abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_196503372
Wat een land _O_, de groeten uit Zwitserland. En treinen, winkelstraten zijn hier ook vol, niet iedereen werkt thuis.
pi_196503451
Sowieso prettig volk die Zwitsers. Mits je zelf Zwitsers bent, dat dan weer wel.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
When Tiësto was Tiësto
pi_196503524
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 18:11 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Moet helaas toegeven dat de coalitie-mensen inderdaad zo doen... (Elkaar niet afvallen en spreken met één mond!)
Mensen als Rutte kun je ook gewoon niet mailen... Ja, een brief kan maar daar zie ik geen brood in...
Men krijgt nooit een zinnig woord of zinnig verhaaltje uit hun monden, daar is hun chef debet aan, die blieft namelijk geen zinnig volk.
pi_196503691
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 december 2020 18:51 schreef nostra het volgende:
Sowieso prettig volk die Zwitsers. Mits je zelf Zwitsers bent, dat dan weer wel.
Inderdaad, prettig volk. Ook als je NL'er bent.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196503800
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 18:07 schreef Bocaj het volgende:

[..]

De aanhouder wint my friend! Al word ik 110.... :Y :')
Tegen die tijd is COVID ook weer verdwenen en ben jij nog steeds boos. Hihaho
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_196503830
quote:
99s.gif Op dinsdag 1 december 2020 19:10 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Tegen die tijd is COVID ook weer verdwenen en ben jij nog steeds boos. Hihaho
Och, dat verdwijnt snel hoor! ;)
pi_196503847
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 19:11 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Och, dat verdwijnt snel hoor! ;)
Niet met het gedrag van de onderkant van de samenleving... stiekem feestjes geven, joepie. Weer een maand binnen. Bedankt knul.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_196503982
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 19:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Inderdaad, prettig volk. Ook als je NL'er bent.
Je komt er niet zo snel tussen als je er gaat wonen, dat bedoel ik meer. Op vakantie of een tweede huis is prima.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
When Tiësto was Tiësto
pi_196504167
Zweden... "de Zweedse aanpak"... tsja...

20 september:

‘Pandemie in Zweden voorbij dankzij bereiken groepsimmuniteit’

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/pandemie-in-zweden-voorbij-dankzij-bereiken-groepsimmuniteit

30 november:
pi_196504510
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 19:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zweden... "de Zweedse aanpak"... tsja...

20 september:

‘Pandemie in Zweden voorbij dankzij bereiken groepsimmuniteit’

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/pandemie-in-zweden-voorbij-dankzij-bereiken-groepsimmuniteit

30 november:
[ afbeelding ]
Een artikel uit september... De actualiteit is toch anders. Toch apart dat mensen Zweden blijven aanhalen als voorbeeld.

[ Bericht 2% gewijzigd door devlinmr op 01-12-2020 19:48:47 ]
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  dinsdag 1 december 2020 @ 19:50:50 #31
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_196504666
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 19:43 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Een artikel uit september... De actualiteit is toch anders. Toch apart dat mensen Zweden blijven aanhalen als voorbeeld.
Plaatje met de giga-stijging is van t/m 30 november, behoorlijk actueel
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
pi_196504783
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 19:50 schreef BlackEyedAngel het volgende:

[..]

Plaatje met de giga-stijging is van t/m 30 november, behoorlijk actueel
Klopt, ik bevestig het alleen maar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_196504838
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 december 2020 17:54 schreef mstx het volgende:
Dat gaat in Nederland dus niet werken
Jawel, OOK in Nederland werkt de eigen verantwoordelijkheid

Het is alleen dat de politiek en media er een paar excessen uitvissen en dan net doen alsof een heel land zich niet aan de regels houdt....
quote:
99s.gif Op dinsdag 1 december 2020 19:12 schreef bijdehand het volgende:Niet met het gedrag van de onderkant van de samenleving... stiekem feestjes geven, joepie. Weer een maand binnen. Bedankt knul.
Kijk, dat bedoel ik
Het wordt enorm uitvergroot dat er illegale feesten zijn (overigens is dat volkomen verklaarbaar als je de horeca dicht gooit), maar dat is niet de norm
Waarom daar dan telkens weer op focussen ?
En het blijft nog een maand dicht, omdat de politici doorhebben dat de bevolking en bedrijfsleven het toch wel pakt
Als ze niet tegenstribbelen dan knijp je de strot nog wat verder dicht, net zolang tot de economie helemaal kapot is...
pi_196504868
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 19:50 schreef BlackEyedAngel het volgende:

[..]

Plaatje met de giga-stijging is van t/m 30 november, behoorlijk actueel
Staat ook wel in het bericht...
quote:
Belangrijke kanttekening: hoewel er een duidelijke daling in de cijfers is, blijft Zwitserland bij de Europese koplopers hangen, wat het dagelijks aantal besmettingen betreft. Het moet op dit moment enkel Zweden, dat ook geen lockdown voorschreef, voor laten gaan.
pi_196504900
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 17:59 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Vind jij!
Ik mail ook regelmatig zaken naar 2e Kamerleden en stuur gewoon stug zaken als deze door... mochten ze het zelf nog niet gezien hebben! :')
Kijk, je moet ergens beginnen! :Y)
Elke meerderheid begint met een minderheid O-) :Y
pi_196504947
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 18:07 schreef Bocaj het volgende:

[..]

De aanhouder wint my friend! Al word ik 110.... :Y :')
Onder druk gingen scholen dicht
Onder druk kwam de mondkapjesplicht


Onder druk *insert* ...

Blijven geloven! *O*
pi_196509014
Kanton specifieke maatregelen (uit COR / Het grote SARS-CoV-2 topic #1111 Op naar het vaccin ):

quote:
Kanton Zürich, horeca 2300 dicht max 4 man per tafel. Mondkapjes station, ov perron, kantoor verplicht.

Verder werken wij met shifts op kantoor, half gevuld, elke 2 weken wisselen. Meetings max 6 pers., is me niet echt duidelijk of dat ook een verplichting is. Grotere kantoren werkt iedereen in principe thuis.

Ik zie dat bijeenkomsten met 30+ man ook verplicht mondkappen.

Dan de standaard zaken als verplicht contactformulier invullen als je horeca bezoekt.
Mondkapjes op kantoor, dan neem ik aan dat het ook op andere werkplaatsen geldt..
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_196520757
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 18:01 schreef Intint het volgende:

[..]

Pijnlijk dit
Wat is hier pijnlijk aan?

We moeten allemaal als lemmings achter de politiek aan lopen?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_196520768
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 18:07 schreef Bocaj het volgende:

[..]

De aanhouder wint my friend! Al word ik 110.... :Y :')
Ik mail de 2e kamer leden ook ^O^
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_196521476
Wel opvallend dat alle 'strenge' kantons bijna exact gelijklopen met de kantons waar Frans en Italiaans gesproken wordt. Je ziet toch wel veel cultuurverschillen.

Moet ook benoemd worden dat Zwitserland wel een mondkapjesplicht heeft. Dat kun je op twee manieren lezen, de eerste is: "Ah, dus het heeft geen enkel effect." De tweede is: "Ah, zonder die mondkapjes was het nu wel een teringbende geweest daar."

Overigens zou ik in Nederland veel minder moeite hebben met mondkapjes als je dan wel gewoon naar de horeca kunt, met beperkingen zoals van de zomer. Is verder puur gevoelsmatig, nergens op gebaseerd verder. Dan doe ik graag mee met die farce van mondkapje op tot je zit, zoals in Zuid-Europese landen. In Nederland is het nu zo dat je niks meer mag behalve werken en consumeren, en als laatste belediging moet je daar dan ook nog een mondkapje bij op, en dat moeten we maar normaal vinden.

Blijft verder op zich interessant. Niet alleen het feit op zich, maar ook dat ze op de ingeslagen weg doorgaan ondanks dat het aantal gevallen bleef stijgen en de ziekenhuizen begonnen te morren. Dat is vaak nog het grootste probleem, dat er geëist wordt dat je 'iets' doet ondanks dat je heel duidelijk bent geweest over wat je beleid is en waarom. Wat niet wegneemt dat er per hoofd van de bevolking nog veel mensen overlijden, zie hier. Dus het is niet gezegd dat dit een beleid is waarmee je per se veel meer doden voorkomt, het is puur de afweging of je dat accepteert of niet.

In deze vergelijking komt Zweden er trouwens goed af zonder enige vorm van lockdown of mondkapjes en alleen lokale maatregelen. En heeft Duitsland nu meer doden per 1 miljoen dan Nederland. Het moment dat Nederland het 'slecht' deed is nu nog slechts een piepklein vakje op de grafiek van besmettingen per 1 miljoen. Ik wacht nog op excuses van de mensen die zeker wisten dat Nederland het smerigste jongetje van de klas was en dat Duitsland een grote hoeveelheid sterfte zou voorkomen dankzij het bezielende leiderschap van Mutti. Maar ik denk dat ik dan lang kan wachten.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')