heel het bord door de luchtquote:Op vrijdag 27 november 2020 12:21 schreef maily het volgende:
[..]
Juist. Denk niet dat iemand met hem mensergerjeniet wil doen of Monopoly
Ook wel eens lekker vroeg slapen..quote:Op vrijdag 27 november 2020 12:14 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik ook niets meer ben vroeg gaan slapen
Met geld en huizen en pionnenquote:Op vrijdag 27 november 2020 12:21 schreef Jacquelinehasselbaink het volgende:
[..]
heel het bord door de lucht
Ik had vroeger een neefje die ook zo reageerde als hij verloor met dammen. Ik trok altijd eerst mijn schoenen aan voor ik met hem ging spelen want zodra hij had verloren moest ik rennen.quote:Op vrijdag 27 november 2020 12:21 schreef maily het volgende:
[..]
Juist. Denk niet dat iemand met hem mensergerjeniet wil doen of Monopoly
quote:Op vrijdag 27 november 2020 12:21 schreef Jacquelinehasselbaink het volgende:
[..]
puntjes helpt ook grapje
Nou dan is er niks aan de hand..quote:
quote:Op vrijdag 27 november 2020 12:22 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik had vroeger een neefje die ook zo reageerde als hij verloor met dammen. Ik trok altijd eerst mijn schoenen aan voor ik met hem ging spelen want zodra hij had verloren moest ik rennen.
Nou scheelt het natuurlijk wel dat wij toen een jaar of 8 waren
quote:Op vrijdag 27 november 2020 12:22 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik had vroeger een neefje die ook zo reageerde als hij verloor met dammen. Ik trok altijd eerst mijn schoenen aan voor ik met hem ging spelen want zodra hij had verloren moest ik rennen.
Nou scheelt het natuurlijk wel dat wij toen een jaar of 8 waren
quote:
quote:
quote:Op vrijdag 27 november 2020 12:26 schreef ToT het volgende:
[..]
Bruine Pieten vind ik nog net acceptabel, maar eigenlijk moeten ze pikzwart zijn.
Bruin vind ik ook prima. Is ook wat minder eng voor de kinderen lijkt me. De Pieten werden ook al steeds vaker bruin. De Piet ging zonder al die zeurpieten al met zijn tijd mee.quote:Op vrijdag 27 november 2020 12:26 schreef ToT het volgende:
[..]
Bruine Pieten vind ik nog net acceptabel, maar eigenlijk moeten ze pikzwart zijn.
Ja is het ook, maar ben nooit laat in bed uiterlijk 22.30 uurquote:Op vrijdag 27 november 2020 12:22 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Ook wel eens lekker vroeg slapen..
quote:
Beugelbek pietjuhquote:
De bruine Piet was geïntroduceerd toen sommige Surinamers zich beledigd voelden omdat Zwarte Piet duidelijk een karikatuur van hen was, maar dat zij niet zwart waren. We moesten er dan tenminste voor zorgen dat hij een BRUINE huidskleur kreeg, want dat pikzwarte was een belediging.quote:Op vrijdag 27 november 2020 12:27 schreef mazaru het volgende:
[..]
Bruin vind ik ook prima. Is ook wat minder eng voor de kinderen lijkt me. De Pieten werden ook al steeds vaker bruin. De Piet ging zonder al die zeurpieten al met zijn tijd mee.
Bist du so frustriert das du auch auf Deutsch gehst?quote:Op vrijdag 27 november 2020 12:31 schreef ToT het volgende:
[..]
De bruine Piet was geïntroduceerd toen sommige Surinamers zich beledigd voelden omdat Zwarte Piet duidelijk een karikatuur van hen was, maar dat zij niet zwart waren. We moesten er dan tenminste voor zorgen dat hij een BRUINE huidskleur kreeg, want dat pikzwarte was een belediging.
Toen kwamen er dus bruine Pieten: "ZIE JE WEL DAT ZWARTE PIET EEN KARIKATUUR VAN ONS IS??? NU IS HIJ BRUIN! DAT HEEFT NIETS MET ROET TE MAKEN, DAT IS GEWOON ONZE HUIDSKLEUR! HOE DUIDELIJK WIL JE HET HEBBEN, VERDAMMT NOCHMAL!!!"![]()
![]()
Oh echt? Ik dacht dat hij langzaam aan gewoon bruin werd. Het ik weer onderschat wat een verschrikkelijke zijkschuiten er toch rondlopenquote:Op vrijdag 27 november 2020 12:31 schreef ToT het volgende:
[..]
De bruine Piet was geïntroduceerd toen sommige Surinamers zich beledigd voelden omdat Zwarte Piet duidelijk een karikatuur van hen was, maar dat zij niet zwart waren. We moesten er dan tenminste voor zorgen dat hij een BRUINE huidskleur kreeg, want dat pikzwarte was een belediging.
Toen kwamen er dus bruine Pieten: "ZIE JE WEL DAT ZWARTE PIET EEN KARIKATUUR VAN ONS IS??? NU IS HIJ BRUIN! DAT HEEFT NIETS MET ROET TE MAKEN, DAT IS GEWOON ONZE HUIDSKLEUR! HOE DUIDELIJK WIL JE HET HEBBEN, VERDAMMT NOCHMAL!!!"![]()
![]()
Ja dat moet je aan die Surinamers vragen he!quote:Op vrijdag 27 november 2020 12:32 schreef maily het volgende:
[..]
Bist du so frustriert das du auch auf Deutsch gehst?
En straks zijn ze weer in hun kruis getast omdat er alleen maar Pieten zijn met een witte huidskleur en hier en daar een vlekjequote:Op vrijdag 27 november 2020 12:31 schreef ToT het volgende:
[..]
![]()
Yupyup; het is ineens voor negers verboden om nog Piet te spelen, om het feest zo op deze manier inclusiever voor iedereen te maken!quote:Op vrijdag 27 november 2020 12:33 schreef Dotteke het volgende:
[..]
En straks zijn ze weer in hun kruis getast omdat er alleen maar Pieten zijn met een witte huidskleur en hier en daar een vlekje
Wat een mooierd!quote:Op vrijdag 27 november 2020 12:35 schreef engine het volgende:
@:jippie
Kijk mijn nieuwe huisdier!
Hij weet het alleen nog niet
[ afbeelding ]
Die heeft vast net een smakelijk vogeltje uit het vogelhuisje gepaktquote:Op vrijdag 27 november 2020 12:35 schreef engine het volgende:
[ afbeelding ]
Ja heel mooiquote:
Hij krijgt ze niet te pakkenquote:Op vrijdag 27 november 2020 12:36 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Die heeft vast net een smakelijk vogeltje uit het vogelhuisje gepakt
Het mooie is dat er mensen van surinaamse afkomst zelf graag voor zwarte Piet spelen en het nu niet mer mogen. Ze discrimineren eigenvolkquote:Op vrijdag 27 november 2020 12:34 schreef ToT het volgende:
[..]
Yupyup; het is ineens voor negers verboden om nog Piet te spelen, om het feest zo op deze manier inclusiever voor iedereen te maken!
Nou ja, ineens; het is een paar jaar geleden al begonnen he.
Van de buren? Nog steeds op vogeltjes jachtquote:Op vrijdag 27 november 2020 12:35 schreef engine het volgende:
[ afbeelding ]
jij zorg goed voor de vogels zeg . heb hier ook wat hangen maar niet zoveel als jouquote:Op vrijdag 27 november 2020 12:35 schreef engine het volgende:
[ afbeelding ]
Net opquote:
Ik niet, meestal tussen 12;30 en 13;00 uur.quote:
Vaak lunch ik niet eens, maar ik had vanmorgen ook niet gegeten dus mijn maag was wat knorrigquote:Op vrijdag 27 november 2020 12:44 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik niet, meestal tussen 12;30 en 13;00 uur.
quote:Op vrijdag 27 november 2020 12:45 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja ik neem ook weer ff een bakkie. Ik kan het weer normaal drinken, gelukkig!
O< dat is wel fijnquote:Op vrijdag 27 november 2020 12:45 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja ik neem ook weer ff een bakkie. Ik kan het weer normaal drinken, gelukkig!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |