Er was blijkbaar iets mis gegaan in oktober.quote:
`quote:Op woensdag 2 december 2020 09:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Er was blijkbaar iets mis gegaan in oktober.
De laatste maand wat nog overliep in november zeg maar voor de overstap, is wel gewoon betaalt.
Maar dit beantwoord mijn vraag niet.
Lijkt mij juridisch gezien niet in de haak.quote:Op woensdag 2 december 2020 09:04 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
`
KPN zal de KPN verbinding afsluiten, die heeft ze opzich niet meer dus kan KPN de KPN verbinding ook niet afsluiten.
Echter gaat de tmobile verbinding via het zelfde kabeltje als de KPN verbinding, kans is aanwezig dat KPN zijn administratie niet op orde heeft en het kabeltje afsluit, dan zit ze zonder tmobile
Die rekening zal ook wel betaalt worden, hoewel dat dreigen van nu vandaag onmiddelijk wel wat vreemd is.quote:Op woensdag 2 december 2020 09:05 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Afsluiting vanuit kpn lijkt mij ongebruikelijk. De vraag is wel in hoeverre kpn een derde is, aangezien het netwerk van hen is. Ze kunnen zover ik weet die aan/uit knop wel bedienen.
Maar zoals hierboven al gesteld: waarom niet nu betalen. Moet toch gebeuren.
vast niet, maar de kans is aannemelijk dat het wel gebeurd, nogmaals: zoek vandaag contact met KPN en los het op, gezeik komt er aan anders en de kosten lopen ook op.quote:Op woensdag 2 december 2020 09:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Lijkt mij juridisch gezien niet in de haak.
Bedoel bij een rechtszaak zou kpn dan geen poot hebben om op te staan.
Maar goed ik kijk nog even wat andere er eventueel over te zeggen hebben.
Ze had al contact opgenomen, ik heb haar geadviseerd met tmobile ook even contact op te nemen in hoeverre het klopt, maar ja die zijn blijkbaar steeds in gesprek dus denk ik dan vraag ik het ondertussen hier wel.quote:Op woensdag 2 december 2020 09:06 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
vast niet, maar de kans is aannemelijk dat het wel gebeurd, nogmaals: zoek vandaag contact met KPN en los het op, gezeik komt er aan anders en de kosten lopen ook op.
Ach, zijn allemaal geautomatiseerde berichten. Ze moeten er toch iets in zetten om wanbetalers te bewegen snel te betalen.quote:Op woensdag 2 december 2020 09:06 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Die rekening zal ook wel betaalt worden, hoewel dat dreigen van nu vandaag onmiddelijk wel wat vreemd is.
Volgens de kpn klantenservice is een regeling niet mogelijk en moet het echt vandaag worden betaalt, ikzelf heb eigenlijk niet vaak gehoord van zo’n korte betalingstermijn.quote:Op woensdag 2 december 2020 09:09 schreef Fred het volgende:
[..]
Ach, zijn allemaal geautomatiseerde berichten. Ze moeten er toch iets in zetten om wanbetalers te bewegen snel te betalen.
Log anders ff in op de Mijn KPN omgeving van je moeder, dan kan je zo alle facturen terug zien.quote:Op woensdag 2 december 2020 09:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Volgens de kpn klantenservice is een regeling niet mogelijk en moet het echt vandaag worden betaalt, ikzelf heb eigenlijk niet vaak gehoord van zo’n korte betalingstermijn.
Er zijn zover ik weet geen herinneringen binnen gekomen.
Ze heeft gebeld met klantenservice kpn, die zien dat het klopt, geen idee ook wat haar mijn kpn gegevens zijn, die weet ze zelf volgens mij niet eens.quote:Op woensdag 2 december 2020 09:13 schreef Fred het volgende:
[..]
Log anders ff in op de Mijn KPN omgeving van je moeder, dan kan je zo alle facturen terug zien.
En als er geen factuur is, kan het natuurlijk ook phising zijn.
Omdat ik twijfel aan het gedreig en de korte termijn.quote:Op woensdag 2 december 2020 09:15 schreef F.Sinatra het volgende:
Maar okay, het lijkt dus te kloppen zeg je. Je moeder wilt betalen geef je aan. Waarom dan niet vandaag? Dan ben je toch van alle gezeur af?
Nu komt de aap uit de mouwquote:Op woensdag 2 december 2020 09:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Omdat ik twijfel aan het gedreig en de korte termijn.
Kan zijn dat iemand hier daar meer vanaf wist.
En zij zelf staat altijd rood, dus drie keer raden bij wie er geld gebietst moet worden.
Aha, dan hebben ze vast al eens de factuur proberen af te schrijven in oktober.quote:Op woensdag 2 december 2020 09:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Omdat ik twijfel aan het gedreig en de korte termijn.
Kan zijn dat iemand hier daar meer vanaf wist.
En zij zelf staat altijd rood, dus drie keer raden bij wie er geld gebietst moet worden.
Dat weet ik niet 100% zeker, wel dat er geen herinneringen binnen zijn gekomen.quote:Op woensdag 2 december 2020 09:20 schreef Fred het volgende:
[..]
Aha, dan hebben ze vast al eens de factuur proberen af te schrijven in oktober.
quote:Op woensdag 2 december 2020 09:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Er zijn zover ik weet geen herinneringen binnen gekomen.
Je wisselt nogal qua overtuigingquote:Op woensdag 2 december 2020 09:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat weet ik niet 100% zeker, wel dat er geen herinneringen binnen zijn gekomen.
Nee maar ik herken na al die jaren wel de leugens zeg maar.quote:Op woensdag 2 december 2020 09:38 schreef tombolafan het volgende:
[..]
[..]
Je wisselt nogal qua overtuiging
Controleer jij alle post van je moeder?
Dat was de vraag dan ook, in hoeverre kunnen ze afsluiten.quote:Op woensdag 2 december 2020 10:22 schreef K.loon het volgende:
Kweenie hoor, maar de kabel is niet van KPN volgens mij.. er komt een signaal uit die kabel, wat door de router van KPN gebruikt wordt om KPN webz te leveren.. die router kunnen ze op afstand decoden zodat hij niet meer doorgeeft en je smartcard kunnen ze op afstand uitzetten.
Als het goed is heb je bij T-mobile een nieuwe router en smart card gekregen, waar KPN niks mee kan, en dus kunnen ze prima hun smartcard en router uit willen zetten, maar als die niet benaderbaar zijn kunnen ze hem dus ook niet uitzetten toch?.. en zowel, kun je met de T-mobile card en router dan toch gewoon het net op en TV kijken?
Dat vind ik dan ook wel weer raar, dat is het dus echt niet, die kwam in november en is gewoon betaalt.quote:Op woensdag 2 december 2020 10:27 schreef Rene het volgende:
KPN betaal je toch achteraf dacht ik? Dus het is een afrekening.
Verzoek ze gewoon de betaalgeschiedenis te sturen en zo kan je de maanden nalopen. Dat recht heb je gewoon. De waarheid zal vast ergens liggen. Niet wachten op deurwaarders of anderszins. Is onnodig gedoe, kost veel en is jammer.quote:Op woensdag 2 december 2020 10:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat vind ik dan ook wel weer raar, dat is het dus echt niet, die kwam in november en is gewoon betaalt.
Ze noemen het dus een openstaande rekening van oktober.
Dus dat er daadwerkelijk iets langs elkaar heen is gegaan geloof ik nog wel.. dit keer.
Dus de laatste rekening is november, en dié is betaald, maar dit gaat om de rekening van de maand ervoor? Ik neem aan dat je moeder geen AI heeft maar dat gewoon elke keer handmatig doet (of niet)?quote:Op woensdag 2 december 2020 10:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat vind ik dan ook wel weer raar, dat is het dus echt niet, die kwam in november en is gewoon betaalt.
Ze noemen het dus een openstaande rekening van oktober.
Dus dat er daadwerkelijk iets langs elkaar heen is gegaan geloof ik nog wel.. dit keer.
