Dat is dus het vervelende... staat er niet precies bij :/quote:Op zondag 6 december 2020 09:01 schreef Fer het volgende:
Welk modeljaar is die I7 ? Vaak zijn die refurbished macs al erg oud.
Dan toch beter de i3 model uit 2020 of Apple zijn nieuwste chip die m1quote:Op zondag 6 december 2020 09:21 schreef Fer het volgende:
Type: A1398 Core i7-4750HQ
Dat zou deze moeten zijn, modeljaar 2013. Dat is wel oud hoor.
https://everymac.com/syst(...)a-display-specs.html
Dit idd.quote:Op zondag 6 december 2020 09:49 schreef FlippingCoin het volgende:
Niet te veel centjes en je doet er office dingetjes mee, dan zou ik helemaal niet voor een mac gaan eigenlijk.
Meer gevoels ding.. heb thuis alles Apple en gebruik ik al jaren.. kan niet opschieten met Windowsquote:Op zondag 6 december 2020 09:49 schreef FlippingCoin het volgende:
Niet te veel centjes en je doet er office dingetjes mee, dan zou ik helemaal niet voor een mac gaan eigenlijk.
Ook als je er alleen mee internet, mail en office?quote:Op zondag 6 december 2020 08:57 schreef DW457 het volgende:
De i7 sowieso. I3 is echt te traag voor de lange termijn.
Ja liever die nieuwe Air. Kun je weer heel lang mee doen.quote:Op zondag 6 december 2020 09:42 schreef revpolen het volgende:
[..]
Dan toch beter de i3 model uit 2020 of Apple zijn nieuwste chip die m1
Het is natuurlijk een afweging die je zelf moet maken, maar het scheelt wel makkelijk een paar honderd euro met een windows laptop die voldoet aan wat je ervan verwacht. Snap verder wel dat je een mac zou overwegen.quote:Op zondag 6 december 2020 09:58 schreef revpolen het volgende:
[..]
Meer gevoels ding.. heb thuis alles Apple en gebruik ik al jaren.. kan niet opschieten met Windows
Tjah, kopen op gevoel kost nu eenmaal centjes.quote:Op zondag 6 december 2020 09:58 schreef revpolen het volgende:
[..]
Meer gevoels ding.. heb thuis alles Apple en gebruik ik al jaren.. kan niet opschieten met Windows
Als je geen mailtjes kunt versturen op een computer met Windows dan is het tijd voor een computercursus.quote:Op zondag 6 december 2020 09:58 schreef revpolen het volgende:
[..]
Iets meer dan 1000,- is ook niet echt probleem.. als het maar geen 2500 is ofzoquote:Op zondag 6 december 2020 10:14 schreef 111210 het volgende:
Voor office en excel is een air prima, zou dan idd die nieuwe met m1 chip nemen, nadeel is dat ie 1200,- kost geloof ik?
Je kan ook overwegen om over te stappen, windows is inmiddels ook echt wel goed en stabiel. Daar heb je een goede notebook voor 400/500,-
Nee joh. Macbook is voor gasten die graag 30% meer betalen voor een merkje. Voor een flinke klap minder geld heb je een betere laptop die grafisch nog sterker is ook.quote:Op zondag 6 december 2020 11:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Haal een Surface... gebruik mijne al 5 jaar 40u per week met beetje office/excel en is nog supersnel. Macbook is voor grafisch designers.
Wel als je alleen wat office doet zoals de TS. Een developer heeft bijvoorbeeld al meer eisen. Ja, je kunt prima een Linux distro installeren maar met MacOS heb je een systeem dat eigenlijk altijd gewoon werkt.quote:Op zondag 6 december 2020 11:12 schreef WaikikiWim het volgende:
[..]
Nee joh. Macbook is voor gasten die graag 30% meer betalen voor een merkje. Voor een flinke klap minder geld heb je een betere laptop die grafisch nog sterker is ook.
Docker werkt ruk op mac...quote:Op zondag 6 december 2020 11:21 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Wel als je alleen wat office doet zoals de TS. Een developer heeft bijvoorbeeld al meer eisen. Ja, je kunt prima een Linux distro installeren maar met MacOS heb je een systeem dat eigenlijk altijd gewoon werkt.
Natuurlijk betaal je meer voor een Apple, dat weet iedereen. Maar het draait niet alleen om specs... zo'n Macbook werkt gewoon goed voor mensen die werken met grafische software en verder geen verstand van computers hebben.quote:Op zondag 6 december 2020 11:12 schreef WaikikiWim het volgende:
[..]
Nee joh. Macbook is voor gasten die graag 30% meer betalen voor een merkje. Voor een flinke klap minder geld heb je een betere laptop die grafisch nog sterker is ook.
De performance van zowel windows als mac is wb Docker niet best, zeker niet goed genoeg voor containerized development. Iets wat door o.a. njRAT steeds aantrekkelijker is.quote:Op zondag 6 december 2020 11:53 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Het vreet resources, verder werkt het tegenwoordig best aardig.
Telefoons werken ook met passieve koeling en dat gaat al jaren goed. De M1-chip is een dikke mobile-processor (een beetje oneerbiedig, maar ARM en daarmee zeer efficiënt) en als je naar de temperaturen in de benchmarks kijkt ben ik niet bang dat die dingen gaargekookt gaan worden.quote:Op zondag 6 december 2020 12:49 schreef Fer het volgende:
M1 gaat met passieve koeling werken. Dat heeft in het verleden nogal wat videochips gekost. Dus ik ben nog wat huiverig ervoor.
Wat vind je precies zo moeilijk aan Windows dan? Bij Apple moet je toch ook op een pictogrammetje klikken om een programma te starten?quote:Op zondag 6 december 2020 11:48 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Natuurlijk betaal je meer voor een Apple, dat weet iedereen. Maar het draait niet alleen om specs... zo'n Macbook werkt gewoon goed voor mensen die werken met grafische software en verder geen verstand van computers hebben.
Werk al jaren met Mac, als ik op Windows zit moet ik alles weer “herkennen” al mijn programma’s die ik heb ( Office 365, wd discovery zijn voor Mac ) mijn agenda synchroniseert met mijn iPhone en iPad enz.)quote:Op zondag 6 december 2020 14:18 schreef WaikikiWim het volgende:
[..]
Wat vind je precies zo moeilijk aan Windows dan? Bij Apple moet je toch ook op een pictogrammetje klikken om een programma te starten?
Wie zegt dat ik het moeilijk vind? Ik koop nooit Apples, heb er niets mee. Ben opgegroeid met Windows dus daar weet ik alles van en bouw meestal een eigen desktop. Dat is het meeste value for money als je naar specs kijkt. Heb wel ooit een iMac gekocht die m'n werknemer zo nu en dan gebruikt voor photoshop, indesign enzo. Werkt prima alleen ik ben al die icoontjes etc. niet gewend. Maar goed, concurrent van de iMac zoals de Surface Studio is ook richting de ¤5000 dus dat is ook best veel geld. Apple is niet de enige die dure zooi heeft.quote:Op zondag 6 december 2020 14:18 schreef WaikikiWim het volgende:
[..]
Wat vind je precies zo moeilijk aan Windows dan? Bij Apple moet je toch ook op een pictogrammetje klikken om een programma te starten?
Dat laatste is natuurlijk een non argument. Dat draait meer om de luiheid van de meeste mensen dan om daadwerkelijke kwaliteit. Die Windows PC van minder geld kan gewoon evenveel, dat is dat toch gewoon een feit?quote:Op zondag 6 december 2020 17:47 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik het moeilijk vind? Ik koop nooit Apples, heb er niets mee. Ben opgegroeid met Windows dus daar weet ik alles van en bouw meestal een eigen desktop. Dat is het meeste value for money als je naar specs kijkt. Heb wel ooit een iMac gekocht die m'n werknemer zo nu en dan gebruikt voor photoshop, indesign enzo. Werkt prima alleen ik ben al die icoontjes etc. niet gewend. Maar goed, concurrent van de iMac zoals de Surface Studio is ook richting de ¤5000 dus dat is ook best veel geld. Apple is niet de enige die dure zooi heeft.
99% van m'n klanten in grafisch design of video's hebben Macs. Je kan ze allemaal wel dom noemen maar als je meer dan 100k winst draait en een Macbook van 3k koopt zal je er heus wel een beetje erin verdiept hebben.
Zucht. Je kijkt weer puur alleen naar specs, dat is toch niet het enige waar het om draait? Tijdwinst is ook winst, dus luiheid is ook een non argument. Als mensen niet lui waren geweest hadden we nooit een fiets of een auto uitgevonden.quote:Op zondag 6 december 2020 18:33 schreef WaikikiWim het volgende:
[..]
Dat laatste is natuurlijk een non argument. Dat draait meer om de luiheid van de meeste mensen dan om daadwerkelijke kwaliteit. Die Windows PC van minder geld kan gewoon evenveel, dat is dat toch gewoon een feit?
Hm, misschien heb je ook wel gelijk hoor, er zal toch een reden dat zijn dat mensen massaal voor Apple blijven kiezen. Ze zien er zeker tof uit.quote:Op zondag 6 december 2020 18:54 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Zucht. Je kijkt weer puur alleen naar specs, dat is toch niet het enige waar het om draait? Tijdwinst is ook winst, dus luiheid is ook een non argument. Als mensen niet lui waren geweest hadden we nooit een fiets of een auto uitgevonden.
Macs zijn makkelijker samen te stellen en er zijn minder keuzes (voor Windows pc's heb je 100 laptop merken tov Macbooks), het OS werkt eenvoudiger als je weinig verstand van computers hebt, producten werken beter samen als je een iphone, apple watch, ipad en alles bij elkaar hebt, Apple , trackpads + touch bars werken beter (tenminste dat hoor ik veel mensen zeggen). Maar het meest logische voordeel is natuurlijk dat de Apple hardware matched met de software. Windows moet werken met 1000 soorten hardware terwijl Apple het makkelijker kan optimaliseren. Ik kan een cpu kopen die niet past in een moederbord, of een grafische kaart die overkill is in combinatie met een bepaalde processor. Daarnaast zien Macs er cool uit... dat speelt ook gewoon mee.
Al die punten kunnen een prijsverschil van 20% of 30% misschien wel rechtvaardigen voor de ene persoon.
Als je een beetje fatsoenlijke trackpad, accuduur en scherm wil zoals die Macs hebben, dan mag je voor een Windows machine ook gewoon betalen, dan kom je echt niet weg met 500 euro.quote:Op zondag 6 december 2020 18:33 schreef WaikikiWim het volgende:
[..]
Dat laatste is natuurlijk een non argument. Dat draait meer om de luiheid van de meeste mensen dan om daadwerkelijke kwaliteit. Die Windows PC van minder geld kan gewoon evenveel, dat is dat toch gewoon een feit?
Windows is een OS geen laptop fabrikant, ja Microsoft wellicht. Maar daarnaast heb je een scala aan keuzes van verschillende farbikanten, dat is niet bij de apple die hier alles eigen gemaakt heeft en je zit vast aan bepaalde modellen bij de laptops. Dus "makkelijk samen te stellen" niet mee eens, en door die minder keuzes zit je vast aan bepaalde modellen die de meeste never nooit volledig gebruiken.quote:Op zondag 6 december 2020 18:54 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Zucht. Je kijkt weer puur alleen naar specs, dat is toch niet het enige waar het om draait? Tijdwinst is ook winst, dus luiheid is ook een non argument. Als mensen niet lui waren geweest hadden we nooit een fiets of een auto uitgevonden.
Macs zijn makkelijker samen te stellen en er zijn minder keuzes (voor Windows pc's heb je 100 laptop merken tov Macbooks), het OS werkt eenvoudiger als je weinig verstand van computers hebt, producten werken beter samen als je een iphone, apple watch, ipad en alles bij elkaar hebt, Apple , trackpads + touch bars werken beter (tenminste dat hoor ik veel mensen zeggen). Maar het meest logische voordeel is natuurlijk dat de Apple hardware matched met de software. Windows moet werken met 1000 soorten hardware terwijl Apple het makkelijker kan optimaliseren. Ik kan een cpu kopen die niet past in een moederbord, of een grafische kaart die overkill is in combinatie met een bepaalde processor. Daarnaast zien Macs er cool uit... dat speelt ook gewoon mee.
Al die punten kunnen een prijsverschil van 20% of 30% misschien wel rechtvaardigen voor de ene persoon.
Normale mensen openen hun Mac toch niet dus dat filmpje is helemaal niet relevant.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:04 schreef Syd het volgende:
[..]
Windows is een OS geen laptop fabrikant, ja Microsoft wellicht. Maar daarnaast heb je een scala aan keuzes van verschillende farbikanten, dat is niet bij de apple die hier alles eigen gemaakt heeft en je zit vast aan bepaalde modellen bij de laptops. Dus "makkelijk samen te stellen" niet mee eens, en door die minder keuzes zit je vast aan bepaalde modellen die de meeste never nooit volledig gebruiken.
Dat Apple en zijn IOS goed afgesteld zijn klopt, maar daardoor timmeren ze alles dicht en ben je verplicht om alles wat apple eist ook te doen (natuurlijk zijn er wizkids die deze wel ff "jailbreaken")
Dat ze er zogenaamd cool uitzien is puur een persoonlijke keuze. Dat ze zogenaamd beter werken, nah nee ze zijn gebruiksvriendelijker, bij Windows komt vaak gewoon een stukje technische kennis bij kijken. Dat maakt Apple echt niet beter, ook dit is een persoonlijke keus.
En dat Apple voor grafisch werk beter zou zijn is ondertussen allang achterhaalt. Genoeg over te lezen. De meeste grafische mensen zijn dan ook geen IT-ers.
Dus kortom nee totaal niet eens.
En daarnaast heb je natuurlijk dit gezeur van Apple:
Ok, ik kon toch ff lachenquote:Op dinsdag 15 december 2020 15:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Normale mensen openen hun Mac toch niet dus dat filmpje is helemaal niet relevant.
Je zegt weinig anders dan ik hoor. Ik zeg nergens dat Windows een laptop fabrikant is. De meeste mensen hebben geen tot weinig verstand van specificaties van pc's en laptops, dus wat hebben zij eraan dat ze iets kunnen kiezen van een Acer tot een Lenovo... met een processor van Intel of AMD.... met een harde schijf van Kingston of Western Digital? Dat zegt de meeste mensen helemaal niets.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:04 schreef Syd het volgende:
[..]
Windows is een OS geen laptop fabrikant, ja Microsoft wellicht. Maar daarnaast heb je een scala aan keuzes van verschillende farbikanten, dat is niet bij de apple die hier alles eigen gemaakt heeft en je zit vast aan bepaalde modellen bij de laptops. Dus "makkelijk samen te stellen" niet mee eens, en door die minder keuzes zit je vast aan bepaalde modellen die de meeste never nooit volledig gebruiken.
Dat Apple en zijn IOS goed afgesteld zijn klopt, maar daardoor timmeren ze alles dicht en ben je verplicht om alles wat apple eist ook te doen (natuurlijk zijn er wizkids die deze wel ff "jailbreaken")
Dat ze er zogenaamd cool uitzien is puur een persoonlijke keuze. Dat ze zogenaamd beter werken, nah nee ze zijn gebruiksvriendelijker, bij Windows komt vaak gewoon een stukje technische kennis bij kijken. Dat maakt Apple echt niet beter, ook dit is een persoonlijke keus.
En dat Apple voor grafisch werk beter zou zijn is ondertussen allang achterhaalt. Genoeg over te lezen. De meeste grafische mensen zijn dan ook geen IT-ers.
Dus kortom nee totaal niet eens.
Ja maar je mist de 'ik ben beter dan Apple-gebruikers'-ondertoonquote:Op dinsdag 15 december 2020 16:44 schreef YoshiBignose het volgende:
Je zegt weinig anders dan ik hoor.
Gedeelte over de Windows pcs heb ik denk ik verkeerd opgevat. Ik zie het als PCs waar je oa Windows OS op kan zetten. Een PC is niet per definitie Windows.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:44 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Je zegt weinig anders dan ik hoor. Ik zeg nergens dat Windows een laptop fabrikant is. De meeste mensen hebben geen tot weinig verstand van specificaties van pc's en laptops, dus wat hebben zij eraan dat ze iets kunnen kiezen van een Acer tot een Lenovo... met een processor van Intel of AMD.... met een harde schijf van Kingston of Western Digital? Dat zegt de meeste mensen helemaal niets.
Dat Apple dichtgetimmerd is vind ik ook een nadeel maar de meeste mensen interesseert dat geen reet omdat ze het sowieso niet snappen. En jij zegt ze zijn gebruiksvriendelijker en bij Windows komt meer technische kennis kijken... ik zeg letterlijk "het OS werkt eenvoudiger als je weinig verstand van computers hebt" dus precies hetzelfde.
Maar we leven in de free world, dus ieder zijn dingquote:Dus als je iemand hoort zeggen ‘dat een Apple de beste keuze is voor een grafisch vormgever’, dan weet jij dat dit regelrechte kletskoek is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |