abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_196511272
Ah zucht, probleem geval moeder.

Zij had van de maand oktober blijkbaar nog een openstaande rekening bij kpn.
Maar ergens in november was ze overgestapt naar tmobile.

Kpn wil nu beweren dat ze haar kunnen afsluiten als ze nu meteen vandaag niet zou betalen.

Dit lijkt mij ietwat sterk.
Mobiel/tv + internet verloopt via tmobile en daar betaalt ze dus ook al.

Maw in hoeverre klopt het wat kpn zegt?

Ikzelf denk ja ze moet de rekening nog betalen, maar ze neemt inmiddels tv internet etc dienst af bij een ander?
Dus dat kan helemaal niet door een derde als t ware worden afgesloten?
Of mis ik nou iets in dit verhaal als het ware?
pi_196511318
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:02 schreef Dries4Ever het volgende:

Er was blijkbaar iets mis gegaan in oktober.
De laatste maand wat nog overliep in november zeg maar voor de overstap, is wel gewoon betaalt.

Maar dit beantwoord mijn vraag niet.

[ Bericht 3% gewijzigd door noodgang op 02-12-2020 10:29:51 ]
  woensdag 2 december 2020 @ 09:04:14 #3
405314 Dries4Ever
De enige echte Dries
pi_196511327
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Er was blijkbaar iets mis gegaan in oktober.
De laatste maand wat nog overliep in november zeg maar voor de overstap, is wel gewoon betaalt.

Maar dit beantwoord mijn vraag niet.
`
KPN zal de KPN verbinding afsluiten, die heeft ze opzich niet meer dus kan KPN de KPN verbinding ook niet afsluiten.
Echter gaat de tmobile verbinding via het zelfde kabeltje als de KPN verbinding, kans is aanwezig dat KPN zijn administratie niet op orde heeft en het kabeltje afsluit, dan zit ze zonder tmobile
Dus: vandaag bellen met KPN, ophelderen en betalen om gezeik te voorkomen
Fallus Gianticus .. .. ..
Op vrijdag 24 januari 2020 18:35 schreef SebbeSwensje het volgende:
Wolfheze Warriors! _O_
pi_196511340
Afsluiting vanuit kpn lijkt mij ongebruikelijk. De vraag is wel in hoeverre kpn een derde is, aangezien het netwerk van hen is. Ze kunnen zover ik weet die aan/uit knop wel bedienen.

Maar zoals hierboven al gesteld: waarom niet nu betalen. Moet toch gebeuren.
pi_196511342
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:04 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

`
KPN zal de KPN verbinding afsluiten, die heeft ze opzich niet meer dus kan KPN de KPN verbinding ook niet afsluiten.
Echter gaat de tmobile verbinding via het zelfde kabeltje als de KPN verbinding, kans is aanwezig dat KPN zijn administratie niet op orde heeft en het kabeltje afsluit, dan zit ze zonder tmobile
Lijkt mij juridisch gezien niet in de haak.
Bedoel bij een rechtszaak zou kpn dan geen poot hebben om op te staan.

Maar goed ik kijk nog even wat andere er eventueel over te zeggen hebben.
pi_196511355
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:05 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Afsluiting vanuit kpn lijkt mij ongebruikelijk. De vraag is wel in hoeverre kpn een derde is, aangezien het netwerk van hen is. Ze kunnen zover ik weet die aan/uit knop wel bedienen.

Maar zoals hierboven al gesteld: waarom niet nu betalen. Moet toch gebeuren.
Die rekening zal ook wel betaalt worden, hoewel dat dreigen van nu vandaag onmiddelijk wel wat vreemd is.
  woensdag 2 december 2020 @ 09:06:45 #7
405314 Dries4Ever
De enige echte Dries
pi_196511356
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Lijkt mij juridisch gezien niet in de haak.
Bedoel bij een rechtszaak zou kpn dan geen poot hebben om op te staan.

Maar goed ik kijk nog even wat andere er eventueel over te zeggen hebben.
vast niet, maar de kans is aannemelijk dat het wel gebeurd, nogmaals: zoek vandaag contact met KPN en los het op, gezeik komt er aan anders en de kosten lopen ook op.
Fallus Gianticus .. .. ..
Op vrijdag 24 januari 2020 18:35 schreef SebbeSwensje het volgende:
Wolfheze Warriors! _O_
pi_196511369
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:06 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

vast niet, maar de kans is aannemelijk dat het wel gebeurd, nogmaals: zoek vandaag contact met KPN en los het op, gezeik komt er aan anders en de kosten lopen ook op.
Ze had al contact opgenomen, ik heb haar geadviseerd met tmobile ook even contact op te nemen in hoeverre het klopt, maar ja die zijn blijkbaar steeds in gesprek dus denk ik dan vraag ik het ondertussen hier wel.
  woensdag 2 december 2020 @ 09:09:12 #9
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196511377
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:06 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Die rekening zal ook wel betaalt worden, hoewel dat dreigen van nu vandaag onmiddelijk wel wat vreemd is.
Ach, zijn allemaal geautomatiseerde berichten. Ze moeten er toch iets in zetten om wanbetalers te bewegen snel te betalen.
So we just called him Fred
pi_196511386
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:09 schreef Fred het volgende:

[..]

Ach, zijn allemaal geautomatiseerde berichten. Ze moeten er toch iets in zetten om wanbetalers te bewegen snel te betalen.
Volgens de kpn klantenservice is een regeling niet mogelijk en moet het echt vandaag worden betaalt, ikzelf heb eigenlijk niet vaak gehoord van zo’n korte betalingstermijn.
Er zijn zover ik weet geen herinneringen binnen gekomen.
  woensdag 2 december 2020 @ 09:13:46 #11
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196511425
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Volgens de kpn klantenservice is een regeling niet mogelijk en moet het echt vandaag worden betaalt, ikzelf heb eigenlijk niet vaak gehoord van zo’n korte betalingstermijn.
Er zijn zover ik weet geen herinneringen binnen gekomen.
Log anders ff in op de Mijn KPN omgeving van je moeder, dan kan je zo alle facturen terug zien.

En als er geen factuur is, kan het natuurlijk ook phising zijn.
So we just called him Fred
pi_196511435
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:13 schreef Fred het volgende:

[..]

Log anders ff in op de Mijn KPN omgeving van je moeder, dan kan je zo alle facturen terug zien.

En als er geen factuur is, kan het natuurlijk ook phising zijn.
Ze heeft gebeld met klantenservice kpn, die zien dat het klopt, geen idee ook wat haar mijn kpn gegevens zijn, die weet ze zelf volgens mij niet eens.
  PR en moderator woensdag 2 december 2020 @ 09:15:37 #13
490723 crew  F.Sinatra
The best is yet to come
pi_196511444
Maar okay, het lijkt dus te kloppen zeg je. Je moeder wilt betalen geef je aan. Waarom dan niet vandaag? Dan ben je toch van alle gezeur af?
"You only live once, and the way I live, once is enough."
pi_196511459
quote:
80s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:15 schreef F.Sinatra het volgende:
Maar okay, het lijkt dus te kloppen zeg je. Je moeder wilt betalen geef je aan. Waarom dan niet vandaag? Dan ben je toch van alle gezeur af?
Omdat ik twijfel aan het gedreig en de korte termijn.
Kan zijn dat iemand hier daar meer vanaf wist.

En zij zelf staat altijd rood, dus drie keer raden bij wie er geld gebietst moet worden.
  PR en moderator woensdag 2 december 2020 @ 09:18:04 #15
490723 crew  F.Sinatra
The best is yet to come
pi_196511480
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Omdat ik twijfel aan het gedreig en de korte termijn.
Kan zijn dat iemand hier daar meer vanaf wist.

En zij zelf staat altijd rood, dus drie keer raden bij wie er geld gebietst moet worden.
Nu komt de aap uit de mouw ;)

Je moeder zegt dat ze geen facturen/herinneringen heeft gekregen. Maar is dat daadwerkelijk zo?
Ik acht KPN een bedrijf die dit normaliter prima volgens de regeltjes zal doen.
"You only live once, and the way I live, once is enough."
  woensdag 2 december 2020 @ 09:19:31 #16
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196511502
Enige is idd dat ze het mogelijk afsluiten als er geen contact is / betaling.

Kunnen ze juridisch misschien niet sterk staan, omdat je moeder al bij een ander zit. Maar dat valt dan onder "foutje meneer, het is een geautomatiseerd proces"
  woensdag 2 december 2020 @ 09:20:35 #17
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196511515
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Omdat ik twijfel aan het gedreig en de korte termijn.
Kan zijn dat iemand hier daar meer vanaf wist.

En zij zelf staat altijd rood, dus drie keer raden bij wie er geld gebietst moet worden.
Aha, dan hebben ze vast al eens de factuur proberen af te schrijven in oktober.
So we just called him Fred
pi_196511654
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:20 schreef Fred het volgende:

[..]

Aha, dan hebben ze vast al eens de factuur proberen af te schrijven in oktober.
Dat weet ik niet 100% zeker, wel dat er geen herinneringen binnen zijn gekomen.
pi_196511778
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]


Er zijn zover ik weet geen herinneringen binnen gekomen.
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat weet ik niet 100% zeker, wel dat er geen herinneringen binnen zijn gekomen.
Je wisselt nogal qua overtuiging ;)

Controleer jij alle post van je moeder?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_196512251
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:38 schreef tombolafan het volgende:

[..]

[..]

Je wisselt nogal qua overtuiging ;)

Controleer jij alle post van je moeder?
Nee maar ik herken na al die jaren wel de leugens zeg maar.
Dit zijn dingen die je op een gegeven moment weet qua waar ze wel en niet over eerlijk is.

Dat er aan de kant van kpn voor de overstap iets mis is gegaan, is niet zo bizar, dat gebeurt wel vaker als ik zo google.
Maar die rare harde houding van nu vandaag meteen betalen, kpn lijkt nogal eigen regels te hanteren als ik op hun forum over soortgelijke klachten kijk.
  Moderator / Redactie FP woensdag 2 december 2020 @ 10:16:27 #21
221644 crew  timmmmm
Sp3c lives matter
pi_196512344
Waarom is het relevant of ze je moeder af kunnen sluiten of niet?

Volgende stap is hoe dan ook de deurwaarder, want linksom of rechtsom krijgen ze nog geld.
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 10:17:46 #22
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_196512361
dus er is een issue, je moeder heeft helaas een historie van rood staan en wellicht ook wel vaker niet/te laat betalen, en nu verwacht KPN vandaag geld, wat dan ook direct de laatste keer is want dan ben je van het gedoe af, maar jij wil afwachten omdat het 'jou vreemd lijkt dat ze vandaag geld willen zien'?

Dit gaat toch gewoon om het feit dat áls dat klopt, dat geld van jou af moet komen omdat je moeder rood staat? Ik weet het niet, maar áls het niet klopt, en je moet niet vandaag maar morgen of volgende week betalen, dan is dit issue er dan alsnog, het gaat niet zomaar verdwijnen en zal alleen maar groter worden.

Als het wél klopt dan worden de problemen alleen maar groter als KPN vandaag geen geld ziet.

Om hoeveel geld gaat dit?

Want als de keuze is tussen dat KPN onterecht geld wil zien en je moeder die een historie van rood staan heeft, incl alles wat daarbij hoort (herinneringen, aanmaningen etc) die nu 'zeker weet' dat het niet klopt, en dit gaat over relatief weinig geld, dan wist ik wel wat ik deed.

Ik snap prima dat je je moeder wil verdedigen (want logisch) maar...ja..
[i]Breitling - Instruments for Professionals[/i]
  Moderator / Redactie FP woensdag 2 december 2020 @ 10:19:48 #23
221644 crew  timmmmm
Sp3c lives matter
pi_196512404
Het lijkt me dat je ook gewoon in de bank na kan kijken of oktober betaald is. Als het inderdaad niet betaald is, snap ik niet waarom jullie zo moeilijk doen.

Als je schuld hebt, moet je die betalen.
  woensdag 2 december 2020 @ 10:22:17 #24
312702 K.loon
nu met dubbelganger
pi_196512438
Kweenie hoor, maar de kabel is niet van KPN volgens mij.. er komt een signaal uit die kabel, wat door de router van KPN gebruikt wordt om KPN webz te leveren.. die router kunnen ze op afstand decoden zodat hij niet meer doorgeeft en je smartcard kunnen ze op afstand uitzetten.

Als het goed is heb je bij T-mobile een nieuwe router en smart card gekregen, waar KPN niks mee kan, en dus kunnen ze prima hun smartcard en router uit willen zetten, maar als die niet benaderbaar zijn kunnen ze hem dus ook niet uitzetten toch?.. en zowel, kun je met de T-mobile card en router dan toch gewoon het net op en TV kijken? :?
Merry Lockdown and a Cappy New Year !!.
pi_196512464
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 10:22 schreef K.loon het volgende:
Kweenie hoor, maar de kabel is niet van KPN volgens mij.. er komt een signaal uit die kabel, wat door de router van KPN gebruikt wordt om KPN webz te leveren.. die router kunnen ze op afstand decoden zodat hij niet meer doorgeeft en je smartcard kunnen ze op afstand uitzetten.

Als het goed is heb je bij T-mobile een nieuwe router en smart card gekregen, waar KPN niks mee kan, en dus kunnen ze prima hun smartcard en router uit willen zetten, maar als die niet benaderbaar zijn kunnen ze hem dus ook niet uitzetten toch?.. en zowel, kun je met de T-mobile card en router dan toch gewoon het net op en TV kijken? :?
Dat was de vraag dan ook, in hoeverre kunnen ze afsluiten.
Maar ja als ze via het netwerk toch de boel kunnen stopzetten want hun kabels of whatever, ik vraag het me dus af.

Wat betreft wel of niet rekening betalen, dat komt van mijn rekening he.. niet zo vreemd dat ik op zoek ben naar uitstel gezien de feestdagen vanwege een klote moeder die niet met geld om kan gaan.

Als blijkt dat ze niet zomaar kunnen uitstellen voel ik me toch minder schuldig als ik kan zeggen zoek het zelf ff lekker uit in plaats van 20 jaar lang bij je zoon bietsen.
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 10:27:34 #26
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_196512508
KPN betaal je toch achteraf dacht ik? Dus het is een afrekening.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_196512519
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 10:27 schreef Rene het volgende:
KPN betaal je toch achteraf dacht ik? Dus het is een afrekening.
Dat vind ik dan ook wel weer raar, dat is het dus echt niet, die kwam in november en is gewoon betaalt.
Ze noemen het dus een openstaande rekening van oktober.

Dus dat er daadwerkelijk iets langs elkaar heen is gegaan geloof ik nog wel.. dit keer.
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 10:29:47 #28
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_196512533
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 10:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat vind ik dan ook wel weer raar, dat is het dus echt niet, die kwam in november en is gewoon betaalt.
Ze noemen het dus een openstaande rekening van oktober.

Dus dat er daadwerkelijk iets langs elkaar heen is gegaan geloof ik nog wel.. dit keer.
Verzoek ze gewoon de betaalgeschiedenis te sturen en zo kan je de maanden nalopen. Dat recht heb je gewoon. De waarheid zal vast ergens liggen. Niet wachten op deurwaarders of anderszins. Is onnodig gedoe, kost veel en is jammer.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 10:36:56 #29
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_196512630
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 10:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat vind ik dan ook wel weer raar, dat is het dus echt niet, die kwam in november en is gewoon betaalt.
Ze noemen het dus een openstaande rekening van oktober.

Dus dat er daadwerkelijk iets langs elkaar heen is gegaan geloof ik nog wel.. dit keer.
Dus de laatste rekening is november, en dié is betaald, maar dit gaat om de rekening van de maand ervoor? Ik neem aan dat je moeder geen AI heeft maar dat gewoon elke keer handmatig doet (of niet)?

Mwah, ik weet het niet, ik denk toch echt dat je moeder iets over het hoofd heeft gezien. Dat hoop ik niet, maar, dat lijkt me wel.

Ik snap wel dat je op zoek bent naar uitstel, maar dit kan toch nooit om zó veel geld gaan? Wat kost zo'n abo, 5 tientjes per maand ofzo?
[i]Breitling - Instruments for Professionals[/i]
pi_196512637
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 10:29 schreef Rene het volgende:

[..]

Verzoek ze gewoon de betaalgeschiedenis te sturen en zo kan je de maanden nalopen. Dat recht heb je gewoon. De waarheid zal vast ergens liggen. Niet wachten op deurwaarders of anderszins. Is onnodig gedoe, kost veel en is jammer.
Het ligt ingewikkelder, tmobile zegt : ze kunnen niks afsluiten want dat kan domweg niet, alles loopt via tmobile en niet kpn.

Kpn wil beweren dat er iets mis zou zijn gegaan bij de overstap, nu blijkt dat moeder dus november OOK betaalt heeft, terwijl ze begin november al bij tmobile zit.. dubbele rekening dus.

Eind afrekening heeft ze nooit gekregen en daarin zou dat van oktober dus eigenlijk verwerkt moeten zitten.. nou dan gebruiken ze het onterecht ontvangen geld maar van november.

Ondanks dat mn moeder altijd zo zit aan te kloten en ik het continue mag oplossen, lijkt ze wel een punt te hebben dat er administratief iets niet goed gaat aan de kant van kpn.

Tmobile ziet in hun eigen systeem dat bij de overstap alles gewoon is goedgekeurd vanuit kpn en er geen sprake kan zijn van dat ze het niet wisten of zoiets.
  woensdag 2 december 2020 @ 10:38:35 #31
312702 K.loon
nu met dubbelganger
pi_196512650
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 10:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat was de vraag dan ook, in hoeverre kunnen ze afsluiten.
Maar ja als ze via het netwerk toch de boel kunnen stopzetten want hun kabels of whatever, ik vraag het me dus af.

Wat betreft wel of niet rekening betalen, dat komt van mijn rekening he.. niet zo vreemd dat ik op zoek ben naar uitstel gezien de feestdagen vanwege een klote moeder die niet met geld om kan gaan.

Als blijkt dat ze niet zomaar kunnen uitstellen voel ik me toch minder schuldig als ik kan zeggen zoek het zelf ff lekker uit in plaats van 20 jaar lang bij je zoon bietsen.
Uitzetten doen je in de hardware, er zit geen datakraantje buiten in de stoep.. Als je binnen je nieuwe T-mobile spul hebt draaien, kunnen ze niks. Dan gooien ze dat shutdown signaal het net op, en zodra die KPN router en/of card weer online komen, zal dat geblokkeerd worden.

Die KPN afrekening achteraf klopt trouwens, want je betaalt daar idd altijd achteraf.. betaal die troep, want na een aanmaning wordt 'ie verhoogd.. daar wordt de shit niet bepaald dunner van zeg maar.. Maakt van een paar tientjes ineens honderd ¤¤¤, en als je het nu al lastig vindt om te betalen, zou ik die straat niet in fietsen als ik jullie was. Just a tip ;)
Merry Lockdown and a Cappy New Year !!.
  woensdag 2 december 2020 @ 10:49:52 #32
405314 Dries4Ever
De enige echte Dries
pi_196512824
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 10:22 schreef K.loon het volgende:
Kweenie hoor, maar de kabel is niet van KPN volgens mij.. er komt een signaal uit die kabel, wat door de router van KPN gebruikt wordt om KPN webz te leveren.. die router kunnen ze op afstand decoden zodat hij niet meer doorgeeft en je smartcard kunnen ze op afstand uitzetten.

Als het goed is heb je bij T-mobile een nieuwe router en smart card gekregen, waar KPN niks mee kan, en dus kunnen ze prima hun smartcard en router uit willen zetten, maar als die niet benaderbaar zijn kunnen ze hem dus ook niet uitzetten toch?.. en zowel, kun je met de T-mobile card en router dan toch gewoon het net op en TV kijken? :?
Wijkcentrales zijn tegenwoordig op afstand bedienbaar, KPN kan gewoon het volledige signaal naar de woning blokkeren
Fallus Gianticus .. .. ..
Op vrijdag 24 januari 2020 18:35 schreef SebbeSwensje het volgende:
Wolfheze Warriors! _O_
pi_196512846
KPN aan de lijn, zien niet eens dat ze was overgestapt.

Zien wel dat er een mail ligt met opzeggingsbevestiging, zien dat november betaalt is maar niet als afrekening.
Gaat dus iets mis bij kpn, de klantenservice vermoed dat door de ene openstaande rekening ze het administratief toch de abo hebben door laten lopen.. ondanks eerder genoemde bevestiging van eind oktober.
  woensdag 2 december 2020 @ 10:53:11 #34
312702 K.loon
nu met dubbelganger
pi_196512871
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 10:49 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

Wijkcentrales zijn tegenwoordig op afstand bedienbaar, KPN kan gewoon het volledige signaal naar de woning blokkeren
Ook als je geen klant bij hen bent? Lijkt me sterk. Dan kan XS4all een Ziggo klant zonder signaal zetten? Of is dat KPN dingetje omdat zij netwerk beheerder zijn? Dan vind ik het misbruik van een monopolie positie.
Merry Lockdown and a Cappy New Year !!.
pi_196512891
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 10:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Dat was de vraag dan ook, in hoeverre kunnen ze afsluiten.
Maar ja als ze via het netwerk toch de boel kunnen stopzetten want hun kabels of whatever, ik vraag het me dus af.
Dat is dan meer DIG dan WGR, is het niet?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 11:01:04 #36
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_196513004
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 10:53 schreef K.loon het volgende:

[..]

Ook als je geen klant bij hen bent? Lijkt me sterk. Dan kan XS4all een Ziggo klant zonder signaal zetten? Of is dat KPN dingetje omdat zij netwerk beheerder zijn? Dan vind ik het misbruik van een monopolie positie.
KPN is eigenaar van de kabel in de grond. Dat T-mobile over diezelfde lijn iets aanbiedt is leuk, maar de kabel is en blijft van KPN. Dus als KPN echt moeilijk wil gaan doen kunnen ze als het moet zijn bij wijze van gewoon die kabel doorknippen.
[i]Breitling - Instruments for Professionals[/i]
pi_196513016
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 10:54 schreef baskick het volgende:

[..]

Dat is dan meer DIG dan WGR, is het niet?
Mwah gezien het volgens kpn al bij een incassobureau ligt niet.
Er is een ticket gemaakt en dat duurt even allemaal, er is dus iets administratiefs niet goed gegaan.

Ze kunnen het niet afsluiten trouwens, het kan wel zijn dat er eigenlijk twee signalen naast elkaar lopen, dat die van kpn dan stopt maar de boel toch goed werkt want tmobile signaal loopt gewoon door.

Dus al met al een hoop gedoe, aangeraden word (zoals ik al vermoedde) de rekening gewoon te betalen om extra kosten te voorkomen want nu het ticket loopt word dat later weer gecorrigeerd, maar een incassobureau krijgt dit te laat mee vanuit het systeem.
  woensdag 2 december 2020 @ 11:03:33 #38
405314 Dries4Ever
De enige echte Dries
pi_196513038
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 10:53 schreef K.loon het volgende:

[..]

Ook als je geen klant bij hen bent? Lijkt me sterk. Dan kan XS4all een Ziggo klant zonder signaal zetten? Of is dat KPN dingetje omdat zij netwerk beheerder zijn? Dan vind ik het misbruik van een monopolie positie.
Aangezien KPN de administratie niet op orde heeft is dit zeer aannemelijk dat dit gebeurd
Fallus Gianticus .. .. ..
Op vrijdag 24 januari 2020 18:35 schreef SebbeSwensje het volgende:
Wolfheze Warriors! _O_
  woensdag 2 december 2020 @ 11:16:58 #39
312702 K.loon
nu met dubbelganger
pi_196513236
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 11:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Mwah gezien het volgens kpn al bij een incassobureau ligt niet.
Er is een ticket gemaakt en dat duurt even allemaal, er is dus iets administratiefs niet goed gegaan.

Ze kunnen het niet afsluiten trouwens, het kan wel zijn dat er eigenlijk twee signalen naast elkaar lopen, dat die van kpn dan stopt maar de boel toch goed werkt want tmobile signaal loopt gewoon door.

Dus al met al een hoop gedoe, aangeraden word (zoals ik al vermoedde) de rekening gewoon te betalen om extra kosten te voorkomen want nu het ticket loopt word dat later weer gecorrigeerd, maar een incassobureau krijgt dit te laat mee vanuit het systeem.
Incassobureau? Over een rekening van een maand geleden, of zelfs deze maand?

Mijn bullshit alarm gaat af. Of jij lult uit je nek en deze shit loopt al veel langer, of er zit daar aan de foon iemand te slaan met een stok die niet bestaat (en dat betwijfel ik).

quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 11:03 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

Aangezien KPN de administratie niet op orde heeft is dit zeer aannemelijk dat dit gebeurd
True, ik heb ook gezeik genoeg gehad met die figuren, ik zit nu bij Ziggo, en dat zijn ook niet bepaald de meest heldere sterren aan het firnament.
Merry Lockdown and a Cappy New Year !!.
pi_196513277
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 11:16 schreef K.loon het volgende:

[..]

Incassobureau? Over een rekening van een maand geleden, of zelfs deze maand?

Mijn bullshit alarm gaat af. Of jij lult uit je nek en deze shit loopt al veel langer, of er zit daar aan de foon iemand te slaan met een stok die niet bestaat (en dat betwijfel ik).
[..]

True, ik heb ook gezeik genoeg gehad met die figuren, ik zit nu bij Ziggo, en dat zijn ook niet bepaald de meest heldere sterren aan het firnament.
Volgens KPN ligt het bij een incassobureau ja, zou niet weten waarom ik daarover zou liegen.
Als ik de regels naloop van kpn, kan dit als het een rekening betreft van langer dan 31 dagen geleden en dat klopt dus wel.
Dateert van 22 oktober en dat is ook de dag dat ze overstapte volgens hun eigen bevestigingsmail.
  woensdag 2 december 2020 @ 11:21:09 #41
312702 K.loon
nu met dubbelganger
pi_196513310
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 11:01 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

KPN is eigenaar van de kabel in de grond. Dat T-mobile over diezelfde lijn iets aanbiedt is leuk, maar de kabel is en blijft van KPN. Dus als KPN echt moeilijk wil gaan doen kunnen ze als het moet zijn bij wijze van gewoon die kabel doorknippen.
Heel zwart-wit wel ja, maar ik denk dat het juridisch toch iets lastiger ligt.. T-Mobile betaalt namelijk wel knaken aan KPN voor het gebruik, en ze sluiten dan dus een klant van hun klant af om een dispuutje wat zij hebben met een ex-klant. :P

Maar, zoals gezegd; heb ik een heel donkerbruin vermoeden dat er iets meer aan de hand is wat er hier in het topic staat, want het verhaal van TS begint een beetje te rammelen. :)
Merry Lockdown and a Cappy New Year !!.
  woensdag 2 december 2020 @ 11:22:21 #42
312702 K.loon
nu met dubbelganger
pi_196513329
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 11:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Volgens KPN ligt het bij een incassobureau ja, zou niet weten waarom ik daarover zou liegen.
Als ik de regels naloop van kpn, kan dit als het een rekening betreft van langer dan 31 dagen geleden en dat klopt dus wel.
Dateert van 22 oktober en dat is ook de dag dat ze overstapte volgens hun eigen bevestigingsmail.
Dan hebben ze je in die tijd dus al 2 aanmaningen gestuurd die jij hebt genegeerd of ben ik nou gek? :)
Merry Lockdown and a Cappy New Year !!.
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 11:29:19 #43
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_196513437
quote:
3s.gif Op woensdag 2 december 2020 11:22 schreef K.loon het volgende:

[..]

Dan hebben ze je in die tijd dus al 2 aanmaningen gestuurd die jij hebt genegeerd of ben ik nou gek? :)
Nee, ze hebben hem niets gestuurd lijkt mij, het lijkt me dan dat ze die naar zijn moeder hebben gestuurd, want zij was de abonnee, en die zegt niets gekregen te hebben.

Maar daarom zei ik al eerder, zijn moeder heeft volgens TS problemen met geld, dus het hele 'ik heb geen herinnering of aanmaning gekregen' zou ik dan als ik TS was met een korreltje zout nemen, want het lijkt me niet zo dat die brieven voor de leuk zijn overgeslagen door KPN, of zijn weg gegooid door PostNL.

Nee, gebaseerd op de informatie die TS geeft denk ik dat dit gewoon het zoveelste hoofdstuk is (helaas) in de situatie van TS' moeder & geld, en mag hij het voor de zoveelste keer oplossen. Dat is uitermate onprettig, want het kost TS dus in dit geval geld, maar het is wel de kortste weg om grotere problemen te voorkomen.

Dan kun je zeggen 'moet je die moeder als zoon zijnde echt weer uit de shit helpen want zo komt er nooit een eind aan', en dat is waar, maar ik zou het, als het mijn moeder betrof, ook niet over mijn hart kunnen verkrijgen om me om te draaien en te zeggen 'zoek het maar uit'.

[ Bericht 0% gewijzigd door CoolGuy op 02-12-2020 11:35:19 ]
[i]Breitling - Instruments for Professionals[/i]
  woensdag 2 december 2020 @ 12:12:12 #44
312702 K.loon
nu met dubbelganger
pi_196514123
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 11:29 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, ze hebben hem niets gestuurd lijkt mij, het lijkt me dan dat ze die naar zijn moeder hebben gestuurd, want zij was de abonnee, en die zegt niets gekregen te hebben.

Maar daarom zei ik al eerder, zijn moeder heeft volgens TS problemen met geld, dus het hele 'ik heb geen herinnering of aanmaning gekregen' zou ik dan als ik TS was met een korreltje zout nemen, want het lijkt me niet zo dat die brieven voor de leuk zijn overgeslagen door KPN, of zijn weg gegooid door PostNL.

Nee, gebaseerd op de informatie die TS geeft denk ik dat dit gewoon het zoveelste hoofdstuk is (helaas) in de situatie van TS' moeder & geld, en mag hij het voor de zoveelste keer oplossen. Dat is uitermate onprettig, want het kost TS dus in dit geval geld, maar het is wel de kortste weg om grotere problemen te voorkomen.

Dan kun je zeggen 'moet je die moeder als zoon zijnde echt weer uit de shit helpen want zo komt er nooit een eind aan', en dat is waar, maar ik zou het, als het mijn moeder betrof, ook niet over mijn hart kunnen verkrijgen om me om te draaien en te zeggen 'zoek het maar uit'.
Ja ok, het is niet TS, maar zijn ma, maar je begrijpt wat ik bedoel right?

Het wordt nu gebracht als zijnde een probleem met de afrekening na overstappen, maar iets wat bij een deurwaarder ligt, heeft al 2 verstreken wettelijke betalingstermijnen van minstens 2 weken inclusief reactie tijd wederzijds, dus dit loopt for sure al een stuk langer als de maand die TS aangeeft.

Ik snap dat TS de ellende van zijn ma aan het fiksen is en dat hij het met haar woord moet doen, maar een achterstallige betaling van afgelopen maand ligt nu echt nog niet bij een deurwaarder :)

En of hij zijn ma wel- of niet wil helpen is zijn eigen beslissing, e.e.a. zal liggen aan een flink aantal omstandigheden en voorafgaande jaren, maar met iemand die keer op keer de boel verklooit (en niet dement of zwaar verslaafd of weet ik wat is) ben je ook een keer klaar natuurlijk.. De mantel der liefde bedekt veel ellende, maar alles heeft zijn grenzen binnen het redelijke. :)

Ik wil iemand best uit de sloot vissen, maar als dat een wekelijks verhaal wordt, krijg je op een gegeven moment gewoon een badpak en floaters van me onder de kerstboom ^O^
Merry Lockdown and a Cappy New Year !!.
pi_196514208
quote:
3s.gif Op woensdag 2 december 2020 11:22 schreef K.loon het volgende:

[..]

Dan hebben ze je in die tijd dus al 2 aanmaningen gestuurd die jij hebt genegeerd of ben ik nou gek? :)
Geen aanmaningen.

Edit : omdat in het systeem er simpelweg iets open staat van langer dan 31 dagen, ik zei al, er is nogal wat langs elkaar heen gegaan.

Maar goed, ze zijn er mee bezig en ik ben voorlopig weer xx euro armer.

[ Bericht 14% gewijzigd door TheoddDutchGuy op 02-12-2020 12:23:44 ]
  woensdag 2 december 2020 @ 12:23:41 #46
312702 K.loon
nu met dubbelganger
pi_196514334
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Geen aanmaningen.
Je maakt mij niet wijs dat een bedrijf na het sturen van de initiële rekening meteen de boel naar een deurwaarder stuurt.. volgens mij mag dat helemaal niet.

quote:
Incassobureau en deurwaarder
Een incassobureau int schulden in opdracht van een schuldeiser. Als u niet betaalt, kunnen zij een deurwaarder inschakelen die wettelijk meer mag. Wat kunt u doen als u hiermee te maken krijgt?

U krijgt pas met een incassobureau te maken als u na meerdere aanmaningen een rekening niet betaalt. Betaalt u dan nog steeds niet? Dan kan de schuldeiser een deurwaarder inschakelen. Als u met een incassobureau of deurwaarder te maken krijgt, komen er extra kosten boven op de oorspronkelijke rekening.
Bron: Nibud
Merry Lockdown and a Cappy New Year !!.
  woensdag 2 december 2020 @ 12:24:51 #47
312702 K.loon
nu met dubbelganger
pi_196514353
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Geen aanmaningen.

Edit : omdat in het systeem er simpelweg iets open staat van langer dan 31 dagen, ik zei al, er is nogal wat langs elkaar heen gegaan.

Maar goed, ze zijn er mee bezig en ik ben voorlopig weer xx euro armer.
Als het allemaal achteraf wel blijkt te kloppen en je hebt nu onterecht betaald omdat zij lopen te klooien, krijg je het ook wel weer terug :)
Merry Lockdown and a Cappy New Year !!.
pi_196514530
quote:
14s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:24 schreef K.loon het volgende:

[..]

Als het allemaal achteraf wel blijkt te kloppen en je hebt nu onterecht betaald omdat zij lopen te klooien, krijg je het ook wel weer terug :)
Daarom is er betaalt inderdaad.
En ik vertel hier wat mij werd verteld aan de telefoon.

KPN systeem denkt immers ook dat ze nog steeds abo is en ziet niet dat er 22okt is opgezegd.
Die rekening stamt ook van die datum af van oktober, dus ik geloof best dat een en ander langs elkaar heen is gegaan maar dat het systeem ook automatisch de boel heeft doorgezet.

Maar rommelig is het wel ja, dit is al de tweede keer deze week bij haar, gisteren nog zorgverzekering ook xx euro anders deurwaarder.
Ze is geen wanbetaler zou ik zeggen maar wel altijd gekloot met betalingsregelingen en schulden en maar uitstellen.

Nou heb ik heel lang niks meer gegeven, maar ja, bij deurwaarders en dergelijke kun je je moeder niet laten zitten, dat bedoelde ik eerder met schuld gevoel, maar enfin dat is r&p achtig.

Ik hoop dat het goed word opgelost en ik de komende 20 jaar nog mijn geld nog terug krijg.
pi_196514664
Sowieso TS

Als incasso toch langs komt geef je aan dat je contact heb gehad met kpn, liefst op papier. En dat kpn fout heeft gemaakt, dit bevestigd heeft en ermee bezig is, dit is vaak al voldoende.

Mbt altijd rood staan, kan je niet geld lenen om dat laten verdwijnen, je betaald zo'n 17% rente op betaalrekening, nergens is dat hoger. Met jasr heb je die lening afgelost.
  woensdag 2 december 2020 @ 12:50:39 #50
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_196514770
quote:
14s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:24 schreef K.loon het volgende:

[..]

Als het allemaal achteraf wel blijkt te kloppen en je hebt nu onterecht betaald omdat zij lopen te klooien, krijg je het ook wel weer terug :)
Mwah zijn moeder zal het terug krijgen en omdat ze rood staat moet hij maar afwachten of hij er nog wat van terug ziet.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nou heb ik heel lang niks meer gegeven, maar ja, bij deurwaarders en dergelijke kun je je moeder niet laten zitten, dat bedoelde ik eerder met schuld gevoel, maar enfin dat is r&p achtig.

Natuurlijk kan je dat wel. Soms is helpen geen helpen maar ben je een enabler.

Zou https://www.humanitas.nl/themas/thuis-administratie/ iets voor haar kunnen zijn?
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')