Bofkont.....zou willen dat ik kon thuis werkenquote:Op woensdag 25 november 2020 20:48 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Oké, want deze dagloner moet voorlopig nog thuiswerken.
Ik denk dat itt tot de influenzavirussen dat dit coronavirus beter bestand is tegen warm weer. Maar in de winterperiode spenderen mensen meer tijd met elkaar in afgesloten ruimtes, en over het algemeen is de weerstand iets minder, ik denk dat dat vooral de factoren zijn die nu meespelen.quote:Op woensdag 25 november 2020 19:39 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Van de andere kant......ondanks de ernst van dit virus gedraagt het zich wel als elk ander griepvirus. Het leefde op in de wintermaanden wat een ziektepiek in februari/maart opleverde, het zwakte af in de zomermaanden en het levert nu weer een ziektepiekje omdat de meeste weer naar school/werk zijn en het weer donkerder en kouder wordt.....we moeten dus hoe dan ook voorbereiden op een nieuwe ziektepiek in februari/maart al is het nog afwachten of het dan nog steeds ditzelfde virus is en of er dan al een groep mensen een vaccin gehad hebben......of denk ik dan te simpel?
We zullen het meemaken komende maandenquote:Op woensdag 25 november 2020 21:51 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik denk dat itt tot de influenzavirussen dat dit coronavirus beter bestand is tegen warm weer. Maar in de winterperiode spenderen mensen meer tijd met elkaar in afgesloten ruimtes, en over het algemeen is de weerstand iets minder, ik denk dat dat vooral de factoren zijn die nu meespelen.
Maar ik denk niet dat er een piek komt in februari/maart. Ten eerste omdat zelfs nu het wintertijd is en het weer slechter is en men meer tijd binnen doorbrengt er geen stijging in het aantal meldingen is. Met de kerst vakantie zijn er 2 (of 3 of 4) weken waarin de verspreiding op scholen, kantoren en universiteiten onderbroken wordt, en vanaf eind december/begin januari zal er gevaccineerd gaan worden. Dat zal vanaf ongeveer half januari een effect gaan hebben, en omdat ze beginnen met de kwetsbare groepen, zal dat volgens mij vrij snel een effect hebben op het aantal ziekenhuisopnames.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De geactualiseerde grafiek is dit:
Vergelijken we de dagwaardes van deze week met die van vorige week op een vergelijkbaar moment:
Maandag 175 // 220 (-45)
Dinsdag 120 // 155 (-35)
Woensdag 105 // 120 (-15)
Met de kanttekening dat hoe korter geleden de dag, hoe onvollediger het verschil - doorgaans groeit het verschil over tijd, dus het gat op de woensdag eindigt waarschijnlijk groter dan de -15 die deze nu is.
Wat betekent dat? Het betekent dat we ongeveer in de sferen zitten waarbij er nog maar 150 of minder dagelijkse ziekenhuisopnames verwacht kunnen worden. En hoe ver zijn we dan weg van de magische grens van 100? Dat is niet direct te zeggen, maar het kan zo zijn dat bijvoorbeeld in het weekend van Sinterklaas de zaterdag en zondag al minder dan 100 opnames gaan tellen.
De ziekenhuisopnames blijven dus ook dalen wat betreft de dagelijkse gemiddelden, en dus blijft de R die wordt uitgerekend ook onder de 1. Vorige week was er even een moment van relatief weinig afname - op 16 november schiet de R* tot net boven de 1 (weekendeffect, maar toch). Die 16 november wijst dan wellicht ook op de hoger geschatte R door het RIVM van 6 november - de vertraging tussen de effecten op de besmettingen en de ziekenhuizen zit ergens tussen de 10-15 dagen, het is nooit helemaal duidelijk.
Niet geheel onwaarschijnlijk dus dat die pieken met elkaar corresponderen. Dan zou het ook betekenen dat de R van de week daaropvolgend weer goed onder de 1 gaat, aangezien er na 14/15/16 november toch weer een afname zichtbaar is in de schattingen van zowel R* als R# (de beste schatter). Al met al wijst alles er qua ziekenhuisopnames op dat we nog steeds te maken hebben met een afname van de aanwezigheid van het virus, dus een R<1.
Voorlopig gaat het dus de goede kant op!
Top die bijdrages van jou en de moeite die je ervoor neemt, thanx!quote:Op donderdag 26 november 2020 13:56 schreef VoMy het volgende:
De afgelopen dagen leek het er op dat de afname van dagelijkse ziekenhuisopnames wat aan het verminderen was, en hoewel dat nog steeds zo is, blijft het moeilijk om in te schatten hoever het uiteindelijk afgevlakt is/afvlakt. De jongste cijfers zijn weer wat gunstiger dan ze twee dagen geleden nog waren bijvoorbeeld.
---
De ziekenhuisopnames blijven dus ook dalen wat betreft de dagelijkse gemiddelden, en dus blijft de R die wordt uitgerekend ook onder de 1. Vorige week was er even een moment van relatief weinig afname - op 16 november schiet de R* tot net boven de 1 (weekendeffect, maar toch). Die 16 november wijst dan wellicht ook op de hoger geschatte R door het RIVM van 6 november - de vertraging tussen de effecten op de besmettingen en de ziekenhuizen zit ergens tussen de 10-15 dagen, het is nooit helemaal duidelijk.
Niet geheel onwaarschijnlijk dus dat die pieken met elkaar corresponderen. Dan zou het ook betekenen dat de R van de week daaropvolgend weer goed onder de 1 gaat, aangezien er na 14/15/16 november toch weer een afname zichtbaar is in de schattingen van zowel R* als R# (de beste schatter). Al met al wijst alles er qua ziekenhuisopnames op dat we nog steeds te maken hebben met een afname van de aanwezigheid van het virus, dus een R<1.
Voorlopig gaat het dus de goede kant op!
Weer een mooie daling. Aantal nieuwe besmettingen is ongeveer gelijk aan het gemiddelde van de afgelopen twee dagen. Ik ben vooral benieuwd wat het aantal morgen is, de voorgaande weken zagen we op vrijdag meestal een behoorlijke stijging.quote:Status 26-11
Positief getest 503.123, toename: 4.470
Ziekenhuisopnames 17.347 (3,4% van positief getest), toename: 64
IC-opnames 5.417 (1,1% van positief getest)
Overleden 9.184 (1,8% van positief getest), toename: 75
Vooral op de kliniek weer een mooie daling.quote:Het totaal aantal opgenomen COVID-patiënten bedraagt 1781, 58 minder dan de vorige dag. Daarvan liggen er 1257 buiten de Intensive Care, 53 minder dan gisteren. Op de IC liggen 524 COVID-patiënten, 5 minder dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 516 non-COVID-patiënten op de IC, 1 meer dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt daarmee 1040, 4 minder dan gisteren. Het aantal nieuwe COVID-opnames bedraagt 192 in de kliniek en 33 op de IC.
Same here.quote:Op woensdag 25 november 2020 20:48 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Oké, want deze dagloner moet voorlopig nog thuiswerken.
Je bedoelt dan het gemiddelde van de laatste twee dagen hè?quote:Op donderdag 26 november 2020 14:35 schreef simonblue het volgende:
[..]
Weer een mooie daling. Aantal nieuwe besmetting is ongeveer gelijk aan dat van de afgelopen twee dagen. Ik ben vooral benieuwd wat het aantal morgen is, de voorgaande weken zagen we op vrijdag meestal een behoorlijke stijging.
Ja, inderdaad het gemiddelde. Ik zal het bericht even editten.quote:Op donderdag 26 november 2020 14:55 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Je bedoelt dan het gemiddelde van de laatste twee dagen hè?
Waarom is je lichaam zo extreem geavanceerd en complex. Bizar gewoon. En dat allemaal op basis van quasi-toevalsprocessen.quote:Op donderdag 26 november 2020 16:57 schreef Tinos85 het volgende:
Ook goed nieuws mbt antistoffen [ twitter ]
Lekker romantisch. Vroeger zat je gewoon naast elkaar. Ik word hier te oud voor.quote:Op donderdag 26 november 2020 19:12 schreef CherryLips het volgende:
Positief voor mezelf (hopelijk de komende weken dus niet positief dan eigenlijk), maar ik ben vanmiddag naar de bioscoop geweest. Ik zat voorin, achterin zat nog iemand. Verder was er een persoon die de QR code heeft gescand. Niks aangeraakt. Gewoon gezeten. Heel fijn om weer even de deur uit te zijn en iets normaals te doen wat ik Vroegah elke week deed.
Alleen de tandarts komt nog in mn aura.quote:Op donderdag 26 november 2020 19:15 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Lekker romantisch. Vroeger zat je gewoon naast elkaar. Ik word hier te oud voor.
Goed van je! Ik ben vooral niet geweest omdat er eigenlijk niet echt leuke films werden gereleased en het is jammer dat je daar niks lekkers kunt kopen, maakt het voor mij wel het ultieme filmuitjequote:Op donderdag 26 november 2020 19:12 schreef CherryLips het volgende:
Positief voor mezelf (hopelijk de komende weken dus niet positief dan eigenlijk), maar ik ben vanmiddag naar de bioscoop geweest. Ik zat voorin, achterin zat nog iemand. Verder was er een persoon die de QR code heeft gescand. Niks aangeraakt. Gewoon gezeten. Heel fijn om weer even de deur uit te zijn en iets normaals te doen wat ik Vroegah elke week deed.
Uit respect vraag ik hier niet over door.quote:Op donderdag 26 november 2020 19:16 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Alleen de tandarts komt nog in mn aura.
Ik was naar Tenet geweest, die had ik nog niet gezien en thuis kan ik er m'n aandacht niet bij houden. Zou ook nog wel naar the Witches en Freaky willen eigenlijk. En Goodfellas.quote:Op donderdag 26 november 2020 19:18 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Goed van je! Ik ben vooral niet geweest omdat er eigenlijk niet echt leuke films werden gereleased en het is jammer dat je daar niks lekkers kunt kopen, maakt het voor mij wel het ultieme filmuitje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |