Correct, heb ook niet beweerd dat die 2 weken thuisblijven en testen daar niet door kwamen.quote:Op donderdag 10 december 2020 18:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat testen en thuisblijven met klachten komt niet door Corona maar door de maatregelen die we nu hebben bedacht.
Daarom piept en kraakt de hele zorg nu, door de maatregelen die we hebben bedacht om de zorg te helpen.
Nou dat is wat gechargeerd maar het zou een stuk beter kunnen is mijn mening.quote:Op donderdag 10 december 2020 19:02 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Correct, heb ook niet beweerd dat die 2 weken thuisblijven en testen daar niet door kwamen.
Maar jij sprak in je post over slechte kwaliteit van het zorgpersoneel zelf, and I'd like to disagree.
Ja, hij is nu weer thuis, was erg rustig in het ziekenhuis zei die.quote:Op donderdag 10 december 2020 18:50 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Arm breken en vervolgens gips valt onder acute zorg, dus dat kan ik me nog wel indenken.
Wel vreemd van die operatie van je oom, want dat klinkt als minder acuut.
Ik ben het ook niet totaal met je oneens, maar ik denk dat de oorzaak meer ligt bij uitputting van het personeel dan dat er daadwerkelijk iets scheelt in bijv. de opleiding.quote:Op donderdag 10 december 2020 19:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou dat is wat gechargeerd maar het zou een stuk beter kunnen is mijn mening.
Stel dat we een keer een echt virus met een MR>10% krijgen dan ben je echt aan de apen gelogeerd.
Mischien logisch omdat er al jaren geen echte crisissen en oorlogen zijn geweest.
Ik hoorde ook dat het weer aan het zakken is, maar bij ons is bestaat bijv. de hele medium care niet meer omdat er te veel mensen op de IC zelf liggen met corona. En veel afdelingen zijn omgebouwd tot corona-afdelingen.quote:Op donderdag 10 december 2020 19:10 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, hij is nu weer thuis, was erg rustig in het ziekenhuis zei die.
Persoonlijk heb ik juist het idee dat het weer aan het zakken is hier, dat het vier/drie weken geleden heftiger was.
De cijfers geven ook aan dat het al een tijdje aan het zakken is, maar dan schakelen regering en media over naar de positieve PCR-tests die hoog uitvielen door meer tests om de angst erin te houden.quote:Op donderdag 10 december 2020 19:13 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Ik hoorde ook dat het weer aan het zakken is, maar bij ons is bestaat bijv. de hele medium care niet meer omdat er te veel mensen op de IC zelf liggen met corona. En veel afdelingen zijn omgebouwd tot corona-afdelingen.
Nonsens. Als we dubbel zoveel capaciteit hadden was de situatie nog precies hetzelfde. Elders is wel relatief meer capaciteit en het is niet men daar veel minder te lijden heeft onder maatregelen.quote:Op donderdag 10 december 2020 20:29 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
5 jaar geleden waren er in NL nog twee keer zoveel IC-bedden als er nu zijn. Opzettelijk wegbezuinigd. En dan nu mekkeren dat er te weinig plekken zijn, als gevolg waarvan het hele land gedurende anderhalf jaar in coma wordt gehouden.
Zit je zelf in de zorg?quote:Op donderdag 10 december 2020 19:10 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Als je collega's uitvallen en je diensten over moet nemen,
Wat het maar waar. Het gehele beleid wordt gericht op het beheersbaar houden van de IC-bezetting. Als er nu een dubbele capaciteit was (zoals in 2015 nog het geval was!) dan zou de horeca gewoon open kunnen blijven en kerst gewoon met de hele familie gevierd kunnen worden.quote:Op donderdag 10 december 2020 20:33 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Nonsens. Als we dubbel zoveel capaciteit hadden was de situatie nog precies hetzelfde. Elders is wel relatief meer capaciteit en het is niet men daar veel minder te lijden heeft onder maatregelen.
Nope, want daarmee zou je misschien 2 weken tijd winnen. Zoveel verschil maakt dat in de praktijk niet, de buurlanden bewijzen dat al.quote:Op donderdag 10 december 2020 20:38 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Wat het maar waar. Het gehele beleid wordt gericht op het beheersbaar houden van de IC-bezetting. Als er nu een dubbele capaciteit was (zoals in 2015 nog het geval was!) dan zou de horeca gewoon open kunnen blijven en kerst gewoon met de hele familie gevierd kunnen worden.
Waar zie je dat er in 5 jaar geleden nog 2 keer zoveel IC-bedden waren?quote:Op donderdag 10 december 2020 20:29 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
5 jaar geleden waren er in NL nog twee keer zoveel IC-bedden als er nu zijn. Opzettelijk wegbezuinigd. En dan nu mekkeren dat er te weinig plekken zijn, als gevolg waarvan het hele land gedurende anderhalf jaar in coma wordt gehouden.
In mijn ziekenhuis spreken ze in ieder geval alweer van een voorzichtige lichte daling.quote:Op donderdag 10 december 2020 20:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De cijfers geven ook aan dat het al een tijdje aan het zakken is, maar dan schakelen regering en media over naar de positieve PCR-tests die hoog uitvielen door meer tests om de angst erin te houden.
"Het gaat de verkeerde kant op" is gewoon fakenews, desinformatie.
Er was vorige week een week lang een stijging te zien, dus zo gek is dat niet.quote:Op donderdag 10 december 2020 20:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De cijfers geven ook aan dat het al een tijdje aan het zakken is, maar dan schakelen regering en media over naar de positieve PCR-tests die hoog uitvielen door meer tests om de angst erin te houden.
"Het gaat de verkeerde kant op" is gewoon fakenews, desinformatie.
Ik zit zelf in de zorg inderdaad, en ik heb die ervaring totaal niet. Mensen werken gewoon door, soms tot huilens aan toe. Hiermee probeer ik geen horrorscenario te schetsen want dat is er zeker niet, maar werken gebeurd dus zeker wel.quote:Op donderdag 10 december 2020 20:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zit je zelf in de zorg?
Wij doen iets aan toelevering in de zorg en het irriteerde me dat collega’s bij elke poep en scheet thuisbleven terwijl we retedruk waren om juist bepaalde zorgtaken door te laten gaan.
Ik vind een crisis als een pandemie geen tijd voor watjes gedrag en zou eerder stellen: doorgaan met dat kadaver.
Terwijl er juist dag en nacht werd gepropagandeerd om met een verkoudheidje thuis te blijven.
Oké valt me mee en goed om te horen.quote:Op donderdag 10 december 2020 20:50 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Ik zit zelf in de zorg inderdaad, en ik heb die ervaring totaal niet. Mensen werken gewoon door, soms tot huilens aan toe. Hiermee probeer ik geen horrorscenario te schetsen want dat is er zeker niet, maar werken gebeurd dus zeker wel.
Maar zoals ik eerder aangaf, het zorgpersoneel wordt zelf ook getroffen door corona.
Om een poep en een scheet thuisblijven heb ik in ieder geval nog niet meegemaakt.
En over dat thuisblijven bij een verkoudheidje, daar is hier geen sprake van. Protocol is testen en doorgaan.
Wel vervelend dat je dan een dag uitvalt omdat je je direct moet laten testen (en in de zorg kan je jezelf gelukkig versneld laten testen + snellere uitslag), en blijkt het een simpel rhinovirusje te zijn, direct weer door.
Nu ben ik wel benieuwd hoe het bij jullie in elkaar zit dan. Want lijkt me dat in elk ziekenhuis dat protocol er is.quote:Op donderdag 10 december 2020 20:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Oké valt me mee en goed om te horen.
Werken niet in een ziekenhuis maar in de technische verlening van oa ziekenhuizen.quote:Op donderdag 10 december 2020 20:54 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Nu ben ik wel benieuwd hoe het bij jullie in elkaar zit dan. Want lijkt me dat in elk ziekenhuis dat protocol er is.
Dus mensen laten zich wel testen (lijkt me), blijkt negatief te zijn en dan blijven ze alsnog thuis?
Dat is bij ons wel een beetje not done nu.
Dat zal hier ook wel het geval zijn met alle afgeschaalde behandelingen. De IC's liggen bomvol. En dat is waar het om gaat.quote:Op dinsdag 27 april 2021 20:41 schreef Probably_on_pcp het volgende:
He kijk, in Canada was het probleem groter VOOR de corona-epidemie. De ziekenhuizen zijn nu leger dan voorheen:
[ afbeelding ]
https://old.reddit.com/r/(...)ios_hospitalization/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |