Welkom in het PlayStation topic
In dit topic kan je alles kwijt over de
Playstation 1,2,3,4,5,PSP en de PS Vita, maar je kan natuurlijk ook alles kwijt over de games, de trophies, de services, de speculaties over de toekomst en meer. Maar ook minder. Vaak veel minder.
Playstation 4De
PlayStation 4 (PS4) is een spelcomputer van
Sony Interactive Entertainment die in Europa sinds 29 november 2013 verkrijgbaar is. De opvolger van de
PlayStation 3 is op 20 februari 2013 aangekondigd in New York tijdens een persconferentie, die volledig in het teken stond van de nieuwe console. De
PlayStation 4 maakt deel uit van de achtste generatie in de geschiedenis van de spelcomputer.
De FOK!
PlayStation 4-topicreeks bestaande uit maar liefst 564 delen kun je
hierrrr terugvinden.
Playstation 5![EiEHARmXcAINkr3?format=jpg]()
De PS5 is vanaf 19 november 2020 beschikbaar in Europa.
De spelcomputer zal beschikken over een solid state drive voor opslag en hij moet Ultra HD-blu-ray-discs met minimaal 100 GB data aankunnen. Daarnaast zal de spelcomputer over ray tracing beschikken, waardoor lichteffecten nog mooier worden. Deze techniek wordt bewerkstelligd door de GPU en niet softwarematig.
Ook de controller zal een update krijgen, deze zal beschikken over "haptic feedback", de opvolger van de Rumble in de huidige controllers. Ook komen er "adaptive triggers" (R2 en L2), waarbij de druk van die knoppen aangepast kan worden en het meer of minder kracht kan vergen om deze knoppen in te drukken.
Aangekondigde games (dit aantal zal niet snel toenemen):SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
PS Plus games van deze maand:De aankomende grote releases met datum Watch Dogs Legion 29-10-2020
Planet Coaster Console Edition 10-11-2020
Assassin’s Creed Valhalla 17-11-2020
Cyberpunk 2077 19-11-2020
Demon's Souls 19-11-2020
Spider-Man Miles Moralis 19-11-2020
Immortals Fenyx Rising 03-12-2020
Ratchet & Clank: Rift Apart 2020/2021
God of War: Ragnarok 2021
Horizon Forbidden West 2021
Hogwarts Legacy 2021
Handige linkjesPS4 release kalenderPS5 release kalenderPlaystation WebappPlaystation Store NederlandPlaystation Store USAPSN Prijzen vergelijkerPSN Username lijst van de FOK!kersWil je erbij, DM de TS dan even een link van je UI en je PSN ID
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
#Thisis4thepayers 
@Questular welke game heb je gekocht dan?
lekker faxen heel de dag echt genot
quote:
ergens een leuke black friday/cyber monday deal? 1 van mijn 2 ds4's heeft een kapotte L3
Notorious_Roy
Doomed since 1889
OP mag ook weleens geüpdatet worden, had gehoopt dat dit sneller werd gedaan dankzij de SPEED OF SSD.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is painRoy-O-Rama |
Backlog |
Wish-list
quote:
Op zaterdag 28 november 2020 10:51 schreef Questular het volgende:Als ik geband word dan meld ik het wel even hier, schijnbaar hopen jullie erop

. Maar goed als
Sony mij banned omdat er van alle games die ik heb gekocht 1 niet via de officiële weg is gekocht dat moeten ze dat vooral doen. Lijkt me enorm sterk maar goed.
Deze account is al jaren actief met geen enkele foute transactie.
Wat een kul.
Niemand hoopt hier dat er iemand geband wordt.
Punt is wel dat ze je kúnnen bannen. Of je er nou 1 of 100 zo gekocht hebt.
Al denk ik persoonlijk dat die kans klein is in dit geval.
Maar toch.
Ik zou als ik jou was in de toekomst wat beter uitkijken voor dit soort dingen.
If it seems too good to be true, it probably is.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
quote:
Op zaterdag 28 november 2020 10:57 schreef Jimbo het volgende:[..]
Zitten nu 4 lagen per kant op, dat raden ze ook op de spuitbus aan. Moet zeggen dat het ook meer dan genoeg is, ik dacht net even de randjes te doen en moet zeggen.. werd er nou niet veel netter van.
Dat rubberspul zie je alles op, het is leuk voor tijdelijk (je kan het eraf trekken) maar ik denk dat ik in the long run nog wel eens de platen mooi egaal spuit met echte verf. Dit is gewoon echt rubber dat je erop gooit, zo voelt ie ook en als je je nagel er zachtjes langs haalt dan zit er al een kras in
Al met al geef ik het een 6,7. Prima tijdelijke oplossing tegen die witte bak maar als je zeker van je zaak bent... gebruik verf(!)
[..]
Oef geen idee meer, als ik ergens vast zat ging ik naar een andere wereld. Die hele jail en alles wat daarbij kwam heb ik iig als laatste gedaan als heel hoofdstuk.. heb zo'n grafhekel aan die chtulu beesten
Dat scheelt dan, dat je het er zo af kan halen.
Ik had ooit eens op Fextralife de recommended route gelezen en die had ik nog in mijn geheugen zitten

En dan móet ik die ook zo spelen
A murky, forgotten land.
quote:
De enige van wie ik dat hoopte, is zelf al weg gegaan
A murky, forgotten land.
quote:
Fantastisch!!! Witte besteld, thanks
Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
quote:
37 is niet veel. Had ik vorig jaar de paarse gekocht, al staat wit natuurlijk wel mooier naast die zwarte kast.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
Is de rest mode en external storage bug nou gepatched trouwens?
quote:
Op zaterdag 28 november 2020 11:09 schreef Kaneelstokje het volgende:Iemand de plat van Shadow of Mordor?
Ik zou graag wat tips hebben. Heel veel is er simpel, maar als je een warchief of zo tegenkomt, is het spel ineens 800% moeilijker. Overal spawnen vijanden sneller dan dat je ze kunt verslaan waardoor je je niet kunt focussen op de baas die je moet verslaan. Vervolgens vermoordt hij je (2 hits jwt) en is hij volgende keer sterker.
Ik heb het idee dat ik iets mis, maar ik weet niet wat.
Ik heb spijt.
Vanaf 22:20
You're Fucking Out, I'm Fucking In
Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
quote:
De DLC?
maar dat is niet nodig voor de plat.
quote:
Op zaterdag 28 november 2020 14:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:Waar ik dus al bang voor was..
Slecht ontworpen, kan zijn hitte uiteindelijk niet kwijt.
Stil maar oververhit dus stiekem uiteindelijk.
Verklaard de legio rapporten van allerlei mensen (kun je ook op youtube makkelijk vinden onder ps5 gpu als sleutelwoorden) waar de ps5 onbruikbaar word al heel snel qua enorme artifacten op je scherm.
Het geheugen faalt dus gewoon en het word veel te warm door de, ironisch genoeg, zijpanelen.
Jammer, had gehoopt dat dit keer het wel goed zou zitten qua ontwerp.
Ja je kan ook legio filmpjes vinden dat Rutte een kinderverkrachter is als je er naar zoekt.
Die analyse is wel goed maar jouw horrorscenario neem ik nog met een grote korrel zout.
[ Bericht 1% gewijzigd door KennyPowers op 28-11-2020 15:10:20 ]
quote:
Nah, vooruit dan maar
Maarre, wanneer zou je de PS5 hadden moeten krijgen? En wanneer krijg je hem nu?
A murky, forgotten land.
Voor de Demon's Souls spelers: net na het verslaan van de baas van Island's Edge (wereld 4-1) (tip: gebruik een boog), net voorbij de bonfire/Archstone van The Ritual Path (4-2), kun je heel snel bijna 5000 souls per keer farmen

Richt je boog op die knakkert met de zeis beneden.
[ Bericht 4% gewijzigd door StateOfMind op 28-11-2020 16:44:58 ]
A murky, forgotten land.
Bugsnax is net een vage pokemon kloon
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:@:Jimbo voor mod, yeah *O*
quote:
Op zaterdag 28 november 2020 14:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:Waar ik dus al bang voor was..
Slecht ontworpen, kan zijn hitte uiteindelijk niet kwijt.
Stil maar oververhit dus stiekem uiteindelijk.
Verklaard de legio rapporten van allerlei mensen (kun je ook op youtube makkelijk vinden onder ps5 gpu als sleutelwoorden) waar de ps5 onbruikbaar word al heel snel qua enorme artifacten op je scherm.
Het geheugen faalt dus gewoon en het word veel te warm door de, ironisch genoeg, zijpanelen.
Jammer, had gehoopt dat dit keer het wel goed zou zitten qua ontwerp.
Dit soort dingen baren mij wel zorgen
Zal SOONY dit euvel nog gaan tackelen?
Zijn er mensen die Ghost of Tsushima hebben gespeeld? Wat zijn jullie ervaringen?
Ik ben op zoek naar een nieuwe game met een leuke SP. Als ik e.e.a. zo online lees denk ik dat dit spel mij wel kan gaan boeien.
quote:
Op zaterdag 28 november 2020 17:54 schreef AToontje87 het volgende:Zijn er mensen die Ghost of Tsushima hebben gespeeld? Wat zijn jullie ervaringen?
Ik ben op zoek naar een nieuwe game met een leuke SP. Als ik e.e.a. zo online lees denk ik dat dit spel mij wel kan gaan boeien.
Zeer toffe, en mooie, game
A murky, forgotten land.
quote:
Ik bedoelde meer of dat ze een wijziging in hun ontwerp zullen doen dat die te warme onderdelen beter gekoeld gaan worden.
Hoe lang geeft
Sony garantie eigenlijk? 2 jaar?
quote:
Dat valt nog best wel mee.
Ja het is een oude game en dat is te zien, maar het ziet er echt niet zo slecht uit als dat de reviews deden vermoeden.
Ik was daar ook huiverig voor na al die reviews, maar toch gekocht en dat viel me alleszins mee.
A murky, forgotten land.
quote:
Ik heb die heel even geprobeerd in Quality mode, maar eenmaal gewend aan 60fps ben ik toch maar weer terug gegaan naar de Performance mode.
In Performance mode ziet het er al

uit.
Ziet het er in Quality mode dan echt zoveel (nog) beter uit?
A murky, forgotten land.
quote:
Wellicht dat het in Engeland meer opvalt.
Ik zit nog in Noorwegen, dus zodra ik in Engeland aankom, zal ik het nog eens proberen, die Quality mode.
Maar ik speel voornamelijk Demon's Souls, slechts af en toe afgewisseld met Valhalla.
Na hoeveel uur kom je eigenlijk in Engeland aan?
A murky, forgotten land.
quote:
Op zondag 29 november 2020 08:08 schreef blessed19 het volgende:Heren,
Welke shop aarden jullie mij aan om een spel day 1 binnen te krijgen met de post?
Ik kan namelijk niet wachten om immortals fenyx rising te kunnen spelen.
Trouwens nog bedankt voor jullie audio input. Helaas heeft mijn bravia geen ARC, dus het is een
Sony soundbar/sub geworden met atmos integratie.
Normaal nooit geen problemen gehad met Bol, maar die zijn, net als andere webshops, afhankelijk van de vervoerders.
En met de feestdagen voor de deur en Black Friday/Cyber Monday e.d. zou ik wel rekening houden met vertraging.
Wat ik zelf meestal doe is de lokale Intertoys bellen met het verzoek er een voor mij apart te houden, die ik dan zelf ophaal
A murky, forgotten land.
quote:
quote:
Dan zal ik er wel het dubbele over doen, ontdekkingsreiziger dat ik ben
A murky, forgotten land.
quote:
Op zondag 29 november 2020 09:29 schreef blessed19 het volgende:[..]
Thnx voor de tip. Maandag word ik geopereerd, daarna minimaal 2 tot 6 weken revalideren. Zaterdag dan maar bij Intertoys ophalen.

Watskeburt?
A murky, forgotten land.
quote:
Op zondag 29 november 2020 09:32 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Ik vond Noorwegen niet zo boeiend, heb niets met sneeuwlevels. Alles is dan zo traag voor het 'realisme' van ploeteren door de sneeuw. Gelukkig was het niet zo erg als in RDR2

Gelukkig niet

Maar als die veredelde kanarie ergens Wealth of Upgrade Materals ziet, dan moet ik er naar toe.
En dan kom je weer een Random Encounter tegen, enfin en dan ben je zo weer wat uren verder

Maar ben erg benieuwd naar Engeland.
Daar begint het pas echt.
A murky, forgotten land.
Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
Ik zie dat er een Monster Hunter film komt straks.
Met Milla

denk wel mijn grootste filmcrush ooit.
quote:
Milla Jovovich is idd
A murky, forgotten land.
Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
quote:
Vele fapjes op gezet in mijn jonge jaren.
quote:
Denk dat in deze tijden films weinig opleveren, waardoor vervolgen niet zo snel gemaakt worden.
Aan de andere kant, hebben ze waarschijnlijk de rechten voor een x-aantal jaar gekocht, waardoor een vervolg wel logisch is.
Spider-Man is echt een geweldig leuke game.
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2020 12:03:18 ]