Er was blijkbaar iets mis gegaan in oktober.quote:
`quote:Op woensdag 2 december 2020 09:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Er was blijkbaar iets mis gegaan in oktober.
De laatste maand wat nog overliep in november zeg maar voor de overstap, is wel gewoon betaalt.
Maar dit beantwoord mijn vraag niet.
Lijkt mij juridisch gezien niet in de haak.quote:Op woensdag 2 december 2020 09:04 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
`
KPN zal de KPN verbinding afsluiten, die heeft ze opzich niet meer dus kan KPN de KPN verbinding ook niet afsluiten.
Echter gaat de tmobile verbinding via het zelfde kabeltje als de KPN verbinding, kans is aanwezig dat KPN zijn administratie niet op orde heeft en het kabeltje afsluit, dan zit ze zonder tmobile
Die rekening zal ook wel betaalt worden, hoewel dat dreigen van nu vandaag onmiddelijk wel wat vreemd is.quote:Op woensdag 2 december 2020 09:05 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Afsluiting vanuit kpn lijkt mij ongebruikelijk. De vraag is wel in hoeverre kpn een derde is, aangezien het netwerk van hen is. Ze kunnen zover ik weet die aan/uit knop wel bedienen.
Maar zoals hierboven al gesteld: waarom niet nu betalen. Moet toch gebeuren.
vast niet, maar de kans is aannemelijk dat het wel gebeurd, nogmaals: zoek vandaag contact met KPN en los het op, gezeik komt er aan anders en de kosten lopen ook op.quote:Op woensdag 2 december 2020 09:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Lijkt mij juridisch gezien niet in de haak.
Bedoel bij een rechtszaak zou kpn dan geen poot hebben om op te staan.
Maar goed ik kijk nog even wat andere er eventueel over te zeggen hebben.
Ze had al contact opgenomen, ik heb haar geadviseerd met tmobile ook even contact op te nemen in hoeverre het klopt, maar ja die zijn blijkbaar steeds in gesprek dus denk ik dan vraag ik het ondertussen hier wel.quote:Op woensdag 2 december 2020 09:06 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
vast niet, maar de kans is aannemelijk dat het wel gebeurd, nogmaals: zoek vandaag contact met KPN en los het op, gezeik komt er aan anders en de kosten lopen ook op.
Ach, zijn allemaal geautomatiseerde berichten. Ze moeten er toch iets in zetten om wanbetalers te bewegen snel te betalen.quote:Op woensdag 2 december 2020 09:06 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Die rekening zal ook wel betaalt worden, hoewel dat dreigen van nu vandaag onmiddelijk wel wat vreemd is.
Volgens de kpn klantenservice is een regeling niet mogelijk en moet het echt vandaag worden betaalt, ikzelf heb eigenlijk niet vaak gehoord van zo’n korte betalingstermijn.quote:Op woensdag 2 december 2020 09:09 schreef Fred het volgende:
[..]
Ach, zijn allemaal geautomatiseerde berichten. Ze moeten er toch iets in zetten om wanbetalers te bewegen snel te betalen.
Log anders ff in op de Mijn KPN omgeving van je moeder, dan kan je zo alle facturen terug zien.quote:Op woensdag 2 december 2020 09:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Volgens de kpn klantenservice is een regeling niet mogelijk en moet het echt vandaag worden betaalt, ikzelf heb eigenlijk niet vaak gehoord van zo’n korte betalingstermijn.
Er zijn zover ik weet geen herinneringen binnen gekomen.
Ze heeft gebeld met klantenservice kpn, die zien dat het klopt, geen idee ook wat haar mijn kpn gegevens zijn, die weet ze zelf volgens mij niet eens.quote:Op woensdag 2 december 2020 09:13 schreef Fred het volgende:
[..]
Log anders ff in op de Mijn KPN omgeving van je moeder, dan kan je zo alle facturen terug zien.
En als er geen factuur is, kan het natuurlijk ook phising zijn.
Omdat ik twijfel aan het gedreig en de korte termijn.quote:Op woensdag 2 december 2020 09:15 schreef F.Sinatra het volgende:
Maar okay, het lijkt dus te kloppen zeg je. Je moeder wilt betalen geef je aan. Waarom dan niet vandaag? Dan ben je toch van alle gezeur af?
Nu komt de aap uit de mouwquote:Op woensdag 2 december 2020 09:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Omdat ik twijfel aan het gedreig en de korte termijn.
Kan zijn dat iemand hier daar meer vanaf wist.
En zij zelf staat altijd rood, dus drie keer raden bij wie er geld gebietst moet worden.
Aha, dan hebben ze vast al eens de factuur proberen af te schrijven in oktober.quote:Op woensdag 2 december 2020 09:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Omdat ik twijfel aan het gedreig en de korte termijn.
Kan zijn dat iemand hier daar meer vanaf wist.
En zij zelf staat altijd rood, dus drie keer raden bij wie er geld gebietst moet worden.
Dat weet ik niet 100% zeker, wel dat er geen herinneringen binnen zijn gekomen.quote:Op woensdag 2 december 2020 09:20 schreef Fred het volgende:
[..]
Aha, dan hebben ze vast al eens de factuur proberen af te schrijven in oktober.
quote:Op woensdag 2 december 2020 09:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Er zijn zover ik weet geen herinneringen binnen gekomen.
Je wisselt nogal qua overtuigingquote:Op woensdag 2 december 2020 09:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat weet ik niet 100% zeker, wel dat er geen herinneringen binnen zijn gekomen.
Nee maar ik herken na al die jaren wel de leugens zeg maar.quote:Op woensdag 2 december 2020 09:38 schreef tombolafan het volgende:
[..]
[..]
Je wisselt nogal qua overtuiging
Controleer jij alle post van je moeder?
Dat was de vraag dan ook, in hoeverre kunnen ze afsluiten.quote:Op woensdag 2 december 2020 10:22 schreef K.loon het volgende:
Kweenie hoor, maar de kabel is niet van KPN volgens mij.. er komt een signaal uit die kabel, wat door de router van KPN gebruikt wordt om KPN webz te leveren.. die router kunnen ze op afstand decoden zodat hij niet meer doorgeeft en je smartcard kunnen ze op afstand uitzetten.
Als het goed is heb je bij T-mobile een nieuwe router en smart card gekregen, waar KPN niks mee kan, en dus kunnen ze prima hun smartcard en router uit willen zetten, maar als die niet benaderbaar zijn kunnen ze hem dus ook niet uitzetten toch?.. en zowel, kun je met de T-mobile card en router dan toch gewoon het net op en TV kijken?
Dat vind ik dan ook wel weer raar, dat is het dus echt niet, die kwam in november en is gewoon betaalt.quote:Op woensdag 2 december 2020 10:27 schreef Rene het volgende:
KPN betaal je toch achteraf dacht ik? Dus het is een afrekening.
Verzoek ze gewoon de betaalgeschiedenis te sturen en zo kan je de maanden nalopen. Dat recht heb je gewoon. De waarheid zal vast ergens liggen. Niet wachten op deurwaarders of anderszins. Is onnodig gedoe, kost veel en is jammer.quote:Op woensdag 2 december 2020 10:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat vind ik dan ook wel weer raar, dat is het dus echt niet, die kwam in november en is gewoon betaalt.
Ze noemen het dus een openstaande rekening van oktober.
Dus dat er daadwerkelijk iets langs elkaar heen is gegaan geloof ik nog wel.. dit keer.
Dus de laatste rekening is november, en dié is betaald, maar dit gaat om de rekening van de maand ervoor? Ik neem aan dat je moeder geen AI heeft maar dat gewoon elke keer handmatig doet (of niet)?quote:Op woensdag 2 december 2020 10:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat vind ik dan ook wel weer raar, dat is het dus echt niet, die kwam in november en is gewoon betaalt.
Ze noemen het dus een openstaande rekening van oktober.
Dus dat er daadwerkelijk iets langs elkaar heen is gegaan geloof ik nog wel.. dit keer.
Het ligt ingewikkelder, tmobile zegt : ze kunnen niks afsluiten want dat kan domweg niet, alles loopt via tmobile en niet kpn.quote:Op woensdag 2 december 2020 10:29 schreef Rene het volgende:
[..]
Verzoek ze gewoon de betaalgeschiedenis te sturen en zo kan je de maanden nalopen. Dat recht heb je gewoon. De waarheid zal vast ergens liggen. Niet wachten op deurwaarders of anderszins. Is onnodig gedoe, kost veel en is jammer.
Uitzetten doen je in de hardware, er zit geen datakraantje buiten in de stoep.. Als je binnen je nieuwe T-mobile spul hebt draaien, kunnen ze niks. Dan gooien ze dat shutdown signaal het net op, en zodra die KPN router en/of card weer online komen, zal dat geblokkeerd worden.quote:Op woensdag 2 december 2020 10:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat was de vraag dan ook, in hoeverre kunnen ze afsluiten.
Maar ja als ze via het netwerk toch de boel kunnen stopzetten want hun kabels of whatever, ik vraag het me dus af.
Wat betreft wel of niet rekening betalen, dat komt van mijn rekening he.. niet zo vreemd dat ik op zoek ben naar uitstel gezien de feestdagen vanwege een klote moeder die niet met geld om kan gaan.
Als blijkt dat ze niet zomaar kunnen uitstellen voel ik me toch minder schuldig als ik kan zeggen zoek het zelf ff lekker uit in plaats van 20 jaar lang bij je zoon bietsen.
Wijkcentrales zijn tegenwoordig op afstand bedienbaar, KPN kan gewoon het volledige signaal naar de woning blokkerenquote:Op woensdag 2 december 2020 10:22 schreef K.loon het volgende:
Kweenie hoor, maar de kabel is niet van KPN volgens mij.. er komt een signaal uit die kabel, wat door de router van KPN gebruikt wordt om KPN webz te leveren.. die router kunnen ze op afstand decoden zodat hij niet meer doorgeeft en je smartcard kunnen ze op afstand uitzetten.
Als het goed is heb je bij T-mobile een nieuwe router en smart card gekregen, waar KPN niks mee kan, en dus kunnen ze prima hun smartcard en router uit willen zetten, maar als die niet benaderbaar zijn kunnen ze hem dus ook niet uitzetten toch?.. en zowel, kun je met de T-mobile card en router dan toch gewoon het net op en TV kijken?
Ook als je geen klant bij hen bent? Lijkt me sterk. Dan kan XS4all een Ziggo klant zonder signaal zetten? Of is dat KPN dingetje omdat zij netwerk beheerder zijn? Dan vind ik het misbruik van een monopolie positie.quote:Op woensdag 2 december 2020 10:49 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
Wijkcentrales zijn tegenwoordig op afstand bedienbaar, KPN kan gewoon het volledige signaal naar de woning blokkeren
Dat is dan meer DIG dan WGR, is het niet?quote:Op woensdag 2 december 2020 10:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Dat was de vraag dan ook, in hoeverre kunnen ze afsluiten.
Maar ja als ze via het netwerk toch de boel kunnen stopzetten want hun kabels of whatever, ik vraag het me dus af.
KPN is eigenaar van de kabel in de grond. Dat T-mobile over diezelfde lijn iets aanbiedt is leuk, maar de kabel is en blijft van KPN. Dus als KPN echt moeilijk wil gaan doen kunnen ze als het moet zijn bij wijze van gewoon die kabel doorknippen.quote:Op woensdag 2 december 2020 10:53 schreef K.loon het volgende:
[..]
Ook als je geen klant bij hen bent? Lijkt me sterk. Dan kan XS4all een Ziggo klant zonder signaal zetten? Of is dat KPN dingetje omdat zij netwerk beheerder zijn? Dan vind ik het misbruik van een monopolie positie.
Mwah gezien het volgens kpn al bij een incassobureau ligt niet.quote:Op woensdag 2 december 2020 10:54 schreef baskick het volgende:
[..]
Dat is dan meer DIG dan WGR, is het niet?
Aangezien KPN de administratie niet op orde heeft is dit zeer aannemelijk dat dit gebeurdquote:Op woensdag 2 december 2020 10:53 schreef K.loon het volgende:
[..]
Ook als je geen klant bij hen bent? Lijkt me sterk. Dan kan XS4all een Ziggo klant zonder signaal zetten? Of is dat KPN dingetje omdat zij netwerk beheerder zijn? Dan vind ik het misbruik van een monopolie positie.
Incassobureau? Over een rekening van een maand geleden, of zelfs deze maand?quote:Op woensdag 2 december 2020 11:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Mwah gezien het volgens kpn al bij een incassobureau ligt niet.
Er is een ticket gemaakt en dat duurt even allemaal, er is dus iets administratiefs niet goed gegaan.
Ze kunnen het niet afsluiten trouwens, het kan wel zijn dat er eigenlijk twee signalen naast elkaar lopen, dat die van kpn dan stopt maar de boel toch goed werkt want tmobile signaal loopt gewoon door.
Dus al met al een hoop gedoe, aangeraden word (zoals ik al vermoedde) de rekening gewoon te betalen om extra kosten te voorkomen want nu het ticket loopt word dat later weer gecorrigeerd, maar een incassobureau krijgt dit te laat mee vanuit het systeem.
True, ik heb ook gezeik genoeg gehad met die figuren, ik zit nu bij Ziggo, en dat zijn ook niet bepaald de meest heldere sterren aan het firnament.quote:Op woensdag 2 december 2020 11:03 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
Aangezien KPN de administratie niet op orde heeft is dit zeer aannemelijk dat dit gebeurd
Volgens KPN ligt het bij een incassobureau ja, zou niet weten waarom ik daarover zou liegen.quote:Op woensdag 2 december 2020 11:16 schreef K.loon het volgende:
[..]
Incassobureau? Over een rekening van een maand geleden, of zelfs deze maand?
Mijn bullshit alarm gaat af. Of jij lult uit je nek en deze shit loopt al veel langer, of er zit daar aan de foon iemand te slaan met een stok die niet bestaat (en dat betwijfel ik).
[..]
True, ik heb ook gezeik genoeg gehad met die figuren, ik zit nu bij Ziggo, en dat zijn ook niet bepaald de meest heldere sterren aan het firnament.
Heel zwart-wit wel ja, maar ik denk dat het juridisch toch iets lastiger ligt.. T-Mobile betaalt namelijk wel knaken aan KPN voor het gebruik, en ze sluiten dan dus een klant van hun klant af om een dispuutje wat zij hebben met een ex-klant.quote:Op woensdag 2 december 2020 11:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
KPN is eigenaar van de kabel in de grond. Dat T-mobile over diezelfde lijn iets aanbiedt is leuk, maar de kabel is en blijft van KPN. Dus als KPN echt moeilijk wil gaan doen kunnen ze als het moet zijn bij wijze van gewoon die kabel doorknippen.
Dan hebben ze je in die tijd dus al 2 aanmaningen gestuurd die jij hebt genegeerd of ben ik nou gek?quote:Op woensdag 2 december 2020 11:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Volgens KPN ligt het bij een incassobureau ja, zou niet weten waarom ik daarover zou liegen.
Als ik de regels naloop van kpn, kan dit als het een rekening betreft van langer dan 31 dagen geleden en dat klopt dus wel.
Dateert van 22 oktober en dat is ook de dag dat ze overstapte volgens hun eigen bevestigingsmail.
Nee, ze hebben hem niets gestuurd lijkt mij, het lijkt me dan dat ze die naar zijn moeder hebben gestuurd, want zij was de abonnee, en die zegt niets gekregen te hebben.quote:Op woensdag 2 december 2020 11:22 schreef K.loon het volgende:
[..]
Dan hebben ze je in die tijd dus al 2 aanmaningen gestuurd die jij hebt genegeerd of ben ik nou gek?
Ja ok, het is niet TS, maar zijn ma, maar je begrijpt wat ik bedoel right?quote:Op woensdag 2 december 2020 11:29 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, ze hebben hem niets gestuurd lijkt mij, het lijkt me dan dat ze die naar zijn moeder hebben gestuurd, want zij was de abonnee, en die zegt niets gekregen te hebben.
Maar daarom zei ik al eerder, zijn moeder heeft volgens TS problemen met geld, dus het hele 'ik heb geen herinnering of aanmaning gekregen' zou ik dan als ik TS was met een korreltje zout nemen, want het lijkt me niet zo dat die brieven voor de leuk zijn overgeslagen door KPN, of zijn weg gegooid door PostNL.
Nee, gebaseerd op de informatie die TS geeft denk ik dat dit gewoon het zoveelste hoofdstuk is (helaas) in de situatie van TS' moeder & geld, en mag hij het voor de zoveelste keer oplossen. Dat is uitermate onprettig, want het kost TS dus in dit geval geld, maar het is wel de kortste weg om grotere problemen te voorkomen.
Dan kun je zeggen 'moet je die moeder als zoon zijnde echt weer uit de shit helpen want zo komt er nooit een eind aan', en dat is waar, maar ik zou het, als het mijn moeder betrof, ook niet over mijn hart kunnen verkrijgen om me om te draaien en te zeggen 'zoek het maar uit'.
Geen aanmaningen.quote:Op woensdag 2 december 2020 11:22 schreef K.loon het volgende:
[..]
Dan hebben ze je in die tijd dus al 2 aanmaningen gestuurd die jij hebt genegeerd of ben ik nou gek?
Je maakt mij niet wijs dat een bedrijf na het sturen van de initiële rekening meteen de boel naar een deurwaarder stuurt.. volgens mij mag dat helemaal niet.quote:
Bron: Nibudquote:Incassobureau en deurwaarder
Een incassobureau int schulden in opdracht van een schuldeiser. Als u niet betaalt, kunnen zij een deurwaarder inschakelen die wettelijk meer mag. Wat kunt u doen als u hiermee te maken krijgt?
U krijgt pas met een incassobureau te maken als u na meerdere aanmaningen een rekening niet betaalt. Betaalt u dan nog steeds niet? Dan kan de schuldeiser een deurwaarder inschakelen. Als u met een incassobureau of deurwaarder te maken krijgt, komen er extra kosten boven op de oorspronkelijke rekening.
Als het allemaal achteraf wel blijkt te kloppen en je hebt nu onterecht betaald omdat zij lopen te klooien, krijg je het ook wel weer terugquote:Op woensdag 2 december 2020 12:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Geen aanmaningen.
Edit : omdat in het systeem er simpelweg iets open staat van langer dan 31 dagen, ik zei al, er is nogal wat langs elkaar heen gegaan.
Maar goed, ze zijn er mee bezig en ik ben voorlopig weer xx euro armer.
Daarom is er betaalt inderdaad.quote:Op woensdag 2 december 2020 12:24 schreef K.loon het volgende:
[..]
Als het allemaal achteraf wel blijkt te kloppen en je hebt nu onterecht betaald omdat zij lopen te klooien, krijg je het ook wel weer terug
Mwah zijn moeder zal het terug krijgen en omdat ze rood staat moet hij maar afwachten of hij er nog wat van terug ziet.quote:Op woensdag 2 december 2020 12:24 schreef K.loon het volgende:
[..]
Als het allemaal achteraf wel blijkt te kloppen en je hebt nu onterecht betaald omdat zij lopen te klooien, krijg je het ook wel weer terug
Natuurlijk kan je dat wel. Soms is helpen geen helpen maar ben je een enabler.quote:Op woensdag 2 december 2020 12:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nou heb ik heel lang niks meer gegeven, maar ja, bij deurwaarders en dergelijke kun je je moeder niet laten zitten, dat bedoelde ik eerder met schuld gevoel, maar enfin dat is r&p achtig.
Tja makkelijker gezegd dan gedaan allemaal.quote:Op woensdag 2 december 2020 12:50 schreef Elpis het volgende:
[..]
Mwah zijn moeder zal het terug krijgen en omdat ze rood staat moet hij maar afwachten of hij er nog wat van terug ziet.
[..]
Natuurlijk kan je dat wel. Soms is helpen geen helpen maar ben je een enabler.
Zou https://www.humanitas.nl/themas/thuis-administratie/ iets voor haar kunnen zijn?
Alsof ik dit niet al 100x tegen dr heb gezegd..quote:Op woensdag 2 december 2020 12:43 schreef spoorrails het volgende:
Sowieso TS
Als incasso toch langs komt geef je aan dat je contact heb gehad met kpn, liefst op papier. En dat kpn fout heeft gemaakt, dit bevestigd heeft en ermee bezig is, dit is vaak al voldoende.
Mbt altijd rood staan, kan je niet geld lenen om dat laten verdwijnen, je betaald zo'n 17% rente op betaalrekening, nergens is dat hoger. Met jasr heb je die lening afgelost.
Klinkt niet als een incidenteel iets, dus ik zou die 'geen wanbetaler' visie bijstellen.. Maar het kan nooit kwaad om d'r een beetje te helpen/coachen, alleen zou ik dan even een fase eerder gaan zitten, want incasso en andere shit kost doorgaans alleen maar meer geld, en da's mooi kut als het initiële bedrag al lastig te voldoen is.quote:Op woensdag 2 december 2020 12:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Daarom is er betaalt inderdaad.
En ik vertel hier wat mij werd verteld aan de telefoon.
KPN systeem denkt immers ook dat ze nog steeds abo is en ziet niet dat er 22okt is opgezegd.
Die rekening stamt ook van die datum af van oktober, dus ik geloof best dat een en ander langs elkaar heen is gegaan maar dat het systeem ook automatisch de boel heeft doorgezet.
Maar rommelig is het wel ja, dit is al de tweede keer deze week bij haar, gisteren nog zorgverzekering ook xx euro anders deurwaarder.
Ze is geen wanbetaler zou ik zeggen maar wel altijd gekloot met betalingsregelingen en schulden en maar uitstellen.
Nou heb ik heel lang niks meer gegeven, maar ja, bij deurwaarders en dergelijke kun je je moeder niet laten zitten, dat bedoelde ik eerder met schuld gevoel, maar enfin dat is r&p achtig.
Ik hoop dat het goed word opgelost en ik de komende 20 jaar nog mijn geld nog terug krijg.
Ze wil geen hulp, maar nu ben je dus wederom de kastanjes uit het vuur aan het vissen..quote:Op woensdag 2 december 2020 13:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Tja makkelijker gezegd dan gedaan allemaal.
Ze wil niks qua hulp.
En zat keren ook gewoon niks gegeven ongeacht consequenties, maar voor mij zijn er nou eenmaal grenzen hoe irritant dat ook is.
Nou inderdaad. Ze wil wel 'hulp', maar alleen de hulp die haar het beste uitkomt.quote:Op woensdag 2 december 2020 13:09 schreef K.loon het volgende:
[..]
Ze wil geen hulp, maar nu ben je dus wederom de kastanjes uit het vuur aan het vissen..
Ain't it always?quote:Op woensdag 2 december 2020 13:43 schreef Elpis het volgende:
[..]
Nou inderdaad. Ze wil wel 'hulp', maar alleen de hulp die haar het beste uitkomt.
Kijk ik weet het heus wel en help haar al jaren niet meer, maar ja toen was het ook nog niet zo dringend.quote:Op woensdag 2 december 2020 13:43 schreef Elpis het volgende:
[..]
Nou inderdaad. Ze wil wel 'hulp', maar alleen de hulp die haar het beste uitkomt.
Wat is nou eigenlijk het probleem? Als je moeder de factuur betaalt is het toch opgelost?quote:Op woensdag 2 december 2020 08:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ah zucht, probleem geval moeder.
Zij had van de maand oktober blijkbaar nog een openstaande rekening bij kpn.
Maar ergens in november was ze overgestapt naar tmobile.
Kpn wil nu beweren dat ze haar kunnen afsluiten als ze nu meteen vandaag niet zou betalen.
Dit lijkt mij ietwat sterk.
Mobiel/tv + internet verloopt via tmobile en daar betaalt ze dus ook al.
Maw in hoeverre klopt het wat kpn zegt?
Ikzelf denk ja ze moet de rekening nog betalen, maar ze neemt inmiddels tv internet etc dienst af bij een ander?
Dus dat kan helemaal niet door een derde als t ware worden afgesloten?
Of mis ik nou iets in dit verhaal als het ware?
Je haalt hier een heleboel dingen door elkaar.quote:Op woensdag 2 december 2020 10:22 schreef K.loon het volgende:
Kweenie hoor, maar de kabel is niet van KPN volgens mij.. er komt een signaal uit die kabel, wat door de router van KPN gebruikt wordt om KPN webz te leveren.. die router kunnen ze op afstand decoden zodat hij niet meer doorgeeft en je smartcard kunnen ze op afstand uitzetten.
Als het goed is heb je bij T-mobile een nieuwe router en smart card gekregen, waar KPN niks mee kan, en dus kunnen ze prima hun smartcard en router uit willen zetten, maar als die niet benaderbaar zijn kunnen ze hem dus ook niet uitzetten toch?.. en zowel, kun je met de T-mobile card en router dan toch gewoon het net op en TV kijken?
Ontkende ik dat dan?quote:Op woensdag 2 december 2020 15:47 schreef Fred het volgende:
[..]
Je haalt hier een heleboel dingen door elkaar.
KPN is wel degelijk eigenaar van deze kabels, smartcards zijn niet van toepassing bij deze techniek.
Zeker, je hebt het letterlijk getypt:quote:
quote:Op woensdag 2 december 2020 10:22 schreef K.loon het volgende:
Kweenie hoor, maar de kabel is niet van KPN volgens mij..
KPN en T-Mobile maken geen gebruik van smartcards.quote:Smartcards zijn voor je TV kanalen
Nee, KPN heeft wel degelijk de mogelijkheid om de aanwezige KPN koperlijn (op afstand) onbruikbaar te maken.quote:maar je router is ook gecodeerd, die is voor je internet, en die kunnen zo op afstand uitzetten. Volgens mij als je dan die router van de kabel haalt, en je hangt de (op een andere provider) werkende en netjes betaalde router van je buurman aan jouw kabel, zou die gewoon moeten werken toch?
Wat je hier beschrijft is van toepassing bij Ziggo, niet bij KPN.quote:Als je op een nieuw adres een nieuw abo krijgt, hang je dat ding eraan, en dan moet hij vaak even wachten op de volgende nieuwe klanten activatie ronde van hun server, die een seintje aan jouw router geeft dat hij mag gaan leveren.. Smartcard idem trouwens, maar dat was idd niet the issue.
Dat mogen ze wel degelijk. T-Mobile vereist een werkende ISRA. Als KPN je ISRA onbruikbaar maakt als gevolg van een juridisch geschil is dat niet het probleem van T-Mobile.quote:The issue was, of KPN van buitenaf kon zorgen dat die hele inkomende kabel 'internet' of signaalloos wordt, en volgens mij mogen ze dat niet, omdat je nieuwe provider waar jij dan al klant bent, niet kan leveren, terwijl ze wel aan KPN betalen voor het gebruik van het netwerk. KPN moet niet van hun issue met jou, een probleem voor provider X hun gaan maken waardoor ze niet kunnen leveren waarvoor hun klant betaalt. Lijkt me niet helemaal Ok.
Bij mij was het vorig jaar toch nog een fysieke monteur die kabeltjes in de wijkcentrale omzette. Ik heb er toen naast gestaan omdat er wat onduidelijkheid was over welke koperdraad nou van mij was en welke van de buren.quote:Op woensdag 2 december 2020 16:15 schreef K.loon het volgende:
[..]
Ontkende ik dat dan?
Smartcards zijn voor je TV kanalen, maar je router is ook gecodeerd, die is voor je internet, en die kunnen zo op afstand uitzetten. Volgens mij als je dan die router van de kabel haalt, en je hangt de (op een andere provider) werkende en netjes betaalde router van je buurman aan jouw kabel, zou die gewoon moeten werken toch?
Als je op een nieuw adres een nieuw abo krijgt, hang je dat ding eraan, en dan moet hij vaak even wachten op de volgende nieuwe klanten activatie ronde van hun server, die een seintje aan jouw router geeft dat hij mag gaan leveren.. Smartcard idem trouwens, maar dat was idd niet the issue. The issue was, of KPN van buitenaf kon zorgen dat die hele inkomende kabel 'internet' of signaalloos wordt, en volgens mij mogen ze dat niet, omdat je nieuwe provider waar jij dan al klant bent, niet kan leveren, terwijl ze wel aan KPN betalen voor het gebruik van het netwerk. KPN moet niet van hun issue met jou, een probleem voor provider X hun gaan maken waardoor ze niet kunnen leveren waarvoor hun klant betaalt. Lijkt me niet helemaal Ok.
TS stelt steeds dat het niet om hem gaat.quote:Op woensdag 2 december 2020 14:17 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Wat is nou eigenlijk het probleem? Als je moeder de factuur betaalt is het toch opgelost?
Nee. TS gaat het om het WGR deel, en niét om het R&P deel, dus helemaal niks 'schopje R&P'.quote:Op woensdag 2 december 2020 18:57 schreef Coco het volgende:
[..]
TS stelt steeds dat het niet om hem gaat.
Maar het gaat juist alleen maar om hem, want hij wil weer gaan dokken voor zijn moeder en zo haar wanbetalers gedrag in stand te houden dat al meer dan 20 jaar duurt.
Laat haar maar nu eens tegen de lamp lopen, dat is de enige oplossing. Hoe moeilijk dat ook is bij familie. Je zal zien dat het juist helpt.
Schopje R&P
Hmkay, naja, ik wist niet dat KPN echt overal de eigenaar is van het netwerk.. hier wel, maar in mijn vorige huis niet volgens mij, daar stond iets anders op het kastje in de meterkast. Net gecheckt, hier staat alleen op de glasvezel(die ik niet gebruik) maar KPN.quote:Op woensdag 2 december 2020 18:38 schreef Fred het volgende:
[..]
Zeker, je hebt het letterlijk getypt:
[..]
[..]
KPN en T-Mobile maken geen gebruik van smartcards.
[..]
Nee, KPN heeft wel degelijk de mogelijkheid om de aanwezige KPN koperlijn (op afstand) onbruikbaar te maken.
[..]
Wat je hier beschrijft is van toepassing bij Ziggo, niet bij KPN.
[..]
Dat mogen ze wel degelijk. T-Mobile vereist een werkende ISRA. Als KPN je ISRA onbruikbaar maakt als gevolg van een juridisch geschil is dat niet het probleem van T-Mobile.
Alle telefoon kabels zijn eigendom van netwerkNL. 1 keer raden wie daar de eigenaar van is.quote:Op woensdag 2 december 2020 10:22 schreef K.loon het volgende:
Kweenie hoor, maar de kabel is niet van KPN volgens mij.. er komt een signaal uit die kabel, wat door de router van KPN gebruikt wordt om KPN webz te leveren.. die router kunnen ze op afstand decoden zodat hij niet meer doorgeeft en je smartcard kunnen ze op afstand uitzetten.
Als het goed is heb je bij T-mobile een nieuwe router en smart card gekregen, waar KPN niks mee kan, en dus kunnen ze prima hun smartcard en router uit willen zetten, maar als die niet benaderbaar zijn kunnen ze hem dus ook niet uitzetten toch?.. en zowel, kun je met de T-mobile card en router dan toch gewoon het net op en TV kijken?
Dat is niet helemaal waar, voor de wet maakt het niet uit wie de aanmaning stuurt, dat mag ook door de deurwaarder gebeuren. Al is dat een dure optie.quote:Op woensdag 2 december 2020 12:23 schreef K.loon het volgende:
[..]
Je maakt mij niet wijs dat een bedrijf na het sturen van de initiële rekening meteen de boel naar een deurwaarder stuurt.. volgens mij mag dat helemaal niet.
[..]
Bron: Nibud
Zover ik weet is t-mobile in de meeste regios ook WBA klant, wat betekend dat ze geen eigen apparatuur in de wijkcentrale hebben, oftewel het wederverkopen van kpn producten.quote:Op woensdag 2 december 2020 18:38 schreef Fred het volgende:
[..]
Zeker, je hebt het letterlijk getypt:
[..]
[..]
KPN en T-Mobile maken geen gebruik van smartcards.
[..]
Nee, KPN heeft wel degelijk de mogelijkheid om de aanwezige KPN koperlijn (op afstand) onbruikbaar te maken.
[..]
Wat je hier beschrijft is van toepassing bij Ziggo, niet bij KPN.
[..]
Dat mogen ze wel degelijk. T-Mobile vereist een werkende ISRA. Als KPN je ISRA onbruikbaar maakt als gevolg van een juridisch geschil is dat niet het probleem van T-Mobile.
Ze gaan wel in steeds meer regio's naar odf gelukkigquote:Op woensdag 16 december 2020 16:00 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Zover ik weet is t-mobile in de meeste regios ook WBA klant, wat betekend dat ze geen eigen apparatuur in de wijkcentrale hebben, oftewel het wederverkopen van kpn producten.
Dat bedrijf heet ook KPN NetwerkNLquote:Op woensdag 16 december 2020 15:50 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Alle telefoon kabels zijn eigendom van netwerkNL. 1 keer raden wie daar de eigenaar van is.
Naar klanten geven ze zich tegenwoordig uit als Netwerknl, het kpn logo gebruiken ze ook niet meer, het blijft slechts een wassen neus.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:57 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Dat bedrijf heet ook KPN NetwerkNL
https://www.kpnnetwerk.nl/quote:Op woensdag 16 december 2020 16:58 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Naar klanten geven ze zich tegenwoordig uit als Netwerknl, het kpn logo gebruiken ze ook niet meer, het blijft slechts een wassen neus.
Kunnen en mogen zijn twee verschillende dingen.quote:Op woensdag 2 december 2020 11:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
KPN is eigenaar van de kabel in de grond. Dat T-mobile over diezelfde lijn iets aanbiedt is leuk, maar de kabel is en blijft van KPN. Dus als KPN echt moeilijk wil gaan doen kunnen ze als het moet zijn bij wijze van gewoon die kabel doorknippen.
Eerste gedachte is : fraude? Hoe is dit bericht binnen gekomen?quote:Op woensdag 2 december 2020 09:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Volgens de kpn klantenservice is een regeling niet mogelijk en moet het echt vandaag worden betaalt, ikzelf heb eigenlijk niet vaak gehoord van zo’n korte betalingstermijn.
Er zijn zover ik weet geen herinneringen binnen gekomen.
Nee het klopte, ik heb zelf met kpn gebeld namens m’n moeder omdat ze er inderdaad op een gegeven moment niets meer van begreep.quote:Op maandag 28 december 2020 09:33 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Eerste gedachte is : fraude? Hoe is dit bericht binnen gekomen?
Oh! misschien was afsluiting door kpn toch een idee geweest . Al stoppen daar de abonnementen niet mee. Tering, 120 euroquote:Op maandag 28 december 2020 09:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Behalve naar mij natuurlijk omdat moesje de bitch al die maanden 120eu aan datingsites, per maand, zit uit te geven.
Lesson learned once again, dit keer permanent.
Yep zo’n 12 maanden contract wat blijkbaar al sinds medio dit jaar is gaan lopen.. enig idee hoe ik me dan voel?quote:Op maandag 28 december 2020 09:38 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Oh! misschien was afsluiting door kpn toch een idee geweest . Al stoppen daar de abonnementen niet mee. Tering, 120 euro
Wil je er nog een R&P-topic van maken of wil je het houden bij WGR?quote:Op maandag 28 december 2020 09:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Yep zo’n 12 maanden contract wat blijkbaar al sinds medio dit jaar is gaan lopen.. enig idee hoe ik me dan voel?
Want je denkt je eigen moeder zit in de shit dus je wil uit instinct helpen en doe je dan ook.
Ze is goed wat betreft schuldgevoel aanpraten, maar het is echt nu afgelopen wat mij betreft, never again.
Die 115 EU wat ik in december kwijt ben aan haar, zie ik denk ik nooit meer terug, maar goed ik heb de mazzel dat ik alles behalve schulden heb.
Nou nee ik hou het hier en reageer ook verder niet meer.quote:Op maandag 28 december 2020 10:01 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Wil je er nog een R&P-topic van maken of wil je het houden bij WGR?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |