Ik dacht je een brief VAN Airfryer bedoelde.quote:Op maandag 30 november 2020 18:43 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Is er ooit nog wat bekend gemaakt over die dreigbrief naar Afriye?
Dat er op een gegeven moment een partij (nu nog in de marge) met dit punt zou komen verbaast me niet. Specifiek ten aanzien van deze partij denk ik dat het een strategie is om met gebruikmaking van het BLM-momentum vooral zwarte kiezers en sympathisanten naar zich toe te lokken, zodat er op termijn een brede coalitie tegen de veronderstelde culturele/sociale hegemonie van autochtonen kan worden opgebouwd.quote:Op maandag 30 november 2020 12:49 schreef Cherni het volgende:
[..]
Mij wel, omdat Turken ook het feest vieren met een zwarte Piet. Althans als ik mijn Turkse collega's moet geloven.
Gewoon ertussenin gaan zitten... Kijken wat ze gaan doen als je hun "safe space" betreedt...quote:Op maandag 30 november 2020 13:14 schreef Gia het volgende:
Ik zou als klant ze gewoon negeren en er tussendoor banjeren.
fijne sinterklaasavond toegewenst.quote:Op dinsdag 1 december 2020 09:13 schreef Kaizen_ het volgende:
Blij dat wij nog gewoon normaal doen thuis. Laat de media en de 'randstad-poppetjes' maar koeren en zeuren, thuis gaat Sinterklaas gewoon door zoals normaal. Sinterklaasgedichten, surprise en voor de kids komt een zwarte Piet voor 20 minuutjes langs met een leuk dansje en snoepgoed.
Het enige mooie is dat deze trieste vertoning van een discussie leuke inspiratie voor de gedichten zorgt.
Zwichten voor terreur.quote:Op maandag 30 november 2020 12:10 schreef spectrumanalyser het volgende:
het tuig was onlangs bezig in Krommenie
ook bruine pieten mogen niet.
[..]
[ afbeelding ]
mensen zijn het gezeur zat en hopen dat 't afgelopen is met gedoe als piet niet meer zwart is.quote:Op woensdag 2 december 2020 09:43 schreef El_Thijs het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)warte-piet~a31d05bc/
Waarom geloof ik dit niet, en toch weer wel?
Geloof het wel, kan me nog de begintijd van de huidige fase van de ZP-discussie herinneren en dan stond je echt alleen als je voor aanpassing was, zelfs in hoogopgeleide elitaire kringen. Het is een zeer emotionele kwestie voor veel mensen.quote:Op woensdag 2 december 2020 09:43 schreef El_Thijs het volgende:
Omdat: "Lieve vrede bewaren".quote:Op woensdag 2 december 2020 09:43 schreef El_Thijs het volgende:
En ook dat is het gevolg van bedreigingen.quote:Op woensdag 2 december 2020 10:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Zelfs FOK! is flink veranderd toch? Tot vorig jaar waren er banners met zwarte pieten met oorringen, dikke lippen, kroeshaar, etc. etc. Ook andere emoji's dan nu en bij elke post stond een sint of traditionele ZP. Dat is tegenwoordig verdwenen.
Echt? Dat is treurig. Sowieso de taal die gebezigd wordt in deze discussie is deprimerend.quote:Op woensdag 2 december 2020 10:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
En ook dat is het gevolg van bedreigingen.
Wat heeft de hoogopgeleide elite er precies mee te maken?quote:Op woensdag 2 december 2020 10:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Geloof het wel, kan me nog de begintijd van de huidige fase van de ZP-discussie herinneren en dan stond je echt alleen als je voor aanpassing was, zelfs in hoogopgeleide elitaire kringen. Het is een zeer emotionele kwestie voor veel mensen.
Heb je ook gelezen waarom? Danny en zijn familie werden zelfs bedreigd door de tegenstanders.quote:Zelfs FOK! is flink veranderd toch? Tot vorig jaar waren er banners met zwarte pieten met oorringen, dikke lippen, kroeshaar, etc. etc. Ook andere emoji's dan nu en bij elke post stond een sint of traditionele ZP. Dat is tegenwoordig verdwenen.
Eigenlijk onvoorstelbaar wat de dictatuur van de minderheid kan bewerkstelligen.quote:Op woensdag 2 december 2020 10:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Geloof het wel, kan me nog de begintijd van de huidige fase van de ZP-discussie herinneren en dan stond je echt alleen als je voor aanpassing was, zelfs in hoogopgeleide elitaire kringen. Het is een zeer emotionele kwestie voor veel mensen.
Zelfs FOK! is flink veranderd toch? Tot vorig jaar waren er banners met zwarte pieten met oorringen, dikke lippen, kroeshaar, etc. etc. Ook andere emoji's dan nu en bij elke post stond een sint of traditionele ZP. Dat is tegenwoordig verdwenen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
FB / Waar zijn de Zwarte Piet-banners en smileys gebleven?quote:Op woensdag 2 december 2020 10:12 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Echt? Dat is treurig. Sowieso de taal die gebezigd wordt in deze discussie is deprimerend.
Ik had het NOS-artikel gelezen, https://nos.nl/artikel/23(...)neemt-verder-af.html. Daarin staat:quote:Op woensdag 2 december 2020 10:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat heeft de hoogopgeleide elite er precies mee te maken?
[..]
quote:Tot nu toe wilden vooral hoger opgeleiden dat het uiterlijk van Piet verandert. Maar inmiddels is ook bij mensen zonder zo'n opleiding een verschuiving te zien. Twee jaar geleden was ruim twee derde van de lager opgeleiden voorstander van Zwarte Piet, nu is dat de helft. Bij mensen met een middelbare opleiding nam het draagvlak voor zwart geschminkte Pieten in die periode af van 58 procent tot 45 procent.
quote:Op woensdag 2 december 2020 10:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Heb je ook gelezen waarom? Danny en zijn familie werden zelfs bedreigd door de tegenstanders.
FB / Waar zijn de Zwarte Piet-banners en smileys gebleven?
Schandelijk. De banner was in mijn ogen een zeer onnodige provocatie, maar dergelijke bedreigingen zijn vreselijk.quote:Op woensdag 2 december 2020 10:14 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
FB / Waar zijn de Zwarte Piet-banners en smileys gebleven?
Waarom heeft dit het nieuws niet gehaald?quote:Nope. Maar was dezelfde manier als tien jaar geleden. Briefje zonder postzegel in de brievenbus, waarmee wordt aangegeven 'we weten waar je woont en zijn in de buurt'. Heb destijds gepoogd aangifte te doen, maar werd nog net niet uitgelachen. Aangifte doet geen reet. Ze zijn veel te druk met bonnetjes uitschrijven of voorgedrukte aangiftes klaarmaken voor als iemand zich beledigd voelt.
Dit zijn alles-of-niets-discussies. Als je eenmaal begint met wijken ontstaat het idee dat ZP "inderdaad" racistisch is en dan moet het ook helemaal weg, want racisme is schandelijk. Het zal me niet verbazen als dit op termijn op een verbod uitdraait.quote:Op woensdag 2 december 2020 10:35 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
[..]
Schandelijk. De banner was in mijn ogen een zeer onnodige provocatie, maar dergelijke bedreigingen zijn vreselijk.
Diep triest. FOKkers op deze site hebben dit gedaan, of verlinkt. Als je dit leest; ga je diep schamen stumper.quote:Op woensdag 2 december 2020 10:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
godverd....... mijn hemel!
danny is gewoon echt bedreigd.
even quoten:
@:Danny op de vraag of hij aangifte gedaan heeft:
[..]
Waarom heeft dit het nieuws niet gehaald?
De arme stakkers hadden er niet eens geld over voor een postzegel.
zelf bezorgen om tachtig cent uit te sparen.
Dit laat toch ook gewoon zien dat ze niet schromen om intimidatie/geweld te gebruiken? KOZP moet meteen ontbonden worden als criminele organisatie.quote:Op woensdag 2 december 2020 10:52 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Diep triest. FOKkers op deze site hebben dit gedaan, of verlinkt. Als je dit leest; ga je diep schamen stumper.
Je weet niet wie het was. Dus geen zaak.quote:Op woensdag 2 december 2020 10:55 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Dit laat toch ook gewoon zien dat ze niet schromen om intimidatie/geweld te gebruiken? KOZP moet meteen ontbonden worden als criminele organisatie.
Schokkendste van alles eigenlijk. Bizar.quote:Op woensdag 2 december 2020 11:00 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Je weet niet wie het was. Dus geen zaak.
Het is geen afgeschermd deel van het internet en Fok! is ook geen obscure site. Iedereen kan het gedaan hebben.quote:Op woensdag 2 december 2020 10:52 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Diep triest. FOKkers op deze site hebben dit gedaan, of verlinkt. Als je dit leest; ga je diep schamen stumper.
Hoe kom je er dan achter, dat hier Zwarte Pieten staan? Je komt hier niet zomaar met Google Images.quote:Op woensdag 2 december 2020 11:06 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Het is geen afgeschermd deel van het internet en Fok! is ook geen obscure site. Iedereen kan het gedaan hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |