abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 november 2020 @ 19:08:59 #65
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_196487705
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 18:43 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Is er ooit nog wat bekend gemaakt over die dreigbrief naar Afriye?
Ik dacht je een brief VAN Airfryer bedoelde.
Op een gegeven moment hebben ze op mijn favoriete haatsite al zijn oude artikelen weggehaald. Waarom? Was waarschijnlijk te militant en agressief.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_196487806
Tja. Er was ophef omdat Airfryer een 'dreigbrief' ontvangen heeft. Maar over alle dreigbrieven die ze zelf versturen daar hoor je niemand over.

Verbieden die haatclub. Alleen maar opruiende taal en opruiende acties, leugens, intimidaties en bedreigingen.
Ben niet de enige die er zo over denkt. Nog 66.478 mensen denken er net zo over. (bron https://verbiedkozp.petities.nl/)
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 30 november 2020 @ 20:32:12 #67
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_196488967
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:49 schreef Cherni het volgende:

[..]

Mij wel, omdat Turken ook het feest vieren met een zwarte Piet. Althans als ik mijn Turkse collega's moet geloven.
Dat er op een gegeven moment een partij (nu nog in de marge) met dit punt zou komen verbaast me niet. Specifiek ten aanzien van deze partij denk ik dat het een strategie is om met gebruikmaking van het BLM-momentum vooral zwarte kiezers en sympathisanten naar zich toe te lokken, zodat er op termijn een brede coalitie tegen de veronderstelde culturele/sociale hegemonie van autochtonen kan worden opgebouwd.
pi_196489284
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_196489636
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 13:14 schreef Gia het volgende:
Ik zou als klant ze gewoon negeren en er tussendoor banjeren.
Gewoon ertussenin gaan zitten... Kijken wat ze gaan doen als je hun "safe space" betreedt... _O-
  dinsdag 1 december 2020 @ 09:13:27 #70
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_196494056
Blij dat wij nog gewoon normaal doen thuis. Laat de media en de 'randstad-poppetjes' maar koeren en zeuren, thuis gaat Sinterklaas gewoon door zoals normaal. Sinterklaasgedichten, surprise en voor de kids komt een zwarte Piet voor 20 minuutjes langs met een leuk dansje en snoepgoed.

Het enige mooie is dat deze trieste vertoning van een discussie leuke inspiratie voor de gedichten zorgt. :)
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_196496423
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 09:13 schreef Kaizen_ het volgende:
Blij dat wij nog gewoon normaal doen thuis. Laat de media en de 'randstad-poppetjes' maar koeren en zeuren, thuis gaat Sinterklaas gewoon door zoals normaal. Sinterklaasgedichten, surprise en voor de kids komt een zwarte Piet voor 20 minuutjes langs met een leuk dansje en snoepgoed.

Het enige mooie is dat deze trieste vertoning van een discussie leuke inspiratie voor de gedichten zorgt. :)
fijne sinterklaasavond toegewenst.
wij vieren ook gewoon Sinterklaas en Zwarte piet. met lootjes en gourmet.

de anti-piet sekte blijft maar een select groepje wat hardnekkig doet beweren alsof het een grote groep is.
zo is een bekladding altijd maar op 1 plaats per dag. er is dus blijkbaar maar 1 mal waar ze die achterlijke teksten mee op de grond kalken en vrijdagnacht was die in Krommenie. durf te wedden dat het werkschuwe tuig op de camerabeelden staat van station Krommenie.
het anonieme tuig verschuilt zich achter een Facebookgroep. Dat trucje kennen we van Airfryer. die doet niet anders dan groepen aanmaken.
  woensdag 2 december 2020 @ 09:17:29 #72
282135 PietPossum
Disputatio non grata
pi_196511471
Gelukkig, op FOK! is nog enige nuance.
Het probleem zit 'm vooral in een stukje vrijheid die ingeperkt wordt, doordat je je in Nederland alles zou mogen zijn, je uit zo mogen dossen zoals je wenst, BEHALVE als je een andere huidskleur wilt hebben voor een dag. Dat moeten we toch niet willen, op eieren lopen als t om huidskleur gaat?
De enige aanpassingen die er zijn gedaan, zijn niet uit empathie, maar uit angst. Begrijpelijk, als er zo'n mafkees oproept tot geweld rondom (je) kinderen, dan kies je eieren voor je geld.
pi_196511621
juist, zo is het maar net!
iedereen is vrij in Nederland. Vrij is zijn doen en laten. Wil jij een dagje met zwarte schmink rondlopen dan mag dat. Niemand anders die dat voor jou beslist. Er is niemand die voor jou gaat bepalen hoe je Sinterklaas viert. Over heel de wereld schminken mensen zich zwart. Alleen in Nederland is er zo'n groep werkschuwe beroepsactivisten met pigmentfrustratie, schminkfobie en schminkvrees.

doordat die gekken vanaf de eerste dag groot in de media zijn is er een compleet verkeerd beeld ontstaan. totaal uit z'n verband gerukt. Al had de media nou de vrolijke feestvierende mensen getoond in verhouding met het aantal klagers dan was het wel anders gelopen. Het blijft maar een verwaarloosbaar klein groepje die loopt te muiten. Eerst was dat Quincy Gario. Later ene meneer Airfryer. Laat die twee nou zelfs met elkaar ruzie hebben. Gario zou t-shirts gepikt hebben van Airfryer.
pi_196511664
Mijn amateur voetbalclub zijn gewoon nog zwarte pieten langs geweest :')
pi_196511783
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:10 schreef spectrumanalyser het volgende:
het tuig was onlangs bezig in Krommenie
ook bruine pieten mogen niet.
[..]

[ afbeelding ]
Zwichten voor terreur.
:N

Kansloos.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator / Redactie FP woensdag 2 december 2020 @ 09:43:17 #76
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_196511851
https://www.ad.nl/binnenl(...)warte-piet~a31d05bc/

Waarom geloof ik dit niet, en toch weer wel?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_196511965
quote:
15s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:43 schreef El_Thijs het volgende:

mensen zijn het gezeur zat en hopen dat 't afgelopen is met gedoe als piet niet meer zwart is.

echter; mijn verwachting is dat 't gezeur en gedoe alleen maar zal toenemen. want het tuig krijgt nu 'bevestiging' dat het 'goed' bezig is. Maar wacht eens even.... dat is toch de omgekeerde wereld? ondernemers en winkeliers intimideren, op een volle dam met geweld dreigen en dan ook nog je zin krijgen ook?

Sinterklaas en Zwarte piet. Pas op 6 december, dan gaat Zwarte piet weg. En 14 november 2021 is ie er weer.
pi_196512252
quote:
15s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:43 schreef El_Thijs het volgende:

Geloof het wel, kan me nog de begintijd van de huidige fase van de ZP-discussie herinneren en dan stond je echt alleen als je voor aanpassing was, zelfs in hoogopgeleide elitaire kringen. Het is een zeer emotionele kwestie voor veel mensen.

Zelfs FOK! is flink veranderd toch? Tot vorig jaar waren er banners met zwarte pieten met oorringen, dikke lippen, kroeshaar, etc. etc. Ook andere emoji's dan nu en bij elke post stond een sint of traditionele ZP. Dat is tegenwoordig verdwenen.
pi_196512267
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 10:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Zelfs FOK! is flink veranderd toch? Tot vorig jaar waren er banners met zwarte pieten met oorringen, dikke lippen, kroeshaar, etc. etc. Ook andere emoji's dan nu en bij elke post stond een sint of traditionele ZP. Dat is tegenwoordig verdwenen.
En ook dat is het gevolg van bedreigingen.
pi_196512276
VVD was natuurlijk een hardnekkige verdediger van ZP, maar ook NRC heeft in het hoofdredactioneel commentaar (!) ZP vurig verdedigd. Nu niet meer voor te stellen en NRC heeft het dan ook stilletjes verwijderd van het wereldwijde web.
pi_196512288
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 10:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

En ook dat is het gevolg van bedreigingen.
Echt? Dat is treurig. Sowieso de taal die gebezigd wordt in deze discussie is deprimerend.
pi_196512295
quote:

[..]

Geloof het wel, kan me nog de begintijd van de huidige fase van de ZP-discussie herinneren en dan stond je echt alleen als je voor aanpassing was, zelfs in hoogopgeleide elitaire kringen. Het is een zeer emotionele kwestie voor veel mensen.
Wat heeft de hoogopgeleide elite er precies mee te maken?

quote:
Heb je ook gelezen waarom? Danny en zijn familie werden zelfs bedreigd door de tegenstanders.

FB / Waar zijn de Zwarte Piet-banners en smileys gebleven?
  woensdag 2 december 2020 @ 10:13:49 #84
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_196512310
quote:

[..]

Eigenlijk onvoorstelbaar wat de dictatuur van de minderheid kan bewerkstelligen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_196512317
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:')
pi_196512323
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 10:12 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Echt? Dat is treurig. Sowieso de taal die gebezigd wordt in deze discussie is deprimerend.
pi_196512570
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 10:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat heeft de hoogopgeleide elite er precies mee te maken?
[..]

Ik had het NOS-artikel gelezen, https://nos.nl/artikel/23(...)neemt-verder-af.html. Daarin staat:
quote:
Tot nu toe wilden vooral hoger opgeleiden dat het uiterlijk van Piet verandert. Maar inmiddels is ook bij mensen zonder zo'n opleiding een verschuiving te zien. Twee jaar geleden was ruim twee derde van de lager opgeleiden voorstander van Zwarte Piet, nu is dat de helft. Bij mensen met een middelbare opleiding nam het draagvlak voor zwart geschminkte Pieten in die periode af van 58 procent tot 45 procent.
pi_196512609
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 10:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

Heb je ook gelezen waarom? Danny en zijn familie werden zelfs bedreigd door de tegenstanders.

quote:
Schandelijk. De banner was in mijn ogen een zeer onnodige provocatie, maar dergelijke bedreigingen zijn vreselijk.
pi_196512674
godverd....... mijn hemel!
danny is gewoon echt bedreigd.
even quoten:

@Danny op de vraag of hij aangifte gedaan heeft:
quote:
Nope. Maar was dezelfde manier als tien jaar geleden. Briefje zonder postzegel in de brievenbus, waarmee wordt aangegeven 'we weten waar je woont en zijn in de buurt'. Heb destijds gepoogd aangifte te doen, maar werd nog net niet uitgelachen. Aangifte doet geen reet. Ze zijn veel te druk met bonnetjes uitschrijven of voorgedrukte aangiftes klaarmaken voor als iemand zich beledigd voelt.
Waarom heeft dit het nieuws niet gehaald?
De arme stakkers hadden er niet eens geld over voor een postzegel.
zelf bezorgen om tachtig cent uit te sparen. :')
  woensdag 2 december 2020 @ 10:41:05 #90
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_196512699
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 10:35 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

[..]

Schandelijk. De banner was in mijn ogen een zeer onnodige provocatie, maar dergelijke bedreigingen zijn vreselijk.
Dit zijn alles-of-niets-discussies. Als je eenmaal begint met wijken ontstaat het idee dat ZP "inderdaad" racistisch is en dan moet het ook helemaal weg, want racisme is schandelijk. Het zal me niet verbazen als dit op termijn op een verbod uitdraait.
  woensdag 2 december 2020 @ 10:52:37 #91
182233 thedeedster
pi_196512864
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 10:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
godverd....... mijn hemel!
danny is gewoon echt bedreigd.
even quoten:

@:Danny op de vraag of hij aangifte gedaan heeft:
[..]

Waarom heeft dit het nieuws niet gehaald?
De arme stakkers hadden er niet eens geld over voor een postzegel.
zelf bezorgen om tachtig cent uit te sparen. :')
Diep triest. FOKkers op deze site hebben dit gedaan, of verlinkt. Als je dit leest; ga je diep schamen stumper. :N
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator / Redactie FP woensdag 2 december 2020 @ 10:55:53 #92
Brabo Bastard
pi_196512924
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 10:52 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Diep triest. FOKkers op deze site hebben dit gedaan, of verlinkt. Als je dit leest; ga je diep schamen stumper. :N
Dit laat toch ook gewoon zien dat ze niet schromen om intimidatie/geweld te gebruiken? KOZP moet meteen ontbonden worden als criminele organisatie.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
  woensdag 2 december 2020 @ 11:00:02 #93
182233 thedeedster
pi_196512984
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 10:55 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Dit laat toch ook gewoon zien dat ze niet schromen om intimidatie/geweld te gebruiken? KOZP moet meteen ontbonden worden als criminele organisatie.
Je weet niet wie het was. Dus geen zaak.
  Moderator / Redactie FP woensdag 2 december 2020 @ 11:04:52 #94
Brabo Bastard
pi_196513058
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 11:00 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Je weet niet wie het was. Dus geen zaak.
Schokkendste van alles eigenlijk. Bizar.
"Omae wa mou shindeiru."
  woensdag 2 december 2020 @ 11:06:13 #95
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_196513077
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 10:52 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Het is geen afgeschermd deel van het internet en Fok! is ook geen obscure site. Iedereen kan het gedaan hebben.
  woensdag 2 december 2020 @ 11:13:51 #96
182233 thedeedster
pi_196513184
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 11:06 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Het is geen afgeschermd deel van het internet en Fok! is ook geen obscure site. Iedereen kan het gedaan hebben.
Hoe kom je er dan achter, dat hier Zwarte Pieten staan? Je komt hier niet zomaar met Google Images.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')