abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 2 december 2020 @ 09:46:35 #51
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196511901
Dit is wel een schoolvoorbeeld van overregulering
pi_196513046
Wacht... de bewoner betaalt toch zelf de energierekening, dat doet de belastingbetaler toch niet?
pi_196513400
Straks precario betalen voor feestverlichting. :) Hebben ze de onzinnige precario over het energienet die veel gemeenten hadden ingevoerd afgeschaft, die via de energienota werd geïnd komt er wel weer iets anders.
pi_196513555
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 00:03 schreef crystal_meth het volgende:
Gewoon verbieden. Vroeger kon je 's nachts de melkweg zien, met de kut lichtvervuiling van tegenwoordig is dat onmogelijk.

[ afbeelding ]
Vorig jaar nog gezien bij het Lauwersmeer ^O^

OT: Amsterdam en achterlijk beleid. Je verwacht het niet. }:|
pi_196513762
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 00:03 schreef crystal_meth het volgende:
Gewoon verbieden. Vroeger kon je 's nachts de melkweg zien, met de kut lichtvervuiling van tegenwoordig is dat onmogelijk.

[ afbeelding ]
Je kunt in hartje Amsterdam gewoon de Melkweg zien hoor. Zelfs overdag.



:7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196513875
Waar gaat het naar toe in Nederland? :') :') :')
  woensdag 2 december 2020 @ 12:00:28 #57
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_196513924
Populistisch topic dit.
Nut kerstverlichting is 0
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_196514292
quote:
13s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:00 schreef Hyperdude het volgende:
Populistisch topic dit.
Nut kerstverlichting is 0
Alleen nazi's versieren hun huis met kerstverlichting, bovendien is kerstverlichting in coronatijden een regelrechte klap in het gezicht van de zorg!
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_196514686
Ze moeten daar ook eens een loket gaan maken waar je kunt melden als je thuis een nep wapen heb liggen waar zoonlief mee kan spelen.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_196514694
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:21 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
bovendien is kerstverlichting in coronatijden een regelrechte klap in het gezicht van de zorg!
Gelachen _O-
pi_196517116
tja, Amsterdam is kennelijk te leuk hè, teveel inwoners
en veel te veel toeristen.
dan maken we t gewoon wat minder leuk
slim hoor
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_196517448
De Amsterdamse gemeenteraad is een gesticht. Daar zijn me toch een partij volstrekt incompetente mensen bij elkaar gebracht....
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_196517532
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 15:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
De Amsterdamse gemeenteraad is een gesticht. Daar zijn me toch een partij volstrekt incompetente mensen bij elkaar gebracht....
Mooi toch, nog meer werkverschaffing voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt (en werkelijkheid).
pi_196517567
quote:
10s.gif Op woensdag 2 december 2020 15:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Mooi toch, nog meer werkverschaffing voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt (en werkelijkheid).
Nou vind het maar mooi. Gelukkig betaal ik geen gemeentebelastingen in Amsterdam.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_196518213
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 00:03 schreef crystal_meth het volgende:
Gewoon verbieden. Vroeger kon je 's nachts de melkweg zien, met de kut lichtvervuiling van tegenwoordig is dat onmogelijk.
Idd, er staan windmolens in de weg...
pi_196518225
quote:
13s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:00 schreef Hyperdude het volgende:
Populistisch topic dit.
Nut kerstverlichting is 0
Dus dan bouw je er maar weer een heel ambtenarenapparaat omheen dat dit moet gaan registreren en behandelen?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 16:41:19 #68
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_196518259
Erg gezellig als je met kerst bij je schoonouders zit en dan gaat melden dat je bij het lichtjesloket werkt.
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 2 december 2020 @ 17:05:48 #69
269689 crew  Viv
pi_196518641
quote:
2s.gif Op woensdag 2 december 2020 16:41 schreef R-woud93 het volgende:
Erg gezellig als je met kerst bij je schoonouders zit en dan gaat melden dat je bij het lichtjesloket werkt.
Dan kun je nog beter parkeerwachter zijn inderdaad. :'(
pi_196518815
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 15:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
De Amsterdamse gemeenteraad is een gesticht. Daar zijn me toch een partij volstrekt incompetente mensen bij elkaar gebracht....
Heeft de meerderheid daar zelf voor gekozen met hun 'progressieve' d666/gl stemmetjes.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196518824
quote:
2s.gif Op woensdag 2 december 2020 16:41 schreef R-woud93 het volgende:
Erg gezellig als je met kerst bij je schoonouders zit en dan gaat melden dat je bij het lichtjesloket werkt.
Of gewoon bij je schoonfamilie.

Serieus, je gaat zo voor lul.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 2 december 2020 @ 17:30:45 #72
80382 manny
30 is best veel
pi_196518980
Zo iemand die dit bedenkt heeft toch een manager of een wethouder die daar over gaat. Die kunnen hem of haar toch even paar weekjes vrij geven en intussen het Pieter Baan centrum bellen voor een stevig onderzoek.

Niet snappen dat dit zo veel wrevel / onbegrip oplevert.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_196569286
In Den Ilp doen ze altijd lekker overdadig met kerstverlichting. Gaan hele files doorheen.
pi_196569521
Langs het lichtjesloket geweest. Wat wij wilden mocht niet. Nou was dat ook wel een beetje megalomaan. De helft was wel goed en daar zullen we mee moeten leren leven. Wel goed dat er zo een organisatie bestaat om de wildgroei te reguleren en in goede banen te leiden. Dat mag ook weleens gezegd. Men zeikt en zeurt hier maar en wil gewoon doen wat men wil zonder rekening te houden met wat dan ook. Typisch voor dit forum. Niet sociaal. Verre van.

Tevens 600 meter kerstverlichting te koop. Ongeveer 18.000 ledjes die uiteraard zorgen voor een gezellige sfeer. Ook te laten branden in verschillende kleuren en in repeterende patronen. Wegens overcompleet dus.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bart2002 op 05-12-2020 20:08:07 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 5 december 2020 @ 21:21:37 #76
269689 crew  Viv
pi_196570811
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 20:02 schreef Bart2002 het volgende:
Langs het lichtjesloket geweest. Wat wij wilden mocht niet. Nou was dat ook wel een beetje megalomaan. De helft was wel goed en daar zullen we mee moeten leren leven. Wel goed dat er zo een organisatie bestaat om de wildgroei te reguleren en in goede banen te leiden. Dat mag ook weleens gezegd. Men zeikt en zeurt hier maar en wil gewoon doen wat men wil zonder rekening te houden met wat dan ook. Typisch voor dit forum. Niet sociaal. Verre van.

Tevens 600 meter kerstverlichting te koop. Ongeveer 18.000 ledjes die uiteraard zorgen voor een gezellige sfeer. Ook te laten branden in verschillende kleuren en in repeterende patronen. Wegens overcompleet dus.
O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_196571714
Framing, want eerst was er een lastig te verkrijgen vergunning nodig en dat beleid vervalt nu. Maar dat zeggen ze natuurlijk niet.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 5 december 2020 @ 22:20:05 #78
269689 crew  Viv
pi_196571981
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 22:03 schreef n__n het volgende:
Framing, want eerst was er een lastig te verkrijgen vergunning nodig en dat beleid vervalt nu. Maar dat zeggen ze natuurlijk niet.
Staat wel in het artikel. :) Maar het waren vooral winkels die met die vergunningen te maken hadden, die gaan erop vooruit. En alle andere inwoners erop achteruit, dus ja. :')
pi_196572007
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 20:02 schreef Bart2002 het volgende:
Langs het lichtjesloket geweest. Wat wij wilden mocht niet. Nou was dat ook wel een beetje megalomaan. De helft was wel goed en daar zullen we mee moeten leren leven. Wel goed dat er zo een organisatie bestaat om de wildgroei te reguleren en in goede banen te leiden. Dat mag ook weleens gezegd. Men zeikt en zeurt hier maar en wil gewoon doen wat men wil zonder rekening te houden met wat dan ook. Typisch voor dit forum. Niet sociaal. Verre van.

Tevens 600 meter kerstverlichting te koop. Ongeveer 18.000 ledjes die uiteraard zorgen voor een gezellige sfeer. Ook te laten branden in verschillende kleuren en in repeterende patronen. Wegens overcompleet dus.
Net die telefoonterreur van Jensen waar Jan paparazzi een lamp van 16.000 watt in de achtertuin wil plaatsen en degene die hij belt is het daar niet mee eens.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_196573724
Amsterdam heeft wel heel veel lichtvervuiling.
Was net toevallig daar maar alles op de grachten heeft verlichting en ik kan me wel voorstellen dat mensen die er wonen dat minder willen.
Vooral mensen met een hoogsensitieve persoonlijkheid raken er ongelofelijk door overprikkeld van al die kleuren.
Ik zelf heb er geen last van, maar de vriendin die even mee was moest gewoon haar zonnebril opzetten op de terugweg in het donker om even bij te komen van alle prikkels.
  zondag 6 december 2020 @ 04:01:29 #82
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196574981
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 20:50 schreef asco het volgende:
Idioten in een idiote stad die veelal op een partij met idioten hebben gestemd worden getrakteerd op idioot beleid. 👌
dat dus

idioot dorp met idiote mensen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 6 december 2020 @ 04:15:25 #83
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196574987
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 21:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ach, er kan in ieder geval weer wat werkgelegenheid worden gecreeerd onder ambtenaren die het lichtjesloket draaiende moeten houden, ambtenaren die de straat op moeten om te controleren of je gevel wel of niet voor meer dan 10 procent gevuld is met lampjes, en indien dat wel het geval is of je de lampjes netjes van tevoren hebt aangemeld en ze niet te vervuilend zijn, etc. En dan natuurlijk nog nachtwerkende ambtenaren die een rondje maken om te kijken of er geen onverlaat nog steeds verlichting voert om 00:30.

Manmanman. :')
wandel ambtenaren dus
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 6 december 2020 @ 04:16:55 #84
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196574988
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 23:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik heb er over gedacht om een (fake) site te maken die iets van aangifteloket.nl heet. Daar kunnen mensen dan aangifte doen tegen van alles. Als er dan mensen op die site komen en ze selecteren "feestverlichting" als aangiftesoort, kunnen ze als subcategorieen een Kerstster, Stalletje-met-kaarsje, kerstboom etc kiezen. Of aangeven dat mensen bezoek ontvangen, oliebollen eten, Sinterklaas met Zwarte Piet vieren, etc etc. Gewoon lachen om al die reacties te verzamelen en aan te tonen hoe laf en verraderlijk de Nederlander is. Zie je hier ook.
of barbecuen met vieze hamburgers of vette stink worstjes
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_196576196
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 04:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

of barbecuen met vieze hamburgers of vette stink worstjes
Of open haardgeur.
pi_196577084
Vandaag in Amsterdam, morgen in de provincie.
pi_196577283
Ach je kan zoveel overlast hebben.
Open haard stank nu.
Barbecue stank in de zomer.
Vuurwerk.
Kerkklokken.
Fietsen tegen de muur van je huis.
Mensen die op je bankje bij de voordeur gaan zitten terwijl het je eigen bankje is.
Bankjes bij voordeuren zodat je niet normaal de stoep over kan met je kinderwagen/baboebakfiets.
Mensen met honden die poep niet opruimen.
Loslopende katten in achtertuinen.
Teveel auto’s door de straat, liever autovrij.
Teveel fietsen op de stoep, stoep graag fietsvrij.
Hysterische knipperende kerstverlichting/kerstbomen.
Carbid schieten, vreselijk. Evenals de kanonslagen in de vesting.
Koopzondagen geven ook :{ :{ overlast en onrust.
Rokende mensen op terrassen in de zomer
Rokende mensen op markten en in winkelstraten.
Rokende buren in tuin of balkon terwijl je zelf lekker van de buitenlucht wil genieten.
Mensen die binnen roken en dan de geuroverlast die via de ventilatie toch in je huis komt.
Overlast van hard sprekende buren als je in de tuin wil genieten.
Overlast van festivals,feesten als de wind net de muziek naar je huis draagt.
Overlast van automobilisten die muziek spelen met een harde bass zodat je alleen kaboenk kaboenk kaboenk hoort.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 6 december 2020 @ 10:39:34 #88
269689 crew  Viv
pi_196577399
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 10:30 schreef quirina het volgende:
Mensen die op je bankje bij de voordeur gaan zitten terwijl het je eigen bankje is.
Bankjes bij voordeuren zodat je niet normaal de stoep over kan met je kinderwagen/baboebakfiets.
Ik zie een bankjesloket aankomen. :+
pi_196577685
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 20:56 schreef Eightyone het volgende:
Lekker vrij en wild en zo.

Ooit stond de stad daar om bekend, en bij wat onwetende (vaak buitenlandse) mensen nog steeds. :P
Omdat deze mooie stad nu geregeert word door kut provincialen van het Groenlinks type, je zou ze eigenlijk in de fik moeten zetten en dumpen voor het lichtjesloket.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_196577694
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 10:39 schreef Viv het volgende:

[..]

Ik zie een bankjesloket aankomen. :+
Is er al geweest, ondernemers die een leuk bankje voor de deur hadden gezet en daar een vergunning voor moesten aanvragen, zelfde voor bloembakken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_196577710
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 00:11 schreef quirina het volgende:
Amsterdam heeft wel heel veel lichtvervuiling.
Was net toevallig daar maar alles op de grachten heeft verlichting en ik kan me wel voorstellen dat mensen die er wonen dat minder willen.
Vooral mensen met een hoogsensitieve persoonlijkheid raken er ongelofelijk door overprikkeld van al die kleuren.
Ik zelf heb er geen last van, maar de vriendin die even mee was moest gewoon haar zonnebril opzetten op de terugweg in het donker om even bij te komen van alle prikkels.
:') :')
Ga lekker op de fucking hei wonen en daar zeiken, hoog sensitief :') :') :') :')
Laat me raden, ze zit ook in de Wajong?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 6 december 2020 @ 11:08:58 #92
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196577772
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 00:11 schreef quirina het volgende:
Amsterdam heeft wel heel veel lichtvervuiling.
Was net toevallig daar maar alles op de grachten heeft verlichting en ik kan me wel voorstellen dat mensen die er wonen dat minder willen.
Vooral mensen met een hoogsensitieve persoonlijkheid raken er ongelofelijk door overprikkeld van al die kleuren.
Ik zelf heb er geen last van, maar de vriendin die even mee was moest gewoon haar zonnebril opzetten op de terugweg in het donker om even bij te komen van alle prikkels.
En ze heeft ook last van 5G zeker?
pi_196577924
quote:
10s.gif Op zondag 6 december 2020 11:08 schreef AchJa het volgende:

[..]

En ze heeft ook last van 5G zeker?
Zelfde types die er voor hebben gezorgt dat het Jordaan festival uit de Jordaan moest verdwijnen vanwege geluidsoverlast, gaan die mensen ook klagen dat ze nat worden als ze in zee zwemmen, en dat de overheid hier maatregelen voor moet nemen.....
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_196588020
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 21:21 schreef Viv het volgende:

[..]

O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou ja laten we zeggen dat zij aan het proefdraaien waren met vrijwilligers die spontaan aangifte kwamen doen. Het was min of meer een oefening. Waar mijn vrouw en ik graag aan wilden meewerken ook qua toetsing of het "normaal" was wat wij wilden. We dachten zelf ook al van niet. Dus wat dat betreft was de uitslag niet geheel onverwacht.

"Beetje normaal doen" zo was de boodschap en daar konden we ons wel in vinden. Er was nog een gezellige borrel later waar we onze standpunten in het kader van de lichtjesbeleving in informele sfeer nog konden ventileren. We kwamen wat dat betreft heel dicht tot elkaar. Het is geen slechte gemeente met over het algemeen gezien voorbeeldige inwoners die best in de pas willen lopen als het algemeen belang dat vereist.

Dus wat dat betreft en al met al best in orde. :)

Zitten we nog wel met die andere 600 meter (18.000 lampjes) die we niet mogen gebruiken maar de buren hebben ook al belangstelling getoond. Die vonden het ook wel een leuk idee om hun woning als zodanig op te fleuren in deze donkere tijden.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 29 september 2021 @ 10:32:08 #95
269689 crew  Viv
pi_201561975
Even een schopje omhoog, want als de plannen ongewijzigd zijn komt er dit jaar een lichtjesloket in Amsterdam! :! :')
pi_201563383
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:32 schreef Viv het volgende:
Even een schopje omhoog, want als de plannen ongewijzigd zijn komt er dit jaar een lichtjesloket in Amsterdam! :! :')
Oh mannoman... het lijstje waarom ik nooit en te nimmer in Amsterdam wil wonen wordt als maar langer.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_201593336

Dit is toch niet mooi, wees eens eerlijk.
  zondag 3 oktober 2021 @ 20:07:26 #98
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_201624226
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 12:20 schreef Celestien het volgende:

[..]
Oh mannoman... het lijstje waarom ik nooit en te nimmer in Amsterdam wil wonen wordt als maar langer.
:') Nou, echt he. Zo blij dat ik ver van dat woke deugreservaat af woon.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_201624395
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 20:07 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]
:') Nou, echt he. Zo blij dat ik ver van dat woke deugreservaat af woon.
Oh weet je, Amsterdam heeft vast genoeg wat vóór de stad spreekt, maar ik ben niet echt een stadsmens :)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  zondag 3 oktober 2021 @ 20:26:34 #100
13456 AchJa
Shut up!!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')