abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196709364
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 16:57 schreef daNpy het volgende:
Heb het inderdaad al eerder gezien, maar waarom werkt het zoveel beter eigenlijk? Teflon tape wordt toch gewoon gesneden door de draad? Ik zie wel dat het water soms onder de teflontape doorkomt (op de buitendraad dus) :{
Volgens mij zit er een goedje/stofje door wat reageert op de spanning die opgebouwd wordt door het aandraaien. Net als bij loctite threadsealer en threadlocker.
  zondag 13 december 2020 @ 21:28:52 #102
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_196714286
Deze week meteen even halen. En ook even bellen voor de klep. Dan kan ik het afmonteren en de garagevloer langzaam opwarmen :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 14 december 2020 @ 17:50:00 #103
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_196730183
Gekauft, straks proberen. Meteen een grote baco meegenomen. Helaas hadden ze geen echte Bahco's op voorraad, maar 1 van de Gam-ma voldoet ook prima.

De moeren zijn echter 34 en 38, de baco gaat tot 35 :X :')
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_196730353
Toch maar een echte bahco of sleutel 38 bestellen dan :+
pi_196736478
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 15:32 schreef daNpy het volgende:
Waarom krijg ik zo'n schroefverbinding nooit meteen dicht? De 1" aansluiting op de verdeler is geschroefd. Heb nu al 4x de teflon tape vernieuwd maar hij blijft lekken :{

Met de boiler was het ook al zo'n gekloot, uiteindelijk wel gelukt. Als je de verbinding nog een zet geeft gaat ie vaak nog méér lekken.
Hennep en fitterskit. Draad een beetje beschadigen zodat er braampjes ontstaan. Hennep in een sliert trekken en door de draad draaien. Geheel insmeren met fitterskit en vastdraaien. Gegarandeerd dicht. Mag alleen niet voor drinkwaterleiding.
  maandag 14 december 2020 @ 22:04:30 #106
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_196736904
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 17:59 schreef FranticDJ het volgende:
Toch maar een echte bahco of sleutel 38 bestellen dan :+
Morgen even op de TD op het werk kijken.
Heb het nu met 2 waterpomptangen gedaan, maar dat is natuurlijk niet zo netjes.

Een andere moer (van de klep) lijkt wel 31 te zijn. 30 past nét niet, 32 is te groot :{

quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 21:41 schreef tux87 het volgende:

[..]

Hennep en fitterskit. Draad een beetje beschadigen zodat er braampjes ontstaan. Hennep in een sliert trekken en door de draad draaien. Geheel insmeren met fitterskit en vastdraaien. Gegarandeerd dicht. Mag alleen niet voor drinkwaterleiding.
Hennep heb ik ook zien hangen. Maar heb nu de loctite 55 meegenomen.
Dat van die draad beschadigen heb ik ook gezien in een filmpje over de loctite 55. Is dat verstandig?

Door omstandigheden niet in de garage geweest om te sleutelen. Morgenavond weer, de sportschool is toch dicht.
pi_196736920
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 22:04 schreef daNpy het volgende:

[..]

Een andere moer (van de klep) lijkt wel 31 te zijn. 30 past nét niet, 32 is te groot :{
Zeker weten dat het geen duimse maten zijn :P?
  maandag 14 december 2020 @ 22:06:28 #108
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_196736942
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 22:05 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Zeker weten dat het geen duimse maten zijn :P?
Pff, dat zou ook wel eens kunnen ja 8)7 Dan moet ik in de gereedschapskist van de Harley *brrrrrr* gaan kijken.
Het is wel voor 22 mm buis, dat is dan wel weer apart.
pi_196736978
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 22:06 schreef daNpy het volgende:

[..]

Pff, dat zou ook wel eens kunnen ja 8)7 Dan moet ik in de gereedschapskist van de Harley *brrrrrr* gaan kijken.
Het is wel voor 22 mm buis, dat is dan wel weer apart.
ja naja als het een moer op de actuator behuizing zelf is kan het best wel iets speciaals zijn hoor :X

Heb hier ook wat exoten aan maten liggen die echt alleen op bepaalde moeren/bouten kunnen voor afstelling enzo. (maar die kwamen dan ook in het service koffertje van het spul :+ )
  maandag 14 december 2020 @ 22:14:29 #110
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_196737079
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 22:08 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

ja naja als het een moer op de actuator behuizing zelf is kan het best wel iets speciaals zijn hoor :X

Heb hier ook wat exoten aan maten liggen die echt alleen op bepaalde moeren/bouten kunnen voor afstelling enzo. (maar die kwamen dan ook in het service koffertje van het spul :+ )
Er komt een Unipor aansluiting op trouwens. Wellicht heeft die een metrische maat.
pi_196738137
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 22:04 schreef daNpy het volgende:

[..]

[..]

Hennep heb ik ook zien hangen. Maar heb nu de loctite 55 meegenomen.
Dat van die draad beschadigen heb ik ook gezien in een filmpje over de loctite 55. Is dat verstandig?

Door omstandigheden niet in de garage geweest om te sleutelen. Morgenavond weer, de sportschool is toch dicht.
Ja dat zorgt dat de draad beter blijft zitten. Gewoon met een schroevendraaier of zoiets haaks wat op de draad krassen. Niet te gek doen. Maar dan blijft je loctite draad beter zitten.

Die loctite 55 werkt wel aardig overigens, beter dan teflontape. Dat is zeker voor die grote maten makkelijk lek. Ik gebruik die loctite draad altijd voor waterleidingen. Voordeel is dat je hem nog iets kan corrigeren, bijvoorbeeld als je niet recht uitkomt met een kraan.

Vooral perskoppelingen met draad is hennep prettig omdat je het niet opnieuw kan verpakken omdat je de koppeling dan al geperst hebt. Het lekt gewoon eigenlijk nooit.
pi_196738188
bij die loctite 55 hoef je echt je schroefdraad niet te vertiefen hoor.
  dinsdag 15 december 2020 @ 07:25:35 #113
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_196739852
pi_196739877
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 16:57 schreef daNpy het volgende:
Heb het inderdaad al eerder gezien, maar waarom werkt het zoveel beter eigenlijk? Teflon tape wordt toch gewoon gesneden door de draad? Ik zie wel dat het water soms onder de teflontape doorkomt (op de buitendraad dus) :{
Dat komt omdat de teflon door de gladde draad terug wordt gedrukt.

De truck is om een grote ijzerzaag te gebruiken en je draad heel ruw maken. Door de draad haaks over het ijzerzaagblad te halen.

En ook belangrijk conisch wikkelen, dus dun aan het begin en dan iets dikker laten worden.

Dan lekt ook teflon nooit.

En als het echt dicht moet zijn:
Teflon en daarop loctite vloeibaar!
Dun teflon en en dan loctite. Zeer licht monteren en na uitharding de meest betrouwbare verbinding.
Vakman pur sang
  dinsdag 15 december 2020 @ 10:53:02 #115
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_196742023
Na drie lagen verf is mijn (voorheen) witte muur nog steeds niet dekkend rood. Heb helaas geen grondverf gebruikt en zit nu te twijfelen wat de beste volgende stap zou zijn. Alles goed reinigen met St. Marc, alsnog grondverf en dan een nieuwe laag er op om te zien of dat beter dekt (mijn idee)? Of nog een vierde laag er op en hopen dat het goed komt (voorkeur van mijn vriendin, die er wel klaar mee is :+)?

En wat zijn sowieso de fabels en feiten van verf? Is goedkoop duurkoop? Kun je beter hetzelfde merk aan houden voor grond- en muurverf? Zijn de beste rollers glad of harig? Is er überhaupt consensus of zegt elke schilder wat anders?
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  dinsdag 15 december 2020 @ 14:44:30 #116
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_196746134
Wanneer is vocht in de kruipruimte echt een probleem?

Ik had zojuist even de kruipruimte open en er droop wat water van piepschuim (wat onder het kruiluik zit) af. Ook vlogen er wat muggen uit. Alles bij elkaar was het met een doekje zo weggeveegd, maar het zal zo onder het hele huis zijn. Ook rook het wat muffig.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_196746375
Zolang je geen houten vloer hebt is vocht in de kruipruimte niet bedreigend voor je woning. Ventilatie nakijken als het muf ruikt.
pi_196748838
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 14:56 schreef qajariaq het volgende:
Zolang je geen houten vloer hebt is vocht in de kruipruimte niet bedreigend voor je woning. Ventilatie nakijken als het muf ruikt.
Betonrot kan ook een probleem zijn. ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 14:44 schreef kanovinnie het volgende:
Wanneer is vocht in de kruipruimte echt een probleem?

Ik had zojuist even de kruipruimte open en er droop wat water van piepschuim (wat onder het kruiluik zit) af. Ook vlogen er wat muggen uit. Alles bij elkaar was het met een doekje zo weggeveegd, maar het zal zo onder het hele huis zijn. Ook rook het wat muffig.
Weet je of er een folie onder je afwerkvloer ligt die misschien ontbreekt bij het kruipluik? Is de onderkant van de vloer rond het kruipluik ook nat?

Het kan zijn dat op deze plek leefvocht condenseert aan de onderkant van het kruipluik.
pi_196749410
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 17:16 schreef archito het volgende:
Betonrot kan ook een probleem zijn.
Vandaar dat er wekelijks een betonnen brug inzakt.

Water onder de vloer is geen pree maar je betonnen fundering zal er niet door wegrotten of aangetast worden. Je grootste last kan zijn dat het water optrekt en dat je dus vochtige muren of vloer krijgt.

Je moest eens weten hoeveel kruipruimten in de winter blank staan.
  dinsdag 15 december 2020 @ 18:10:32 #120
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_196749689
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 17:16 schreef archito het volgende:

[..]

Betonrot kan ook een probleem zijn. ;)
Zo'n vaart zal dat niet lopen hier.
quote:
[..]

Weet je of er een folie onder je afwerkvloer ligt die misschien ontbreekt bij het kruipluik? Is de onderkant van de vloer rond het kruipluik ook nat?

Het kan zijn dat op deze plek leefvocht condenseert aan de onderkant van het kruipluik.
Geen idee. Het luik heeft iig geen folie, het is gewoon een houten plaat met een stuk piepscuim van 30 cm eronder.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 14:56 schreef qajariaq het volgende:
Top, thanks.
  dinsdag 15 december 2020 @ 18:11:06 #121
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_196749697
Het kan trouwens prima zijn dat dit welke winter zo is, ik kom alleen zelden in mijn kruipruimte :P
pi_196751270
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 17:55 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Vandaar dat er wekelijks een betonnen brug inzakt.

Water onder de vloer is geen pree maar je betonnen fundering zal er niet door wegrotten of aangetast worden. Je grootste last kan zijn dat het water optrekt en dat je dus vochtige muren of vloer krijgt.

Je moest eens weten hoeveel kruipruimten in de winter blank staan.
Je kunt cynisch doen, maar dit is een forumonderdeel waar we elkaar gewoon serieus te woord staan.
Betonrot is wel een ding namelijk bij bepaalde type betonvloeren. Wanneer de wapening gaat roesten zet deze uit waardoor beton loslaat en de wapening bloot komt te liggen. Daardoor neemt de draagkracht van de vloer af.

Het is het checken waard door even te kijken of de onderkant van de begane grondvloer er verder prima uitziet.

Voorbeeld:
https://www.verbouwkosten.com/betonrot/kwaaitaal-vloer/
  dinsdag 15 december 2020 @ 19:51:00 #123
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_196752051
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 19:21 schreef archito het volgende:

[..]

Je kunt cynisch doen, maar dit is een forumonderdeel waar we elkaar gewoon serieus te woord staan.
Betonrot is wel een ding namelijk bij bepaalde type betonvloeren. Wanneer de wapening gaat roesten zet deze uit waardoor beton loslaat en de wapening bloot komt te liggen. Daardoor neemt de draagkracht van de vloer af.

Het is het checken waard door even te kijken of de onderkant van de begane grondvloer er verder prima uitziet.

Voorbeeld:
Ja, maar wapening gaat doorgaans niet blootliggen en roesten door vocht in kruipruimtes, maar toegevoegde chemicaliën om beton sneller uit te laten harden verzwakken de constructie enorm icm. te dunne laag beton tussen wapening en eh... lucht :P . Maar doorgaans gaat beton niet rotten van water of vocht. Dit is ook typisch bij jaren 60/70 bouw waar je deze problemen ziet.
  dinsdag 15 december 2020 @ 20:23:01 #124
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_196752791
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 19:21 schreef archito het volgende:

[..]

Voorbeeld:
Er valt weinig te zien aan die vloer, want die zit helemaal vol met piepschuim. Want net als mijn kruipluik zit er 20/30 cm op de onderkant van de vloer geplakt.

Maar voor betonrot ben ik niet bang. Dat gebeurd doorgaans pas nadat beton beschadigt is en de bewapening bloot ligt. Tot die tijd is kan beton prima nat zijn.
pi_196752989
quote:
Hmm zij vertiefen de schroefdraad ook. Interessant, heb het werkelijk nog nooit gedaan _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')