abonnement Unibet Coolblue
pi_196511272
Ah zucht, probleem geval moeder.

Zij had van de maand oktober blijkbaar nog een openstaande rekening bij kpn.
Maar ergens in november was ze overgestapt naar tmobile.

Kpn wil nu beweren dat ze haar kunnen afsluiten als ze nu meteen vandaag niet zou betalen.

Dit lijkt mij ietwat sterk.
Mobiel/tv + internet verloopt via tmobile en daar betaalt ze dus ook al.

Maw in hoeverre klopt het wat kpn zegt?

Ikzelf denk ja ze moet de rekening nog betalen, maar ze neemt inmiddels tv internet etc dienst af bij een ander?
Dus dat kan helemaal niet door een derde als t ware worden afgesloten?
Of mis ik nou iets in dit verhaal als het ware?
pi_196511318
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:02 schreef Dries4Ever het volgende:

Er was blijkbaar iets mis gegaan in oktober.
De laatste maand wat nog overliep in november zeg maar voor de overstap, is wel gewoon betaalt.

Maar dit beantwoord mijn vraag niet.

[ Bericht 3% gewijzigd door noodgang op 02-12-2020 10:29:51 ]
pi_196511327
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Er was blijkbaar iets mis gegaan in oktober.
De laatste maand wat nog overliep in november zeg maar voor de overstap, is wel gewoon betaalt.

Maar dit beantwoord mijn vraag niet.
`
KPN zal de KPN verbinding afsluiten, die heeft ze opzich niet meer dus kan KPN de KPN verbinding ook niet afsluiten.
Echter gaat de tmobile verbinding via het zelfde kabeltje als de KPN verbinding, kans is aanwezig dat KPN zijn administratie niet op orde heeft en het kabeltje afsluit, dan zit ze zonder tmobile
Dus: vandaag bellen met KPN, ophelderen en betalen om gezeik te voorkomen

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2020 09:04:57 ]
pi_196511340
Afsluiting vanuit kpn lijkt mij ongebruikelijk. De vraag is wel in hoeverre kpn een derde is, aangezien het netwerk van hen is. Ze kunnen zover ik weet die aan/uit knop wel bedienen.

Maar zoals hierboven al gesteld: waarom niet nu betalen. Moet toch gebeuren.
pi_196511342
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:04 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

`
KPN zal de KPN verbinding afsluiten, die heeft ze opzich niet meer dus kan KPN de KPN verbinding ook niet afsluiten.
Echter gaat de tmobile verbinding via het zelfde kabeltje als de KPN verbinding, kans is aanwezig dat KPN zijn administratie niet op orde heeft en het kabeltje afsluit, dan zit ze zonder tmobile
Lijkt mij juridisch gezien niet in de haak.
Bedoel bij een rechtszaak zou kpn dan geen poot hebben om op te staan.

Maar goed ik kijk nog even wat andere er eventueel over te zeggen hebben.
pi_196511355
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:05 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Afsluiting vanuit kpn lijkt mij ongebruikelijk. De vraag is wel in hoeverre kpn een derde is, aangezien het netwerk van hen is. Ze kunnen zover ik weet die aan/uit knop wel bedienen.

Maar zoals hierboven al gesteld: waarom niet nu betalen. Moet toch gebeuren.
Die rekening zal ook wel betaalt worden, hoewel dat dreigen van nu vandaag onmiddelijk wel wat vreemd is.
pi_196511356
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Lijkt mij juridisch gezien niet in de haak.
Bedoel bij een rechtszaak zou kpn dan geen poot hebben om op te staan.

Maar goed ik kijk nog even wat andere er eventueel over te zeggen hebben.
vast niet, maar de kans is aannemelijk dat het wel gebeurd, nogmaals: zoek vandaag contact met KPN en los het op, gezeik komt er aan anders en de kosten lopen ook op.
pi_196511369
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:06 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

vast niet, maar de kans is aannemelijk dat het wel gebeurd, nogmaals: zoek vandaag contact met KPN en los het op, gezeik komt er aan anders en de kosten lopen ook op.
Ze had al contact opgenomen, ik heb haar geadviseerd met tmobile ook even contact op te nemen in hoeverre het klopt, maar ja die zijn blijkbaar steeds in gesprek dus denk ik dan vraag ik het ondertussen hier wel.
  woensdag 2 december 2020 @ 09:09:12 #9
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196511377
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:06 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Die rekening zal ook wel betaalt worden, hoewel dat dreigen van nu vandaag onmiddelijk wel wat vreemd is.
Ach, zijn allemaal geautomatiseerde berichten. Ze moeten er toch iets in zetten om wanbetalers te bewegen snel te betalen.
So we just called him Fred
pi_196511386
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:09 schreef Fred het volgende:

[..]

Ach, zijn allemaal geautomatiseerde berichten. Ze moeten er toch iets in zetten om wanbetalers te bewegen snel te betalen.
Volgens de kpn klantenservice is een regeling niet mogelijk en moet het echt vandaag worden betaalt, ikzelf heb eigenlijk niet vaak gehoord van zo’n korte betalingstermijn.
Er zijn zover ik weet geen herinneringen binnen gekomen.
  woensdag 2 december 2020 @ 09:13:46 #11
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196511425
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Volgens de kpn klantenservice is een regeling niet mogelijk en moet het echt vandaag worden betaalt, ikzelf heb eigenlijk niet vaak gehoord van zo’n korte betalingstermijn.
Er zijn zover ik weet geen herinneringen binnen gekomen.
Log anders ff in op de Mijn KPN omgeving van je moeder, dan kan je zo alle facturen terug zien.

En als er geen factuur is, kan het natuurlijk ook phising zijn.
So we just called him Fred
pi_196511435
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:13 schreef Fred het volgende:

[..]

Log anders ff in op de Mijn KPN omgeving van je moeder, dan kan je zo alle facturen terug zien.

En als er geen factuur is, kan het natuurlijk ook phising zijn.
Ze heeft gebeld met klantenservice kpn, die zien dat het klopt, geen idee ook wat haar mijn kpn gegevens zijn, die weet ze zelf volgens mij niet eens.
pi_196511444
Maar okay, het lijkt dus te kloppen zeg je. Je moeder wilt betalen geef je aan. Waarom dan niet vandaag? Dan ben je toch van alle gezeur af?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2020 09:15:45 ]
pi_196511459
quote:
80s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:15 schreef F.Sinatra het volgende:
Maar okay, het lijkt dus te kloppen zeg je. Je moeder wilt betalen geef je aan. Waarom dan niet vandaag? Dan ben je toch van alle gezeur af?
Omdat ik twijfel aan het gedreig en de korte termijn.
Kan zijn dat iemand hier daar meer vanaf wist.

En zij zelf staat altijd rood, dus drie keer raden bij wie er geld gebietst moet worden.
pi_196511480
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Omdat ik twijfel aan het gedreig en de korte termijn.
Kan zijn dat iemand hier daar meer vanaf wist.

En zij zelf staat altijd rood, dus drie keer raden bij wie er geld gebietst moet worden.
Nu komt de aap uit de mouw ;)

Je moeder zegt dat ze geen facturen/herinneringen heeft gekregen. Maar is dat daadwerkelijk zo?
Ik acht KPN een bedrijf die dit normaliter prima volgens de regeltjes zal doen.
  woensdag 2 december 2020 @ 09:19:31 #16
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196511502
Enige is idd dat ze het mogelijk afsluiten als er geen contact is / betaling.

Kunnen ze juridisch misschien niet sterk staan, omdat je moeder al bij een ander zit. Maar dat valt dan onder "foutje meneer, het is een geautomatiseerd proces"
  woensdag 2 december 2020 @ 09:20:35 #17
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196511515
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Omdat ik twijfel aan het gedreig en de korte termijn.
Kan zijn dat iemand hier daar meer vanaf wist.

En zij zelf staat altijd rood, dus drie keer raden bij wie er geld gebietst moet worden.
Aha, dan hebben ze vast al eens de factuur proberen af te schrijven in oktober.
So we just called him Fred
pi_196511654
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:20 schreef Fred het volgende:

[..]

Aha, dan hebben ze vast al eens de factuur proberen af te schrijven in oktober.
Dat weet ik niet 100% zeker, wel dat er geen herinneringen binnen zijn gekomen.
pi_196511778
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]


Er zijn zover ik weet geen herinneringen binnen gekomen.
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat weet ik niet 100% zeker, wel dat er geen herinneringen binnen zijn gekomen.
Je wisselt nogal qua overtuiging ;)

Controleer jij alle post van je moeder?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_196512251
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:38 schreef tombolafan het volgende:

[..]

[..]

Je wisselt nogal qua overtuiging ;)

Controleer jij alle post van je moeder?
Nee maar ik herken na al die jaren wel de leugens zeg maar.
Dit zijn dingen die je op een gegeven moment weet qua waar ze wel en niet over eerlijk is.

Dat er aan de kant van kpn voor de overstap iets mis is gegaan, is niet zo bizar, dat gebeurt wel vaker als ik zo google.
Maar die rare harde houding van nu vandaag meteen betalen, kpn lijkt nogal eigen regels te hanteren als ik op hun forum over soortgelijke klachten kijk.
  woensdag 2 december 2020 @ 10:16:27 #21
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196512344
Waarom is het relevant of ze je moeder af kunnen sluiten of niet?

Volgende stap is hoe dan ook de deurwaarder, want linksom of rechtsom krijgen ze nog geld.
Laffe huichelaar
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 10:17:46 #22
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_196512361
dus er is een issue, je moeder heeft helaas een historie van rood staan en wellicht ook wel vaker niet/te laat betalen, en nu verwacht KPN vandaag geld, wat dan ook direct de laatste keer is want dan ben je van het gedoe af, maar jij wil afwachten omdat het 'jou vreemd lijkt dat ze vandaag geld willen zien'?

Dit gaat toch gewoon om het feit dat áls dat klopt, dat geld van jou af moet komen omdat je moeder rood staat? Ik weet het niet, maar áls het niet klopt, en je moet niet vandaag maar morgen of volgende week betalen, dan is dit issue er dan alsnog, het gaat niet zomaar verdwijnen en zal alleen maar groter worden.

Als het wél klopt dan worden de problemen alleen maar groter als KPN vandaag geen geld ziet.

Om hoeveel geld gaat dit?

Want als de keuze is tussen dat KPN onterecht geld wil zien en je moeder die een historie van rood staan heeft, incl alles wat daarbij hoort (herinneringen, aanmaningen etc) die nu 'zeker weet' dat het niet klopt, en dit gaat over relatief weinig geld, dan wist ik wel wat ik deed.

Ik snap prima dat je je moeder wil verdedigen (want logisch) maar...ja..
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 2 december 2020 @ 10:19:48 #23
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196512404
Het lijkt me dat je ook gewoon in de bank na kan kijken of oktober betaald is. Als het inderdaad niet betaald is, snap ik niet waarom jullie zo moeilijk doen.

Als je schuld hebt, moet je die betalen.
Laffe huichelaar
  woensdag 2 december 2020 @ 10:22:17 #24
312702 K.loon
nu met dubbelganger
pi_196512438
Kweenie hoor, maar de kabel is niet van KPN volgens mij.. er komt een signaal uit die kabel, wat door de router van KPN gebruikt wordt om KPN webz te leveren.. die router kunnen ze op afstand decoden zodat hij niet meer doorgeeft en je smartcard kunnen ze op afstand uitzetten.

Als het goed is heb je bij T-mobile een nieuwe router en smart card gekregen, waar KPN niks mee kan, en dus kunnen ze prima hun smartcard en router uit willen zetten, maar als die niet benaderbaar zijn kunnen ze hem dus ook niet uitzetten toch?.. en zowel, kun je met de T-mobile card en router dan toch gewoon het net op en TV kijken? :?
Merry Lockdown and a Cappy New Year !!.
pi_196512464
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 10:22 schreef K.loon het volgende:
Kweenie hoor, maar de kabel is niet van KPN volgens mij.. er komt een signaal uit die kabel, wat door de router van KPN gebruikt wordt om KPN webz te leveren.. die router kunnen ze op afstand decoden zodat hij niet meer doorgeeft en je smartcard kunnen ze op afstand uitzetten.

Als het goed is heb je bij T-mobile een nieuwe router en smart card gekregen, waar KPN niks mee kan, en dus kunnen ze prima hun smartcard en router uit willen zetten, maar als die niet benaderbaar zijn kunnen ze hem dus ook niet uitzetten toch?.. en zowel, kun je met de T-mobile card en router dan toch gewoon het net op en TV kijken? :?
Dat was de vraag dan ook, in hoeverre kunnen ze afsluiten.
Maar ja als ze via het netwerk toch de boel kunnen stopzetten want hun kabels of whatever, ik vraag het me dus af.

Wat betreft wel of niet rekening betalen, dat komt van mijn rekening he.. niet zo vreemd dat ik op zoek ben naar uitstel gezien de feestdagen vanwege een klote moeder die niet met geld om kan gaan.

Als blijkt dat ze niet zomaar kunnen uitstellen voel ik me toch minder schuldig als ik kan zeggen zoek het zelf ff lekker uit in plaats van 20 jaar lang bij je zoon bietsen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')