abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 10 december 2020 @ 21:13:21 #251
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_196662417
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:51 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ze gingen het stembiljet toch aanpassen? Naar alleen nummers? Je moet 2 khokjes aankruisen, die van je partij en die van je kandidaat. Is dat nog niet gebeurd?

[ afbeelding ]


Edit: ze gaan er mee testen: https://www.gemeente.nu/b(...)j-verkiezingen-2021/
Dat zal niet gaan gebeuren, verwacht ik. Voor het experiment met de stembiljetten is een wetswijziging nodig, die ligt nog bij de Tweede Kamer. Het ministerie en de gemeenten zullen er nu ook weinig behoefte aan hebben. Die hebben hun handen vol aan de coronamaatregelen in de stembureaus en de beide experimenten die direct landelijk worden gehouden: grootschalig briefstemmen en stembureaus openen op maandag & dinsdag.
pi_196662725
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 21:13 schreef freako het volgende:

[..]

Dat zal niet gaan gebeuren, verwacht ik. Voor het experiment met de stembiljetten is een wetswijziging nodig, die ligt nog bij de Tweede Kamer. Het ministerie en de gemeenten zullen er nu ook weinig behoefte aan hebben. Die hebben hun handen vol aan de coronamaatregelen in de stembureaus en de beide experimenten die direct landelijk worden gehouden: grootschalig briefstemmen en stembureaus openen op maandag & dinsdag.
Ja, ik dacht dat ze in 2018 al hadden getest en dat het er door was, maar blijkbaar nog niet. Deze coronastemming lijkt me inderdaad niet ideaal voor een test, sowieso kun je denk ik beter testen bij provinciale of gemeentelijke verkiezingen omdat de opkomst dan lager is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196663371
twitter


De statuten van de FvD stellen een aanstelling van de lijsttrekker door de ALV verplicht.
Deze digitale ledenraadpleging is geen ALV. .

Overigens heb ik berichten gemist dat Baudet weer als partijlid is aangenomen
  donderdag 10 december 2020 @ 21:50:08 #254
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_196663394
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 21:25 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, ik dacht dat ze in 2018 al hadden getest en dat het er door was, maar blijkbaar nog niet. Deze coronastemming lijkt me inderdaad niet ideaal voor een test, sowieso kun je denk ik beter testen bij provinciale of gemeentelijke verkiezingen omdat de opkomst dan lager is.
Er loopt trouwens wel een ander experiment: centraal tellen. De gemeenten die daarmee al geëxperimenteerd hebben zijn er blij mee. Er loopt nu een wetswijziging om centraal tellen definitief te maken, maar dat wordt ook over de verkiezingen getild. In eerste instantie was het de bedoeling dat alle gemeenten het zo moeten doen, maar gemeenten blijven de keuze houden.
pi_196663461
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 21:50 schreef freako het volgende:

[..]

Er loopt trouwens wel een ander experiment: centraal tellen. De gemeenten die daarmee al geëxperimenteerd hebben zijn er blij mee. Er loopt nu een wetswijziging om centraal tellen definitief te maken, maar dat wordt ook over de verkiezingen getild. In eerste instantie was het de bedoeling dat alle gemeenten het zo moeten doen, maar gemeenten blijven de keuze houden.
Lijkt me een totaal drama, als ik de chaos op het gemeentehuis zag afgelopen verkiezingen terwijl ik en andere stembureauvoorzitters hun tellingen doorgaven :') Als ze dan alles daar moeten doen mogen ze in ieder geval in mijn gemeente wel wat verbeteren. Het zou wel een flinke verbetering zijn dat tellen is maar klote als je al vanaf 7 uur in de weer bent.
  donderdag 10 december 2020 @ 23:04:44 #256
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_196665047
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 21:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Lijkt me een totaal drama, als ik de chaos op het gemeentehuis zag afgelopen verkiezingen terwijl ik en andere stembureauvoorzitters hun tellingen doorgaven :') Als ze dan alles daar moeten doen mogen ze in ieder geval in mijn gemeente wel wat verbeteren. Het zou wel een flinke verbetering zijn dat tellen is maar klote als je al vanaf 7 uur in de weer bent.
Centraal tellen is een dag later, in een sporthal oid. De stembureaus sorteren de stembiljetten en tellen ze op lijstniveau voor de voorlopige uitslag, en dan zijn ze klaar. Een dag later telt een verse ploeg tellers op kandidaatniveau voor de definitieve uitslag.
pi_196679736
Thierry heeft dus toch Eva gedaan, vast spuit 11 maar post het toch even :P

https://twitter.com/evavlaar/status/1337450604973715460?s=21
Vakman pur sang
pi_196680759
Als ik de tweets zo lees, kennelijk gaat het telegraaf-artikel vooral over de relatie Eva-Thierry.
En niet zo zeer dat ze iets vertelt over de extreemrechtse en narcistische neigingen van Thierry.
  vrijdag 11 december 2020 @ 22:36:13 #259
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_196680935
Kom jongens hoe kan Thierry nou antisemiet zijn want kijk nou eens wat z'n fractiemedewerker hier doet..

twitter
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  Moderator vrijdag 11 december 2020 @ 22:36:15 #260
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196680937
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 21:19 schreef Lospedrosa het volgende:
Thierry heeft dus toch Eva gedaan, vast spuit 11 maar post het toch even :P

https://twitter.com/evavlaar/status/1337450604973715460?s=21
Is dat nu echt relevant? Serieuze vraag overigens.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_196681255
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 22:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Is dat nu echt relevant? Serieuze vraag overigens.
Relevant voor wat er gebeurd is. Jazeker.
Vakman pur sang
pi_196682188
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 december 2020 22:36 schreef I.R.Baboon het volgende:
Kom jongens hoe kan Thierry nou antisemiet zijn want kijk nou eens wat z'n fractiemedewerker hier doet..

[ twitter ]
Framing?
pi_196734816
twitter


Hij kan het niet zeggen in woorden , maar in het gebaar laat hij zien dat hij zelfkennis heeft.
Deze wannabeevrijheidsstrijder is bereid 3 miljoen Nederlanders aan corona te laten doodgaan.

Zit daar ook een gedachte achter van sociaaldarwinistische aard ?
Of is het toch zijn totale oorlog tegen de 'komende' dictatuur van George Soros en de communisten, die hij zegt te vrezen

[ Bericht 11% gewijzigd door Bluesdude op 14-12-2020 20:38:41 ]
  maandag 14 december 2020 @ 20:51:06 #265
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_196735249
De COMEBACK van Forum is begonnen: https://www.parool.nl/ams(...)-schijndel~b1e6552c/

Met daarin de zeer geruststellende quote

quote:
Ik vind dat Thierry onrechtvaardig behandeld wordt in de media. Ik heb twee uur met hem gesproken en hoe slecht het ook gesteld is met het hoger onderwijs, als historicus weet hij echt wel dat de holocaust heeft plaatsgevonden,” zegt Van Schijndel.
Als je beste verdediging van het vermeende antisemitische gedrag van je leider 'hij weet echt wel dat de holocaust heeft plaatsgevonden' is, ga ik me toch wat zorgen maken
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_196735775
quote:
10s.gif Op maandag 14 december 2020 20:51 schreef I.R.Baboon het volgende:
De COMEBACK van Forum is begonnen: https://www.parool.nl/ams(...)-schijndel~b1e6552c/

Met daarin de zeer geruststellende quote
[..]

Als je beste verdediging van het vermeende antisemitische gedrag van je leider 'hij weet echt wel dat de holocaust heeft plaatsgevonden' is, ga ik me toch wat zorgen maken

Hij zal er nog wel wat achteraan gezegd hebben. "De holocaust heeft echt plaatsgevonden. En terecht!"
pi_196736408
Erkenning dat er een grote massamoord op Joden was, wil niet zeggen dat iemand geen andere anti-joodse ideeën heeft...Of dat iemand niet extreemrechts is.
Marine Le Pen, bewonderd door Baudet, erkende de holocaust ook. Maar hij noemde het een detail in de geschiedenis.
Baudet beweerde dat George Soros covid19 in de wereld heeft gezet. In extreemrechtse kringen is George Soros een duivels iemand oa omdat hij joods is.

Verder roept Baudet dat 17 miljoen Nederlanders niet/nauwelijks kwetsbaar zijn voor covid 19.
Nederland heeft 17,4 miljoen inwoners, waarvan 2,4 miljoen van 60 jaar en ouder.
Dit is een echt wel een groep met verhoogd risico. Dan heb je honderdduizenden onder de 60 jaar met een aandoening, die ook een verhoogd risico hebben.
Tenslotte is iedereen behorend bij een risicogroep. Ook de 40 minners met een gezond lichaam

[ Bericht 4% gewijzigd door Bluesdude op 14-12-2020 21:45:50 ]
pi_196738739
Joden zijn niet de enigen die hebben geleden. Waarom moet je angsvallig je mond houden over joden en mag je niks zeggen?


De coronacijfers zijn gebasseerd op de PCR test die niet werkt. Dus is er eigenlijk totaal geen helder beeld hoe erg deze ziekte is. Maar toch worden verregaande regels ingevoerd.
pi_196738822
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 23:57 schreef MisterWendel het volgende:
De coronacijfers zijn gebasseerd op de PCR test die niet werkt. Dus is er eigenlijk totaal geen helder beeld hoe erg deze ziekte is. Maar toch worden verregaande regels ingevoerd.
Die test werkt wel. Daarnaast zijn er ook stijgende hospitaalopnames en patienten die naar IC gaan, dodencijfers
Die maatregelen zijn er op gericht zo min mogelijk fysiek contact tussen mensen te verkrijgen, en dus minder besmettingen. Dat systeem werkt... en dat is in vele landen gedaan en gelukt.

Baudet geeft niks om de ellende van vele mensen. Drie miljoen coronadoden in Nederland vindt hij beter dan zijn persoonlijke bewegingsvrijheid inperken. Strontegoistische lullo

[ Bericht 2% gewijzigd door Bluesdude op 15-12-2020 01:55:12 ]
pi_196739018
De meest recente filippica tegen Baudet, vanuit Zeeland deze keer:
twitter
  dinsdag 15 december 2020 @ 01:55:44 #271
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_196739300
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Die test werkt wel. Daarnaast zijn er ook stijgende hospitaalopnames en patienten die naar IC gaan, dodencijfers
Die maatregelen zijn er op gericht zo min mogelijk fysiek contact tussen mensen te verkrijgen, en dus minder besmettingen. Dat systeem werkt... en dat is in vele landen gedaan en gelukt.

Baudet geeft niks om de ellende van vele mensen. Drie miljoen coronadoden in Nederland vindt hij beter dan zijn persoonlijke bewegingsvrijheid inperken. Strontegoistisch lullo
Dat zal beste kloppen dat hij de ellende van velen hem niets interesseert, een getal van drie miljoen is echter onzin. Dan hebben we het wellicht over iets van 50.000 doden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_196739846
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 01:55 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Dat zal beste kloppen dat hij de ellende van velen hem niets interesseert, een getal van drie miljoen is echter onzin. Dan hebben we het wellicht over iets van 50.000 doden.
Als de ICs overstromen zodat er geen bedden meer zijn, ontzettend veel zorgpersoneel ziek wordt en dus niet meer kan werken?

Dan praat je over veel meer dan 50.000 doden. Niet alleen aan corona, maar ook aan alle andere ziektes en ongelukken die je dan niet meer kunt behandelen. Niemand kan dan meer op de IC komen of worden geopereerd. 3 miljoen is wellicht iets overdreven, maar dat is de inschatting van Baudet zelf.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196739876
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:30 schreef zakjapannertje het volgende:
De meest recente filippica tegen Baudet, vanuit Zeeland deze keer:

Ook wel vreemd dat je je kandideert voor een politieke zetel en dan vervolgens het systeem van voorkeursstemmen niet kent en daar vervolgens de partijleiding de schuld van geeft...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 15 december 2020 @ 08:06:42 #274
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_196740118
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 07:24 schreef Hanca het volgende:

[..]

Als de ICs overstromen zodat er geen bedden meer zijn, ontzettend veel zorgpersoneel ziek wordt en dus niet meer kan werken?

Dan praat je over veel meer dan 50.000 doden. Niet alleen aan corona, maar ook aan alle andere ziektes en ongelukken die je dan niet meer kunt behandelen. Niemand kan dan meer op de IC komen of worden geopereerd. 3 miljoen is wellicht iets overdreven, maar dat is de inschatting van Baudet zelf.
Het is niet dat je ineens dermate meer besmettingen krijgt als je alles vrij laat. Mensen niet dermate slecht om risico's in te schatten en worden vanzelf voorzichtiger als het echt uit de hand loopt.

Gezien de cijfers is het denk ik momenteel voornamelijk problematisch dat de IC capaciteit niet opgevoerd is.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_196740330
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:30 schreef zakjapannertje het volgende:
De meest recente filippica tegen Baudet, vanuit Zeeland deze keer:
[ twitter ]
Tegen extremisme, behalve dan dat extreme bord voor zijn kop toen hij voor een extremistische club koos?
pi_196740407
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 08:06 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Het is niet dat je ineens dermate meer besmettingen krijgt als je alles vrij laat. Mensen niet dermate slecht om risico's in te schatten en worden vanzelf voorzichtiger als het echt uit de hand loopt.

Gezien de cijfers is het denk ik momenteel voornamelijk problematisch dat de IC capaciteit niet opgevoerd is.
Dit blijkt dus onzin, gezien de hoeveelheid mensen op Black Friday en gister in de winkelcentra met een plaat voor hun hoofd. Mensen doen niet voorzichtig, mensen hebben over het algemeen de gedachte dat iets hun niet kan overkomen (een logisch en natuurlijk mechanisme, in het gewone leven nuttig om door te kunnen gaan met je leven, maar nu levert het massaal idioten op).

En IC capaciteit is tot max opgevoerd. Meer kan niet, je kunt geen IC verpleegkundigen uit een muur trekken, die opleiding duurt een paar jaar.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 15 december 2020 @ 08:50:56 #277
426493 crew  PippenScottie
pi_196740481
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 08:40 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dit blijkt dus onzin, gezien de hoeveelheid mensen op Black Friday en gister in de winkelcentra met een plaat voor hun hoofd. Mensen doen niet voorzichtig, mensen hebben over het algemeen de gedachte dat iets hun niet kan overkomen (een logisch en natuurlijk mechanisme, in het gewone leven nuttig om door te kunnen gaan met je leven, maar nu levert het massaal idioten op).

En IC capaciteit is tot max opgevoerd. Meer kan niet, je kunt geen IC verpleegkundigen uit een muur trekken, die opleiding duurt een paar jaar.
We kunnen nu ook niet meer uitwijken naar Duitsland
pi_196740485
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 08:06 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Het is niet dat je ineens dermate meer besmettingen krijgt als je alles vrij laat. Mensen niet dermate slecht om risico's in te schatten en worden vanzelf voorzichtiger als het echt uit de hand loopt.

Gezien de cijfers is het denk ik momenteel voornamelijk problematisch dat de IC capaciteit niet opgevoerd is.
Dit is onzin,
stel je kan de IC capaciteit verdubbelen, maar je voert verder geen maatregelen in.
Dan heb je dus 2 weken later (ruim aangehouden!!!) precies hetzelfde probleem, alleen met het dubbele aantal mensen op de IC. (deze ligt dan dus ook vol).
  dinsdag 15 december 2020 @ 10:31:17 #279
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196741719
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 08:06 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Het is niet dat je ineens dermate meer besmettingen krijgt als je alles vrij laat. Mensen niet dermate slecht om risico's in te schatten en worden vanzelf voorzichtiger als het echt uit de hand loopt.

Gezien de cijfers is het denk ik momenteel voornamelijk problematisch dat de IC capaciteit niet opgevoerd is.
Wat voor effect denk je dan dat een opgevoerde IC capaciteit heeft?

Los van de praktische onmogelijkheid, stel dat je het aantal bedden en verplegend personeel had kunnen verdrievoudigen, wat dan?

Op de piek zat het R-getal boven de 2. Dat houdt in dat genoeg zieken voor een overvolle IC op de huidige capaciteit zonder maatregelen om het aantal besmettingen in te dammen over 2 cycli te veel is voor de verdrievoudigde IC.

Dus hoe helpt dat precies volgens jou?
Laffe huichelaar
pi_196741740
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 december 2020 08:51 schreef koemleit het volgende:

[..]

Dit is onzin,
stel je kan de IC capaciteit verdubbelen, maar je voert verder geen maatregelen in.
Dan heb je dus 2 weken later (ruim aangehouden!!!) precies hetzelfde probleem, alleen met het dubbele aantal mensen op de IC. (deze ligt dan dus ook vol).
Er zit natuurlijk wel een verschrikkelijk groot grijs gebied tussen "helemaal geen maatregelen" en waar we nu in zitten.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  dinsdag 15 december 2020 @ 10:35:27 #281
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196741771
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 10:33 schreef nostra het volgende:

[..]

Er zit natuurlijk wel een verschrikkelijk groot grijs gebied tussen "helemaal geen maatregelen" en waar we nu in zitten.
Daarom reageren we ook op iemand die voorstelt alles vrij te laten.
Laffe huichelaar
pi_196741792
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 10:33 schreef nostra het volgende:

[..]

Er zit natuurlijk wel een verschrikkelijk groot grijs gebied tussen "helemaal geen maatregelen" en waar we nu in zitten.
Dus?
als het oploopt, loopt het op, en dan is het uitbreiden van de IC capaciteit slecht uitstel van executie.

Plus hard ingrijpen maakt dat we sneller weer meer kunnen, ook dat is economische beter, en dus een argument dat de regering te laat heeft ingegrepen.
Minder hard ingrijpen betekend een vollopende IC, en dus gaan er mensen dood die niet dood hadden hoeven gaan. (ook mensen die nu kern gezond zijn, maar bv een blindedarmontsteking krijgen).

En natuurlijk is het zo dat als iedereen gewoon goed op let en zich aan de basisregels houdt, er niks op slot hoeft.
Maar de afgelopen maanden is wel gebleken dat dat dus niet werkt.
pi_196741818
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 07:24 schreef Hanca het volgende:
3 miljoen is wellicht iets overdreven, maar dat is de inschatting van Baudet zelf.
Die onzin is van Baudet zelf. Zowel als resultaat van zijn voorgestane beleid ( net doen alsof er niks aan de hand is en doorgaan zoals vroeger) alswel zijn bereidheid deze holocaust te rechtvaardigen.
Ik heb cijfers vernomen van 1 tot 2 procent doden op totaal aantal besmettingen Voor Nederland met 17,4 miljoen bewoners is dat 170.000 tot 340.000 doden . Hoeveel blijven dan verzwakt voor langere tijd of voor het hele leven ?
Hoeveel mensen met andere aandoeningen worden niet of te laat geholpen door overbelasting van de zorgcentra? Hoeveel doden, hoeveel voor langere tijd beschadigd ?
Maar Baudet moet vooral deze slachtpartij rechtvaardigen in de campagne. Plus voluit roepen dat het de schuld is van George Soros.
Wie een kuil graaft....
pi_196741881
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 december 2020 10:36 schreef koemleit het volgende:
Dus?
als het oploopt, loopt het op, en dan is het uitbreiden van de IC capaciteit slecht uitstel van executie.
Dat is een overdreven binaire overweging. Het is een balansafweging waar je ook best wat aandacht aan de aanbodzijde kan (en moet) besteden. Dat dat vervolgens niet betekent dat iedereen knuffelend over straat kan is weer een ander verhaal.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_196741905
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 10:38 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Die onzin is van Baudet zelf. Zowel als resultaat van zijn voorgestane beleid ( net doen alsof er niks aan de hand is en doorgaan zoals vroeger) alswel zijn bereidheid deze holocaust te rechtvaardigen.
Ik heb cijfers vernomen van 1 tot 2 procent doden op totaal aantal besmettingen Voor Nederland met 17,4 miljoen bewoners is dat 170.000 tot 340.000 doden . Hoeveel blijven dan verzwakt voor langere tijd of voor het hele leven ?
Hoeveel mensen met andere aandoeningen worden niet of te laat geholpen door overbelasting van de zorgcentra? Hoeveel doden, hoeveel voor langere tijd beschadigd ?
Maar Baudet moet vooral deze slachtpartij rechtvaardigen in de campagne. Plus voluit roepen dat het de schuld is van George Soros.
Wie een kuil graaft....
Die 1 tot 2% is wel met een werkende IC die een hoop mensen geneest. Zonder IC loopt dat percentage waarschijnlijk nog een stuk op.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196741906
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 10:41 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat is een overdreven binaire overweging. Het is een balansafweging waar je ook best wat aandacht aan de aanbodzijde kan (en moet) besteden. Dat dat vervolgens niet betekent dat iedereen knuffelend over straat kan is weer een ander verhaal.
Ik heb geen idee wat je hiermee bedoelt, jij wil minder maatregelen? andere maatregelen? wel de kroegen open? niet de kroegen open?
Word eens concreet.
pi_196742022
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 december 2020 10:44 schreef koemleit het volgende:
Ik heb geen idee wat je hiermee bedoelt, jij wil minder maatregelen? andere maatregelen? wel de kroegen open? niet de kroegen open?
Word eens concreet.
Wat ik wil is dat je ergens een paar maanden geleden zelf (niet jij, maar de regering) eens concreet was geworden in plaats van continu ad-hoc handelen. Helemaal in concreto zou dat naar mijn smaak betekenen: coronaziekenhuizen zodat de reguliere zorg niet wordt belast, het vergroten van de zorgcapaciteit (waar bijvoorbeeld bij zbc's ruimte voor is), een draaiplan om een zeker perspectief te creëren en het laten landen van een zeker acceptatievermogen. Dat kan je prima inregelen naast een set van basale maatregelen, die ervoor zorgen dat de ziekte niet massaal om zich heen grijpt, zonder dat je zo demonstratief had hoeven in te grijpen in het leven van mensen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_196742094
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 december 2020 10:53 schreef nostra het volgende:

[..]

Wat ik wil is dat je ergens een paar maanden geleden zelf (niet jij, maar de regering) eens concreet was geworden in plaats van continu ad-hoc handelen. Helemaal in concreto zou dat naar mijn smaak betekenen: coronaziekenhuizen zodat de reguliere zorg niet wordt belast, het vergroten van de zorgcapaciteit (waar bijvoorbeeld bij zbc's ruimte voor is), een draaiplan om een zeker perspectief te creëren en het laten landen van een zeker acceptatievermogen. Dat kan je prima inregelen naast een set van basale maatregelen, die ervoor zorgen dat de ziekte niet massaal om zich heen grijpt, zonder dat je zo demonstratief had hoeven in te grijpen in het leven van mensen.
Er is helemaal geen ruimte om de zorgcapaciteit te vergroten, dat is een sprookje. Er is voor het huidige aantal bedden al te weinig personeel. Meer kan echt niet. Net zoals coronaziekenhuizen: daar is geen personeel voor. Het zou namelijk alleen maar betekenen dat je meer personeel uit de reguliere zorg moet halen, die zou dan nog harder worden belast dan nu.

Nee, het enige wat dit misschien had kunnen voorkomen was torenhoge boetes voor iedereen die zich als een idioot gedroeg. Kom je op een thuisfeestje? 10.000 euro aftikken. Organiseer je het? Dan riskeer je gevangenisstraf. Maar aan de andere kant deed het VK dat en ook daar gaan ze nu in lockdown.

(Sowieso is het wijzen naar de regering nu een beetje gek. Ja, ze hadden dingen beter kunnen doen. Ja, er hadden eerder meer maatregelen kunnen worden genomen. Maar meer maatregelen helpt niet als niemand er naar luistert. En als je dan ziet dat Duitsland, het VK, Frankrijk in lockdown gaat of is, dan kun je moeilijk onze regering de schuld geven)

[ Bericht 1% gewijzigd door Hanca op 15-12-2020 11:06:43 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196742217
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 10:58 schreef Hanca het volgende:
Er is helemaal geen ruimte om de zorgcapaciteit te vergroten, dat is een sprookje
Natuurlijk is die ruimte er wel, het ontbreekt alleen volledig aan een gecentraliseerde aansturing om dat te bewerkstelligen, zoals de financiering van individuele klinieken.

Zie bijvoorbeeld https://fd.nl/weekend/135(...)er-nee-moet-verkopen

quote:
Nee, het enige wat dit misschien had kunnen voorkomen was torenhoge boetes voor iedereen die zich als een idioot gedroeg. Kom je op een thuisfeestje? 10.000 euro aftikken. Organiseer je het? Dan riskeer je gevangenisstraf. Maar aan de andere kant deed het VK dat en ook daar gaan ze nu in lockdown.
Precies dat dus. Hoe hard je de maatregelen ook maakt: het maakt bottomline niet zo gek veel uit. Dan wel die maatregelen invoeren is dan op zijn zachtst gezegd twijfelachtig.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_196742311
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:07 schreef nostra het volgende:

[..]

Natuurlijk is die ruimte er wel, het ontbreekt alleen volledig aan een gecentraliseerde aansturing om dat te bewerkstelligen, zoals de financiering van individuele klinieken.

Nee, die ruimte is er niet. Vraag maar aan Gommers of er meer IC bedden bij kunnen. Ik zou het alleen wel online doen, je hebt namelijk kans dat hij je wil slaan bij die vraag...

Hier: https://www.ad.nl/den-haa(...)-kijken-br~aebe77db/

IC personeel is heel specifiek personeel, dat loopt niet rond op individuele klinieken. Dat personeel is er niet en voor opleiden is geen tijd (als je al vrijwilligers kunt vinden, het tekort aan personeel is de hoofdreden dat de IC de laatste jaren wat kleiner is geworden).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196742344
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:07 schreef nostra het volgende:

[..]
Precies dat dus. Hoe hard je de maatregelen ook maakt: het maakt bottomline niet zo gek veel uit. Dan wel die maatregelen invoeren is dan op zijn zachtst gezegd twijfelachtig.
De huidige maatregelen helpen natuurlijk wel. Als men niet meer weg kan, omdat winkels dicht zijn en omdat men thuis moet zijn voor de kinderen en dus ook weer thuis moet werken, dan helpt dat. Als dit niet helpt is er nog 1 maatregel: het verbod op buiten komen wat ze in bijvoorbeeld Frankrijk, Italië en Spanje al heel lang gehad hebben (en in sommige regio's nog hebben).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196742371
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:13 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, die ruimte is er niet. Vraag maar aan Gommers of er meer IC bedden bij kunnen. Ik zou het alleen wel online doen, je hebt namelijk kans dat hij je wil slaan bij die vraag...

Hier: https://www.ad.nl/den-haa(...)-kijken-br~aebe77db/

IC personeel is heel specifiek personeel, dat loopt niet rond op individuele klinieken. Dat personeel is er niet en voor opleiden is geen tijd (als je al vrijwilligers kunt vinden, het tekort aan personeel is de hoofdreden dat de IC de laatste jaren wat kleiner is geworden).
Nu heb je het specifiek over IC-personeel. Dat is veel enger dan "de zorgcapaciteit uitbreiden", wat niet zou kunnen. Dat je de IC niet even significant kan opschalen lijkt me evident.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_196742548
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:17 schreef nostra het volgende:

[..]

Nu heb je het specifiek over IC-personeel. Dat is veel enger dan "de zorgcapaciteit uitbreiden", wat niet zou kunnen. Dat je de IC niet even significant kan opschalen lijkt me evident.
Maar je kunt alleen minder maatregelen nemen als je meer IC capaciteit hebt. De IC is elke keer de hoofdreden van elke maatregel. Het kabinet heeft al heel vaak in de Kamer gezegd dat ze met name kijken naar de beschikbare IC capaciteit, meer dan naar wat meer uit de lucht gegrepen getallen als de R en ook het aantal besmettingen, dat zijn alleen indicaties waarmee ze toekomstige IC capaciteit proberen in te schatten. En nu dreigde volgens de specialisten de IC dus vol te stromen, zodanig dat er een tekort kon komen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196742637
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:28 schreef Hanca het volgende:
Maar je kunt alleen minder maatregelen nemen als je meer IC capaciteit hebt.
De vraag ik me af. Ik denk dat je met een scala aan andere, aanvullende maatregelen de druk op de IC best wat meer had kunnen verlichten.

Het gaat me verder ook niet om de zwaarte van de maatregelen, het gaat me om het proces van de totstandkoming daarvan. Ik vind het echt van een kinderlijk niveau dat de regering kijkt naar een nummertje en dan weer op de rem gaat staan. Dat kan en moet je als regering gewoon veel beter managen naar mijn mening.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_196742776
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:33 schreef nostra het volgende:

[..]

De vraag ik me af. Ik denk dat je met een scala aan andere, aanvullende maatregelen de druk op de IC best wat meer had kunnen verlichten.

Het gaat me verder ook niet om de zwaarte van de maatregelen, het gaat me om het proces van de totstandkoming daarvan. Ik vind het echt van een kinderlijk niveau dat de regering kijkt naar een nummertje en dan weer op de rem gaat staan. Dat kan en moet je als regering gewoon veel beter managen naar mijn mening.
Wellicht zou dat wat anders kunnen, al doet volgens mij elk land het met een soort dashboard en zijn die routekaarten inmiddels ook vrij standaard. Ik zou geen andere methode weten. Ik denk dat het resultaat hetzelfde zou zijn, we zouden nu alsnog in een lockdown zitten. Wellicht was bij een andere methode de lockdown wat eerder begonnen.

Maar dat is dus heel wat anders dan Baudet, die alle maatregelen wil afschaffen en deze lockdown knettergek noemt: https://www.bnr.nl/nieuws(...)n-kabinet-knettergek
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196743525
quote:
Senator Lennart van der Linden stapt ook over naar Fractie-Van Pareren
Fractie van ex-FvD'ers in Eerste Kamer nu zeven man sterk - FvD 2 zetels over
https://tpo.nl/2020/12/15(...)fractie-van-pareren/
Way to go, Thierry !!
Toch een goed plan van GroenLinks om jou te laten infiltreren in extreemrechtsachtige bewegingen, om die van binnenuit te vernietigen .
Hulde.... jij links trojaans provocateurpaard
pi_196743714
Ik ben best wel benieuwd naar de redenatie van mensen die Baudet nog steeds steunen. Vinden die antisemitisme prima, of ontkennen ze de gang van zaken tijdens het etentje?

Dat laatste kan bijna niet als je het ook maar een beetje analyseert, maar goed, creatieve ontkenning van de feiten zien we in veel zaken tegenwoordig.
  dinsdag 15 december 2020 @ 13:11:30 #298
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_196744424
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 21:49 schreef Bluesdude het volgende:
[ twitter ]

De statuten van de FvD stellen een aanstelling van de lijsttrekker door de ALV verplicht.
Deze digitale ledenraadpleging is geen ALV. .

Overigens heb ik berichten gemist dat Baudet weer als partijlid is aangenomen
Hoe is het hier mee afgelopen dan?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_196744923
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 13:11 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Hoe is het hier mee afgelopen dan?
??
Het zal wel zijn dat ergens het bestuur Baudet als partijlid weer aannam.
En misschien is hij ook weer als bestuurslid geinstalleerd
Ik denk dat de partijleden ervan uit gaan dat Baudet dus ook de legitieme lijsttrekker is door het referendum.
Hoewel het juridisch niet kan.
Nu zijn er van overheidswege verboden op grote samenscholingen binnen en dus is een ALV met toegang voor elk lid onmogelijk. Baudet kan zich beroepen op overmacht en wellicht accepteert een rechter daarom dat met het referendum hij de legitieme lijsttrekker is
pi_196744925
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik ben best wel benieuwd naar de redenatie van mensen die Baudet nog steeds steunen. Vinden die antisemitisme prima, of ontkennen ze de gang van zaken tijdens het etentje?
Welke gang van zaken bij het etentje?

quote:
Dat laatste kan bijna niet als je het ook maar een beetje analyseert, maar goed, creatieve ontkenning van de feiten zien we in veel zaken tegenwoordig.
We zien vooral heel veel dom vee dat denkt iets te weten omdat het hen verteld is maar niet eens door hebben dat ze eigenlijk niks weten. Er wordt gewoon eeen roddel tot feit verheven en dan denken zij dat ze de feiten kennen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')