Het ligt ingewikkelder, tmobile zegt : ze kunnen niks afsluiten want dat kan domweg niet, alles loopt via tmobile en niet kpn.quote:Op woensdag 2 december 2020 10:29 schreef Rene het volgende:
[..]
Verzoek ze gewoon de betaalgeschiedenis te sturen en zo kan je de maanden nalopen. Dat recht heb je gewoon. De waarheid zal vast ergens liggen. Niet wachten op deurwaarders of anderszins. Is onnodig gedoe, kost veel en is jammer.
Uitzetten doen je in de hardware, er zit geen datakraantje buiten in de stoep.. Als je binnen je nieuwe T-mobile spul hebt draaien, kunnen ze niks. Dan gooien ze dat shutdown signaal het net op, en zodra die KPN router en/of card weer online komen, zal dat geblokkeerd worden.quote:Op woensdag 2 december 2020 10:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat was de vraag dan ook, in hoeverre kunnen ze afsluiten.
Maar ja als ze via het netwerk toch de boel kunnen stopzetten want hun kabels of whatever, ik vraag het me dus af.
Wat betreft wel of niet rekening betalen, dat komt van mijn rekening he.. niet zo vreemd dat ik op zoek ben naar uitstel gezien de feestdagen vanwege een klote moeder die niet met geld om kan gaan.
Als blijkt dat ze niet zomaar kunnen uitstellen voel ik me toch minder schuldig als ik kan zeggen zoek het zelf ff lekker uit in plaats van 20 jaar lang bij je zoon bietsen.
Wijkcentrales zijn tegenwoordig op afstand bedienbaar, KPN kan gewoon het volledige signaal naar de woning blokkerenquote:Op woensdag 2 december 2020 10:22 schreef K.loon het volgende:
Kweenie hoor, maar de kabel is niet van KPN volgens mij.. er komt een signaal uit die kabel, wat door de router van KPN gebruikt wordt om KPN webz te leveren.. die router kunnen ze op afstand decoden zodat hij niet meer doorgeeft en je smartcard kunnen ze op afstand uitzetten.
Als het goed is heb je bij T-mobile een nieuwe router en smart card gekregen, waar KPN niks mee kan, en dus kunnen ze prima hun smartcard en router uit willen zetten, maar als die niet benaderbaar zijn kunnen ze hem dus ook niet uitzetten toch?.. en zowel, kun je met de T-mobile card en router dan toch gewoon het net op en TV kijken?
Ook als je geen klant bij hen bent? Lijkt me sterk. Dan kan XS4all een Ziggo klant zonder signaal zetten? Of is dat KPN dingetje omdat zij netwerk beheerder zijn? Dan vind ik het misbruik van een monopolie positie.quote:Op woensdag 2 december 2020 10:49 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
Wijkcentrales zijn tegenwoordig op afstand bedienbaar, KPN kan gewoon het volledige signaal naar de woning blokkeren
Dat is dan meer DIG dan WGR, is het niet?quote:Op woensdag 2 december 2020 10:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Dat was de vraag dan ook, in hoeverre kunnen ze afsluiten.
Maar ja als ze via het netwerk toch de boel kunnen stopzetten want hun kabels of whatever, ik vraag het me dus af.
KPN is eigenaar van de kabel in de grond. Dat T-mobile over diezelfde lijn iets aanbiedt is leuk, maar de kabel is en blijft van KPN. Dus als KPN echt moeilijk wil gaan doen kunnen ze als het moet zijn bij wijze van gewoon die kabel doorknippen.quote:Op woensdag 2 december 2020 10:53 schreef K.loon het volgende:
[..]
Ook als je geen klant bij hen bent? Lijkt me sterk. Dan kan XS4all een Ziggo klant zonder signaal zetten? Of is dat KPN dingetje omdat zij netwerk beheerder zijn? Dan vind ik het misbruik van een monopolie positie.
Mwah gezien het volgens kpn al bij een incassobureau ligt niet.quote:Op woensdag 2 december 2020 10:54 schreef baskick het volgende:
[..]
Dat is dan meer DIG dan WGR, is het niet?
Aangezien KPN de administratie niet op orde heeft is dit zeer aannemelijk dat dit gebeurdquote:Op woensdag 2 december 2020 10:53 schreef K.loon het volgende:
[..]
Ook als je geen klant bij hen bent? Lijkt me sterk. Dan kan XS4all een Ziggo klant zonder signaal zetten? Of is dat KPN dingetje omdat zij netwerk beheerder zijn? Dan vind ik het misbruik van een monopolie positie.
Incassobureau? Over een rekening van een maand geleden, of zelfs deze maand?quote:Op woensdag 2 december 2020 11:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Mwah gezien het volgens kpn al bij een incassobureau ligt niet.
Er is een ticket gemaakt en dat duurt even allemaal, er is dus iets administratiefs niet goed gegaan.
Ze kunnen het niet afsluiten trouwens, het kan wel zijn dat er eigenlijk twee signalen naast elkaar lopen, dat die van kpn dan stopt maar de boel toch goed werkt want tmobile signaal loopt gewoon door.
Dus al met al een hoop gedoe, aangeraden word (zoals ik al vermoedde) de rekening gewoon te betalen om extra kosten te voorkomen want nu het ticket loopt word dat later weer gecorrigeerd, maar een incassobureau krijgt dit te laat mee vanuit het systeem.
True, ik heb ook gezeik genoeg gehad met die figuren, ik zit nu bij Ziggo, en dat zijn ook niet bepaald de meest heldere sterren aan het firnament.quote:Op woensdag 2 december 2020 11:03 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
Aangezien KPN de administratie niet op orde heeft is dit zeer aannemelijk dat dit gebeurd
Volgens KPN ligt het bij een incassobureau ja, zou niet weten waarom ik daarover zou liegen.quote:Op woensdag 2 december 2020 11:16 schreef K.loon het volgende:
[..]
Incassobureau? Over een rekening van een maand geleden, of zelfs deze maand?
Mijn bullshit alarm gaat af. Of jij lult uit je nek en deze shit loopt al veel langer, of er zit daar aan de foon iemand te slaan met een stok die niet bestaat (en dat betwijfel ik).
[..]
True, ik heb ook gezeik genoeg gehad met die figuren, ik zit nu bij Ziggo, en dat zijn ook niet bepaald de meest heldere sterren aan het firnament.
Heel zwart-wit wel ja, maar ik denk dat het juridisch toch iets lastiger ligt.. T-Mobile betaalt namelijk wel knaken aan KPN voor het gebruik, en ze sluiten dan dus een klant van hun klant af om een dispuutje wat zij hebben met een ex-klant.quote:Op woensdag 2 december 2020 11:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
KPN is eigenaar van de kabel in de grond. Dat T-mobile over diezelfde lijn iets aanbiedt is leuk, maar de kabel is en blijft van KPN. Dus als KPN echt moeilijk wil gaan doen kunnen ze als het moet zijn bij wijze van gewoon die kabel doorknippen.
Dan hebben ze je in die tijd dus al 2 aanmaningen gestuurd die jij hebt genegeerd of ben ik nou gek?quote:Op woensdag 2 december 2020 11:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Volgens KPN ligt het bij een incassobureau ja, zou niet weten waarom ik daarover zou liegen.
Als ik de regels naloop van kpn, kan dit als het een rekening betreft van langer dan 31 dagen geleden en dat klopt dus wel.
Dateert van 22 oktober en dat is ook de dag dat ze overstapte volgens hun eigen bevestigingsmail.
Nee, ze hebben hem niets gestuurd lijkt mij, het lijkt me dan dat ze die naar zijn moeder hebben gestuurd, want zij was de abonnee, en die zegt niets gekregen te hebben.quote:Op woensdag 2 december 2020 11:22 schreef K.loon het volgende:
[..]
Dan hebben ze je in die tijd dus al 2 aanmaningen gestuurd die jij hebt genegeerd of ben ik nou gek?
Ja ok, het is niet TS, maar zijn ma, maar je begrijpt wat ik bedoel right?quote:Op woensdag 2 december 2020 11:29 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, ze hebben hem niets gestuurd lijkt mij, het lijkt me dan dat ze die naar zijn moeder hebben gestuurd, want zij was de abonnee, en die zegt niets gekregen te hebben.
Maar daarom zei ik al eerder, zijn moeder heeft volgens TS problemen met geld, dus het hele 'ik heb geen herinnering of aanmaning gekregen' zou ik dan als ik TS was met een korreltje zout nemen, want het lijkt me niet zo dat die brieven voor de leuk zijn overgeslagen door KPN, of zijn weg gegooid door PostNL.
Nee, gebaseerd op de informatie die TS geeft denk ik dat dit gewoon het zoveelste hoofdstuk is (helaas) in de situatie van TS' moeder & geld, en mag hij het voor de zoveelste keer oplossen. Dat is uitermate onprettig, want het kost TS dus in dit geval geld, maar het is wel de kortste weg om grotere problemen te voorkomen.
Dan kun je zeggen 'moet je die moeder als zoon zijnde echt weer uit de shit helpen want zo komt er nooit een eind aan', en dat is waar, maar ik zou het, als het mijn moeder betrof, ook niet over mijn hart kunnen verkrijgen om me om te draaien en te zeggen 'zoek het maar uit'.
Geen aanmaningen.quote:Op woensdag 2 december 2020 11:22 schreef K.loon het volgende:
[..]
Dan hebben ze je in die tijd dus al 2 aanmaningen gestuurd die jij hebt genegeerd of ben ik nou gek?
Je maakt mij niet wijs dat een bedrijf na het sturen van de initiële rekening meteen de boel naar een deurwaarder stuurt.. volgens mij mag dat helemaal niet.quote:
Bron: Nibudquote:Incassobureau en deurwaarder
Een incassobureau int schulden in opdracht van een schuldeiser. Als u niet betaalt, kunnen zij een deurwaarder inschakelen die wettelijk meer mag. Wat kunt u doen als u hiermee te maken krijgt?
U krijgt pas met een incassobureau te maken als u na meerdere aanmaningen een rekening niet betaalt. Betaalt u dan nog steeds niet? Dan kan de schuldeiser een deurwaarder inschakelen. Als u met een incassobureau of deurwaarder te maken krijgt, komen er extra kosten boven op de oorspronkelijke rekening.
Als het allemaal achteraf wel blijkt te kloppen en je hebt nu onterecht betaald omdat zij lopen te klooien, krijg je het ook wel weer terugquote:Op woensdag 2 december 2020 12:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Geen aanmaningen.
Edit : omdat in het systeem er simpelweg iets open staat van langer dan 31 dagen, ik zei al, er is nogal wat langs elkaar heen gegaan.
Maar goed, ze zijn er mee bezig en ik ben voorlopig weer xx euro armer.
Daarom is er betaalt inderdaad.quote:Op woensdag 2 december 2020 12:24 schreef K.loon het volgende:
[..]
Als het allemaal achteraf wel blijkt te kloppen en je hebt nu onterecht betaald omdat zij lopen te klooien, krijg je het ook wel weer terug
Mwah zijn moeder zal het terug krijgen en omdat ze rood staat moet hij maar afwachten of hij er nog wat van terug ziet.quote:Op woensdag 2 december 2020 12:24 schreef K.loon het volgende:
[..]
Als het allemaal achteraf wel blijkt te kloppen en je hebt nu onterecht betaald omdat zij lopen te klooien, krijg je het ook wel weer terug
Natuurlijk kan je dat wel. Soms is helpen geen helpen maar ben je een enabler.quote:Op woensdag 2 december 2020 12:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nou heb ik heel lang niks meer gegeven, maar ja, bij deurwaarders en dergelijke kun je je moeder niet laten zitten, dat bedoelde ik eerder met schuld gevoel, maar enfin dat is r&p achtig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |