Je bent al niet onbevooroordeeld als je de brief en CV hebt gezien, daarnaast ken je de persoon in kwestie wellicht al, aangezien hij in hetzelfde bedrijf werkt. Daarnaast zou die informatie 1 ronde later alsnog op tafel komen als je referenties gaat checken, dus oneerlijk, geen eerlijke kans, en dat soort dingen daar is helemaal geen sprake van.quote:Op zondag 6 december 2020 14:46 schreef baskick het volgende:
[..]
Omdat je niet onbevooroordeeld bent als je aanvullende informatie gaat inwinnen en omdat de potentieel latende manager TS wellicht liever behoudt en dat op welke manier dan ook laat blijken.
Dat beeld heb je dan zelf gevormd van die kandidaat en is niet beïnvloed door de huidige leidinggevende van die kandidaat.quote:Op zondag 6 december 2020 11:47 schreef manny het volgende:
Wat een rare kronkel. Door de brief, CV en eventueel beeld wat je al hebt van de kandidaat (werkt immers al in bedrijf) ben je toch altijd al "bevooroordeeld"?
Dit soort informatie is toch totaal irrelevant voorafgaand aan een eerste gesprek met de kandidaat. Wat maakt het in de eerste fase uit of er wel eens gesproken is over een eventuele vervolgstap en wat voor doorgroeimogelijkheden er binnen de ander z'n "club" zijn? De kandidaat heeft zo z'n redenen om te solliciteren naar de vacature binnen jouw "club". Daar kan je prima met die kandidaat eerst eens over in gesprek gaan. Wellicht kom je (gezamenlijk) al tot de conclusie dat het niet de juiste stap gaat zijn. Informeren van de huidige manager is dan ook helemaal niet nodig.quote:Op zondag 6 december 2020 11:47 schreef manny het volgende:
Bovendien de insteek van zo een belletje zou meer zijn:
He ik zie dat meneer / mevrouw X heeft gereageerd op mijn vacature. Heb jij met hem haar gesproken over een eventuele vervolgstap, heeft hij / zij doorgroei mogelijkheden in jouw club?
En niet: geef eens even alle pro's en con's
Ik merk dat je het heel erg eens bent met jezelf.quote:Op zondag 6 december 2020 15:34 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat beeld heb je dan zelf gevormd van die kandidaat en is niet beïnvloed door de huidige leidinggevende van die kandidaat.
[..]
Dit soort informatie is toch totaal irrelevant voorafgaand aan een eerste gesprek met de kandidaat. Wat maakt het in de eerste fase uit of er wel eens gesproken is over een eventuele vervolgstap en wat voor doorgroeimogelijkheden er binnen de ander z'n "club" zijn? De kandidaat heeft zo z'n redenen om te solliciteren naar de vacature binnen jouw "club". Daar kan je prima met die kandidaat eerst eens over in gesprek gaan. Wellicht kom je (gezamenlijk) al tot de conclusie dat het niet de juiste stap gaat zijn. Informeren van de huidige manager is dan ook helemaal niet nodig.
Mocht het wel kans van slagen hebben dan vind ik het begrijpelijk als er even contact is tussen toekomstig leidinggevende en huidige leidinggevende en dan kan je ook nog netjes afstemmen op welk moment dat gebeurt, zodat de kandidaat zelf de huidige leidinggevende kan informeren. Op een eerder moment contact tussen beide leidinggevenden is totaal onnodig.
Dat klopt! Ik kan namelijk zelf geen enkel goed argument bedenken om het anders te doen.quote:Op zondag 6 december 2020 15:50 schreef manny het volgende:
Ik merk dat je het heel erg eens bent met jezelf.
Daarover verschillen we dus van mening.quote:Op zondag 6 december 2020 15:50 schreef manny het volgende:
Maar goed, nadat er "een kans van slagen is" dan mag er wel afgestemd worden volgens jou. Ook prima. Verschillende wegen naar Rome.
Dan zou het toch jammer zijn dat je niet even de latende manager hebt gesproken die heeft verteld dat de kandidaat soms wat onhandig kan zijn in eerste ontmoetingen; maar.....quote:Op zondag 6 december 2020 16:08 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Daarover verschillen we dus van mening.
Zo'n eerste gesprek kan namelijk al tot de conclusie leiden dat de weg naar Rome niet bewandeld gaat worden.
Mocht dat het geval zijn dan denk ik dat je daar bij een kandidaat wel doorheen kan prikken.quote:Op zondag 6 december 2020 16:27 schreef manny het volgende:
Dan zou het toch jammer zijn dat je niet even de latende manager hebt gesproken die heeft verteld dat de kandidaat soms wat onhandig kan zijn in eerste ontmoetingen; maar.....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |