abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 december 2020 @ 12:14:16 #101
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_196562537
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 11:42 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Je zou hooguit kunnen stellen dat Feyenoord een ‘traditionele topclub’ is, waarmee je gelijk duidelijk maakt dat het vergane glorie is. Al jaren is het een en al gezeik daar en ze doen al jaren niet meer mee om de prijzen. Met wat geluk een paar jaar terug kampioen, maar voor een topclup is het wel heel karig om 1 keer per 20 jaar mee te doen in de top.
Sinds 2015:

Feyenoord: 1x kampioen, 2x KNVB-beker, 2x Johan Cruijff-schaal
Ajax: 1x kampioen, 1x KNVB-beker
PSV: 2x kampioen, 1x Johan Cruijff-schaal
AZ: niks

Het is maar wat je wilt zien.
2000 light years from home
pi_196562567
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:14 schreef Merkie het volgende:

[..]

Sinds 2015:

Een gifje van een poedel die naar een föhn blaft. Het moet een poedel zijn.
pi_196562568
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:14 schreef Merkie het volgende:

[..]

Sinds 2015:

Waarom neem je AZ op in je lijstje?

En over 4 seizoenen een oordeel vellen, pak dan een representatieve 20 jaar. Of is dat te confronterend?
  zaterdag 5 december 2020 @ 12:16:23 #104
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_196562570
quote:
80s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:12 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Ik loop helemaal niemand te verdedigen, ik geef mijn eigen mening. En ik denk dat ik hier iets objectiever insta dan zowel een AZ fan als een Feyenoordfan.

Slot heeft het inderdaad prima gedaan bij o.a. Cambuur, maar er zijn talloze voorbeelden waarbij die vlieger niet opgaat. Waarom zou je Slot niet meer serieus kunnen nemen? Hij praat met een club omdat hij hogerop wil, het is wat. Ik ga mijn baan ook niet opgeven voordat ik ergens anders heb gesolliciteerd.
Dat is waar, maar vraag je wel af hoezeer je hier objectief instaat omdat je nogal van de leg was door de CL-ontknoping van afgelopen seizoen. Dat neem je bewust of onbewust toch mee in kwesties als deze.

Slot is niet meer serieus te nemen omdat hij aan het begin van het seizoen heeft geroepen dat hij hoopt dat iedereen blijft om nog voor een goed seizoen te gaan. Midtsjo heeft bijvoorbeeld zijn contract verlengd en dan krijgen de spelers in de week voor een cruciale Europese wedstrijd te horen dat hun coach achter de rug van AZ heeft gepraat met Feyenoord, een directe concurrent nota bene. Ik zou geen stap meer willen zetten voor zo'n huichelaar. Hoe zou jij het vinden als Ten Hag vlak voor de wedstrijd tegen Atalanta een gesprek aangaat met PSV?
AZ
ALKMAAR
  zaterdag 5 december 2020 @ 12:18:58 #105
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_196562603
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:16 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Waarom neem je AZ op in je lijstje?
Omdat gesteld wordt in dit topic dat AZ en Feyenoord vergelijkbaar zijn en allebei niet echt meedoen om de prijzen.

quote:
En over 4 seizoenen een oordeel vellen, pak dan een representatieve 20 jaar. Of is dat te confronterend?
Jij zegt dat Feyenoord al jaren niet meer meedoet om de prijzen, ik toon aan dat Feyenoord de meest succesvolle Nederlandse club is van de afgelopen 5 jaar in Nederland. Ik wil ook wel een representatieve 30 jaar pakken hoor, maar dat duurt langer om te tellen. Mag je ook zelf doen. In ieder geval lul je uit je nek en dat heb ik aangetoond. Gr gr.
pi_196562608
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:16 schreef Durmada het volgende:

[..]

Dat is waar, maar vraag je wel af hoezeer je hier objectief instaat omdat je nogal van de leg was door de CL-ontknoping van afgelopen seizoen. Dat neem je bewust of onbewust toch mee in kwesties als deze.

Slot is niet meer serieus te nemen omdat hij aan het begin van het seizoen heeft geroepen dat hij hoopt dat iedereen blijft om nog voor een goed seizoen te gaan. Midtsjo heeft bijvoorbeeld zijn contract verlengd en dan krijgen de spelers in de week voor een cruciale Europese wedstrijd te horen dat hun coach achter de rug van AZ heeft gepraat met Feyenoord, een directe concurrent nota bene. Ik zou geen stap meer willen zetten voor zo'n huichelaar. Hoe zou jij het vinden als Ten Hag vlak voor de wedstrijd tegen Atalanta een gesprek aangaat met PSV?
Praten kan altijd toch?
  zaterdag 5 december 2020 @ 12:19:31 #107
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_196562611
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:16 schreef Durmada het volgende:

[..]

Ik was toen helemaal niet van de leg (dat projecteerde je toen ook al steeds op andere mensen), ik vond het alleen erg zielig. Dat was ook achter de rug om van vele mensen trouwens, tot zover de principes van Robert Eenhoorn.

Die vraag over Ten Hag is niet zo handig want PSV is nou niet echt een stap omhoog hé. Als Ten Hag met pakweg Atalanta zou praten deze week zou ik de timing ontzettend slecht vinden maar hem zeker niet weg willen hebben. En alsof een speler alleen voor een trainer loopt, ik heb (op mijn bescheiden niveau) nog nooit een stap extra gedaan voor een trainer. Je speelt voor jezelf, voor je team en voor je eigen carrière. En hunnie ook voor de centen.
pi_196562619
ANNOUNCE. @Arnesen
Ciao ciao, doei doei, al het goeie.
pi_196562625
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:18 schreef Merkie het volgende:

[..]

Omdat gesteld wordt in dit topic dat AZ en Feyenoord vergelijkbaar zijn en allebei niet echt meedoen om de prijzen.
[..]

Jij zegt dat Feyenoord al jaren niet meer meedoet om de prijzen, ik toon aan dat Feyenoord de meest succesvolle Nederlandse club is van de afgelopen 5 jaar in Nederland. Ik wil ook wel een representatieve 30 jaar pakken hoor, maar dat duurt langer om te tellen. Mag je ook zelf doen. In ieder geval lul je uit je nek en dat heb ik aangetoond. Gr gr.
Meest succesvolle club uit de afgelopen 5 jaar is ook wat overdreven natuurlijk. Een extra kampioenschap is veel meer waard dan die bekertjes of JC-schalen.
pi_196562627
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:18 schreef Merkie het volgende:

[..]

Niet door mij.

quote:
Het is maar wat je als succes bestempeld. Troostprijsje als de JC schaal. Pak er ook even bij hoe ze het Europees doen.

Maar doe maar 20 jaar, hoef je niet zoveel te tellen.
  zaterdag 5 december 2020 @ 12:21:52 #111
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_196562645
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:20 schreef tompsv18 het volgende:

[..]

Meest succesvolle club uit de afgelopen 5 jaar is ook wat overdreven natuurlijk. Een extra kampioenschap is veel meer waard dan die bekertjes of JC-schalen.
Akkoord, daar valt over te twisten, maar GereDathan heeft het specifiek over "meedoen om de prijzen" en niet "meedoen om het kampioenschap". Elke keer de doelpalen blijven verzetten tijdens de discussie schiet niet echt op.
  zaterdag 5 december 2020 @ 12:25:09 #112
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_196562694
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:20 schreef GereDathan het volgende:
[..]

Het is maar wat je als succes bestempeld. Troostprijsje als de JC schaal. Pak er ook even bij hoe ze het Europees doen.

Maar doe maar 20 jaar, hoef je niet zoveel te tellen.
Je hebt weinig argumenten. Feyenoord is gewoon een grotere club die vaker meedoet om de prijzen en waar Slot waarschijnlijk (en dat is het belangrijkste) 2x zoveel kan verdienen. Uiteraard is dat een stap omhoog. Echt een non-discussie.
  zaterdag 5 december 2020 @ 12:28:51 #113
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_196562744
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 11:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Waarom niet? Mooie stap toch?
Een stap achteruit ja.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  zaterdag 5 december 2020 @ 12:35:19 #114
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_196562821
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:19 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Ik was toen helemaal niet van de leg (dat projecteerde je toen ook al steeds op andere mensen), ik vond het alleen erg zielig. Dat was ook achter de rug om van vele mensen trouwens, tot zover de principes van Robert Eenhoorn.

Die vraag over Ten Hag is niet zo handig want PSV is nou niet echt een stap omhoog hé. Als Ten Hag met pakweg Atalanta zou praten deze week zou ik de timing ontzettend slecht vinden maar hem zeker niet weg willen hebben. En alsof een speler alleen voor een trainer loopt, ik heb (op mijn bescheiden niveau) nog nooit een stap extra gedaan voor een trainer. Je speelt voor jezelf, voor je team en voor je eigen carrière. En hunnie ook voor de centen.
Het schuim stond aan je mond, terwijl het dus absoluut niet achter de rug om ging. De KNVB is keurig geïnformeerd, dat zij er vervolgens niks mee doen is natuurlijk lastig te verwijten aan Eenhoorn.

PSV is net zo goed een concurrent van Ajax als AZ dat voor Feyenoord is. De vergelijking met Atalanta gaat compleet mank, op meerdere fronten. Je zal slim genoeg zijn om dat door te hebben toch?
AZ
ALKMAAR
pi_196562862
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:25 schreef Merkie het volgende:

[..]

Je hebt weinig argumenten. Feyenoord is gewoon een grotere club die vaker meedoet om de prijzen en waar Slot waarschijnlijk (en dat is het belangrijkste) 2x zoveel kan verdienen. Uiteraard is dat een stap omhoog. Echt een non-discussie.
_O-
  zaterdag 5 december 2020 @ 12:39:03 #116
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_196562864
Hebben ze Slot nou echt van het trainingsveld verwijderd? _O-
Makkelijk eerste
  zaterdag 5 december 2020 @ 12:41:19 #117
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_196562889
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:39 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
In de zak?
  zaterdag 5 december 2020 @ 12:43:07 #118
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_196562905
quote:
Bron?
Ow Driessen

[ Bericht 1% gewijzigd door XDo op 05-12-2020 12:51:25 ]
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
  zaterdag 5 december 2020 @ 12:48:14 #119
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_196562964
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:35 schreef Durmada het volgende:

[..]

Het schuim stond aan je mond, terwijl het dus absoluut niet achter de rug om ging. De KNVB is keurig geïnformeerd, dat zij er vervolgens niks mee doen is natuurlijk lastig te verwijten aan Eenhoorn.

PSV is net zo goed een concurrent van Ajax als AZ dat voor Feyenoord is. De vergelijking met Atalanta gaat compleet mank, op meerdere fronten. Je zal slim genoeg zijn om dat door te hebben toch?
Nee hoor, ik vond het totaal lachwekkend en niet kansrijk. De dag dat ik me druk maak om een marginale club als AZ moet nog komen. Maar als jij er blij van wordt hou dat vooral vol. :)

Dit vind jij dus keurig informeren, oké dan.

Nou nee van AZ naar Feyenoord is een stap omhoog en van Ajax naar PSV niet. Net zoals van Ajax naar Atalanta(dat een concurrent van Ajax is , mocht je het zijn vergeten) een stap omhoog is.
  Moderator zaterdag 5 december 2020 @ 12:51:06 #120
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_196563006
Dit was het Slot van zijn avontuur bij AZ.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_196563031
quote:
Dat zal een leuke Sinterklaasavond worden in huize Slot.
Ciao ciao, doei doei, al het goeie.
pi_196563037
Wat is dit dan voor een bizarre zelfmoordactie zeg :')
zie email 27 oktober
pi_196563064
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:53 schreef De_Kraam het volgende:

[..]

Dat zal een leuke Sinterklaasavond worden in huize Slot.
Nou inderdaad. Aangezien hij nog gelooft in Feyenoord zal hij vast ook nog wel geloven in Sinterklaas.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zaterdag 5 december 2020 @ 12:56:50 #124
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_196563079
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:48 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Nee hoor, ik vond het totaal lachwekkend en niet kansrijk. De dag dat ik me druk maak om een marginale club als AZ moet nog komen. Maar als jij er blij van wordt hou dat vooral vol. :)

[ afbeelding ]
Dit vind jij dus keurig informeren, oké dan.

Nou nee van AZ naar Feyenoord is een stap omhoog en van Ajax naar PSV niet. Net zoals van Ajax naar Atalanta(dat een concurrent van Ajax is , mocht je het zijn vergeten) een stap omhoog is.
Ja en toch zie ik je al diverse posts druk maken om een marginale club als AZ. Maar blijf het jezelf vooral wijs maken. :+

Ah ja, dan vergeet de KNVB voor het gemak even de berichtgeving van AZ hieromtrent. Kan gebeuren bij een professionele organisatie als de KNVB inderdaad.

Atalanta is toch totaal geen concurrent van Ajax los van de Champions league? AZ en Feyenoord zijn concurrent in de Eredivisie. Als je dat niet ziet ben je blijkbaar toch een stuk dommer dan ik had ingeschat.
AZ
ALKMAAR
pi_196563098
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:25 schreef Merkie het volgende:

[..]

:') :') :') :')
1 keer kamioen in 22 jaar? Structureel geen budget, structureel verkeerde aankopen, structureel geen geld ontvangen voor talenten? Als je dat groot noemt, dan wel ja.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_196563134
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:56 schreef Durmada het volgende:

[..]

Ja en toch zie ik je al diverse posts druk maken om een marginale club als AZ. Maar blijf het jezelf vooral wijs maken. :+

Ah ja, dan vergeet de KNVB voor het gemak even de berichtgeving van AZ hieromtrent. Kan gebeuren bij een professionele organisatie als de KNVB inderdaad.

Atalanta is toch totaal geen concurrent van Ajax los van de Champions league? AZ en Feyenoord zijn concurrent in de Eredivisie. Als je dat niet ziet ben je blijkbaar toch een stuk dommer dan ik had ingeschat.
AZ heeft de meest succesvolle jeugdopleiding van Nederland, daarnaast stromen talenten ook ECHT door naar het eerste en spelen zich zelf zeer goed in de kijker. Wat is het laatste talentje dat Feyenoord heeft opgebracht en wat daarna ook voor fatsoenlijk geld is verkocht?
  zaterdag 5 december 2020 @ 13:02:44 #127
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_196563172
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:56 schreef Durmada het volgende:

[..]

Ik lach keihard om deze hele soap en discussieer er over op een forum (geloof ook de bedoeling hier) , dat is iets anders dan druk maken. Met Twente heb ik me een paar seizoenen geleden ook kostelijk vermaakt, maar verder geen seconde druk om gemaakt. Maar laten we hier maar over ophouden, ik geloof dat iedereen in dit topic wel kan lezen wie hier zich ontzettend druk maakt. (tip; het heeft een AZ bril op)

Je draait het weer in het voordeel van AZ (goh). Het ging inderdaad ook om de CL, dat heb je heel knap gezien. In Nederland kun je na Ajax namelijk geen stap omhoog zetten, vandaar dit voorbeeld. Ach gut, ook nog een jij-bakje dat ik dom ben. Nu weet ik zeker dat ik niet meer in slaap kom vanavond. :{
pi_196563197
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:02 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Ik lach keihard om deze hele soap en discussieer er over op een forum (geloof ook de bedoeling hier) , dat is iets anders dan druk maken. Met Twente heb ik me een paar seizoenen geleden ook kostelijk vermaakt, maar verder geen seconde druk om gemaakt. Maar laten we hier maar over ophouden, ik geloof dat iedereen in dit topic wel kan lezen wie hier zich ontzettend druk maakt. (tip; het heeft een AZ bril op)

Je draait het weer in het voordeel van AZ (goh). Het ging inderdaad ook om de CL, dat heb je heel knap gezien. In Nederland kun je na Ajax namelijk geen stap omhoog zetten, vandaar dit voorbeeld. Ach gut, ook nog een jij-bakje dat ik dom ben. Nu weet ik zeker dat ik niet meer in slaap kom vanavond. :{
AZ is altijd een fatsoenlijke club geweest, als Slot naar Feyenoord wil hadden ze daar prima aan mee willen werken, maar ga je dat achter de club zijn rug doen dan is het gewoon klaar, dat noem je achterbaks gedrag.
  zaterdag 5 december 2020 @ 13:06:33 #129
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_196563236
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:02 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Zo de discussie heb je verloren en dan gansje zielig doen dat ik je dom noem, helaas heb je voor iemand die graag wilt discussiëren op een forum weinig vermogen om daadwerkelijk een sterke discussie meer te zetten. Verder dan wat loze kreten en drogredeneringen kom je niet. Fijne zaterdag maximus.
AZ
ALKMAAR
  zaterdag 5 december 2020 @ 13:09:17 #130
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_196563285
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:06 schreef Durmada het volgende:

[..]

Zo de discussie heb je verloren en dan gansje zielig doen dat ik je dom noem, helaas heb je voor iemand die graag wilt discussiëren op een forum weinig vermogen om daadwerkelijk een sterke discussie meer te zetten. Verder dan wat loze kreten en drogredeneringen kom je niet. Fijne zaterdag maximus.
_O-

Dankjewel vriend, ik ga maar weer verder met 'gansje zielig doen' en geen 'sterke discussie meer zetten'. :D
  zaterdag 5 december 2020 @ 13:09:59 #131
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_196563296
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:58 schreef raptorix het volgende:

[..]

:') :') :') :')
1 keer kamioen in 22 jaar? Structureel geen budget, structureel verkeerde aankopen, structureel geen geld ontvangen voor talenten? Als je dat groot noemt, dan wel ja.
In 22 jaar is AZ 75% van de tijd onder Feyenoord geëindigd.
  zaterdag 5 december 2020 @ 13:11:28 #132
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_196563329
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:09 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

_O-

Dankjewel vriend, ik ga maar weer verder met 'gansje zielig doen' en geen 'sterke discussie meer zetten'. :D
Op inhoud gepakt dus dan even de typfouten benoemen, heerlijk. _O_
AZ
ALKMAAR
  zaterdag 5 december 2020 @ 13:12:16 #133
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_196563341
Wat een kutzooi zeg. Moeilijk te zeggen of direct eruitwippen nou een overdreven of terechte reactie is. We weten natuurlijk niet de helft van wat er gebeurd is. Maar voor het voetballende deel van AZ is het echt zo'n kut timing...

Tering lek, tering zolderkamerautist die even komt scoren in plaats van heel effe z'n kop te houden tot na donderdag, tering Krabby die dat vuurtje nog wat verder oppookt. :')
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  zaterdag 5 december 2020 @ 13:12:47 #134
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_196563359
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:11 schreef Durmada het volgende:

[..]

Op inhoud gepakt dus dan even de typfouten benoemen, heerlijk. _O_
Oh de inhoud van die post had ik even gemist, ik las alleen dat je zelf vond dat je de discussie had gewonnen. _O- Nou ja laten we het maar weer over de kwestie Slot hebben, dit begint een beetje zielig te worden voor je.
pi_196563437
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:09 schreef Merkie het volgende:

[..]

Het gaat natuurlijk ook om dat je een beetje fatsoenlijk voetbal speelt in plaats dat je een stel schoppers en manken op het veld zet.
pi_196563481
Wtf :')
  zaterdag 5 december 2020 @ 13:23:29 #137
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_196563536
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:12 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Oh de inhoud van die post had ik even gemist, ik las alleen dat je zelf vond dat je de discussie had gewonnen. _O- Nou ja laten we het maar weer over de kwestie Slot hebben, dit begint een beetje zielig te worden voor je.
Voor mij inderdaad, tuurlijk maat. :s)
AZ
ALKMAAR
  zaterdag 5 december 2020 @ 13:30:19 #138
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_196563613
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:23 schreef Durmada het volgende:

[..]

Voor mij inderdaad, tuurlijk maat. :s)
Ik hoop dat je het allemaal een beetje een plekje kunt geven. :)
  zaterdag 5 december 2020 @ 13:31:38 #139
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_196563628
quote:
17s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:30 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Ik hoop dat je het allemaal een beetje een plekje kunt geven. :)
Idem.
AZ
ALKMAAR
  zaterdag 5 december 2020 @ 13:33:10 #140
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_196563658
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:09 schreef Merkie het volgende:

[..]

Feyenoord heeft in de laatste 5 jaar ongeveer net zoveel prijzen gewonnen als AZ in de gehele clubhistorie. Ook een leuk feitje :)
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_196563755
quote:
Waarom het ontslag van Arne Slot bij AZ totaal geen verrassing is

Toen Max Huiberts vanmorgen hoorde van de verregaande onderhandelingen tussen trainer Arne Slot en Feyenoord was het voor hem meteen klip en klaar. De technisch directeur van AZ besliste onmiddellijk dat verdere samenwerking simpelweg onmogelijk was.

In de ogen van AZ is de aanstaande overstap van de hoofdtrainer naar Feyenoord er een die vergelijkbaar is met die van Ajax naar Feyenoord. Want AZ stelt zich al langer op het standpunt dat er in Nederland niet meer van een topdrie, maar van een topvier gesproken moet worden, mét de Alkmaarders erbij dus. En een trainer stapt middenin het seizoen, met alle topwedstrijden in de eredivisie nog voor de boeg, niet zomaar over naar een concurrent.

Dagelijks gaat het bij AZ - waar de lijnen kort zijn - over interessante transferopties en de beste manieren om spelers beter te maken. Het zijn bedrijfsgeheimen waarmee AZ de afgelopen jaren de stap naar de top heeft gemaakt en waarbij de beleidsbepalers de nieuwe hoofdtrainer van Feyenoord niet meer konden vertrouwen.

Allergisch zijn ze in Alkmaar de laatste jaren geworden voor de interesse van met name Ajax in de jeugdspelers die er op het trainingscomplex in Wijdewormer rondlopen. Net zoals ze scherp reageren als er weer eens een eerste elftalspelers direct aan Ajax wordt gelinkt. Liever verkoopt technisch directeur Max Huiberts de kroonjuwelen voor vaak ook meer geld aan een buitenlandse club, zodat ze niet meer tégen AZ komen te spelen

AZ was ook jarenlang de club met het brave imago. De club ook waar het nooit echt crisis is en waar de kleine achterban zich zelden tot nooit roert. Maar het liet afgelopen zomer wel z’n tanden zien toen de KNVB besloot dat niet AZ maar Ajax de Champions League in mocht na de door corona afgebroken eredivisie. Beide hadden evenveel punten maar Ajax een beter doelsaldo, AZ had Ajax twee keer verslagen. De juridische weg die AZ vervolgens bewandelde, was er een die dwars tegen de publieke opinie in ging.

In het licht van deze cultuur moet ook het ontslag van Slot worden gezien. AZ zet de hoofdtrainer op straat die het heeft gewaagd om te onderhandelen met Feyenoord, juist de club die ze in Alkmaar de laatste jaren in zoveel opzichten voorbij zijn gestreefd. De club ook waarvan algemeen directeur Robert Eenhoorn al twee keer een lokroep heeft weerstaan.

Het is voor alles een teken dat het AZ menens is in de concurrentiestrijd met de andere Nederlandse topclubs. Het vertrek van Slot heeft dan ook vooral een sterke symbolische betekenis. AZ speelt donderdag zijn laatste groepswedstrijd in de Europa League tegen Rijeka, waar de miljoenen van Europese overwintering op het spel staan. En in de competitie treft het in januari Ajax, Feyenoord en PSV, duels waarin AZ de opgelopen achterstand wil goedmaken.

Al die sportieve en financiële belangen schoof AZ rigoureus aan de kant, nu blijkt dat de hoofdtrainer nadrukkelijk flirt met een directe concurrent. Voor wie beseft hoe ze in Alkmaar tegenwoordig naar zichzelf kijken, komt het ontslag van Slot dan ook bepaald niet als een verrassing. Het geeft weer eens een nieuwe dimensie aan het zelfbewustzijn van AZ, de zelfbenoemde vierde topclub van Nederland.
Uit het AD
  Forum Admin zaterdag 5 december 2020 @ 13:39:37 #142
35723 crew  GGMM
pi_196563772
Hiermee bevestigt AZ nogmaals een zeer kleine club te zijn en nog lang niet klaar een topclub genoemd te worden.

Die Eenhoorn vindt zijn gekrenkte ego blijkbaar belangrijker dan het clubbelang. Dat de fans van AZ dit niet raar vinden is eigenlijk ook best wel typerend.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Forum Admin zaterdag 5 december 2020 @ 13:40:17 #143
35723 crew  GGMM
pi_196563786
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:38 schreef Marcoss het volgende:
Waarom het ontslag van Arne Slot bij AZ totaal geen verrassing is
Aldus het AD, dat voorafgaand aan het ontslag geen idee had.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_196563819
twitter

Aad heeft ook gesproken
  zaterdag 5 december 2020 @ 13:44:16 #145
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_196563865
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:31 schreef Durmada het volgende:

[..]

Idem.
Ik heb de memo geloof ik gemist dat Ten Hag weggaat maar toch bedankt.
  zaterdag 5 december 2020 @ 13:45:20 #146
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_196563882
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:44 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Ik heb de memo geloof ik gemist dat Ten Hag weggaat maar toch bedankt.
Ik ook, maar je bent nogal bezig met Slot. :o
AZ
ALKMAAR
  zaterdag 5 december 2020 @ 13:45:32 #147
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_196563886
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:41 schreef Marcoss het volgende:
[ twitter ]

Aad heeft ook gesproken
_O_
AZ
ALKMAAR
  zaterdag 5 december 2020 @ 13:46:17 #148
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_196563900
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:45 schreef Durmada het volgende:

[..]

Ik ook, maar je bent nogal bezig met Slot. :o
Dat is wel heel gek inderdaad, in een topic met als titel' az stuurt Slot per direct weg'. _O-
  zaterdag 5 december 2020 @ 13:48:55 #149
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_196563943
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:46 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Dat is wel heel gek inderdaad, in een topic met als titel' az stuurt Slot per direct weg'. _O-
Dan is het toch gek dat je Ten Hag opeens aanhaalt, in de war?
AZ
ALKMAAR
pi_196563959
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:38 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Uit het AD
Je gaat bijna hopen dat ze uitgeschakeld worden donderdag als je dit zo leest. Je kunt jezelf niet uitroepen tot topclub, de publieke opinie doet dat vanzelf wanneer je dat verdient en zolang de publieke opinie dat niet doet verdien je het dus nog niet. Je kunt dat niet forceren.

Iemand meer inzage in hoeverre AZ intern een eng clubje/sekte is tegenwoordig?
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')