We hokken overdag tienertjes met dertig tegelijk op in slecht/ongeventileerde klaslokalen in aftandse schoolgebouwen, maar als vijf tienertjes (die overdag samen in dat zelfde klaslokaal zitten) 's avonds samen een biertje willen drinken is dat "een klap in het gezicht van de zorg".quote:Op zondag 6 december 2020 11:24 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dat de halve wereld rondloopt met mondkappen had ik niet kunnen dromen.
Of dat je beboet kan worden als je met een groepje samenkomt. En serieuze discussies over het invoeren van avondklokken
Een jaar geleden was dat allemaal nog BNW.
Zijn uitspraak "het nieuwe normaal" suggereert wel anders.quote:Op zondag 6 december 2020 11:39 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ik ken niemand die de huidige situatie doodnormaal vindt. Denk dat Rutte er ook niet zo over denkt.
Je mag gewoon je ouders bezoeken, je mag gewoon kerst vieren met familie en je mag gewoon naar de IKEA. Geen enkel punt die je noemt is verboden.quote:Op zondag 6 december 2020 11:48 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
We hokken overdag tienertjes met dertig tegelijk op in slecht/ongeventileerde klaslokalen in aftandse schoolgebouwen, maar als vijf tienertjes (die overdag samen in dat zelfde klaslokaal zitten) 's avonds samen een biertje willen drinken is dat "een klap in het gezicht van de zorg".
Mijn zus en ik mogen onze ouders niet bezoeken wanneer haar vriend en dochtertje en mijn vriendin er bij zijn, maar ik mag wel met honderd anderen bij de IKEA of het outlet in roermond in de rij staan om binnen te komen.
Kerst vieren met je familie mag niet, maar je mag wel de overvolle kerstshows in tuincentra bezoeken.
Enz. enz. enz.
Zelfs binnen zijn eigen partij willen ze hem dus niet eens.quote:“Met Hugo wordt het niks!” — CDA staat op instorten door falende coronaminister
Heel veel CDA’ers zijn totaal niet te spreken over Hugo de Jonge. Als minister maakt hij er zo’n grote puinhoop van, aldus CDA’ers zelf, dat een goed verkiezingsresultaat met hem als lijstttrekker vrijwel onmogelijk is.
https://www.dagelijksesta(...)ende-coronaminister/
Dagelijkse Standaardquote:Op zondag 6 december 2020 11:56 schreef Warrick21 het volgende:
[..]
Zelfs binnen zijn eigen partij willen ze hem dus niet eens.
Mja, in sommige kringen wordt met "de familie" echt 80 man bedoeldquote:Op zondag 6 december 2020 11:54 schreef Kyran het volgende:
[..]
je mag gewoon kerst vieren met familie
Waarom mag je je moeder geen knuffel geven? Beter van niet, maar niemand stopt je hoor.quote:Op zondag 6 december 2020 11:58 schreef JohnDDD het volgende:
Feit blijft dat de maatregelen van de overheid volstrekt inconsistent zijn. Ik mag wel naar een dame van plezier, vervolgens naar de seksclub, dan naar de kapper, maar ik mag mijn moeder geen knuffel geven en ik mag ook niet in een groep van meer dan 4 op anderhalve meter in de buitenlucht bij elkaar staan. Dat is gewoon belachelijk.
Volgens jou is er alleen een noodsituatie als officieel de noodtoestand wordt uitgeroepen?quote:Op zondag 6 december 2020 08:29 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Er was geen noodsituatie, er is geen noodsituatie.
Anders hadden ze toen of nu wel de noodtoestand uitgeroepen.
Nee, dat mag je níet. Je mag maximaal twee personen bezoek ontvangen, m.a.w. met de hele familie aan de kerstdis zitten mag niet...quote:Op zondag 6 december 2020 11:54 schreef Kyran het volgende:
[..]
Je mag gewoon je ouders bezoeken, je mag gewoon kerst vieren met familie en je mag gewoon naar de IKEA. Geen enkel punt die je noemt is verboden.
Naar verluidt hebben ze het opgegeven en zijn Mark, Hugo en Willempie het land ontvlucht naar een niet nader genoemd privé vakantiehuis, alwaar ze om de beurt (quote:Op zondag 6 december 2020 11:59 schreef Pvt.Webster het volgende:
Vandaag Catshuisoverleg. Vanavond dus een "lek"?
quote:Op zondag 6 december 2020 12:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens jou is er alleen een noodsituatie als officieel de noodtoestand wordt uitgeroepen?
Overvolle ziekenhuizen, volledig afgeschaalde zorg (eerste golf) zijn geen reden iets een noodsituatie te noemen?
Bovendien was er door het bestempelen van Covid-19 als A-ziekte een soort van medische noodtoestand uitgeroepen, waardoor er bepaalde mogelijkheden kwamen om in te grijpen.
Sterker nog: het feit dat de noodtoestand nog steeds níet is uitgeroepen, weerspreekt de claims dat de overheid misbruik maakt van de macht en uit is op totale controle. Als ze wél de noodtoestand uitroepen, hebben ze daartoe veel meer mogelijkheden.
Ik verwacht weinig spannends. Huidige maatregelen worden denk ik gewoon verlengt. Met kerst zal het aantal personen dat je mag ontvangen waarschijnlijk iets hoger zijn.quote:Op zondag 6 december 2020 11:59 schreef Pvt.Webster het volgende:
Vandaag Catshuisoverleg. Vanavond dus een "lek"?
Welk vakantiehuis is dat?quote:Op zondag 6 december 2020 12:04 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Naar verluidt hebben ze het opgegeven en zijn Mark, Hugo en Willempie het land ontvlucht naar een niet nader genoemd privé vakantiehuis, alwaar ze om de beurt () met Maxima brommers mogen kiek'n.
Weten overheden dat zelf überhaupt nog wel?quote:Op zondag 6 december 2020 12:01 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Waarom mag je je moeder geen knuffel geven? Beter van niet, maar niemand stopt je hoor.
Je kan de maatregelen pas echt goed beoordelen als je weet wat een regel en wat een advies is.
Juist een zegen toch? Stom gedoe ieder jaar dat je je verplicht vol moet vreten bij een verplicht diner, waarbij je ook nog eens verplicht aardig moet doen tegen iedereen.quote:Op zondag 6 december 2020 12:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
Nee, dat mag je níet. Je mag maximaal twee personen bezoek ontvangen, m.a.w. met de hele familie aan de kerstdis zitten mag niet...
Dat is wel relevant. En ik kan mij films als Contagion (2011) herinneren waarin het huidige straatbeleid als realiteit opgevoerd werd en geen enkele expert dat vergezocht noemde.quote:Op zondag 6 december 2020 11:36 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Is niet relevant. Het gaat er om dat wat we een jaar geleden niet konden voorstellen nu doodnormaal vinden.
En wat normaal was als verwerpelijk wordt weggezet.
Er werden daar geen maatregelen tegen genomen, omdat ook zonder maatregelen op z'n allerdrukts het niet half zo druk was in de ziekenhuizen. Ja, er zijn momenten geweest dat ziekenhuizen korte tijd heel vol waren, en zelfs operaties af moesten zeggen, maar dat was een dusdanig korte tijd en tijdens bepaalde uit de hand gelopen griepgolven, dat er geen sprake was van een noodsituatie zoals daar vanwege Covid sprake van is.quote:Op zondag 6 december 2020 09:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de overheid deze maatregelen langer dan nodig in stand wil houden, maar de definitie ‘nodig’ is onduidelijk. Elke paar jaar liggen de ziekenhuizen vol vanwege een heftige griepgolf. Worden daar dan ook maatregelen voor genomen?
Indien nee, waarom niet? Er is momenteel nagenoeg geen influenza lijkt ‘t, dus de maatregelen lijken daar ook tegen te werken.
Ik zie het gewoon echt niet. Ik probeer het echt, maar hoezo geven die dingen aan dat het ze goed uitkomt om verder te kunnen gaan dan de huidige wet toestaat? Ze onderzoeken zaken, komen tot de conclusie dat dat niet gaat en dat is het dan. Ze onderzoeken die zaken dan niet omdat ze macht willen, maar omdat ze onderzoeken hoe ze het beste te werk kunnen gaan in deze situatie. Welke gereedschappen hebben ze wel en niet, en hoe kunnen ze worden ingezet?quote:De regering zal nooit zomaar deze vrijheidsbeperkingen in stand willen houden. Wel denk ik dat de balans meer richting volksgezondheid gegaan is tov economie, en de vraag is of je daar weer uit wilt komen en zo ja, hoe.
Het punt is, en ik denk dat dat het punt van de column is, de overheid is die grens nu over gegaan. Hoe weten we zeker dat ze dat niet weer gaan?
Ik ben er blij mee dat de tweede kamer nog opgeroepen heeft om de coronawet te kunnen controleren, maar dat de minister van volksgezondheid dat een lastig iets vond en zelf wilde kunnen bepalen, dat de VVD wilde verkennen of een vaccinatieplicht haalbaar was en dat het veiligheidsberaad aan heeft gegeven achter de deur te willen controleren geeft mij wel het gevoel dat het ze wel goed uit komt om verder te kunnen gaan dan de huidige wet toestaat. Function creep is een groot risico met dit soort maatregelen.
Alsof het ook normaal is om tijdens een crisis te doen wat je altijd doetquote:Op zondag 6 december 2020 12:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is wel relevant. En ik kan mij films als Contagion (2011) herinneren waarin het huidige straatbeleid als realiteit opgevoerd werd en geen enkele expert dat vergezocht noemde.
Hoe zie je dat voor je, democratisch besluiten of iets een A-ziekte is? Wie zouden dat dan democratisch moeten besluiten?quote:Op zondag 6 december 2020 10:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar is dat wel zo? Ik zeg niet dat het geen A-ziekte is, maar het enige wat er nodig was om die beperkende maatregelen in te kunnen laten gaan was dit virus classificeren als A-ziekte. Dat is niet iets dat democratisch besloten wordt.
We hebben toch allemaal een mening? Nou danquote:Op zondag 6 december 2020 12:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je, democratisch besluiten of iets een A-ziekte is? Wie zouden dat dan democratisch moeten besluiten?
Dictatoriale trekjes? Rutte? Really? Rutte is juist een leider die niet wil leiden, maar blijft roepen dat we als volwassen zelf verstandige beslissingen moeten nemen.quote:Op zondag 6 december 2020 12:06 schreef -XOR- het volgende:
Wat een oneindig vertrouwen in de goedheid van onze overheid. Een overheid die de laatste tijd regelmatig heeft laten zien dictatoriale trekjes te hebben die je niet zou verwachten.
Stel je niet zo aan zeg, wat weten wij nou van leven in een dictatuur. Wees blij dat we in Nederland mogen leven.quote:Op zondag 6 december 2020 12:06 schreef -XOR- het volgende:
Wat een oneindig vertrouwen in de goedheid van onze overheid. Een overheid die de laatste tijd regelmatig heeft laten zien dictatoriale trekjes te hebben die je niet zou verwachten.
Ervaar jij al die dingen als doodnormaal?quote:Op zondag 6 december 2020 11:36 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Is niet relevant. Het gaat er om dat wat we een jaar geleden niet konden voorstellen nu doodnormaal vinden.
En wat normaal was als verwerpelijk wordt weggezet.
Vreemd eigenlijk, want je zou van de verzuurde calvinisten met een verbodsfetisj, die de coronamaatregelen bedenken, juist verwachten dat ze het gristelijke kerstfeest hoog in het vaandel zouden hebben.quote:Op zondag 6 december 2020 12:08 schreef Fred het volgende:
[..]
Juist een zegen toch? Stom gedoe ieder jaar dat je je verplicht vol moet vreten bij een verplicht diner, waarbij je ook nog eens verplicht aardig moet doen tegen iedereen.
De toeslagenaffaire nu al vergeten? Asscher en Wiebes wel.quote:Op zondag 6 december 2020 12:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan zeg, wat weten wij nou van leven in een dictatuur. Wees blij dat we in Nederland mogen leven.
Wat heeft dat met dit topic te maken?quote:Op zondag 6 december 2020 12:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De toeslagenaffaire nu al vergeten? Asscher en Wiebes wel.
quote:Op zondag 6 december 2020 12:06 schreef -XOR- het volgende:
Of met een dictatuur wat dat betreft.quote:Op zondag 6 december 2020 12:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat heeft dat met dit topic te maken?
De SGP heeft toch maar een zeteltje of 2-3 in de kamer?quote:Op zondag 6 december 2020 12:15 schreef DDDDDaaf het volgende:
Vreemd eigenlijk, want je zou van de verzuurde calvinisten met een verbodsfetisj, die de coronamaatregelen bedenken, juist verwachten dat ze het gristelijke kerstfeest hoog in het vaandel zouden hebben.
quote:Op zondag 6 december 2020 12:06 schreef -XOR- het volgende:
Een democratie valt of staat bij de waakzaamheid van de burger, maar die is bewust in slaap gesukkeld.quote:Op zondag 6 december 2020 12:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De toeslagenaffaire nu al vergeten? Asscher en Wiebes wel.
Je denkt dat er alleen bij de SGP sprake is van zure calvinisten met een hekel aan andermans levensvreugde?quote:Op zondag 6 december 2020 12:18 schreef Fred het volgende:
[..]
De SGP heeft toch maar een zeteltje of 2-3 in de kamer?
Dergelijke powerplay van een machtige overheid jegens haar burgers is gewoon dictatoriaal.quote:
Mensen openen hun ogen pas als het te laat is... het doet mij goed om te lezen dat veel mensen hier op FOK wel hun ogen open hebben.quote:Op zondag 6 december 2020 12:06 schreef -XOR- het volgende:
quote:Op zondag 6 december 2020 12:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dergelijke powerplay van een machtige overheid jegens haar burgers is gewoon dictatoriaal.
dat ook Nederland, als stabiele democratie, dictatoriale randjes kan hebben en dat je daar waakzaam voor moet zijn, zeker in tijden als deze.quote:Op zondag 6 december 2020 12:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat heeft dat met dit topic te maken?
quote:Op zondag 6 december 2020 12:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dergelijke powerplay van een machtige overheid jegens haar burgers is gewoon dictatoriaal.
quote:Op zondag 6 december 2020 12:19 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Een democratie valt of staat bij de waakzaamheid van de burger, maar die is bewust in slaap gesukkeld.
Wat let je om Nederland te verlaten als je er zo tegenaan kijkt? Waar zou je heen gaan waar het wel volledig transparant en een stuk beter dan hier zou zijn?quote:Op zondag 6 december 2020 12:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
dat ook Nederland, als stabiele democratie, dictatoriale randjes kan hebben en dat je daar waakzaam voor moet zijn, zeker in tijden als deze.
Ja want als je er niet aan houdt ben je niet goed wijs, krijg je een boete of wordt je afgebrand.quote:Op zondag 6 december 2020 12:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ervaar jij al die dingen als doodnormaal?
Sterkte.quote:Op zondag 6 december 2020 12:25 schreef Noek het volgende:
Zojuist weer getest en heel soepel ging het niet in de neus. Staat een vrouw klaar om het staafje te ontvangen in het buisje, laten ze mn staafje op de grond vallen en toen moest ik gelijk nog een keer natuurlijk en ik moest ontspannen en dat lukte me gewoon niet en toen het klaar was, was mn mascara doorgelopen,.enorm teleurgesteld taaide ik gepenetreerd af en toen was het nog maar 8:10u. Echt zo'n walk of shame op een koude schemerige zondagochtend.![]()
Dacht dat het een auto testplaats was. Ook al niet zo. Beter komt dat vaccin snel want dit is niet DE leven.
quote:Op zondag 6 december 2020 12:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat let je om Nederland te verlaten als je er zo tegenaan kijkt? Waar zou je heen gaan waar het wel volledig transparant en een stuk beter dan hier zou zijn?
Omdat ik anderhalve meter afstand moet houden van mensen buiten mijn huishouden. Dat is toch een regel of niet? Mijn moeder valt buiten mijn huishouden. In principe gelden voor haar dus dezelfde regels als voor mijn buurman of een willekeurige persoon op straat.quote:Op zondag 6 december 2020 12:01 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Waarom mag je je moeder geen knuffel geven? Beter van niet, maar niemand stopt je hoor.
Je kan de maatregelen pas echt goed beoordelen als je weet wat een regel en wat een advies is.
Het ging om het beeld wat erover geschetst wordt en dat nu tijdelijke maatregelen zomaar permanent kunnen worden.. Nee het is nu niet het geval maar dat het zomaar kan veranderen ook. Een jaar geleden was volgens Hugo mondkapjes onzin en nu zijn ze verplicht.quote:Op zondag 6 december 2020 10:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat zijn er niet, nergens is er iets ingevoerd of permanent gemaakt in jouw voorbeelden, alleen dat er discussie over gevoerd wordt.
Je de les laten lezen door de overheidquote:Op zondag 6 december 2020 12:29 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Omdat ik anderhalve meter afstand moet houden van mensen buiten mijn huishouden. Dat is toch een regel of niet? Mijn moeder valt buiten mijn huishouden. In principe gelden voor haar dus dezelfde regels als voor mijn buurman of een willekeurige persoon op straat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |