Ik lees nu dat ik bij een locaties was waar ze beide doen, PCR en sneltesten. Echt geen idee waarom ik de sneltest kreeg, ik heb op alles nee geantwoord (werk je in de zorg, politie etc). Het was ook echt zo enorm rustig, niet normaal, maar 4 auto's en 22 loketten....quote:Op maandag 30 november 2020 11:05 schreef laziness het volgende:
Exode, ik heb een afspraak op een locatie waar ze alleen sneltesten afnemen. Dat had de telefoon dame inderdaad wel gewoon moeten weten.
Naar 2021 waarschijnlijk.quote:Op maandag 30 november 2020 11:33 schreef Lemijn het volgende:
Een kerstboombankje voor sinterklaas... waar gaat het heen met de wereld.
Beleid gaat morgen pas in volgens mij. Ik doe die BCO's en als je vandaag gebeld wordt moeten je nauwe contacten nog 10 dagen in quarantaine, als je morgen gebeld wordt mogen ze na vijf dagen testen, ook zonder klachten. Terwijl ik de laatste tijd heel veel mensen aan de lijn krijg die pas dag 8/9/10 van de quaraintane klachten krijgen. Dus ik hou daar ook wel een beetje mn hart voor vast. Ik heb voorlopig in elk geval nog wel werk...quote:Op maandag 30 november 2020 11:05 schreef laziness het volgende:
Exode, ik heb een afspraak op een locatie waar ze alleen sneltesten afnemen. Dat had de telefoon dame inderdaad wel gewoon moeten weten.
Nu met het veranderde beleid dat je ook kan testen zonder klachten weten ze sowieso niet zo goed wat ze moeten adviseren qua quarantaine. Volgens de regels mag je zonder klachten overal heen maar laat je een test doen moet je thuis zitten want je hebt klachten. De dame wist het allemaal niet zo goed wat ze nu zou moeten adviseren dus.
Dat is ook wat ik in mijn omgeving zie en hoor.quote:Op maandag 30 november 2020 12:03 schreef oh-oh het volgende:
Terwijl ik de laatste tijd heel veel mensen aan de lijn krijg die pas dag 8/9/10 van de quaraintane klachten krijgen. Dus ik hou daar ook wel een beetje mn hart voor vast. Ik heb voorlopig in elk geval nog wel werk...
O is natuurlijk een kind en zijn hele klas hoefde dus niet in quarantaine. Ze vroegen wel inderdaad wanneer het laatste contact was ivm die 5 dagen. Maar dit is al dag 10 volgens O die aangaf wanneer klasgenoot voor het laatst op school was.quote:Op maandag 30 november 2020 12:03 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Beleid gaat morgen pas in volgens mij. Ik doe die BCO's en als je vandaag gebeld wordt moeten je nauwe contacten nog 10 dagen in quarantaine, als je morgen gebeld wordt mogen ze na vijf dagen testen, ook zonder klachten. Terwijl ik de laatste tijd heel veel mensen aan de lijn krijg die pas dag 8/9/10 van de quaraintane klachten krijgen. Dus ik hou daar ook wel een beetje mn hart voor vast. Ik heb voorlopig in elk geval nog wel werk...
Mehehe dat deden wij de 1e keer ook! Resultaat is dat hij inmiddels 3x getest is met 3x een McDonald's bezoek naderhandquote:Op maandag 30 november 2020 14:23 schreef Deepfreeze het volgende:
Zo,puber is getest. Het viel echt reuze mee gelukkig.
Conclusie; hij wil best nog een keer als we dan weer een bigmac halen bij de MC naast de testlocatie
Zo omschreef ik het ook tegenover anderen.quote:Op maandag 30 november 2020 14:31 schreef laziness het volgende:
Mijn kind vond het vervelend maar het viel ook wel mee zei hij. De omschrijving van de teststraat dude als water in je neus als je in het zwembad springt vond hij een accurate omschrijving.
Zo voelt het inderdaadquote:Op maandag 30 november 2020 14:31 schreef laziness het volgende:
Mijn kind vond het vervelend maar het viel ook wel mee zei hij. De omschrijving van de teststraat dude als water in je neus als je in het zwembad springt vond hij een accurate omschrijving.
quote:Op maandag 30 november 2020 14:41 schreef laziness het volgende:
Kitten Lou
[ link | afbeelding ]OMG wat is je knappe kind grootSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet kind quoten aub![]()
![]()
En lieve Lou
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
quote:Op maandag 30 november 2020 14:47 schreef tombolafan het volgende:
[..]
OMG wat is je knappe kind groot![]()
En lieve Lou
Ja op zich logisch, hier bijna 8 (WtfBBQquote:Op maandag 30 november 2020 15:08 schreef laziness het volgende:
[..]![]()
Hij is bijna 10 en 1.50m. Stop de tijd!
Uitslag binnen en negatief
Lou is niet onder de indruk van onze blazende bejaarde in ieder geval![]()
Verwijder even het kind uit je quotequote:
Als hij zich daar niet veilig voelt, kan hij dit (eventueel anoniem) melden: https://www.inspectieszw.nl/melden/coronaquote:Op maandag 30 november 2020 13:17 schreef Tally het volgende:
Ik kan daar echt pissig om worden. Want mijn man mag dus ook niet meer thuis werken. Hij zit dus met zo’n man in kantoor die de hele familie en vrienden blijft zien.
Ja daar zal weinig anoniems aan zijnquote:Op maandag 30 november 2020 15:23 schreef Viv het volgende:
[..]
Als hij zich daar niet veilig voelt, kan hij dit (eventueel anoniem) melden: https://www.inspectieszw.nl/melden/corona
(Maar als het een klein kantoor is, is daar weinig anoniems aan natuurlijk.)
Fijn!!quote:Op maandag 30 november 2020 15:08 schreef laziness het volgende:
[..]![]()
Klopt ook niet want gek genoeg hoeft je quarantaine max. 3 weken te duren in totaal.quote:Op maandag 30 november 2020 12:19 schreef Elleska het volgende:
[..]
Dat is ook wat ik in mijn omgeving zie en hoor.
Collega was met het gezin in quarantaine omdat zijn vrouw positief had getest. Ergens aan het einde kreeg zijn dochter klachten dus gingen zijn 10 dagen wachttijd weer opnieuw in. Dikke week later kreeg hij klachten en jawel ook besmet. Scheelt dat hij al thuis werkte dus geen risico op het werk maar hij zit al wel een dikke maand thuis terwijl zijn vrouw en dochter al lang weer naar buiten mogen.
Andere collega had een test gedaan omdat hij in contact was geweest met iemand die corona bleek te hebben. Test negatief dus weer aan het werk. Paar dagen later toch klachten en jawel alsnog positief getest.
quote:Op maandag 30 november 2020 15:08 schreef laziness het volgende:
[..]![]()
Precies dít gebeurde ons de eerste kerst in dit huis. Vriend ging samen met S. wel even een boom uitzoeken.quote:Op maandag 30 november 2020 20:05 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:LeSage wat een toffe traditie!
Mijn man kocht vandaag een kerstboom. In eerste instantie was ik blij dat ik het zelf niet hoefde te doen, tot ik het formaat zag. Dat was zo'n beetje formaat Rockefeller Center.![]()
Nu heeft hij ongeveer 50cm van de boom afgezaagd en nu past hij vooral qua breedte wel fatsoenlijk in de huiskamer.
Opstoken in onze houtkachel?quote:Op maandag 30 november 2020 20:14 schreef Mariposas het volgende:
Ik ben nog op zoek naar een alternatief voor een wegwerp-kerstboom. Het staat me al jaren zo vreselijk tegen dat die bomen na een maand massaal op straat gesmeten worden. Jammer genoeg zijn er weinig duurzame alternatieven. Adoptiebomen zijn maar beperkt verkrijgbaar.Wie gaat er ook voor een duurzamer alternatief voor een wegwerpboom?
Wij probeerden vorig jaar een boom op pot, maar die heeft de vele weken in huis helaas niet overleefd.quote:Op maandag 30 november 2020 20:14 schreef Mariposas het volgende:
Ik ben nog op zoek naar een alternatief voor een wegwerp-kerstboom. Het staat me al jaren zo vreselijk tegen dat die bomen na een maand massaal op straat gesmeten worden. Jammer genoeg zijn er weinig duurzame alternatieven. Adoptiebomen zijn maar beperkt verkrijgbaar.Wie gaat er ook voor een duurzamer alternatief voor een wegwerpboom?
Boom met kluit en in je tuin zetten.quote:Op maandag 30 november 2020 20:14 schreef Mariposas het volgende:
Als hij niet ziek was geworden dan had de quarantaine minder dan 3 weken geduurd maar nu moet hij eerst uitzieken.quote:Op maandag 30 november 2020 18:32 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Klopt ook niet want gek genoeg hoeft je quarantaine max. 3 weken te duren in totaal.
Bij ons in IJsselstein kan je een plekje reserveren om na de kerst je kerstboom met kluit te komen ingraven en om hem volgend jaar weer uit te mogen graven.quote:Op maandag 30 november 2020 20:14 schreef Mariposas het volgende:
Over het algemeen kunnen kerstbomen er slecht tegen om jaarlijks uitgegraven te worden en 3 weken binnen te staan. Ik heb het 1 keer geprobeerd, maar de boom was echt lelijk geworden. Liever geen boom die ik in de tuin moet plaatsen dus (bovendien willen we verhuizen).quote:Op maandag 30 november 2020 20:29 schreef laziness het volgende:
[..]
Boom met kluit en in je tuin zetten.
Ja dat is nog wel een goed idee, ga ik naar kijken.quote:
Niet toevalig allergisch voor de kerstboom?quote:Op maandag 30 november 2020 21:14 schreef Tally het volgende:
Mijn jongste zit onder de uitslag. Heel haar gezicht vol. Waarvan weet niemand.
En ik heb heel decadent de kerstboom thuis laten bezorgen.Normaal haal ik altijd zo’n achterlijk grote maar dit jaar had ik geen vervoer. Dus heb ik er eentje van 1.75m thuis laten bezorgen.
Wel Hunted gekeken, niet wat daarna kwam.quote:
Iets met zorg en ICT. Veel zin in! Alleen had iets meer dan 1 vrije dag tussen 2 banen in wel gemogenquote:Op maandag 30 november 2020 11:09 schreef F_r het volgende:
@Quoi Gefeliciteerd wat voor werk ga je doen?
Je hebt nu anders ruimte zat joh.quote:Op maandag 30 november 2020 21:57 schreef Vicky het volgende:
[..]
Wel Hunted gekeken, niet wat daarna kwam.
Ik gok dat wij dit jaar wederom geen kerstboom neer gaan zetten. Vorig jaar, in het oude huis, geen boom want toen waren we het huis aan het opknappen.
In het nieuwe jaar zijn we nog lang niet klaar.
Normaal hadden we een boom van 3m. Nu kunnen we niet hoger dan 2.25.
Stijgende verbazing hier...quote:Op maandag 30 november 2020 22:11 schreef Burdie het volgende:
[..]
Staat hier nog aan na Hunted. Bizar dit.
Nope, ik ben een documentaire aan het kijken over een actiegroep in Rusland/Tsjetsjenië die lgbt mensen het land uit probeert te smokkelen vanwege het gruwelijke anti homo beleid in die landen. Heel heftig, ik moet af en toe echt even pauze nemen om het nog aan te kunnen. Wat een horror zeg. Maar wel goed om ons bewust van te zijn denk ik. Dat dit anno 2020 gewoon nog gebeurt. :’(quote:
Dat wel ja.quote:Op maandag 30 november 2020 22:13 schreef trui het volgende:
[..]
Je hebt nu anders ruimte zat joh.
Wij hebben al jaaaren dezelfde kunstboom, van de Hema, prima ding. Ik vind het nu alleen nog wel erg vroeg om dat ding alweer tevoorschijn te toveren.
Mijn broer maakt wel altijd gebruik van zo’n leenbomenservice waar je ze dus later weer terugbrengt. Hen lukt het kennelijk toch om die bomen weer goed te laten herstellen. Ze kunnen hem inderdaad wel pas vrij laat ophalen, zodat ie niet al te lang binnen hoeft te staan.
Terug kijken waard?quote:
Jouw man is als de mijne zo te lezen... Kerstbomen kunnen niet groot genoeg zijnquote:Op maandag 30 november 2020 20:05 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:LeSage wat een toffe traditie!
Mijn man kocht vandaag een kerstboom. In eerste instantie was ik blij dat ik het zelf niet hoefde te doen, tot ik het formaat zag. Dat was zo'n beetje formaat Rockefeller Center.![]()
Nu heeft hij ongeveer 50cm van de boom afgezaagd en nu past hij vooral qua breedte wel fatsoenlijk in de huiskamer.
Een aantal jaar geleden won ik een kerstboom, in het dorp van m'n ouders. Dus zij zouden die boom wel even komen brengen. "Doe maar een mooie grote" zei ik. Nou dat heb ik gewetenquote:Op maandag 30 november 2020 22:52 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Jouw man is als de mijne zo te lezen... Kerstbomen kunnen niet groot genoeg zijn
Misschien was één van de vragen wel "Heeft u bezwaar tegen een sneltest?"quote:Op maandag 30 november 2020 20:23 schreef exode het volgende:
Ja klopt Vlindertje! Sowieso verstond ik amper iets van de vragen door de afstand en mondkapjes. Alles nee klonk wel veilig.
Echt raar dat gewoon niets of niemand je vooraf de keuze vertelt en uitlegt.
Waar gaat dit over dan?quote:Op maandag 30 november 2020 22:56 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Echt bizar. Waarom doen mensen zichzelf zoiets aan.
Mijn nepboom is 2.30m hoog en heeft iets meer dan 2000 lampjesquote:Op dinsdag 1 december 2020 07:37 schreef Gaoxing het volgende:
Onze nepboom is ouder dan onze dochter - dit jaar wordt z’n 20e kerst - en heeft in vier verschillende landen gestaan 🙂 Dat is best een prima investering geweest. Hij wordt wel een klein beetje kaler, maar goed, dan doen we er nog maar een slinger extra in.
Mijn man houdt erg van lichtjes, en is weer helemaal los gegaan. Geheel vermomd als “Als dochter midden in de nacht thuis komt van het vliegveld zal ze het geweldig vinden als het huis verlicht is”, dus ik kan er nog niets van zeggen ook 😉
Haha, nou je zou het bijna denken he.quote:Op maandag 30 november 2020 23:14 schreef Viv het volgende:
[..]
Misschien was één van de vragen wel "Heeft u bezwaar tegen een sneltest?"
Niet alleen de boom he.... De garage, de voortuin inclusief de frangipani boom, het huis, en de gehele achtertuin.quote:Op dinsdag 1 december 2020 07:53 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Mijn nepboom is 2.30m hoog en heeft iets meer dan 2000 lampjesDus ik snap je man wel.
Ik was trouwens ook een beetje verbaasd over die vrouw die eten en cadeautjes van die lui kreeg. Ze zei wel "dank je wel" en "super lief" maar liet dat verder helemaal niet merken. Ik vond het lijken alsof het voor haar normaalste zaak van de wereld was dat mensen haar dit soort liefdadigheidspakketten kwamen brengenquote:Op dinsdag 1 december 2020 08:05 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Brotherhoods. Het is min of meer een broertje van de motorclubs die nu verboden zijn.
(En dat deed me dan weer denken aan de Dominicaanse Republiek, waar we een keer op vakantie met een excursie naar een arm dorpje gingen, waar de kinderen leerden dat je je hand moet ophouden als je een blanke ziet. Aangeleerde hulpeloosheid.)quote:Op dinsdag 1 december 2020 08:45 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik was trouwens ook een beetje verbaasd over die vrouw die eten en cadeautjes van die lui kreeg. Ze zei wel "dank je wel" en "super lief" maar liet dat verder helemaal niet merken. Ik vond het lijken alsof het voor haar normaalste zaak van de wereld was dat mensen haar dit soort liefdadigheidspakketten kwamen brengen.
quote:Op dinsdag 1 december 2020 08:44 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Niet alleen de boom he.... De garage, de voortuin inclusief de frangipani boom, het huis, en de gehele achtertuin.
quote:Op maandag 30 november 2020 23:11 schreef Burdie het volgende:
[..]
Een aantal jaar geleden won ik een kerstboom, in het dorp van m'n ouders. Dus zij zouden die boom wel even komen brengen. "Doe maar een mooie grote" zei ik. Nou dat heb ik geweten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
Ah crap can de ABquote:Op dinsdag 1 december 2020 10:04 schreef exode het volgende:
Ik mag weer aan de AB, verhoogde ontstekingswaarde en duidelijk moeite met ademhalen. Pffff. Ik word inmiddels wel redelijk moedeloos van mijn gezondheid, bleh.
Maar in beter nieuws, Juul komt in de Ouders van Nu omdat ze een foto op IG zo schattig vonden (snap ik).
Ja bluh, ik ben er ook gewoon sjago van. Tot een jaar geleden wist ik amper waar de huisarts was en nu al een jaar aan het kwakkelen. Ga voor het eerst in jaaaaaren ook geen verhoogd eigen risico nemen op de zorgverzekering.quote:Op dinsdag 1 december 2020 10:18 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ah crap can de AB. Beterschap! Maar superleuk van Juul!
Ik snapte dat ook niet zo goed.quote:Op dinsdag 1 december 2020 08:45 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik was trouwens ook een beetje verbaasd over die vrouw die eten en cadeautjes van die lui kreeg. Ze zei wel "dank je wel" en "super lief" maar liet dat verder helemaal niet merken. Ik vond het lijken alsof het voor haar normaalste zaak van de wereld was dat mensen haar dit soort liefdadigheidspakketten kwamen brengen.
Ja ik hoop het ook anders moet ik aan de prednison.quote:Op dinsdag 1 december 2020 11:41 schreef trui het volgende:
vervelend exode, hopelijk helpt de AB kuur!
Hoe moet ik dat voor me zien?quote:Op dinsdag 1 december 2020 07:54 schreef F_r het volgende:
Ik heb wel hunted gekeken maar daarna niet meer. Is het de moeite waard?
Ik heb gisteren de buurman nog geholpen met startkabels. Hij was verbaasd dat ik wist hoe dat moest.
En iemand die ik hielp met de weg wijzen gaf een compliment over mijn kont.
Dat is dan ook een dráák van een film.quote:Op dinsdag 1 december 2020 12:07 schreef Burdie het volgende:
Wij zijn laatst aan de Polar Express begonnen, omdat ik overal las dat dat Dé kerstfilm zou zijn. Geschikt voor het hele gezin.
Halverwege hebben we het afgezet omdat niemand van ons het leuk vond.
Ik vond de activiteiten een beetje gemaakt.quote:Op dinsdag 1 december 2020 11:57 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:exode wat rot zeg dat gekwakkel. Hopelijk knap je snel wat op van de antibiotica!
En wat tof van Juul!
[..]
Ik snapte dat ook niet zo goed.Maar ik wist ook niet dat dat zo'n brotherhood blijkbaar ook dat soort activiteiten onderneemt.
Het past niet zo goed naast de activiteit: laten we eens kijken of we met onze vestjes het leven uit onze 'brothers' kunnen slaan. Ik snap daar echt niets van.
Wat een leuk idee!quote:Op dinsdag 1 december 2020 12:04 schreef exode het volgende:
[..]
Ja ik hoop het ook anders moet ik aan de prednison.
Wij zijn overigens een tijd geleden begonnen aan een Kerstfilm challenge met vrienden, ingegeven voor Netflix.
[ afbeelding ]
En daar zitten slechte films tussen, niet te geloven. Maar we hebben afgesproken dat iedereen ze dus kijkt voordat het Kerstavond is. We kijken ze meestal ook tegelijk met App contact ernaast. Erg gezellig.
We kwamen niet eens tot halverwege. Dat de jongen in de trein stapt leverde hier al een huilende peuter op "nee, nee huis!!"quote:Op dinsdag 1 december 2020 12:07 schreef Burdie het volgende:
Wij zijn laatst aan de Polar Express begonnen, omdat ik overal las dat dat Dé kerstfilm zou zijn. Geschikt voor het hele gezin.
Halverwege hebben we het afgezet omdat niemand van ons het leuk vond.
Oh ja, die is echt fijn!quote:Op dinsdag 1 december 2020 12:19 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind kerstfilms echt vreselijk. Wel heb ik vorig jaar een leuke Noorse kerstserie op Netflix gezien, Hjem til jul. En vanaf 18 december staat seizoen 2 er op.
Ooh daar kijk ik zo naar uit! Vanwege de green screensquote:Op dinsdag 1 december 2020 12:50 schreef exode het volgende:
Als je een echt slechte wilt zien, raad ik de Operation Christmas drop aan en ook die van Dolly is bizar slecht. Vooral die eerste, wij kwamen niet meer bij om de slechte green screens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |