abonnement Unibet Coolblue
pi_196414078
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 21:22 schreef Domnivoor het volgende:
Hier in Utrecht vielen een dode en een zwaargewonde bij een straatrace. De snelheidsduivel kreeg vier jaar cel. Hij kwam na 3 jaar vrij en heeft daarna weer een ernstig ongeluk veroorzaakt.
- bron
Dit is geen straatrace waarbij je nog van een "ongeluk" zou kunnen spreken, deze malloot heeft moedwillig iemand aangereden om er vervolgens in de achteruit nog een keer overheen te hobbelen om zeker te stellen dat hij echt dood is...
  woensdag 25 november 2020 @ 21:56:29 #77
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_196414275
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 21:45 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dit is geen straatrace waarbij je nog van een "ongeluk" zou kunnen spreken, deze malloot heeft moedwillig iemand aangereden om er vervolgens in de achteruit nog een keer overheen te hobbelen om zeker te stellen dat hij echt dood is...
Dat klopt. Ik mag hopen dat deze er niet zo makkelijk mee wegkomt.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_196414323
De doodstraf mag gerust terug op het menu voor dit soort volk
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_196414626
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 21:22 schreef Domnivoor het volgende:
Hier in Utrecht vielen een dode en een zwaargewonde bij een straatrace. De snelheidsduivel kreeg vier jaar cel. Hij kwam na 3 jaar vrij en heeft daarna weer een ernstig ongeluk veroorzaakt.
- bron
Het is toch verschrikkelijk...

Heb vandaag hier geleerd dat we Nederlanders wat minder moeten zeuren. Misschien wordt het tijd dat we gaan zeuren om echte daadkracht en straffen bij onze rechters.

Die daders van Fleur, die werd doodgereden bij een straatrace kwamen er ook met een fopstrafje vanaf.
pi_196414628
Korte lontjes associeer je automatisch met een bepaalde groep mensen maar dit is speculatie en verdient niet de schoonheidsprijs.
pi_196414654
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 22:13 schreef Pleun2011 het volgende:
Korte lontjes associeer je automatisch met een bepaalde groep mensen maar dit is speculatie en verdient niet de schoonheidsprijs.
Interesseert me geen reet of die zwart, blank of licht getint is. Dit hoort niet in onze maatschappij thuis.
pi_196414712
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 22:15 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Interesseert me geen reet of die zwart, blank of licht getint is. Dit hoort niet in onze maatschappij thuis.
Eens hoor
pi_196414880
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 16:30 schreef ThePlaneteer het volgende:
Die achteruit bewijst iig dat het meer dan dood door schuld is maar gewoon keiharde doodslag. Wat een idioot zeg.
En waarom zou dat, na bewust de tweede keer over het slachtoffer te zijn gereden, niet gewoon moord kunnen zijn?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  woensdag 25 november 2020 @ 22:31:41 #84
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_196414963
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 22:13 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Het is toch verschrikkelijk...

Heb vandaag hier geleerd dat we Nederlanders wat minder moeten zeuren. Misschien wordt het tijd dat we gaan zeuren om echte daadkracht en straffen bij onze rechters.

Die daders van Fleur, die werd doodgereden bij een straatrace kwamen er ook met een fopstrafje vanaf.
Rechters hebben hier niets mee van doen. De politiek bepaalt de strafmaat via wetgeving. Blijkbaar kiezen er te veel Nederlanders voor politici die van lage straffen houden. En als de wetten niet duidelijk genoeg zijn, of te veel speling geven voor lage straffen door de rechters, kan daar ook via wetgeving een mouw aan gepast worden.
pi_196414996
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 22:13 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Het is toch verschrikkelijk...

Heb vandaag hier geleerd dat we Nederlanders wat minder moeten zeuren. Misschien wordt het tijd dat we gaan zeuren om echte daadkracht en straffen bij onze rechters.

Die daders van Fleur, die werd doodgereden bij een straatrace kwamen er ook met een fopstrafje vanaf.
Dat waren die met hun Porsches racende kak-vader en zoon, toch? Vader oud eigenaar van McGregor en de zoon was piloot volgens mij.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Spellchecker woensdag 25 november 2020 @ 22:37:39 #86
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_196415068
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 22:33 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dat waren die met hun Porsches racende kak-vader en zoon, toch? Vader oud eigenaar van McGregor en de zoon was piloot volgens mij.
Dat waren echt aso's ja :r
  woensdag 25 november 2020 @ 22:45:27 #87
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_196415189
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 21:59 schreef Bloemkool het volgende:
De doodstraf mag gerust terug op het menu voor dit soort volk
Nou dat vind ik wel erg barbaars...
  woensdag 25 november 2020 @ 22:52:13 #88
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_196415323
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 22:26 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

En waarom zou dat, na bewust de tweede keer over het slachtoffer te zijn gereden, niet gewoon moord kunnen zijn?
Omdat je dan al in een bepaalde (waarschijnlijk behoorlijk gekrenkte) gemoedstoestand zit.

Moord is met kalm beraad en rustig overleg. Op het moment dat je acuut zo agressief wordt omdat iemand je iets toegeroepen heeft, dan vervalt dat kalm beraad (en dus moord) al snel. Immers, zonder dat toeroepen was het niet gebeurd (voor de duidelijkheid: dit is geen victimblame).

Ondanks dat er opzet in het gedrag van de verdachte zit door het achteruit rijden, is het wel in een opwelling gedaan. Van een vooropgezet doordacht plan is dus geen sprake.

Denk dat het juridisch dus lastig is daar moord van te maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Pvt.Webster op 25-11-2020 22:59:13 ]
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_196415635
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 22:26 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

En waarom zou dat, na bewust de tweede keer over het slachtoffer te zijn gereden, niet gewoon moord kunnen zijn?
Juridisch gezien is moord iets heel anders
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_196415797
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 22:52 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Omdat je dan al in een bepaalde (waarschijnlijk behoorlijk gekrenkte) gemoedstoestand zit.

Moord is met kalm beraad en rustig overleg. Op het moment dat je acuut zo agressief wordt omdat iemand je iets toegeroepen heeft, dan vervalt dat kalm beraad (en dus moord) al snel. Immers, zonder dat toeroepen was het niet gebeurd (voor de duidelijkheid: dit is geen victimblame).

Ondanks dat er opzet in het gedrag van de verdachte zit door het achteruit rijden, is het wel in een opwelling gedaan. Van een vooropgezet doordacht plan is dus geen sprake.

Denk dat het juridisch dus lastig is daar moord van te maken.
Tsja, ik hoop dat de tweede keer over het slachtoffer heenrijden tot een enorm hoge straf leidt, maar ik ben er bang voor...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_196415857
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 22:37 schreef maily het volgende:

[..]

Dat waren echt aso's ja :r
Nog eens even gegoogled; die Walter van Wijngaarden weigerde in februari van dit jaar zelfs op te komen dagen voor zijn (veel te lage/korte) gevangenisstraf... :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_196416271
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 21:22 schreef Domnivoor het volgende:
Hier in Utrecht vielen een dode en een zwaargewonde bij een straatrace. De snelheidsduivel kreeg vier jaar cel. Hij kwam na 3 jaar vrij en heeft daarna weer een ernstig ongeluk veroorzaakt.
- bron
En zo gaat het bij 99% van dit soort gevallen. Je kunt deze gasten niet veranderen. Dat is als een geit proberen zindelijk te maken, onmogelijk.
  donderdag 26 november 2020 @ 00:39:49 #93
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_196416586
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 11:36 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Ik vind van wel. Ik vind dat Nederlanders veel te verwend zijn en altijd hun zin krijgen.
Dan krijg je dit soort toestanden. Dit is een kinderlijke reactie van die doodrijder.
We hebben alles wat ons hartje begeert.

Iemand opzettelijk doodrijden vanwege een verkeersruzie, waarbij je het karwei goed afmaakt door hem nog even in zijn achteruit te zetten, is een "kinderlijke reactie" als gevolg van "Nederlanders die te verwend zijn en altijd hun zin krijgen." :') Je bent gewoonweg niet meer serieus te nemen als je dit zo beschouwt.
  donderdag 26 november 2020 @ 00:51:40 #94
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_196416651
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 00:39 schreef Repentless het volgende:

[..]

Iemand opzettelijk doodrijden vanwege een verkeersruzie, waarbij je het karwei goed afmaakt door hem nog even in zijn achteruit te zetten, is een "kinderlijke reactie" als gevolg van "Nederlanders die te verwend zijn en altijd hun zin krijgen." :') Je bent gewoonweg niet meer serieus te nemen als je dit zo beschouwt.
Ik denk dat Scheepskok bedoelt dat hier een onvrede heerst die zich uit in (enorme) agressie. En daar ben ik het mee eens.
  donderdag 26 november 2020 @ 01:00:12 #95
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_196416682
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 23:24 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Tsja, ik hoop dat de tweede keer over het slachtoffer heenrijden tot een enorm hoge straf leidt, maar ik ben er bang voor...
Dat werkt wel strafverzwarend ja :Y. Maximimumstraf voor doodslag is best hoog. Nu nog 15 jaar dacht ik (kan in de toekomst 25 worden).

Denk alleen dat deze persoon (licht)verminderd toerekeningsvatbaar (persoonlijkheidsproblematiek) is want het is wel een heel heftige reactie. Maarja dat wordt dan nog onderzocht.

Bij volledig toerekeningsvatbaarheid kan het zo een jaar of 12-15 worden. Dat is op zich wel fors natuurlijk, maar nabestaanden hebben levenslang.

In het geval van (lichte) psychische problematiek is het doorgaans een jaar of 7 tot 9 met TBS. Die TBS kan wel tijd in gaan zitten.

Maargoed, er is nu weinig bekend over de zaak en de verdachte dus het is en blijft speculeren tot aan de inhoudelijke zitting.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_196416710
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 22:33 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dat waren die met hun Porsches racende kak-vader en zoon, toch? Vader oud eigenaar van McGregor en de zoon was piloot volgens mij.
Ja Porsche tegen mini xxl, met een hoop drank achter de kiezen uit dat stink cafeetje uit Laren.
pi_196416726
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 00:51 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik denk dat Scheepskok bedoelt dat hier een onvrede heerst die zich uit in (enorme) agressie. En daar ben ik het mee eens.
Die kok vindt dat we ons hier gelukkig moeten prijzen en vooral niet moeten zeuren.

Logisch das de eilanden mentaliteit, maar het verschil is dat Aruba en de andere eilanden het al snel prima vinden en het grote plaatje niet zien.

Maar je moet wel vooruit kunnen blijven denken, en dit soort shit moeten we hier niet willen accepteren. Prima dat ze er elders anders over denken, maar dit soort misdrijven dienen hier zeer hard bestraft te gaan worden.
  donderdag 26 november 2020 @ 01:17:33 #98
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_196416733
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 01:14 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Die kok vindt dat we ons hier gelukkig moeten prijzen en vooral niet moeten zeuren.

Logisch das de eilanden mentaliteit, maar het verschil is dat Aruba en de andere eilanden het al snel prima vinden en het grote plaatje niet zien.

Maar je moet wel vooruit kunnen blijven denken, en dit soort shit moeten we hier niet willen accepteren. Prima dat ze er elders anders over denken, maar dit soort misdrijven dienen hier zeer hard bestraft te gaan worden.
Ik denk niet dat hij bedoelt dat er minder zwaar gestraft zou moeten worden, geenszins!
pi_196416741
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 22:45 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Nou dat vind ik wel erg barbaars...
Ik merk aan mezelf dat ik steeds barbaarser wordt, kwestie van geven en nemen ofzo.

Is toch niet normaal dit...

Schiet er maar een kogel in en laten we zorgen voor onze ouderen.

Ik vind dat ophokken van al die gekken zonde van ons belastinggeld. Te redden zijn die idioten, of ze nu Jos B, Karel G of Mohammed El J heten toch niet.

De partij die het hardst gaat straffen krijgt mijn stem, de rest regelen wij Nederlanders wel onderling.
pi_196416743
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 01:17 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik denk niet dat hij bedoelt dat er minder zwaar gestraft zou moeten worden, geenszins!
Hmmmm, hij/zij/het dacht er ff anders over vanmorgen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')