abonnement Unibet Coolblue
pi_196481477
O+ Klets hier over (ver)huizen, huishouden, schoonloeders en appgroepjes. Ook dé plek voor allerhande opsomlijstjes *O*

Ouwehoer hier verder over alles O+

Een hart onder de riem voor iedereen die in quarantaine is!
  maandag 30 november 2020 @ 11:05:18 #2
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196481544
Exode, ik heb een afspraak op een locatie waar ze alleen sneltesten afnemen. Dat had de telefoon dame inderdaad wel gewoon moeten weten.

Nu met het veranderde beleid dat je ook kan testen zonder klachten weten ze sowieso niet zo goed wat ze moeten adviseren qua quarantaine. Volgens de regels mag je zonder klachten overal heen maar laat je een test doen moet je thuis zitten want je hebt klachten. De dame wist het allemaal niet zo goed wat ze nu zou moeten adviseren dus.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196481611
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 11:05 schreef laziness het volgende:
Exode, ik heb een afspraak op een locatie waar ze alleen sneltesten afnemen. Dat had de telefoon dame inderdaad wel gewoon moeten weten.
Ik lees nu dat ik bij een locaties was waar ze beide doen, PCR en sneltesten. Echt geen idee waarom ik de sneltest kreeg, ik heb op alles nee geantwoord (werk je in de zorg, politie etc). Het was ook echt zo enorm rustig, niet normaal, maar 4 auto's en 22 loketten....
Als ze nou vroegen 'wilt u de sneltest' had ik een keuze gehad. Nou ja....ik hoor zo van de huisarts wel wat wijsheid is.

Overbuurvrouw was daar dus ook en die Appte even later 'ik heb een sneltest gehad, jij ook?' en wij samen lachen, zo van haha, waarom heb jij nou weer een sneltest, ze weten vast dat je ongeduldig bent. Die wist vooraf dus ook van niets.
pi_196481622
@Quoi Gefeliciteerd wat voor werk ga je doen?
@laziness dat is vast een mooi sinterklaascadeaus ga je foto's posten?
  maandag 30 november 2020 @ 11:33:07 #5
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196481959
Een kerstboombankje voor sinterklaas... waar gaat het heen met de wereld ;( .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 30 november 2020 @ 11:39:38 #6
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196482022
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 11:33 schreef Lemijn het volgende:
Een kerstboombankje voor sinterklaas... waar gaat het heen met de wereld ;( .
Naar 2021 waarschijnlijk.
KuikenGuppy
  maandag 30 november 2020 @ 12:03:53 #7
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_196482278
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 11:05 schreef laziness het volgende:
Exode, ik heb een afspraak op een locatie waar ze alleen sneltesten afnemen. Dat had de telefoon dame inderdaad wel gewoon moeten weten.

Nu met het veranderde beleid dat je ook kan testen zonder klachten weten ze sowieso niet zo goed wat ze moeten adviseren qua quarantaine. Volgens de regels mag je zonder klachten overal heen maar laat je een test doen moet je thuis zitten want je hebt klachten. De dame wist het allemaal niet zo goed wat ze nu zou moeten adviseren dus.
Beleid gaat morgen pas in volgens mij. Ik doe die BCO's en als je vandaag gebeld wordt moeten je nauwe contacten nog 10 dagen in quarantaine, als je morgen gebeld wordt mogen ze na vijf dagen testen, ook zonder klachten. Terwijl ik de laatste tijd heel veel mensen aan de lijn krijg die pas dag 8/9/10 van de quaraintane klachten krijgen. Dus ik hou daar ook wel een beetje mn hart voor vast. Ik heb voorlopig in elk geval nog wel werk...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_196482495
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:03 schreef oh-oh het volgende:
Terwijl ik de laatste tijd heel veel mensen aan de lijn krijg die pas dag 8/9/10 van de quaraintane klachten krijgen. Dus ik hou daar ook wel een beetje mn hart voor vast. Ik heb voorlopig in elk geval nog wel werk...
Dat is ook wat ik in mijn omgeving zie en hoor.

Collega was met het gezin in quarantaine omdat zijn vrouw positief had getest. Ergens aan het einde kreeg zijn dochter klachten dus gingen zijn 10 dagen wachttijd weer opnieuw in. Dikke week later kreeg hij klachten en jawel ook besmet. Scheelt dat hij al thuis werkte dus geen risico op het werk maar hij zit al wel een dikke maand thuis terwijl zijn vrouw en dochter al lang weer naar buiten mogen.

Andere collega had een test gedaan omdat hij in contact was geweest met iemand die corona bleek te hebben. Test negatief dus weer aan het werk. Paar dagen later toch klachten en jawel alsnog positief getest.
pi_196482875
Bin ons wordt Sinterklaas waarschijnlijk gevierd met mijn schoonouders. We zien elkaar nu maar heel sporadisch, en dan nog meestal buiten, maar voor de Sint wilden ze toch graag komen. Mits er niemand verkouden is uiteraard.

Kerst doen we normaal met schoonouders, schoonzus en zwager, maar zwager is risicopatiënt. We slaan dit jaar alles over en vieren het gezellig met z’n vieren. Voor iedereen gelukkig min of meer vanzelfsprekend. Jammer maar volgend jaar beter.

Mijn schoonzus is directeur op een basisschool. Zij had vorige week een invaller staan, en die zegt doodleuk tijdens de lunch dat ze ‘s ochtends zo’n keelpijn had... Uiteraard naar huis gestuurd om te testen. Positief :X }:|. Echt he, hoe haal je het in je hoofd om zo laks te zijn. Schoonzus was woest. En had ineens halverwege de dag een klas zonder leerkracht. Die invaller wordt in ieder geval nooit meer opgeroepen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_196483227
Wij komen nergens. Gaan niet op bezoek. En doen zo weinig mogelijk boodschappen. We zien onze ouders of andere familie niet en zo blijft dat ook met de feestdagen. Ik plan iets leuks zodat de feestdagen toch niet voelen als een gewone dag. Maar wel met ons 4.

Nu heeft mijn man sindskort een manager. Die man word onderhand elke week getest. Nu ging hij vorige week vrijdag eerder weg want hij moest de stad nog in want hij moest voor de halve familie cadeautjes kopen. Want zaterdag komt de hele familie bij hem over de vloer en als die weg zijn hebben ze nog een tour langs vrienden om daar ook nog cadeautjes te brengen/halen. Ik kan daar echt pissig om worden. Want mijn man mag dus ook niet meer thuis werken. Hij zit dus met zo’n man in kantoor die de hele familie en vrienden blijft zien. }:|
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  maandag 30 november 2020 @ 13:49:26 #11
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196483643
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:03 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Beleid gaat morgen pas in volgens mij. Ik doe die BCO's en als je vandaag gebeld wordt moeten je nauwe contacten nog 10 dagen in quarantaine, als je morgen gebeld wordt mogen ze na vijf dagen testen, ook zonder klachten. Terwijl ik de laatste tijd heel veel mensen aan de lijn krijg die pas dag 8/9/10 van de quaraintane klachten krijgen. Dus ik hou daar ook wel een beetje mn hart voor vast. Ik heb voorlopig in elk geval nog wel werk...
O is natuurlijk een kind en zijn hele klas hoefde dus niet in quarantaine. Ze vroegen wel inderdaad wanneer het laatste contact was ivm die 5 dagen. Maar dit is al dag 10 volgens O die aangaf wanneer klasgenoot voor het laatst op school was.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196484104
Zo,puber is getest. Het viel echt reuze mee gelukkig.
Conclusie; hij wil best nog een keer als we dan weer een bigmac halen bij de MC naast de testlocatie :D
pi_196484145
Gelukkig viel het hem mee.
Mijn neus doet nog steeds pijn.

Ik hielp mee bij de overblijf een uur buiten lopen en ik heb nu nog koude voeten. Nu mis ik de kat extra daar kon ik zo lekker mijn voeten onder leggen.
  maandag 30 november 2020 @ 14:31:50 #14
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196484215
Mijn kind vond het vervelend maar het viel ook wel mee zei hij. De omschrijving van de teststraat dude als water in je neus als je in het zwembad springt vond hij een accurate omschrijving.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 30 november 2020 @ 14:36:26 #15
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_196484264
Hier verandert dat testbeleid om de haverklap.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_196484310
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 14:23 schreef Deepfreeze het volgende:
Zo,puber is getest. Het viel echt reuze mee gelukkig.
Conclusie; hij wil best nog een keer als we dan weer een bigmac halen bij de MC naast de testlocatie :D
Mehehe dat deden wij de 1e keer ook! Resultaat is dat hij inmiddels 3x getest is met 3x een McDonald's bezoek naderhand :') dat ga ik zelf voortaan ook doen dus.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 30 november 2020 @ 14:41:10 #17
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196484318
Kitten Lou



[ Bericht 29% gewijzigd door laziness op 01-12-2020 11:25:41 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196484324
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 14:31 schreef laziness het volgende:
Mijn kind vond het vervelend maar het viel ook wel mee zei hij. De omschrijving van de teststraat dude als water in je neus als je in het zwembad springt vond hij een accurate omschrijving.
Zo omschreef ik het ook tegenover anderen. :Y
pi_196484333


[ Bericht 100% gewijzigd door vencodark op 30-11-2020 16:34:03 ]
pi_196484398
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 14:31 schreef laziness het volgende:
Mijn kind vond het vervelend maar het viel ook wel mee zei hij. De omschrijving van de teststraat dude als water in je neus als je in het zwembad springt vond hij een accurate omschrijving.
Zo voelt het inderdaad

En Lou is echt een schatje O+ O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_196484403
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 14:41 schreef laziness het volgende:
Kitten Lou

[ link | afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet kind quoten aub ;)
OMG wat is je knappe kind groot :o O+
En lieve Lou *O*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  maandag 30 november 2020 @ 14:55:44 #22
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_196484505
Wat een schattige Lou.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  maandag 30 november 2020 @ 15:08:47 #23
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196484619
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 14:47 schreef tombolafan het volgende:

[..]

OMG wat is je knappe kind groot :o O+
En lieve Lou *O*
O+
Hij is bijna 10 en 1.50m. Stop de tijd!

Uitslag binnen en negatief *O*

Lou is niet onder de indruk van onze blazende bejaarde in ieder geval :+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196484632
Lazi! O+_____!!!!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 30 november 2020 @ 15:15:59 #25
269689 crew  Viv
pi_196484704
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 15:08 schreef laziness het volgende:

[..]

O+
Hij is bijna 10 en 1.50m. Stop de tijd!

Uitslag binnen en negatief *O*

Lou is niet onder de indruk van onze blazende bejaarde in ieder geval :+
Ja op zich logisch, hier bijna 8 (WtfBBQ :o ) en bijna 4 dus klopt heus wel _O-

Maar in m'n hoofd heb jij nog een peuter ofzo :')

Go kitten _O_
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_196484713
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 14:42 schreef vencodark het volgende:

[..]

Wat een snoepje. O+
Verwijder even het kind uit je quote ;)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  maandag 30 november 2020 @ 15:22:54 #28
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196484773
Had venco al een dm gestuurd. Komt vast goed :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 30 november 2020 @ 15:23:03 #29
269689 crew  Viv
pi_196484774
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 13:17 schreef Tally het volgende:
Ik kan daar echt pissig om worden. Want mijn man mag dus ook niet meer thuis werken. Hij zit dus met zo’n man in kantoor die de hele familie en vrienden blijft zien. }:|
Als hij zich daar niet veilig voelt, kan hij dit (eventueel anoniem) melden: https://www.inspectieszw.nl/melden/corona

(Maar als het een klein kantoor is, is daar weinig anoniems aan natuurlijk. :') )
pi_196484781
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 15:23 schreef Viv het volgende:

[..]

Als hij zich daar niet veilig voelt, kan hij dit (eventueel anoniem) melden: https://www.inspectieszw.nl/melden/corona

(Maar als het een klein kantoor is, is daar weinig anoniems aan natuurlijk. :') )
Ja daar zal weinig anoniems aan zijn :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_196484981
Fijn Lazi!
Met een meidenkwartet
pi_196485414
@exode was je bij Jaarbeurs?
Daar was ik afgelopen week en ook niks in mail of info of ter plekke of iets. Ook bij de uitslag niet overigens. Maar omdat ik na een uur de uitslag al had, ga ik er vanuit dat het een sneltest was. Ze vroegen bij mij of ik in een risicogroep zit of in de zorg werk, beide nee, dan moest je naar links, anders een andere rij. Misschien dat idd die andere rij wel een gewone (of sneltest+gewone) krijgt? Hoe dan ook wel vreemd.
pi_196485429
Black beauty.
En grote Ollie O+
pi_196485654
Pfff Bas heeft koorts -O- . Manlief is nog aan het werk, straks maar even kijken hoe en wat morgen dan.
  maandag 30 november 2020 @ 17:15:39 #35
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196486216
wat een schatje, die Lou! (en 't kind mag er ook wezen!)

sterkte met Bas, douche-eendje.
in de haak.
pi_196486775
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 15:08 schreef laziness het volgende:

[..]

O+
Hij is bijna 10 en 1.50m. Stop de tijd!

Uitslag binnen en negatief *O*

Lou is niet onder de indruk van onze blazende bejaarde in ieder geval :+
Fijn!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 30 november 2020 @ 18:32:54 #37
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_196487177
Oh O en Lou, goede naam ook :D
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:19 schreef Elleska het volgende:

[..]

Dat is ook wat ik in mijn omgeving zie en hoor.

Collega was met het gezin in quarantaine omdat zijn vrouw positief had getest. Ergens aan het einde kreeg zijn dochter klachten dus gingen zijn 10 dagen wachttijd weer opnieuw in. Dikke week later kreeg hij klachten en jawel ook besmet. Scheelt dat hij al thuis werkte dus geen risico op het werk maar hij zit al wel een dikke maand thuis terwijl zijn vrouw en dochter al lang weer naar buiten mogen.

Andere collega had een test gedaan omdat hij in contact was geweest met iemand die corona bleek te hebben. Test negatief dus weer aan het werk. Paar dagen later toch klachten en jawel alsnog positief getest.
Klopt ook niet want gek genoeg hoeft je quarantaine max. 3 weken te duren in totaal.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_196487505
Lazi, schattig katje en mooi kind. O+

Mijn katten zijn gewoon al ruim drie. Voor hun had ik niet veel met katten. Maar ik heb me zo vergist in katten. Ze zijn echt awesome. O+
pi_196488499
Oeh, ik heb trouwens nog een kersttraditie die we vorig jaar zijn gestart met een link naar de naam van het topic!

Op de bakfiets naar de kerstboomverkoper verderop en dan samen de mooiste (net iets te grote) uitzoeken en in de bak mee terug O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 30 november 2020 @ 20:01:40 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196488556
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 15:08 schreef laziness het volgende:

[..]

O+
Hij is bijna 10 en 1.50m. Stop de tijd!

Uitslag binnen en negatief *O*

Lou is niet onder de indruk van onze blazende bejaarde in ieder geval :+
*O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196488623
@LeSage wat een toffe traditie! O+

Mijn man kocht vandaag een kerstboom. In eerste instantie was ik blij dat ik het zelf niet hoefde te doen, tot ik het formaat zag. Dat was zo'n beetje formaat Rockefeller Center. :')
Nu heeft hij ongeveer 50cm van de boom afgezaagd en nu past hij vooral qua breedte wel fatsoenlijk in de huiskamer.
  maandag 30 november 2020 @ 20:14:09 #42
327807 Mariposas
יה&#14
pi_196488744
Ik ben nog op zoek naar een alternatief voor een wegwerp-kerstboom. Het staat me al jaren zo vreselijk tegen dat die bomen na een maand massaal op straat gesmeten worden. Jammer genoeg zijn er weinig duurzame alternatieven. Adoptiebomen zijn maar beperkt verkrijgbaar. -O- Wie gaat er ook voor een duurzamer alternatief voor een wegwerpboom?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_196488755
quote:
7s.gif Op maandag 30 november 2020 20:05 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:LeSage wat een toffe traditie! O+

Mijn man kocht vandaag een kerstboom. In eerste instantie was ik blij dat ik het zelf niet hoefde te doen, tot ik het formaat zag. Dat was zo'n beetje formaat Rockefeller Center. :')
Nu heeft hij ongeveer 50cm van de boom afgezaagd en nu past hij vooral qua breedte wel fatsoenlijk in de huiskamer.
Precies dít gebeurde ons de eerste kerst in dit huis. Vriend ging samen met S. wel even een boom uitzoeken.
Die eindigde onder de overkapping, waar we verder niet meer in konden lopen :')
Ik ben daarna maar zelf een ander formaat gaan halen voor binnen.
Ieder jaar komt dit natuurlijk even terug en moet ik weer keihard lachen om die enorme boom die uit de auto getrokken moest worden :D _O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196488762
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 20:14 schreef Mariposas het volgende:
Ik ben nog op zoek naar een alternatief voor een wegwerp-kerstboom. Het staat me al jaren zo vreselijk tegen dat die bomen na een maand massaal op straat gesmeten worden. Jammer genoeg zijn er weinig duurzame alternatieven. Adoptiebomen zijn maar beperkt verkrijgbaar. -O- Wie gaat er ook voor een duurzamer alternatief voor een wegwerpboom?
Opstoken in onze houtkachel? :+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196488774
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 20:14 schreef Mariposas het volgende:
Ik ben nog op zoek naar een alternatief voor een wegwerp-kerstboom. Het staat me al jaren zo vreselijk tegen dat die bomen na een maand massaal op straat gesmeten worden. Jammer genoeg zijn er weinig duurzame alternatieven. Adoptiebomen zijn maar beperkt verkrijgbaar. -O- Wie gaat er ook voor een duurzamer alternatief voor een wegwerpboom?
Wij probeerden vorig jaar een boom op pot, maar die heeft de vele weken in huis helaas niet overleefd. -O-
pi_196488867
Ja klopt Vlindertje! Sowieso verstond ik amper iets van de vragen door de afstand en mondkapjes. Alles nee klonk wel veilig.
Echt raar dat gewoon niets of niemand je vooraf de keuze vertelt en uitlegt.

Wij dachten aan een Kerstboom uitzoeken en zelf kappen maar dat is toch iets teveel gedoe dit jaar. Dus gewoon halen bij zo'n trailer hier in de buurt.

Oh en wij hadden op 1 juni een simpel eetsetje besteld online (beetje Fermob look alike), steeds werd de levering uitgesteld, ik werd er gek van. Nu was de levering gepland op 1 december. Kreeg ik net een mail dat onze bestelling onderweg is....een kingsize bed, uhm....
  maandag 30 november 2020 @ 20:29:26 #47
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196488935
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 20:14 schreef Mariposas het volgende:
Ik ben nog op zoek naar een alternatief voor een wegwerp-kerstboom. Het staat me al jaren zo vreselijk tegen dat die bomen na een maand massaal op straat gesmeten worden. Jammer genoeg zijn er weinig duurzame alternatieven. Adoptiebomen zijn maar beperkt verkrijgbaar. -O- Wie gaat er ook voor een duurzamer alternatief voor een wegwerpboom?
Boom met kluit en in je tuin zetten.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196489093
Onze kluitboom van vorig jaar staat nog in de voortuin. Geen idee of we hem uit gaan graven....
pi_196489582
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 18:32 schreef oh-oh het volgende:
[..]

Klopt ook niet want gek genoeg hoeft je quarantaine max. 3 weken te duren in totaal.
Als hij niet ziek was geworden dan had de quarantaine minder dan 3 weken geduurd maar nu moet hij eerst uitzieken.
Het zou in dit geval best krom zijn als hij met (flinke) klachten de deur uit mag enkel omdat de max. 3 weken voorbij zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door Elleska op 30-11-2020 22:54:39 ]
pi_196489692
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 20:14 schreef Mariposas het volgende:
Ik ben nog op zoek naar een alternatief voor een wegwerp-kerstboom. Het staat me al jaren zo vreselijk tegen dat die bomen na een maand massaal op straat gesmeten worden. Jammer genoeg zijn er weinig duurzame alternatieven. Adoptiebomen zijn maar beperkt verkrijgbaar. -O- Wie gaat er ook voor een duurzamer alternatief voor een wegwerpboom?
Bij ons in IJsselstein kan je een plekje reserveren om na de kerst je kerstboom met kluit te komen ingraven en om hem volgend jaar weer uit te mogen graven.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_196489746
Mijn jongste zit onder de uitslag. Heel haar gezicht vol. Waarvan weet niemand.

En ik heb heel decadent de kerstboom thuis laten bezorgen. :P Normaal haal ik altijd zo’n achterlijk grote maar dit jaar had ik geen vervoer. Dus heb ik er eentje van 1.75m thuis laten bezorgen.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  maandag 30 november 2020 @ 21:17:01 #52
327807 Mariposas
יה&#14
pi_196489794
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 20:29 schreef laziness het volgende:

[..]

Boom met kluit en in je tuin zetten.
Over het algemeen kunnen kerstbomen er slecht tegen om jaarlijks uitgegraven te worden en 3 weken binnen te staan. Ik heb het 1 keer geprobeerd, maar de boom was echt lelijk geworden. Liever geen boom die ik in de tuin moet plaatsen dus (bovendien willen we verhuizen).
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_196489866
Tweedehands kunstkerstboom?
  maandag 30 november 2020 @ 21:23:37 #54
327807 Mariposas
יה&#14
pi_196489884
quote:
2s.gif Op maandag 30 november 2020 21:21 schreef Kyara het volgende:
Tweedehands kunstkerstboom?
Ja dat is nog wel een goed idee, ga ik naar kijken. :)
En anders een adoptieboom, maar die bieden ze hier in de buurt pas vanaf 12 december aan. Maar goed, ik ben die bomen eigenlijk toch al helemaal zat na 3 weken,
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_196489900
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 21:14 schreef Tally het volgende:
Mijn jongste zit onder de uitslag. Heel haar gezicht vol. Waarvan weet niemand.

En ik heb heel decadent de kerstboom thuis laten bezorgen. :P Normaal haal ik altijd zo’n achterlijk grote maar dit jaar had ik geen vervoer. Dus heb ik er eentje van 1.75m thuis laten bezorgen.
Niet toevalig allergisch voor de kerstboom?

Ik heb dat zelf ook..kerstboom versieren=jeukende rode bulten -O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_196490171
Kijkt er iemand ntr 3?
  maandag 30 november 2020 @ 21:46:03 #57
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196490210
Je kunt in Amersfoort je oude kerstboom naar de dierentuin brengen.
KuikenGuppy
pi_196490413
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 21:43 schreef amaranta het volgende:
Kijkt er iemand ntr 3?
Wel Hunted gekeken, niet wat daarna kwam.

Ik gok dat wij dit jaar wederom geen kerstboom neer gaan zetten. Vorig jaar, in het oude huis, geen boom want toen waren we het huis aan het opknappen.
In het nieuwe jaar zijn we nog lang niet klaar.

Normaal hadden we een boom van 3m. Nu kunnen we niet hoger dan 2.25.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 30 november 2020 @ 22:09:20 #59
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_196490572
Kerstboom! Wij kochten vorig jaar een dag voor kerst de grootste kunstboom die er is, met heel veel clusterverlichting. We hoeven geen lamp meer aan in de woonkamer :D

Had ik al verteld over mijn laatste bezoekje aan kantoor, lunch met collega en dat die 2 dagen later positief getest bleek? Ik ben inmiddels 2 testen verder en kon zodoende vanmorgen dan wel mijn spullen ophalen op mijn nieuwe werk. En die sneltest (de eerste) werd afgenomen door een dubieus figuur die halverwege zei: oh mevrouw het dopje zit er nog op :@ |:(

quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 11:09 schreef F_r het volgende:
@Quoi Gefeliciteerd wat voor werk ga je doen?

Iets met zorg en ICT. Veel zin in! Alleen had iets meer dan 1 vrije dag tussen 2 banen in wel gemogen :')
  maandag 30 november 2020 @ 22:11:54 #60
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196490601
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 21:43 schreef amaranta het volgende:
Kijkt er iemand ntr 3?
Staat hier nog aan na Hunted. Bizar dit.
KuikenGuppy
  maandag 30 november 2020 @ 22:13:45 #61
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196490623
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 21:57 schreef Vicky het volgende:

[..]

Wel Hunted gekeken, niet wat daarna kwam.

Ik gok dat wij dit jaar wederom geen kerstboom neer gaan zetten. Vorig jaar, in het oude huis, geen boom want toen waren we het huis aan het opknappen.
In het nieuwe jaar zijn we nog lang niet klaar.

Normaal hadden we een boom van 3m. Nu kunnen we niet hoger dan 2.25.
Je hebt nu anders ruimte zat joh.

Wij hebben al jaaaren dezelfde kunstboom, van de Hema, prima ding. Ik vind het nu alleen nog wel erg vroeg om dat ding alweer tevoorschijn te toveren.

Mijn broer maakt wel altijd gebruik van zo’n leenbomenservice waar je ze dus later weer terugbrengt. Hen lukt het kennelijk toch om die bomen weer goed te laten herstellen. Ze kunnen hem inderdaad wel pas vrij laat ophalen, zodat ie niet al te lang binnen hoeft te staan.
in de haak.
pi_196490638
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 22:11 schreef Burdie het volgende:

[..]

Staat hier nog aan na Hunted. Bizar dit.
Stijgende verbazing hier...
  maandag 30 november 2020 @ 22:18:02 #63
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196490687
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 21:43 schreef amaranta het volgende:
Kijkt er iemand ntr 3?
Nope, ik ben een documentaire aan het kijken over een actiegroep in Rusland/Tsjetsjenië die lgbt mensen het land uit probeert te smokkelen vanwege het gruwelijke anti homo beleid in die landen. Heel heftig, ik moet af en toe echt even pauze nemen om het nog aan te kunnen. Wat een horror zeg. Maar wel goed om ons bewust van te zijn denk ik. Dat dit anno 2020 gewoon nog gebeurt. :’(
in de haak.
pi_196490796
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 22:13 schreef trui het volgende:

[..]

Je hebt nu anders ruimte zat joh.

Wij hebben al jaaaren dezelfde kunstboom, van de Hema, prima ding. Ik vind het nu alleen nog wel erg vroeg om dat ding alweer tevoorschijn te toveren.

Mijn broer maakt wel altijd gebruik van zo’n leenbomenservice waar je ze dus later weer terugbrengt. Hen lukt het kennelijk toch om die bomen weer goed te laten herstellen. Ze kunnen hem inderdaad wel pas vrij laat ophalen, zodat ie niet al te lang binnen hoeft te staan.
Dat wel ja.

Och, ik zoek wel een klein boompje.
We hebben ook nog geen radiatoren in de woonkamer, dus we zitten er eigenlijk alleen om te eten
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_196490798
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 22:14 schreef amaranta het volgende:

[..]

Stijgende verbazing hier...
Terug kijken waard?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_196491083
quote:
7s.gif Op maandag 30 november 2020 20:05 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:LeSage wat een toffe traditie! O+

Mijn man kocht vandaag een kerstboom. In eerste instantie was ik blij dat ik het zelf niet hoefde te doen, tot ik het formaat zag. Dat was zo'n beetje formaat Rockefeller Center. :')
Nu heeft hij ongeveer 50cm van de boom afgezaagd en nu past hij vooral qua breedte wel fatsoenlijk in de huiskamer.
Jouw man is als de mijne zo te lezen... Kerstbomen kunnen niet groot genoeg zijn :D
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_196491135
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 22:14 schreef amaranta het volgende:

[..]

Stijgende verbazing hier...
Echt bizar. Waarom doen mensen zichzelf zoiets aan. :{
  maandag 30 november 2020 @ 23:11:05 #68
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196491317
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 22:52 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Jouw man is als de mijne zo te lezen... Kerstbomen kunnen niet groot genoeg zijn :D
Een aantal jaar geleden won ik een kerstboom, in het dorp van m'n ouders. Dus zij zouden die boom wel even komen brengen. "Doe maar een mooie grote" zei ik. Nou dat heb ik geweten :').
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 30 november 2020 @ 23:14:57 #69
269689 crew  Viv
pi_196491371
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 20:23 schreef exode het volgende:
Ja klopt Vlindertje! Sowieso verstond ik amper iets van de vragen door de afstand en mondkapjes. Alles nee klonk wel veilig.
Echt raar dat gewoon niets of niemand je vooraf de keuze vertelt en uitlegt.
Misschien was één van de vragen wel "Heeft u bezwaar tegen een sneltest?" :+
pi_196493317
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 22:56 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Echt bizar. Waarom doen mensen zichzelf zoiets aan. :{
Waar gaat dit over dan?
  dinsdag 1 december 2020 @ 07:37:08 #71
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_196493341
Onze nepboom is ouder dan onze dochter - dit jaar wordt z’n 20e kerst - en heeft in vier verschillende landen gestaan 🙂 Dat is best een prima investering geweest. Hij wordt wel een klein beetje kaler, maar goed, dan doen we er nog maar een slinger extra in.

Mijn man houdt erg van lichtjes, en is weer helemaal los gegaan. Geheel vermomd als “Als dochter midden in de nacht thuis komt van het vliegveld zal ze het geweldig vinden als het huis verlicht is”, dus ik kan er nog niets van zeggen ook 😉
pi_196493399
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 07:37 schreef Gaoxing het volgende:
Onze nepboom is ouder dan onze dochter - dit jaar wordt z’n 20e kerst - en heeft in vier verschillende landen gestaan 🙂 Dat is best een prima investering geweest. Hij wordt wel een klein beetje kaler, maar goed, dan doen we er nog maar een slinger extra in.

Mijn man houdt erg van lichtjes, en is weer helemaal los gegaan. Geheel vermomd als “Als dochter midden in de nacht thuis komt van het vliegveld zal ze het geweldig vinden als het huis verlicht is”, dus ik kan er nog niets van zeggen ook 😉
Mijn nepboom is 2.30m hoog en heeft iets meer dan 2000 lampjes O+ Dus ik snap je man wel.
pi_196493413
Ik heb wel hunted gekeken maar daarna niet meer. Is het de moeite waard?

Ik heb gisteren de buurman nog geholpen met startkabels. Hij was verbaasd dat ik wist hoe dat moest.

En iemand die ik hielp met de weg wijzen gaf een compliment over mijn kont.
pi_196493477
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 07:29 schreef vencodark het volgende:

[..]

Waar gaat dit over dan?
Brotherhoods. Het is min of meer een broertje van de motorclubs die nu verboden zijn.
pi_196493655
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 23:14 schreef Viv het volgende:

[..]

Misschien was één van de vragen wel "Heeft u bezwaar tegen een sneltest?" :+
Haha, nou je zou het bijna denken he.

Zo een afspraak bij de huisarts, die hoest is echt niet normaal meer. Ik hoest me nu al bijna 2 weken een ongeluk, het komt gewoon niet los. De laatste keer dat ik dit had zat ik tegen een longonsteking aan dat gaan we nu maar voorkomen.
  dinsdag 1 december 2020 @ 08:44:58 #76
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_196493800
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 07:53 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Mijn nepboom is 2.30m hoog en heeft iets meer dan 2000 lampjes O+ Dus ik snap je man wel.
Niet alleen de boom he.... De garage, de voortuin inclusief de frangipani boom, het huis, en de gehele achtertuin.
  dinsdag 1 december 2020 @ 08:45:27 #77
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196493806
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 08:05 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Brotherhoods. Het is min of meer een broertje van de motorclubs die nu verboden zijn.
Ik was trouwens ook een beetje verbaasd over die vrouw die eten en cadeautjes van die lui kreeg. Ze zei wel "dank je wel" en "super lief" maar liet dat verder helemaal niet merken. Ik vond het lijken alsof het voor haar normaalste zaak van de wereld was dat mensen haar dit soort liefdadigheidspakketten kwamen brengen :@.
KuikenGuppy
  dinsdag 1 december 2020 @ 08:51:30 #78
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196493844
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 08:45 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik was trouwens ook een beetje verbaasd over die vrouw die eten en cadeautjes van die lui kreeg. Ze zei wel "dank je wel" en "super lief" maar liet dat verder helemaal niet merken. Ik vond het lijken alsof het voor haar normaalste zaak van de wereld was dat mensen haar dit soort liefdadigheidspakketten kwamen brengen :@.
(En dat deed me dan weer denken aan de Dominicaanse Republiek, waar we een keer op vakantie met een excursie naar een arm dorpje gingen, waar de kinderen leerden dat je je hand moet ophouden als je een blanke ziet. Aangeleerde hulpeloosheid.)
KuikenGuppy
pi_196494389
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 08:44 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Niet alleen de boom he.... De garage, de voortuin inclusief de frangipani boom, het huis, en de gehele achtertuin.
O+ tof!!
pi_196494638
Ik mag weer aan de AB, verhoogde ontstekingswaarde en duidelijk moeite met ademhalen. Pffff. Ik word inmiddels wel redelijk moedeloos van mijn gezondheid, bleh.

Maar in beter nieuws, Juul komt in de Ouders van Nu omdat ze een foto op IG zo schattig vonden (snap ik). O+
pi_196494819
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 23:11 schreef Burdie het volgende:

[..]

Een aantal jaar geleden won ik een kerstboom, in het dorp van m'n ouders. Dus zij zouden die boom wel even komen brengen. "Doe maar een mooie grote" zei ik. Nou dat heb ik geweten :').
:D!

Wij hebben een vide-woning, technisch gezien zou een boom van een meter of 3 geen probleem moeten zijn... Het is inmiddels ook een soort van traditie dat hij vraagt of we dit jaar een boom van 3 of 4 meter zullen nemen :') :+.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_196494838
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 10:04 schreef exode het volgende:
Ik mag weer aan de AB, verhoogde ontstekingswaarde en duidelijk moeite met ademhalen. Pffff. Ik word inmiddels wel redelijk moedeloos van mijn gezondheid, bleh.

Maar in beter nieuws, Juul komt in de Ouders van Nu omdat ze een foto op IG zo schattig vonden (snap ik). O+
Ah crap can de AB :{. Beterschap! Maar superleuk van Juul!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_196494929
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 10:18 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ah crap can de AB :{. Beterschap! Maar superleuk van Juul!
Ja bluh, ik ben er ook gewoon sjago van. Tot een jaar geleden wist ik amper waar de huisarts was en nu al een jaar aan het kwakkelen. Ga voor het eerst in jaaaaaren ook geen verhoogd eigen risico nemen op de zorgverzekering.

Bij mij is Corona natuurlijk niet officieel vastgesteld maar in mijn dossier staat wel 'zeer waarschijnlijk Corona gehad' en de huisarts zei ook 'het heeft jouw afweer aardig gesloopt he?'

Klaar met zeuren hoor.

Oh ik wil ook een Kerstboom van 3 of 4 meter, zo'n enorm ding die de Meilandjes vorig jaar hadden, dat wil ik ok wel. Maar moeten we even uitbouwen, ons plafond is met bijna 3 meer al aardig hoor, even een stukje plafond eruit halen ;)
  dinsdag 1 december 2020 @ 11:41:39 #84
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196496012
vervelend exode, hopelijk helpt de AB kuur!
in de haak.
pi_196496310
@exode wat rot zeg dat gekwakkel. Hopelijk knap je snel wat op van de antibiotica!
En wat tof van Juul! O+

quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 08:45 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik was trouwens ook een beetje verbaasd over die vrouw die eten en cadeautjes van die lui kreeg. Ze zei wel "dank je wel" en "super lief" maar liet dat verder helemaal niet merken. Ik vond het lijken alsof het voor haar normaalste zaak van de wereld was dat mensen haar dit soort liefdadigheidspakketten kwamen brengen :@.
Ik snapte dat ook niet zo goed. :? Maar ik wist ook niet dat dat zo'n brotherhood blijkbaar ook dat soort activiteiten onderneemt.

Het past niet zo goed naast de activiteit: laten we eens kijken of we met onze vestjes het leven uit onze 'brothers' kunnen slaan. Ik snap daar echt niets van. :X
pi_196496441
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 11:41 schreef trui het volgende:
vervelend exode, hopelijk helpt de AB kuur!
Ja ik hoop het ook anders moet ik aan de prednison.

Wij zijn overigens een tijd geleden begonnen aan een Kerstfilm challenge met vrienden, ingegeven voor Netflix.


En daar zitten slechte films tussen, niet te geloven. Maar we hebben afgesproken dat iedereen ze dus kijkt voordat het Kerstavond is. We kijken ze meestal ook tegelijk met App contact ernaast. Erg gezellig.
  dinsdag 1 december 2020 @ 12:06:11 #87
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196496466
Exode wat rot dat gekwakkel. Zou toch mooi zijn als complot denkers ook dit soort verhalen horen ipv het af te doen als een griepje.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 1 december 2020 @ 12:07:26 #88
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196496495
Wij zijn laatst aan de Polar Express begonnen, omdat ik overal las dat dat Dé kerstfilm zou zijn. Geschikt voor het hele gezin.
Halverwege hebben we het afgezet omdat niemand van ons het leuk vond :@.
KuikenGuppy
  dinsdag 1 december 2020 @ 12:09:24 #89
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196496535
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 07:54 schreef F_r het volgende:
Ik heb wel hunted gekeken maar daarna niet meer. Is het de moeite waard?

Ik heb gisteren de buurman nog geholpen met startkabels. Hij was verbaasd dat ik wist hoe dat moest.

En iemand die ik hielp met de weg wijzen gaf een compliment over mijn kont.
Hoe moet ik dat voor me zien?

* Mevrouw waar is de Hoogstraat?
- 1e straat rechts
* bedankt. Lekker kontje trouwens
pi_196496551
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 12:07 schreef Burdie het volgende:
Wij zijn laatst aan de Polar Express begonnen, omdat ik overal las dat dat Dé kerstfilm zou zijn. Geschikt voor het hele gezin.
Halverwege hebben we het afgezet omdat niemand van ons het leuk vond :@.
Dat is dan ook een dráák van een film.
  dinsdag 1 december 2020 @ 12:12:11 #91
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196496576
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 11:57 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:exode wat rot zeg dat gekwakkel. Hopelijk knap je snel wat op van de antibiotica!
En wat tof van Juul! O+
[..]

Ik snapte dat ook niet zo goed. :? Maar ik wist ook niet dat dat zo'n brotherhood blijkbaar ook dat soort activiteiten onderneemt.

Het past niet zo goed naast de activiteit: laten we eens kijken of we met onze vestjes het leven uit onze 'brothers' kunnen slaan. Ik snap daar echt niets van. :X
Ik vond de activiteiten een beetje gemaakt.
  Moderator dinsdag 1 december 2020 @ 12:12:19 #92
5428 crew  miss_sly
pi_196496578
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 12:04 schreef exode het volgende:

[..]

Ja ik hoop het ook anders moet ik aan de prednison.

Wij zijn overigens een tijd geleden begonnen aan een Kerstfilm challenge met vrienden, ingegeven voor Netflix.
[ afbeelding ]

En daar zitten slechte films tussen, niet te geloven. Maar we hebben afgesproken dat iedereen ze dus kijkt voordat het Kerstavond is. We kijken ze meestal ook tegelijk met App contact ernaast. Erg gezellig.
Wat een leuk idee!

Ik hou ervan hoe mensen in deze rare, lastige periode dingen verzinnen om het anders te doen en toch leuk te houden en contacten te onderhouden.

Beterschap! :*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196496581
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 12:07 schreef Burdie het volgende:
Wij zijn laatst aan de Polar Express begonnen, omdat ik overal las dat dat Dé kerstfilm zou zijn. Geschikt voor het hele gezin.
Halverwege hebben we het afgezet omdat niemand van ons het leuk vond :@.
We kwamen niet eens tot halverwege. Dat de jongen in de trein stapt leverde hier al een huilende peuter op "nee, nee huis!!" :')
  dinsdag 1 december 2020 @ 12:19:32 #94
327807 Mariposas
יה&#14
pi_196496730
Ik vind kerstfilms echt vreselijk. Wel heb ik vorig jaar een leuke Noorse kerstserie op Netflix gezien, Hjem til jul. En vanaf 18 december staat seizoen 2 er op. *O*
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_196496792
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 12:19 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind kerstfilms echt vreselijk. Wel heb ik vorig jaar een leuke Noorse kerstserie op Netflix gezien, Hjem til jul. En vanaf 18 december staat seizoen 2 er op. *O*
Oh ja, die is echt fijn! O+

Ik heb geen speciale voorkeur voor of aversie van kerstfilms. Sommige zijn leuk, andere afschuwelijk, veel ertussenin. Maar mijn kerst is niet compleet zonder The Muppet Christmas Carol. O+
pi_196497371
Als je een echt slechte wilt zien, raad ik de Operation Christmas drop aan en ook die van Dolly is bizar slecht. Vooral die eerste, wij kwamen niet meer bij om de slechte green screens.

Ik houd van Kerstfilms, maar dan wel meer zoals The Holiday, Christmas Chronicles en a Bad moms Christmas, zodra er goede acteurs en actrices inzitten, wordt een film zoveel beter. The Holiday bewaren we echt tot het laatst overigens, we zitten nu op 9 films inmiddels, wij waren alleen zo slim om er 2 te kijken die hier niet opstaan dus we hebben er 7 voor de challenge.

Ik heb ook een lijstje met alle Kerstafleveringen van Friends, die kijken we 2e Kerstdag.
pi_196497489
Ik heb niet echt iets met kerstfilms. Ben vanochtend wel aan de serie Dash & Lily begonnen, die vond ik wel leuk tot nu toe!
  dinsdag 1 december 2020 @ 13:31:41 #98
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_196498128
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 12:50 schreef exode het volgende:
Als je een echt slechte wilt zien, raad ik de Operation Christmas drop aan en ook die van Dolly is bizar slecht. Vooral die eerste, wij kwamen niet meer bij om de slechte green screens.
Ooh daar kijk ik zo naar uit! Vanwege de green screens :D Hij speelt op Guam, van waar onze kinderen zijn verhuisd toen ze nog klein waren, en ze kunnen zich weinig herinneren. We hebben er 5 jaar gewoond. Ik heb beloofd niet te kijken voordat dochter hier is O+
pi_196498406
Ah, als je houdt van verschrikkelijk slechte kerstfilms: ‘Christmas with a view’. We keken hem vorig jaar op kerstavond en ik ben nog trots dat we hem helemaal gezien hebben.
We hebben wel ontzettend gelachen, niet echt door de film, meer om de film.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196498449
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 21:24 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Niet toevalig allergisch voor de kerstboom?

Ik heb dat zelf ook..kerstboom versieren=jeukende rode bulten -O-
Nee die kerstboom staat er nu een week?
De uitslag was vanmorgen ook zo goed als verdwenen. Hier en daar nog wat vlekken.
In de zomervakantie vorig jaar zat ze helemaal onder. Zo op eens. Maar toen was ze er ook ziek van. Wilde alleen maar slapen. Zo gek.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_196498530
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 12:07 schreef Burdie het volgende:
Wij zijn laatst aan de Polar Express begonnen, omdat ik overal las dat dat Dé kerstfilm zou zijn. Geschikt voor het hele gezin.
Halverwege hebben we het afgezet omdat niemand van ons het leuk vond :@.
Ik vind er ook geen reet aan. Wat een klote film. _O-
pi_196498577
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 12:07 schreef Burdie het volgende:
Wij zijn laatst aan de Polar Express begonnen, omdat ik overal las dat dat Dé kerstfilm zou zijn. Geschikt voor het hele gezin.
Halverwege hebben we het afgezet omdat niemand van ons het leuk vond :@.
Wat een kutfilm. Wij hebben afgelopen weekend Jingle Jangle zitten kijken. Wel aardig.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_196498600
Home Alone vind ik trouwens 1 van de weinige echt leuke kerstfilms. Christmas Chronicles was ook leuk. The Grinch heeft z’n momenten maar zo vaak gezien dat ie mijn neus uit komt.
De rest is mêh.
pi_196498664
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 13:31 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ooh daar kijk ik zo naar uit! Vanwege de green screens :D Hij speelt op Guam, van waar onze kinderen zijn verhuisd toen ze nog klein waren, en ze kunnen zich weinig herinneren. We hebben er 5 jaar gewoond. Ik heb beloofd niet te kijken voordat dochter hier is O+
Oh echt? Het ziet er wel echt enorm mooi uit daar!

De challenge is dus ook dat je niet alleen die films kijk maar ze ook echt uitkijkt, hoe slecht ze ook zijn. Dat vergt soms wel wat uhm, drank _O-
  dinsdag 1 december 2020 @ 14:00:58 #105
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196498682
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 13:55 schreef Tally het volgende:

[..]

Wat een kutfilm. Wij hebben afgelopen weekend Jingle Jangle zitten kijken. Wel aardig.
De drugs in de serie Riverdale heet Jingle Jangle, vind het daarom een beetje gekke titel :').
KuikenGuppy
pi_196498746
De allerslechtste film (niet kerst) die ik de afgelopen jaren heb gezien was Nacho Libre.
Met Jack Black als worstelaar.
Heb dat bijna een half uur geprobeerd en toen afgezet. :')
pi_196498903
Opsom *O*
De allerslechtste film die ik ooit heb gezien was 'Gay - de film' het moest drama voorstellen maar ik keek het met een vriend en wij konden niet meer stoppen met lachen. Zelden zo hard gelachen om een film, maar dat was dus niet de bedoeling. :D
pi_196499868
Ik heb een abonnement genomen op "With Love" vanwege de kerstfilms O+

Nou bezit ik het talent ( :') ) om dat soort meuk helemaal af te kijken, maar tjeetjemina....daar staan wel hele slechte op ~:)
  dinsdag 1 december 2020 @ 16:13:44 #109
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196500860
O. zijn favoriete film is al jaren de polar express :+
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 1 december 2020 @ 16:40:15 #110
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196501321
Polar express O+

En eigenlijk zo'n beetje alle kerstfilms eigenlijk wel.

Ik gooide net m'n gehakt in de hete pan (lasagne, wilde hem vast maken) en het bleek bedorven. Ik over m'n nek, gehakt in de kliko en nu eten we aardappelbolletjes en daar heb ik helemaal geen zin in. Brrrrt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_196501885
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 16:40 schreef Tink89 het volgende:
Polar express O+

En eigenlijk zo'n beetje alle kerstfilms eigenlijk wel.

Ik gooide net m'n gehakt in de hete pan (lasagne, wilde hem vast maken) en het bleek bedorven. Ik over m'n nek, gehakt in de kliko en nu eten we aardappelbolletjes en daar heb ik helemaal geen zin in. Brrrrt.
Ieeeew. :r
pi_196502464
quote:
17s.gif Op maandag 30 november 2020 16:34 schreef douche-eendje het volgende:
Pfff Bas heeft koorts -O- . Manlief is nog aan het werk, straks maar even kijken hoe en wat morgen dan.
Vast te laat maar misschien voor de rest van de week; huisgenoten hoeven niet meer thuis te blijven wanneer een kind tot 6 jaar koorts heeft.

(zit je nog wel met de opvang, maar goed... :{ )
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_196503169
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 17:53 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Vast te laat maar misschien voor de rest van de week; huisgenoten hoeven niet meer thuis te blijven wanneer een kind tot 6 jaar koorts heeft.

(zit je nog wel met de opvang, maar goed... :{ )
Klopt, onze preventiemedewerkers zijn goed op de hoogte. Manlief is vandaag thuis gebleven, ik ben morgen thuis. Geen koorts meer vandaag, wel erg hangerig, weinig gegeten, veel ontroostbaar gehuild.
  dinsdag 1 december 2020 @ 18:47:26 #114
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196503365
Is deze (dit?) deksel blauw of groen?


POLL
pi_196503376
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 16:40 schreef Tink89 het volgende:
Polar express O+

En eigenlijk zo'n beetje alle kerstfilms eigenlijk wel.

Ik gooide net m'n gehakt in de hete pan (lasagne, wilde hem vast maken) en het bleek bedorven. Ik over m'n nek, gehakt in de kliko en nu eten we aardappelbolletjes en daar heb ik helemaal geen zin in. Brrrrt.
Die geur hangt ook zo lekker lang in je neus?

Polar express is best te doen.. ik zet ook elk jaar Phineas and Perb, de kerstfilm op. Heel fout, kinderen geirriteerd, maar dat moet gewoon.
En op de radio een foute internetkerstliedjeszender. Met dingen als "grandma got run over by a reindeer". :D

C is negatief getest. Dus mag morgen weer naar school. Kan hij gewoon zijn toets maken. Eentje inhalen (van vandaag) is wel genoeg.
Hopelijk is hij snel van zijn gesnotter af. En dan wat langer dan vorige keer..
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 1 december 2020 @ 18:48:52 #116
269689 crew  Viv
pi_196503388
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 18:47 schreef amaranta het volgende:
Is deze (dit?) deksel blauw of groen?
[ afbeelding ]

[poll=1108]
Strikvraag, want turquoise.
  dinsdag 1 december 2020 @ 18:51:46 #117
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196503450
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 18:48 schreef Viv het volgende:

[..]

Strikvraag, want turquoise.
Haha. Vandaag hadden wij het over spaaracties. Dus mijn collega zegt. Oh ik hoop weer op de bakjes van de ah. Die vacuüm kunnen.
Dus ik zeg... oh die met dat groene deksel?
Zij: blauw toch?
En toen begonnen meer collega’s mee te kletsen. En we waren ongeveer 50/50 verdeeld.
  dinsdag 1 december 2020 @ 18:53:12 #118
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196503479
Stem ik per ongeluk zelf Op blauw 😂
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 1 december 2020 @ 18:54:30 #119
269689 crew  Viv
pi_196503508
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 18:51 schreef amaranta het volgende:

[..]

Haha. Vandaag hadden wij het over spaaracties. Dus mijn collega zegt. Oh ik hoop weer op de bakjes van de ah. Die vacuüm kunnen.
Dus ik zeg... oh die met dat groene deksel?
Zij: blauw toch?
En toen begonnen meer collega’s mee te kletsen. En we waren ongeveer 50/50 verdeeld.
Ja, precies voor al uw 50/50 blauw/groen situaties hebben ze dus de term turquoise bedacht ooit. :+
  dinsdag 1 december 2020 @ 18:57:47 #120
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196503568
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 18:54 schreef Viv het volgende:

[..]

Ja, precies voor al uw 50/50 blauw/groen situaties hebben ze dus de term turquoise bedacht ooit. :+
Ik laat morgen onze klassen stemmen. 😇
pi_196503697
Appelblauwzeegroen :P
pi_196503823
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 18:47 schreef amaranta het volgende:
Is deze (dit?) deksel blauw of groen?
[ afbeelding ]

[poll=1108]
Turquoise

fijn DF!!

En Polar Express is zo leuk.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 1 december 2020 @ 19:16:40 #123
269689 crew  Viv
pi_196503909
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 19:11 schreef Vicky het volgende:
En Polar Express is zo leuk.
Dit lijkt ook zo'n blauw/groen discussie te worden. Is het nou leuk of juist niet om aan te zien? :?
pi_196504101
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 19:16 schreef Viv het volgende:

[..]

Dit lijkt ook zo'n blauw/groen discussie te worden. Is het nou leuk of juist niet om aan te zien? :?
Ik vind het echt een leuke film.

Prep 'n Landing is ook leuk.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_196504193
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 16:13 schreef laziness het volgende:
O. zijn favoriete film is al jaren de polar express :+
Hier ook van iedereen ~:)
Is jaren achter elkaar bekeken door de jongens (en ons)
pi_196504675
Ik heb Polar expres nog niet gezien, gaat ook gewoon nog op de lijst.

Wij hebben al jaren een discussie in huis of onze stoelen blauw of groen zijn. Ik zeg blauw, mijn vriendin groen en nee ze zijn niet turqouise. Ik dacht eerst echt dat ze mij in de zeik nam, maar ze blijft bij groen.

Zelfde met mosterd, ik zeg dat het groen is en zij zegt bruin. De franse mosterd he. Maar die is op te lossen door het mosterdkleur te noemen :)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 1 december 2020 @ 19:56:27 #127
269689 crew  Viv
pi_196504785
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 19:51 schreef exode het volgende:
Ik heb Polar expres nog niet gezien, gaat ook gewoon nog op de lijst.

Wij hebben al jaren een discussie in huis of onze stoelen blauw of groen zijn. Ik zeg blauw, mijn vriendin groen en nee ze zijn niet turqouise. Ik dacht eerst echt dat ze mij in de zeik nam, maar ze blijft bij groen.

Zelfde met mosterd, ik zeg dat het groen is en zij zegt bruin. De franse mosterd he. Maar die is op te lossen door het mosterdkleur te noemen :)
Groene mosterd kan ik me niets bij voorstellen. Mosterdkleur is een soort donkere geel bij mij. Eerder tegen bruin aan dan richting groen in ieder geval. :D
pi_196504810
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 19:56 schreef Viv het volgende:

[..]

Groene mosterd kan ik me niets bij voorstellen. Mosterdkleur is een soort donkere geel bij mij. Eerder tegen bruin aan dan richting groen in ieder geval. :D
Ga jij mij nu ook al tegenspreken? ;)
  dinsdag 1 december 2020 @ 19:58:50 #129
149959 SQ
snelle trees
pi_196504849
Mosterd is bruingroengeel toch :P
disclaimer
pi_196504879
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 19:58 schreef SQ het volgende:
Mosterd is bruingroengeel toch :P
Heerlijke politieke oplossing.
pi_196504883
Het ligt misschien aan de soort mosterd. Volgens Google bestaan de kleuren mosterdgeel en monsterdgroen allebei.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 1 december 2020 @ 20:00:25 #132
269689 crew  Viv
pi_196504889
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 19:57 schreef exode het volgende:

[..]

Ga jij mij nu ook al tegenspreken? ;)
Foto van jullie stoelen en mosterd? 8-)
  dinsdag 1 december 2020 @ 20:02:32 #133
149959 SQ
snelle trees
pi_196504929
Oh en mijn stoelen worden ook verkocht als groen, maar veel mensen noemen het blauw. Ik zeg altijd petrol of teal. Petrol is mijn lievelings O+
disclaimer
pi_196504949
dan ook maar meteen foto's van de stoelen
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 1 december 2020 @ 20:06:24 #135
269689 crew  Viv
pi_196504989
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 20:02 schreef SQ het volgende:
Oh en mijn stoelen worden ook verkocht als groen, maar veel mensen noemen het blauw. Ik zeg altijd petrol of teal. Petrol is mijn lievelings O+
Ja, in het Engels heb je qua terminologie wat meer schakeringen binnen turquoise. :Y Waarbij petrol en teal de donkere/diepere varianten zijn. O+
pi_196505179
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 19:04 schreef Bottoms_up het volgende:
Appelblauwzeegroen :P
Ik ken geen appels in die kleur. :+
pi_196505186
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 19:58 schreef SQ het volgende:
Mosterd is bruingroengeel toch :P
Borstvoedingspoepgeel. :P
  dinsdag 1 december 2020 @ 20:19:48 #138
149959 SQ
snelle trees
pi_196505264
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 20:15 schreef vencodark het volgende:

[..]

Borstvoedingspoepgeel. :P
nee, dat is echt heel anders. Mosterd heeft echt veel meer groen :Y
disclaimer
  dinsdag 1 december 2020 @ 20:22:44 #139
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196505321
Mosterd heeft groen :? . Echt nog nooit gezien.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_196505325
Foto van onze BLAUWE stoelen :D >:)

  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 1 december 2020 @ 20:24:02 #141
269689 crew  Viv
pi_196505346
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 20:22 schreef exode het volgende:
Foto van onze BLAUWE stoelen :D >:)

[ afbeelding ]
Stoelen zijn echt blauw inderdaad. :Y En mosterd niet groen. Hebben jullie allebei op één punt gelijk. 8-)
pi_196505351
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 20:19 schreef SQ het volgende:

[..]

nee, dat is echt heel anders. Mosterd heeft echt veel meer groen :Y
Ik doelde meer van: kleur definiëren an sich.
Okergeel is bijv. newborn borstvoedingspoepkleur. :P
pi_196505359
De stoelen zijn blauw. :Y
pi_196505376
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 20:22 schreef exode het volgende:
Foto van onze BLAUWE stoelen :D >:)

[ afbeelding ]
Eensch.. die zijn blauw

En mosterd is gelig.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_196505710
YES!

De mosterd overleef ik wel :)
pi_196505808
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 20:44 schreef exode het volgende:
YES!

De mosterd overleef ik wel :)
Wat is dat voor soort cadeautjesslinger in de kamer? :+
  dinsdag 1 december 2020 @ 20:51:14 #147
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196505843
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 20:49 schreef vencodark het volgende:

[..]

Wat is dat voor soort cadeautjesslinger in de kamer? :+
Ik gok zo'n kerstslinger, elke dag een pakje tot kerst.

Oh, ik zie Sint papier... ik twijfel.
pi_196505952
Is het zo'n mysterieuze slinger?

We hebben er 2 hangen, bestaat uit neppakjes en versiersels. Hebben B en Juul met hun oma gemaakt. Die van B is alweer 4 jaar oud. Onderdeel van de Sinterklaas versiering in huis.
pi_196506403
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 20:56 schreef exode het volgende:
Is het zo'n mysterieuze slinger?

We hebben er 2 hangen, bestaat uit neppakjes en versiersels. Hebben B en Juul met hun oma gemaakt. Die van B is alweer 4 jaar oud. Onderdeel van de Sinterklaas versiering in huis.
Was gewoon nieuwsgierigheid. :) Leuk dat ie bij het vaste Sint-assortiment hoort. :)
pi_196506612
De stoelen zijn echt blauw hoor exode, geen twijfel over mogelijk. ;)

Pfoeh ik voelde net even voor ongeveer 50% hoe pubers zich voelen als de wifi dood is. :P De wifi was er hier mee opgehouden en ik kreeg toch wel lichtelijk de zenuwen doen het na een paar keer alles aan en uit nog steeds niet werkte. Gelukkig is het na de 3e keer alles uit weer gefixt.
  dinsdag 1 december 2020 @ 21:50:43 #151
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196507020
De stoelen zijn blauw. Wij hebben ze ook
pi_196507028
Geen wifi is bijna ondenkbaar.

Wij zitten Hamilton te kijken. Mooie musical!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_196507142
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 21:51 schreef Vicky het volgende:
Geen wifi is bijna ondenkbaar.

Wij zitten Hamilton te kijken. Mooie musical!
O+ O+ Hamilton O+ O+ Ik ben er twee jaar geleden voor naar Londen geweest.
pi_196507215
Geen wifi is kut!

Onze buren hebben een andere provider dan ons dus we hebben elkaars inlog bij storingen. Gelukkig maar 1x nodig gehad nadat de glasvezel aanleg mijnheren van de concurrent door de kabel heen waren gegaan. Wel meteen 24 uur offline overigens.

Gelukkig weer opgelost Nikki!
pi_196507335
Toen we 2mmd geleden s avonds eindelijk gingen verhuizen bleef mijn man achter in het oude huis, ik ging naar het nieuwe huis. Eerste wat ik inplugde was de wifi 🤣

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 21:58 schreef lunapuella het volgende:

[..]

O+ O+ Hamilton O+ O+ Ik ben er twee jaar geleden voor naar Londen geweest.
Vind alleen dat er iets te veel rap in zit
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_196507369
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 22:09 schreef Vicky het volgende:

[..]

Vind alleen dat er iets te veel rap in zit
... dat is het hele punt van de musical?
pi_196507595
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 22:11 schreef lunapuella het volgende:

[..]

... dat is het hele punt van de musical?
Oh whahq
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 1 december 2020 @ 22:24:17 #158
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196507686
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 22:11 schreef lunapuella het volgende:

[..]

... dat is het hele punt van de musical?
precies! :D
in de haak.
  dinsdag 1 december 2020 @ 22:25:53 #159
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196507725
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 21:58 schreef lunapuella het volgende:

[..]

O+ O+ Hamilton O+ O+ Ik ben er twee jaar geleden voor naar Londen geweest.
ik ook, ik ging met mijn dochter naar Londen en zij wilde 'm heel graag zien, kende alle teksten al uit haar hoofd. Door haar werd ik ook enthousiast.
in de haak.
  dinsdag 1 december 2020 @ 22:27:32 #160
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196507764
Oh ik heb trouwens een fok! abonnement genomen maar zie nog steeds overal reclames.
in de haak.
  dinsdag 1 december 2020 @ 22:43:35 #161
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_196508088
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 22:27 schreef trui het volgende:
Oh ik heb trouwens een fok! abonnement genomen maar zie nog steeds overal reclames.
Dat heb ik dus ook inderdaad :(
  dinsdag 1 december 2020 @ 23:56:47 #162
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196508972
Heb je ze al uit gezet in je profiel? Bij mij werkt het goed.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 2 december 2020 @ 00:02:08 #163
269689 crew  Viv
pi_196509028
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 22:27 schreef trui het volgende:
Oh ik heb trouwens een fok! abonnement genomen maar zie nog steeds overal reclames.
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 22:43 schreef mousemicky het volgende:
Dat heb ik dus ook inderdaad :(
Wat tof dat jullie dit gedaan hebben! O+

Ga op een PC (of mobiel/tablet, maar dan met de desktop-versie van je browser) naar Settings > Advertenties en dan een vinkje zetten bij Grafische advertenties uitschakelen. :Y)
  woensdag 2 december 2020 @ 08:38:42 #164
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_196511037
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 00:02 schreef Viv het volgende:

[..]

[..]

Wat tof dat jullie dit gedaan hebben! O+

Ga op een PC (of mobiel/tablet, maar dan met de desktop-versie van je browser) naar Settings > Advertenties en dan een vinkje zetten bij Grafische advertenties uitschakelen. :Y)
O+ O+ O+
Dank, gelukt!
  woensdag 2 december 2020 @ 11:55:34 #165
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196513841
Wij hebben alle principes overboord gegooid en een prachtige kunstkerstboom gekocht. Ik zal het jaarlijkse gescheld op de dennennaalden gaan missen :+ ;).
KuikenGuppy
  woensdag 2 december 2020 @ 12:25:06 #166
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196514361
Wij twijfelen daar ook over, vooral vanwege de shitload aan vieze beestjes in echte bomen, brrt. Maar dan koop ik 'm na kerst in de sale denk ik.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 2 december 2020 @ 12:37:53 #167
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196514571
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 11:55 schreef Burdie het volgende:
Wij hebben alle principes overboord gegooid en een prachtige kunstkerstboom gekocht. Ik zal het jaarlijkse gescheld op de dennennaalden gaan missen :+ ;).
Ik heb vorig jaar een boom incl verlichting gekocht :7
Beste koop ooit, ding stond binnen 5 minuten.

Een beetje mooie is wel prijzig, daarom is deze maar 2.25.
  woensdag 2 december 2020 @ 12:44:44 #168
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196514688
Ik heb nooit last van beestjes in echte bomen :?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196514754
Team kunstboom! *O* Maar ik ben dan ook niet opgegroeid met een echte, dus nul nostalgische gevoelens bij uitvallende naalden en beestjes. :P
  woensdag 2 december 2020 @ 13:03:58 #170
149959 SQ
snelle trees
pi_196514962
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:44 schreef laziness het volgende:
Ik heb nooit last van beestjes in echte bomen :?
Ik ook niet. Ik kreeg gisteren wel een preek van mijn manager over dat echte bomen bomvol chemicaliën zitten tegen beestjes :') en dat een duurzame kunstboom beter is voor het milieu. Maar O+ echte bomen O+
disclaimer
pi_196515003
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:37 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik heb vorig jaar een boom incl verlichting gekocht :7
Beste koop ooit, ding stond binnen 5 minuten.

Een beetje mooie is wel prijzig, daarom is deze maar 2.25.
Man wilt ook zo’n ding maar we kochten 6 jaar geleden een mooie, relatief dure zonder lichtjes dus ik vind het zonde die nu al te vervangen.
Heb het al 3 jaar kunnen uitstellen. :+
  woensdag 2 december 2020 @ 13:06:29 #172
149959 SQ
snelle trees
pi_196515013
Onze nordmann van 2.80 staat al klaar, moest nu alleen nieuwe lampjes bestellen omdat grote boom :') dus optuigen komt nog :P

disclaimer
  woensdag 2 december 2020 @ 13:08:12 #173
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196515040
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:05 schreef vencodark het volgende:

[..]

Man wilt ook zo’n ding maar we kochten 6 jaar geleden een mooie, relatief dure dus ik vind het zonde die nu al te vervangen.
Heb het al 3 jaar kunnen uitstellen. :+
Misschien na de kerst?

Ik wil na de kerst kijken voor een zwarte of groen met sneeuw boom (liefst ook met verlichting), heb nu een groene incl licht en een hele witte.

Klinkt misschien raar, maar je kunt dan echt mooie koopjes scoren en ik houd wel van afwisseling.
Nu staat de witte op dochters kamer :P
pi_196515064
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:44 schreef laziness het volgende:
Ik heb nooit last van beestjes in echte bomen :?
Volgens mij las ik vorig jaar ergens dat er gemiddeld 25.000 beestjes in zo'n boom zitten. Maar zelfs dat is voor mij niet voldoende om over te stappen naar een neppe boom. ;)
pi_196515083
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:44 schreef laziness het volgende:
Ik heb nooit last van beestjes in echte bomen :?
Wij ook niet maar ze zitten er wel in natuurlijk, het is nou eenmaal een boom.

Wij zijn team echte boom, ik schaar kunstbomen onder de categorie nepplanten, vast heel makkelijk maar ik vind ze niet mooi (nee ook de dure niet) Maar ik hoor steeds meer mensen die een nepperd kopen, dus we zijn meer en meer in de minderheid :+
pi_196515084
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:08 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Misschien na de kerst?

Ik wil na de kerst kijken voor een zwarte of groen met sneeuw boom (liefst ook met verlichting), heb nu een groene incl licht en een hele witte.

Klinkt misschien raar, maar je kunt dan echt mooie koopjes scoren en ik houd wel van afwisseling.
Nu staat de witte op dochters kamer :P
Ja, elk jaar kijken we na de kerst of we het doen.
En afwisselen wordt het niet. Het is of of. :P
  Licht Ontvlambaar woensdag 2 december 2020 @ 13:12:12 #177
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_196515102
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:09 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Volgens mij las ik vorig jaar ergens dat er gemiddeld 25.000 beestjes in zo'n boom zitten. Maar zelfs dat is voor mij niet voldoende om over te stappen naar een neppe boom. ;)
Ach, volgens mij kruipt er sowieso vanalles in huis waar ik liever niets van weet :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_196515137
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:12 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ach, volgens mij kruipt er sowieso vanalles in huis waar ik liever niets van weet :P
Sinds B huisstofmijt allergie blijkt te hebben en we allerlei maatregelen hebben genomen om die allergie te ontlasten, weet ik veel van beestjes in huis. Ik zal het jullie besparen. Misschien eten de beestjes in de boom de andere in huis wel op :D
  woensdag 2 december 2020 @ 13:14:13 #179
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196515138
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:06 schreef SQ het volgende:
Onze nordmann van 2.80 staat al klaar, moest nu alleen nieuwe lampjes bestellen omdat grote boom :') dus optuigen komt nog :P

[ afbeelding ]
Herkenbaar, wij hebben na de verhuizing ook heel veel kerstversiering moeten bijkopen. En wat dacht je van verjaardagsslingers? :X :').
KuikenGuppy
pi_196515141
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:12 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ach, volgens mij kruipt er sowieso vanalles in huis waar ik liever niets van weet :P
Precies. In je bed kruipen er nog veel meer rond. :Y)
pi_196515183
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:14 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Precies. In je bed kruipen er nog veel meer rond. :Y)
Joh, wat je niet ziet, bestaat niet. :+
pi_196515326
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:14 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Precies. In je bed kruipen er nog veel meer rond. :Y)
2 miljoen van deze knuffeldieren in je bed
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_196515740
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:44 schreef laziness het volgende:
Ik heb nooit last van beestjes in echte bomen :?
Ik heb wel een paar jaar achter elkaar gehad dat m'n kamerplanten dood gingen zodra de kerstboom in huis kwam :X.
Hou elk jaar weer m'n hart vast, maar ik blijf altijd team echte boom.
pi_196516589
Ik ben dit jaar gezwicht voor een kunstkerstboom en ik ben er zó ontzettend blij mee. :o. En dat voor iemand die altijd vol overtuiging team echte boom was. Het is ook echt wel een mooie, al zeg ik het zelf. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_196516632
Hier team plastic.. jaar of 8 geleden een goedkopie bij de action gehaald die er goed gevuld uitziet.

In het begin netjes versierd met witte kaarslampjes en zilveren ballen. Tegenwoordig lijkt het meer een discobal :D

Ik moet alleen wel ontzettend jeuken als ik zo'n nepboom opzet. Ook bij die van mijn ouders en grootouders. Dus daar lijkt ergens een allergietje te zitten. Gelukkig is het wel na een paar uur voorbij.
  woensdag 2 december 2020 @ 14:57:11 #186
149959 SQ
snelle trees
pi_196516715
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:49 schreef lunapuella het volgende:
Team kunstboom! *O* Maar ik ben dan ook niet opgegroeid met een echte, dus nul nostalgische gevoelens bij uitvallende naalden en beestjes. :P
Mijn moeder had altijd neppers, ik heb daarom gezworen er nooit aan te beginnen :')
disclaimer
pi_196516791
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:48 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ben dit jaar gezwicht voor een kunstkerstboom en ik ben er zó ontzettend blij mee. :o. En dat voor iemand die altijd vol overtuiging team echte boom was. Het is ook echt wel een mooie, al zeg ik het zelf. :+.
foto!
  woensdag 2 december 2020 @ 15:10:03 #188
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196516922
Ik ben eigenlijk #teamgeenboom. :@

Of althans, ik trek al die enorm leijke zelfversierde bomen heel slecht, maar man en kinderen vermaken zich er altijd enorm mee, dus ik verbijt me maar.
Het liefst wil ik zo'n etalageboom. :@ Mooi gelijkmatig van vorm, lampjes en shit er al in, alleen een beetje uitvouwen, maar ik krijg dat er niet door hier.

Wel denk ik dat we deze kerst even overslaan wegens twee enorme klootzakkerige kittens. O+ Vooral de witte is zo'n etterbakje dat naar alles hengelt en op alles bijt. :Y
Man en kinderen waren heel enthousiast aan het kerstdorpje begonnen hier, maar Coco ging er met de kerstboompjes van door in zijn bek. _O-

Dit is nu onze ground zero:



Waarbij kind2 vanmorgen de trein maar heeft opgeruimd want die werd ook steeds gesloopt en alle kerstbomen zijn ook preventief geruimd. Helaas was het te laat voor de verlichting van de grootste boom... kabel doorgeknaagd. -O-
***
pi_196517009
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 15:02 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

foto!
Ik bedoelde de boom zelf hè, niet per se wat ik er mee gedaan heb. :P. Het is de Grandis fir van Everlands, 2,4m hoog.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_196517054
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 15:10 schreef BE het volgende:
Ik ben eigenlijk #teamgeenboom. :@

Of althans, ik trek al die enorm leijke zelfversierde bomen heel slecht, maar man en kinderen vermaken zich er altijd enorm mee, dus ik verbijt me maar.
Het liefst wil ik zo'n etalageboom. :@ Mooi gelijkmatig van vorm, lampjes en shit er al in, alleen een beetje uitvouwen, maar ik krijg dat er niet door hier.

Wel denk ik dat we deze kerst even overslaan wegens twee enorme klootzakkerige kittens. O+ Vooral de witte is zo'n etterbakje dat naar alles hengelt en op alles bijt. :Y
Man en kinderen waren heel enthousiast aan het kerstdorpje begonnen hier, maar Coco ging er met de kerstboompjes van door in zijn bek. _O-

Dit is nu onze ground zero:

[ afbeelding ]

Waarbij kind2 vanmorgen de trein maar heeft opgeruimd want die werd ook steeds gesloopt en alle kerstbomen zijn ook preventief geruimd. Helaas was het te laat voor de verlichting van de grootste boom... kabel doorgeknaagd. -O-
Oh wat erg.. etterbakkies...

Ik wil geen neppers. Vind het overgrote deel van de neppers foeilelijk.
We hebben 1x een boom gehad met beestjes.. echt veel beestjes. Nu staat een boom hier al niet zo lang, liefst pleur ik m meteen na kerst de deur uit. Maar die boom ging op 2e kd weg.

Ik vind het altijd wel heel leuk om de ramen te verven. Maar helaas, pc is niet aangesloten, printer ligt in de container.
Deze was van 2jr geleden
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 2 december 2020 @ 15:27:51 #191
149959 SQ
snelle trees
pi_196517201
Ik mis dan weer de link tussen printer en ramen kunnen verven :')

En DAD, ik vind het wel mooi en stylish zo, maar... het is me toch té stylish. Ik hou meer van chaosbomen.
disclaimer
pi_196517258
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 15:27 schreef SQ het volgende:
Ik mis dan weer de link tussen printer en ramen kunnen verven :')

En DAD, ik vind het wel mooi en stylish zo, maar... het is me toch té stylish. Ik hou meer van chaosbomen.
Ik denk (maar das speculaassie) dat ze het print en omtrekt/overtrekt op het raam :P
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  woensdag 2 december 2020 @ 15:32:15 #193
149959 SQ
snelle trees
pi_196517288
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 15:30 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ik denk (maar das speculaassie) dat ze het print en omtrekt/overtrekt op het raam :P
Dan heb je toch een losse pols? *O*
disclaimer
pi_196517310
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 15:32 schreef SQ het volgende:

[..]

Dan heb je toch een losse pols? *O*
Hahahahaha ja misschien wel. Ik zou het niet kunnen sowieso (wrs ook mét overtrekken :') )
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  woensdag 2 december 2020 @ 15:34:57 #195
149959 SQ
snelle trees
pi_196517342
Ik ook niet hoor, maar lijkt me lollig om met de kinderen te doen.

Zijn er hier ook van die echte kerstgekkies? Met een zolder vol decoratie?
disclaimer
pi_196517389
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 15:34 schreef SQ het volgende:
Ik ook niet hoor, maar lijkt me lollig om met de kinderen te doen.

Zijn er hier ook van die echte kerstgekkies? Met een zolder vol decoratie?
Jup. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_196517403
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 15:27 schreef SQ het volgende:
Ik mis dan weer de link tussen printer en ramen kunnen verven :')

En DAD, ik vind het wel mooi en stylish zo, maar... het is me toch té stylish. Ik hou meer van chaosbomen.
Ik gebruik Poster Print om het plaatje te vergroten. Dat print ik dan uit en trek over.
Ik kan niet uit de losse pols tekenen 🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_196517421
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 15:34 schreef SQ het volgende:
Ik ook niet hoor, maar lijkt me lollig om met de kinderen te doen.

Is het ook!
Ik gebruik acrylverf van Action. Dat werkt perfect.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_196517435
Tof, dat brengt me op een idee. Ik ga gewoon mijn ramen versieren met de raamstiften van de kinderen. *O*
  woensdag 2 december 2020 @ 15:41:24 #200
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196517446
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:06 schreef SQ het volgende:
Onze nordmann van 2.80 staat al klaar, moest nu alleen nieuwe lampjes bestellen omdat grote boom :') dus optuigen komt nog :P

[ afbeelding ]
Prachtig O+
Zo'n grote boom dus ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door laziness op 02-12-2020 15:47:12 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 2 december 2020 @ 15:49:11 #201
149959 SQ
snelle trees
pi_196517554
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 15:41 schreef laziness het volgende:

[..]

Prachtig O+
Zo'n grote boom dus ;)
Ja nee, de chimpansee naast de boom doet ijverig zijn best om niet als prachtig bestempeld te worden. :')
disclaimer
  woensdag 2 december 2020 @ 16:42:52 #202
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196518285
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 15:49 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja nee, de chimpansee naast de boom doet ijverig zijn best om niet als prachtig bestempeld te worden. :')
Oh sorry :D Staat wel stom zo ja o|O
Ik dacht ik voeg het toe voordat je zegt er zit nog niks in dus wat is er prachtig aan. Ik bedoelde puur de ruimte voor zo'n grote boom. Kind is ook leuk hoor :*
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 2 december 2020 @ 16:48:33 #203
149959 SQ
snelle trees
pi_196518369
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 16:42 schreef laziness het volgende:

[..]

Oh sorry :D Staat wel stom zo ja o|O
Ik dacht ik voeg het toe voordat je zegt er zit nog niks in dus wat is er prachtig aan. Ik bedoelde puur de ruimte voor zo'n grote boom. Kind is ook leuk hoor :*
Nee mens, ik was hartstikke niet serieus _O-
Ik begreep dat het over de boom ging ;) en thanks, ik vind m zelf ook erg tof! Voel me bijna schuldig dat ik m omver heb laten zagen :')
disclaimer
pi_196518895


O+ Onze boom. Nep, want ik ben allergisch voor echte bomen :{
pi_196519183
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 15:10 schreef BE het volgende:
Ik ben eigenlijk #teamgeenboom. :@
Ik ook.
Maar ik krijg het er ook al jaaaren niet door.

Ondertussen hebben we al vele jaren een hele grote kunstboom. Ooit voor een prikkie van marktplaats gehaald maar wel een geweldig groot ding van zeer goede kwaliteit.

Hij staat wel altijd hoogstens 2 weken.

Verder credits voor de zoon van SQ O+ Geweldige foto!
  woensdag 2 december 2020 @ 20:04:50 #206
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196521477
Ik hou wel heel erg van dit soort dingen. O+

***
pi_196521764
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 15:10 schreef BE het volgende:
Ik ben eigenlijk #teamgeenboom. :@

Of althans, ik trek al die enorm leijke zelfversierde bomen heel slecht, maar man en kinderen vermaken zich er altijd enorm mee, dus ik verbijt me maar.
Het liefst wil ik zo'n etalageboom. :@ Mooi gelijkmatig van vorm, lampjes en shit er al in, alleen een beetje uitvouwen, maar ik krijg dat er niet door hier.

Wel denk ik dat we deze kerst even overslaan wegens twee enorme klootzakkerige kittens. O+ Vooral de witte is zo'n etterbakje dat naar alles hengelt en op alles bijt. :Y
Man en kinderen waren heel enthousiast aan het kerstdorpje begonnen hier, maar Coco ging er met de kerstboompjes van door in zijn bek. _O-

Dit is nu onze ground zero:

[ afbeelding ]

Waarbij kind2 vanmorgen de trein maar heeft opgeruimd want die werd ook steeds gesloopt en alle kerstbomen zijn ook preventief geruimd. Helaas was het te laat voor de verlichting van de grootste boom... kabel doorgeknaagd. -O-
Tja wit... succes met opvoeden hoort coco wel?
  woensdag 2 december 2020 @ 20:31:59 #208
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196521860
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:25 schreef F_r het volgende:

[..]

Tja wit... succes met opvoeden hoort coco wel?
:Y En als ik zijn naam noem gaat hij ook acuut lopen mopperen en met zijn staart zwaaien, dus hij weet het prima! :D Hij is echt superlief en de allerzachtste ooit, maar damn, wat een karaktertje.

Grappig wel, want ik had nooit zo veel met witte katten, maar nu heb ik wel heel erg een zwak voor hem. O+
***
pi_196521885
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:31 schreef BE het volgende:

[..]

:Y En als ik zijn naam noem gaat hij ook acuut lopen mopperen en met zijn staart zwaaien, dus hij weet het prima! :D
Weet je wat dat is met wit die weten dat ze mooi zijn en gedragen zich ook zo. En daarbij wit is geen officiële kleur bij katten dus is er een kans dat ze vaker iets mankeren.

En de stoelen zijn blauw
pi_196523738
Ie-der jaar neem ik me voor om gekochte sintcadeaus meteen in te pakken, zodat ik niet een paar dagen ervoor nog alles moet inpakken.

1 keer raden wat ik nu zit te doen.... :'(
Ik pak er geloof ik maar even een glas wijn bij c_/
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196523996
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 22:08 schreef LeSage het volgende:
Ie-der jaar neem ik me voor om gekochte sintcadeaus meteen in te pakken, zodat ik niet een paar dagen ervoor nog alles moet inpakken.

1 keer raden wat ik nu zit te doen.... :'(
Ik pak er geloof ik maar even een glas wijn bij c_/
Herkenbaar! Maar dit jaar dus van geleerd. Heb nog 2 dingen in te pakken en nog 2 te kopen. :+ Dat valt dus mee.
pi_196524122
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 22:08 schreef LeSage het volgende:
Ie-der jaar neem ik me voor om gekochte sintcadeaus meteen in te pakken, zodat ik niet een paar dagen ervoor nog alles moet inpakken.

1 keer raden wat ik nu zit te doen.... :'(
Ik pak er geloof ik maar even een glas wijn bij c_/
En ik pak juist pas in als ik alles heb, want anders ben ik sommige dingen alweer vergeten. Dus als ik voor mijn gevoel compleet ben qua cadeaus, spreid ik alles uit in de kamer en verdeel ik wat ook alweer voor welk kind is en of het een beetje klopt met aantallen enz.
Maar ik heb geen geheugen meer.
  woensdag 2 december 2020 @ 22:34:11 #213
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196524232
Daar voor gebruik ik lijstjes in mijn telefoon 🗒

Lijstjes voor sint en kerst en secret santa per familielid.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196524271
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 22:34 schreef laziness het volgende:
Daar voor gebruik ik lijstjes in mijn telefoon 🗒

Lijstjes voor sint en kerst en secret santa per familielid.
Ooh goed idee!
pi_196524276
Ik heb ook lijstjes ja. Met een nummertje voor ieder cadeau voor de juiste volgorde en de gedichtjes die erbij horen. Stickertje op het cadeau met naam en nummer erbij.
En dan blauw geschreven voor vrijdag bij opa en oma en rood voor pakjesavond.

Structuur O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196524727
Team lijstjes O+
En de 4 cadeautjes regel voor kind. Ideaal, vind ik.
pi_196524847
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 23:06 schreef Hupje het volgende:
Team lijstjes O+
En de 4 cadeautjes regel voor kind. Ideaal, vind ik.
Wat is dat?

Hier zijn het wel wat meer dan 4 cadeautjes eigenlijk :@
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 2 december 2020 @ 23:25:38 #218
269689 crew  Viv
pi_196524901
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 23:18 schreef LeSage het volgende:

[..]

Wat is dat?

Hier zijn het wel wat meer dan 4 cadeautjes eigenlijk :@
Hoef je geen :@ voor te doen toch? Volgens mij zag ik jou laatst posten dat jouw kinderen alleen met hun verjaardag en met Sinterklaas cadeaus krijgen.

ZZ krijgt verspreid door het jaar regelmatig "iets nieuws" (zoals zij dat noemt O+ , dit kan ook van Marktplaats of de kringloop zijn), en niet bijzonder veel cadeaus met haar verjaardag of met Sinterklaas.
pi_196524925
@LeSage Dat je 4 cadeautjes geeft :+
Iets wat hij graag wil, iets wat hij nodig heeft, iets om aan te trekken en iets om te lezen. Ik vind het heerlijk, kind is blij want hij krijgt iets wat hij echt graag wil en alle andere cadeautjes worden ook echt gebruikt.

Ieder zijn ding, hè. Ik merk dat dit voor ons werkt. Al sta ik ook wel eens met iets in mijn handen waarbij ik afweeg of het niet te leuk is om af te wijken van de 4 cadeautjes regel :P
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 2 december 2020 @ 23:36:16 #220
269689 crew  Viv
pi_196525002
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 23:28 schreef Hupje het volgende:
@:LeSage Dat je 4 cadeautjes geeft :+
Iets wat hij graag wil, iets wat hij nodig heeft, iets om aan te trekken en iets om te lezen.
Dat concept is in Amerikaanse kringen al langer in omloop, ik vind het wel wat hebben inderdaad. :Y

pi_196525067
Ze krijgen wel allebei sowieso iets uit die categorieën inderdaad!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196525307
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 23:36 schreef Viv het volgende:

[..]

Dat concept is in Amerikaanse kringen al langer in omloop, ik vind het wel wat hebben inderdaad. :Y

[ afbeelding ]
Noooooit van gehoord. :o
  donderdag 3 december 2020 @ 03:36:41 #223
149959 SQ
snelle trees
pi_196525841
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 22:28 schreef Malteser het volgende:

[..]

En ik pak juist pas in als ik alles heb, want anders ben ik sommige dingen alweer vergeten. Dus als ik voor mijn gevoel compleet ben qua cadeaus, spreid ik alles uit in de kamer en verdeel ik wat ook alweer voor welk kind is en of het een beetje klopt met aantallen enz.
Maar ik heb geen geheugen meer.
Dit! Ik zou echt simpel worden anders.
Verder is het hier totale chaos met sinterklaas, maar de aantallen moeten wel kloppen :')
disclaimer
pi_196526230
Bij ons krijgen ze op pakjesavond maar 3 cadeaus. Twee cadeaus die ze willen en het derde is een kleurboek. De twee cadeaus die ze willen zijn altijd dingen waarvan ik weet dat ze gebruikt gaan worden en die binnen ons speelgoedbeleid passen. We hebben eigenlijk alleen Lego, Duplo en Playmobil. Geen andere Paw Patrol, Thomas de trein, furby etc. meuk. :@
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 3 december 2020 @ 07:43:41 #225
269689 crew  Viv
pi_196526592
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 06:22 schreef _NIKKI_ het volgende:
De twee cadeaus die ze willen zijn altijd dingen waarvan ik weet dat ze gebruikt gaan worden en die binnen ons speelgoedbeleid passen. We hebben eigenlijk alleen Lego, Duplo en Playmobil. Geen andere Paw Patrol, Thomas de trein, furby etc. meuk. :@
Ja dat zei je laatst ergens, dat je liever van een paar soorten speelgoed ruim voldoende in huis hebt zodat je daar echt wat mee kan, dan heel veel soorten maar dan allemaal net niks. Ik vind dat een hele goede! :Y

Op zich doe ik hetzelfde (hier volop Duplo/Lego/Hubelino, Little People, houten treinbaan, ik begin bewust niet aan Playmobil), maar ik koop soms wel een begin-set van iets anders bij wijze van proef.

Zo is de houten treinbaan begonnen met een setje van ¤10, als ze daar weinig mee deed was het daarbij gebleven. Een houten knikkerbaan is inderdaad bij de begin-set gebleven, daar doet ze weinig mee (terecht ook, ik vind die zelf ook niet fijn werken). En we hebben één kistje Kapla, dat hadden er ook meer kunnen zijn als ze daar vaker wat mee deed. En dat kan alsnog komen natuurlijk. :)
  donderdag 3 december 2020 @ 07:45:14 #226
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196526597
De prijs van een cadeau maakt ook wel verschil natuurlijk.
Toen O de lego trein kreeg jaren terug kwam daar niet veel meer bij bijvoorbeeld dan wat nuttig spul.

Hier is het wel meer dan 4 cadeaus maar daar zit inderdaad wel nuttig spul bij en je kan nooit genoeg boeken en winterboeken hebben wat mij betreft.
Een spel voor in de spelletjeskast kan ook nooit fout.

Op de leeftijd dat hij nu is blijft het wel bij lego, playmobil, switch spel waar hij om vraagt. Maar toen hij jonger was kreeg hij prima iets waar hij wild van was. Al vond ik het maar mwah. Peppa pig, brandweerman sam en Pieter Post setjes bijv maar daar zit uren speel plezier in.

Ik wil niet alleen maar mijn eigen wensen opdringen. Iets waar hij weinig mee deed verkocht ik net zo makkelijk weer door en veel zaken zijn tweedehands prima te verkrijgen om uit te proberen.

[ Bericht 7% gewijzigd door laziness op 03-12-2020 07:53:17 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 3 december 2020 @ 07:57:31 #227
149959 SQ
snelle trees
pi_196526675
Hier komt ook gewoon hysterisch plastic in huis hoor. Ik heb jarenlang geprobeerd verantwoord speelgoed naar binnen te schuiven omdat ik hier op fok steeds las dat het zo moest, maar ze doen er gewoon niets mee. Mauw heeft gewoon het liefst een hele grote berg glitteroog knuffels en andere schattige beestjes waar ze dan met karton een torenflat voor bouwt. Nou ja prima.

Voordeel van houten speelgoed is dat het significant minder hard stinkt in de vuurkorf!

(Dit laatste was uiteraard een grapje. )
disclaimer
pi_196526696
Ik zit nu op 7 dingen per kind. Alleen 1 cadeau is misschien niet optijd. Dan schuift dat en eentje van de andere door naar kerst (inhaalsint met mijn ouders). Ik vind het sowieso lastig met een puber die niks weet te verzinnen. Dit was nou net het enige dat hij wel verzonnen had..

Er zit 1 ding bij die ze kunnen dragen. Elk 2 spellen, iets om creatief mee te zijn, een computerspel, een aanvulling en iets om te dragen.

Het is ook weleens 3 cadeaus als er iets mega duurs/groots bij zit. Maar dit jaar wisten ze niks te verzinnen. Behalve de nintendo switch en daar begin ik niet aan. Er staat genoeg game-spul in huis. Dat ene spel, spelen ze maar bij vriendjes.
pi_196526706
SQ _O-

Wij vieren het nog niet zo heftig dus hij heeft een paar kleine cadeautjes gekregen met de familie (afgelopen weekend gevierd via zoom) en krijgt zaterdag nog een loopfiets bij zijn schoen :+

Ik probeer wel dingen te geven (of laten geven) wat hij 'nodig' heeft of wat past bij iets wat hij al leuk vindt (zoals uitbreidingen voor duplo of de houten treinbaan). En het liefst alles zonder geluid, hoewel dat met de uitbreidingen voor de trein inmiddels al is mislukt :P en ik maak uitzonderingen voor klassieke muziekboekjes, want die vindt ie echt geniaal en vind ik zelf ook geen straf om te horen.
pi_196526936
Wij hebben ook twee kasten met bordspellen. Ook veel junior varianten van toffe spellen als Catan, Ticket to ride, Strageto, Rummikub etc. Ze komen nu op een leeftijd dat ze ook bepaalde volwassen spellen kunnen gaan doen. Onder de kerstboom liggen Carcassonne en Ticket to Ride USA al te wachten. Had ik al gezegd dat ik niet kan wachten tot het kerst is? O+

Mijn ene zoon wil heel graag Nerf pistolen, de ander vindt het leuk maar niet geweldig. Ik was altijd anti Nerf, maar toen ik mini Nerfs zag liggen bij de Action ben ik toch gezwicht en heb ik er 2 gekocht en in hun schoen gestopt. Gewoon om te proberen hoe dat zou gaan. Nu laten beide zoons zien dat ze netjes een veiligheidsbril op zetten als ze gaan 'Nerfen' en hebben ze écht de grootste lol ever als ze in onze hal een Nerfgevecht houden met appie boodschappenkratjes als dekking. Wellicht dat er binnenkort dan toch een paar echte Nerfs hier in huis komen. :')
pi_196526949
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 22:37 schreef LeSage het volgende:
Ik heb ook lijstjes ja. Met een nummertje voor ieder cadeau voor de juiste volgorde en de gedichtjes die erbij horen. Stickertje op het cadeau met naam en nummer erbij.
En dan blauw geschreven voor vrijdag bij opa en oma en rood voor pakjesavond.

Structuur O+
Oh, wat heerlijk dit! O+
Ik voel me meteen minder neurotisch als ik lees dat er meer mensen zo zijn *;

De 4 cadeautjes-regel vind ik altijd heel tof en verantwoord klinken, maar staat zo ver af van de werkelijkheid hier _O-
Dat ligt meer aan opa's en oma's die per se hun vooraf vastgestelde budget op willen maken dan aan onszelf trouwens :+ Wij hebben zelf 3-4 cadeautjes per kind, en da's bijvoorbeeld bijna altijd wel inclusief een boek ofzo.
Maar daar komt dus nog een flinke berg bij :X

Uitdaging dit jaar was het verstoppen van de cadeaus. We hebben een grote zolder, dus normaal gesproken is dat een eitje, ware het niet dat we uitgerekend nu een week op zolder slapen met z'n allen :|W
Maar de enorme berg kussens van de loungebank bood uitkomst :7

@_NIKKI_ ik zie het helemaal voor me, wat heerlijk! :D O+

Doet me er aan denken dat je ook heel creatief om kunt gaan met die 4 cadeautjes-regel: m'n neefje krijgt Nerf vestje als 'Something to wear' _O-
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 3 december 2020 @ 08:53:22 #232
269689 crew  Viv
pi_196527024
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 08:41 schreef twist02 het volgende:
Doet me er aan denken dat je ook heel creatief om kunt gaan met die 4 cadeautjes-regel: m'n neefje krijgt Nerf vestje als 'Something to wear' _O-
En verkleedkleding is ook 'to wear'. 8-)
  donderdag 3 december 2020 @ 09:00:23 #233
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196527078
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 08:41 schreef twist02 het volgende:
Oh, wat heerlijk dit! O+
Ik voel me meteen minder neurotisch als ik lees dat er meer mensen zo zijn *;
Hier nog een, ik schrijf alles op. Ook wat ze wanneer in hun schoen krijgen.
Komt manlief ineens thuis: "oh ik heb nog wat cadeautjes gehaald voor pakjesavond". Hele systeem in de soep :( :'). Maar wel lief O+.

Overigens nog een tip voor kleine kinderen: print een stickervel uit met pasfoto's van iedereen in het gezin, en plak op alle Sint-pakjes zo'n sticker. Dan kunnen de kleintjes die nog niet kunnen lezen ook in één oogopslag zien voor wie ze een cadeautje pakken.
KuikenGuppy
  donderdag 3 december 2020 @ 09:04:02 #234
149959 SQ
snelle trees
pi_196527100
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:00 schreef Burdie het volgende:

[..]

Hier nog een, ik schrijf alles op. Ook wat ze wanneer in hun schoen krijgen.
Komt manlief ineens thuis: "oh ik heb nog wat cadeautjes gehaald voor pakjesavond". Hele systeem in de soep :( :'). Maar wel lief O+.

Overigens nog een tip voor kleine kinderen: print een stickervel uit met pasfoto's van iedereen in het gezin, en plak op alle Sint-pakjes zo'n sticker. Dan kunnen de kleintjes die nog niet kunnen lezen ook in één oogopslag zien voor wie ze een cadeautje pakken.
Oh leuk! Die onthoud ik!
disclaimer
pi_196527113
Ik vind het organisatorisch altijd veel gedoe, Sinterklaas. Zeker als we het zoals nu in twee (eigenlijk zelfs 3) sessies vieren en je een beetje af moet stemmen wat ze wanneer krijgen. Ik vond het vooral voor de meiden heel lastig omdat ze via hun grote broer al veel speelgoed hebben en ik geen poppen wil kopen voor ze. We zijn uiteindelijk op een compromis uitgekomen, ze krijgen nu allebei een Frozen Barbie-variant.

Afgelopen jaren ging het een stuk makkelijker, maar nu wilde mijn man zich opeens ook overal mee bemoeien. Totale kosten van de sinterklaasviering dit jaar zijn ¤600. Normaal kom ik rond de ¤400 uit, maar we vieren het twee keer voor de kinderen en m’n man wilde perse twee grotere kado’s voor ieder kind kopen, terwijl ik normaal max 1 (kleiner) speelgoedding voor ze koop en verder dingen die ze toch wel gebruiken (sokken, knutselspul, pyjama’s, onesies). Dit bedrag is overigens inclusief kado’s voor volwassenen, die zijn meestal duurder.

En team plasticmeuk! Houten speelgoed hebben ze hier weinig interesse in. Top kado hier wordt de paw Patrol vrachtwagen en de kleine autootjes er van, en het Duplo Minnie huis. En van opa Hubelino en aquaplay (die laatste stond op het ‘kringloop’-lijstje voor mijn moeder, maar dat begreep mijn schoonvader niet, dus daardoor krijgen ze nu midden in de winter een waterspeelset :D )
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_196527129
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:05 schreef FlyingFish het volgende:
Top kado hier wordt de paw Patrol vrachtwagen
Hier ook :')
Verder wat lego, TipToi Atlas en glitterklei
  donderdag 3 december 2020 @ 09:12:12 #237
149959 SQ
snelle trees
pi_196527175
Hier ook een paw patrol auto ja :')
Ze zijn ook allemaal hetzelfde O+
disclaimer
pi_196527179
Wij tellen alleen de cadeaus om zeker te zijn dat ze allebei evenveel krijgen...
We zaten op 4 cadeaus per kind, maar dat zijn er door mijn moeder en mijn werk inmiddels 7 geworden. Maar het is nu wel klaar.

B speelt enorm veel met zijn Hot wheels, met name zelf banen bouwen, dus we hebben losse dingen gekocht zodat hij nog toffere banen kan maken. Hij heeft ook ontelbaar veel van die autotjes, maar hij weet exact welke hij allemaal heeft en waar ze goed in zijn (botsen, de bocht uit vliegen, salto's maken etc). Zijn verlanglijstje bestaat ook alleen maar uit Hot Wheels en Lego. Dus iets anders krijgt hij ook niet :D

We krijgen ook altijd een grote zak met cadeaus van schoonouders, maar die pakken we zelf allemaal even uit. Ik wil niet ondankbaar klinken, maar daar zit altijd zoveel meuk in. Tweedehands spul wat kapot is of incompleet. Of een pakje post-its :? En dat is niet omdat ze geen geld hebben, dat zijn babyboomers die alles goed geregeld hebben zeg maar. We hebben al zo vaak gezegd, koop dan 1 cadeau, laat het daarbij. Maar dat is echt aan dovemansoren gericht. De score dit jaar was 9 van de 10 dingen weggegooid. Mijn vriendin belde daarop haar moeder die letterlijk zei 'ja lag hier allemaal nog in de kast'
Ze geven wel altijd erg leuke boeken, ook van de kringloop maar die zijn gewoon nog goed en standaard meteen de lievelingsboeken van onze kinderen. Laat het daar dan bij denk ik dan.

En B mag volgende afzwemmen voor zijn B diploma *O* Was nog even tricky want hij kwam gisteren terug van een speeldate met buikpijn....echt dramatisch, dubbel liggen van de pijn. We hebben een zetpil overwogen zodat hij toch kon proefzwemmen. Maar toen ging mijnheer naar de wc en was het over :D
pi_196527202
Hier ook Paw Patrol....voor Juul _O- De autotjes van Paw Patrol gaan ook mee naar bed, die legt ze naast haar eenhoorn knuffel.
pi_196527224
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:00 schreef Burdie het volgende:
Komt manlief ineens thuis: "oh ik heb nog wat cadeautjes gehaald voor pakjesavond".
Daar hoef ik dan weer niet bang voor te zijn; de mijne laat dat maar wat graag aan mij over. En vraagt 2 dagen van tevoren "Wij doen niks voor elkaar toch hè?" :')
Hij doet wel een hoop andere dingen hoor, dus ik ben verre van zielig ;)

@exode: lastig is dat altijd vind ik, als tips/hints niet overkomen dan... :{
Schoonouders hebben hier ook altijd een flink budget, wat zich regelmatig uit in een berg met goedkope meuk :X dit jaar expres wat dingen op de lijstjes gezet die ik eigenlijk wel erg duur vind, maar waarvan ik weet dat de kinderen er dolblij mee zijn (jongste krijgt bijv. een uitgebreide WaytoPlay autobaan). Dan vind ik het nog steeds veel geld, maar weet ik wel dat het goed besteed is :)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_196527275
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:16 schreef twist02 het volgende:

[..]

Daar hoef ik dan weer niet bang voor te zijn; de mijne laat dat maar wat graag aan mij over. En vraagt 2 dagen van tevoren "Wij doen niks voor elkaar toch hè?" :')
Hij doet wel een hoop andere dingen hoor, dus ik ben verre van zielig ;)

@:exode: lastig is dat altijd vind ik, als tips/hints niet overkomen dan... :{
Schoonouders hebben hier ook altijd een flink budget, wat zich regelmatig uit in een berg met goedkope meuk :X dit jaar expres wat dingen op de lijstjes gezet die ik eigenlijk wel erg duur vind, maar waarvan ik weet dat de kinderen er dolblij mee zijn (jongste krijgt bijv. een uitgebreide WaytoPlay autobaan). Dan vind ik het nog steeds veel geld, maar weet ik wel dat het goed besteed is :)
Ik heb echt helemaal niets tegen tweedehands, maar zij geven auto's met kapotte wielen, onbruikbaar spul, ik voel me dan altijd zo'n afvoerputje.
Het is wel erger geworden, een paar jaar geleden zaten daar echt nog leuke dingen tussen. Dan wist ze dat B gek was op Bob de Bouwer en kocht ze daar bij de Kringloop een knuffel van die ze dan helemaal waste. Of een houten autogarage die mijn schoonvader opknapte. Echt heel leuk. Nu is het gewoon echt troep.
pi_196527296
Mijn ouders kopen ook weleens tweedehands, maar dan ook alleen goed spul. Ketel heeft eens een erg leuk keukentje gehad, en een hele grote doos dierentuin-duplo. Dat wordt allebei nog steeds veel gebruikt (wel meer door Welpje inmiddels). Dit jaar heeft mijn moeder me op shop-sleeptouw genomen en hebben we samen bijvoorbeeld wat kleding voor ze uitgezocht. Dus dat komt gelukkig goed. :)
pi_196527392
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:22 schreef exode het volgende:

[..]

Ik heb echt helemaal niets tegen tweedehands, maar zij geven auto's met kapotte wielen, onbruikbaar spul, ik voel me dan altijd zo'n afvoerputje.
Het is wel erger geworden, een paar jaar geleden zaten daar echt nog leuke dingen tussen. Dan wist ze dat B gek was op Bob de Bouwer en kocht ze daar bij de Kringloop een knuffel van die ze dan helemaal waste. Of een houten autogarage die mijn schoonvader opknapte. Echt heel leuk. Nu is het gewoon echt troep.
Ja, niet dus niet zozeer tweedehands dingen (hoewel ik daar ook niks tegen heb), maar gewoon echt goedkope zooi, wat na 2x spelen kapot is (en ik heb echt geen hele baldadige kinderen), dat vind ik gewoon zonde.
Dan denk ik dus ook: koop dan één iets duurder ding, i.p.v. 3 goedkope. Vooral omdat de aantallen cadeaus toch al niet echt klein zijn, zeg maar :X

Dit is trouwens echt niet ondankbaar bedoeld hè? :@ Ik ben heel blij dat mijn kinderen zulke lieve opa's en oma's hebben, maar dat heeft voor mij weinig te maken met maar zoveel mogelijk cadeaus geven...
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_196527575
Paw Patrol - ikke haatte het, maar dankzij O+ Paw Patrol O+ Hebben zowel man en ik kunnen werken gedurende de lockdown, en het een beetje leuk kunnen houden.

Brandweerman Sam vind ik erger. Maar zoonlief van 4 is zó blij met zijn grote brandweerauto dat hij er elke nacht mee slaapt, met het lampje aan O+ O+

En ach. Alles liever dan Shimmer en Slime en Elsa en Anna |:)
  donderdag 3 december 2020 @ 10:07:02 #245
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196527809
Zowel Paw Patrol als Brandweerman Sam vind ik educatief erg verantwoord, dus dat vind ik helemaal prima.

@twist02 mijn man weet nooit wat 'ie wil hebben, en koopt dan voor mij iets duurs :( :').
KuikenGuppy
pi_196527842
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 20:22 schreef exode het volgende:
Foto van onze BLAUWE stoelen :D >:)

[ afbeelding ]
Ik zie jou foto en moest echt 3x kijken. Ik dacht dat ik de kamer van mijn beste vriendin in keek, maar die heeft niet die kleur stoelen, maar verder zou het kunnen ;).
Qua kleur, ik stem voor turqoise, net als die bakjes van
@amaranta trouwen, waar ik dan op groen heb gestemd omdat ik het toch meer naar groen vindt neigen ofzo.

quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 22:37 schreef LeSage het volgende:
Ik heb ook lijstjes ja. Met een nummertje voor ieder cadeau voor de juiste volgorde en de gedichtjes die erbij horen. Stickertje op het cadeau met naam en nummer erbij.
En dan blauw geschreven voor vrijdag bij opa en oma en rood voor pakjesavond.

Structuur O+
Ik heb ook een lijst met nummertjes gemaakt, zodat ik later de gedichtjes erop kan plakken. Maar ik heb nu ook maar bedacht dat ik echt niet op elk pakje een gedicht hoef te plakken. Echt nul inspiratie en ik ben doodmoe, dus ik vind het wel even goed.
Ik heb mn eigen cadeautjes gekocht, ik ga er niet ook nog gedichtjes bij maken 8)7

Ga voor de meiden nog een grotere beker bestellen voor op school. Oudste drinkt te weinig en die voelde wel iets voor een thermosbeker, dan kan ze thee mee. Leek me wel een mooi nuttig cadeau, alleen wel hopen dat we het nog voor Sint in huis hebben... ik las dat postNL verzuipt in de pakjes...
We zien wel.
Mama van 2 lieve meiden :)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 3 december 2020 @ 10:28:32 #247
269689 crew  Viv
pi_196528148
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:22 schreef exode het volgende:

[..]

Ik heb echt helemaal niets tegen tweedehands, maar zij geven auto's met kapotte wielen, onbruikbaar spul, ik voel me dan altijd zo'n afvoerputje.
Het is wel erger geworden, een paar jaar geleden zaten daar echt nog leuke dingen tussen. Dan wist ze dat B gek was op Bob de Bouwer en kocht ze daar bij de Kringloop een knuffel van die ze dan helemaal waste. Of een houten autogarage die mijn schoonvader opknapte. Echt heel leuk. Nu is het gewoon echt troep.
Fascinerend wel. :X
pi_196528715
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 17:24 schreef MevrouwCactus het volgende:
[ afbeelding ]

O+ Onze boom. Nep, want ik ben allergisch voor echte bomen :{
Boks. Ik ben ook allergisch voor de echte bomen. Toen ik klein was, was ik steeds ziek met kerst. Tot mijn ouders een neppe boom kochten.
pi_196528755
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:00 schreef Burdie het volgende:

[..]

Hier nog een, ik schrijf alles op. Ook wat ze wanneer in hun schoen krijgen.
Komt manlief ineens thuis: "oh ik heb nog wat cadeautjes gehaald voor pakjesavond". Hele systeem in de soep :( :'). Maar wel lief O+.

Overigens nog een tip voor kleine kinderen: print een stickervel uit met pasfoto's van iedereen in het gezin, en plak op alle Sint-pakjes zo'n sticker. Dan kunnen de kleintjes die nog niet kunnen lezen ook in één oogopslag zien voor wie ze een cadeautje pakken.
Top tip! Thnx!!
* gaat meteen printen
pi_196528946
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:28 schreef Viv het volgende:

[..]

Fascinerend wel. :X
Dat is wel een woord om mijn schoonouders te beschrijven ja.... :+
pi_196528967
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:09 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ik zie jou foto en moest echt 3x kijken. Ik dacht dat ik de kamer van mijn beste vriendin in keek, maar die heeft niet die kleur stoelen, maar verder zou het kunnen ;).
Qua kleur, ik stem voor turqoise, net als die bakjes van

Om het ingewikkeld te maken, dit was de proefopstelling een paar weken geleden. Eigenlijk staat daar onze bank namelijk en nu dus ook weer. In februari gaat we de opstelling van de woonkamer switchen.
pi_196530129
Bij ons wordt sinterklaas altijd groter dan gedacht. De kinderen krijgen allebei 1 groter cadeau (de oudste een lego set, de jongste een grote graafmachine voor in onze toekomstige tuin). Daarnaast krijgen ze vooral practische zaken. Een nieuwe fietshelm allebei, lampen voor in de nieuwe slaapkamer, de oudste een trui, de jongste een rugzak, etc.

Voor onszelf hebben we dingen die we toch nodig hadden ingepakt. Of, die moeten nog ingepakt worden. Een nieuwe koekenpan, vuilnisbakje voor groenafval, etc. En ik heb nieuwe sloffen voor mezelf gekocht, en een nieuwe trui voor de duutser...

Alles staat gewoon in de grote doos waarin het aankwam ergens midden in ons appartement. Mijn grote uitdaging is nog hoe de sint het moet komen brengen op zaterdag...
pi_196530244
Zucht, B mag dus volgende week afzwemmen. Hij krijgt van ons een zitzak die hij al heel lang wilt. Gisteren was proefzwemmen en als hij niet mocht afzwemmen, zou het pas februari worden. Aangezien ons mini huisje kunnen we zo'n megading niet lang verstoppen.
We hadden er eindelijk 1 op het oog, opgeslagen, kostte ¤ 37, ja kostte....nu is ie dus ¤ 60 :( En 1 a 2 weken levertijd. Zucht....so far voor spelen op veilig. Bluh.

Kortom we gaan weer zoeken.
pi_196530357
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:26 schreef Jagärtrut het volgende:
Alles staat gewoon in de grote doos waarin het aankwam ergens midden in ons appartement. Mijn grote uitdaging is nog hoe de sint het moet komen brengen op zaterdag...
Volwassene A gaat buiten met de kinderen 'sinterklaas zoeken'. Volwassene B stalt ondertussen de cadeaus uit in de woonkamer. A komt terug, en B roept "aaaah, jullie hebben hem net gemist, maar kijk eens wat hij gebracht heeft!"

Is hier al jaren een succesformule. ^O^
pi_196530402
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:39 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Volwassene A gaat buiten met de kinderen 'sinterklaas zoeken'. Volwassene B stalt ondertussen de cadeaus uit in de woonkamer. A komt terug, en B roept "aaaah, jullie hebben hem net gemist, maar kijk eens wat hij gebracht heeft!"

Is hier al jaren een succesformule. ^O^
Zo heerlijk doorzichtig ook! :D En ze hebben uiteraard gewoon helemaal niets door. O+
pi_196530499
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:39 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Volwassene A gaat buiten met de kinderen 'sinterklaas zoeken'. Volwassene B stalt ondertussen de cadeaus uit in de woonkamer. A komt terug, en B roept "aaaah, jullie hebben hem net gemist, maar kijk eens wat hij gebracht heeft!"

Is hier al jaren een succesformule. ^O^
Goede! Wij twijfelen nog over klein rondje met oma lopen en mijn vriendin die naar de bakker gaat, vriendin zet alle cadeaus in de woonkamer en gaat snel naar bakker. Via App contact zorgen dat we tegelijk bij de voordeur aankomen of:

Disco in huis met Sinterklaas liedjes, gordijnen dicht (vinden de kinderen geweldig met discolampen) en dat de buurman alles voor de voordeur zet, klopt en wegrent.

Dat laatste heeft de voorkeur van de buurman, die verheugt zich al weken op aankloppen en wegrennen geloof ik. Hij heeft alleen niet door dat hij nogal wat cadeaus moet verplaatsen van onze schuur naar de voordeur. _O- Buurjongen van 15 wilde wel helpen iig.
pi_196530504
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:42 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Zo heerlijk doorzichtig ook! :D En ze hebben uiteraard gewoon helemaal niets door. O+
We deden het al zo toen ik zelf nog kind was, nooit wat doorgehad ook. Maar wel genoten van de zoektocht. Extra leuk is als je voorbijgangers ook gaat vragen of ze Sint gezien hebben, iedereen speelt mee. O+ Het hoeft echt allemaal niet moeilijk.
  donderdag 3 december 2020 @ 12:48:30 #258
149959 SQ
snelle trees
pi_196530511
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:39 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Volwassene A gaat buiten met de kinderen 'sinterklaas zoeken'. Volwassene B stalt ondertussen de cadeaus uit in de woonkamer. A komt terug, en B roept "aaaah, jullie hebben hem net gemist, maar kijk eens wat hij gebracht heeft!"

Is hier al jaren een succesformule. ^O^
Werkt inderdaad prima.
Mijn vader ging altijd zwarte piet achterna als die op de deur bonkte. En als papa terug kwam stonden er zakken bij de deur.
Maar wij hadden een schuurtje wat het dan daarvoor even in kon staan.
disclaimer
pi_196530535
Ik ben een nakomertje dus mijn broer en zus geloofden allang niet meer toen ik oud genoeg was om het Sin concept te begrijpen. Het was dus altijd 1 groot complot....ik weet van 1 keer nog dat ze steeds wilden dat ik naar de wc ging...zat ik eindelijk op de wc, werd er geklopt en stond even later de gang vol, recht voor de wc deur waardoor ik zo'n beetje over de cadeaus heen moest klimmen O+
pi_196530585
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:47 schreef exode het volgende:
Hij heeft alleen niet door dat hij nogal wat cadeaus moet verplaatsen van onze schuur naar de voordeur. _O-
Ik geloof dat ik hierdoor pas inzie dat onze methode is ingegeven door de bizarre hoeveelheid cadeaus waarmee pakjesavond bij ons gevierd wordt. _O- Die laat je niet even snel door een buurman aanslepen. (In our defence, we vieren het doorgaans ook met een vrij groot gezelschap ;) )
pi_196530647
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:52 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Ik geloof dat ik hierdoor pas inzie dat onze methode is ingegeven door de bizarre hoeveelheid cadeaus waarmee pakjesavond bij ons gevierd wordt. _O- Die laat je niet even snel door een buurman aanslepen. (In our defence, we vieren het doorgaans ook met een vrij groot gezelschap ;) )
Onze buurman is wel 2 bij 2, dus die kan wel wat hebben en de buurvrouw wilt ook graag helpen. Ze zijn er bijna meer mee bezig dan wij. Ik zie ze al helemaal sneaky door de brandgang lopen van schuur naar voordeur, volgepakt en je lach in moeten houden omdat de kinderen het anders door hebben. Met name Juul reageert enorm op geluid uit de brandgang, die is gek op de buren en roept enthousiast hun naam als ze iemand hoort lopen (het zijn grind steentjes niet echt fluisterstil).
pi_196530729
Hier inderdaad ook meestal buren die wel aan willen kloppen.

Vroeger zat ik ook in het complot O+
Dan mocht ik even met papa mee naar boven, zetten wij alles klaar en mocht ik een hand pepernoten de kamer in gooien zonder dat mijn zusjes het zagen. Dat vond ik echt zó leuk!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196530957
Mijn vader heeft ooit fe zak uit het slaapkamerraam gehangen. Dus toen we de gordijnen open deden, bungelde daar de Zak O+ En verder kwam Sint altijd langs toen mamma moest plassen O~)
pi_196530987
Wij doen het dit jaar nog lekker makkelijk door alle cadeautjes tijdens het middagslaapje in de woonkamer te zetten.

Plan voor volgend jaar is buren laten aankloppen en dan met 1 ouder piet gaan zoeken zodat de andere ouder de cadeautjes snel in de woonkamer kan zetten.

quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:00 schreef Burdie het volgende:
Overigens nog een tip voor kleine kinderen: print een stickervel uit met pasfoto's van iedereen in het gezin, en plak op alle Sint-pakjes zo'n sticker. Dan kunnen de kleintjes die nog niet kunnen lezen ook in één oogopslag zien voor wie ze een cadeautje pakken.
Wij hadden vroeger ipv een pasfoto allemaal een andere kleur naamsticker.

[ Bericht 4% gewijzigd door Elleska op 03-12-2020 17:03:35 ]
  donderdag 3 december 2020 @ 13:19:22 #265
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_196531019
Wij hebben ooit de kado's op het bed van mijn nichtje (toen 6 ofzo) gelegd en het raam een stukje open gezet, 'Kijk eens wat Piet heeft gebracht!'

Kind heeft weken niet durven slapen uit angst dat elke idioot blijkbaar zomaar door het raam binnen kon komen. :')
pi_196531099
Mag ik even klagen... mijn wasmachine stinkt naar iets wat ligt te rotten. Als in, natte kleding die 2 weken is blijven liggen ofzo. :r

Ik denk dat er stiekem een sok of iets dergelijks tussen de binnen- en buitentrommel door gesneakt is en dat die voor de geur zorgt. :X Er zit niets in de pomp, die heb ik inmiddels al 2 keer open gehad, op 95 graden wassen met azijn had ook geen effect. Ik ga vanavond maar kijken of het via het verwarmingselement te zien is en anders moet de buitentrommel (weer) open. Toen deze wasmachine 2 maanden oud was heb ik dat ook al moeten doen omdat er een schroefbitje klem zat tussen binnen- en buitentrommel. :')
pi_196531100
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 13:19 schreef Nanukerst het volgende:
Wij hebben ooit de kado's op het bed van mijn nichtje (toen 6 ofzo) gelegd en het raam een stukje open gezet, 'Kijk eens wat Piet heeft gebracht!'

Kind heeft weken niet durven slapen uit angst dat elke idioot blijkbaar zomaar door het raam binnen kon komen. :')
Precies de reden dat ik mijn kinderen verteld heb over het grote geheim.
Mijn oudste bedacht: als zo’n piet binnen kan komen, kan een boef dat ook. En die sliep niet meer en ging op de trap zitten de hele nacht.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_196531147
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 13:24 schreef Tally het volgende:

[..]

Precies de reden dat ik mijn kinderen verteld heb over het grote geheim.
Mijn oudste bedacht: als zo’n piet binnen kan komen, kan een boef dat ook. En die sliep niet meer en ging op de trap zitten de hele nacht.
Daar had mijn broertje ook last van. Vanaf toen de schoenen bij de voordeur gezet zodat piet via de brievenbus pepernoten en cadeautjes in de schoen kon gooien.

Nu zelf die traditie maar voortgezet bij gebrek aan een kachel.
pi_196531192
Vorig jaar hebben we een briefje door de bus gedaan. Dat sint gebruikt had gemaakt van het raam dat was vervangen (jongste zoon hele kozijn vervangen). Spullen op zijn bed gelegd.

Maar nu geen gelovers meer. Ik vind dat boodschap idee alsnog leuk. Dat zij nog even het toetje moeten halen in de supermarkt. Dan kan ik het rustig neerzetten.
De jongste ging al zoeken, best grondig. Ik heb gezegd dat als hij cadeautjes vindt, ik ze weggeef aan arme kindjes :@
pi_196531232
Wat een leuke verhalen!

Wij hebben gelukkig een open haard en een Piet kan wel door een schoorsteen maar een boef niet :) Aldus B.
pi_196531529
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:49 schreef Roomsnoes het volgende:
Paw Patrol - ikke haatte het, maar dankzij O+ Paw Patrol O+ Hebben zowel man en ik kunnen werken gedurende de lockdown, en het een beetje leuk kunnen houden.

Brandweerman Sam vind ik erger. Maar zoonlief van 4 is zó blij met zijn grote brandweerauto dat hij er elke nacht mee slaapt, met het lampje aan O+ O+

En ach. Alles liever dan Shimmer en Slime en Elsa en Anna |:)
Onze kat heet Nazboo juist ja naar shimmer en shine
pi_196532576
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 14:00 schreef F_r het volgende:

[..]

Onze kat heet Nazboo juist ja naar shimmer en shine
Nog altijd beter dan dat je kinderen de hond willen vernoemen naar rapper boef.
En nee het zijn niet mijn kinderen wij hebben geen hond. Maar vrienden van ons hebben hun hond dus boef genoemd.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 3 december 2020 @ 15:10:47 #273
269689 crew  Viv
pi_196532773
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 14:58 schreef amaranta het volgende:

[..]

Nog altijd beter dan dat je kinderen de hond willen vernoemen naar rapper boef.
En nee het zijn niet mijn kinderen wij hebben geen hond. Maar vrienden van ons hebben hun hond dus boef genoemd.
Ik vind Boef ook eerder een hondennaam dan een rappernaam. :@
pi_196532826
B heeft vandaag aan zijn juf gevraagd hoe hij Piet kan worden. O+ Hij wilt nu Spaans en Engels leren en nog beter worden in trucjes. Hij heeft zijn roeping gevonden, geen beroepstest nodig voor hem. 8}
pi_196532844
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 15:10 schreef Viv het volgende:

[..]

Ik vind Boef ook eerder een hondennaam dan een rappernaam. :@
Ja dat is ook zo. Alleen jammer dat hij dus vernoemd s naar die hond van een rapper.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 3 december 2020 @ 15:40:19 #276
269689 crew  Viv
pi_196533198
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 15:16 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ja dat is ook zo. Alleen jammer dat hij dus vernoemd s naar die hond van een rapper.
Daar heeft de vernoemde hond gelukkig geen last van. :+
pi_196533349
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 11:16 schreef exode het volgende:

[..]

Om het ingewikkeld te maken, dit was de proefopstelling een paar weken geleden. Eigenlijk staat daar onze bank namelijk en nu dus ook weer. In februari gaat we de opstelling van de woonkamer switchen.
Leuk, wij hebben afgelopen weekend de woonkamer een beetje anders ingericht. 1 bank gewisseld met de tv-kast. Ik vraag me echt af waarom we deze opstelling in al die 11 jaar nooit eerder hebben geprobeerd ;).

quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:33 schreef exode het volgende:
Zucht, B mag dus volgende week afzwemmen. Hij krijgt van ons een zitzak die hij al heel lang wilt. Gisteren was proefzwemmen en als hij niet mocht afzwemmen, zou het pas februari worden. Aangezien ons mini huisje kunnen we zo'n megading niet lang verstoppen.
We hadden er eindelijk 1 op het oog, opgeslagen, kostte ¤ 37, ja kostte....nu is ie dus ¤ 60 :( En 1 a 2 weken levertijd. Zucht....so far voor spelen op veilig. Bluh.

Kortom we gaan weer zoeken.
Oh wat zonde dat ie zoveel duurder is geworden :{
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 13:31 schreef Deepfreeze het volgende:
Vorig jaar hebben we een briefje door de bus gedaan. Dat sint gebruikt had gemaakt van het raam dat was vervangen (jongste zoon hele kozijn vervangen). Spullen op zijn bed gelegd.

Maar nu geen gelovers meer. Ik vind dat boodschap idee alsnog leuk. Dat zij nog even het toetje moeten halen in de supermarkt. Dan kan ik het rustig neerzetten.
De jongste ging al zoeken, best grondig. Ik heb gezegd dat als hij cadeautjes vindt, ik ze weggeef aan arme kindjes :@
Mijn moeder zat altijd op het toilet als er aangebeld werd... en wij maar niks doorhebben...

Ik zocht vroeger ook altijd de cadeautjes op en soms maakte ik ze zelfs voorzichtig open, mijn moeder wist wel dat ik ze zocht, maar volgens mij wist ze niet dat ik er ook in keek, want ze was verbaasd toen ik het laatst zei ;).

quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 15:14 schreef exode het volgende:
B heeft vandaag aan zijn juf gevraagd hoe hij Piet kan worden. O+ Hij wilt nu Spaans en Engels leren en nog beter worden in trucjes. Hij heeft zijn roeping gevonden, geen beroepstest nodig voor hem. 8}
Ahw O+
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_196533509
Nou, dat wordt dit jaar Sinterklaas vieren zonder mijn man erbij: hij heeft corona en mag in isolatie op zolder ;(

Ik denk dat we met een zoomverbinding ofzo gaan proberen toch het samen te vieren...

En nu hopen dat de rest van ons niet ziek wordt! Een tip: als je partner klachten heeft en zich laat testen, houd dan al vanaf dat moment afstand of start alvast met isolatie. Dat bekort de quarantainetijd voor jezelf!
pi_196533644
Neeeee Mrs Peel! Dat is echt heel erg balen. Heeft je man er veel last van? Is uitstellen van het feest niet mogelijk?

Nijna, ja bij ons heeft omwisselen wel wat voeten in aarde. De tv kast is op maat gemaakt (door onszelf) en zit vast aan de muur. Als die weggaat, moeten er gaatjes worden gestopt en geverfd. Waar de tv komt is nu geen aansluiting en ook geen stopcontact, aan de andere kant van de muur waar de tv aan komt te hangen zit gelukkig de meterkast met de tv aansluiting en modem dus het is redelijk makkelijk op te lossen maar we moeten wel door de muur heen met de kabels. Er moet een nieuwe tv kast want de huidige past niet en is ook niet passend te maken. Waar de tv komt,staat een loodzware apothekerskast die wilden we eigenlijk nooit verplaatsen omdat die onmogelijk zwaar is. Die moet dus nu wel verplaatst worden. En de lamp aansluitingen in het plafond kloppen niet met de tafel als we die verplaatsen dus ook daar moet een oplossing voor komen.

Vandaar dat we eerst de bank en tafel hebben omgewisseld en een dag hebben laten staan, maar eens kijken of we echt gaan switchen.

Toen we het huis kochten, wilden we het al zo neerzetten, maar toch niet gedaan. De oud bewoonster had het staan zoals wij het nu hebben staan dus wel zo handig met alle aansluitingen. En je komt in de nieuwe opstelling via de zithoek tussen de bank en tv door naar binnen. Dat vonden we raar.
Maar in de praktijk komen wij zelden door de voordeur, visite komt bij ons ook via de achterdeur.
pi_196534299
Mrs. Peel, dat is balen! Hopen dat jij de dans ontspringt... :*

Exode, dat klinkt inderdaad wat ingewikkelder dan ons projectje was. We hebben de tv 1 slag naar links gezet en dat was alleen een kwestie van de draden de andere kant op leggen. We hadden ook wel over een andere muur zitten denken, maar dan moesten we inderdaad ook van die trucs uit gaan halen als jullie. Wat we nu hebben is eerst goed.
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 3 december 2020 @ 17:19:27 #281
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196534710
Even een vraag gequote uit het vorige topic:
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 20:31 schreef amaranta het volgende:
Maar zijn ze zo groot dat een kind eronder kan?
En hier is het wazige antwoord:
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_196534820
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 16:02 schreef Mrs.Peel het volgende:
Nou, dat wordt dit jaar Sinterklaas vieren zonder mijn man erbij: hij heeft corona en mag in isolatie op zolder ;(

Ik denk dat we met een zoomverbinding ofzo gaan proberen toch het samen te vieren...

En nu hopen dat de rest van ons niet ziek wordt! Een tip: als je partner klachten heeft en zich laat testen, houd dan al vanaf dat moment afstand of start alvast met isolatie. Dat bekort de quarantainetijd voor jezelf!
Beterschap voor je man. Als ik het goed heb begrepen dan mag je toch op de vijfde dag een test doen en als die negatief is hoef jij niet in quarantaine? Of hoe zat dat nou? Dat ging per 1 december in.
pi_196534834
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 17:19 schreef Lemijn het volgende:
Even een vraag gequote uit het vorige topic:
[..]

En hier is het wazige antwoord:
[ afbeelding ]


Ah kijk dank je wel voor de foto. Het is een vrij grote regenboog dus. Dan snap ik wel iets meer dat het duur is.
pi_196534842
Kerstgedoe!

Man krijgt van baas ipv een kerstborrel een kerstmenu voor 6 personen aangeboden. Keuzemenu 5 gangen. Dat haal je dan op voor thuis.
Leuk!
Wilden we delen met mijn ouders, zus/zwager. Maar: 3 mensen willen gourmetten met 1e kerstdag.
En een menu + gourmetten erbij is eigenlijk ook een beetje raar. Wordt hm ook niet.
Qua dagen wisselen gaat ook niet.
Helemaal gedoe en geregel en we kwamen er niet uit. 4 dagen overheen gegaan inmiddels.

Nu geven we het hele menu aan mijn schoonzus, kinderen en schoonouders. :')
pi_196534882
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 17:24 schreef amaranta het volgende:

[..]

Beterschap voor je man. Als ik het goed heb begrepen dan mag je toch op de vijfde dag een test doen en als die negatief is hoef jij niet in quarantaine? Of hoe zat dat nou? Dat ging per 1 december in.
Dat klopt! 5 dagen na het laatste contact mag je testen als je geen klachten hebt, en bij een negatieve test eindigt de quarantaine. Maar: als je niet test bij geen klachten, is de quarantaineduur 10 dagen! En ik laat mijn zoon van 2 niet testen denk ik, dus voor hem geldt wel die 10 dagen. Mijn zoon van 9 laat ik wel testen, dan is hij hopelijk precies op tijd uit quarantaine voor z'n boekbespreking :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Mrs.Peel op 03-12-2020 17:55:31 ]
pi_196535071
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 16:12 schreef exode het volgende:
Neeeee Mrs Peel! Dat is echt heel erg balen. Heeft je man er veel last van? Is uitstellen van het feest niet mogelijk?

Nijna, ja bij ons heeft omwisselen wel wat voeten in aarde. De tv kast is op maat gemaakt (door onszelf) en zit vast aan de muur. Als die weggaat, moeten er gaatjes worden gestopt en geverfd. Waar de tv komt is nu geen aansluiting en ook geen stopcontact, aan de andere kant van de muur waar de tv aan komt te hangen zit gelukkig de meterkast met de tv aansluiting en modem dus het is redelijk makkelijk op te lossen maar we moeten wel door de muur heen met de kabels. Er moet een nieuwe tv kast want de huidige past niet en is ook niet passend te maken. Waar de tv komt,staat een loodzware apothekerskast die wilden we eigenlijk nooit verplaatsen omdat die onmogelijk zwaar is. Die moet dus nu wel verplaatst worden. En de lamp aansluitingen in het plafond kloppen niet met de tafel als we die verplaatsen dus ook daar moet een oplossing voor komen.

Vandaar dat we eerst de bank en tafel hebben omgewisseld en een dag hebben laten staan, maar eens kijken of we echt gaan switchen.

Toen we het huis kochten, wilden we het al zo neerzetten, maar toch niet gedaan. De oud bewoonster had het staan zoals wij het nu hebben staan dus wel zo handig met alle aansluitingen. En je komt in de nieuwe opstelling via de zithoek tussen de bank en tv door naar binnen. Dat vonden we raar.
Maar in de praktijk komen wij zelden door de voordeur, visite komt bij ons ook via de achterdeur.
Ik weet niet hoe groot de afstand is die je moet overbruggen met de lamp, maar ik ben erg enthousiast over de Lightswing.

Mrs.Peel, beterschap voor je man en sterkte voor jullie allemaal!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_196535095
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 17:25 schreef vencodark het volgende:
Kerstgedoe!

Man krijgt van baas ipv een kerstborrel een kerstmenu voor 6 personen aangeboden. Keuzemenu 5 gangen. Dat haal je dan op voor thuis.
Leuk!
Wilden we delen met mijn ouders, zus/zwager. Maar: 3 mensen willen gourmetten met 1e kerstdag.
En een menu + gourmetten erbij is eigenlijk ook een beetje raar. Wordt hm ook niet.
Qua dagen wisselen gaat ook niet.
Helemaal gedoe en geregel en we kwamen er niet uit. 4 dagen overheen gegaan inmiddels.

Nu geven we het hele menu aan mijn schoonzus, kinderen en schoonouders. :')
_O- Oh Hollanders, apart volk zijn we toch ook. Ik krijg altijd buikpijn van gourmetten, zelfs nu ik schoonmama afgelopen jaar heb gevraagd of er vega opties konden zijn. Dus ik zou alleen maar blij zijn met een alternatief.
Leuk initiatief van baas!
  donderdag 3 december 2020 @ 18:08:55 #288
149959 SQ
snelle trees
pi_196535580
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 17:25 schreef vencodark het volgende:
Kerstgedoe!

Man krijgt van baas ipv een kerstborrel een kerstmenu voor 6 personen aangeboden. Keuzemenu 5 gangen. Dat haal je dan op voor thuis.
Leuk!
Wilden we delen met mijn ouders, zus/zwager. Maar: 3 mensen willen gourmetten met 1e kerstdag.
En een menu + gourmetten erbij is eigenlijk ook een beetje raar. Wordt hm ook niet.
Qua dagen wisselen gaat ook niet.
Helemaal gedoe en geregel en we kwamen er niet uit. 4 dagen overheen gegaan inmiddels.

Nu geven we het hele menu aan mijn schoonzus, kinderen en schoonouders. :')
Jezus wat stom en zonde zeg. Konden jullie niet een andere dag gourmetten?
disclaimer
pi_196535809
Beterschap mrsPeel. Wel erg jammer dat het net nu is. Kan Sint niet een week later langskomen? Of is je man flink ziek?

quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 17:25 schreef vencodark het volgende:
Kerstgedoe!

Man krijgt van baas ipv een kerstborrel een kerstmenu voor 6 personen aangeboden. Keuzemenu 5 gangen. Dat haal je dan op voor thuis.
Leuk!
Wilden we delen met mijn ouders, zus/zwager. Maar: 3 mensen willen gourmetten met 1e kerstdag.
En een menu + gourmetten erbij is eigenlijk ook een beetje raar. Wordt hm ook niet.
Qua dagen wisselen gaat ook niet.
Helemaal gedoe en geregel en we kwamen er niet uit. 4 dagen overheen gegaan inmiddels.

Nu geven we het hele menu aan mijn schoonzus, kinderen en schoonouders. :')
Wat suf. Dan gourmetten ze toch een dag later of met oud en nieuw of een willekeurige andere dag.
pi_196535982
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 17:39 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe groot de afstand is die je moet overbruggen met de lamp, maar ik ben erg enthousiast over de Lightswing.

Mrs.Peel, beterschap voor je man en sterkte voor jullie allemaal!
Die zag ik inderdaad, die bevalt dus? Het gaat bij ons om 2 lampen, vanuit 2 verschillende lichtpunten op een balkenplafond. Misschien dst dat er gek uitziet. Geen idee. Ga me er eens verder in verdiepen (lees Pinteresten)
pi_196536184
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 17:25 schreef vencodark het volgende:
Kerstgedoe!

Man krijgt van baas ipv een kerstborrel een kerstmenu voor 6 personen aangeboden. Keuzemenu 5 gangen. Dat haal je dan op voor thuis.
Leuk!
Wilden we delen met mijn ouders, zus/zwager. Maar: 3 mensen willen gourmetten met 1e kerstdag.
En een menu + gourmetten erbij is eigenlijk ook een beetje raar. Wordt hm ook niet.
Qua dagen wisselen gaat ook niet.
Helemaal gedoe en geregel en we kwamen er niet uit. 4 dagen overheen gegaan inmiddels.

Nu geven we het hele menu aan mijn schoonzus, kinderen en schoonouders. :')
Dus je krijgt een 5 gangen menu aangeboden. En dan ga je janken dat je liever gourmet.
:'(

Sterkte Venco. Stom dat ze zo moeilijk doen.
pi_196536332
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 17:25 schreef vencodark het volgende:
Kerstgedoe!

Man krijgt van baas ipv een kerstborrel een kerstmenu voor 6 personen aangeboden. Keuzemenu 5 gangen. Dat haal je dan op voor thuis.
Leuk!
Wilden we delen met mijn ouders, zus/zwager. Maar: 3 mensen willen gourmetten met 1e kerstdag.
En een menu + gourmetten erbij is eigenlijk ook een beetje raar. Wordt hm ook niet.
Qua dagen wisselen gaat ook niet.
Helemaal gedoe en geregel en we kwamen er niet uit. 4 dagen overheen gegaan inmiddels.

Nu geven we het hele menu aan mijn schoonzus, kinderen en schoonouders. :')
Oh blech!! En bijzonder om gourmet boven 5 gangen te verkiezen.

Wij hebben een buffet besteld.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_196536466
Dan maar geen gourmet zou ik zeggen. Lekker diner thuis met gezin.
Maar als er vier dagen over gesproken moet worden ligt het vast iets complexer. Wat zonde.

Ik heb nog helemaal geen plannen voor kerst. Niet waar we zien met met wie en eten ook totaal niet. Ik heb al wel alle kado's gekocht en ingepakt (Wij doen geen sint, alles met kerst
Met een meidenkwartet
  donderdag 3 december 2020 @ 19:06:33 #294
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196536527
Beterschap voor je man, Mrs.Peel. Ik hoop dat hij er niet al te ziek van is en dat hij de enige blijft in huis.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_196536537
Wauw, wat een reacties op mijn gourmet vs 5 gangen-diner. :D
Mijn zus, zwager en pa doen vooral moeilijk. De andere helft vindt het 5-gangen diner wel een leuk alternatief. We gourmetten als gezin al 30+ jaar dus daar kunnen bepaalde mensen niet tegen een keer te veranderen.
De baas regelt ook niet het eerste, beste restaurant maar best wel een prijzige. Niet een restaurant waar je zelf gauw naartoe gaat.
Daarom juist eens leuk eigenlijk. :)

Inmiddels: schoonzus heeft er ook geen trek in en dus zitten we alsnog met het menu.
Plan B. 1e kerstdag gourmetten. De menu’s doen we 2e kerstdag ‘voor wie dat wilt’. Mijn moeder, man en ik doen dat sowieso. :')
  donderdag 3 december 2020 @ 19:11:19 #296
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196536611
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 19:07 schreef vencodark het volgende:
Wauw, wat een reacties op mijn gourmet vs 5 gangen-diner. :D
Mijn zus, zwager en pa doen vooral moeilijk. De andere helft vindt het 5-gangen diner wel een leuk alternatief. We gourmetten als gezin al 30+ jaar dus daar kunnen bepaalde mensen niet tegen een keer te veranderen.
De baas regelt ook niet het eerste, beste restaurant maar best wel een prijzige. Niet een restaurant waar je zelf gauw naartoe gaat.
Daarom juist eens leuk eigenlijk. :)

Inmiddels: schoonzus heeft er ook geen trek in en dus zitten we alsnog met het menu.
Plan B. 1e kerstdag gourmetten. De menu’s doen we 2e kerstdag ‘voor wie dat wilt’. Mijn moeder, man en ik doen dat sowieso. :')
Wauw.
pi_196536836
Beterschap voor je man mrspeel.
Hopelijk ontspringen jullie de dans.

Sac wilde Nazboo later sokje noemen naar die kat van Enzo Knol. Noway
pi_196536838
Ik kan er zo boos om worden dat de GGD's tegenstrijdige adviezen geven. Ik werk in het speciaal onderwijs en onze leerlingen komen uit een grote regio. Maar dan heb je dus ook te maken met verschillende adviezen voor dezelfde situatie }:| Het ene kind moet in quarantaine, terwijl de andere gewoon naar school mag. En wij maar hopen dat we elke dag onze bemensing rond krijgen. :(

@Mrs.Peel Beterschap voor je man. Lastig, zo apart, zeker met pakjesavond.

@vencodark Wat een bijzondere situatie. Hopelijk komen jullie er uit.
Ik vind het ook lastig dit jaar, omdat het niet 'gewoon' kan is alles anders en ligt alles gevoelig.
pi_196537166
Pfff Venco, jeetje wat een gedoe zeg. Leuk toch een x wat anders, juist in dit jaar.
  donderdag 3 december 2020 @ 19:43:43 #300
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196537360
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 19:20 schreef Hupje het volgende:

@:vencodark Wat een bijzondere situatie. Hopelijk komen jullie er uit.
Ik vind het ook lastig dit jaar, omdat het niet 'gewoon' kan is alles anders en ligt alles gevoelig.
Ik herken wel dat van alles gevoelig ligt, ja. Verschillend denken over hoe je de maatregelen interpreteert in je eigen familie (en daarmee in feite zegt dat de ander het mis heeft) is niet de meest relaxte aanloop naar kerst. Dan gaan mensen misschien extra vasthouden aan 'de gezelligheid van gourmetten' want 'zo doen we het altijd en de wereld is al zo gek'.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 3 december 2020 @ 19:49:39 #301
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196537536
Venco, met een beetje mazzel mag je maar 3 gasten met kerst, dus kunnen de gourmetters thuis blijven :+ ;).
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')