Is dat zon dingetje?quote:Op zaterdag 12 december 2020 16:39 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Nieuw kraantje Idd. Zou kunnen idd. Zorg ervoor dat je teflon tussen de pot en de kraan doet en de schroefdraad aan de pot kant schoon is.
Nee teflon of ptfe tape.quote:Op zaterdag 12 december 2020 16:41 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Is dat zon dingetje?
[ afbeelding ]
Oh dat moet ik even verder googelen want ik zie nergens tape?quote:Op zaterdag 12 december 2020 16:42 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Nee teflon of ptfe tape.
Maar als t conisch ofzo is, hoeft t wss niet eens.
https://www.toolstation.n(...)417?searchstr=teflonquote:Op zaterdag 12 december 2020 16:43 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Oh dat moet ik even verder googelen want ik zie nergens tape?
Oke. Voor de prijs hoef je het ook niet te laten. Thxquote:Op zaterdag 12 december 2020 17:04 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
https://www.toolstation.n(...)417?searchstr=teflon
of beter: loctite 55, maar dat breng je iets anders aan. Staat op de verpakking uitgelegd hoe het moet.
Maar best kans dat je het niet nodig hebt hoor, ik heb hier in huis beiden gezien.
heb je wel (minimaal 1) bahcoquote:Op zaterdag 12 december 2020 17:05 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Oke. Voor de prijs hoef je het ook niet te laten. Thx
Nee? Geen idee wat hetis.quote:Op zaterdag 12 december 2020 17:05 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
heb je wel (minimaal 1) bahco?
1 of 2?quote:Op zaterdag 12 december 2020 17:06 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Nee? Geen idee wat hetis.
ff googlen ook![]()
Ja die heb ik![]()
Ik heb er 1. Dus beste nog eentje bij?quote:Op zaterdag 12 december 2020 17:09 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
1 of 2?
als t kraantje bij los of vast draaien gaat 'verdraaien' dan kan je horizontaal onder de knop een bahco (verstelbare moersleutel) op de kraan zetten.
bahco/verstelbare moersleutel:quote:Op zaterdag 12 december 2020 17:10 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ik heb er 1. Dus beste nog eentje bij?
Zie ook geen verschil tussen die waterpomptang en die baco?:
aaaah.quote:Op zaterdag 12 december 2020 17:11 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
bahco/verstelbare moersleutel:
[ afbeelding ]
waterpomptang:
[ afbeelding ]
Ja die bahco heb ik voor 7 euro gekocht dus dat is te overzien.quote:Op zaterdag 12 december 2020 17:12 schreef FranticDJ het volgende:
Nja kijk ff of je een van je handige buurjongen kan lenen. (of hem strikken om 't kraantje er ff tussen te zetten?) Weinig nut om alleen hiervoor een tweede aan te schaffen.
Vind een tweede bahco in dit geval zelf makkelijker want dat kost minder kracht (hoef je 'm alleen in positie te houden ipv knijpen en in positie houden).
En je sloopt er minder mee dan met een waterpomptang.quote:Op zaterdag 12 december 2020 17:12 schreef FranticDJ het volgende:
Vind een tweede bahco in dit geval zelf makkelijker want dat kost minder kracht (hoef je 'm alleen in positie te houden ipv knijpen en in positie houden).
nog minder met goed passende sleutels natuurlijkquote:Op zaterdag 12 december 2020 17:38 schreef qajariaq het volgende:
[..]
En je sloopt er minder mee dan met een waterpomptang.
Bedenk mij nu dat ik wel goed moet checken of het past want alsje die leiding niet kan afsluiten kan je waterkraan ook niet open.quote:Op zaterdag 12 december 2020 17:46 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
nog minder met goed passende sleutels natuurlijk
daarom zei ik al. ff goed de leidingdiameters proberen metenquote:Op zaterdag 12 december 2020 17:50 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Bedenk mij nu dat ik wel goed moet checken of het past want alsje die leiding niet kan afsluiten kan je waterkraan ook niet open.
Lijkt mij niet zo'n probleem als je aan de onderkant iets vrij laat zodat water weg kan?quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:35 schreef archito het volgende:
Eerder hebben we hier wel eens besproken dat het niet verstandig is om voegen tussen kozijn en metselwerk aan de buitenzijde af te kitten omdat het kozijn dan mogelijk gaat rotten doordat het zijn vocht niet kwijt kan.
Echter zijn de voegen op sommige plekken bij ons jaren 30 huis bijna een centimeter op de eerste verdieping. Dit zorgt ervoor dat klimplanten graag de spouw in groeien. Levert het een risico voor het kozijn op om dit soort band in de voeg te drukken?
https://www.hornbach.nl/s(...)5736332/artikel.html
loctite 55 werkt zoveel prettiger dan teflontapequote:Op zondag 13 december 2020 15:32 schreef daNpy het volgende:
Waarom krijg ik zo'n schroefverbinding nooit meteen dicht? De 1" aansluiting op de verdeler is geschroefd. Heb nu al 4x de teflon tape vernieuwd maar hij blijft lekken
Met de boiler was het ook al zo'n gekloot, uiteindelijk wel gelukt. Als je de verbinding nog een zet geeft gaat ie vaak nog méér lekken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |