Vleeskruiden is het kruidenmengsel dat de kruidenboer op de Vismarkt in Stad verkoopt onder de naam 'Groninger vleeskruiden'. Het mengsel 'gehakt- en karbonadekruiden' is minstens zo lekker (minder kruidnagel).quote:Op maandag 30 november 2020 21:11 schreef Molo het volgende:
[..]
Zal ik eens doen. Ik vind ze ook te zoet ja. Maar moet wel makkelijk blijven.
De minder suiker versie van Heinz was ook zoutloos en ook met extra schepje zout toegevoegd door mijzelf echt viesssss
Wat zijn vleeskruiden?
3xquote:Op maandag 30 november 2020 21:25 schreef gcjoel het volgende:
Heb hem 2x gezien in de bios. Heerlijk met die muziek
Shakshuka.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
Ah!quote:Op maandag 30 november 2020 21:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Vleeskruiden is het kruidenmengsel dat de kruidenboer op de Vismarkt in Stad verkoopt onder de naam 'Groninger vleeskruiden'. Het mengsel 'gehakt- en karbonadekruiden' is minstens zo lekker (minder kruidnagel).
Supermarkt heeft toch ook wel kruidenmengsels? Bottom line is een lekker flink gerkuid tomatensausje. Worsterchersauce zoals @:minilot doet is ook prima. Eigenlijk is alles prima, als het maar hartig is
quote:Op maandag 30 november 2020 21:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Shakshuka.Ik wil geen aardappel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Woensdag eten we risotto met oa pompoen. Niet morgen want we hadden vandaag al pompoen.Sterkheidsbaas van alles.
Ja maar dan noem je ook meteen het allermooiste liedje opquote:Op maandag 30 november 2020 21:57 schreef fietsie het volgende:
Kippevel op mijn schedel, van 'Love of my Life"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sowieso een groot deel van hun nummers die echt.... je wereld rocken....quote:Op maandag 30 november 2020 22:51 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja maar dan noem je ook meteen het allermooiste liedje op
speel t vaak op gitaar, zo zoet en mooie akkoordjes
En mr. Robot én Bohemian Rapsody allebei
quote:Op maandag 30 november 2020 22:55 schreef AnneX het volgende:
Een adventskalender...wie wil thuis even eruit?Wat leuk! Moet me nog inschrijven, maar Nasrdin Dchar geeft 12 december een online voorstelling van Adem.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
9 graden hier.quote:Op dinsdag 1 december 2020 07:38 schreef sigme het volgende:
Mogge!
Buiten is het weer warm (7o), en nu regent het er ook nog bij. Als de koffie op is ga ik voor ruim 2 uur wandeling op pad, met honden. Dan maar een oude leren jas an, en een hoed op.
Hebben jullie 4 adventkalenders of zijn jullie eind van de week al door alle vakjes heen?quote:Op dinsdag 1 december 2020 08:11 schreef Clubsoda het volgende:
Wat een zeikweer![]()
Heeft iedereen het eerste vakje van de adventskalender al open? Wij hadden er vier bij het ontbijt![]()
We spelen valsquote:Op dinsdag 1 december 2020 08:21 schreef Vork het volgende:
[..]
Hebben jullie 4 adventkalenders of zijn jullie eind van de week al door alle vakjes heen?
Mijn man is nu even wandelen maar daarna gaan we er ook 3 open makenquote:Op dinsdag 1 december 2020 08:11 schreef Clubsoda het volgende:
Wat een zeikweer![]()
Heeft iedereen het eerste vakje van de adventskalender al open? Wij hadden er vier bij het ontbijt![]()
Wij wachten totdat de kinderen uit school zijn... Anders zijn ze tot de 24stev elke dag om 5 wakker... Dat is meer de schoen zetten ook zo...quote:Op dinsdag 1 december 2020 08:11 schreef Clubsoda het volgende:
Wat een zeikweer![]()
Oh ja, die zijn ook leukquote:Op dinsdag 1 december 2020 08:36 schreef Myraela het volgende:
Ik heb het eerste vakje van mijn kalender ook opengemaakt. Er zit een grote kaars in die ook tot de 24e telt.
Ha, dat is wel een risico jaquote:Op dinsdag 1 december 2020 08:37 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Wij wachten totdat de kinderen uit school zijn... Anders zijn ze tot de 24stev elke dag om 5 wakker... Dat is meer de schoen zetten ook zo...
Dat zijn wel de betere taartenquote:Op dinsdag 1 december 2020 09:16 schreef Isabeau het volgende:
Het giet hier!
Tot zover het drentse weerbericht.
Nog even over die Mississippi mudpie hè. Werd razend populair in de VS in de jaren '70. Ik denk dat toen de obesitas epidemie ook begon, want ik zie een connectie zeg maar. Maar wel super lekkerZo van eerste hap: ooooh, hemels! Tweede hap: oh wat goddelijk lekker toch. Derde hap: ik zit vol.
Hopelijk blijft het gewoon gezellig.quote:Op dinsdag 1 december 2020 09:21 schreef minilot het volgende:
Ik host vanavond bij mij thuis de verjaardag van mijn broertje (aanwezigen: mijn moeder en mijn broertje) annex pre-Sintviering en ik heb er nu al buikpijn vanVoor de nog niet eeuwige meelezers: mijn broertje heeft nogal wat issues en ligt om de haverklap zwaar overhoop met mijn ook niet al te makkelijke mams. Toevallig is er nu even staakt het vuren, hence de viering, maar dat kan aan het einde van de avond bij pech alweer compleet veranderd zijn + het risico op allerlei vormen van hoog oplopende emoties wegens start van de feestdagenperdiode.. Mijn ingebakken gebrek aan wat voor drama dan ook wordt ruimschoots goed gemaakt door wat er nog resteert van mijn kant van de familie. Zucht
Nou ja. Boodschappen ervoor doen dan maar
Er staat mij bij dat je vorig jaar een onwijs geniale surprise had @minilotquote:Op dinsdag 1 december 2020 09:28 schreef Myraela het volgende:
[..]
Hopelijk blijft het gewoon gezellig.
Doe jij eigenlijk weer surprises dit jaar?
Die buikpijn is goed voor te stellen. Zijn ze op zo'n moment ook nog voor rede vatbaar bijvoorbeeld "gedraag je even, Günther zit hier ook bij"?quote:Op dinsdag 1 december 2020 09:21 schreef minilot het volgende:
Ik host vanavond bij mij thuis de verjaardag van mijn broertje (aanwezigen: mijn moeder en mijn broertje) annex pre-Sintviering en ik heb er nu al buikpijn vanVoor de nog niet eeuwige meelezers: mijn broertje heeft nogal wat issues en ligt om de haverklap zwaar overhoop met mijn ook niet al te makkelijke mams. Toevallig is er nu even staakt het vuren, hence de viering, maar dat kan aan het einde van de avond bij pech alweer compleet veranderd zijn + het risico op allerlei vormen van hoog oplopende emoties wegens start van de feestdagenperdiode.. Mijn ingebakken gebrek aan wat voor drama dan ook wordt ruimschoots goed gemaakt door wat er nog resteert van mijn kant van de familie. Zucht
Nou ja. Boodschappen ervoor doen dan maar
Hier een teleurgesteld kind..quote:Op dinsdag 1 december 2020 09:27 schreef Myraela het volgende:
Ik kijk al bijna een maand tegen die adventskalender. Maar nu ik één vakje heb opengemaakt vind ik het pas écht lastig om niet dat hele ding open te trekken.
Ik hoop dat PostNL op tijd komt voor pakjesavondquote:Op dinsdag 1 december 2020 10:33 schreef fietsie het volgende:
-jeej- PostNL was al mooi op tijd. Iig voor iedereen een cadeautje nu voor zaterdag
Daarom ook een -jeej- ; de andere pakjes komen waarschijnlijk na komend weekend pas.quote:Op dinsdag 1 december 2020 10:38 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik hoop dat PostNL op tijd komt voor pakjesavondin ieder geval al een dag vertraagd
Ze zullen het lekker druk hebbenquote:Op dinsdag 1 december 2020 10:43 schreef fietsie het volgende:
[..]
Daarom ook een -jeej- ; de andere pakjes komen waarschijnlijk na komend weekend pas.
Waffoor een komt er ?quote:Op dinsdag 1 december 2020 10:46 schreef Myraela het volgende:
Hier komt de nieuwe tv zo. Die wilde m'n vriend graag hebben. Ik vind hem eigenlijk te groot, dat hoeft van mij niet. We hebben nu 43" en dat vind ik eigenlijk precies mooi. Maarja, hij is er blij mee.
65" ?quote:
En 4 Kilo.quote:
Ga weg man. Ik zit zowat tegen de tv aan, dat zou echt belachelijk zijn.quote:
Leuk speelgoedquote:Op dinsdag 1 december 2020 10:59 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ga weg man. Ik zit zowat tegen de tv aan, dat zou echt belachelijk zijn.
Het is 55", een LG OLED AI ThinQ staat erop. Ik weet niet wat het allemaal is.
55' is best grootquote:Op dinsdag 1 december 2020 10:59 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ga weg man. Ik zit zowat tegen de tv aan, dat zou echt belachelijk zijn.
Het is 55", een LG OLED AI ThinQ staat erop. Ik weet niet wat het allemaal is.
Wen je zo aan. Hier hangt ook 55", maar valt nu best meequote:Op dinsdag 1 december 2020 10:46 schreef Myraela het volgende:
Hier komt de nieuwe tv zo. Die wilde m'n vriend graag hebben. Ik vind hem eigenlijk te groot, dat hoeft van mij niet. We hebben nu 43" en dat vind ik eigenlijk precies mooi. Maarja, hij is er blij mee.
Oh hey, zet er eens eentje voor mij apartquote:Op dinsdag 1 december 2020 11:01 schreef Anthraxx het volgende:
Wat is een duurzame kerstboom? Hier in mijn buurt staan al die dingen in de grond, met een intratuin labeltje. Te wachten tot de verkoop.
Ik zag laatst op fb of insta iets langskomen. Volgens mij "adopteer een boom". Die komen 'm brengen en halen als ik het goed heb onthoudenquote:Op dinsdag 1 december 2020 11:04 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oh hey, zet er eens eentje voor mij apart![]()
Ze hebben een beter wortelstelsel, oid. Daardoor kunnen ze herplant worden. (Met deze bomen overleeft ongeveer 75% van de bomen het in elk geval één zomer. De jaren ervoor was dat slechts 25%. Aldus het 'Klimaat Neutraal IJsselstein' die dus hier aan mee helpen met hun logeerveld. )
Ik weet niet of ik er snel aan ga wennen. Hij gaat breder zijn dat het tv meubel eronder, dus dat blijft me vast wel storen. Mijn ouders hebben ook zo'n grote, ik vind het verschrikkelijk. Maar die zitten er tenminste nog iets verder vanaf.quote:Op dinsdag 1 december 2020 11:02 schreef derLudolf het volgende:
Wen je zo aan. Hier hangt ook 55", maar valt nu best mee
Ahja hier hangt een 50" die gekozen is omdat dat overeenkomt met de breedte van het meubel er recht onder.quote:Op dinsdag 1 december 2020 11:05 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik er snel aan ga wennen. Hij gaat breder zijn dat het tv meubel eronder, dus dat blijft me vast wel storen. Mijn ouders hebben ook zo'n grote, ik vind het verschrikkelijk. Maar die zitten er tenminste nog iets verder vanaf.
Maarja, m'n vriend wilde deze graag hebben. Dit soort dingen laat ik dan maar gewoon los en hem uitzoeken. Hij heeft wel nog gekeken naar dezelfde tv een maatje kleiner. Maar die was juist nog duurder. En ik vond dit al veel geld.
Bij dat adopteer een boom zeiden ze ook "we doen ons uiterste best om hem volgend jaar weer aan te kunnen bieden, maar dat lukt niet bij alle bomen". Sommigen zullen het niet redden dan, misschien in de huiskamer te weinig water (of juist te veel).quote:Op dinsdag 1 december 2020 11:06 schreef Isabeau het volgende:
Ik snap niet zo goed hoe dat werkt, Candaasje. Mijn vader haalde eens in de paar jaar een nieuwe kerstboom die hij zelf uitgroef. En dan ging die na de kerst de tuin in en het volgende jaar werd de boom weer uit gegraven en in de woonkamer gezet. En dat dan een paar keer. Geloof niet dat ze ooit dood zijn gegaan. Ze werden alleen te groot
Ja dit project is vooral voor mensen die zelf geen tuin hebben of plaats voor een pot om de boom te laten 'overzomeren.'quote:Op dinsdag 1 december 2020 11:06 schreef Isabeau het volgende:
Ik snap niet zo goed hoe dat werkt, Candaasje. Mijn vader haalde eens in de paar jaar een nieuwe kerstboom die hij zelf uitgroef. En dan ging die na de kerst de tuin in en het volgende jaar werd de boom weer uit gegraven en in de woonkamer gezet. En dat dan een paar keer. Geloof niet dat ze ooit dood zijn gegaan. Ze werden alleen te groot
Ah kijk, mijn pa haalde al geen boom bij een tuincentrum, maar ergens bij een particulier die een veldje kerstbomen kweekte. Waar je dan een schop kreeg om zelf je boom uit te zoeken en uit te graven. Goede kerstherinneringen aanquote:Op dinsdag 1 december 2020 11:11 schreef Candaasje het volgende:
Ja dit project is vooral voor mensen die zelf geen tuin hebben of plaats voor een pot om de boom te laten 'overzomeren.'
KNIJ is een groep die de woonplaats wat duurzamer/groener wil maken, en heeft nu een 'zomerlogeer-veld' ter beschikking gesteld. (Zij zorgen dan vanaf 9 januari voor je kerstboom, en laten in november weten of 'ie het overleefd heeft).
Ze doen dit nu een jaar of 2 geloof ik, en hebben de ervaring dat bomen ingekocht bij bouwmarkten/Welkoop het vaak niet zo goed overleven. (25% van de bomen overleefde het eerste jaar dat ze dit deden).
Nu heeft de Intratuin speciale bomen ingekocht bij een kweker (beter wortelstelsel oid), en die overleefden dit afgelopen jaar veel beter (75%).
Omdat er maar beperkt ruimte is op dat veld, krijgen daarom de Intratuin-bomen voorrang (je moet aangeven wat voor boom je hebt gekocht of gaat kopen). Daarna komen de bomen bij andere kwekers op de lijst, en bomen gekocht bij bouwmarkten/Welkoop zijn uitgesloten. Kost teveel moeite en teveel teleurstelling.
Hier komt uiteindelijk toch wel een nieuw meubel, deze heeft scherpe hoeken. Dus dan gaan we wel voor een breder meubel, ja.quote:Op dinsdag 1 december 2020 11:08 schreef fietsie het volgende:
Ahja hier hangt een 50" die gekozen is omdat dat overeenkomt met de breedte van het meubel er recht onder.
Zo'n veldje was hier ook ooitquote:Op dinsdag 1 december 2020 11:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ah kijk, mijn pa haalde al geen boom bij een tuincentrum, maar ergens bij een particulier die een veldje kerstbomen kweekte. Waar je dan een schop kreeg om zelf je boom uit te zoeken en uit te graven. Goede kerstherinneringen aan
Geweldig ditquote:Op dinsdag 1 december 2020 10:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik pik deze even ongegeneerd van @:AnneX![]()
[ twitter ]
Wie is HAM?quote:Op dinsdag 1 december 2020 11:16 schreef AnneX het volgende:
Bij Kassa gister was een item over de ‘biologische’ vs ‘chemische’ kerstbomen.
https://radar.avrotros.nl(...)jn-de-alternatieven/
En HAM is positief getest en rijdt niet as. weekend.
HAM ?quote:Op dinsdag 1 december 2020 11:16 schreef AnneX het volgende:
Bij Kassa Radar dus, gister was een item over de ‘biologische’ vs ‘chemische’ kerstbomen.
Oooooooohhhhhquote:Op dinsdag 1 december 2020 11:18 schreef Candaasje het volgende:
Hamilton, Lewis
Jongens, dat weet ik zelfs, en ik kijk geen F1
quote:Op dinsdag 1 december 2020 11:18 schreef Candaasje het volgende:
Hamilton, Lewis
Ik zat nog helemaal in het kerstbomen verhaal... welke HAM rijdt er nou met kerstbomen?quote:Op dinsdag 1 december 2020 11:18 schreef Candaasje het volgende:
Hamilton, Lewis
huh? 5 minuten totaal? Wat is daar het idee achter? Of is het na 5 minuten uitverkocht?quote:Op dinsdag 1 december 2020 11:19 schreef Clubsoda het volgende:
Ik koop de boom altijd bij de kweker. De kleine kinderboom graven we in maar die overleeft het vaak niet helaas. Adopteer een kerstboom kan hier in de buurt alleen op dinsdagochtend 15 november tussen 10 en 5 over 10
Blijft de vraag. Waar heeft hij dit opgelopen.quote:Op dinsdag 1 december 2020 11:16 schreef AnneX het volgende:
Bij Kassa Radar dus, gister was een item over de ‘biologische’ vs ‘chemische’ kerstbomen.
Oh, handigquote:Op dinsdag 1 december 2020 11:19 schreef Clubsoda het volgende:
Ik koop de boom altijd bij de kweker. De kleine kinderboom graven we in maar die overleeft het vaak niet helaas. Adopteer een kerstboom kan hier in de buurt alleen op dinsdagochtend 15 november tussen 10 en 5 over 10
Ik zie nu een soort MarioKart-scenario voor mequote:Op dinsdag 1 december 2020 11:24 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik zat nog helemaal in het kerstbomen verhaal... welke HAM rijdt er nou met kerstbomen?
quote:Op dinsdag 1 december 2020 11:34 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik zie nu een soort MarioKart-scenario voor me
Nou dat dus....quote:Op dinsdag 1 december 2020 11:34 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik zie nu een soort MarioKart-scenario voor me
Grotere kast kopenquote:Op dinsdag 1 december 2020 11:05 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik er snel aan ga wennen. Hij gaat breder zijn dat het tv meubel eronder, dus dat blijft me vast wel storen. Mijn ouders hebben ook zo'n grote, ik vind het verschrikkelijk. Maar die zitten er tenminste nog iets verder vanaf.
Maarja, m'n vriend wilde deze graag hebben. Dit soort dingen laat ik dan maar gewoon los en hem uitzoeken. Hij heeft wel nog gekeken naar dezelfde tv een maatje kleiner. Maar die was juist nog duurder. En ik vond dit al veel geld.
Die teams zijn enorm, het verbaast me altijd dat er zo enorm veel mensen krioelen om elkaar heen. Ik kijk er niet van op.quote:Op dinsdag 1 december 2020 11:33 schreef z80 het volgende:
Blijft de vraag. Waar heeft hij dit opgelopen.
Ik heb ook een switch.. nu nog mariokart kopen...quote:Op dinsdag 1 december 2020 11:37 schreef Candaasje het volgende:
Allemaal naar Myraela toe, die heeft een grote TV. Dat is echt wel heel fijn MarioKarten!
(Je had een Switch toch Myraela? Anders neem ik de Wii van mijn ouders wel mee!)
Nou ja, het was bij wijze van spreken, maar ik drukte me niet zo duidelijk uitquote:Op dinsdag 1 december 2020 11:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
huh? 5 minuten totaal? Wat is daar het idee achter? Of is het na 5 minuten uitverkocht?
En een grote TV!quote:Op dinsdag 1 december 2020 11:38 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik heb ook een switch.. nu nog mariokart kopen...
Ohquote:Op dinsdag 1 december 2020 11:39 schreef Clubsoda het volgende:
Nou ja, het was bij wijze van spreken, maar ik drukte me niet zo duidelijk uithet is in ieder geval op momenten dat nog niemand aan kerstbomen denkt en dan niet in het weekend en op beperkte tijden.
Heel veel groter kan niet.. want dan past ie niet meer tussen schoorsteen en muur.quote:
Ik heb een Switch met Mario Kart.quote:Op dinsdag 1 december 2020 11:37 schreef Candaasje het volgende:
Allemaal naar Myraela toe, die heeft een grote TV. Dat is echt wel heel fijn MarioKarten!
(Je had een Switch toch Myraela? Anders neem ik de Wii van mijn ouders wel mee!)
Ook als die hangt zie je nog wel dat die groter is dan de kast.quote:Op dinsdag 1 december 2020 11:37 schreef derLudolf het volgende:
Grotere kast kopen![]()
Maar zo'n grote hang je sowieso beter op, lijkt mooier
Ah, ja, ik heb hier muren en ruimte genoeg, maar een vriend die er geen zier om heeft, dus we hebben een 32" TV en ik denk ook niet dat er snel een grotere komt.quote:Op dinsdag 1 december 2020 11:42 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Heel veel groter kan niet.. want dan past ie niet meer tussen schoorsteen en muur.
Klein behuisd...
Kamer is groot zat trouwens maar doordat ik EN boekenkasten EN een bank EN een tv ergens moet laten is dat eigenlijk de enige plek die overbleef waae de bank tegenover de tv kan staan EN de boekenkasten ook nog een plek hebben.
Ja hoi, post-corona MarioKart-meet dus. Ik hoor het al.quote:Op dinsdag 1 december 2020 11:43 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik heb een Switch met Mario Kart.Maar ik heb hem aan m'n moeder uitgeleend, die wilde dat sportspelletje proberen om toch nog een beetje te bewegen. Ze heeft hem nu 2 weken en nog nooit gebruikt, maarja.
Sowieso.quote:Op dinsdag 1 december 2020 11:48 schreef Candaasje het volgende:
Ja hoi, post-corona MarioKart-meet dus. Ik hoor het al.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |