abonnement Unibet Coolblue
pi_196548910
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dan snap je bar weinig van de medische wereld en leeftijdsclassificatie. Ik zal het beter voor je uitleggen; veelal maar niet altijd van middelbare leeftijd en veelal maar niet altijd zonder medische voorgeschiedenis.

Maar goed, gezien je pohi heb je sowieso niet veel verstand van de zaken waarover je post :D
Nou nee hoor, ik heb vooral weinig op met de praktijk die behelst dat jonge mensen (<35) doodsangst wordt aangejaagd voor waanbeelden als "long covid". (Wat niet wegneemt dat bij zeer hoge uitzondering een enorme pechvogel inderdaad ernstige gevolgen kan overhouden aan een COVID infectie. Dit is voor de griep niet anders.) Dat het uitblijven van medische voorgeschiedenis in de medische wereld als "gezond" wordt aangemerkt dat weet ik, ik vind het alleen compleet onzinnig want op die manier kun je met allerlei tekorten in je voeding, na jaren van fanatiek roken/drinken of wanneer je nog geen 20 meter op snelle pas kunt lopen zonder te hijgen en te puffen omschreven worden als "gezond".

Best dat medici er beroepshalve zo naar kijken maar mijn persoonlijke kijk wijkt daar toch wel enorm van af. :W
pi_196548912
Kan dit naar BNW?
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_196550053
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 18:17 schreef Probably_on_pcp het volgende:

Intensive care vol: kinderen zelfs naar het buitenland

De intensive care (IC) in het Beatrix Kinderziekenhuis in het UMCG zit zo vol, dat sommige kinderen soms naar Oldenburg (Duitsland) moesten om geholpen te worden. Dat laat kinderarts Eduard Verhagen woensdag weten aan RTV Noord.

Het komt door het zogenoemde RS-virus. Dat is een verkoudsheidsvirus dat elk jaar de kop opsteekt. Volgens de kinderarts is het dit jaar eerder begonnen en zijn de verschijnselen veel heftiger dan in voorgaande jaren.

Levensbedreigend voor baby's
De meeste volwassenen en kinderen hebben alleen wat keelpijn en een snotneus, maar voor baby's kan het virus levensbedreigend zijn. Ze hebben moeite met ademhalen, hebben diarree en hebben last van overgeven.

https://www.rtvnoord.nl/n(...)-naar-het-buitenland
Over het algemeen zijn de kinderafdelingen op een toename vanwege het RS virus berekend. Deze variant was veel heftiger, waardoor er meer kleintjes opgenomen moesten worden.

Voor babies met een medische indicatie is er een vaccin beschikbaar. Moet maandelijks in de risicovolle periode gegeven worden. Alhoewel er een doorbraak lijkt te zijn, waardoor het nog maar jaarlijks zou moeten.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_196550099
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Gaat alles goed in de bovenkamer? Je slaat dus elke vorm van bewijsvoering af omdat het je niet aanstaat? Iets met tunnelvisie enzo. Kom langs, ik druk je graag met je bijdehante neus op de feiten, en het liefst doe ik dat terwijl je onbeschermd staat. Kijken of je na drie weken lucht happen nog zoveel praatjes hebt.
Ik vind dat eigenlijk wel een goed plan, laat maar zien dan.
pi_196550278
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 12:51 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Je kan helemaal niet live iets op tv zien van een niet geplande gebeurtenis tenzij de tv ploeg er tievallig stond om iets anders te filmen.
Klopt, maar toch herinneren veel mensen het zich zo.

quote:
Ik zie mensen vertellen hoe druk het was, dat is ook helemaal niet wat betwist wordt. Maar op welke minuut zitten die dramatische beelden van overbelasting van een Nederlands ziekenhuis die we ons allemaal nog wel herinneren? Patienten op de gang en zo?

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Gaat alles goed in de bovenkamer? Je slaat dus elke vorm van bewijsvoering af omdat het je niet aanstaat? Iets met tunnelvisie enzo. Kom langs, ik druk je graag met je bijdehante neus op de feiten, en het liefst doe ik dat terwijl je onbeschermd staat. Kijken of je na drie weken lucht happen nog zoveel praatjes hebt.
Jij neemt het besmettingsrisico ook al niet erg serieus blijkbaar. Ja ziekte is vervelend maar kunnen best zonder al die extra bangmakerij. We gaan toch ook niet de ergste kankergevallen in geuren en kleuren beschrijven om het probleem van uitgesteld zorg aan te kaarten? Anekdotes zijn geen argument.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:46 schreef Multatilu het volgende:

[..]

En ineens is @:Weltschmerz weg....
Ik zit niet de hele dag te wachten tot ik jouw gezwets kan lezen inderdaad. Moet dat dan?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_196550661
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:14 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Goh de vrouw van mijn collega zit op een Corona IC en zij heeft helemaal niet het idee dat het erg druk is, tijdens de zomer had ze weinig te doen en nu is alles gewoon goed onder controle.
Ze zegt ook de ¤1000,- bonus niet te willen omdat ze echt niet drukker is dan anders.
Ja stervende mensen ziet ze altijd op de IC.

Vanwaar toch deze grote verschillen van inzicht?
Welke regio? En groot of klein ZH?
Dat maakt nogal een verschil.

Mijn schoonzus, werkzaam in een klein ZH in het Noorden, riep tijdens de eerste golf ook steeds dat het wel meeviel, dat de maatregelen overdreven waren en dat ze het helemaal niet druk hebben.

Nu bij de tweede golf, en een vol ZH, piept ze anders en drukt ze ons op het hart dat we het toch echt serieus moeten nemen.

Niet alleen vanwege de druk op de (reguliere) zorg, ook vanwege het gegeven dat over Covid minder bekend is dan de 'normale' groepjes en ze iedere maand weer iets bijleren of ter discussie hebben. Bij een normale griep is er consensus over de juiste behandeling, medicatie, nazorg, preventie etc.
  vrijdag 4 december 2020 @ 15:56:10 #57
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_196551122
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:56 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik vind dat eigenlijk wel een goed plan, laat maar zien dan.
Prima. Laat je je mondkapje thuis?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 4 december 2020 @ 15:58:31 #58
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_196551159
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 15:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Klopt, maar toch herinneren veel mensen het zich zo.
[..]

Ik zie mensen vertellen hoe druk het was, dat is ook helemaal niet wat betwist wordt. Maar op welke minuut zitten die dramatische beelden van overbelasting van een Nederlands ziekenhuis die we ons allemaal nog wel herinneren? Patienten op de gang en zo?
[..]

Jij neemt het besmettingsrisico ook al niet erg serieus blijkbaar. Ja ziekte is vervelend maar kunnen best zonder al die extra bangmakerij. We gaan toch ook niet de ergste kankergevallen in geuren en kleuren beschrijven om het probleem van uitgesteld zorg aan te kaarten? Anekdotes zijn geen argument.
[..]

Ik zit niet de hele dag te wachten tot ik jouw gezwets kan lezen inderdaad. Moet dat dan?
Dus men kan het nooit goed doen:

Vertelt men in "geuren en kleuren" hoe het zit dan is het "bangmakerij en overdreven".
Vertelt men er te weinig over "dan valt het wel mee, en moet niemand zich zo aanstellen, het is gewoon een griep!!"

Voor VirusWappies kan het nooit goed zijn, dus beter negeert iedereen de slecht geinformeerde meute die maar roeptoetert zonder feitenkennis.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_196552041
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 december 2020 15:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Prima. Laat je je mondkapje thuis?
Prima, waar en hoe laat?
pi_196552327
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 december 2020 15:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dus men kan het nooit goed doen:

Vertelt men in "geuren en kleuren" hoe het zit dan is het "bangmakerij en overdreven".
Vertelt men er te weinig over "dan valt het wel mee, en moet niemand zich zo aanstellen, het is gewoon een griep!!"
Gewoon normaal verslag doen. Niet op missie om mensen te doordringen van het enorme gevaar en met allerlei anekdotes aan komen zetten waarom het voor jonge mensen ook gevaarlijk is. Dat is namelijk niet het geval, bij elke andere ziekte maakt niemand zich daar druk over maar bij covid is dat ineens een argument om noodmaatregelen in stand te laten voorbij de noodsituatie.

quote:
Voor VirusWappies kan het nooit goed zijn, dus beter negeert iedereen de slecht geinformeerde meute die maar roeptoetert zonder feitenkennis.
Natuurlijk is de meute slecht geinformeerd. We worden namelijk niet geinformeerd maar gemanipuleerd. Dan heb je enorme sukkels die zodra ze dat merken een enorm complot gaan verzinnen om dat te verklaren, en dan heb je nog grotere sukkels die het helmeaal niet door hebben.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_196577975
Op zich is overvolle ziekenhuizen ook niets nieuws. Maar volgens mij was het het tempo waarmee het virus zich verspreidt wat angst aanjaagt omdat het dus ook in een veel hoger tempo overvolle ziekenhuizen kan veroorzaken. Tsja als je over een week misschien niet naar het ziekenhuis kan terwijl ze nu pas half vol liggen is dat best even schrikken ja. En al helemaal als je de week erna 2 keer zoveel ziekenhuizen nodig hebt.
pi_196578293
Dat de zorg al jaren wordt uitgekleed waar dat niet zou moeten is natuurlijk geen nieuws. Zo ook bij het onderwijs en eigenlijk alle voorzieningen die we zo mooi hadden opgebouwd. Ik heb alleen niet het gevoel dat ik er wat tegen kan doen.
pi_196580771
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 15:29 schreef FYazz het volgende:

[..]

Welke regio? En groot of klein ZH?
Dat maakt nogal een verschil.

Mijn schoonzus, werkzaam in een klein ZH in het Noorden, riep tijdens de eerste golf ook steeds dat het wel meeviel, dat de maatregelen overdreven waren en dat ze het helemaal niet druk hebben.

Nu bij de tweede golf, en een vol ZH, piept ze anders en drukt ze ons op het hart dat we het toch echt serieus moeten nemen.

Niet alleen vanwege de druk op de (reguliere) zorg, ook vanwege het gegeven dat over Covid minder bekend is dan de 'normale' groepjes en ze iedere maand weer iets bijleren of ter discussie hebben. Bij een normale griep is er consensus over de juiste behandeling, medicatie, nazorg, preventie etc.
Valt me gewoon wat tegen hoeveel druk de zorg en medewerkers aankunnen.

Zit net nog mee verbazing op linked in een verhaal te lezen van een klant, zorgdirecteur van een vrij grote ouderenzorg stichting.
Die hebben een gebouw voor rehabilitatie omgebouwd naar cohort Corona afdeling.
Met dezelfde zorgmensen!

En die directeur: trots op ons personeel.

En het personeel: we trekken het niet, we zijn hier totaal niet voor opgeleid en vallen om.

Die lui gaan met bosjes dood, want 75+ en Corona. Maar zorg dan godverdomme voor opgeleid personeel of mensen van een hospice. :(
Vakman pur sang
pi_196581181
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 14:09 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Valt me gewoon wat tegen hoeveel druk de zorg en medewerkers aankunnen.

Zit net nog mee verbazing op linked in een verhaal te lezen van een klant, zorgdirecteur van een vrij grote ouderenzorg stichting.
Die hebben een gebouw voor rehabilitatie omgebouwd naar cohort Corona afdeling.
Met dezelfde zorgmensen!

En die directeur: trots op ons personeel.

En het personeel: we trekken het niet, we zijn hier totaal niet voor opgeleid en vallen om.

Die lui gaan met bosjes dood, want 75+ en Corona. Maar zorg dan godverdomme voor opgeleid personeel of mensen van een hospice. :(
Makkelijk lullen vanaf je zolderkamertje.
pi_196588978
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 14:27 schreef Document1 het volgende:

[..]

Makkelijk lullen vanaf je zolderkamertje.
Dat is mijn collega hé?
Ik acteer wel.
Vakman pur sang
  Beste debater 2022 zondag 6 december 2020 @ 20:19:38 #66
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196589044
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:46 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Niks subjectiefs aan, zijn kennis zit gewoon in een buitengebied waar ze overschot aan opvang hebben dus krijgen ze vaak de patiënten die uit de brandhaarden overgeplaatst worden (randstad etc). Dus dan heb je het “rustig” omdat je opvangplekken hoger is dan het aantal bezettingen, terwijl in de rest van Nederland er allang en breed overplaatsingen zijn vanwege tekort aan bedden en personeel.
Respect voor je vrouw; en voor het proberen in discussie te gaan met complotdenkers.

Dankzij die wappies duurt dit allemaal alleen nog maar langer.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 zondag 6 december 2020 @ 20:20:28 #67
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196589062
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 11:44 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
Dat de zorg al jaren wordt uitgekleed waar dat niet zou moeten is natuurlijk geen nieuws. Zo ook bij het onderwijs en eigenlijk alle voorzieningen die we zo mooi hadden opgebouwd. Ik heb alleen niet het gevoel dat ik er wat tegen kan doen.
Niet rechts stemmen zou al schelen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 6 december 2020 @ 20:51:56 #68
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_196589613
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 20:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Niet rechts stemmen zou al schelen.
Eens. Marktwerking en de zorg gaat niet samen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_196590386
Nou nou.. Zo zo.. :) Verrassend inzicht. ;)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_196591671
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 december 2020 15:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Prima. Laat je je mondkapje thuis?
Hoe laat en wanneer gaan we?

Ben best benieuwd naar wat er op de afdelingen ligt. Zullen we onze bevindingen hier dan ook eerlijk delen?
pi_196596905
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 20:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Respect voor je vrouw; en voor het proberen in discussie te gaan met complotdenkers.

Dankzij die wappies duurt dit allemaal alleen nog maar langer.
:')
pi_196659404
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 09:35 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Vreemd, mijn oom moet een operatie aan zijn voet. Dacht zelf dat het vanwege de “drukte” pas in januari zou gebeuren. Maandag 08:00 aan de beurt.

Gisteren heeft mijn dochter haar arm gebroken op het schoolplein, moest ook geopereerd worden. Mijn man had het over een stil leeg ziekenhuis, ze hoefden ook nergens te wachten.

Oom ziekenhuis Rotterdam, dochter in west Brabant.

Ik blijf het allemaal heel vreemd vinden.
Arm breken en vervolgens gips valt onder acute zorg, dus dat kan ik me nog wel indenken.
Wel vreemd van die operatie van je oom, want dat klinkt als minder acuut.
pi_196659432
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 14:09 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Valt me gewoon wat tegen hoeveel druk de zorg en medewerkers aankunnen.

Zit net nog mee verbazing op linked in een verhaal te lezen van een klant, zorgdirecteur van een vrij grote ouderenzorg stichting.
Die hebben een gebouw voor rehabilitatie omgebouwd naar cohort Corona afdeling.
Met dezelfde zorgmensen!

En die directeur: trots op ons personeel.

En het personeel: we trekken het niet, we zijn hier totaal niet voor opgeleid en vallen om.

Die lui gaan met bosjes dood, want 75+ en Corona. Maar zorg dan godverdomme voor opgeleid personeel of mensen van een hospice. :(
Heeft niks te maken met de opleiding van het desbetreffende personeel (kwaliteit), maar met de kwantiteit van het personeel.

En ja, het lijkt alsof er genoeg zorgpersoneel is. Maar het personeel valt zelf ook met bosjes uit, omdat zij zich continu moeten laten testen (en dan weer een werkdag missen) of zelfs positief getest worden (want ja, hele dag zorg voor mensen die het virus daadwerkelijk hebben is een behoorlijk risico) en dan 2 weken uitvallen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2020 18:53:01 ]
pi_196659489
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 18:52 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Heeft niks te maken met de opleiding van het desbetreffende personeel (kwaliteit), maar met de kwantiteit van het personeel.

En ja, het lijkt alsof er genoeg zorgpersoneel is. Maar het personeel valt zelf ook met bosjes uit, omdat zij zich continu moeten laten testen (en dan weer een werkdag missen) of zelfs positief getest worden (want ja, hele dag zorg voor mensen die het virus daadwerkelijk hebben is een behoorlijk risico) en dan 2 weken uitvallen.
Dat testen en thuisblijven met klachten komt niet door Corona maar door de maatregelen die we nu hebben bedacht.

Daarom piept en kraakt de hele zorg nu, door de maatregelen die we hebben bedacht om de zorg te helpen.
Vakman pur sang
pi_196659589
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 18:55 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dat testen en thuisblijven met klachten komt niet door Corona maar door de maatregelen die we nu hebben bedacht.

Daarom piept en kraakt de hele zorg nu, door de maatregelen die we hebben bedacht om de zorg te helpen.
Correct, heb ook niet beweerd dat die 2 weken thuisblijven en testen daar niet door kwamen.
Maar jij sprak in je post over slechte kwaliteit van het zorgpersoneel zelf, and I'd like to disagree.
pi_196659610
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:02 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Correct, heb ook niet beweerd dat die 2 weken thuisblijven en testen daar niet door kwamen.
Maar jij sprak in je post over slechte kwaliteit van het zorgpersoneel zelf, and I'd like to disagree.
Nou dat is wat gechargeerd maar het zou een stuk beter kunnen is mijn mening.

Stel dat we een keer een echt virus met een MR>10% krijgen dan ben je echt aan de apen gelogeerd.

Mischien logisch omdat er al jaren geen echte crisissen en oorlogen zijn geweest.
Vakman pur sang
pi_196659701
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 18:50 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Arm breken en vervolgens gips valt onder acute zorg, dus dat kan ik me nog wel indenken.
Wel vreemd van die operatie van je oom, want dat klinkt als minder acuut.
Ja, hij is nu weer thuis, was erg rustig in het ziekenhuis zei die.

Persoonlijk heb ik juist het idee dat het weer aan het zakken is hier, dat het vier/drie weken geleden heftiger was.
pi_196659707
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:04 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nou dat is wat gechargeerd maar het zou een stuk beter kunnen is mijn mening.

Stel dat we een keer een echt virus met een MR>10% krijgen dan ben je echt aan de apen gelogeerd.

Mischien logisch omdat er al jaren geen echte crisissen en oorlogen zijn geweest.
Ik ben het ook niet totaal met je oneens, maar ik denk dat de oorzaak meer ligt bij uitputting van het personeel dan dat er daadwerkelijk iets scheelt in bijv. de opleiding.

Als je collega's uitvallen en je diensten over moet nemen, en je hebt bijvoorbeeld een nachtdienst gehad of een lange weekenddienst, dan snap ik dat je op zo'n moment minder helder bent en je langer doet over dingen of gecorrigeerd moet worden (wat ook tijd in beslag neemt).
Niet te vergeten dat coronazorg vrijwel altijd acuut is (anders kom je niet in het ziekenhuis) en dat gecombineerd met het feit dat je niet zomaar klakkeloos hetzelfde behandelplan op iedereen kunt toepassen, want elke patient heeft weer een andere voorgeschiedenis, comorbiditeiten en kans van overleven. Maar dat moet je wel telkens per individu bekijken, en daar gaat tijd in zitten.

Het loopt dus allemaal spaak en dat komt doordat ons regering heeft lopen bezuinigen op zowel apparatuur als voldoende ondersteuning voor personeel, bij een buitenproportionele zorgvraag.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2020 19:11:51 ]
pi_196659759
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:10 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja, hij is nu weer thuis, was erg rustig in het ziekenhuis zei die.

Persoonlijk heb ik juist het idee dat het weer aan het zakken is hier, dat het vier/drie weken geleden heftiger was.
Ik hoorde ook dat het weer aan het zakken is, maar bij ons is bestaat bijv. de hele medium care niet meer omdat er te veel mensen op de IC zelf liggen met corona. En veel afdelingen zijn omgebouwd tot corona-afdelingen.
pi_196661204
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:13 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Ik hoorde ook dat het weer aan het zakken is, maar bij ons is bestaat bijv. de hele medium care niet meer omdat er te veel mensen op de IC zelf liggen met corona. En veel afdelingen zijn omgebouwd tot corona-afdelingen.
De cijfers geven ook aan dat het al een tijdje aan het zakken is, maar dan schakelen regering en media over naar de positieve PCR-tests die hoog uitvielen door meer tests om de angst erin te houden.

"Het gaat de verkeerde kant op" is gewoon fakenews, desinformatie.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_196661388
5 jaar geleden waren er in NL nog twee keer zoveel IC-bedden als er nu zijn. Opzettelijk wegbezuinigd. En dan nu mekkeren dat er te weinig plekken zijn, als gevolg waarvan het hele land gedurende anderhalf jaar in coma wordt gehouden.
  donderdag 10 december 2020 @ 20:33:14 #84
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196661456
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 20:29 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
5 jaar geleden waren er in NL nog twee keer zoveel IC-bedden als er nu zijn. Opzettelijk wegbezuinigd. En dan nu mekkeren dat er te weinig plekken zijn, als gevolg waarvan het hele land gedurende anderhalf jaar in coma wordt gehouden.
Nonsens. Als we dubbel zoveel capaciteit hadden was de situatie nog precies hetzelfde. Elders is wel relatief meer capaciteit en het is niet men daar veel minder te lijden heeft onder maatregelen.
pi_196661580
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:10 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Als je collega's uitvallen en je diensten over moet nemen,
Zit je zelf in de zorg?

Wij doen iets aan toelevering in de zorg en het irriteerde me dat collega’s bij elke poep en scheet thuisbleven terwijl we retedruk waren om juist bepaalde zorgtaken door te laten gaan.
Ik vind een crisis als een pandemie geen tijd voor watjes gedrag en zou eerder stellen: doorgaan met dat kadaver.
Terwijl er juist dag en nacht werd gepropagandeerd om met een verkoudheidje thuis te blijven.
Vakman pur sang
pi_196661589
quote:
7s.gif Op donderdag 10 december 2020 20:33 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Nonsens. Als we dubbel zoveel capaciteit hadden was de situatie nog precies hetzelfde. Elders is wel relatief meer capaciteit en het is niet men daar veel minder te lijden heeft onder maatregelen.
Wat het maar waar. Het gehele beleid wordt gericht op het beheersbaar houden van de IC-bezetting. Als er nu een dubbele capaciteit was (zoals in 2015 nog het geval was!) dan zou de horeca gewoon open kunnen blijven en kerst gewoon met de hele familie gevierd kunnen worden.
  donderdag 10 december 2020 @ 20:40:44 #87
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196661627
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 20:38 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Wat het maar waar. Het gehele beleid wordt gericht op het beheersbaar houden van de IC-bezetting. Als er nu een dubbele capaciteit was (zoals in 2015 nog het geval was!) dan zou de horeca gewoon open kunnen blijven en kerst gewoon met de hele familie gevierd kunnen worden.
Nope, want daarmee zou je misschien 2 weken tijd winnen. Zoveel verschil maakt dat in de praktijk niet, de buurlanden bewijzen dat al.
pi_196661648
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 20:29 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
5 jaar geleden waren er in NL nog twee keer zoveel IC-bedden als er nu zijn. Opzettelijk wegbezuinigd. En dan nu mekkeren dat er te weinig plekken zijn, als gevolg waarvan het hele land gedurende anderhalf jaar in coma wordt gehouden.
Waar zie je dat er in 5 jaar geleden nog 2 keer zoveel IC-bedden waren?
stupidity has become as common as common sense was before
pi_196661743
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 20:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De cijfers geven ook aan dat het al een tijdje aan het zakken is, maar dan schakelen regering en media over naar de positieve PCR-tests die hoog uitvielen door meer tests om de angst erin te houden.

"Het gaat de verkeerde kant op" is gewoon fakenews, desinformatie.
In mijn ziekenhuis spreken ze in ieder geval alweer van een voorzichtige lichte daling.
Juichen doen we nog niet maar het is ook zeker niet slechter geworden.
En laat ik niet beginnen over überhaupt de betrouwbaarheid van die testen.
  donderdag 10 december 2020 @ 20:50:43 #90
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196661892
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 20:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De cijfers geven ook aan dat het al een tijdje aan het zakken is, maar dan schakelen regering en media over naar de positieve PCR-tests die hoog uitvielen door meer tests om de angst erin te houden.

"Het gaat de verkeerde kant op" is gewoon fakenews, desinformatie.
Er was vorige week een week lang een stijging te zien, dus zo gek is dat niet.
pi_196661897
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 20:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Zit je zelf in de zorg?

Wij doen iets aan toelevering in de zorg en het irriteerde me dat collega’s bij elke poep en scheet thuisbleven terwijl we retedruk waren om juist bepaalde zorgtaken door te laten gaan.
Ik vind een crisis als een pandemie geen tijd voor watjes gedrag en zou eerder stellen: doorgaan met dat kadaver.
Terwijl er juist dag en nacht werd gepropagandeerd om met een verkoudheidje thuis te blijven.
Ik zit zelf in de zorg inderdaad, en ik heb die ervaring totaal niet. Mensen werken gewoon door, soms tot huilens aan toe. Hiermee probeer ik geen horrorscenario te schetsen want dat is er zeker niet, maar werken gebeurd dus zeker wel.
Maar zoals ik eerder aangaf, het zorgpersoneel wordt zelf ook getroffen door corona.
Om een poep en een scheet thuisblijven heb ik in ieder geval nog niet meegemaakt.

En over dat thuisblijven bij een verkoudheidje, daar is hier geen sprake van. Protocol is testen en doorgaan.
Wel vervelend dat je dan een dag uitvalt omdat je je direct moet laten testen (en in de zorg kan je jezelf gelukkig versneld laten testen + snellere uitslag), en blijkt het een simpel rhinovirusje te zijn, direct weer door.
pi_196661957
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 20:50 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Ik zit zelf in de zorg inderdaad, en ik heb die ervaring totaal niet. Mensen werken gewoon door, soms tot huilens aan toe. Hiermee probeer ik geen horrorscenario te schetsen want dat is er zeker niet, maar werken gebeurd dus zeker wel.
Maar zoals ik eerder aangaf, het zorgpersoneel wordt zelf ook getroffen door corona.
Om een poep en een scheet thuisblijven heb ik in ieder geval nog niet meegemaakt.

En over dat thuisblijven bij een verkoudheidje, daar is hier geen sprake van. Protocol is testen en doorgaan.
Wel vervelend dat je dan een dag uitvalt omdat je je direct moet laten testen (en in de zorg kan je jezelf gelukkig versneld laten testen + snellere uitslag), en blijkt het een simpel rhinovirusje te zijn, direct weer door.
Oké valt me mee en goed om te horen. ^O^
Vakman pur sang
pi_196661993
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 20:52 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Oké valt me mee en goed om te horen. ^O^
Nu ben ik wel benieuwd hoe het bij jullie in elkaar zit dan. Want lijkt me dat in elk ziekenhuis dat protocol er is.
Dus mensen laten zich wel testen (lijkt me), blijkt negatief te zijn en dan blijven ze alsnog thuis?
Dat is bij ons wel een beetje not done nu.
pi_196662030
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 20:54 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Nu ben ik wel benieuwd hoe het bij jullie in elkaar zit dan. Want lijkt me dat in elk ziekenhuis dat protocol er is.
Dus mensen laten zich wel testen (lijkt me), blijkt negatief te zijn en dan blijven ze alsnog thuis?
Dat is bij ons wel een beetje not done nu.
Werken niet in een ziekenhuis maar in de technische verlening van oa ziekenhuizen. ;)
Maar gelukkig nu weer een 100% mandaat.
Vakman pur sang
  Moderator dinsdag 29 december 2020 @ 16:32:19 #95
388664 crew  Dotteke
pi_197061213
O o wat triest allemaal zeg
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_198636135
He kijk, in Engeland hebben ze hetzelfde probleem:

"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_198636216
gelukkigzijn de kartelpartijen wel herkozen, mark komt namelijk altijd op de fiets naar het binnenhof en is zo gewoon gebleven.
kneuzenkermisland
pi_198636570
Uiteindelijk ligt het ook aan hoeveelheid personeel.

Je kan 10.000 IC bedden klaar hebben staan, maar als er 4 verpleegkundigen benodigd zijn, per bed.
Ja dan schiet het niet op natuurlijk en dan wat te doen met al dat personeel wat dan eigenlijk, deels, niks te doen heeft op 1 crisistijd (hoewel niet te vergelijken met corona vanwege de duur) per jaar na.

Wel hadden ze meer moeten inzetten om in ieder geval iets meer uit te breiden.
Ziekenhuizen die dat deden kregen vervolgens nul op rekest van de overheid.. tja.

VVD weer de grootste, good job useful idiots zal ik maar denken.
pi_199183908
He kijk, in Canada was het probleem groter VOOR de corona-epidemie. De ziekenhuizen zijn nu leger dan voorheen:



https://old.reddit.com/r/(...)ios_hospitalization/
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 27 april 2021 @ 20:45:04 #100
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199183955
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 20:41 schreef Probably_on_pcp het volgende:
He kijk, in Canada was het probleem groter VOOR de corona-epidemie. De ziekenhuizen zijn nu leger dan voorheen:

[ afbeelding ]

https://old.reddit.com/r/(...)ios_hospitalization/
Dat zal hier ook wel het geval zijn met alle afgeschaalde behandelingen. De IC's liggen bomvol. En dat is waar het om gaat.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')