abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196530126
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Tja, ik snap werkelijk niet dat het voor veel mensen echt te moeilijk is om eens een andere invulling aan kerst te geven in het kader van de geldende maatregelen. Ik snap zeker dat mensen het graag willen vieren zoals anders. MIsschien juist wel dit jaar. Maar echt, één keer eens flexibel zijn en het anders invullen is te veel gevraagd? Waarom? Ik vraag me dat oprecht af.
Moeilijk? We proberen het niet eens (meer).
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_196530144
quote:
14s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:26 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Moeilijk? We proberen het niet eens (meer).
Je geeft geen antwoord op de vraag.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196530145
quote:
2s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:26 schreef Claudia_x het volgende:
Om jullie te helpen: hier staat het kaartje.
_O- Wat is dit voor grap.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
pi_196530147
https://www.ad.nl/politie(...)kelstraten~aa06c84b/

Goed argument van D66 (ik wist niet dat het mogelijk was). Als de sluiting van de horeca niet ging om de 1,5 meter maar om vervoersbewegingen dan slaat het nergens meer op met die drukke winkelstraten enzo.
zie email 27 oktober
  donderdag 3 december 2020 @ 12:28:39 #56
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196530169
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:23 schreef Stoney3K het volgende:

Ik kan me voorstellen dat een handhaver zo'n briefje serieuzer neemt met een krabbel van de huisarts er onder.
Hoe dan? Ik mag m'n eigen briefje schrijven. Dat is blijkbaar voldoende. Dus elke nederlander kan dat doen en je wordt niet beboet. Weg verplichting.

Natuurlijk is alles na te maken, als het bv vanaf je huisarts komt. Of nouja, vanaf een andere huisarts, want je eigen mag niet (opzich logisch, wel veel gedoe). Maar toch.. nu is het wel erg makkelijk.
pi_196530170
quote:
2s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:19 schreef Cue_ het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)bfe601d91e9200bbf3b1
[..]

Dit is toch opzich ook wel raar. Iedereen kan zelf een briefje maken en meenemen en klaar.. je hoeft geen mondkapje op.
Wat bedoelen ze hier met 'telt als bewijsmiddel'? Het lijkt me niet dat politie en boa's dit zonder verdere discussie hoeven te accepteren. Dat was in ieder geval niet de communicatie de afgelopen tijd. Het is eerder een hulpmiddel om niet steeds die discussie te hebben bij de ingang.

Vind het overigens op zich prima, kan me ook niet voorstellen dat handhavers daarop gaan doorvragen. Dit is een goed alternatief. Als je hard bewijs gaat eisen wat alleen door artsen kan worden ingevuld, dan krijg je toch een de facto centrale registratie van alle kwetsbaren en gehandicapten in Nederland, alleen maar om een mondkapjesplicht te handhaven. Dat lijkt me toch niet wenselijk.

Beter dat deze groep gewoon zo'n kaartje kan gebruiken. Zeker degenen die bijvoorbeeld niet zichtbaar gehandicapt zijn, maar door geestelijke aandoeningen zichzelf niet mondeling kunnen verweren. Die paar mensen die er misbruik van maken moet je dan maar voor lief nemen (ik zou er persoonlijk niet eens aan denken).
pi_196530184
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je geeft geen antwoord op de vraag.
Jawel, we hebben een compleet gebrek aan vertrouwen opgebouwd en dat uiten we op deze manier.
[..]
pi_196530199
quote:
2s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:19 schreef Cue_ het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)bfe601d91e9200bbf3b1
[..]

Dit is toch opzich ook wel raar. Iedereen kan zelf een briefje maken en meenemen en klaar.. je hoeft geen mondkapje op.
Dit is van de speld toch?
zie email 27 oktober
pi_196530201
quote:
2s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:28 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Hoe dan? Ik mag m'n eigen briefje schrijven. Dat is blijkbaar voldoende. Dus elke nederlander kan dat doen en je wordt niet beboet. Weg verplichting.
Tja, en juist om dat te voorkomen gaan BOA's straks dat eigen geprinte briefje in twijfel trekken.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_196530207
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:23 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat een handhaver zo'n briefje serieuzer neemt met een krabbel van de huisarts er onder.
(Huis)artsen geven geen verklaringen aan hun patiënten. Dat is algemeen bekend en zou het ministerie al helemaal moeten weten.
zie email 27 oktober
  donderdag 3 december 2020 @ 12:32:03 #62
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196530227
Mogen boa's überhaupt vragen naar medische gegevens?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196530239
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:32 schreef Janneke141 het volgende:
Ze mogen je vragen aannemelijk te maken dat je onder de uitzondering valt. Hoe je dat doet is vervolgens aan jou.
zie email 27 oktober
pi_196530248
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:27 schreef trein2000 het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)kelstraten~aa06c84b/

Goed argument van D66 (ik wist niet dat het mogelijk was). Als de sluiting van de horeca niet ging om de 1,5 meter maar om vervoersbewegingen dan slaat het nergens meer op met die drukke winkelstraten enzo.
Klopt, maar die vervoersbeweging is al vaker ergens bij gehaald waar het kant nog wal raakte. Toen Rutte de eerste keer over tennis sprak, was het ook de vervoersbeweging waardoor het volgens hem niet mogelijk was. En dan nog niet zozeer de vervoersbeweging op zich, maar specifiek de belasting van het openbaar vervoer. Ik ken echt niemand die met het OV naar de tennisclub of een andere sportclub gaat, maar dat kan ook regio gebonden zijn.
pi_196530255
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ze mogen je vragen aannemelijk te maken dat je onder de uitzondering valt. Hoe je dat doet is vervolgens aan jou.
En wat als 'aannemelijk' wordt beschouwd is vervolgens weer aan hen om te beoordelen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_196530256
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:28 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Wat bedoelen ze hier met 'telt als bewijsmiddel'? Het lijkt me niet dat politie en boa's dit zonder verdere discussie hoeven te accepteren. Dat was in ieder geval niet de communicatie de afgelopen tijd. Het is eerder een hulpmiddel om niet steeds die discussie te hebben bij de ingang.

Vind het overigens op zich prima, kan me ook niet voorstellen dat handhavers daarop gaan doorvragen. Dit is een goed alternatief. Als je hard bewijs gaat eisen wat alleen door artsen kan worden ingevuld, dan krijg je toch een de facto centrale registratie van alle kwetsbaren en gehandicapten in Nederland, alleen maar om een mondkapjesplicht te handhaven. Dat lijkt me toch niet wenselijk.

Beter dat deze groep gewoon zo'n kaartje kan gebruiken. Zeker degenen die bijvoorbeeld niet zichtbaar gehandicapt hebben, maar door geestelijke aandoeningen zichzelf niet mondeling kunnen verweren. Die paar mensen die er misbruik van maken moet je dan maar voor lief nemen (ik zou er persoonlijk niet eens aan denken).
Er zijn er hier al meerdere die wel al aangegeven hebben dit kaartje ervoor te misbruiken.
Die hebben namelijk 'principes' en meten zich liever de rol van iemand met een aandoening aan dan dat ze van dit principe afstappen.
pi_196530258
quote:
Zou mooi zijn. 'Man of vrouw?' Nee zeg ik liever niet. 'Aids of tyfus met een vleugje polio?' Klopt, meneer! En soms ook nog een loopneus!
[..]
pi_196530262
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:28 schreef Vasilevski het volgende:
Het lijkt me niet dat politie en boa's dit zonder verdere discussie hoeven te accepteren.
boa's mogen niet eens doorvragen waarom iemand geen mondkapje op heeft. Vanwege de privacy zouden mensen met een medische aandoening gewoon hun mond mogen houden. Zo'n briefje is wel een makkelijke manier om te laten zien dat je vindt dat je een medische aandoening hebt en hoeft er niet doorgevraagd te worden.
pi_196530265
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:33 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

En wat als 'aannemelijk' wordt beschouwd is vervolgens weer aan hen om te beoordelen.
Nou nee. Daar gaat de rechter over.
zie email 27 oktober
pi_196530270
quote:
Ja. Maar je bent niet verplicht antwoord te geven, want privacy.
pi_196530275
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nou nee. Daar gaat de rechter over.
Ik ben inderdaad eens heel benieuwd wanneer hier de eerste zaken van voor de rechter gaan verschijnen.
pi_196530276
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:34 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

boa's mogen niet eens doorvragen waarom iemand geen mondkapje op heeft. Vanwege de privacy zouden mensen met een medische aandoening gewoon hun mond mogen houden. Zo'n briefje is wel een makkelijke manier om te laten zien dat je vindt dat je een medische aandoening hebt en hoeft er niet doorgevraagd te worden.
Je bent op dat moment verdachte. Dus je hoeft sowieso niks te zeggen.
zie email 27 oktober
pi_196530307
Na eindeloos doorklikken ben ik hier terechtgekomen:

quote:
Of u onder de uitzondering valt, hangt af van uw persoonlijke situatie. Dat betekent dat u zelf moet aantonen waarom u in aanmerking komt voor uitzondering van de mondkapjesplicht. Medewerkers van politie, boa’s maar ook personeel van een winkel of van een OV-bedrijf kunnen u vragen om dat aannemelijk te maken. U kunt het op verschillende manieren aantonen. Voorbeelden zijn:

Het dragen van een faceshield - als dat wel mogelijk is;
een kaartje laten zien waarmee u zich beroept op de vrijstelling (zie onder)
een briefje van een (huis)arts, behandelaar of instelling;
een verklaring van een begeleider of een naaste die gebeld kan worden;
een hulpmiddel of relevante medicijnen laten zien.
Als er voor u een andere manier is om aan te tonen dat u onder de uitzondering valt, dan kunt u die ook gebruiken.

Om u extra te ondersteunen bij het aantonen dat u onder de uitzondering valt en om te zorgen voor meer eenduidigheid bij de handhaving, is er in overleg met cliëntenorganisaties gewerkt aan een kaartje voor u als cliënt. Op het kaartje staat duidelijk dat u zich beroept op de uitzondering. Dit kaartje kunt u als eerste tonen aan een handhaver. U kunt op dit kaartje desgewenst eigen informatie toevoegen; bijvoorbeeld in het kort de reden van het niet dragen van een mondkapje, een naam en telefoonnummer van uw behandelaar of een naaste of een stempel of sticker van uw zorginstelling.
En nu is het me nog steeds niet duidelijk wat telt als bewijs. Is het kaartje genoeg? Er staat immers 'u kunt desgewenst eigen informatie toevoegen'. Dat hoeft dus niet.
pi_196530324
Vanwege chronische jeuk achter mijn oren kan ik toch echt geen mondkapje op.
[..]
  donderdag 3 december 2020 @ 12:38:56 #75
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196530345
Heerlijke poppenkast dit.
pi_196530347
quote:
9s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:37 schreef Mr.Sandman het volgende:
Graag een telefoonnummer van je behandelaar!
pi_196530351
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

En nu is het me nog steeds niet duidelijk wat telt als bewijs. Is het kaartje genoeg? Er staat immers 'u kunt desgewenst eigen informatie toevoegen'. Dat hoeft dus niet.
Ik verwacht in de praktijk weinig gedoe hier over eerlijk gezegd, maar bij de rechter gaan zo’n kaartje natuurlijk geen standhouden
zie email 27 oktober
pi_196530354
quote:
9s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:37 schreef Mr.Sandman het volgende:
Ik kán je een draai om je oren geven, zodat je daar geen jeuk meer zult ervaren... :7
  donderdag 3 december 2020 @ 12:39:58 #79
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196530361
Test gedaan net. Ging soepeltjes in de XL teststraat Eindhoven.
pi_196530390
Deze formulering is ook een pareltje:

quote:
Als u vanwege uw beperking of ziekte geen mondkapje kan dragen, maar wel een faceshield, dan mag u daar wel voor kiezen. Met een faceshield kunt u vaak rekenen op begrip bij handhavers. Als u een faceshield draagt zullen handhavers u in de meeste gevallen niet eens meer vragen om aanvullend bewijs, omdat u met het dragen van een faceshield laat zien dat u uw eigen gezondheid en die van anderen in het oog wil houden.
pi_196530391
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:39 schreef leolinedance het volgende:
Damn... jaloers op de GGDmedewerkster. }:|
Heb jou altijd al aan een wattenstaaf willen rijgen! :)
pi_196530395
Die vrijstelling voor de mondkapjes is sowieso heel krom. Uitgaande van het feit dat mondkapjes enige effect zouden hebben, dan is het vooral van belang dat de risicogroepen niet worden besmet. Veel mensen die door medische problemen geen mondkapje kunnen dragen, bijvoorbeeld longziekten, vallen in de risicogroep.

Dus zij die over het algemeen het meeste risico lopen, worden vrijgesteld.
pi_196530415
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:41 schreef maan_man het volgende:
Die vrijstelling voor de mondkapjes is sowieso heel krom. Uitgaande van het feit dat mondkapjes enige effect zouden hebben, dan is het vooral van belang dat de risicogroepen niet worden besmet. Veel mensen die door medische problemen geen mondkapje kunnen dragen, bijvoorbeeld longziekten, vallen in de risicogroep.

Dus zij die over het algemeen het meeste risico lopen, worden vrijgesteld.
Dat is ook niet erg omdat een mondkapje niet beschermt tegen het besmet raken maar wel tegen het besmetten van anderen.

Wat je dan nog wel krijgt is dat risicogroepen elkaar onderling besmetten. ;)
  donderdag 3 december 2020 @ 12:43:18 #84
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196530418
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:41 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Damn... jaloers op de GGDmedewerkster. }:|
Heb jou altijd al aan een wattenstaaf willen rijgen! :)
Kreeg wel het idee dat ze extra diep ging 😒
pi_196530425
quote:
11s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:41 schreef Claudia_x het volgende:
Deze formulering is ook een pareltje:
[..]

Ik mis nog: 'U kunt ook euthanasie overwegen om de samenleving te ontlasten van uw aanwezigheid.'
[..]
pi_196530435
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:43 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Kreeg wel het idee dat ze extra diep ging :|
Aaah.... tof! ^O^ :D
Was vast een medefokker! :Y
pi_196530457
quote:
14s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:43 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Ik mis nog: 'U kunt ook euthanasie overwegen om de samenleving te ontlasten van uw aanwezigheid.'
Dank voor de inspiratie voor mijn visitekaartje.

Wil je er een? O-)
pi_196530461
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:33 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Er zijn er hier al meerdere die wel al aangegeven hebben dit kaartje ervoor te misbruiken.
Die hebben namelijk 'principes' en meten zich liever de rol van iemand met een aandoening aan dan dat ze van dit principe afstappen.
Ja dus? Dat is op landelijk niveau een piepkleine groep. Als die groep hierdoor ook maar één coronadode veroorzaakt, zou dat me ten zeerste verbazen. Ik vind dat niet relevant. Als je een brakke wet opstelt die ruimte open laat voor arbitraire handhaving enerzijds, en misbruik anderzijds, dan zal dat wel ingecalculeerd zijn. Je kunt niet alles op microniveau controleren, als je dat wilt ben je een beetje eng bezig.

Ben het er wel mee eens dat dat niks met principes te maken heeft. Als je principes hebt dan loop je gewoon naar binnen zonder, als je geweigerd wordt accepteer je dat, zo niet dan doe je gewoon je ding en accepteer je het risico van een boete, dan kun je later in beroep gaan met alle principes van dien.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

Dat is dus het probleem, het is puur arbitrair. Jij moet zelf bepalen hoe je het aannemelijk wil maken, en de handhaver mag dan zelf bepalen of hij het ook aannemelijk vindt. Misschien vindt hij het oké, misschien niet. Jij kunt hem dan eventueel extra overtuigen door wel een faceshield te dragen om te laten zien dat jij het eens bent met het coronabeleid. Dan zal hij misschien met zijn hand over het hart strijken of niet meer moeilijk doen.

Als je daar met een big smile staat en je kaartje laat zien, dan kan meneer de boa met zijn mbo minus-4 de diagnose stellen dat jou niks mankeert en toch een boete uitschrijven. Of niet omdat hij er geen zin in heeft. Is maar net hoe zijn platte pet die dag staat. Of wat er informeel is afgesproken omdat ze bij de BOA-Bond ook geen zin hebben in dit gezeik de hele dag.

Neem aan dat dat laatste wel de praktijk gaat zijn eigenlijk, en daarom wordt het kaartje nu toch weer als mogelijkheid van stal gehaald nadat het eerder is verdwenen uit angst voor misbruik.
pi_196530476
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:43 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dat is ook niet erg omdat een mondkapje niet beschermt tegen het besmet raken maar wel tegen het besmetten van anderen.

Wat je dan nog wel krijgt is dat risicogroepen elkaar onderling besmetten. ;)
Ja, die theorie ken ik.
pi_196530489
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:45 schreef Vasilevski het volgende:

Dat is dus het probleem, het is puur arbitrair. Jij moet zelf bepalen hoe je het aannemelijk wil maken, en de handhaver mag dan zelf bepalen of hij het ook aannemelijk vindt. Misschien vindt hij het oké, misschien niet. Jij kunt hem dan eventueel extra overtuigen door wel een faceshield te dragen om te laten zien dat jij het eens bent met het coronabeleid. Dan zal hij misschien met zijn hand over het hart strijken of niet meer moeilijk doen.

Als je daar met een big smile staat en je kaartje laat zien, dan kan meneer de boa met zijn mbo minus-4 de diagnose stellen dat jou niks mankeert en toch een boete uitschrijven. Of niet omdat hij er geen zin in heeft. Is maar net hoe zijn platte pet die dag staat. Of wat er informeel is afgesproken omdat ze bij de BOA-Bond ook geen zin hebben in dit gezeik de hele dag.

Neem aan dat dat laatste wel de praktijk gaat zijn eigenlijk, en daarom wordt het kaartje nu toch weer als mogelijkheid van stal gehaald nadat het eerder is verdwenen uit angst voor misbruik.
Juist, dit is echt niet duidelijk en werkt willekeur niet alleen in de hand maar moedigt het zelfs aan, als degene die vraagt naar een verklaring maar het idee heeft dat degene die geen mondkapje draagt welwillend is.
  donderdag 3 december 2020 @ 12:47:36 #91
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196530494
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]

(Huis)artsen geven geen verklaringen aan hun patiënten. Dat is algemeen bekend en zou het ministerie al helemaal moeten weten.
quote:
Mede op basis van tuchtrechtelijke uitspraken wordt het afgeven van geneeskundige verklaringen door de behandelend arts afgeraden. De reden daarvoor is, dat het bij zo’n verklaring vaak om een belang van de patiënt gaat, dat buiten de deskundigheid en verantwoordelijkheid van de arts ligt en een ander doel dient dan de behandeling of bege­leiding. Ook is de arts veelal niet op de hoogte van de medische criteria waaraan de instantie die de verklaring nodig heeft, de verklaring toetst. Bovendien is de kans groot dat de vertrouwensrelatie tussen de behandelend arts en de patiënt in gevaar komt. Immers, zulke verklaringen worden nogal eens opgesteld op basis van ‘indrukken’ van de arts of patiënt en niet op basis van medisch-inhoudelijke argumenten. De behandelrelatie tussen arts en patiënt dient vrij te blijven van belangen­conflicten, die mogelijk kunnen spelen bij het al dan niet afgeven van een geneeskundige verklaring.
https://www.knmg.nl/advie(...)er-beroepsgeheim.htm

Basically (in dit specifiek geval): als een arts weigert (omdat er geen medische reden voor zo'n verklaring is) komt z'n relatie met de patient in gedrang, dus geeft men hem een richtlijn waar hij zich achter kan verschuilen.
are we infinite or am I alone
  donderdag 3 december 2020 @ 12:48:55 #92
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196530518
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:39 schreef leolinedance het volgende:
Lekker gepenetreerd?
  donderdag 3 december 2020 @ 12:51:28 #93
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196530568
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:47 schreef crystal_meth het volgende:
Basically (in dit specifiek geval): als een arts weigert (omdat er geen medische reden voor zo'n verklaring is) komt z'n relatie met de patient in gedrang, dus geeft men hem een richtlijn waar hij zich achter kan verschuilen.
zou een huisarts daar wakker van liggen, een patient meer of minder?
pi_196530578
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:19 schreef Vasilevski het volgende:
Van-Tam zegt hier dat desinfectant en mondkapjes 'misschien nog vele jaren zullen blijven' om ook de verspreiding van griep tegen te gaan (hij spreekt hier overigens niet van een plicht zoals hier en daar gesuggereerd werd), en dat dat misschien wel beter zou zijn. Boris onderbreekt hem dan en zegt dat hij hoopt dat we toch wel weer naar normaal kunnen. En Van-Tam verklaart zich dan nader dat de overheid deze maatregelen in zijn visie niet meer voor eeuwig hoeft te adviseren, maar dat 'sommige mensen' dat wel blijvend zullen doen, waaraan Johnson toevoegt 'zoals in het verre oosten'.

Wat ik zo bijzonder vind is dat we (en met 'we' bedoel ik even de WHO en een aantal overheden in verschillende landen) bereid lijken te zijn om onze eigen burgers beperkingen op te leggen die langer duren dan deze pandemie, maar niet bereid lijken te zijn om tegen China te zeggen: Jo vrienden, misschien moet je eens stoppen met die smerige wet markets.

Uiteraard hoort daar ook bij dat nertsen hier in NL en Denemarken, maar ook een deel van de veestapel het veld zal moeten ruimen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2020 12:54:30 ]
pi_196530628
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:52 schreef chratnox het volgende:

[..]

Wat ik zo bijzonder vind is dat we (en met 'we' bedoel ik even de WHO en een aantal overheden in verschillende landen) bereid lijken te zijn om onze eigen burgers beperkingen op te leggen die langer duren dan deze pandemie, (...).
:?
  donderdag 3 december 2020 @ 12:56:11 #96
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196530642
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Lekker gepenetreerd?
heerlijk. Beetje draaien ook.
  donderdag 3 december 2020 @ 12:57:09 #97
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_196530660
Typerend weer dat De Jonge zich voor dit soort dingen laat lenen, terwijl z'n eigen beleid een totale mislukking is.

twitter
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_196530666
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

:?
Wat is er?
  donderdag 3 december 2020 @ 12:57:35 #99
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196530667
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:19 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Lijkt me onvermijdelijk dat ze dat perspectief moeten creëren. Anders zal de vaccinatiebereidheid bij de niet-kwetsbare groep enorm door de grond zakken. Ik snap ook wel dat ze dat nu nog niet doen, en waarschijnlijk ook nog niet op de persconferentie volgende week. Je bent zo een halfjaar verder voordat het aanbod aan vaccins groter is dan de vraag, dus er is nog wel even de tijd om draagvlak te creëren.

Maar hoe eerder je wat kunt zeggen, hoe beter. Anders krijg je toch onrust en speculatie. Ook als je naar andere landen kijkt. Zoals in Spanje waar al besloten is dat mondkapjes heel 2021 verplicht blijven, ongeacht hoeveel mensen er gevaccineerd zijn, en dat die plicht 'misschien' in 2022 kan worden afgeschaft. Als het in Nederland ook maar enigszins die kant op dreigt te gaan is dat voor mij in ieder geval een reden om me in geen geval te laten vaccineren. Want dan zijn zelfs lichte en eenmalige bijwerkingen niet meer de moeite waard.

Ik denk niet dat het hier zover komt, Nederland kan zich daarin juist onderscheiden. Want er is dan ook geen enkele reden om op vakantie te gaan naar een land waar je in de zomer 2021 nog mondkapjes op moet.

In Engeland was er gisteren ook een hallucinant moment in de persconferentie waarin de medische chef en de premier elkaar leken tegen te spreken:

Van-Tam zegt hier dat desinfectant en mondkapjes 'misschien nog vele jaren zullen blijven' om ook de verspreiding van griep tegen te gaan (hij spreekt hier overigens niet van een plicht zoals hier en daar gesuggereerd werd), en dat dat misschien wel beter zou zijn. Boris onderbreekt hem dan en zegt dat hij hoopt dat we toch wel weer naar normaal kunnen. En Van-Tam verklaart zich dan nader dat de overheid deze maatregelen in zijn visie niet meer voor eeuwig hoeft te adviseren, maar dat 'sommige mensen' dat wel blijvend zullen doen, waaraan Johnson toevoegt 'zoals in het verre oosten'.

Je ziet hier wel heel erg de tweestrijd, de verschillende opvattingen, en de onrust die het creëert zodra je suggereert dat er een langdurig 'nieuw normaal' komt met blijvende maatregelen. Waarom moeten wij de persoonlijke hygiënemaatregelen van China overnemen? Waarom zou je je dan nog laten vaccineren? En als je deze twee heren ziet, vraag je je af wie het daar voor het zeggen heeft. Ik neem aan dat ze bij VWS goed kijken naar dit soort momenten als voorbeeld van hoe het niet moet in de communicatie. Het is heel makkelijk om het nu te verkloten en de vaccinatiebereidheid richting de 50% of lager te knallen als je het beeld schept dat het allemaal geen zin heeft.
De gemiddelde burger snapt er toch onderhand ook geen reet meer van waar het nu eigenlijk om gaat of wat nu precies de doelstelling en de plannen zijn.
  donderdag 3 december 2020 @ 12:58:32 #100
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196530682
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:57 schreef Gretzl het volgende:
Typerend weer dat De Jonge zich voor dit soort dingen laat lenen, terwijl z'n eigen beleid een totale mislukking is.

[ twitter ]
Bedankt Hans.
Antifa
pi_196530694
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:57 schreef chratnox het volgende:

[..]

Wat is er?
Wat bedoel je met beperkingen die langer duren dan deze pandemie?
  donderdag 3 december 2020 @ 13:01:20 #102
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196530742
Ik zat dus die brochure te lezen die je bij het testen krijgt.
Interpreteerde het eerst zo dat je alleen in de tuin of op het balkon mag zitten na het testen. Lekker koud :')

Maar nu begrijp ik dat we toestemming hebben om in onze tuin te gaan zitten na het testen. Bedankt _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')