weinig anders zeg nee, ik ben het niet eens hoe jij het benoemt. Wellicht heb ik je comment anders opgevat. :)

En ohja, toch even over het grafische mbt Apple.
https://www.roykorpel.nl/(...)ver-een-apple-nodig/
quote:
Dus als je iemand hoort zeggen ‘dat een Apple de beste keuze is voor een grafisch vormgever’, dan weet jij dat dit regelrechte kletskoek is.
Maar we leven in de free world, dus ieder zijn ding :P

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2020 01:37:50 ]
pi_196775606
De nieuwe Air met M1-chip zou ik doen, instapversie. Ligt wel iets boven je budget, maar wellicht kun je je oude MacBook inruilen. Hij is razendsnel en doet niet veel onder voor het Pro-model. Met de dagelijkse dingen die jij noemt ga je het verschil niet merken. Of je moet als een blok vallen voor de Touch Bar ( zou niet weten waarom).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')