abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 25 november 2020 @ 09:29:11 #101
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_196402687
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 07:46 schreef Molo het volgende:

[..]

Alleen groep vijf gaat nog volledig naar school

Ouders krijgen wel een cadeaubon voor de Action ter waarde van 5% bruto maandsalaris ter compensatie
Das een flinke tegoedbon dan :o
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_196402718
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 09:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Heb ik pas geleden ook gehad. Staan ze eerst op anderhalve meter. Vervolgens wordt je compleet omarmd om die borst onder die plaat te krijgen. 4x zelfs.
En dan gaan ze weer op anderhalve meter staan....voor de veiligheid.

Gelukkig gaat dat bevolkingsonderzoek wel weer door, heeft ook een tijd stilgelegen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 25 november 2020 @ 09:34:07 #103
3542 Gia
User under construction
pi_196402755
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 09:31 schreef _serial_ het volgende:

Gelukkig gaat dat bevolkingsonderzoek wel weer door, heeft ook een tijd stilgelegen.
Bij mij was het niet bevolkingsonderzoek, maar jaarlijkse controle in 't ziekenhuis.
pi_196402987
Werkgever moest in quarantaine, had melding via de app. Maar computer stond nog op kantoor, laat hij iemand dat ding ophalen die bij hem woont. Tja.
pi_196403024
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 09:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Heb ik pas geleden ook gehad. Staan ze eerst op anderhalve meter. Vervolgens wordt je compleet omarmd om die borst onder die plaat te krijgen. 4x zelfs.
En dan gaan ze weer op anderhalve meter staan....voor de veiligheid.

Was wel grappig.

Dus ze houden de 1,5 meter in acht wanneer dat kan. Dat vind ik erg fijn.
Dat ze zich ook in de situatie willen begeven waarin ze de hele dag zich begeven ruim binnen die 1,5 meter om vrouwen te screenen, is zeer te waarderen :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 25 november 2020 @ 09:55:38 #106
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196403033
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 09:51 schreef Scrummie het volgende:
Werkgever moest in quarantaine, had melding via de app. Maar computer stond nog op kantoor, laat hij iemand dat ding ophalen die bij hem woont. Tja.
Lekker man.
pi_196403061
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 09:51 schreef Scrummie het volgende:
Werkgever moest in quarantaine, had melding via de app. Maar computer stond nog op kantoor, laat hij iemand dat ding ophalen die bij hem woont. Tja.
Lijkt me niet zo heel gek. Dan moet én hij het al hebben (kleine kans) én hij het asymptomatisch hebben overgedragen aan die huisgenoot (zeer kleine kans). Als je die twee kansen vermenigvuldigt heb je een minieme kans.
pi_196403081
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 09:11 schreef Gia het volgende:

Verder zou het mooi zijn als op scholen de loopbewegingen beperkt zouden worden. Voor natuurkunde, biologie, scheikunde, gym en handvaardigheid moet je wel naar het desbetreffende lokaal, maar de rest zou in één lokaal kunnen. Verplaatsen alleen de leraren zich.
Het lijkt me verstandig om bij de maatregelen ook rekening te houden met wat leefbaar is en niet. Het lijkt mij bijvoorbeeld ongelooflijk rot om de hele dag op de tocht te zitten met m'n winterjas aan, laat staan om vrijwel de hele dag in één ruimte te zitten zonder bewegingsruimte. Dat is toch niet te doen, vooral niet voor pubers?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196403085
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 09:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Lijkt me niet zo heel gek. Dan moet én hij het al hebben (kleine kans) én hij het asymptomatisch hebben overgedragen aan die huisgenoot (zeer kleine kans). Als je die twee kansen vermenigvuldigt heb je een minieme kans.
Dat maakt niets uit. Ook al is het een minimale kans, er is een kans, en dat je daar mee je werknemers mee in gevaar brengt en daarmee hun families en dergelijke is bizar.

Vraag gewoon 1 van ons dat ding te brengen, voor de deur te zetten en weer weg te gaan. Geen enkel risico op die manier.
pi_196403113
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 09:59 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dat maakt niets uit. Ook al is het een minimale kans, er is een kans, en dat je daar mee je werknemers mee in gevaar brengt en daarmee hun families en dergelijke is bizar.

Vraag gewoon 1 van ons dat ding te brengen, voor de deur te zetten en weer weg te gaan. Geen enkel risico op die manier.
Jullie gaan naar kantoor? Vrij risicovol, komen na thuissituatie meeste besmettingen.
pi_196403142
quote:
7s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Jullie gaan naar kantoor? Vrij risicovol, komen na thuissituatie meeste besmettingen.
Klopt, ook dat is niet vrijwillig door dezelfde werkgever.
pi_196403149
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 09:59 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dat maakt niets uit. Ook al is het een minimale kans, er is een kans, en dat je daar mee je werknemers mee in gevaar brengt en daarmee hun families en dergelijke is bizar.

Vraag gewoon 1 van ons dat ding te brengen, voor de deur te zetten en weer weg te gaan. Geen enkel risico op die manier.
Het maakt wel uit, want je werkgever houdt zich toch aan de regels?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 25 november 2020 @ 10:06:55 #113
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196403184
Je zou toch wel verwachten dat na al die maanden werkgevers toch nu wel om zijn dat thuiswerken heeeeeeeeeeel vaak gewoon echt wel prima werkt indien kantoor/overlegbaan
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196403192
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het maakt wel uit, want je werkgever houdt zich toch aan de regels?
Ja, strikt genomen wel. Ik ben het alleen niet eens met die regels als er een vrij simpele oplossing is.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2020 10:07:47 ]
  woensdag 25 november 2020 @ 10:08:24 #115
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196403203
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:06 schreef Molo het volgende:
Je zou toch wel verwachten dat na al die maanden werkgevers toch nu wel om zijn dat thuiswerken heeeeeeeeeeel vaak gewoon echt wel prima werkt indien kantoor/overlegbaan
Eerder andersom. Het is juist zo dat het voor een korte tijd wel kan, maar dat je niet iedereen de hele tijd thuis kan laten werken en dat de thuiswerkperiode nu zo lang is geworden dat het niet meer werkbaar is om er 100% van de tijd aan te voldoen.
pi_196403222
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:07 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ja, strikt genomen wel. Ik ben het alleen niet eens met die regels.
Ik snap je zorgen wel, maar je kunt besmettingsgevaar niet 100% uitsluiten. De maatregelen zijn gericht op wat het meest effectief is.

Ik laat mijn kinderen dagelijks naar school gaan en dat zit mij ook niet lekker. Het voelt wel eens tegenstijdig om me nog keuriger te gedragen dan de regels voorschrijven en me intussen op deze manier aan een besmettingsrisico bloot te stellen. Ik heb het idee allang opgegeven dat ik mezelf volledig tegen een besmettingsrisico kan beschermen. :{

Heb jij het idee dat je prima thuis zou kunnen werken?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 25 november 2020 @ 10:10:47 #117
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196403235
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:08 schreef VoMy het volgende:

[..]

Eerder andersom. Het is juist zo dat het voor een korte tijd wel kan, maar dat je niet iedereen de hele tijd thuis kan laten werken en dat de thuiswerkperiode nu zo lang is geworden dat het niet meer werkbaar is om er 100% van de tijd aan te voldoen.
Waarom niet?

En ik zeg ook niet dat het altijd kan, maar heel vaak wel is mijn idee. Rekening houdend met leefomstandigheden, werkomstandigheden, processen van werken en verbinding houden met elkaar
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196403249
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 23:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het gaat nu weer door, maar de bevolkingsonderzoeken hebben wel een tijd stilgelegen, meen ik. Ik ben erg blij dat se weer doorgaan, want het is erg belangrijk.
Valt mee. Tante van mijn vriendin staat in de bus. In maart dicht geweest maar vrij snel moesten die weer aan het werk. Aanvankelijk zonder maatregelen. Uiteindelijk hield personeel de poot daar stijf en zijn er de nodige maatregelen genomen alvorens op te starten maar daar is nog wel e.e.a. aan vooraf gegaan dus.
  woensdag 25 november 2020 @ 10:11:57 #119
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196403250
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik snap je zorgen wel, maar je kunt besmettingsgevaar niet 100% uitsluiten. De maatregelen zijn gericht op wat het meest effectief is.

Ik laat mijn kinderen dagelijks naar school gaan en dat zit mij ook niet lekker. Het voelt wel eens tegenstijdig om me nog keuriger te gedragen dan de regels voorschrijven en me intussen op deze manier aan een besmettingsrisico bloot te stellen. Ik heb het idee allang opgegeven dat ik mezelf volledig tegen een besmettingsrisico kan beschermen. :{

Heb jij het idee dat je prima thuis zou kunnen werken?
Gaat in mijn beleving ook om een afgewogen balans tussen risico's vermijden waar mogelijk, en leefbaarheid

En dan nog, zeker geen zekerheid dat je het niet krijgt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196403255
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:10 schreef Molo het volgende:

[..]

Waarom niet?

En ik zeg ook niet dat het altijd kan, maar heel vaak wel is mijn idee. Rekening houdend met leefomstandigheden, werkomstandigheden, processen van werken en verbinding houden met elkaar
Hoe kom je er dan bij dat werkgevers nog niet overtuigd zijn dat thuiswerken prima kan? Ik wil best geloven dat er uitzonderingen zijn, maar mijn indruk is dat werkgevers wel degelijk overtuigd zijn en dat de meeste mensen die nog op locatie werken dat om een zwaarwegende bedrijfsmatige reden doen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196403283
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:11 schreef Molo het volgende:

[..]

Gaat in mijn beleving ook om een afgewogen balans tussen risico's vermijden waar mogelijk, en leefbaarheid

En dan nog, zeker geen zekerheid dat je het niet krijgt
Leefbaarheid is natuurlijk belangrijk. De partner van de werkgever zal ongetwijfeld ook gewoon de boodschappen halen bijvoorbeeld. Maar ik kan me wel voorstellen dat @Scrummie zich afvraagt of een computer ophalen nu zo nodig is, zeker als er een alternatief voorhanden is.

Toen ikzelf in afwachting was van testuitslagen, heb ik mijn (niet-nauwe) contacten ingelicht en daarmee in staat gesteld om hun gedrag aan te passen. Volgens de regels is het allemaal niet nodig, maar ik vind dat wel een kwestie van fatsoen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 25 november 2020 @ 10:14:37 #122
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196403294
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hoe kom je er dan bij dat werkgevers nog niet overtuigd zijn dat thuiswerken prima kan? Ik wil best geloven dat er uitzonderingen zijn, maar mijn indruk is dat werkgevers wel degelijk overtuigd zijn en dat de meeste mensen die nog op locatie werken dat om een zwaarwegende bedrijfsmatige reden doen.
Ik hoor best veel vrienden, kennissen en familieleden om me heen die geacht worden (weer) naar werk te komen terwijl dat volgens hemzelf nou niet echt nodig is voor het werk

Is uiteraard geen representatieve meting oid, maar valt me wel op
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 25 november 2020 @ 10:15:15 #123
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196403301
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Leefbaarheid is natuurlijk belangrijk. De partner van de werkgever zal ongetwijfeld ook gewoon de boodschappen halen bijvoorbeeld. Maar ik kan me wel voorstellen dat @:Scrummie zich afvraagt of een computer ophalen nu zo nodig is, zeker als er een alternatief voorhanden is.

Toen ikzelf in afwachting was van testuitslagen, heb ik mijn (niet-nauwe) contacten ingelicht en daarmee in staat gesteld om hun gedrag aan te passen. Volgens de regels is het allemaal niet nodig, maar ik vind dat wel een kwestie van fatsoen.
Zekers, mee eens
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196403309
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:14 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik hoor best veel vrienden, kennissen en familieleden om me heen die geacht worden (weer) naar werk te komen terwijl dat volgens hemzelf nou niet echt nodig is voor het werk

Is uiteraard geen representatieve meting oid, maar valt me wel op
Oh, dat vind ik best opvallend. Mijn indruk is ook alleen maar op anekdotisch bewijs gebaseerd natuurlijk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 25 november 2020 @ 10:16:27 #125
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196403314
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:10 schreef Molo het volgende:

[..]

Waarom niet?

En ik zeg ook niet dat het altijd kan, maar heel vaak wel is mijn idee. Rekening houdend met leefomstandigheden, werkomstandigheden, processen van werken en verbinding houden met elkaar
Je kunt bijna niet als team 8 maanden lang enkel van huis uit werken. Dat werkt niet met nieuwe mensen die erbij komen, dat werkt niet met de mensen die er al zitten. Het is voor veel beroepen/kantoorbanen een te lange periode, daarom zie je ook dat mensen meer een mix aan het opzoeken zijn van gedeeltelijk thuiswerken en deels op locatie.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 november 2020 @ 10:17:11 #126
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196403324
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:06 schreef Molo het volgende:
Je zou toch wel verwachten dat na al die maanden werkgevers toch nu wel om zijn dat thuiswerken heeeeeeeeeeel vaak gewoon echt wel prima werkt indien kantoor/overlegbaan
Diegenen die nog niet om zijn ga je ook niet zo ver krijgen ben ik bang. Die zitten gewoon vastgeroest.
pi_196403325
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:11 schreef alpeko het volgende:

[..]

Valt mee. Tante van mijn vriendin staat in de bus. In maart dicht geweest maar vrij snel moesten die weer aan het werk. Aanvankelijk zonder maatregelen. Uiteindelijk hield personeel de poot daar stijf en zijn er de nodige maatregelen genomen alvorens op te starten maar daar is nog wel e.e.a. aan vooraf gegaan dus.
Ze zijn half maart gestopt en rond 10 juni weer opgestart. Dat is toch een kleine drie maanden, best een hele tijd.

Dat ze zonder maatregelen weer moesten opstarten, vind ik heel vreemd. Als je ziet hoe dicht deze medewerkers bij de clienten moeten komen, bijna wang-tegen-wang, lijkt een mondkapje me echt wel wat toevoegen. Gelukkig is dat dus uiteindelijk wel geregeld.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 25 november 2020 @ 10:18:33 #128
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196403334
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:16 schreef VoMy het volgende:

[..]

Je kunt bijna niet als team 8 maanden lang enkel van huis uit werken. Dat werkt niet met nieuwe mensen die erbij komen, dat werkt niet met de mensen die er al zitten. Het is voor veel beroepen/kantoorbanen een te lange periode, daarom zie je ook dat mensen meer een mix aan het opzoeken zijn van gedeeltelijk thuiswerken en deels op locatie.
Kan zeker wel

Het vraagt veel en het is anders en vereist inschikken op sommige vlakken. Maar biedt ook mogelijkheden.

Een mix zou ik zeker ook prefereren, qua leefbaarheid en ook gewoon sociale structuren zijn makkelijker op te bouwen en te onderhouden, maar dat het niet kan ben ik niet met je eens
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 25 november 2020 @ 10:19:51 #129
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196403348
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:18 schreef Molo het volgende:

[..]

Kan zeker wel

Het vraagt veel en het is anders en vereist inschikken op sommige vlakken. Maar biedt ook mogelijkheden.

Een mix zou ik zeker ook prefereren, qua leefbaarheid en ook gewoon sociale structuren zijn makkelijker op te bouwen en te onderhouden, maar dat het niet kan ben ik niet met je eens
Alles kan maar in de praktijk blijkt gewoon dat heel veel mensen er na bijna 9 maanden klaar mee zijn.

Dus zie je inderdaad op veel plekken een mix tussen thuis werken en op locatie werken.
pi_196403353
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ze zijn half maart gestopt en rond 10 juni weer opgestart. Dat is toch een kleine drie maanden, best een hele tijd.
In mijn beleving was dat veel korter. Kan het ook per regio nog verschillen wellicht?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 november 2020 @ 10:20:46 #131
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196403359
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:18 schreef Molo het volgende:

[..]

Kan zeker wel

Het vraagt veel en het is anders en vereist inschikken op sommige vlakken. Maar biedt ook mogelijkheden.

Een mix zou ik zeker ook prefereren, qua leefbaarheid en ook gewoon sociale structuren zijn makkelijker op te bouwen en te onderhouden, maar dat het niet kan ben ik niet met je eens
Mensen verwarren "het kan niet" met "het is niet ideaal".

In de meeste gevallen kan het gewoon, maar is het niet ideaal. Dat slaat dan vaak snel om naar "het is niet mogelijk".

Wij leven op dit moment dan ook niet in een ideale situatie. Sluiten van horeca is ook niet ideaal, minder sociale contacten ook niet etc. etc.
  woensdag 25 november 2020 @ 10:21:59 #132
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196403376
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:19 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Alles kan maar in de praktijk blijkt gewoon dat heel veel mensen er na bijna 9 maanden klaar mee zijn.

Dus zie je inderdaad op veel plekken een mix tussen thuis werken en op locatie werken.
Ja ok, maar dat is natuurlijk wat anders

Ik kan ook niet wachten om mijn collega's weer te zien, maar mijn werk gaat op dit moment prima door

Ook iemand digitaal aan het inwerken. Niemand van het team heeft haar gezien in het echt, alleen HR één keertje om contract te tekenen. Bizar en bijzonder, maar zeker mogelijk
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 25 november 2020 @ 10:22:19 #133
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196403382
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:20 schreef alpeko het volgende:

[..]

In mijn beleving was dat veel korter. Kan het ook per regio nog verschillen wellicht?
Is per regio ja
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 25 november 2020 @ 10:22:46 #134
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196403385
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:20 schreef Kyran het volgende:

[..]

Mensen verwarren "het kan niet" met "het is niet ideaal".

In de meeste gevallen kan het gewoon, maar is het niet ideaal. Dat slaat dan vaak snel om naar "het is niet mogelijk".

Wij leven op dit moment dan ook niet in een ideale situatie. Sluiten van horeca is ook niet ideaal, minder sociale contacten ook niet etc. etc.
Yep!

Goeie trouwens, even kijken bij welk restaurant ik vanavond ga afhalen :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 25 november 2020 @ 10:23:08 #135
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196403391
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:18 schreef Molo het volgende:

[..]

Kan zeker wel

Nee, hoezo kan het zeker wel? Het is niet werkbaar in heel veel gevallen om 8 maanden lang als kantoor van huis uit te opereren.

quote:
Het vraagt veel en het is anders en vereist inschikken op sommige vlakken. Maar biedt ook mogelijkheden.
Dat stadium van het ontdekken van voordelen zijn we allang voorbij. Het is zeker zo dat thuiswerken kan, en het is ook zo dat het voor korte tijd zo kan zijn dat er alleen maar van huis uit gewerkt wordt. Maar dat houdt een keer op. Dan moet je gaan kijken naar een mix tussen thuiswerken en op kantoor, zoals nu dus ook meer gedaan wordt.

quote:
Een mix zou ik zeker ook prefereren, qua leefbaarheid en ook gewoon sociale structuren zijn makkelijker op te bouwen en te onderhouden, maar dat het niet kan ben ik niet met je eens
Er is een verschil tussen 'het kan nu' en 'het kan 8 maanden lang'. Ja, voor elke afzonderlijke dag kun je zeggen: 'goh, we kunnen best allemaal thuiswerken'. Over 8 maanden gezien: Nee, dan kan het niet.
pi_196403395
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:16 schreef VoMy het volgende:

[..]

Je kunt bijna niet als team 8 maanden lang enkel van huis uit werken. Dat werkt niet met nieuwe mensen die erbij komen, dat werkt niet met de mensen die er al zitten. Het is voor veel beroepen/kantoorbanen een te lange periode, daarom zie je ook dat mensen meer een mix aan het opzoeken zijn van gedeeltelijk thuiswerken en deels op locatie.
Wij doen het al wel sinds het begin van de crisis, ook met nieuwe mensen erbij. Mijn vriend ook. Ik kan niet goed inschatten in hoeverre dat binnen andere vakgebieden mogelijk is. Mijn indruk is dat werkgevers erg welwillend zijn geweest (op basis van de mobiliteitsgegevens) en dat het niveau niet terug kan naar dat van maart omdat veel bedrijfsprocessen toen min of meer stil waren gelegd of sterk terug waren geschroefd.

Weet iemand of er een recente enquęte hierover is geweest?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 25 november 2020 @ 10:23:52 #137
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196403400
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:23 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nee, hoezo kan het zeker wel? Het is niet werkbaar in heel veel gevallen om 8 maanden lang als kantoor van huis uit te opereren.
[..]

Dat stadium van het ontdekken van voordelen zijn we allang voorbij. Het is zeker zo dat thuiswerken kan, en het is ook zo dat het voor korte tijd zo kan zijn dat er alleen maar van huis uit gewerkt wordt. Maar dat houdt een keer op. Dan moet je gaan kijken naar een mix tussen thuiswerken en op kantoor, zoals nu dus ook meer gedaan wordt.
[..]

Er is een verschil tussen 'het kan nu' en 'het kan 8 maanden lang'. Ja, voor elke afzonderlijke dag kun je zeggen: 'goh, we kunnen best allemaal thuiswerken'. Over 8 maanden gezien: Nee, dan kan het niet.
Compleet mee oneens. Zie verder de post van @Kyran :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196403401
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:20 schreef alpeko het volgende:

[..]

In mijn beleving was dat veel korter. Kan het ook per regio nog verschillen wellicht?
Wat ik tegenkom in de berichtgeving is dat er wel regionale verschillen zijn, maar dat dat vooral betekende dat sommige regio's later dan 10 juni weer opstartten. Die drie maanden lijkt wel het minimale te zijn geweest, in ieder geval voor borstkanker.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 25 november 2020 @ 10:24:36 #139
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196403411
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]


Weet iemand of er een recente enquęte hierover is geweest?
Geen idee maar is wel buitengewoon interessant ja
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 25 november 2020 @ 10:24:48 #140
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196403413
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:23 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nee, hoezo kan het zeker wel? Het is niet werkbaar in heel veel gevallen om 8 maanden lang als kantoor van huis uit te opereren.
[..]

Dat stadium van het ontdekken van voordelen zijn we allang voorbij. Het is zeker zo dat thuiswerken kan, en het is ook zo dat het voor korte tijd zo kan zijn dat er alleen maar van huis uit gewerkt wordt. Maar dat houdt een keer op. Dan moet je gaan kijken naar een mix tussen thuiswerken en op kantoor, zoals nu dus ook meer gedaan wordt.
[..]

Er is een verschil tussen 'het kan nu' en 'het kan 8 maanden lang'. Ja, voor elke afzonderlijke dag kun je zeggen: 'goh, we kunnen best allemaal thuiswerken'. Over 8 maanden gezien: Nee, dan kan het niet.
Het is inderdaad - zoals alles rondom corona - niet zo zwart-wit.
  woensdag 25 november 2020 @ 10:25:19 #141
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196403417
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat ik tegenkom in de berichtgeving is dat er wel regionale verschillen zijn, maar dat dat vooral betekende dat sommige regio's later dan 10 juni weer opstartten. Die drie maanden lijkt wel het minimale te zijn geweest, in ieder geval voor borstkanker.
Kan me ook voorstellen dat destijds in Friesland amper iets is stilgelegd, en Noord Brabant bijvoorbeeld flink
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196403433
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:25 schreef Molo het volgende:

[..]

Kan me ook voorstellen dat destijds in Friesland amper iets is stilgelegd, en Noord Brabant bijvoorbeeld flink
Het grappige is dat ik juist berichten vind over Friesland waar het pas in juli weer werd opgestart. Je zou het inderdaad anders verwachten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196403460
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:23 schreef VoMy het volgende:

Dat stadium van het ontdekken van voordelen zijn we allang voorbij. Het is zeker zo dat thuiswerken kan, en het is ook zo dat het voor korte tijd zo kan zijn dat er alleen maar van huis uit gewerkt wordt. Maar dat houdt een keer op. Dan moet je gaan kijken naar een mix tussen thuiswerken en op kantoor, zoals nu dus ook meer gedaan wordt.
Nou ja, het advies is wel: werk thuis tenzij het niet anders kan. De drempel om op locatie te werken is hoog en er wordt duidelijk ook van werkgevers om flexibiliteit gevraagd. Als de horeca volledig op slot gaat zou het waanzinnig zijn om te denken dat je overige bedrijfsprocessen als vanouds door kunt laten gaan. Van iedereen worden opofferingen gevraagd.

quote:
Er is een verschil tussen 'het kan nu' en 'het kan 8 maanden lang'. Ja, voor elke afzonderlijke dag kun je zeggen: 'goh, we kunnen best allemaal thuiswerken'. Over 8 maanden gezien: Nee, dan kan het niet.
Maar in de zomerperiode zijn veel mensen wel weer (een deel van de tijd) op locatie gaan werken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 25 november 2020 @ 10:30:54 #144
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196403463
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het grappige is dat ik juist berichten vind over Friesland waar het pas in juli weer werd opgestart. Je zou het inderdaad anders verwachten.
Ja idd :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196403642
Zullen we weer mooie cijfers hebben vandaag :7 ?
  woensdag 25 november 2020 @ 10:51:06 #146
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196403721
quote:
2s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:45 schreef Benny het volgende:
Zullen we weer mooie cijfers hebben vandaag :7 ?
2880 ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator woensdag 25 november 2020 @ 10:54:38 #147
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196403781
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou ja, het advies is wel: werk thuis tenzij het niet anders kan. De drempel om op locatie te werken is hoog en er wordt duidelijk ook van werkgevers om flexibiliteit gevraagd. Als de horeca volledig op slot gaat zou het waanzinnig zijn om te denken dat je overige bedrijfsprocessen als vanouds door kunt laten gaan. Van iedereen worden opofferingen gevraagd.
[..]

Maar in de zomerperiode zijn veel mensen wel weer (een deel van de tijd) op locatie gaan werken.
De vraag is wel, wat kan er daadwerkelijk en wat houdt "niet anders kan" in. Mijn vrouw werkt normaal gesproken thuis, maar nieuwe leads bij haar op kantoor zijn daarmee zo'n beetje volledig opgedroogd, wat tot gevolg heeft dat het bedrijf het erg moeilijk heeft.

Ik werk sinds maart thuis en heb sinds die tijd het kantoor niet meer van binnen gezien, en ik begin af en toe wel te merken dat je tegen de grenzen van wat kan aan begint te lopen. Sessies waarin je interactief met anderen samen moet werken om oplossingen voor een probleem te bedenken gaan niet al te best digitaal. Mensen zijn sneller afgeleid, hebben moeite hun mening te uiten tijdens een brainstormsessie en ga zo maar door.

Er zijn bij bedrijven veel kosten die verborgen zijn momenteel en er pas de komende jaren uit gaan komen, door projecten die mislukken/veel langer duren dan normaal etc.

Tuurlijk is dat van een andere orde dan het volledig sluiten van een sector, maar ondertussen zijn we wat mij betreft wel op een punt dat het meer is dan 'niet ideaal'.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196403785
Ik zou de scholen lekker open laten en op volle toeren blijven laten draaien. Dat scheelt weer vaccins die we niet hoeven toe te dienen bij jonge kinderen en tieners.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 25 november 2020 @ 10:55:25 #149
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196403789
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh, dat vind ik best opvallend. Mijn indruk is ook alleen maar op anekdotisch bewijs gebaseerd natuurlijk.
de meting van Google geeft alweer aan dat we terug zijn op het niveau van voor de eerste maatregelen in oktober, het thuiswerken had even een goede opleving maar was in een week weer terug op het oude niveau. Stond in de NOS liveblog
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  woensdag 25 november 2020 @ 10:55:28 #150
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196403790
https://ourworldindata.or(...)true&time=2020-09-24..latest&country=GBR~DEU~ITA~NLD~BEL~POL~FRA~ESP~CZE~HUN~DNK~AUT~PRT~CHE~ROU~SVK~LUX~FIN~EuropeanUnion®ion=World&deathsMetric=true&interval=smoothed&perCapita=true&smoothing=7&pickerMetric=total_cases&pickerSort=desc



Het aantal dagelijkse coronadoden (en dus waarschijnlijk ook het aantal gevallen) in de EU lijkt iets af te vlakken. Mag ook wel, nu de meeste landen lockdownvarianten hebben ingevoerd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')