abonnement Unibet Coolblue
pi_196477513
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 21:55 schreef MT10 het volgende:
Ik vind het wel bijzonder dat je het niet zou zeggen. Heb je dan zo’n slechte leidinggevende? Bij ons is het verplicht om toestemming te hebben om intern te solliciteren, maar die krijg je dan ook bijna altijd wel.
Toestemming om te solliciteren....over bijzonder gesproken.

quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 21:55 schreef MT10 het volgende:
En bovendien helpt je leidinggevende je juist ook vaak. Het wordt ook als iets positiefs gezien als je op veel verschillende plekken binnen het bedrijf hebt gewerkt. Ik merk zelf er ook de voordelen van nu ik meer en meer leer kennen van het bedrijf.
Er kunnen best redenen zijn om het niet (direct) aan een leidinggevende te vertellen. Vaak is een leidinggevende ook budget verantwoordelijk voor z'n afdeling. Wetende dat één van je medewerkers de wens heeft om iets anders te gaan doen (en dus de intentie heeft om je afdeling te verlaten) kan dat best invloed hebben op bepaalde keuzes die je als leidinggevende maakt.

Een goede leidinggevende denkt in het bedrijfsbelang en daar kan je als medewerker die intern solliciteert zeker baat bij hebben. Maar lang niet alle leidinggevenden zijn ook goede leidinggevenden.
pi_196478766
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 20:09 schreef Hamzoef het volgende:
Hoe zien jullie dit? Zelf zou ik zoiets altijd eerst met mijn direct leidinggevende bespreken. Kunnen jullie je er iets bij voorstellen dat je dat niet zo doen?
Wat is hierover binnen het bedrijf over afgesproken?
  zaterdag 5 december 2020 @ 21:13:05 #53
80382 manny
30 is best veel
pi_196570610
Was bij ons echt heel normaal om als manager waar de sollicitatie binnenkomt even contact op te nemen bij de "latende" manager. Gewoon even afstemmen en horen.

Wat denkt een sollicitant nou, dat dat een geheim is of zo of dat managers niet met elkaar praten?
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_196570979
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 21:13 schreef manny het volgende:
Was bij ons echt heel normaal om als manager waar de sollicitatie binnenkomt even contact op te nemen bij de "latende" manager. Gewoon even afstemmen en horen.

Wat denkt een sollicitant nou, dat dat een geheim is of zo of dat managers niet met elkaar praten?
Natuurlijk kunnen ze met elkaar praten. Maar niet over sollicitaties van elkaars medewerkers bij de afdeling van de ander. Niet in dit stadium, niet zonder instemming. En ja, dat is geheim (of eigenlijk discreet), ja. Om dezelfde reden dat een referentie ook pas nagegaan wordt in een later stadium, met medeweten van en na instemming door de sollicitant.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  zaterdag 5 december 2020 @ 21:34:37 #55
80382 manny
30 is best veel
pi_196571071
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 21:30 schreef baskick het volgende:

[..]

Natuurlijk kunnen ze met elkaar praten. Maar niet over sollicitaties van elkaars medewerkers bij de afdeling van de ander. Niet in dit stadium, niet zonder instemming. En ja, dat is geheim (of eigenlijk discreet), ja. Om dezelfde reden dat een referentie ook pas nagegaan wordt in een later stadium, met medeweten van en na instemming door de sollicitant.
Hoezo? mag dat niet?

Even voor de goede orde: elk kwartaal bespraken we alle medewerkers al in een reviewboard, incl kans op doorgroeien, mogelijke nieuwe functies, potentie, prestaties etc. Samen bepaal je wat het beste is voor het bedrijf.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_196574103
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 21:34 schreef manny het volgende:
Hoezo? mag dat niet?

Even voor de goede orde: elk kwartaal bespraken we alle medewerkers al in een reviewboard, incl kans op doorgroeien, mogelijke nieuwe functies, potentie, prestaties etc. Samen bepaal je wat het beste is voor het bedrijf.
Zou jij het op prijs stellen als je buiten het bedrijf solliciteert en dat er nog voordat er een eerste gesprek heeft plaatsgevonden al contact opgenomen wordt met je huidige leidinggevende om even te "horen"?

Waarschijnlijk niet. Dus waarom zou dat bij een interne sollicitatie dan wel logisch zijn? Je gaat als mogelijk toekomstig leidinggevende toch allereerst gewoon eens in gesprek met die medewerker (je collega dus) om te bespreken hoe je er beiden in staat. Tijdens zo'n gesprek kan je prima afstemmen wat de vervolgstappen zullen zijn qua informeren etc.

Ik kan me echt niet voorstellen waarom ik als nieuwe leidinggevende op voorhand al zou willen spreken met de huidige leidinggevende van de sollicitant. Je wil toch juist objectief zo'n gesprek ingaan? Het beeld wat je dan hebt kan je daarna toch alsnog verifiëren bij de huidige leidinggevende? Door het om te draaien ga ja dus al (onbewust) bevooroordeeld zo'n gesprek aan.
  zondag 6 december 2020 @ 09:03:01 #57
80382 manny
30 is best veel
pi_196576504
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 00:38 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Zou jij het op prijs stellen als je buiten het bedrijf solliciteert en dat er nog voordat er een eerste gesprek heeft plaatsgevonden al contact opgenomen wordt met je huidige leidinggevende om even te "horen"?

Waarschijnlijk niet. Dus waarom zou dat bij een interne sollicitatie dan wel logisch zijn? Je gaat als mogelijk toekomstig leidinggevende toch allereerst gewoon eens in gesprek met die medewerker (je collega dus) om te bespreken hoe je er beiden in staat. Tijdens zo'n gesprek kan je prima afstemmen wat de vervolgstappen zullen zijn qua informeren etc.

Ik kan me echt niet voorstellen waarom ik als nieuwe leidinggevende op voorhand al zou willen spreken met de huidige leidinggevende van de sollicitant. Je wil toch juist objectief zo'n gesprek ingaan? Het beeld wat je dan hebt kan je daarna toch alsnog verifiëren bij de huidige leidinggevende? Door het om te draaien ga ja dus al (onbewust) bevooroordeeld zo'n gesprek aan.
Buiten bedrijf is ander verhaal, dan is "zomaar" contact opnemen zeer uitzonderlijk. Ik zou zelfs bij een referentie die door de sollicitant zelf is opgegeven nog even afstemmen met de sollicitant. Maar vanuit het perspectief van de medewerker: zelfs dan zou ik als medewerker even een heads up geven naar mijn huidige werkgever. Transparantie.

Binnen bedrijf is er een gemeenschappelijk doel en als het een beetje een professionele tent is dan kunnen ze omgaan met zaken als carriereplanning en wisselende posities. Dus als medewerker zou ik altijd een signaaltje geven. Al is het maar: joh, dat lijkt me een interessante positie, ik ga even contact opnemen om er meer over te horen.

Nu kan het zijn dat je een enorme zak / trut als manager hebt die daar heel naar mee omgaat, maar zelfs dan is het denk ik beter om het zelf te melden, dan dat hij / zij er later achter komt.

Terug naar manager perspectief: nogmaals: ik zou altijd even kort afstemmen als daar de mogelijkheid voor is.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  zondag 6 december 2020 @ 09:21:42 #58
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_196576670
Ik denk dat betreffende werknemer niet zoveel met jou heeft als manager.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_196577123
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 21:16 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Welke consquenties?

Het is toch logisch dat ik dit alsnog hoor, ook als ze keuze op iemand anders zou vallen?
Kan zijn dat ze bang is dat jij onbewust roet in het eten gaat gooien door bijvoorbeeld tegen de andere manager te zeggen dat je haar het vooruitzicht op een vast contract hebt aangeboden terwijl haar concurrent van een andere afdeling dat niet heeft. De manager zou dan bij gelijkwaardige kwaliteiten voor de ander kunnen gaan door wat jij over haar hebt gezegd tegen hem.
pi_196577291
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 21:30 schreef baskick het volgende:

[..]

Natuurlijk kunnen ze met elkaar praten. Maar niet over sollicitaties van elkaars medewerkers bij de afdeling van de ander. Niet in dit stadium, niet zonder instemming. En ja, dat is geheim (of eigenlijk discreet), ja. Om dezelfde reden dat een referentie ook pas nagegaan wordt in een later stadium, met medeweten van en na instemming door de sollicitant.
Dit is bij all grote bedrijven waar ik heb gewerkt het beleid geweest. Bij kleine bedrijven wist gelijk iedere leidinggevende het.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2020 10:31:34 ]
pi_196577726
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 09:03 schreef manny het volgende:
Terug naar manager perspectief: nogmaals: ik zou altijd even kort afstemmen als daar de mogelijkheid voor is.
Ik vind het dus onbegrijpelijk dat je dat als manager zijnde doet vóór een eerste gesprek met de sollicitant. Ik ben wel benieuwd waarom jij dat dan wel noodzakelijk vind?

Want nogmaals: je gaat dan dus bevooroordeeld het eerste gesprek in.
  zondag 6 december 2020 @ 11:47:16 #62
80382 manny
30 is best veel
pi_196578325
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 11:05 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Ik vind het dus onbegrijpelijk dat je dat als manager zijnde doet vóór een eerste gesprek met de sollicitant. Ik ben wel benieuwd waarom jij dat dan wel noodzakelijk vind?

Want nogmaals: je gaat dan dus bevooroordeeld het eerste gesprek in.
Wat een rare kronkel. Door de brief, CV en eventueel beeld wat je al hebt van de kandidaat (werkt immers al in bedrijf) ben je toch altijd al "bevooroordeeld"?

Bovendien de insteek van zo een belletje zou meer zijn:

He ik zie dat meneer / mevrouw X heeft gereageerd op mijn vacature. Heb jij met hem haar gesproken over een eventuele vervolgstap, heeft hij / zij doorgroei mogelijkheden in jouw club?

En niet: geef eens even alle pro's en con's
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_196578611
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 10:14 schreef 01100101 het volgende:
Kan zijn dat ze bang is dat jij onbewust roet in het eten gaat gooien door bijvoorbeeld tegen de andere manager te zeggen dat je haar het vooruitzicht op een vast contract hebt aangeboden terwijl haar concurrent van een andere afdeling dat niet heeft. De manager zou dan bij gelijkwaardige kwaliteiten voor de ander kunnen gaan door wat jij over haar hebt gezegd tegen hem.
Dat is mogelijk ja.

quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 11:47 schreef manny het volgende:
He ik zie dat meneer / mevrouw X heeft gereageerd op mijn vacature. Heb jij met hem haar gesproken over een eventuele vervolgstap, heeft hij / zij doorgroei mogelijkheden in jouw club?
Dat ja.
pi_196579197
quote:
80s.gif Op zondag 6 december 2020 10:31 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Dit is bij all grote bedrijven waar ik heb gewerkt het beleid geweest. Bij kleine bedrijven wist gelijk iedere leidinggevende het.

De spreekwoordelijke bakker op de hoek - en ik chargeer bewust even door het hele mkb daaronder te scharen - is gewoon wat minder professioneel :+
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_196579496
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 12:46 schreef baskick het volgende:

[..]

De spreekwoordelijke bakker op de hoek - en ik chargeer bewust even door het hele mkb daaronder te scharen - is gewoon wat minder professioneel :+
Dat is ook zoals ik het zie. Nu ik zelf op de positie zit om binnen mijn 'silo' het beleid te bepalen wil ik het dan ook graag zo. HR ondersteunt dit ook volledig.
  zondag 6 december 2020 @ 13:04:41 #66
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_196579575
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 12:46 schreef baskick het volgende:

[..]

De spreekwoordelijke bakker op de hoek - en ik chargeer bewust even door het hele mkb daaronder te scharen - is gewoon wat minder professioneel :+
Neem aan dat een afdelingsmanager doorgaans niemand kwijt wil. Dus je wil voorkomen dat zo'n vent subtiel je interne sollicitatie gaat saboteren. Als je naar het grotere plaatje kijkt is intern doorgroeien enorm belangrijk om mensen te houden.
pi_196579594
Mijn vorige leidinggevende heeft mij zelfs geholpen om de baan binnen het bedrijf te krijgen. Ik heb het netjes gemeld dat ik interesse had in een andere vrijgekomen functie binnen het bedrijf en toen heeft hij met mijn huidige leidinggevende gepraat. In mijn geval is het verzwijgen van zulke acties dom, iedereen is gelijk op de hoogte, want klein bedrijf.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_196580492
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 13:04 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Neem aan dat een afdelingsmanager doorgaans niemand kwijt wil. Dus je wil voorkomen dat zo'n vent subtiel je interne sollicitatie gaat saboteren. Als je naar het grotere plaatje kijkt is intern doorgroeien enorm belangrijk om mensen te houden.
Natuurlijk. Mijn ervaring leert dat dat (veel) beter wordt gerealiseerd wanneer interne sollicitaties niet gelijk bedrijfsbreed worden besproken en iedere teamleider/manager er zijn plasje over doet, voordat er concreet een keuze gemaakt is/afrondende fase zit.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2020 13:57:02 ]
  zondag 6 december 2020 @ 14:31:04 #69
80382 manny
30 is best veel
pi_196581250
quote:
80s.gif Op zondag 6 december 2020 13:56 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Natuurlijk. Mijn ervaring leert dat dat (veel) beter wordt gerealiseerd wanneer interne sollicitaties niet gelijk bedrijfsbreed worden besproken en iedere teamleider/manager er zijn plasje over doet, voordat er concreet een keuze gemaakt is/afrondende fase zit.
Er zit nogal wat ruimte tussen even contact tussen de 2 managers en "bedrijfsbreed bespreken en iedereen een plasje laten doen".

Denk dat het met de volwassenheid van de organisatie te maken heeft. Is de organisatie zo ver dat men over het belang van de eigen afdeling heen kan kijken en samen tot een goede afweging kan komen, of is het ieder voor zich en denkt men in zinnen als "eigen beleid in mijn silo"
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_196581310
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 14:31 schreef manny het volgende:

[..]

Er zit nogal wat ruimte tussen even contact tussen de 2 managers en "bedrijfsbreed bespreken en iedereen een plasje laten doen".

Denk dat het met de volwassenheid van de organisatie te maken heeft. Is de organisatie zo ver dat men over het belang van de eigen afdeling heen kan kijken en samen tot een goede afweging kan komen, of is het ieder voor zich en denkt men in zinnen als "eigen beleid in mijn silo"
Maar de medewerker heeft een eigen belang en is er niet per se bij gebaat als de huidige en mogelijk toekomstige leidinggevende het even onderling bekonkelen. Die wil gewoon een eerlijke kans in de procedure.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  zondag 6 december 2020 @ 14:36:11 #71
80382 manny
30 is best veel
pi_196581347
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 14:34 schreef baskick het volgende:

[..]

Maar de medewerker heeft een eigen belang en is niet gebaat bij als huidige en toekomstige leidinggevende het even samen bekonkelen. Die wil gewoon een eerlijke kans in de procedure.
Even samen bekonkelen, geen eerlijke kans.

Waar heb je het over?
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_196581426
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 14:36 schreef manny het volgende:

[..]

Even samen bekonkelen, geen eerlijke kans.

Waar heb je het over?
Evident, toch?
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 14:31 schreef manny het volgende:
Er zit nogal wat ruimte tussen even contact tussen de 2 managers
Er is geen noodzaak dat de huidige manager van TS in dit stadium al weet dat TS mogelijk vertrekt. Die hoort hier niet van anderen dan TS zelf over te horen. En TS hoort het moment te bepalen.

De potentieel toekomstige manager hoort geen informatie in te winnen; die moet gewoon op basis van de sollicitatie + cv bepalen of TS wel of niet wordt uitgenodigd en dan afwegen tegen eventuele andere interne (en eventueel externe) sollicitanten.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  zondag 6 december 2020 @ 14:41:38 #73
80382 manny
30 is best veel
pi_196581458
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 14:40 schreef baskick het volgende:

[..]

Evident, toch?
[..]

Nee. Daarom vraag ik het. Waarom bekonkelen en geen eerlijke kans?
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_196581529
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 14:41 schreef manny het volgende:

[..]

Nee. Daarom vraag ik het. Waarom bekonkelen en geen eerlijke kans?
Omdat je niet onbevooroordeeld bent als je aanvullende informatie gaat inwinnen en omdat de potentieel latende manager TS wellicht liever behoudt en dat op welke manier dan ook laat blijken.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_196581654
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 14:31 schreef manny het volgende:

[..]

Er zit nogal wat ruimte tussen even contact tussen de 2 managers en "bedrijfsbreed bespreken en iedereen een plasje laten doen".

Denk dat het met de volwassenheid van de organisatie te maken heeft. Is de organisatie zo ver dat men over het belang van de eigen afdeling heen kan kijken en samen tot een goede afweging kan komen, of is het ieder voor zich en denkt men in zinnen als "eigen beleid in mijn silo"
Dat kunnen goede managers ook zonder direct overleg. Ik zeg niet dat ik niet bedrijfsbreed kijk. Ik wil het alleen binnen mijn eigen silo niet hebben. Ik ben overigens verantwoordelijk voor 500 man. Dus in mijn eigen silo zitten ruim voldoende mogelijkheden.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2020 14:58:54 ]
  zondag 6 december 2020 @ 14:54:00 #76
80382 manny
30 is best veel
pi_196581660
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 14:46 schreef baskick het volgende:

[..]

Omdat je niet onbevooroordeeld bent als je aanvullende informatie gaat inwinnen en omdat de potentieel latende manager TS wellicht liever behoudt en dat op welke manier dan ook laat blijken.
Je bent al niet onbevooroordeeld als je de brief en CV hebt gezien, daarnaast ken je de persoon in kwestie wellicht al, aangezien hij in hetzelfde bedrijf werkt. Daarnaast zou die informatie 1 ronde later alsnog op tafel komen als je referenties gaat checken, dus oneerlijk, geen eerlijke kans, en dat soort dingen daar is helemaal geen sprake van.

Daarnaast zou het zomaar zo kunnen zijn dat de "latende" manager juist een positieve impuls geeft aan het proces.

Maar goed. Ik heb soms het idee dat het "medewerker vs manager" is i.p.v manager en medewerker samen. Wellicht is dat de cultuur op sommige plekken.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_196582268
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 11:47 schreef manny het volgende:
Wat een rare kronkel. Door de brief, CV en eventueel beeld wat je al hebt van de kandidaat (werkt immers al in bedrijf) ben je toch altijd al "bevooroordeeld"?
Dat beeld heb je dan zelf gevormd van die kandidaat en is niet beïnvloed door de huidige leidinggevende van die kandidaat.

quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 11:47 schreef manny het volgende:
Bovendien de insteek van zo een belletje zou meer zijn:

He ik zie dat meneer / mevrouw X heeft gereageerd op mijn vacature. Heb jij met hem haar gesproken over een eventuele vervolgstap, heeft hij / zij doorgroei mogelijkheden in jouw club?

En niet: geef eens even alle pro's en con's
Dit soort informatie is toch totaal irrelevant voorafgaand aan een eerste gesprek met de kandidaat. Wat maakt het in de eerste fase uit of er wel eens gesproken is over een eventuele vervolgstap en wat voor doorgroeimogelijkheden er binnen de ander z'n "club" zijn? De kandidaat heeft zo z'n redenen om te solliciteren naar de vacature binnen jouw "club". Daar kan je prima met die kandidaat eerst eens over in gesprek gaan. Wellicht kom je (gezamenlijk) al tot de conclusie dat het niet de juiste stap gaat zijn. Informeren van de huidige manager is dan ook helemaal niet nodig.

Mocht het wel kans van slagen hebben dan vind ik het begrijpelijk als er even contact is tussen toekomstig leidinggevende en huidige leidinggevende en dan kan je ook nog netjes afstemmen op welk moment dat gebeurt, zodat de kandidaat zelf de huidige leidinggevende kan informeren. Op een eerder moment contact tussen beide leidinggevenden is totaal onnodig.
  zondag 6 december 2020 @ 15:50:08 #78
80382 manny
30 is best veel
pi_196582517
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 15:34 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Dat beeld heb je dan zelf gevormd van die kandidaat en is niet beïnvloed door de huidige leidinggevende van die kandidaat.
[..]

Dit soort informatie is toch totaal irrelevant voorafgaand aan een eerste gesprek met de kandidaat. Wat maakt het in de eerste fase uit of er wel eens gesproken is over een eventuele vervolgstap en wat voor doorgroeimogelijkheden er binnen de ander z'n "club" zijn? De kandidaat heeft zo z'n redenen om te solliciteren naar de vacature binnen jouw "club". Daar kan je prima met die kandidaat eerst eens over in gesprek gaan. Wellicht kom je (gezamenlijk) al tot de conclusie dat het niet de juiste stap gaat zijn. Informeren van de huidige manager is dan ook helemaal niet nodig.

Mocht het wel kans van slagen hebben dan vind ik het begrijpelijk als er even contact is tussen toekomstig leidinggevende en huidige leidinggevende en dan kan je ook nog netjes afstemmen op welk moment dat gebeurt, zodat de kandidaat zelf de huidige leidinggevende kan informeren. Op een eerder moment contact tussen beide leidinggevenden is totaal onnodig.
Ik merk dat je het heel erg eens bent met jezelf.

Maar goed, nadat er "een kans van slagen is" dan mag er wel afgestemd worden volgens jou. Ook prima. Verschillende wegen naar Rome.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_196582768
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 15:50 schreef manny het volgende:
Ik merk dat je het heel erg eens bent met jezelf.
Dat klopt! Ik kan namelijk zelf geen enkel goed argument bedenken om het anders te doen.
Dat kan een beperking van mijn kant zijn natuurlijk, sluit ik niet uit. Ik heb alleen nog steeds geen goed argument voorbij zien komen wat de meerwaarde aantoont van vooraf afstemmen.

Een eventuele positieve impuls vanuit een huidige leidinggevende aan het proces kan namelijk in een latere fase ook gegeven worden.

quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 15:50 schreef manny het volgende:
Maar goed, nadat er "een kans van slagen is" dan mag er wel afgestemd worden volgens jou. Ook prima. Verschillende wegen naar Rome.
Daarover verschillen we dus van mening.
Zo'n eerste gesprek kan namelijk al tot de conclusie leiden dat de weg naar Rome niet bewandeld gaat worden.
  zondag 6 december 2020 @ 16:27:57 #80
80382 manny
30 is best veel
pi_196583078
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 16:08 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Daarover verschillen we dus van mening.
Zo'n eerste gesprek kan namelijk al tot de conclusie leiden dat de weg naar Rome niet bewandeld gaat worden.
Dan zou het toch jammer zijn dat je niet even de latende manager hebt gesproken die heeft verteld dat de kandidaat soms wat onhandig kan zijn in eerste ontmoetingen; maar.....

;)
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_196583301
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 16:27 schreef manny het volgende:
Dan zou het toch jammer zijn dat je niet even de latende manager hebt gesproken die heeft verteld dat de kandidaat soms wat onhandig kan zijn in eerste ontmoetingen; maar.....

;)
Mocht dat het geval zijn dan denk ik dat je daar bij een kandidaat wel doorheen kan prikken.
En als het relevant is voor de functie dan is het sowieso de vraag of de kandidaat dan wel de geschikte persoon is ;)
  zondag 6 december 2020 @ 17:42:26 #82
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_196584525
Zou nooit een leidinggevende informeren voorafgaand aan een sollicitatie. Als de band heel goed is en de kans op een overstap: wellicht, maar zeker niet om eens te polsen. Ik zou er als leidinggevende ook niet op zitten te wachten dit soort dingen te weten. Dan ga ik een topic openen waarom m'n medewerk(st)er weg wil, terwijl de motieven misschien heel anders kunnen zijn (polsen van marktwaarde, meer uitleg over een rol, mogelijke ontwikkelkansen in een andere richting).
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')