abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 4 december 2020 @ 14:49:31 #251
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196550004
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:26 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik vind het ook helemaal niet goed gaan, om eerlijk te zijn. Had gedacht, gehoopt, dat het nu wel flink naar beneden zou zijn.
Werk en scholen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator vrijdag 4 december 2020 @ 14:51:29 #252
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196550030
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:43 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Zo kun je het ook bezien. Je hebt wel gelijk dat die man verder zal radicaliseren in zijn eigenlijk onbeholpen wereldbeeld. Maar dat wordt wel aangejaagd door de overheid omdat die zijn vastgelopen in een bos met alleen maar maatregelen en repressie.
Mischien moet de overheid een bonus instellen voor het dragen van mondmaskers? Of is dat ook weer een maatregel?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_196550088
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Werk en scholen.
Benieuwd of de scholen eerder of langer dicht zullen gaan..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 4 december 2020 @ 14:55:36 #254
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_196550092
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_196550096
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mischien moet de overheid een bonus instellen voor het dragen van mondmaskers? Of is dat ook weer een maatregel?
Is niet te doen. Maar afgezien daarvan ben ik tegen. Overheid dient geen abnormaal gedrag te promoten.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_196550097
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:31 schreef chratnox het volgende:

[..]

Over 4 weken gaan we vaccineren. Daarna is de weg alleen maar omhoog :)
Mondjesmaat vaccineren inderdaad.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 4 december 2020 @ 14:56:12 #257
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_196550102
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:55 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Benieuwd of de scholen eerder of langer dicht zullen gaan..
Volgens mij moet dat eerder worden, omdat er best wat tentamens na de jaarwisseling aankomen.

Maar doe dan een week eerder onderwijs op afstand oid.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Moderator vrijdag 4 december 2020 @ 14:56:40 #258
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196550111
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:55 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Is niet te doen. Maar afgezien daarvan ben ik tegen. Overheid dient geen abnormaal gedrag te promoten.
Ehhhhh....mondmasker dragen is nu normaal gedrag. Wettelijk verplicht zelfs in voorkomende gevallen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 4 december 2020 @ 14:56:41 #259
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_196550112
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mischien moet de overheid een bonus instellen voor het dragen van mondmaskers? Of is dat ook weer een maatregel?
De overheid moet mensen inhuren die in de binnenstad pepermunt/vitamine D/ontsmettingsmiddel uitdelen aan mensen met een mondkapje op.
Géén kloon van tvlxd!
pi_196550116
quote:
Helpen ook niet.
Dragen al 6 maanden die kapjes, en er komen alleen maar meer besmettingen bij en delen van de economie zijn gesloten. Dus nee, helaas, het helpt niet. Echt niet.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  vrijdag 4 december 2020 @ 14:57:26 #261
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_196550127
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Helpen ook niet.
Dragen al 6 maanden die kapjes, en er komen alleen maar meer besmettingen bij en delen van de economie zijn gesloten. Dus nee, helaas, het helpt niet. Echt niet.
Meerdere onderzoeken zeggen toch echt wat anders.

Het zou waarschijnlijk erger zijn als we ze niet droegen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_196550129
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ehhhhh....mondmasker dragen is nu normaal gedrag. Wettelijk verplicht zelfs in voorkomende gevallen.
-edit- Geen WO2 referenties hier maken

[ Bericht 14% gewijzigd door Momo op 04-12-2020 15:06:44 ]
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_196550134
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:57 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Meerdere onderzoeken zeggen toch echt wat anders.
Dat zal, maar de praktijk laat geen zichtbare verbetering zien.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  vrijdag 4 december 2020 @ 14:58:29 #264
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_196550144
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat zal, maar de praktijk laat geen zichtbare verbetering zien.
Dus niet. Alleen maar omdat je iets blijft herhalen, wordt het niet ineens werkelijkheid.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_196550195
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:58 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dus niet. Alleen maar omdat je iets blijft herhalen, wordt het niet ineens werkelijkheid.
Noem eens concreet een aantal landen op die succesvol alle maatregelen (of bijna') alle maatregelen hebben afgeschaald door het gebruik van mondkapjes.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_196550198
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

-edit- Geen WO2 referenties hier maken
Wat een vergelijking _O-

[ Bericht 13% gewijzigd door Momo op 04-12-2020 15:06:56 ]
pi_196550223
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 15:01 schreef Questular het volgende:

[..]

Wat een vergelijking _O-
Is natuurlijk over de top. Maar de essentie is dat niet alles wat een overheid voorschrijft goed is.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_196550224
De combinatie van pakjesavond op zaterdag en nog 2 weken tot de kerstvakantie laten mij toch wel vrezen voor een stijging de komende weken. Hoor collega's om mij heen wel bezig zijn met de corona maatregelen, maar vaak wel op een creatieve manier. "Ja die komt op bezoek met 3 kinderen, maar die zijn onder de 13 dus mag en dan komt die samen met die dus 1 huishouden". Conclusie, ik verwacht dat veel huiskamers toch lekker gevuld zullen zijn met familie en vrienden. Daarna zijn de scholen nog vrolijk twee weken open voordat de kerstvakantie aanbreekt en kan het verspreiden na sinterklaasavond rustig beginnen.

Ben er niet gerust op. Al heb ik wel redelijk ingecalculeerd dat we nog één golf gaan krijgen in januari/februari. Hopelijk dan wel echt de laatste.
pi_196550228
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 december 2020 15:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Noem eens concreet een aantal landen op die succesvol alle maatregelen (of bijna') alle maatregelen hebben afgeschaald door het gebruik van mondkapjes.
Enkel en alleen door mondkapjes?
pi_196550230
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:56 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Volgens mij moet dat eerder worden, omdat er best wat tentamens na de jaarwisseling aankomen.

Maar doe dan een week eerder onderwijs op afstand oid.
En graag z.s.m. duidelijkheid. Dat verhaal van scholen week eerder/later, open/dicht, vrij/online hangt nu al bijna 2 weken in de lucht. Beetje lastig plannen met toetsweken in aantocht. Wordt er beetje moe van.
It's better to regret something you did than something you didn't do
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 4 december 2020 @ 15:03:08 #271
186611 Haags
pi_196550240
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:55 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Benieuwd of de scholen eerder of langer dicht zullen gaan..
Als ze besluiten om eerder dicht te gaan dan komen ze wel laat met dat besluit.
Zonder wrijving geen glans
pi_196550241
Tis net alsof in Twente de teststraten om de dag sluiten ofzo.. van extreem hoge aantallen naar heel laag en vice versa. Raar.
Alius aliud dicit
  vrijdag 4 december 2020 @ 15:03:59 #273
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_196550256
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 december 2020 15:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Noem eens concreet een aantal landen op die succesvol alle maatregelen (of bijna') alle maatregelen hebben afgeschaald door het gebruik van mondkapjes.
Dat is echt de verkeerde vraag. Het is een combinatie van maatregelen die hier uiteindelijk voor zal zorgen.

Het enkele feit van het masker dragen zal dat niet doen, nee. Maar dat wordt ook nergens beweerd.

Physical distancing, face masks, and eye protection to prevent person-to-person transmission of SARS-CoV-2 and COVID-19: a systematic review and meta-analysis
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_196550289
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 15:03 schreef Haags het volgende:

[..]

Als ze besluiten om eerder dicht te gaan dan komen ze wel laat met dat besluit.
Daarom denk ik dat het een week extra in Januari wordt eventueel. Of de week voor kerst online onderwijs.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator vrijdag 4 december 2020 @ 15:07:03 #275
5428 crew  miss_sly
pi_196550303
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 december 2020 15:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Is natuurlijk over de top. Maar de essentie is dat niet alles wat een overheid voorschrijft goed is.
Als je dan toch in die vergelijking met WWII wil blijven: dat was geen gekozen overheid. Dat was een bezetting. Dat is van een dusdanig andere orde dat iedere vergelijking, die jij nu al meerdere malen maakt, simpelweg niet aan de orde is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196550310
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 december 2020 15:02 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Enkel en alleen door mondkapjes?
Ja.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_196550324
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 december 2020 15:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ja.
Dat gaat niet werken. Anders deed elk land het wel natuurlijk.

Misschien moeilijk te begrijpen voor je dat er meerdere maatregelen nodig zijn.
pi_196550353
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 15:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als je dan toch in die vergelijking met WWII wil blijven: dat was geen gekozen overheid. Dat was een bezetting. Dat is van een dusdanig andere orde dat iedere vergelijking, die jij nu al meerdere malen maakt, simpelweg niet aan de orde is.
Nou, laat dat nou net een parallel zijn die wel aansluit met onze situatie. De overheid neemt gigantische maatregelen waar burgers zich niet over kan uitspreken. Min of meer was dat ook het geval toen begin jaren 30 het hele nazisme opkwam, ze waren netjes gekozen. Maar de politieke keuzes die ná de verkiezingen zijn gemaakt zijn nimmer voorgelegd aan de burgers.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_196550354
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 15:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als je dan toch in die vergelijking met WWII wil blijven: dat was geen gekozen overheid. Dat was een bezetting. Dat is van een dusdanig andere orde dat iedere vergelijking, die jij nu al meerdere malen maakt, simpelweg niet aan de orde is.
Ik heb ook niet voor deze aanpak gekozen maar toch worden we ermee opgezadeld. Van een democratische overweging is hierbij dus helemaal geen sprake.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Moderator vrijdag 4 december 2020 @ 15:10:52 #280
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196550376
WO2 referenties hoef je hier niet te maken
pi_196550377
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 december 2020 15:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nou, laat dat nou net een parallel zijn die wel aansluit met onze situatie. De overheid neemt gigantische maatregelen waar burgers zich niet over kan uitspreken. Min of meer was dat ook het geval toen begin jaren 30 het hele nazisme opkwam, ze waren netjes gekozen. Maar de politieke keuzes die ná de verkiezingen zijn gemaakt zijn nimmer voorgelegd aan de burgers.
Kerel, stop met deze vergelijking want het slaat als een lul op een drumstel.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 4 december 2020 @ 15:11:41 #282
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196550387
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 december 2020 15:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nou, laat dat nou net een parallel zijn die wel aansluit met onze situatie. De overheid neemt gigantische maatregelen waar burgers zich niet over kan uitspreken. Min of meer was dat ook het geval toen begin jaren 30 het hele nazisme opkwam, ze waren netjes gekozen. Maar de politieke keuzes die ná de verkiezingen zijn gemaakt zijn nimmer voorgelegd aan de burgers.
Ja hallo, dat is bij elk kabinet zo. Na de verkiezingen hebben ze de positie om die keuzes te maken want dáár zijn ze voor verkozen _O-
pi_196550392
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
en anderen doen al moeilijk als hun kind één weekje langer thuis moet zitten. Ik denk niet dat ze die groep willen irriteren, dus dan maar uitzingen op deze manier.
Of het sluiten van scholen heeft daadwerkelijk een grote impact op de sociaalemotionele ontwikkeling van kinderen? (En trekt overigens ook een behoorlijke wissel op leerkrachten)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator vrijdag 4 december 2020 @ 15:14:18 #284
5428 crew  miss_sly
pi_196550415
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 15:11 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Of het sluiten van scholen heeft daadwerkelijk een grote impact op de sociaalemotionele ontwikkeling van kinderen? (En trekt overigens ook een behoorlijke wissel op leerkrachten)
Mijn dochter doet het sociaalemotioneel op school prima, en ook cognitief, maar zij wil liever geen sluiting. Ze wil namelijk leren, daarvoor zit ze op school. Weliswaar is dit pas groep 8, maar ze zal echt niet de enige zijn die er zo in staat.

Als het moet, moet het, die scholen sluiten, maar als het enigszins vermeden kan worden, dan graag.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 4 december 2020 @ 15:16:34 #285
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196550449
Wat zou het aankomende sinterklaasweekend nog voor invloed hebben op het aantal tests? Zouden mensen zich eerder laten testen om dan 'veilig' naar de familie te kunne, of juist bewust niet testen zodat ze niet per ongeluk geconfronteerd kunnen worden met een positieve test?
pi_196550456
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 15:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Mijn dochter doet het sociaalemotioneel op school prima, en ook cognitief, maar zij wil liever geen sluiting. Ze wil namelijk leren, daarvoor zit ze op school. Weliswaar is dit pas groep 8, maar ze zal echt niet de enige zijn die er zo in staat.

Als het moet, moet het, die scholen sluiten, maar als het enigszins vermeden kan worden, dan graag.
Ik ken jou verder ook niet, maar van wat ik zo meekrijg via dit forum heb ik niet het idee dat jouw dochter in de risicogroep valt waarop gedoeld wordt met dit soort berichten:
https://www.volkskrant.nl(...)de-knoppen~bf37b0d0/

https://eenvandaag.avrotr(...)matisch-door-corona/

Maar inderdaad, als het moet dan moet het. Maar wel als allerlaatste optie.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196550463
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 15:11 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ja hallo, dat is bij elk kabinet zo. Na de verkiezingen hebben ze de positie om die keuzes te maken want dáár zijn ze voor verkozen _O-
Dit zijn best fundamentele keuzes hoor.
Stel dat een kabinet uit de navo zou willen stappen, of in plaats van een gereguleerd kapitalistisch stelsel naar een 5 jaren economie wil gaan zou ik het logisch vinden dat de burgers daarover geraadpleegd worden. Zeker als het onderwerp niet in de verkiezingen is behandeld.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator vrijdag 4 december 2020 @ 15:19:15 #288
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196550493
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 15:16 schreef VoMy het volgende:
Wat zou het aankomende sinterklaasweekend nog voor invloed hebben op het aantal tests? Zouden mensen zich eerder laten testen om dan 'veilig' naar de familie te kunne, of juist bewust niet testen zodat ze niet per ongeluk geconfronteerd kunnen worden met een positieve test?
Dat zou niet handig zijn als 8 december het beslismoment is dat de cijfers "niet zuiver" zouden zijn door sinterklaas.
  vrijdag 4 december 2020 @ 15:22:02 #289
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196550534
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 15:19 schreef Momo het volgende:

[..]

Dat zou niet handig zijn als 8 december het beslismoment is dat de cijfers "niet zuiver" zouden zijn door sinterklaas.
Muah, als je het weet kun je het meenemen in de beslissing, dus dat hoeft geen groot probleem te zijn.
Er zal wel ergens bekend zijn hoeveel tests er gedaan zijn de afgelopen week, en hoeveel dat er vorige week waren, en wellicht hebben ze ook een beeld hoeveel mensen zich 'extra' hebben laten testen nu je ook asymptomatisch na potentieel besmettend contact in aanmerking komt voor een test. Het is voor ons, zonder die specificaties, wel moeiljk om iets te zeggen over de ontwikkeling van het virus, maar bij de GGD's turven ze van alles dus dan kunnen ze in principe ook wel corrigeren voor dit soort effecten.
  Moderator vrijdag 4 december 2020 @ 15:22:32 #290
5428 crew  miss_sly
pi_196550544
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 15:17 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik ken jou verder ook niet, maar van wat ik zo meekrijg via dit forum heb ik niet het idee dat jouw dochter in de risicogroep valt waarop gedoeld wordt met dit soort berichten:
https://www.volkskrant.nl(...)de-knoppen~bf37b0d0/

https://eenvandaag.avrotr(...)matisch-door-corona/

Maar inderdaad, als het moet dan moet het. Maar wel als allerlaatste optie.
Inderdaad, gelukkig behoort ze daar niet toe.

Heel belangrijk dat er voor de kinderen die wel in zulke groepen vallen mogelijkheden zijn. Zeker als de scholen toch nog gesloten zouden worden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196550591
Raar toch die stabilisering.
Je zou denken dat een dalende of stijgende trend de enige mogelijkheden zouden zijn.

Al weet je nu wel op welk level je de samenleving kunt openen als je tenminste heel laag zou zitten in je besmettingsgevallen.
blablablabla
  Moderator vrijdag 4 december 2020 @ 15:26:44 #292
5428 crew  miss_sly
pi_196550609
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 15:24 schreef Elan het volgende:
Raar toch die stabilisering.
Je zou denken dat een dalende of stijgende trend de enige mogelijkheden zouden zijn.

Al weet je nu wel op welk level je de samenleving kunt openen als je tenminste heel laag zou zitten in je besmettingsgevallen.
Is het niet zo dat wanneer de R1 is, we dalen noch stijgen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196550647
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 15:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Is het niet zo dat wanneer de R1 is, we dalen noch stijgen?
Volgens het theoretische model wel, maar dan moet het exact 1 zijn, dus 1,000... Met oneindig nullen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator vrijdag 4 december 2020 @ 15:30:08 #294
5428 crew  miss_sly
pi_196550683
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 15:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Volgens het theoretische model wel, maar dan moet het exact 1 zijn, dus 1,000... Met oneindig nullen
Mwah, als het dan een beetje schommelt tussen 0,96 en 1,04 bijvoorbeeld, kom het op hetzelfde neer, toch?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196550710
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 15:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Mwah, als het dan een beetje schommelt tussen 0,96 en 1,04 bijvoorbeeld, kom het op hetzelfde neer, toch?
Als de schommeling een sinus of cosinus is wel.
Alleen op een einde van de periode is het dan ook zo.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 4 december 2020 @ 15:33:08 #296
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196550737
Natuurlijk maar één onderzoek, maar dit is toch wel een flinke percentage.

quote:
Assessing the credibility of the various estimates, we conclude that face masks reduce the daily growth rate of reported infections by around 47%.
  vrijdag 4 december 2020 @ 15:33:42 #297
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196550745
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 15:24 schreef Elan het volgende:
Raar toch die stabilisering.
Je zou denken dat een dalende of stijgende trend de enige mogelijkheden zouden zijn.

Al weet je nu wel op welk level je de samenleving kunt openen als je tenminste heel laag zou zitten in je besmettingsgevallen.
Misschien helpt het om er alsvolgt naar te kijken:

- Het aantal coronagevallen op dit moment in Nederland is een waarde, die onafhankelijk is van het aantal positieve tests.
- Testen we er meer mensen positief, dan sporen we meer coronagevallen op. Dat verandert niets aan het aantal gevallen dat er nu eenmaal is.
- De stabilisatie die we zien in het aantal positieven, betekent dus niet dat het aantal gevallen niet stijgt of daalt. Dat kan zich nog steeds een bepaalde kant op ontwikkelen, afhankelijk van hoe goed we zijn in het testen.

Elke coronageval dat we opsporen via een positieve test, helpt ons in de bestrijding van het virus. Op een wrange manier is meer positieve tests dus iets dat niet automatisch negatief moet worden uitgelegd (zeker niet als het gepaard gaat met een lager percentag positieve tests).
pi_196550819
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 15:16 schreef VoMy het volgende:
Wat zou het aankomende sinterklaasweekend nog voor invloed hebben op het aantal tests? Zouden mensen zich eerder laten testen om dan 'veilig' naar de familie te kunne, of juist bewust niet testen zodat ze niet per ongeluk geconfronteerd kunnen worden met een positieve test?
Ik denk dat 2e..merk gewoon om me heen dat er veel gehoest/geproest wordt maar niemand heeft het nog echt over of het wellicht wel verstandig is om te testen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 4 december 2020 @ 15:39:55 #299
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196550846
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 15:11 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Of het sluiten van scholen heeft daadwerkelijk een grote impact op de sociaalemotionele ontwikkeling van kinderen? (En trekt overigens ook een behoorlijke wissel op leerkrachten)
Daarom vind ik het verlengen van de vakanties niet zo'n gek compromis.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 4 december 2020 @ 15:44:46 #300
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196550921
quote:
Kankerpatiënten willen ook voorrang bij vaccin
Ook kankerpatiënten willen straks als eerste de mogelijkheid krijgen om gevaccineerd te worden. Het kabinet besloot twee weken geleden, op advies van de Gezondheidsraad, dat zorgmedewerkers, 60-plussers en kwetsbaren als eerste ingeënt kunnen worden. Kankerpatiënten horen daar niet per definitie bij. De Nederlandse Federatie van Kankerpatiëntenorganisaties (NFK) vindt dat ook zij aanspraak moeten maken op voorrang.

Twee derde van de mensen met kanker zegt gevaccineerd te willen worden tegen corona. Van die groep wil ruim de helft graag voorrang krijgen, blijkt uit gesprekken die de NFK voerde met 2400 (ex-)kankerpatiënten.

Hendrine van der Donk heeft kanker en is uitbehandeld. Voor haar zou het erg belangrijk zijn om snel een vaccin te krijgen, zegt ze in het NOS Radio 1 Journaal: "Door corona ben je bang om besmet te raken, waardoor je zelf in een sociaal isolement gaat. Je wil nu juist samenzijn en kunnen knuffelen met je familie en vrienden."

Voorrang bij een vaccin zou veel betekenen voor kankerpatiënten die niet lang meer te leven hebben: "Die paar maanden zouden voor mij een heel groot verschil maken. De groep in hun laatste levensfase zou naar voren moeten worden geschoven, zodat zij als ze gevaccineerd zijn net iets meer ruimte krijgen om dingen te doen die ze nog zouden willen doen", zegt Van de Donk.
Ja, zo gaan straks alle organisaties hun eigen clubje naar voren proberen te schuiven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')