Stuur dat dan gelijk door naar de horeca, ipv naar de huishoudensquote:Op woensdag 25 november 2020 07:29 schreef Scrummie het volgende:
en elk huishouden krijgt 1000 euro om de economie te boosten.
Echt nietquote:Op woensdag 25 november 2020 08:16 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Stuur dat dan gelijk door naar de horeca, ipv naar de huishoudens
Dat gaat hier ook gebeuren. Het reizen is hier minder, maar ik heb niet het idee dat met de feestdagen iedereen thuis blijft als ik om me heen de plannen hoor.quote:
Thuis blijven gaat wel ver maar ik denk dat de gemiddelde groepsgrootte wel veel kleiner gaat zijn dan normaal.quote:Op woensdag 25 november 2020 08:42 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dat gaat hier ook gebeuren. Het reizen is hier minder, maar ik heb niet het idee dat met de feestdagen iedereen thuis blijft als ik om me heen de plannen hoor.
Dat zou kunnen. Maar de regels zoals ze er nu zijn gaan naar mijn idee ruim overtreden worden. Ook door mezelf overigens...quote:Op woensdag 25 november 2020 08:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Thuis blijven gaat wel ver maar ik denk dat de gemiddelde groepsgrootte wel veel kleiner gaat zijn dan normaal.
Heb ik pas geleden ook gehad. Staan ze eerst op anderhalve meter. Vervolgens wordt je compleet omarmd om die borst onder die plaat te krijgen. 4x zelfs.quote:Op dinsdag 24 november 2020 23:19 schreef miss_sly het volgende:
Ik had vandaag in het kader van bevolkingsonderzoek borstkanker een mammografie. Ik geloof dat buiten mijn man en mijn dochter de afgelopen maanden niemand zo dichtbij me is geweest. En zo is ze de hele dag bezig met een behoorlijk aantal vrouwen, iedere dag opnieuw. Afstand houden is onmogelijk. Dat is ook de zorg. Mondkapjes verplicht, en ik kan me er zeker iets bij voorstellen dat dat daar meerwaarde heeft.
quote:Op woensdag 25 november 2020 09:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Heb ik pas geleden ook gehad. Staan ze eerst op anderhalve meter. Vervolgens wordt je compleet omarmd om die borst onder die plaat te krijgen. 4x zelfs.
En dan gaan ze weer op anderhalve meter staan....voor de veiligheid.
Was wel grappig.
Effe over die scholen.
Hoe erg is het om die vanaf 15 jaar oud, derde klas, dicht te gooien. Daar hoeft geen ouder minder om te werken, toch! Kids kunnen online les volgen, eerste en tweede klassen kunnen opgesplitst worden, want lokalen genoeg.
Verder zou het mooi zijn als op scholen de loopbewegingen beperkt zouden worden. Voor natuurkunde, biologie, scheikunde, gym en handvaardigheid moet je wel naar het desbetreffende lokaal, maar de rest zou in n lokaal kunnen. Verplaatsen alleen de leraren zich.
Opzich toch niet verkeerd?quote:Op woensdag 25 november 2020 09:11 schreef Gia het volgende:
Heb ik pas geleden ook gehad. Staan ze eerst op anderhalve meter. Vervolgens wordt je compleet omarmd om die borst onder die plaat te krijgen. 4x zelfs.
Zo moeilijk is het allemaal niet, inderdaad.quote:Op woensdag 25 november 2020 09:24 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Opzich toch niet verkeerd?
Als je altijd besmet wordt wanneer iemand dichtbij komt te staan, dan is het onzinnig. Als je soms besmet wordt wanneer iemand dichtbij staat, maar nooit als hij verderop staat. Dan is het juist goed dat ze zoveel mogelijk afstand proberen te houden.
Minder kans op besmetting.
Das een flinke tegoedbon danquote:Op woensdag 25 november 2020 07:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Alleen groep vijf gaat nog volledig naar school
Ouders krijgen wel een cadeaubon voor de Action ter waarde van 5% bruto maandsalaris ter compensatie
Gelukkig gaat dat bevolkingsonderzoek wel weer door, heeft ook een tijd stilgelegen.quote:Op woensdag 25 november 2020 09:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Bij mij was het niet bevolkingsonderzoek, maar jaarlijkse controle in 't ziekenhuis.quote:Op woensdag 25 november 2020 09:31 schreef _serial_ het volgende:
Gelukkig gaat dat bevolkingsonderzoek wel weer door, heeft ook een tijd stilgelegen.
Dus ze houden de 1,5 meter in acht wanneer dat kan. Dat vind ik erg fijn.quote:Op woensdag 25 november 2020 09:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Was wel grappig.
Lekker man.quote:Op woensdag 25 november 2020 09:51 schreef Scrummie het volgende:
Werkgever moest in quarantaine, had melding via de app. Maar computer stond nog op kantoor, laat hij iemand dat ding ophalen die bij hem woont. Tja.
Lijkt me niet zo heel gek. Dan moet n hij het al hebben (kleine kans) n hij het asymptomatisch hebben overgedragen aan die huisgenoot (zeer kleine kans). Als je die twee kansen vermenigvuldigt heb je een minieme kans.quote:Op woensdag 25 november 2020 09:51 schreef Scrummie het volgende:
Werkgever moest in quarantaine, had melding via de app. Maar computer stond nog op kantoor, laat hij iemand dat ding ophalen die bij hem woont. Tja.
Het lijkt me verstandig om bij de maatregelen ook rekening te houden met wat leefbaar is en niet. Het lijkt mij bijvoorbeeld ongelooflijk rot om de hele dag op de tocht te zitten met m'n winterjas aan, laat staan om vrijwel de hele dag in n ruimte te zitten zonder bewegingsruimte. Dat is toch niet te doen, vooral niet voor pubers?quote:Op woensdag 25 november 2020 09:11 schreef Gia het volgende:
Verder zou het mooi zijn als op scholen de loopbewegingen beperkt zouden worden. Voor natuurkunde, biologie, scheikunde, gym en handvaardigheid moet je wel naar het desbetreffende lokaal, maar de rest zou in n lokaal kunnen. Verplaatsen alleen de leraren zich.
Dat maakt niets uit. Ook al is het een minimale kans, er is een kans, en dat je daar mee je werknemers mee in gevaar brengt en daarmee hun families en dergelijke is bizar.quote:Op woensdag 25 november 2020 09:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Lijkt me niet zo heel gek. Dan moet n hij het al hebben (kleine kans) n hij het asymptomatisch hebben overgedragen aan die huisgenoot (zeer kleine kans). Als je die twee kansen vermenigvuldigt heb je een minieme kans.
Jullie gaan naar kantoor? Vrij risicovol, komen na thuissituatie meeste besmettingen.quote:Op woensdag 25 november 2020 09:59 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat maakt niets uit. Ook al is het een minimale kans, er is een kans, en dat je daar mee je werknemers mee in gevaar brengt en daarmee hun families en dergelijke is bizar.
Vraag gewoon 1 van ons dat ding te brengen, voor de deur te zetten en weer weg te gaan. Geen enkel risico op die manier.
Klopt, ook dat is niet vrijwillig door dezelfde werkgever.quote:Op woensdag 25 november 2020 10:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Jullie gaan naar kantoor? Vrij risicovol, komen na thuissituatie meeste besmettingen.
Het maakt wel uit, want je werkgever houdt zich toch aan de regels?quote:Op woensdag 25 november 2020 09:59 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat maakt niets uit. Ook al is het een minimale kans, er is een kans, en dat je daar mee je werknemers mee in gevaar brengt en daarmee hun families en dergelijke is bizar.
Vraag gewoon 1 van ons dat ding te brengen, voor de deur te zetten en weer weg te gaan. Geen enkel risico op die manier.
Ja, strikt genomen wel. Ik ben het alleen niet eens met die regels als er een vrij simpele oplossing is.quote:Op woensdag 25 november 2020 10:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het maakt wel uit, want je werkgever houdt zich toch aan de regels?
Eerder andersom. Het is juist zo dat het voor een korte tijd wel kan, maar dat je niet iedereen de hele tijd thuis kan laten werken en dat de thuiswerkperiode nu zo lang is geworden dat het niet meer werkbaar is om er 100% van de tijd aan te voldoen.quote:Op woensdag 25 november 2020 10:06 schreef Molo het volgende:
Je zou toch wel verwachten dat na al die maanden werkgevers toch nu wel om zijn dat thuiswerken heeeeeeeeeeel vaak gewoon echt wel prima werkt indien kantoor/overlegbaan
Ik snap je zorgen wel, maar je kunt besmettingsgevaar niet 100% uitsluiten. De maatregelen zijn gericht op wat het meest effectief is.quote:Op woensdag 25 november 2020 10:07 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, strikt genomen wel. Ik ben het alleen niet eens met die regels.
Waarom niet?quote:Op woensdag 25 november 2020 10:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Eerder andersom. Het is juist zo dat het voor een korte tijd wel kan, maar dat je niet iedereen de hele tijd thuis kan laten werken en dat de thuiswerkperiode nu zo lang is geworden dat het niet meer werkbaar is om er 100% van de tijd aan te voldoen.
Valt mee. Tante van mijn vriendin staat in de bus. In maart dicht geweest maar vrij snel moesten die weer aan het werk. Aanvankelijk zonder maatregelen. Uiteindelijk hield personeel de poot daar stijf en zijn er de nodige maatregelen genomen alvorens op te starten maar daar is nog wel e.e.a. aan vooraf gegaan dus.quote:Op dinsdag 24 november 2020 23:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gaat nu weer door, maar de bevolkingsonderzoeken hebben wel een tijd stilgelegen, meen ik. Ik ben erg blij dat se weer doorgaan, want het is erg belangrijk.
Gaat in mijn beleving ook om een afgewogen balans tussen risico's vermijden waar mogelijk, en leefbaarheidquote:Op woensdag 25 november 2020 10:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik snap je zorgen wel, maar je kunt besmettingsgevaar niet 100% uitsluiten. De maatregelen zijn gericht op wat het meest effectief is.
Ik laat mijn kinderen dagelijks naar school gaan en dat zit mij ook niet lekker. Het voelt wel eens tegenstijdig om me nog keuriger te gedragen dan de regels voorschrijven en me intussen op deze manier aan een besmettingsrisico bloot te stellen. Ik heb het idee allang opgegeven dat ik mezelf volledig tegen een besmettingsrisico kan beschermen.![]()
Heb jij het idee dat je prima thuis zou kunnen werken?
Hoe kom je er dan bij dat werkgevers nog niet overtuigd zijn dat thuiswerken prima kan? Ik wil best geloven dat er uitzonderingen zijn, maar mijn indruk is dat werkgevers wel degelijk overtuigd zijn en dat de meeste mensen die nog op locatie werken dat om een zwaarwegende bedrijfsmatige reden doen.quote:Op woensdag 25 november 2020 10:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Waarom niet?
En ik zeg ook niet dat het altijd kan, maar heel vaak wel is mijn idee. Rekening houdend met leefomstandigheden, werkomstandigheden, processen van werken en verbinding houden met elkaar
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |