abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 5 december 2020 @ 15:40:01 #1
391391 Basxt
~~WhatsApp Groepsbeheerder~~
pi_196565554
Ik zag net deze video
Die man heeft één half flesje bier op, wilt rijden maar krijgt een rijverbod van een uur. Waarna zijn maat zegt, ja maar dan laat je hem toch blazen? En de agent antwoord dat het apparaat dan wel een te grote hoeveelheid zou meten.

Hoe staat dit in lijn met het max 2 biertjes per niet beginnend bestuurder rijbewijs?
SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.
  zaterdag 5 december 2020 @ 16:00:37 #2
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_196565827
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 15:40 schreef Basxt het volgende:
Hoe staat dit in lijn met het max 2 biertjes per niet beginnend bestuurder rijbewijs?
Het is slechts maar een vage richtlijn. Het ene lichaam is het andere niet.
Waarom überhaupt een druppel drinken als je nog moet rijden?
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_196565864
Na 3 bier blaas je gewoon een P hoor, na 6 vaak ook nog wel.
.
pi_196566100
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 16:00 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Waarom überhaupt een druppel drinken als je nog moet rijden?
pi_196566541
Ik had in dat geval mee gegaan naar het buro, even blazen en me terug laten brengen naar de auto. Ik zeg het niet snel maar wat een zeikerds die agenten.

Moeten die agenten maar een blaastest in de auto hebben, het enige wat ze nu hadden was de constatering dat ze minimaal één slok bier op hadden. De mannen kwamen eerlijk, sportief en spontaan over, bovendien vond ik de twee missende flesjes in het krat wel erg overtuigend.
  maandag 7 december 2020 @ 18:04:51 #6
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_196603361
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 16:48 schreef qajariaq het volgende:
Ik had in dat geval mee gegaan naar het buro, even blazen en me terug laten brengen naar de auto. Ik zeg het niet snel maar wat een zeikerds die agenten.

Moeten die agenten maar een blaastest in de auto hebben, het enige wat ze nu hadden was de constatering dat ze minimaal één slok bier op hadden. De mannen kwamen eerlijk, sportief en spontaan over, bovendien vond ik de twee missende flesjes in het krat wel erg overtuigend.
Ze hadden een blaastest bij zich, maar als je blaast vlak na het drinken blaas je dus altijd hoog omdat het bier nog in je mond zit zegmaar.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_196603575
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 18:04 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ze hadden een blaastest bij zich, maar als je blaast vlak na het drinken blaas je dus altijd hoog omdat het bier nog in je mond zit zegmaar.
Daarom eerst een flinke slok water nemen. Ik had niet begrepen dat hij mocht blazen. Moest mee naar het buro om te testen hoorde ik.
  donderdag 10 december 2020 @ 22:47:52 #8
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_196664689
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 15:40 schreef Basxt het volgende:
Hoe staat dit in lijn met het max 2 biertjes per niet beginnend bestuurder rijbewijs?
Hoeveelheid is nietszeggend. Als je net een slok hebt gehad slaat zo'n meter op tilt omdat het op je adem reageert, terwijl het in je bloed laag is. Om die reden moet je mee naar het bureau voor een tweede nauwkeurige test. Tussen de eerste en tweede test moet 20 minuten zitten als ik me goed herinner. Tegen die tijd is het alcohol in je adem al een stuk minder als je inderdaad maar een half flesje hebt gehad. Maar de agenten hoeven niet voor taxi te spelen voor de terugweg, dus zoek het maar uit. Dan liever een rijverbod van 3 uur als je toch niet van plan bent om te rijden.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_196665134
quote:
3s.gif Op donderdag 10 december 2020 22:47 schreef ACT-F het volgende:
Maar de agenten hoeven niet voor taxi te spelen voor de terugweg, dus zoek het maar uit.
Ik vraag me af of dat wel klopt. Als je kennelijk niet terecht bent meegenomen naar het buro dan is even terugbrengen toch wel het minste lijkt mij.
  donderdag 10 december 2020 @ 23:13:51 #10
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_196665193
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 15:40 schreef Basxt het volgende:
Ik zag net deze video
Die man heeft één half flesje bier op, wilt rijden maar krijgt een rijverbod van een uur. Waarna zijn maat zegt, ja maar dan laat je hem toch blazen? En de agent antwoord dat het apparaat dan wel een te grote hoeveelheid zou meten.

Hoe staat dit in lijn met het max 2 biertjes per niet beginnend bestuurder rijbewijs?
Oud geval. Het probleem is het volgende: Als je net hebt gedronken (zeg vijf a tien minuten), is de blaastest onbetrouwbaar. Dan kan de agent niet beoordelen hoeveel je hebt gedronken. De blaastest geeft aan dat de bestuurder niet verder mag rijden, terwijl het best kan zijn dat hij er maar eentje heeft gehad.
Praat over de hel en je komt er.
  donderdag 10 december 2020 @ 23:15:36 #11
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_196665233
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 23:10 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Ik vraag me af of dat wel klopt. Als je kennelijk niet terecht bent meegenomen naar het buro dan is even terugbrengen toch wel het minste lijkt mij.
Zodra de eerste test positief is dan is het terecht dat je meegenomen bent. Als de agenten tijd over hebben of toch weer die kant op moeten dan krijg je wel een lift, maar vanzelfsprekend is het niet.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_196703295
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 16:02 schreef Fer het volgende:
Na 3 bier blaas je gewoon een P hoor

Zeg koos, na 8 biertjes, mag je nog rijden? ~O>
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  zondag 13 december 2020 @ 11:36:45 #13
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196703326
Op welke wettelijke basis legt die agent een rijverbod op dan?
Volgens mij mag je zelfs bier drinken tíjdens het autorijden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196707791
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 11:36 schreef Drekkoning het volgende:
Op welke wettelijke basis legt die agent een rijverbod op dan?
Volgens mij mag je zelfs bier drinken tíjdens het autorijden.
Je mag niet eens telefoneren tijdens het autorijden. Behalve als het handsfree is.
Waarom zou je zuipen achter het stuur? Wat wil je daarmee bewijzen?
Mag een chirurg jou opereren als hij twee flesjes bier op heeft?
  zondag 13 december 2020 @ 18:36:24 #15
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_196711221
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 11:36 schreef Drekkoning het volgende:
Volgens mij mag je zelfs bier drinken tíjdens het autorijden.
Heb je hier ook een bron voor?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_196712676
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 18:36 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Heb je hier ook een bron voor?
Heb jij een bron dat het niet mag?

De wet is dat je maximaal een bepaald promillage mag hebben. Voor zover ik weet mag je geen telefoon vast houden maar wel een blikje leeg drinken of zelfs een sjekkie draaien. Die telefoon is ooit apart een wet voor aangenomen.
  zondag 13 december 2020 @ 20:07:20 #17
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196712823
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 18:36 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Heb je hier ook een bron voor?
Heb jij een bron dat je mag huppelen op een rode en blauwe schoen?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196712880
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 18:36 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Heb je hier ook een bron voor?
Hij heeft gelijk. Zoek zelf maar een bron.

Dat het niet slim is is natuurlijk een ander verhaal
Alpha kenny one
  zondag 13 december 2020 @ 20:10:43 #19
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196712893
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 15:39 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Je mag niet eens telefoneren tijdens het autorijden. Behalve als het handsfree is.
Waarom zou je zuipen achter het stuur? Wat wil je daarmee bewijzen?

Een telefoon vasthouden is dan ook expliciet verboden. Een biertje drinken niet. Dat is alles wat ik aangeef, ik hoef er niks mee te bewijzen.

quote:
Mag een chirurg jou opereren als hij twee flesjes bier op heeft?
Niet van de KNMG gedragsregels.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 13 december 2020 @ 20:28:39 #20
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_196713222
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 19:57 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Heb jij een bron dat het niet mag?

De wet is dat je maximaal een bepaald promillage mag hebben. Voor zover ik weet mag je geen telefoon vast houden maar wel een blikje leeg drinken of zelfs een sjekkie draaien. Die telefoon is ooit apart een wet voor aangenomen.
https://www.alcoholinfo.n(...)jdens-het-autorijden
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 13 december 2020 @ 20:35:29 #21
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196713337
quote:
Precies, het mag dus gewoon, net zoals je gewoon een cola mag drinken.

Zolang je maar geen gevaar veroorzaakt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 13 december 2020 @ 20:37:09 #22
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_196713361
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 20:35 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Precies, het mag dus gewoon, net zoals je gewoon een cola mag drinken.

Zolang je maar geen gevaar veroorzaakt.
En zodra een agent het schiet krijg je wat hier in de OP staat.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 13 december 2020 @ 20:41:40 #23
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196713442
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 20:37 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

En zodra een agent het schiet krijg je wat hier in de OP staat.
En ik zeg dus dat hij daar geen basis voor heeft.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196720158
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 11:35 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]


Zeg koos, na 8 biertjes, mag je nog rijden? ~O>
Ze hebbben ook deze test op Zandvoort gedaan met reactie test :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 16 december 2020 @ 21:00:59 #25
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_196773361
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 11:36 schreef Drekkoning het volgende:
Op welke wettelijke basis legt die agent een rijverbod op dan?
Volgens mij mag je zelfs bier drinken tíjdens het autorijden.
quote:
Hoofdstuk II. Verkeersgedrag
§ 1. Gedragsregels
Artikel 8
1.
Het is een ieder verboden een voertuig te besturen of als bestuurder te doen besturen, terwijl hij verkeert onder zodanige invloed van een stof, waarvan hij weet of redelijkerwijs moet weten, dat het gebruik daarvan - al dan niet in combinatie met het gebruik van een andere stof - de rijvaardigheid kan verminderen, dat hij niet tot behoorlijk besturen in staat moet worden geacht.
2.
Het is een ieder verboden een voertuig te besturen of als bestuurder te doen besturen na zodanig gebruik van alcoholhoudende drank, dat:
a. het alcoholgehalte van zijn adem bij een onderzoek hoger blijkt te zijn dan 220 microgram alcohol per liter uitgeademde lucht, dan wel
b. het alcoholgehalte van zijn bloed bij een onderzoek hoger blijkt te zijn dan 0,5 milligram alcohol per milliliter bloed.
3.
In afwijking van het tweede lid is het de bestuurder van een motorrijtuig voor het besturen waarvan een rijbewijs is vereist, indien sedert de datum waarop aan hem voor de eerste maal een rijbewijs is afgegeven nog geen vijf jaren zijn verstreken, dan wel, indien het voor het eerst afgegeven rijbewijs een rijbewijs betreft dat is afgegeven aan een persoon die op het ogenblik van die afgifte de leeftijd van achttien jaren nog niet heeft bereikt, nog geen zeven jaar zijn verstreken, en de eerste afgifte van het rijbewijs op of na 30 maart 2002 heeft plaatsgevonden, verboden dat motorrijtuig te besturen of als bestuurder te doen besturen na zodanig gebruik van alcoholhoudende drank, dat:
a. het alcoholgehalte van zijn adem bij een onderzoek hoger blijkt te zijn dan 88 microgram alcohol per liter uitgeademde lucht, dan wel
b. het alcoholgehalte van zijn bloed bij een onderzoek hoger blijkt te zijn dan 0,2 milligram per milliliter bloed.

5.
Het is verboden een motorrijtuig als bestuurder te doen besturen door een persoon waarvan men weet of redelijkerwijs moet weten dat deze verkeert in een toestand als in het eerste, tweede of derde lid is omschreven.
Ik denk dat ze op het eerste en vijfde artikel gooien. Het eerste artikel dateert nog uit de tijd dat er geen maximum alcoholpercentage vastgesteld was. Agenten moesten eerst constateren dat je niet koersvast rijdt voordat er een bekeuring opgelegd kon worden voor rijden onder invloed. In de jaren '70 kwam er uit onderzoek naar voren dat alcohol een dubbele werking heeft, namelijk dat het eerst een positief effect heeft en ergens tussen 0,5 en 0,8 promille omslaat naar het negatieve.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 16 december 2020 @ 21:07:09 #26
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196773527
quote:
3s.gif Op woensdag 16 december 2020 21:00 schreef ACT-F het volgende:

[..]


[..]

Ik denk dat ze op het eerste en vijfde artikel gooien. Het eerste artikel dateert nog uit de tijd dat er geen maximum alcoholpercentage vastgesteld was. Agenten moesten eerst constateren dat je niet koersvast rijdt voordat er een bekeuring opgelegd kon worden voor rijden onder invloed. In de jaren '70 kwam er uit onderzoek naar voren dat alcohol een dubbele werking heeft, namelijk dat het eerst een positief effect heeft en ergens tussen 0,5 en 0,8 promille omslaat naar het negatieve.
Dat zou kunnen, al staat daar ook “ dat hij niet tot behoorlijk besturen in staat moet worden geacht.”

Aangezien de stof alcohol daarna nog verder wordt aangemerkt met harde grenzen lijkt het me niet dat je daar aan voldoet.

Tenzij de wetgever een grens heeft gesteld waarbij je al niet meer normaal een auto kunt besturen, maar dat zou wel heel apart zijn :P
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 16 december 2020 @ 21:17:21 #27
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_196773774
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 21:07 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, al staat daar ook “ dat hij niet tot behoorlijk besturen in staat moet worden geacht.”

Aangezien de stof alcohol daarna nog verder wordt aangemerkt met harde grenzen lijkt het me niet dat je daar aan voldoet.

Tenzij de wetgever een grens heeft gesteld waarbij je al niet meer normaal een auto kunt besturen, maar dat zou wel heel apart zijn :P
Feitelijk is er geen wetgeving mogelijk op basis van promillage omdat de verschillen in dat onderzoek te groot waren om er beleid op te maken. Regelmatige drinkers konden over het algemeen veel beter besturen onder invloed dan incidentele drinkers. Dus hebben ze onderzocht of een regelmatige drinker vaker met drank op achter het stuur zit dan een incidentele drinker waar het antwoord uiteraard 'ja' op is. Op basis daarvan hebben ze een risicoberekening gemaakt waar de huidige promillages uitgerold zijn.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 16 december 2020 @ 21:20:38 #28
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196773840
quote:
10s.gif Op woensdag 16 december 2020 21:17 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Feitelijk is er geen wetgeving mogelijk op basis van promillage omdat de verschillen in dat onderzoek te groot waren om er beleid op te maken. Regelmatige drinkers konden over het algemeen veel beter besturen onder invloed dan incidentele drinkers. Dus hebben ze onderzocht of een regelmatige drinker vaker met drank op achter het stuur zit dan een incidentele drinker waar het antwoord uiteraard 'ja' op is. Op basis daarvan hebben ze een risicoberekening gemaakt waar de huidige promillages uitgerold zijn.
Mooi verhaal wel, kende ik nog niet :D

Maar ik denk nog steeds niet dat je aan dat eerste artikel voldoet als je na/tijdens een biertje gaat rijden ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 16 december 2020 @ 21:54:47 #29
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_196774678
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 21:20 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Mooi verhaal wel, kende ik nog niet :D

Maar ik denk nog steeds niet dat je aan dat eerste artikel voldoet als je na/tijdens een biertje gaat rijden ;)
3 uur rijverbod zonder te meten vind ik ook onbegrijpelijk. Ik vraag me af of dat wel kan of dat het gewoon bluf was.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 16 december 2020 @ 22:03:04 #30
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196774829
quote:
7s.gif Op woensdag 16 december 2020 21:54 schreef ACT-F het volgende:

[..]

3 uur rijverbod zonder te meten vind ik ook onbegrijpelijk. Ik vraag me af of dat wel kan of dat het gewoon bluf was.
Ik denk het ook, maar ik zou in zo een geval het ook niet uit gaan proberen idd :P
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 17 december 2020 @ 17:51:22 #31
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_196788929
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 18:04 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ze hadden een blaastest bij zich, maar als je blaast vlak na het drinken blaas je dus altijd hoog omdat het bier nog in je mond zit zegmaar.
Moet je gewoon even je vinger in je keel stoppen en flink over je zuiger gaan.
  donderdag 17 december 2020 @ 17:55:03 #32
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_196788990
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 18:36 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Heb je hier ook een bron voor?
Ik heb het laatst uitgezocht (zitten googlen) en je mag in principe gewoon drinken tijdens het rijden. Als ze je zien heb je wel een hele flinke kans dat ze je staande houden.

Ik drink zelf gewoon 0 als ik moet rijden. Maar reed wel een tijdje met een collega mee die standaard een blikje bier dronk onderweg naar huis. Beetje mal is het wel maar zie er ook niet echt iets fouts in.
  donderdag 17 december 2020 @ 17:57:40 #33
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_196789032
quote:
3s.gif Op woensdag 16 december 2020 21:00 schreef ACT-F het volgende:

[..]

[..]

Ik denk dat ze op het eerste en vijfde artikel gooien. Het eerste artikel dateert nog uit de tijd dat er geen maximum alcoholpercentage vastgesteld was. Agenten moesten eerst constateren dat je niet koersvast rijdt voordat er een bekeuring opgelegd kon worden voor rijden onder invloed. In de jaren '70 kwam er uit onderzoek naar voren dat alcohol een dubbele werking heeft, namelijk dat het eerst een positief effect heeft en ergens tussen 0,5 en 0,8 promille omslaat naar het negatieve.
Verplicht 2 biertjes drinken voordat je gaat autorijden :P
pi_196789069
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 11:35 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]


Zeg koos, na 8 biertjes, mag je nog rijden? ~O>
Dit is echt prachtig en misschien wel de reden dat Koos Spee heeft gezorgd dat Blik op de Weg van de buis gehaald is. Hij was woest en vond het onverantwoord om dit uit te zenden. Leo de Haas vond de waarde van het stukje belangrijker.
  donderdag 17 december 2020 @ 19:08:03 #35
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_196790239
quote:
7s.gif Op donderdag 17 december 2020 17:57 schreef borbit het volgende:

Verplicht 2 biertjes drinken voordat je gaat autorijden :P
Sommigen worden na een half biertje al wappie :P Dat is het hele probleem om rijvaardigheid op basis van alcoholpromillage te bepalen. Dat kan helemaal niet.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_196796242
Volgens mij zal dat niet positief signaleren na een half biertje. Ik zou lekker meegaan naar het buro. Eens zien wie aan het langste eind trekt ;)
Persoonlijk mag ik er 15 achterover slaan op een avond. Signaleren zal dat toestel zeker doen maar ik ben niet zat van 15 biertjes.
Cindy De Vuyst
pi_196796259
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 15:39 schreef Hiddendoe het volgende:
Mag een chirurg jou opereren als hij twee flesjes bier op heeft?
JA!
Als hij daar goed tegen kan. Geef mij 2 biertjes, ik kap die ineens achterover en laat mij dan iets doen. Ik redeneer even snel.

Werd in de studententijd ooit eens getest.
Je vermogen en reactiesnelheid zwakt af naarmate je alcohol binnen hebt. Dat van mij was bij 0 biertjes even hoog als bij 4 :'). Ik kan nl. goed tegen bier.

Als die chirurg daar ook zo goed in is, dan maakt 2 niet uit!
Cindy De Vuyst
  vrijdag 18 december 2020 @ 11:27:58 #38
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_196799644
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 11:35 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]


Zeg koos, na 8 biertjes, mag je nog rijden? ~O>
Hahahaha, met 9 pils in je kraag pas een positieve blaastest en even later op het bureau alsnog maar 170 ugl _O-

Niks aan de hand meneertje, stapt u maar weer in! :D

(mag aannemen dat ofwel die apparatuur ofwel die wettelijke afwijking inmiddels zijn bijgesteld, al snap ik bij God niet hoe een afwijkingsmarge ervoor kan zorgen dat een ietwat forse vent wegkomt met zoveel bier in z'n mik)
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_196800797
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 00:27 schreef einzeinz het volgende:

[..]

JA!
Als hij daar goed tegen kan. Geef mij 2 biertjes, ik kap die ineens achterover en laat mij dan iets doen. Ik redeneer even snel.

Werd in de studententijd ooit eens getest.
Je vermogen en reactiesnelheid zwakt af naarmate je alcohol binnen hebt. Dat van mij was bij 0 biertjes even hoog als bij 4 :'). Ik kan nl. goed tegen bier.

Als die chirurg daar ook zo goed in is, dan maakt 2 niet uit!
Meestal is dat zo bij mensen die gewenning hebben aan alcohol, dus de forse dagelijkse drinkers. Ik had ook een vriendin/kennis die er prat op ging dat ze na een fles rosé de man beter was in spelletjes dan de rest. Spelletjes winnen is één ding maar de zestig heeft ze niet gehaald, haar man trouwens ook niet om de zelfde reden.

Ik ben eigenlijk wel blij als ik de eerste consumptie al kan voelen. Veel voordeliger dronken worden en minder ongezond ook nog.

Voor rijden (in de regio) hou ik aan twee glazen plus een per uur, dat komt voor een verjaardag dan meestal op vier glazen over de hele avond, tussen door water of zo.
pi_196802593
Lol, dronken worden van één fles rosé :')
(hoe triest ben je dan niet?)


Daar haal je 6 glazen uit ofzo?
Ben je echt zat van 6 glazen? :o (dit kan toch niet). Rosé is niet eens zwaar ofzo.


Een fles rode wijn (14% alcohol) opdrinken in 2 uur tijd. Durf ik lichtjes voelen maar dan wordt ik gewoon moe.
Enkel bij rode wijn. Bij witte wijn of rosé heb ik dit nog nooit gehad.
Cindy De Vuyst
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')