abonnement Unibet Coolblue
pi_196375601


quote:
Voorgaande topics:
Klik hier voor alle IKEA topics in K&W. Er is ook een topic beschikbaar in CUL :9
IKEA services
Of je nu financiering nodig hebt of hulp bij het monteren: IKEA biedt je een volledig pakket aan services. Zo kan je je aankopen laten verzamelen en thuis bezorgen, of kan je je meubels ook laten monteren. En met de IKEA Betaalservice kan je je aankopen op een later tijdstip of in termijnen betalen.

Verzamel- & transportservice * Transportservice * Aanhangwagenverhuur * Meubelmontageservice


Keukenmontageservice * Betaalservice * Matras retour- & recycleservice * Terugbrengen & ruilen


Garantie * Voor kinderen

Heb je verder nog vragen, ga dan naar de klantenservice.

quote:
Openingstijden
Maandag tot en met zaterdag: van 10 - 21 uur.
(IKEA Barendrecht is op zaterdag geopend van 9 tot 21 uur)

Elke zondag open:
Amersfoort: 11-18 uur
Amsterdam: 10-18 uur
Barendrecht: 12-18 uur
Breda: 10-17 uur
Delft: 10-18 uur
Duiven: 11-18 uur
Eindhoven: 11-18 uur
Groningen: 12-18 uur
Haarlem: 12-18 uur
Heerlen: 11-18 uur
Hengelo: 10-18 uur
Utrecht: 10-18 uur

Zondagsopeningen voor IKEA Zwolle: klik hier

Tijdens de feestdagen gelden er andere openingstijden, deze kunnen per vestiging verschillen.
quote:

Anna staat iedere dag voor je klaar!
Vragen?
En als Anna het niet weet, vraag je Anna naar <<chat>>. Wanneer er medewerkers beschikbaar zijn kun je het hen via een chat vragen. Of stel je vraag hier!
pi_196375605
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 11:42 schreef verita het volgende:
Weet iemand of
1) de serie met Axstad blauw nog een tijdje blijft? Als in heel 2021?
2) wat de RALkleur is van Axstad blauw?

Sorry, heb geen idee hoe ik een volgend deel moet openen,
pi_196375713
quote:
14s.gif Op maandag 23 november 2020 12:11 schreef Puala het volgende:

[..]

Thanks, Puala :-D
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_196377572
Nou praktische tip voor iedereen die naar de ikea gaat. Bekijk even je bankieren app voor je het pand uit loopt mocht je bij de kassa gedoe hebben gehad met betalen. Blijkbaar is met regelmaat het kassa systeem overbelast en dan lijkt je betaling mislukt.. maar dan is het wel afgeschreven.

Afgelopen weekend een paar kasten gehaald en is mooi 2x afgeschreven. Via de klantenservice moeilijk te fixen, dus ik kan weer terug naar het filiaal.
pi_196378511
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 14:34 schreef Puala het volgende:
Nou praktische tip voor iedereen die naar de ikea gaat. Bekijk even je bankieren app voor je het pand uit loopt mocht je bij de kassa gedoe hebben gehad met betalen. Blijkbaar is met regelmaat het kassa systeem overbelast en dan lijkt je betaling mislukt.. maar dan is het wel afgeschreven.

Afgelopen weekend een paar kasten gehaald en is mooi 2x afgeschreven. Via de klantenservice moeilijk te fixen, dus ik kan weer terug naar het filiaal.
Wtf :{

ben je goed mee :{
pi_196384214
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 11:42 schreef verita het volgende:
Weet iemand of
1) de serie met Axstad blauw nog een tijdje blijft? Als in heel 2021?
2) wat de RALkleur is van Axstad blauw?

Sorry, heb geen idee hoe ik een volgend deel moet openen,
1. Volgens mij net nieuw, dus zou het niet zo snel uit het assortiment gaan. Maar de blauwe kleur is wel meer een 'trendkleur' dus die zou prima voor een jaar in het assortiment opgenomen kunnen zijn. IKEA zal dit ook nog niet met je gaan communiceren ben ik bang. Als er al een eind-verkoop datum bekend is.
2. IKEA werkt niet met RAL-kleuren maar met NCS-nummers. Mogelijk kun je deze via de klantenservice (bijvoorbeeld via Facebook) krijgen. Anders kun je een frontje laten scannen bij de betere verfspeciaalzaak voor een kleurcode.

quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 14:34 schreef Puala het volgende:
Nou praktische tip voor iedereen die naar de ikea gaat. Bekijk even je bankieren app voor je het pand uit loopt mocht je bij de kassa gedoe hebben gehad met betalen. Blijkbaar is met regelmaat het kassa systeem overbelast en dan lijkt je betaling mislukt.. maar dan is het wel afgeschreven.

Afgelopen weekend een paar kasten gehaald en is mooi 2x afgeschreven. Via de klantenservice moeilijk te fixen, dus ik kan weer terug naar het filiaal.
Wow... bizar! :{
Gelukkig nooit gehad *afkloppen*
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_196384315
En het filiaal kan het niet fixen. Het mag naar de financiële afdeling. Met een beetje mazzel met een week mn geld terug.
pi_196384730
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 21:31 schreef Puala het volgende:
En het filiaal kan het niet fixen. Het mag naar de financiële afdeling. Met een beetje mazzel met een week mn geld terug.
Tjonge, je zult maar net krap zitten, lekker dan.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_196387881
Moet het hier altijd serieus zijn? Ik denk het niet.
(even handmatig naar de 2:50 gaan)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_196388682
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 21:31 schreef Puala het volgende:
En het filiaal kan het niet fixen. Het mag naar de financiële afdeling. Met een beetje mazzel met een week mn geld terug.
Neeee, wat slecht
pi_196390319
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2020 09:47 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Neeee, wat slecht
Het is een beetje gek hoe het loopt inderdaad. De zelfscan kassa pakte mijn pinpas op telefoon niet. Paar keer geprobeerd en telkens storing. Elke keer een medewerker er bij die wat deed op het scherm en dan probeerde ik het weer. Gisterochtend zag ik 2 afschrijvingen, klantenservice verwees naar het filiaal.
En in het filiaal kunnen ze 1 boeking terug vinden en de andere niet. Terwijl we wel zien dat er verschillende transactie nummers aan vast hangen en de terminal gelijk is. Nu moet de financial controller in gaan loggen op de bankgegevens en zaken gaan controleren & terugboeken.

Ik heb ook mijn bank gebeld en die zegt dat het een fout van Ikea is. Ik hoef niet bang te zijn voor gekke dingen geven ze aan. Dat vond ik wel fijn.

Maar alsnog, ik wil mn geld }:|
pi_196390555
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 12:12 schreef Puala het volgende:

[..]

Het is een beetje gek hoe het loopt inderdaad. De zelfscan kassa pakte mijn pinpas op telefoon niet. Paar keer geprobeerd en telkens storing. Elke keer een medewerker er bij die wat deed op het scherm en dan probeerde ik het weer. Gisterochtend zag ik 2 afschrijvingen, klantenservice verwees naar het filiaal.
En in het filiaal kunnen ze 1 boeking terug vinden en de andere niet. Terwijl we wel zien dat er verschillende transactie nummers aan vast hangen en de terminal gelijk is. Nu moet de financial controller in gaan loggen op de bankgegevens en zaken gaan controleren & terugboeken.

Ik heb ook mijn bank gebeld en die zegt dat het een fout van Ikea is. Ik hoef niet bang te zijn voor gekke dingen geven ze aan. Dat vond ik wel fijn.

Maar alsnog, ik wil mn geld }:|
Het is al waardeloos dat je eerst weer naar het filiaal werd gestuurd, het kost jou enorm veel tijd en moeite zo
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 28 november 2020 @ 22:45:11 #13
39237 crew  H_T
2733
pi_196459869
Ik heb een bank op het oog waar best wat korting over zou mogen O-) Is er al iets bekend over de komende Plundra en hoe groot is de kans dat er korting gaat komen op die bank? Of is er ergens een overzichtje van de aanbiedingen van eerdere edities?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_196474645
Bah, gisteren een pax in elkaar gepoogd te zetten, maar één van de spiegelframes brak door iets te veel kracht ergens op te zetten.

Tevens nog een domme fout gemaakt door een plankje van de 2e kasthelft op de 1e te monteren zodat er alleen nog maar niet gelakte achterkant-plankjes over zijn voor de andere kasthelft. Om dit te fixen zou de hele kast inclusief een half miljoen spijkertjes weer los gemaakt moeten worden.

Kan ik dit soort zaken los bestellen bij de klantenservice? Of kunnen ze dit eenvoudig vervangen?
Was van plan met de gebroken spiegel langs te hoppen. Doen ze hier moeilijk over? Kan altijd zeggen dat de spiegel zo uit de verpakking kwam, maar dat voelt een beetje naar. En het is natuurlijk gewoon een stomme fout :')
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_196474814
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 20:12 schreef Knipoogje het volgende:
Kan altijd zeggen dat de spiegel zo uit de verpakking kwam, maar dat voelt een beetje naar. En het is natuurlijk gewoon een stomme fout :')
Bij een kleine ondernemer is dat lullig, bij de miljardenwinsten van Ikea zou ik me daar geen greintje schuldig om voelen. :P
pi_196474853
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 20:22 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Bij een kleine ondernemer is dat lullig, bij de miljardenwinsten van Ikea zou ik me daar geen greintje schuldig om voelen. :P
Ik mag ook hopen dat ze er niet zo moeilijk over doen. Mijn 3e pax kast al. Zo'n plankjes/spiegel kost ze geen drol natuurlijk en zoiets kan altijd gebeuren. Maar goed, ik lees vrijwel alleen horrorverhalen op de review sites over de klantenservice van Ikea.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_196475097
https://www.ikea.com/nl/nl/ikea-family/benefits/
quote:
Gratis 'oeps'-verzekering. Als jij het breekt, kun je het gratis omruilen.

Niet alles gaat altijd volgens plan, maar als IKEA Family lid ben je in veilige handen. Laat je IKEA Family pas scannen bij de kassa en ontvang gratis 14 dagen 'oeps'-verzekering. Als er iets kapot gaat op weg naar huis, kun je het gratis omruilen.
pi_196475224
quote:
Hmm, volgens mij heb ik die bij het zelfscannen ingevoerd (via naam/telnr dacht ik) :Y
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_196488588
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 22:45 schreef H_T het volgende:
Ik heb een bank op het oog waar best wat korting over zou mogen O-) Is er al iets bekend over de komende Plundra en hoe groot is de kans dat er korting gaat komen op die bank? Of is er ergens een overzichtje van de aanbiedingen van eerdere edities?
Plundra (tegenwoordig weer 'gewoon' "SALE!") is puur het uitverkopen van assortiment en is grotendeels wisselend per vestiging en wordt vaak op het moment pas bekeken door de vestiging (a.d.h.v. actuele voorraad en gemiddelde verkoop per week). Daar is dus weinig over te zeggen op voorhand.
Als er weer een actie op banken komt, doen alle banken mee (tenzij eventueel slaapbank bijvoorbeeld).
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_196488621
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 20:12 schreef Knipoogje het volgende:
Bah, gisteren een pax in elkaar gepoogd te zetten, maar één van de spiegelframes brak door iets te veel kracht ergens op te zetten.

Tevens nog een domme fout gemaakt door een plankje van de 2e kasthelft op de 1e te monteren zodat er alleen nog maar niet gelakte achterkant-plankjes over zijn voor de andere kasthelft. Om dit te fixen zou de hele kast inclusief een half miljoen spijkertjes weer los gemaakt moeten worden.

Kan ik dit soort zaken los bestellen bij de klantenservice? Of kunnen ze dit eenvoudig vervangen?
Was van plan met de gebroken spiegel langs te hoppen. Doen ze hier moeilijk over? Kan altijd zeggen dat de spiegel zo uit de verpakking kwam, maar dat voelt een beetje naar. En het is natuurlijk gewoon een stomme fout :')
In principe zijn losse onderdelen niet (eenvoudig) na te bestellen. De spiegel kun je bij de klantenservice omruilen. Ze halen dan een nieuw pakket waar de spiegel uit wordt gehaald. Ik zou er toch een leugentje om bestwil voor gebruiken ;)

Dat plankje is enorme pech ben ik bang. Of ze moeten toevallig zo'n kast in/rond de koopjeshoek hebben liggen.

quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 20:22 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Bij een kleine ondernemer is dat lullig, bij de miljardenwinsten van Ikea zou ik me daar geen greintje schuldig om voelen. :P
Miljardenwinsten ja?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 30 november 2020 @ 20:07:12 #21
39237 crew  H_T
2733
pi_196488639
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 20:03 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Plundra (tegenwoordig weer 'gewoon' "SALE!") is puur het uitverkopen van assortiment en is grotendeels wisselend per vestiging en wordt vaak op het moment pas bekeken door de vestiging (a.d.h.v. actuele voorraad en gemiddelde verkoop per week). Daar is dus weinig over te zeggen op voorhand.
Als er weer een actie op banken komt, doen alle banken mee (tenzij eventueel slaapbank bijvoorbeeld).
Dank je :) De bank die ik wil is nu bij de meeste vestigingen niet op voorraad, dus dan is de kans dat die over twee weken in de uitverkoop gaat waarschijnlijk nogal klein, right?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_196488663
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 20:07 schreef H_T het volgende:

[..]

Dank je :) De bank die ik wil is nu bij de meeste vestigingen niet op voorraad, dus dan is de kans dat die over twee weken in de uitverkoop gaat waarschijnlijk nogal klein, right?
Eh ja. Die kans is wel iets kleiner inderdaad. Al is de centrale voorraad belangrijker. Die kun je als klant niet inzien. Al lijkt het me dan stug dat de centrale voorraad enorm is.
Welke bank gaat het om?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 30 november 2020 @ 20:10:16 #23
39237 crew  H_T
2733
pi_196488676
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 20:08 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Eh ja. Die kans is wel iets kleiner inderdaad. Al is de centrale voorraad belangrijker. Die kun je als klant niet inzien. Al lijkt het me dan stug dat de centrale voorraad enorm is.
Welke bank gaat het om?
Stockholm 2017 driezits, in het grijs. Ik dacht gezien te hebben dat die alleen in Eindhoven en Groningen op voorraad is, en die vestigingen willen niet bij mij bezorgen. Ik moet dus sowieso wachten
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_196488767
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 20:10 schreef H_T het volgende:

[..]

Stockholm 2017 driezits, in het grijs. Ik dacht gezien te hebben dat die alleen in Eindhoven en Groningen op voorraad is, en die vestigingen willen niet bij mij bezorgen. Ik moet dus sowieso wachten
Die gaat alleen maar op bestelling dan zelfs!
Groningen en Eindhoven hebben 'em op voorraad omdat de bank dan geretourneerd is.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_196490581
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 20:05 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

In principe zijn losse onderdelen niet (eenvoudig) na te bestellen. De spiegel kun je bij de klantenservice omruilen. Ze halen dan een nieuw pakket waar de spiegel uit wordt gehaald. Ik zou er toch een leugentje om bestwil voor gebruiken ;)

Dat plankje is enorme pech ben ik bang. Of ze moeten toevallig zo'n kast in/rond de koopjeshoek hebben liggen.
[..]

Miljardenwinsten ja?
Geen leugentje gebruikt. Gewoon een 'ik wilde graag deze kapotte spiegel omruilen voor een hele!'
Dat plankje herkende de dame ook zelfs. "Welke kleur moet hij zijn? Die hebben we ook wel."
Was uiteindelijk dus zo gepiept!
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_196499193
Heerlijk bladeren door alle Zweedse IKEA catalogi sinds 1950: https://ikeamuseum.com/sv/ikea-kataloger/. Toch wel opvallend hoe ze afwijken van onze Nederlandse versies. Ik ben in het bezit van de Nederlandse catalogi vanaf 1986.

[ Bericht 12% gewijzigd door Nia op 01-12-2020 16:40:43 ]
pi_196501705
Ik vind de hutten wijnrekken interessant voor mijn voorraadkast. Kan je er ook 1,5l flessen frisdrank in kwijt?
pi_196518724
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 22:10 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Geen leugentje gebruikt. Gewoon een 'ik wilde graag deze kapotte spiegel omruilen voor een hele!'
Dat plankje herkende de dame ook zelfs. "Welke kleur moet hij zijn? Die hebben we ook wel."
Was uiteindelijk dus zo gepiept!
Fijn! ^O^
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  Redactie Frontpage woensdag 2 december 2020 @ 18:47:41 #29
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_196520255
Dit weet vast wel iemand hier, want kan het op de site niet vinden :X

Zoek de kastdeurinzet voor de Kallax en dan degene zonder knopje (zoals deze) maar met een uitsnede aan de bovenhoek. Maar kan alleen deze zwarte 'schoolbord' versie vinden maar ben op zoek naar de simpele witte. Ik dacht me te herinneren dat die ook bestond maar kan ik dus niet op de site vinden, of zoek ik gewoon op de verkeerde manier?
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_196520464
quote:
5s.gif Op woensdag 2 december 2020 18:47 schreef LTVDK het volgende:
Dit weet vast wel iemand hier, want kan het op de site niet vinden :X

Zoek de kastdeurinzet voor de Kallax en dan degene zonder knopje (zoals deze) maar met een uitsnede aan de bovenhoek. Maar kan alleen deze zwarte 'schoolbord' versie vinden maar ben op zoek naar de simpele witte. Ik dacht me te herinneren dat die ook bestond maar kan ik dus niet op de site vinden, of zoek ik gewoon op de verkeerde manier?
Uit de collectie, gok ik. Misschien heb je geluk op Marktplaats, daar is over het algemeen best veel van Ikea te vinden, vaak nog nieuw in de verpakking ook. Zo heb ik daar vorig jaar twee setjes van de inzet met lades gescoord voor een leuk bedrag.
pi_196525188
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 17:12 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Fijn! ^O^
Nou ja fijn, ik kreeg een wat stoffige spiegelplaat mee. Helemaal in elkaar gezet, schoongemaakt en achter het stof kwam een mooie kras tevoorschijn :(

Uiteraard ook de spiegel boven ipv onder, dus je kijkt vol in het kras (ok, krasje). Bah, moet ik weer beslissen of ik er mee terug ga (wat betekent dat ik weer 2 uur bezig ben dat onding helemaal uit elkaar te halen)
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_196818321
is er ergens een lijstje dat bijhoudt welke producten uit het assortiment zijn gehaald? de populaire alex ladekasten zijn niet meer te vinden op de site... uit de collectie? of gewoon geen voorraad?
pi_196844003
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 11:46 schreef athlonkmf het volgende:
is er ergens een lijstje dat bijhoudt welke producten uit het assortiment zijn gehaald? de populaire alex ladekasten zijn niet meer te vinden op de site... uit de collectie? of gewoon geen voorraad?
Deze: https://www.ikea.com/nl/n(...)-lades-wit-10192824/
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  maandag 21 december 2020 @ 13:24:07 #35
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_196860329
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 11:46 schreef athlonkmf het volgende:
is er ergens een lijstje dat bijhoudt welke producten uit het assortiment zijn gehaald? de populaire alex ladekasten zijn niet meer te vinden op de site... uit de collectie? of gewoon geen voorraad?
Ik werk bij IKEA.

Specifiek artikelnummer dat je zoekt?
pi_196860346
Jammer dat je niks kan ophalen 🥲

Wel begrijpelijk gezien de drukte de afgelopen tijd
pi_196874249
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 13:24 schreef Belabor het volgende:

[..]

Ik werk bij IKEA.

Specifiek artikelnummer dat je zoekt?
Deze dus https://www.ikea.com/nl/n(...)-lades-wit-50192822/
pi_196875241
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 13:24 schreef Poepoog het volgende:
Jammer dat je niks kan ophalen 🥲

Wel begrijpelijk gezien de drukte de afgelopen tijd
Ik vind dat Ikea het behoorlijk oké doet met de Covidmaatregelen. Jammer dat ze gesloten zijn en inderdaad niet kan afhalen, maar ik hoop dat ze de tijd goed gebruiken om de voorraad weer aan te vullen. Er waren bijvoorbeeld vrijwel geen matrassen meer.
  dinsdag 22 december 2020 @ 08:07:27 #39
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_196875745
quote:
Deze gaat in het voorjaar uit het assortiment en wordt vernieuwd. Daarom komt er ook bijna geen nieuwe voorraad meer binnen.

Hij komt onder een nieuw artikelnummer terug, maar reken er maar op dat dit nog wel tot het voorjaar gaat duren :)
  dinsdag 22 december 2020 @ 08:35:15 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196876014
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2020 06:23 schreef Meridiaan het volgende:

[..]

Ik vind dat Ikea het behoorlijk oké doet met de Covidmaatregelen. Jammer dat ze gesloten zijn en inderdaad niet kan afhalen, maar ik hoop dat ze de tijd goed gebruiken om de voorraad weer aan te vullen. Er waren bijvoorbeeld vrijwel geen matrassen meer.
Ik vind het niet kunnen ophalen wel heel jammer, dat ging in het voorjaar prima.

Overigens is het vooral jammer omdat het verzenden van een bestelling zo lang duurt, ongeveer 2 weken waarbij het meest storende is dat je de verzending niet meer kunt aanpassen als je iets vergeten bent.
Dan moet je de hele bestelling verwijderen (dat kan wel) en opnieuw plaatsen, en dan wordt het nog weer dagen later dan de originele afleverdatum bezorgd.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196879039
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2020 06:23 schreef Meridiaan het volgende:
Ik vind dat Ikea het behoorlijk oké doet met de Covidmaatregelen.
Dat mag ook wel eens gezegd worden inderdaad. Ondanks dat ze steeds veel kritiek krijgen is mijn ervaring dat ze er beter mee bezig zijn dan menig andere winkel.
  dinsdag 22 december 2020 @ 12:17:34 #42
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_196879121
Het is inderdaad hetzelfde als de Efteling natuurlijk.
Hoe essentieel is het allemaal. Alles binnen de ruimte van de regels.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_196966094
Vraagje: ik zie vrij regelmatig foto's van mensen die bijv. de Besta kastjes gebruiken om er bankjes van te maken. Tegelijkertijd lees ik dit bij de productinformatie:

quote:
De max. belasting is 20 kg per horizontaal oppervlak als het basiselement op de vloer wordt geplaatst.
Iemand een idee hoe zoiets dan zou kunnen werken? Zou het maximale gewicht bijv. echt al flink omhoog gaan als je er een flink dikke plank overheen legt, omdat het gewicht dan beter verdeeld wordt?
Of moet je dan eigenlijk gewoon echt een hele ombouw maken, waar je de kastjes onder schuift?
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_196966972
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 13:53 schreef twist02 het volgende:
Zou het maximale gewicht bijv. echt al flink omhoog gaan als je er een flink dikke plank overheen legt, omdat het gewicht dan beter verdeeld wordt?
Dit en die twintig kilo zit ook wel een zeer ruime marge in. Het zwakste punt is horizontaal spaanplaat, door er een plank over te leggen maak je het geheel dus steviger. Ik zou me er echter niet aan wagen. Een keer te ruig doen en je zakt er wel doorheen.
pi_196984292
Weet iemand de logica achter het versturen bij IKEA? Ik had half december een symfonisk speaker gekocht in de winkel. Daarna besloten er nog een bij te halen, maar toen kwam de lockdown, dus maar online besteld. Dat gaat kennelijk niet via je lokale IKEA (waar voldoende voorraad is), maar centraal. Besteld op 18 december en eerste bezorgmogelijkheid was 5 januari...... Nou ja ok, er zijn ergere dingen.

Kijk ik zojuist nog een keer op de IKEA site en stop diezelfde speaker in mijn mandje, maar nu is 30 december opeens wel een optie. Mijn huidige bestelling kan ik niet wijzigen naar iets eerder dan 5 januari.

Doe ik nou iets verkeerd of hebben meer mensen zulke lange levertijden voor iets wat gewoon op voorraad is?
pi_197116022
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2020 11:30 schreef Palomar het volgende:
Weet iemand de logica achter het versturen bij IKEA? Ik had half december een symfonisk speaker gekocht in de winkel. Daarna besloten er nog een bij te halen, maar toen kwam de lockdown, dus maar online besteld. Dat gaat kennelijk niet via je lokale IKEA (waar voldoende voorraad is), maar centraal. Besteld op 18 december en eerste bezorgmogelijkheid was 5 januari...... Nou ja ok, er zijn ergere dingen.

Kijk ik zojuist nog een keer op de IKEA site en stop diezelfde speaker in mijn mandje, maar nu is 30 december opeens wel een optie. Mijn huidige bestelling kan ik niet wijzigen naar iets eerder dan 5 januari.

Doe ik nou iets verkeerd of hebben meer mensen zulke lange levertijden voor iets wat gewoon op voorraad is?
Wat die logica is snap ik ook niet zo goed. Ik heb zo'n twee weken geleden twee bestellingen geplaatst met als bezorgdatum komend weekend. Van één bestelling kreeg ik vandaag een mail dat ze begonnen zijn met verzamelen... Ik vroeg me ook al af wat er in de afgelopen twee weken met mijn bestelling is gebeurd :?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_197116243
Wist niet dat Ikea ook 's avonds bezorgen kan tegenwoordig :o

Gaat dat ook met PostNL dan?

Heb m'n gordijnen vanmiddag besteld, die komen dinsdagavond.
pi_197118685
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:12 schreef FranticDJ het volgende:
Wist niet dat Ikea ook 's avonds bezorgen kan tegenwoordig :o

Gaat dat ook met PostNL dan?

Heb m'n gordijnen vanmiddag besteld, die komen dinsdagavond.
Jouw bestelling komt dinsdag al? :o
Voor pakketpost (bezorgkosten 2.99 of zo) gebruiken ze inderdaad PostNL.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_197118708
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 00:05 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Jouw bestelling komt dinsdag al? :o
Voor pakketpost (bezorgkosten 2.99 of zo) gebruiken ze inderdaad PostNL.
:Y

vanmiddag besteld.. en de site geeft dinsdagavond aan.
pi_197119739
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 00:05 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

:Y

vanmiddag besteld.. en de site geeft dinsdagavond aan.
Hoe dan?! Wat een bijzondere willekeur :?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_197124626
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:08 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Wat die logica is snap ik ook niet zo goed. Ik heb zo'n twee weken geleden twee bestellingen geplaatst met als bezorgdatum komend weekend. Van één bestelling kreeg ik vandaag een mail dat ze begonnen zijn met verzamelen... Ik vroeg me ook al af wat er in de afgelopen twee weken met mijn bestelling is gebeurd :?
Ik heb via Facebook hier navraag naar gedaan. Bleek dus dat er onlangs weer bezorgslots bij waren gekomen, waardoor je nu dus wel een eerdere datum kunt kiezen. Ik kon dat zelf niet aanpassen, maar die medewerker wel. Die heeft mijn bezorgmoment nu aangepast van 5 januari naar 31 december (vandaag dus). Echter vermoed ik dat dat ik een beetje blij ben gemaakt met een dode mus, want ik zie in de bestelstatus nog niet iets waaruit blijkt dat mijn bestelling vandaag bezorgd gaat worden ;( (bestelling wordt voorbereid). Ook nog geen track and trace oid ontvangen. Met de feestdagen ertussen zal het dus wel na het weekend worden...

Wel afzien zo'n lockdown... ;) Anders was ik even binnen een half uurtje heen en weer gegaan naar de lokale Ikea :')
pi_197124680
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:08 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Wat die logica is snap ik ook niet zo goed. Ik heb zo'n twee weken geleden twee bestellingen geplaatst met als bezorgdatum komend weekend. Van één bestelling kreeg ik vandaag een mail dat ze begonnen zijn met verzamelen... Ik vroeg me ook al af wat er in de afgelopen twee weken met mijn bestelling is gebeurd :?
Hier idem, van Ikea Barendrecht overigens, terwijl ik op een kwartiertje van Ikea Amersfoort woon.

Maar zo balen dat de bestelling niet meer aangepast kon worden in de 2 weken dat ze er kennelijk niets mee gedaan hebben.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197124699
Er zijn op dit moment ook Ikea medewerkers in busjes aan het rondrijden om bestellingen rond te brengen
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_197124852
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 08:45 schreef SV-tje het volgende:
Er zijn op dit moment ook Ikea medewerkers in busjes aan het rondrijden om bestellingen rond te brengen
Aha ok, als dat zo is hoop ik dat dat wel gecommuniceerd wordt. Ik ben een groot deel van vandaag niet thuis, dus dan komen ze voor een dichte deur (waar dat bij PostNL niet zoveel uitmaakt, omdat je die meestal wel kunt laten afleveren bij een afleverpunt of bij de buren).
pi_197124906
Ah, ik zie net dat mijn bestelling die in eerste instantie (tijdens het bestelproces) gisteren als bezorgdatum had, en waarvan Ikea gisteren mailde dat het vandaag zou komen, nu zaterdag als bezorgdatum heeft.

En dan te bedenken dat ik een dag na de bestelling de bestelling wilde aanpassen omdat ik iets vergeten was maar dat niet kon.
Annuleren kon wel, maar alles opnieuw bestellen incl het vergeten artikel gaf een bezorgdatum van 5 januari, en dat zag ik niet zitten.

Misschien moeten ze het systeem wat aanpassen, als zaken primair door de dichtstbijzijnde vestiging geleverd worden beperk je daarmee ook de druk op de bezorgdiensten.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197125532
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 09:01 schreef Leandra het volgende:
Ah, ik zie net dat mijn bestelling die in eerste instantie (tijdens het bestelproces) gisteren als bezorgdatum had, en waarvan Ikea gisteren mailde dat het vandaag zou komen, nu zaterdag als bezorgdatum heeft.

En dan te bedenken dat ik een dag na de bestelling de bestelling wilde aanpassen omdat ik iets vergeten was maar dat niet kon.
Annuleren kon wel, maar alles opnieuw bestellen incl het vergeten artikel gaf een bezorgdatum van 5 januari, en dat zag ik niet zitten.

Misschien moeten ze het systeem wat aanpassen, als zaken primair door de dichtstbijzijnde vestiging geleverd worden beperk je daarmee ook de druk op de bezorgdiensten.
Ik heb het idee dat het inpakken en klaarmaken vooral het probleem is. Ik heb in april en mei wat besteld en moest er toen 3 en 4 weken op wachten. Kan want drukte, maar zelfs dat redden ze niet en werd pas later dan de bezorgdatum aangeboden bij PostNL. In september nog een keer wat besteld met wel binnen paar dagen levering, maar ook toen kwam het paar dagen later dan de getoonde bezorgdatum. Zijn er denk ik niet echt op ingericht om zoveel in te pakken en te versturen.
Maar goed, ik was al blij dat het verstuurd kon worden aangezien ik het toch niet in de winkel ging ophalen.
pi_197125832
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 09:39 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat het inpakken en klaarmaken vooral het probleem is. Ik heb in april en mei wat besteld en moest er toen 3 en 4 weken op wachten. Kan want drukte, maar zelfs dat redden ze niet en werd pas later dan de bezorgdatum aangeboden bij PostNL. In september nog een keer wat besteld met wel binnen paar dagen levering, maar ook toen kwam het paar dagen later dan de getoonde bezorgdatum. Zijn er denk ik niet echt op ingericht om zoveel in te pakken en te versturen.
Maar goed, ik was al blij dat het verstuurd kon worden aangezien ik het toch niet in de winkel ging ophalen.
Maar als ze dat nou eens door het personeel in de winkels zelf lieten doen?
Daar lopen geen klanten, kun je de aanvoer van goederen ook gewoon door laten gaan (voor zover die door kan gaan vanuit de leverancier), plus dat PostNL alleen maar in de regio hoeft te bezorgen, dat scheelt enorm veel reisbewegingen.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197126320
Sowieso valt er geen pijl op dat systeem te trekken hoor.

Wilde vanalles in 1x bestellen: moeilijk zwaar leven kon niet.

Bestel je het in 2x (ok 2x verzendkosten) stond het er 2 dagen later allemaal :')
pi_197126390
De winkels zijn niet echt gemaakt voor snel verzamelen, die zijn gemaakt voor zo veel mogelijk extra spullen verkopen. Helemaal bij winkels waar showroom en verkoop door elkaar zit lijkt me pakketjes in de winkel verzamelen een hoop extra werk.
pi_197126503
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 09:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar als ze dat nou eens door het personeel in de winkels zelf lieten doen?
Daar lopen geen klanten, kun je de aanvoer van goederen ook gewoon door laten gaan (voor zover die door kan gaan vanuit de leverancier), plus dat PostNL alleen maar in de regio hoeft te bezorgen, dat scheelt enorm veel reisbewegingen.
Tsja, ik denk maar: dit is niet de primaire business van Ikea, ze zijn er niet op ingericht en het is lastig in een paar maanden bij een groot bedrijf (en vast log qua systemen) alles ineens om te turnen.
Zeker als het maar tijdelijk is. Ooit gaan we weer terug naar gewoon allemaal naar de winkel. En die webshop bestellingen die er altijd al waren, maar nu is het ineens massaal.
Voor corona ook al bij Ikea besteld en dat ging gewoon helemaal prima.
pi_197127136
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 10:20 schreef Elleska het volgende:
De winkels zijn niet echt gemaakt voor snel verzamelen, die zijn gemaakt voor zo veel mogelijk extra spullen verkopen. Helemaal bij winkels waar showroom en verkoop door elkaar zit lijkt me pakketjes in de winkel verzamelen een hoop extra werk.
De winkels zijn wat dat betreft slimmer ingericht dan je denkt hoor ;)
Ze moeten namelijk ook vlot gevuld kunnen worden. Daarvoor zijn er (voornamelijk op de Marketplace) doorgangen waar je als klant niet doorheen kunt bijvoorbeeld.

quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 10:25 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Tsja, ik denk maar: dit is niet de primaire business van Ikea, ze zijn er niet op ingericht en het is lastig in een paar maanden bij een groot bedrijf (en vast log qua systemen) alles ineens om te turnen.
Zeker als het maar tijdelijk is. Ooit gaan we weer terug naar gewoon allemaal naar de winkel. En die webshop bestellingen die er altijd al waren, maar nu is het ineens massaal.
Voor corona ook al bij Ikea besteld en dat ging gewoon helemaal prima.
Ik denk dat dit inderdaad het 'probleem' is.
Al moet ik zeggen dat IKEA mij verrast heeft toen ze in het voorjaar zo snel dat ophalen van bestellingen georganiseerd hebben. Dat is in de winkels een flinke klus geweest heb ik gehoord.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_197127220
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 10:46 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

De winkels zijn wat dat betreft slimmer ingericht dan je denkt hoor ;)
Ze moeten namelijk ook vlot gevuld kunnen worden. Daarvoor zijn er (voornamelijk op de Marketplace) doorgangen waar je als klant niet doorheen kunt bijvoorbeeld.
Niet elke vestiging heeft een aparte marketplace ;)

Die extra doorgangen helpen zeker en ze zullen ook vast wat dingen hebben verplaatst om het gemakkelijker te maken maar de inrichting is gewoon niet gemaakt om snel spullen te pakken. Vlot vullen is iets anders, dat kan per productgroep en niet zoals met een bestelling dat je van verschillende afdelingen een paar items moet pakken.

[ Bericht 15% gewijzigd door Elleska op 31-12-2020 10:55:36 ]
pi_197128259
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 10:25 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Tsja, ik denk maar: dit is niet de primaire business van Ikea, ze zijn er niet op ingericht en het is lastig in een paar maanden bij een groot bedrijf (en vast log qua systemen) alles ineens om te turnen.
Zeker als het maar tijdelijk is. Ooit gaan we weer terug naar gewoon allemaal naar de winkel. En die webshop bestellingen die er altijd al waren, maar nu is het ineens massaal.
Voor corona ook al bij Ikea besteld en dat ging gewoon helemaal prima.
Nou... grappig genoeg begon Ikea juist als cataloguswinkel zonder fysieke winkel :+
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197128403
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 08:56 schreef Palomar het volgende:

[..]

Aha ok, als dat zo is hoop ik dat dat wel gecommuniceerd wordt. Ik ben een groot deel van vandaag niet thuis, dus dan komen ze voor een dichte deur (waar dat bij PostNL niet zoveel uitmaakt, omdat je die meestal wel kunt laten afleveren bij een afleverpunt of bij de buren).
Nog even hierop terugkomen. IKEA kwam idd vanochtend langs. Was helaas even niet thuis, maar ze belden me dat ze het pakket bij de buren hadden bezorgd. Uiteindelijk prima afgewikkeld dus :)
pi_197130813
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 11:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou... grappig genoeg begon Ikea juist als cataloguswinkel zonder fysieke winkel :+
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat de systemen en processen die destijds hiervoor gebruikt werden, nu niet meer gebruikt kunnen worden voor het afwikkelen van de bestellingen :+
pi_197131262
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 13:07 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat de systemen en processen die destijds hiervoor gebruikt werden, nu niet meer gebruikt kunnen worden voor het afwikkelen van de bestellingen :+
:D
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197174780
Help! Ik zoek een svartasen of een alternatief om in de hoogte te kunnen stellen. Hebben jullie een tip voor mij? De mijne is helaas kapot gegaan. ;(
pi_197175879
Vandaag een keuken besteld bij IKEA Haarlem. Blijkt dat er heel veel nageleverd gaat worden, vind ik wel jammer en had dat eerlijk gezegd ook niet verwacht.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 22:29:25 #69
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_197181394
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 18:53 schreef ShoNuf het volgende:
Vandaag een keuken besteld bij IKEA Haarlem. Blijkt dat er heel veel nageleverd gaat worden, vind ik wel jammer en had dat eerlijk gezegd ook niet verwacht.
Duren keukens niet per definitie lang?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_197185353
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 22:29 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Duren keukens niet per definitie lang?
Normaal gesproken duurt het 6 weken (vanaf het plaatsen van de bestelling). Bepaalde lades en apparatuur worden achteraf geleverd (en geplaatst).

We willen een stenen blad en deze zou bij plaatsing keuken (eerst wordt een tijdelijk blad geplaatst) worden ingemeten en vervolgens besteld worden. De normale levertijd van het stenen blad is 4 weken. Op dit ogenblik is dat 11 weken nadat de keuken geleverd is.

We maken ons er niet druk om maar ik had het niet verwacht.
  zondag 3 januari 2021 @ 12:24:44 #71
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_197187054
Ik had juist veel van dit soort verhalen gehoord, vandaar.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_197187171
Ik heb hem besteld om zelf in elkaar te zetten. De 3 dingen die niet geleverd konden worden waren mijn eigen probleem. Gelukkig kon ik ze voor die tijd nog in andere winkels te pakken krijgen :) En het blad werd uitgetekend en geleverd tegelijk met de rest van de keuken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 3 januari 2021 @ 14:15:48 #73
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_197188662
Ik denk dat het wel kan, maar ik wil even bevestiging van 'de experts'

Ik heb een 8 maanden oude IKEA keuken, metod Dus

Het gootsteenkastje wordt nu afgesloten met een deur.

Is het mogelijk om achteraf nog een maximerra lade te plaatsen achter de deur? Dus zeg maar lade achter deur


Als voorbeeld zie deze link, maar dan natuurlijk bij een laag gootsteenkastje

https://www.ikea.com/nl/n(...)dinge-wit-s09353441/
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_197188703
Moet lukken, wij hebben laden onder de gootsteen. Een binnenlade werkt niet anders, dus ik zie geen probleem.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_197188765
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 12:36 schreef Puala het volgende:
Ik heb hem besteld om zelf in elkaar te zetten. De 3 dingen die niet geleverd konden worden waren mijn eigen probleem. Gelukkig kon ik ze voor die tijd nog in andere winkels te pakken krijgen :) En het blad werd uitgetekend en geleverd tegelijk met de rest van de keuken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik volg je topic een beetje. Je hebt een mooie keuken.
pi_197188807
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 14:23 schreef ShoNuf het volgende:

[..]

Ik volg je topic een beetje. Je hebt een mooie keuken.
Dankjewel O+
pi_197188824
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 14:15 schreef zeefje het volgende:
Ik denk dat het wel kan, maar ik wil even bevestiging van 'de experts'

Ik heb een 8 maanden oude IKEA keuken, metod Dus

Het gootsteenkastje wordt nu afgesloten met een deur.

Is het mogelijk om achteraf nog een maximerra lade te plaatsen achter de deur? Dus zeg maar lade achter deur


Als voorbeeld zie deze link, maar dan natuurlijk bij een laag gootsteenkastje

https://www.ikea.com/nl/n(...)dinge-wit-s09353441/
Ja dat kan, maar je hebt mogelijk wel een minder diepe lade nodig ivm de afvoer die er zit.
pi_197188873
Ligt eraan hoe 'laag' je de lade wilt inderdaad. De bovenste is bij ons ondiep (speciale la) de onderste is normaal.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_197191182
Ik heb ook een lade onder de spoelbak. Houd er rekening mee dat met name je sifon bijna de hele ladehoogte nodig heeft . Het is dus heel erg puzzelen hoe je daar nog nuttige ruimte overhoud. Ik heb er drie afvalbakjes staan, een links en een rechts van de sifon en ervoor een iets grotere.
  zondag 3 januari 2021 @ 18:40:04 #80
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_197193045
Maar zit er bij jullie ook nog een deur voor? Of hebben jullie alleen lades?

Ik wil een Medium maximerra lade helemaal onderin het kastje

Mijn vriend zegt alleen dat dit niet lukt omdat je met de scharnier van de deur zit. Klopt dit?
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_197193820
Niet bij de spoelbak maar wel in andere kastjes. Ladegeleider zit in gat 3, scharnier in 1. En aangepast scharnier, gaat verder open dan normaal.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_197193997
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:40 schreef zeefje het volgende:
Maar zit er bij jullie ook nog een deur voor? Of hebben jullie alleen lades?

Ik wil een Medium maximerra lade helemaal onderin het kastje

Mijn vriend zegt alleen dat dit niet lukt omdat je met de scharnier van de deur zit. Klopt dit?
Je kan ook een lade in een lade doen. Ik zou niet weten hoe dat principe verschilt van een lade achter een deur.
pi_197194719
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 14:15 schreef zeefje het volgende:
Ik denk dat het wel kan, maar ik wil even bevestiging van 'de experts'

Ik heb een 8 maanden oude IKEA keuken, metod Dus

Het gootsteenkastje wordt nu afgesloten met een deur.

Is het mogelijk om achteraf nog een maximerra lade te plaatsen achter de deur? Dus zeg maar lade achter deur

Als voorbeeld zie deze link, maar dan natuurlijk bij een laag gootsteenkastje

https://www.ikea.com/nl/n(...)dinge-wit-s09353441/
Het kan.
Wat je nodig hebt zijn:
https://www.ikea.com/nl/n(...)r-v-keuken-10427262/ - UTRUSTA scharnieren die de deur verder open klappen. 1 set per deur.
https://www.ikea.com/nl/nl/p/maximera-lade-middel-wit-70319349/ - METOD lade, 37cm diep in verband met de leidingen wordt meestal een ondiepere lade gebruikt.
https://www.ikea.com/nl/n(...)middel-wit-80204654/ - UTRUSTA ladefront.

quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:40 schreef zeefje het volgende:
Maar zit er bij jullie ook nog een deur voor? Of hebben jullie alleen lades?

Ik wil een Medium maximerra lade helemaal onderin het kastje

Mijn vriend zegt alleen dat dit niet lukt omdat je met de scharnier van de deur zit. Klopt dit?
Daar loop je inderdaad wel tegenaan. De lade moet boven het scharnier gemonteerd worden. Je 'verliest' zo zo'n 5cm.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zondag 3 januari 2021 @ 20:34:14 #84
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_197195347
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 20:06 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Het kan.
Wat je nodig hebt zijn:
https://www.ikea.com/nl/n(...)r-v-keuken-10427262/ - UTRUSTA scharnieren die de deur verder open klappen. 1 set per deur.
https://www.ikea.com/nl/nl/p/maximera-lade-middel-wit-70319349/ - METOD lade, 37cm diep in verband met de leidingen wordt meestal een ondiepere lade gebruikt.
https://www.ikea.com/nl/n(...)middel-wit-80204654/ - UTRUSTA ladefront.
[..]

Daar loop je inderdaad wel tegenaan. De lade moet boven het scharnier gemonteerd worden. Je 'verliest' zo zo'n 5cm.
Wat betreft dat laatste, ik wil hem helemaal onderin de gootsteenkastje doen.
Maar dat kan dus alleen als ik hem ongeveer 5cm boven het deurscharnier bevestig. Als ik het goed begrijp
Dan is ik het niet doen, teveel ruimte verlies
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_197197014
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 20:34 schreef zeefje het volgende:

[..]

Wat betreft dat laatste, ik wil hem helemaal onderin de gootsteenkastje doen.
Maar dat kan dus alleen als ik hem ongeveer 5cm boven het deurscharnier bevestig. Als ik het goed begrijp
Dan is ik het niet doen, teveel ruimte verlies
Scharnier in gat 1 en ladegeleider in 3, dat is echt minder dan 5 cm.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_197197381
Hoe lang zijn de levertijden voor regulier meubilair op het moment?

Heb een aantal stukken in het mandje zitten. Maar nog niet echt zin om gelijk al te bestellen, tenzij levertijd dus echt 6 weken is.

Denk aan Pax/Bestå
pi_197197598
Kan je online de waarde van je adventkalendercadeaubonnen inzien? O-) weet iemand dat?
Somebody that I used to know
  zondag 3 januari 2021 @ 21:51:16 #88
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_197197816
Iemand tips voor het monteren van de handvatten bij een Pax kast?

Ik heb zes deuren en wil ze allemaal toch allemaal gelijk hebben. Moet ik echt op elke deur meten en aftekenen of is er een makkelijkere truc?
pi_197197834
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 21:51 schreef Tinos85 het volgende:
Iemand tips voor het monteren van de handvatten bij een Pax kast?

Ik heb zes deuren en wil ze allemaal toch allemaal gelijk hebben. Moet ik echt op elke deur meten en aftekenen of is er een makkelijkere truc?
heb je een laser? of een lange waterpas?
pi_197197911
Wat je kan doen is evt. de deuren op elkaar te leggen. dan op de kopse kant zet je op alle deuren in 1x een merkje op de gewenste hoogte. Dan moet je alleen nog per deur met een blokhaak/winkelhaak de 'offset' vanaf de rand aftekenen? Kan je eventueel nog een malletje voor maken.
  zondag 3 januari 2021 @ 22:02:19 #91
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_197198239
Laser heb ik wel, winkelhaak ook. Goeie had ik nog niet aan gedacht. Thanks.
pi_197198295
De fixa boormal gebruiken, dan hoef je alleen de hoogte uit te meten.
pi_197200123
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 21:53 schreef FranticDJ het volgende:
Wat je kan doen is evt. de deuren op elkaar te leggen. dan op de kopse kant zet je op alle deuren in 1x een merkje op de gewenste hoogte. Dan moet je alleen nog per deur met een blokhaak/winkelhaak de 'offset' vanaf de rand aftekenen? Kan je eventueel nog een malletje voor maken.
Wel alle linksdraaiende deuren goed op de rechtsdraaiende deuren leggen O-)
Somebody that I used to know
pi_197200163
quote:
2s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:06 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Wel alle linksdraaiende deuren goed op de rechtsdraaiende deuren leggen O-)
klinkt alsof je ervaring hebt :P
pi_197200313
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:07 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

klinkt alsof je ervaring hebt :P
Eerder dat ik een tweedehands pax-kast heb met drie deuren (anderhalve meter), waarbij de deuren niet meer uitwisselbaar zijn omdat dat ene handvat dan net lager zit. En bij omdraaien zit ie te hoog :P ik stoor me er niet aan omdat die deuren niet direct naast elkaar zitten, maar ik voorzie het wel fout gaan als je daar niet op let terwijl je het wel recht wil krijgen :P
Somebody that I used to know
pi_197200318
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 20:34 schreef zeefje het volgende:

[..]

Wat betreft dat laatste, ik wil hem helemaal onderin de gootsteenkastje doen.
Maar dat kan dus alleen als ik hem ongeveer 5cm boven het deurscharnier bevestig. Als ik het goed begrijp
Dan is ik het niet doen, teveel ruimte verlies
Ik heb het even nagemeten.
Het scharnier komt in het eerste gat vanaf de bodemplaat.
De ladegeleider schroef je in het derde gat. De onderkant van de lade zit dan op ongeveer 8cm.

Op een andere manier kan het echt niet volgens mij.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_197200331
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 21:45 schreef Postbus100 het volgende:
Kan je online de waarde van je adventkalendercadeaubonnen inzien? O-) weet iemand dat?
Nee.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_197203690
Nu het over paxkasten en keukenkastjes gaat.
Bij de paxkasten past onderin geen gewone lade door de scharnieren maar wel een draadmand.
Bij de keukenkastjes zou de utrusta draadmand een optie zijn.
pi_197208533
Net een hele berg besteld bij ikea,

Pax, Bestå, Eket en een hoop plinten.

Dit komen ze overmorgen leveren :7 Echt geen touw aan vast te knopen dus :+

Alleen komplement planken is een moeilijk iets, maar goed. Die laat ik wel ophalen zodra 't weer kan.
pi_197209814
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 21:45 schreef Postbus100 het volgende:
Kan je online de waarde van je adventkalendercadeaubonnen inzien? O-) weet iemand dat?
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:17 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Nee.
Ja!
Voor het eerst dit jaar.
Hier. Ik ging even naar de site om te kijken tm wanneer ze ook alweer geldig zijn, en zag toen ineens onderaan dat je dus de code in kunt vullen om je saldo te checken.
pi_197211419
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 17:02 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

[..]

Ja!
Voor het eerst dit jaar.
Hier. Ik ging even naar de site om te kijken tm wanneer ze ook alweer geldig zijn, en zag toen ineens onderaan dat je dus de code in kunt vullen om je saldo te checken.
Ah! Dus toch wel eindelijk wat inventiviteit dankzij corona.
Somebody that I used to know
pi_197212978
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 17:02 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

[..]

Ja!
Voor het eerst dit jaar.
Hier. Ik ging even naar de site om te kijken tm wanneer ze ook alweer geldig zijn, en zag toen ineens onderaan dat je dus de code in kunt vullen om je saldo te checken.
Oh dan hebben ze dat onlangs gedaan. Volgens mij hebben ze in december nog aangegeven dat dit niet kon.
Fijn!
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_197213121
10 euro *O* ;(
Somebody that I used to know
pi_197213254
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 20:05 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Oh dan hebben ze dat onlangs gedaan. Volgens mij hebben ze in december nog aangegeven dat dit niet kon.
Fijn!
Klopt inderdaad, staat er echt net een paar dagen op volgens mij. Idd wel echt fijn!
pi_197213337
Ja, nu kan ik tenminste gaan plannen wat ik wil halen.

Had ik die 1000 euro gehad, dan had ik nagedacht over een nieuw bed (of matras) oid.

Verder heb ik eerlijk gezegd niet echt iets nodig wat ik nu weet :@
Somebody that I used to know
pi_197213376
Sta er wel echt van te kijken dat ze overmorgen al komen leveren met de vrachtwagen.. Zal wel net nog een gaatje wezen.

Gordijnen komen dan morgen. En dan is er 20 januari nog een nazending via PostNL op die bestelling die overmorgen komt. Wat wel weer vreemd was want een paar komplement plankjes konden er niet bij want dat was moeilijk en niet op voorraad enzo.

Lijkt mij dat dat 20 januari wellicht wel op voorraad is. Of dan in backorder gaat als je 't gewoon gelijk besteld.
pi_197213425
Fijn dat je nu wel online kan checken. *O* Wel maar gewoon vijf euro, maar toch fijn om dat al te weten.
pi_197221674
Vanavond zouden m'n ikea gordijnen moeten komen, maar nog geen track & trace :X

Nu had ik ergens gelezen dat je geen T&T ofzo krijgt als ikea zelf komt, klopt dat?
  Redactie Frontpage dinsdag 5 januari 2021 @ 11:34:55 #109
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_197221752
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 20:20 schreef FranticDJ het volgende:
Sta er wel echt van te kijken dat ze overmorgen al komen leveren met de vrachtwagen.. Zal wel net nog een gaatje wezen.
Heb zelfs een keer gehad dat ik zondagavond om 23.30 bestelde en ze op maandag om 14.00 al voor de deur stonden _O-
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 11:30 schreef FranticDJ het volgende:
Vanavond zouden m'n ikea gordijnen moeten komen, maar nog geen track & trace :X

Nu had ik ergens gelezen dat je geen T&T ofzo krijgt als ikea zelf komt, klopt dat?
Dan krijg je als het goed is een sms'je een uurtje voordat ze komen afleveren.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_197222019
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 11:34 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Heb zelfs een keer gehad dat ik zondagavond om 23.30 bestelde en ze op maandag om 14.00 al voor de deur stonden _O-
Naja dan zal je net nog in de route vallen dan ^O^ sta er iig van te kijken dat die vrachtwagen op zaterdag komt, want dat was anderhalf jaar geleden op dit adres niet het geval :P
quote:
[..]

Dan krijg je als het goed is een sms'je een uurtje voordat ze komen afleveren.
^O^ wacht t ff af dan. Staat ook nog steeds op 'bestelling verzamelen'.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 14:06:52 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197224737
quote:
14s.gif Op maandag 4 januari 2021 20:22 schreef Myraela het volgende:
Fijn dat je nu wel online kan checken. *O* Wel maar gewoon vijf euro, maar toch fijn om dat al te weten.
Dit idd, en ik denk dat het ze ook veel meer oplevert.
Als je naar Ikea moet om je adventskalendercadeaukaart (3 keer letterwaarde op de C en 3 keer woordwaarde :+ ) te checken dan ga je het daar ook gelijk uitgeven, een groot deel van de ¤ 5 kaarten ligt waarschijnlijk januari 2022 nog ergens in een kast.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197263814
Blijkbaar heeft red je pakketje mijn order bij Ikea geannuleerd

_O- wat. Hoe kan een koerier zoveel macht hebben.
pi_197264102
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 14:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit idd, en ik denk dat het ze ook veel meer oplevert.
Als je naar Ikea moet om je adventskalendercadeaukaart (3 keer letterwaarde op de C en 3 keer woordwaarde :+ ) te checken dan ga je het daar ook gelijk uitgeven, een groot deel van de ¤ 5 kaarten ligt waarschijnlijk januari 2022 nog ergens in een kast.
Oh dat is wel een interessante vraag eigenlijk. Uit onderzoek blijkt dat mensen namelijk de waarde van een cadeaupas veel vaker uitgeven dan dat er op de pas staat. Daarom is IKEA ook zo gemakkelijk met het uitgeven van cadeaupassen. Dan is de vraag natuurlijk wat meer oplevert.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:56 schreef FranticDJ het volgende:
Blijkbaar heeft red je pakketje mijn order bij Ikea geannuleerd

_O- wat. Hoe kan een koerier zoveel macht hebben.
Heel bijzonder inderdaad! Zouden zij die grote bestelling uitleveren?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_197264115
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:56 schreef FranticDJ het volgende:
Blijkbaar heeft red je pakketje mijn order bij Ikea geannuleerd

_O- wat. Hoe kan een koerier zoveel macht hebben.
Even even doorgevraagd: blijkbaar kunnen ze dit als Ikea niet snel genoeg overdraagt aan de koeriersdienst.

Fijn wel dat je als consument op de hoogte gehouden wordt dan.

Het spul wordt nu zaterdag met de vrachtwagen levering onder een nieuw order nummer enzo alsnog uitgeleverd.
pi_197264270
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 12:13 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Even even doorgevraagd: blijkbaar kunnen ze dit als Ikea niet snel genoeg overdraagt aan de koeriersdienst.

Fijn wel dat je als consument op de hoogte gehouden wordt dan.

Het spul wordt nu zaterdag met de vrachtwagen levering onder een nieuw order nummer enzo alsnog uitgeleverd.
Wtf?
Maar fijn dat het nu alsnog zaterdag komt dan
  vrijdag 8 januari 2021 @ 15:28:26 #116
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_197286568
Hallo iedereen,

Hier was de vorige keer ook snel Reactie dus probeer het hier nog een keer

Ik heb IKEA maximerra lades. Ik wilde ze vandaag in hoogte verstellen maar ben veel te snel gegaan met boormachine waardoor het schroefje nu geen kruiskop meer is, maar een heel rond gat waardoor ik niet meer kan afstellen

Zie hier foto welk gedeelte ik bedoel.


En zo ziet het er nu uit :')



Ik wil nog steeds mijn lades goed zetten

Ik heb geprobeerd

-met een tangetje te draaien, gaat niet zo goed: te weinig ruimte, te weinig grip
-nieuw onderdeel bestellen: kan niet verkoopt IKEA niet
-van binnenuit proberen te draaien, maar is helemaal dichtgemaakt bij productie

Wie heeft dé manier om alsnog dat schroefje om te draaien

[ Bericht 5% gewijzigd door zeefje op 08-01-2021 15:41:13 ]
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_197286656
Een gaatje in het schroefje boren en dan met een zgn linkse tap kan je dan de schroef er uit draaien. Een setje linkse taps zal je de kop niet kosten.

Oja, je foto's doen het niet dus misschien praat ik wel onzin.
pi_197286756
@zeefje, even de klantenservice bellen. Die sturen je dan het onderdeel gratis op.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 15:38:47 #119
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_197286814
Ik weet niet (meer) hoe ik foto's hier neerzet. Tijdje niet actief geweest hier


Anyhow, klantenservice gebeld. Die kan dit onderdeel niet apart bestellen.

https://ibb.co/7Gk98F2


Kunnen jullie deze foto openen? Dat is het onderdeel

Uiteindelijk oplossing is misschien nieuwe lade bestellen; maar 40 euro betalen voor alleen dat onderdeel is echt een beetje jammer
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_197286973
een stukje rubber (bijvoorbeeld een breed elastiek) op de doorgedraaide kop en dan met een schroevendraaier hopen dat je net genoeg grip hebt.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 15:48:22 #121
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_197287036
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 15:46 schreef Elleska het volgende:
een stukje rubber (bijvoorbeeld een breed elastiek) op de doorgedraaide kop en dan met een schroevendraaier hopen dat je net genoeg grip hebt.
Je bedoeld het elastiek eigenlijk 'in' het gat? En daarop de schroevendraaier?

Het is ook echt stom van me om dit met boor te doen.. Kan mezelf wel voor m'n kop slaan :') als het niet, duur grapje (namelijk nieuwe lades)
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_197287109
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 15:38 schreef zeefje het volgende:
Ik weet niet (meer) hoe ik foto's hier neerzet. Tijdje niet actief geweest hier

Anyhow, klantenservice gebeld. Die kan dit onderdeel niet apart bestellen.

https://ibb.co/7Gk98F2

Kunnen jullie deze foto openen? Dat is het onderdeel

Uiteindelijk oplossing is misschien nieuwe lade bestellen; maar 40 euro betalen voor alleen dat onderdeel is echt een beetje jammer
Je foto's zijn nu wel zichtbaar.

Ik denk niet dat mijn reactie erg waardevol was voor je.
pi_197287124
  vrijdag 8 januari 2021 @ 15:55:11 #124
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_197287190
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 15:52 schreef Elleska het volgende:
[ afbeelding ]
Geprobeerd, geen beweging in te krijgen. Toch bedankt voor de tip
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_197287256
Maar waarom moet je aan die schroef draaien?
  vrijdag 8 januari 2021 @ 16:00:37 #126
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_197287304
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 15:58 schreef Puala het volgende:
Maar waarom moet je aan die schroef draaien?
Om in hoogte goed af te stellen

Zie mijn eerste post met eerste foto

In de handleiding staat ook dat je daaraan kan draaien om af te stellen
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_197287337
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 16:00 schreef zeefje het volgende:

[..]

Om in hoogte goed af te stellen

Zie mijn eerste post met eerste foto

In de handleiding staat ook dat je daaraan kan draaien om af te stellen
Je 1e foto is een screenshot van de handleiding. Je 2e foto is een onscherpe foto van een uitgewoonde schroef.
Ik heb nergens een fatsoenlijke overzichtsfoto gezien waardoor ik met je mee kan denken om het op te lossen.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 16:09:35 #128
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_197287495
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 16:02 schreef Puala het volgende:

[..]

Je 1e foto is een screenshot van de handleiding. Je 2e foto is een onscherpe foto van een uitgewoonde schroef.
Ik heb nergens een fatsoenlijke overzichtsfoto gezien waardoor ik met je mee kan denken om het op te lossen.
Foto 1 om aan te duiden welk onderdeel het is.
Foto 2 is idd de uitgewoond schroef (leuk woord😂)

Overzicht foto; de lades liggen nu uit elkaar op de vloer hier, volgens mij is die schroef ook de enige manier om hem omhoog te draaien.

Ik weet niet zo goed wat je dan zou willen zien om te helpen
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_197287766
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 16:09 schreef zeefje het volgende:

[..]

Foto 1 om aan te duiden welk onderdeel het is.
Foto 2 is idd de uitgewoond schroef (leuk woord😂)

Overzicht foto; de lades liggen nu uit elkaar op de vloer hier, volgens mij is die schroef ook de enige manier om hem omhoog te draaien.

Ik weet niet zo goed wat je dan zou willen zien om te helpen
Heb je de lade volledig in elkaar gezet, frontje er op etc? In de rail geklikt?
pi_197287786
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 16:09 schreef zeefje het volgende:

[..]

Foto 1 om aan te duiden welk onderdeel het is.
Foto 2 is idd de uitgewoond schroef (leuk woord😂)

Overzicht foto; de lades liggen nu uit elkaar op de vloer hier, volgens mij is die schroef ook de enige manier om hem omhoog te draaien.

Ik weet niet zo goed wat je dan zou willen zien om te helpen
Platte schroevendraaier pakken en met een hamer een sleuf erin proberen tikken.

Kijken of je de schroef eruit krijgt en dan een nieuwe schroef erin?
  vrijdag 8 januari 2021 @ 16:27:57 #131
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_197287941
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 16:20 schreef Puala het volgende:

[..]

Heb je de lade volledig in elkaar gezet, frontje er op etc? In de rail geklikt?
Ik heb daar geen foto van

Maar het zijn 2 lades onder elkaar

De onderste is te hoog, de bovenste te laag. Waardoor ze beide niet goed dicht kunnen.

Bij het verstellen, terwijl ze nog op de rail hingen, is die schroef rond geworden

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 16:20 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Platte schroevendraaier pakken en met een hamer een sleuf erin proberen tikken.

Kijken of je de schroef eruit krijgt en dan een nieuwe schroef erin?
Is ook nog een goeie. Alleen de schroef moet/kan er niet uit. Hij zit vast in het systeem
moet alleen de andere kant op gedraaid worden, zodat de lade lager/hoger komt

Maar verder wel goed idee


Ik ga nog even puzzelen
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_197288127
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 16:27 schreef zeefje het volgende:
De onderste is te hoog, de bovenste te laag. Waardoor ze beide niet goed dicht kunnen.

Draai ze eens om, van plek veranderen dus. Daarna verder zien of het nog smoelt.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 16:36:36 #133
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_197288142
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 16:35 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Draai ze eens om, van plek veranderen dus. Daarna verder zien of het nog smoelt.
Edit; nog een keer geprobeerd. Nu gelukt. Ook weer opgelost

[ Bericht 11% gewijzigd door zeefje op 08-01-2021 16:51:45 ]
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_197291224
Ben wel benieuwd of die vrachtwagen levering doorgaat :+ nog geen mailtjes van Vlot gehad.

Maar kan dat ze nu een andere vervoerder gebruiken..
pi_197431820
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 18:48 schreef FranticDJ het volgende:
Ben wel benieuwd of die vrachtwagen levering doorgaat :+ nog geen mailtjes van Vlot gehad.

Maar kan dat ze nu een andere vervoerder gebruiken..
Was een andere club, kreeg de sms'jes en mail ruim 1,5u nadat het bezorgwindow begonnen was _O-

Wel naadje want ik heb nu dus 2 pax kasten zonder planken er in en kan ze ook niet bestellen, want website says no 8)7 (edit: nu dus wel, maar 49 euro voor pakketlevering voor 8 pax plankjes van 50x50. wacht wel totdat je kan afhalen dan :X /edit)

Weet iemand wellicht de kleurcode van het zwart met hout motief wat ze in de Bestå serie gebruiken :P? Wil misschien wat hacken eraan.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 23:40:37 #136
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197436992
Die Zweden hebben inderdaad weinig zin om webwinkel te spelen.

Ik heb twee deurtjes nodig voor mijn Besta: de deurtjes zijn bij elkaar 35 euro, de verzendkosten 49 8)7
So we just called him Fred
pi_197440393
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 23:40 schreef Fred het volgende:
Die Zweden hebben inderdaad weinig zin om webwinkel te spelen.

Ik heb twee deurtjes nodig voor mijn Besta: de deurtjes zijn bij elkaar 35 euro, de verzendkosten 49 8)7
Echt? Wat bezopen.Wij hadden paar jaar geleden een tuintafel met maar ¤2,99 bezorgkosten
pi_197440480
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 10:13 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Echt? Wat bezopen.Wij hadden paar jaar geleden een tuintafel met maar ¤2,99 bezorgkosten
En ik bestelde een hele keuken incl apparatuur en een enorme pax-kast, bezorging was ¤70. Verzendkosten zijn bij Ikea niet zo lineair gerelateerd aan formaat/gewicht als we gewend zijn van andere webwinkels.

@Fred hier in de buurt zie ik regelmatig initiatieven op Facebook om samen te bestellen, de verzendkosten worden bij grotere hoeveelheden dus niet echt hoger, dus met meer mensen samen valt het mee.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 10:29:59 #139
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197440584
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 23:40 schreef Fred het volgende:
Die Zweden hebben inderdaad weinig zin om webwinkel te spelen.

Ik heb twee deurtjes nodig voor mijn Besta: de deurtjes zijn bij elkaar 35 euro, de verzendkosten 49 8)7
Dit is wel raar, als ik er 2 wil laten bezorgen kost dat 2,99

Overigens is het met een andere uitvoering weer moeilijk qua transport.

Hoe zit het als je ze per stuk doet?
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197440596
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 23:40 schreef Fred het volgende:
Die Zweden hebben inderdaad weinig zin om webwinkel te spelen.

Ik heb twee deurtjes nodig voor mijn Besta: de deurtjes zijn bij elkaar 35 euro, de verzendkosten 49 8)7
ja dat heb ik dus met die Komplement plankjes van 50*50

wacht wel tot ik ze af kan halen. of ik haal gewoon een stuk meubelplank bij de bouwmarkt en zaag dat wel op maat :') nog een stuk goedkoper ook.
pi_197440599
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 10:21 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

En ik bestelde een hele keuken incl apparatuur en een enorme pax-kast, bezorging was ¤70. Verzendkosten zijn bij Ikea niet zo lineair gerelateerd aan formaat/gewicht als we gewend zijn van andere webwinkels.
lijkt meer op 'we leveren met wat we beschikbaar hebben en als dat duur is heb je pech'
pi_197440636
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 10:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoe zit het als je ze per stuk doet?
ik doe net per 4, ipv 8 plankjes. dan kan ik 't kosteloos laten bezorgen bij een gamma. Ga ik terug naar 8: dan ineens niet meer, en per 4 ineens ook niet meer daarna :')

Wel 'vreemd' dat click & collect niet meer beschikbaar is terwijl juist veel andere winkels er op over stappen. Begrijp het ook wel aan de ene kant met de toestroom van mensen. Maar als ze met harde kleinere timeslots werken... Als je hier bij de bouwmarkt je timeslot mist of te vroeg bent word je keihard weggestuurd.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 11:13:24 #143
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197441285
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 10:29 schreef Leandra het volgende:
Dit is wel raar, als ik er 2 wil laten bezorgen kost dat 2,99

Overigens is het met een andere uitvoering weer moeilijk qua transport.

Hoe zit het als je ze per stuk doet?
Er is werkelijk waar geen touw aan vast te knopen: nu rekenen ze ook bij mij 2,99 verzendkosten.
De levertijd is 4 weken, dat dan weer wel :+

Ik ben benieuwd of ik ze voor het eind van de huidige winkelsluiting in huis heb :D
So we just called him Fred
  zaterdag 16 januari 2021 @ 11:16:18 #144
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197441322
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 10:33 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

ik doe net per 4, ipv 8 plankjes. dan kan ik 't kosteloos laten bezorgen bij een gamma. Ga ik terug naar 8: dan ineens niet meer, en per 4 ineens ook niet meer daarna :')

Wel 'vreemd' dat click & collect niet meer beschikbaar is terwijl juist veel andere winkels er op over stappen. Begrijp het ook wel aan de ene kant met de toestroom van mensen. Maar als ze met harde kleinere timeslots werken... Als je hier bij de bouwmarkt je timeslot mist of te vroeg bent word je keihard weggestuurd.
Wel humor: planken van Ikea bij de Gamma laten bezorgen :D

En even je cookies weggooien misschien?
Of een andere browser...
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 16 januari 2021 @ 11:17:04 #145
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197441338
Ikea heeft gisteren op Facebook toelichting verstrekt waarom ze geen click en collect hebben - geen toestemming van de overheid en waarom de bezorgkosten zo hoog zijn - vanwege vrachtwagenvervoer dat ingezet wordt ipv koeriers bij geen beschikbaarheid van koeriers.
Ik vond het wel een goede zet dat ze goed uitleggen hoe het voor hun zit.

Ondertussen wacht ik ook op mijn pakket, die zou er de dertiende zijn. Status staat nog steeds op voorbereiding. Ik moet maar meer geduld hebben :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_197441387
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:17 schreef monsterd. het volgende:
Ikea heeft gisteren op Facebook toelichting verstrekt waarom ze geen click en collect hebben - geen toestemming van de overheid en waarom de bezorgkosten zo hoog zijn - vanwege vrachtwagenvervoer dat ingezet wordt ipv koeriers bij geen beschikbaarheid van koeriers.
Ik vond het wel een goede zet dat ze goed uitleggen hoe het voor hun zit.
ah dat heb ik gemist! geloof ook wel dat ze het asociaal druk hebben in een omgeving waar ze totaal. niet op voorbereid en toch ook echt 'onbekend' mee zijn op deze schaal.

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wel humor: planken van Ikea bij de Gamma laten bezorgen :D

En even je cookies weggooien misschien?
Of een andere browser...
ja straks nog ff via mobiel proberen. Maar goed, kijk 't nog wel even aan. anders desnoods toch maar ff een meubelpaneel halen bij de bouwmarkt.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 12:37:13 #147
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_197442837
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:17 schreef monsterd. het volgende:
Ikea heeft gisteren op Facebook toelichting verstrekt waarom ze geen click en collect hebben - geen toestemming van de overheid en waarom de bezorgkosten zo hoog zijn - vanwege vrachtwagenvervoer dat ingezet wordt ipv koeriers bij geen beschikbaarheid van koeriers.
Ik vond het wel een goede zet dat ze goed uitleggen hoe het voor hun zit.

Ondertussen wacht ik ook op mijn pakket, die zou er de dertiende zijn. Status staat nog steeds op voorbereiding. Ik moet maar meer geduld hebben :+
Ik begrijp het heel goed, maar die bezorgkosten houden me wel tegen om kleine zaken te bestellen. En dat is echt niet erg, ik kan wel een paar maanden wachten.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  zaterdag 16 januari 2021 @ 13:39:37 #148
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_197444019
Ze zouden niets liever willen dan click en collect maar inderdaad niet toegestaan in Nederland.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zaterdag 16 januari 2021 @ 16:05:53 #149
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_197446993
vreemd, want ik heb gisteren nog bij hornbach een kachel besteld, deze kon ik een paar uur later ophalen. Ik moest aan een hokje mijn email laten zien, ik kreeg een parkeerplaats toegewezen (nr17) en ik moest in mijn auto blijven zitten. De werknemers brachten te bestelde spullen naar de auto's. Echt top geregeld! Ik weet dat praxis ook zoiets heeft maar daar was maar heel weinig beschikbaar.
pi_197447310
De ikea is geen bouwmarkt.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 21:07:19 #151
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197453215
Ik heb inmiddels de verzendbevestiging binnen ^O^
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_197453570
Ik snap wel dat het allemaal druk is, maar de communicatie is wel slecht hoor. Heb op 30 december een bestelling geplaatst. Zou 12 januari bezorgd worden. Goed, dat duurt lang, maar het is druk, dus oké. 12 de: niks bezorgd, geen woord van Ikea. Heb ze 2 keer benaderd via Twitter, geen reactie. Op de site bleef de status: bestelling ontvangen. Gisteren ging dat naar bestelling onderweg, maar nog niets te zien op track and trace. Nu staat dat er dat het maandag wordt bezorgd. Dat moeten ze toch echt beter gaan regelen.
pi_197454127
Verzending is inderdaad een drama, eerst een moet je lang wachten voor het verzonden gaat worden. Drie weken is geen uitzondering meer. En mijn pakket had een week vertraging, door PostNL weliswaar, maar toch. IKEA reageert wel op Facebook trouwens, maar daar gaat ook een paar dagen overheen.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 22:42:58 #154
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_197455691
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 16:23 schreef Elleska het volgende:
De ikea is geen bouwmarkt.
Dat dus
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zondag 17 januari 2021 @ 16:42:24 #155
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_197468221
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 16:23 schreef Elleska het volgende:
De ikea is geen bouwmarkt.
True dan zal het dat zijn idd
  zondag 17 januari 2021 @ 18:05:06 #156
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_197470619
Jemie, ik heb dan geluk gehad denk ik. Maandagavond bestelling geplaatst en woensdag geleverd door de lokale Ikea (Breda)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 20 januari 2021 @ 19:21:33 #157
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197536433
Weet iemand of er ook wieltjes kunnen onder de kruk Lidkullen?

https://www.ikea.com/nl/n(...)onkergrijs-30445774/
***
pi_197540637
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 19:21 schreef BE het volgende:
Weet iemand of er ook wieltjes kunnen onder de kruk Lidkullen?

https://www.ikea.com/nl/n(...)onkergrijs-30445774/
Ik heb geen idee, maar zou dat niet erg onhandig zijn als je er op steunt zoals die persoon op de tweede foto? Dan rolt de kruk toch weg?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  woensdag 20 januari 2021 @ 22:31:59 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197541309
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:01 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, maar zou dat niet erg onhandig zijn als je er op steunt zoals die persoon op de tweede foto? Dan rolt de kruk toch weg?
Goed punt.
Maar dat is eig niet waar ik hem voor zou gebruiken.
Ik wil een ‘instabiele’ wiebelkruk.

Maar ik kan beter doorsparen voor een echte Swopper misschien.
***
pi_197542611
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:31 schreef BE het volgende:

[..]

Goed punt.
Maar dat is eig niet waar ik hem voor zou gebruiken.
Ik wil een ‘instabiele’ wiebelkruk.

Maar ik kan beter doorsparen voor een echte Swopper misschien.
Ik denk dat IKEA de kruk daarom niet geschikt heeft gemaakt voor wielen.
(een 4-poot is als bureaustoel op wielen ook niet geschikt heb ik me laten vertellen trouwens)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  donderdag 21 januari 2021 @ 21:35:42 #161
411456 Halveprijs
Twee keer de helft
pi_197559720
quote:
Lukt het niet om een product te bestellen, dan zien wij op dit moment geen mogelijkheid om je bestelling aan te nemen. We raden je aan het de volgende dag nogmaals te proberen. Excuses voor het ongemak.
Dat zag ik niet terug in de recente post in dit topic. Maar dat beloofd geen soepel bestelproces.

Ik ben nu aan het kijken of de kerstboombon langer geldig blijft.

Heb je gebruik gemaakt van de kerstboomactie van IKEA? Alle actiepassen worden verlengd tot en met twee maanden na heropening van de winkels.

[ Bericht 8% gewijzigd door Halveprijs op 21-01-2021 21:38:06 ((Antwoord op mijn vraag)) ]
pi_197559909
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:35 schreef Halveprijs het volgende:

[..]

Dat zag ik niet terug in de recente post in dit topic. Maar dat beloofd geen soepel bestelproces.

Ik ben nu aan het kijken of de kerstboombon langer geldig blijft.

Heb je gebruik gemaakt van de kerstboomactie van IKEA? Alle actiepassen worden verlengd tot en met twee maanden na heropening van de winkels.
:Y probeer al 2 weken dagelijks planken voor mn pax kasten te bestellen :')
  donderdag 21 januari 2021 @ 21:47:48 #163
411456 Halveprijs
Twee keer de helft
pi_197560000
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:43 schreef FranticDJ het volgende:
:Y probeer al 2 weken dagelijks planken voor mn pax kasten te bestellen
Ik vind het fijn alles gewoon bij een vestiging op te halen. Wil geen bezorgkosten-problemen en afspraken. Ben door dit topic op het idee gekomen mijn keukenkastjes uitschuifbaar te maken met een "EXCEPTIONELL" of MAXIMERA, maar wil hem liever eerst fysiek zien.
pi_197560073
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:47 schreef Halveprijs het volgende:

[..]

Ik vind het fijn alles gewoon bij een vestiging op te halen.
ik woon te ver weg van een ikea om 'ff' iets op te halen ;)

Maar 49e betalen voor de bezorging van een paar plankjes vind ik ook nogal 'gek', niet dat ik deze optie de laatste 14 dagen überhaupt gehad heb. Click & Collect mag niet van de overheid, dusja. We moeten het hier maar ff mee doen.
pi_197570301
Weet niet meer wie het hier vroeg hoor. Maar
Die binnen lades in een Pax kan je gewoon langs de scharnieren monteren. Net zelf gedaan. Ladegeleiders gaan uiteraard niet op de hoogte van t scharnier. Maar qua breedte gaat t net.

Kan wel zijn als je scharnier een extreme afstelling heeft, dat het net niet kan hoor. Ik heb een halve mm speling 😅
pi_197604955
Ik heb even geen meetgereedschap bij de hand. Allemaal ingepakt :')

Weet iemand toevallig of de voorgeboorde legplankgaatjes in de ikea pax 5mm zijn, of is het een exotische ikea maat?
  zondag 24 januari 2021 @ 11:56:48 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197605999
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:56 schreef FranticDJ het volgende:
Ik heb even geen meetgereedschap bij de hand. Allemaal ingepakt :')

Weet iemand toevallig of de voorgeboorde legplankgaatjes in de ikea pax 5mm zijn, of is het een exotische ikea maat?
Het scheelt misschien een halve mm (als ik meet twijfel ik tussen 4.5 en 5 mm) maar daar houdt het wel mee op.
Pax kasten uit 2013 trouwens.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197606008
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het scheelt misschien een halve mm (als ik meet twijfel ik tussen 4.5 en 5 mm) maar daar houdt het wel mee op.
Pax kasten uit 2013 trouwens.
Tnx ^O^

ga denk ik toch maar niet meer wachten op die ikea komplement planken :') wie weet wanneer dat ooit geleverd kan worden. Dus deze week ff 2 meubelpanelen halen bij de gamma en zelf ff 8 leg planken van zagen. Scheelt ook nog aardig wat geld :')
  zondag 24 januari 2021 @ 11:59:07 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197606034
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:57 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Tnx ^O^

ga denk ik toch maar niet meer wachten op die ikea komplement planken :') wie weet wanneer dat ooit geleverd kan worden. Dus deze week ff 2 meubelpanelen halen bij de gamma en zelf ff 8 leg planken van zagen. Scheelt ook nog aardig wat geld :')


Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197633879
Eindelijk die komplement planken kunne bestellen. Worden bij een afhaalpunt in de buurt geleverd *O*

Nu alleen nog de missende bestå welke afgelopen donderdag zouden komen :')

Wel een aardige farce aan het worden bij Ikea zo..
pi_197636948
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 16:41 schreef FranticDJ het volgende:
Eindelijk die komplement planken kunne bestellen. Worden bij een afhaalpunt in de buurt geleverd *O*

Nu alleen nog de missende bestå welke afgelopen donderdag zouden komen :')

Wel een aardige farce aan het worden bij Ikea zo..
Huh? Nu kan het toch via pakketpost bezorgd worden dus?
Nou ja beter!
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_197636989
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 19:31 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Huh? Nu kan het toch via pakketpost bezorgd worden dus?
Nou ja beter!
Ja, vaag gebeuren. Nu kan het ineens wel.

Maar goed. die planken boeien me op dit moment nog niet het meest :P

de missende bestå scharnieren enzo wel _O-

Kan net zo goed gewoon Blum scharnieren gaan halen ondertussen (ikea scharnieren zijn omgelabelde Blum scharnieren)
pi_197637233
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 19:33 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Ja, vaag gebeuren. Nu kan het ineens wel.

Maar goed. die planken boeien me op dit moment nog niet het meest :P

de missende bestå scharnieren enzo wel _O-

Kan net zo goed gewoon Blum scharnieren gaan halen ondertussen (ikea scharnieren zijn omgelabelde Blum scharnieren)
Dat is ook wel bizar. misten ze vorige week of zijn ze helemaal niet bij je aan de deur geweest?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_197637357
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 19:44 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Dat is ook wel bizar. misten ze vorige week of zijn ze helemaal niet bij je aan de deur geweest?
is nooit verzonden vanuit Ikea. PostNL zet het gewoon voor de deur van 't appartement als er niemand thuis is.

Heb al contact opgenomen met de klantenservice via meerdere kanalen, telefonisch kom je er niet tussen :') dus dat is heel plezierig.

Laatste keer duurde ook 4 dagen voor er reactie kwam >.<
pi_197637589
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 19:50 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

is nooit verzonden vanuit Ikea. PostNL zet het gewoon voor de deur van 't appartement als er niemand thuis is.

Heb al contact opgenomen met de klantenservice via meerdere kanalen, telefonisch kom je er niet tussen :') dus dat is heel plezierig.

Laatste keer duurde ook 4 dagen voor er reactie kwam >.<
Dat is beiden nogal bizar te noemen...
Hopelijk kunnen ze snel iets voor je regelen!
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_197637619
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 19:58 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Dat is beiden nogal bizar te noemen...
Hopelijk kunnen ze snel iets voor je regelen!
Ja hoop het, anders toch maar ergens anders Blum scharnieren regelen. Dan mogen ze de rest van mn order annuleren en het geld terugstorten.
pi_197639990
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 19:59 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Ja hoop het, anders toch maar ergens anders Blum scharnieren regelen. Dan mogen ze de rest van mn order annuleren en het geld terugstorten.
Het enige nadeel in dat plan zit 'em eventueel in de "vleugeltjes" die je in de kast schroeft? Die kunnen toch verschillend/aangepast op de kast zijn?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_197640019
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:18 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Het enige nadeel in dat plan zit 'em eventueel in de "vleugeltjes" die je in de kast schroeft? Die kunnen toch verschillend/aangepast op de kast zijn?
ja de maten zijn net wat anders, maar das een kwestie van ff nieuwe gaten in het deurtje boren..

Maar goed. hoop toch deze week nog wat van de helpdesk te horen van Ikea :')

verhuis volgende week pas :+
pi_197652262
Nou, er staat nu ineens een track & trace link die nog niet herkend wordt door PostNL dat 2 van de 3 items via de pakketpost er aan komen.

En de orderpagina van de legplanken geeft het totaalbedrag weer maar geen producten 8)7

Nog niet tussen gekomen bij de klantenservice iig.
pi_197652282
Gisteren een bestelling geplaatst voor een PAX kast. Het zou maandag geleverd moeten worden (en dan nog 2 lades de 15e van februari). Ik ben benieuwd als ik de verhalen hier zo lees :D
pi_197653544
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 15:51 schreef Candaasje het volgende:
Gisteren een bestelling geplaatst voor een PAX kast. Het zou maandag geleverd moeten worden (en dan nog 2 lades de 15e van februari). Ik ben benieuwd als ik de verhalen hier zo lees :D
vrachtwagen leveringen gaan tot op heden wel goed :+

Al kreeg ik de verzendbevestiging pas 2u na aanvang van het tijdslot _O-
  dinsdag 26 januari 2021 @ 20:43:11 #182
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197658104
Ik dacht een lampje van 14,95 voor de babykamer de bestellen. Met 49 euro verzendkosten ben ik toch maar uitgeweken naar een andere winkel :o
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 26 januari 2021 @ 21:19:08 #183
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197658970
:X
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197659002
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 20:43 schreef Tink89 het volgende:
Ik dacht een lampje van 14,95 voor de babykamer de bestellen. Met 49 euro verzendkosten ben ik toch maar uitgeweken naar een andere winkel :o
ja :') daarom dat ik die planken dus niet eerder besteld had.

Ze doen nu gewoon 'wanneer ze een slot hebben' en of dat een koerier/vrachtwagenlevering is voor een klein ding doet er dan niet toe.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 22:51:21 #185
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197661094
Ikea is niet ingericht op online verkopen. Ze moeten het duidelijk hebben van mensen die de looproute volgen.

Het ligt ook wel aan hun producten. Veel moet op pallets verstuurd worden naar de eindklant. Dat is duur en arbeidsintensief. Aan hun levertijden te zien hebben ze ook geen noemenswaardige Nederlandse voorraad.

Ik heb gordijnen besteld. Levertijd is 20 februari :+ .
Resistance is futile.
pi_197661546
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 20:43 schreef Tink89 het volgende:
Ik dacht een lampje van 14,95 voor de babykamer de bestellen. Met 49 euro verzendkosten ben ik toch maar uitgeweken naar een andere winkel :o
Ik had een paar dingetjes voor op S haar nieuwe bureau; 18 euronogwat + 49 euro verzendkosten :')
Ook ergens anders besteld dus oO<
pi_197662041
Mijn bestelling van 28 december wordt morgen bezorgd *O* :')
pi_197664638
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:52 schreef Fazz het volgende:
Mijn bestelling van 28 december wordt morgen bezorgd *O* :')
_O-
pi_197665263
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:11 schreef Butterflower het volgende:

[..]

Ik had een paar dingetjes voor op S haar nieuwe bureau; 18 euronogwat + 49 euro verzendkosten :')
Ook ergens anders besteld dus oO<
met de huidige situatie komt de tekortkomingen van de ecommerce van veel bedrijven toch echt naar boven.

fokking dure verzendkosten voor een brievenbuspakket (batterijen, 29 euro verzendkosten)
en dan ook nog "kunnen geen bestellingen aannemen door drukte". wtf heb je een webshop voor? zodat je zelf logistiek kan inplannen...
bij mijn andere bestelling bij ikea moest ik ook 3x proberen alvorens betaling doorheen ging.
pi_197665508
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 10:36 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

met de huidige situatie komt de tekortkomingen van de ecommerce van veel bedrijven toch echt naar boven.

fokking dure verzendkosten voor een brievenbuspakket (batterijen, 29 euro verzendkosten)
en dan ook nog "kunnen geen bestellingen aannemen door drukte". wtf heb je een webshop voor? zodat je zelf logistiek kan inplannen...
bij mijn andere bestelling bij ikea moest ik ook 3x proberen alvorens betaling doorheen ging.
sommige batterijen vallen onder ADR regels.. maar die regels zijn niet heel duidelijk, dus kiezen veel clubs automatisch voor ADR vervoer ;)
pi_197665640
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 10:50 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

sommige batterijen vallen onder ADR regels.. maar die regels zijn niet heel duidelijk, dus kiezen veel clubs automatisch voor ADR vervoer ;)
niet dat ik weet wat ADR is, maar bestelling van 48 batterijen gewoon bij amazon gedaan. gratis bezorging. de grote webwinkels worden zo wel groter ja.
pi_197665747
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 10:57 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

niet dat ik weet wat ADR is, maar bestelling van 48 batterijen gewoon bij amazon gedaan. gratis bezorging. de grote webwinkels worden zo wel groter ja.
ADR is gevaarlijke stoffen transport regelgeving
  woensdag 27 januari 2021 @ 23:26:17 #193
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_197678260
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 10:50 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

sommige batterijen vallen onder ADR regels.. maar die regels zijn niet heel duidelijk, dus kiezen veel clubs automatisch voor ADR vervoer ;)
Zo te horen hebben niet alle vestigingen blue bag delivery. Voor 2,99 wordt vanuit Breda alles wat ook maar enigszins in een blauwe tas past door medewerkers in huurbusjes rondgebracht in de omgeving. Uit betrouwbare bron weet ik dat batterijen daar ook bij horen.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_197678304
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 23:26 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Zo te horen hebben niet alle vestigingen blue bag delivery. Voor 2,99 wordt vanuit Breda alles wat ook maar enigszins in een blauwe tas past door medewerkers in huurbusjes rondgebracht in de omgeving. Uit betrouwbare bron weet ik dat batterijen daar ook bij horen.
Volgens mij houden ze zelfs de pakketpostmaatvoering (leuk galgjewoord) aan. Hier kreeg ik een levering (in iemands eigen auto trouwens) met SAMLA bakken die nooit in zo'n blauwe tas passen. Wel goed geregeld, maar ook wat dat betreft geldt dat ze een tijdsslot 'over' moeten hebben.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_197678552
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 23:26 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Zo te horen hebben niet alle vestigingen blue bag delivery. Voor 2,99 wordt vanuit Breda alles wat ook maar enigszins in een blauwe tas past door medewerkers in huurbusjes rondgebracht in de omgeving. Uit betrouwbare bron weet ik dat batterijen daar ook bij horen.
Ik woon niet zo dicht bij een vestiging dat het personeel zelf komt ;)
pi_197679275
Het is gewoon erg jammer datje niet af kan halen.
pi_197680052
Ik had besteld, ¤ 9,99 verzendkosten, zou gisteravond bezorgd worden. Helaas kwam er niks. Krijg ik vanmorgen een mailtje


Net opnieuw besteld, leveringsdatum 24 februari.. 🙄
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197680163
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2021 07:57 schreef Vicky het volgende:
Ik had besteld, ¤ 9,99 verzendkosten, zou gisteravond bezorgd worden. Helaas kwam er niks. Krijg ik vanmorgen een mailtje
[ afbeelding ]

Net opnieuw besteld, leveringsdatum 24 februari.. 🙄
klinkt als mijn debacle met red je pakketje :') alleen kreeg ik geen email communicatie erover.

Maar goed. ik heb een PostNL track & trace :X de klantenservice is nog steeds stil/niet bereikbaar..
  donderdag 28 januari 2021 @ 08:27:21 #199
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197680270
Wat een gestresste puinhoop moet het daar in de organisatie zijn joh.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_197680297
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 08:27 schreef monsterd. het volgende:
Wat een gestresste puinhoop moet het daar in de organisatie zijn joh.
zou best een vlieg willen wezen :Y
  donderdag 28 januari 2021 @ 09:29:28 #201
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_197680838
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 08:27 schreef monsterd. het volgende:
Wat een gestresste puinhoop moet het daar in de organisatie zijn joh.
Ik denk dat ze de montagehandleiding voor de WÖBSITE kwijt zijn. Of er missen in elk geval een paar schroefjes...

Hoop toch dat ze snel over kunnen naar click & collect, maar dan ook alsnog die website eindelijk eens goed afmaken.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_197682762
Blijkbaar zijn we niet de enige die gefrustreerd zijn met Ikea https://www.ad.nl/wonen/i(...)-spijt-ons~ab3f16fa/
pi_197685951
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2021 11:44 schreef athlonkmf het volgende:
Blijkbaar zijn we niet de enige die gefrustreerd zijn met Ikea https://www.ad.nl/wonen/i(...)-spijt-ons~ab3f16fa/
Wilde ik ook net posten.

Zojuist reactie van de klantenservice gehad op vragen. Gaat allemaal goed komen denk ik :+
pi_197704420
En nu definitieve reactie van de klantenservice dat ze de verkeerd geleverde besta lade niet terug hoeven.

Iemand behoefte aan een hoog besta ladeframe zwart? Tegen verzendkosten is ie van jou :7
pi_197748861
Heb 3 weken geleden een keuken besteld bij IKEA, niet alles was leverbaar dus zouden ze dat nog bestellen als het weer leverbaar was. Werd ik afgelopen week gebeld dat het weer leverbaar was en of ze het mochten bestellen. Ik gaf aan: Ja natuurlijk, wat moet ik met een halve keuken. Tja, de medewerker snapte het ook niet helemaal waarom hij moest bellen (moest van zijn leidinggevende), ik had immers al getekend voor de gehele keuken.
pi_197763051
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 17:47 schreef ShoNuf het volgende:
Heb 3 weken geleden een keuken besteld bij IKEA, niet alles was leverbaar dus zouden ze dat nog bestellen als het weer leverbaar was. Werd ik afgelopen week gebeld dat het weer leverbaar was en of ze het mochten bestellen. Ik gaf aan: Ja natuurlijk, wat moet ik met een halve keuken. Tja, de medewerker snapte het ook niet helemaal waarom hij moest bellen (moest van zijn leidinggevende), ik had immers al getekend voor de gehele keuken.
:D Ik 'zie' dit gesprek voor me ja.

Ik zal het vast even moeten afkloppen want ik heb nog niet alle dozen geopend dus of álles volledig compleet/onbeschadigd is, dat zal moeten blijken. Maar we lijken onze PAX kast te kunnen gaan bouwen :P
(Alleen nog 2 laden met pakketpost, maar die komen pas de 15e).

Wel een beetje medelijden met de jongens van het transport, want die moesten naar de 3e verdieping met die zware, grote pakketten op hun rug :X
pi_197768675
Ja, momenteel is het wel drama bij Ikea.

Maar, toch even iets heel positiefs nu.

Eind december een complete keuken laten leveren, welke ik pas na een week of 2/3 in elkaar ben gaan zetten.
De spoelbak hadden we al eens eerder gekocht maar geen sifonset erbij. Online gekocht en een whopping 3 weken levertijd voor iets wat doorgaans toch ruim op voorraad is.

Ook kwam ik er achter dat er 2 lades niet waren geleverd. Bellen me de klantenservice wat iets van 17 minuten in de wacht staan betekende.

Hoewel ik eigenlijk het binnen 48 uur had moeten melden werd er coulant mee omgegaan en zouden er 2 lades worden nageleverd. Enkele dagen later was het al zover. Ineens iemand voor de deur met 2 lades.

Ik vroeg of hij ook niet gelijk de sifonset kon meenemen. Daar wist hij natuurlijk niks van omdat ik dit afzonderlijk online had gekocht. Hij gaf toe dat het momenteel een drama is met online bestellen terwijl de winkel vol ligt met die sifon sets.

Hij zou proberen een sifon set langs te brengen. En wat schetst mijn verbazing, nog geen 3 uur later was die beste man terug aan de deur met een sifon set! Zo gratis en voor niks nog wel.

Dat is nou echt superservice van Ikea en kon ik mooi de spoelbak verder aansluiten.

Dus onderaan de streep toch een dikke plus voor Ikea.
pi_197768713
Ja als je ze eenmaal beet hebt is de klantenservice wel gewoon dik voor mekaar :Y
  woensdag 3 februari 2021 @ 10:40:56 #210
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_197793960
Vraagje. Ik zie in het nieuwe assortiment deurtjes voor de Metod serie die ik eigenlijk wel mooi zou vinden als dressoir. Nou kunnen bovenkastjes natuurlijk prima als dressoir dienen, maar klopt het dat de Metod basiselementen alleen in het wit verkrijgbaar zijn, of kijk ik niet goed?
KuikenGuppy
  woensdag 3 februari 2021 @ 10:46:27 #211
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_197794041
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:40 schreef Burdie het volgende:
Vraagje. Ik zie in het nieuwe assortiment deurtjes voor de Metod serie die ik eigenlijk wel mooi zou vinden als dressoir. Nou kunnen bovenkastjes natuurlijk prima als dressoir dienen, maar klopt het dat de Metod basiselementen alleen in het wit verkrijgbaar zijn, of kijk ik niet goed?
Hasslarp zeker O+? Woah, die is echt heel gaaf ja!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  woensdag 3 februari 2021 @ 10:54:36 #212
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_197794130
quote:
17s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:46 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Hasslarp zeker O+? Woah, die is echt heel gaaf ja!
Ja!
KuikenGuppy
  woensdag 3 februari 2021 @ 10:58:50 #213
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_197794194
quote:
17s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:54 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ja!
Ik ga die toch eens even in onze keukenplanner gooien vanavond :D kijken wat O+ ervan vindt.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  woensdag 3 februari 2021 @ 10:59:17 #214
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_197794197
Oh, maar idd, Metod is er alleen in wit. Zijkanten e.d. kun je bedekken met panelen.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  woensdag 3 februari 2021 @ 11:11:44 #215
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_197794403
quote:
17s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:59 schreef Debsterr het volgende:
Oh, maar idd, Metod is er alleen in wit. Zijkanten e.d. kun je bedekken met panelen.
Maar hoe werkt dat dan? Want zo'n kastje is 80cm hoog, en dan zie ik dat zo'n paneel 86cm is. Of kijk ik dan naar het verkeerde paneel? Ik ga het eens nader onderzoeken O+.
KuikenGuppy
  woensdag 3 februari 2021 @ 11:18:06 #216
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_197794524
Metod is er ook in zwart, maar is niet op voorraad in Nederland maar je kunt ze wel bestellen komt dan uit Duitsland. Type via Google Ikea metod zwart en dan kom je er. Via de Ikea site was het mij niet gelukt, maar ik heb 4 metod kasten in zwart in levering voor de hal. Komen besta deurtjes voor.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  woensdag 3 februari 2021 @ 11:24:13 #217
64792 Mryc
play me one more song
pi_197794593
Ligt het aan mij of is die PAX-planner echt dramatisch? Het werkt traag, totaal niet soepel, lastig ruimtes bij te draaien, accessories zoals planken toevoegen werkt voor geen meter, etc.
  woensdag 3 februari 2021 @ 11:50:14 #218
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_197795007
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:18 schreef SV-tje het volgende:
Metod is er ook in zwart, maar is niet op voorraad in Nederland maar je kunt ze wel bestellen komt dan uit Duitsland. Type via Google Ikea metod zwart en dan kom je er. Via de Ikea site was het mij niet gelukt, maar ik heb 4 metod kasten in zwart in levering voor de hal. Komen besta deurtjes voor.
Kunnen de Metod deurtjes dan ook op een besta kast? Want dan zou het ook zijn opgelost.
KuikenGuppy
pi_197795106
quote:
17s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:59 schreef Debsterr het volgende:
Oh, maar idd, Metod is er alleen in wit. Zijkanten e.d. kun je bedekken met panelen.
Nadeel is dat je tussen de deurtjes dan altijd een klein kiertje wit ziet. Dat zou mij bij een donkere deur als de HASSLARP flink storen.

Oh In Nederland hebben ze de zwartbruine basiselementen uit het assortiment gehaald zie ik :?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  woensdag 3 februari 2021 @ 11:57:34 #220
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_197795158
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:50 schreef Burdie het volgende:

[..]

Kunnen de Metod deurtjes dan ook op een besta kast? Want dan zou het ook zijn opgelost.
Dat kan niet zomaar, daarvoor moeten we schroefgaatjes aanpassen en de metod kast is volgend de website 2cm hoger de de besta, lager maken is dus wat wij gaan doen, maar hoger zal niet lukken. Maar wij willen perse 60cm diepe kastjes en die heeft besta dan weer niet.
Maar goed als je een heel huis kunt verbouwen lukt het aanpassen van 4 kastjes ook nog wel.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_197795161
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:50 schreef Burdie het volgende:

[..]

Kunnen de Metod deurtjes dan ook op een besta kast? Want dan zou het ook zijn opgelost.
De maatvoering is wel heel anders. METOD heeft afgeronde maten waar BESTA 38/64/128 heeft.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  woensdag 3 februari 2021 @ 12:43:15 #222
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_197795955
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:54 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Nadeel is dat je tussen de deurtjes dan altijd een klein kiertje wit ziet. Dat zou mij bij een donkere deur als de HASSLARP flink storen.

Oh In Nederland hebben ze de zwartbruine basiselementen uit het assortiment gehaald zie ik :?
Ik heb ze vorige week nog kunnen bestellen.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_197796037
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 12:43 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Ik heb ze vorige week nog kunnen bestellen.
Het is 1 februari geweest; dat is zo'n start/stop datum voor producten.
Ik kan op dit moment op de website geen zwart/bruine METOD vinden.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  woensdag 3 februari 2021 @ 13:03:58 #224
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_197796244
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:54 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Nadeel is dat je tussen de deurtjes dan altijd een klein kiertje wit ziet. Dat zou mij bij een donkere deur als de HASSLARP flink storen.

Oh In Nederland hebben ze de zwartbruine basiselementen uit het assortiment gehaald zie ik :?
Dat is wat ik heel graag in het echt wil gaan bekijken inderdaad, maar wellicht is dan toch de oplossing om in Duitsland te shoppen mochten we voor een IKEA keuken gaan.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_197796326
De medewerker die ons hielp bij de keukenplanner zei dat we de zwarte Metod niet meer konden konden bestellen vanwege leveringsproblemen en dat hij niet de verwachting had dat het binnenkort wel weer te bestellen viel. We zaten dus aan de witte kastjes vast.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_197796400
quote:
17s.gif Op woensdag 3 februari 2021 13:03 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Dat is wat ik heel graag in het echt wil gaan bekijken inderdaad, maar wellicht is dan toch de oplossing om in Duitsland te shoppen mochten we voor een IKEA keuken gaan.
Volgens mij zijn de basiselementen daar ook iets goedkoper.
Ik heb 4 jaar geleden de helft van mijn keuken in Nederland gehaald en de andere helft uit Duitsland. Scheelde mij een paar honderd euro op een hele keuken.
(andersom ook hoor dat producten in Duitsland duurder waren)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_197796859
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:50 schreef Burdie het volgende:

[..]

Kunnen de Metod deurtjes dan ook op een besta kast? Want dan zou het ook zijn opgelost.
Ik heb Metod deurtjes op een Billy kast, is dat nog een optie? Wel nieuwe gaten boren voor de schanieren maar dat is prima te doen.
  woensdag 3 februari 2021 @ 14:32:32 #228
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197797710
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:24 schreef Mryc het volgende:
Ligt het aan mij of is die PAX-planner echt dramatisch? Het werkt traag, totaal niet soepel, lastig ruimtes bij te draaien, accessories zoals planken toevoegen werkt voor geen meter, etc.
Volgens mij liep die op Flash Player en dat is helemaal gestopt sinds 1 januari, dus ik weet niet in hoeverre dat nog problemen oplevert.

Overigens is hij hier niet traag maar word ik er wel helemaal ziek van dat ik alleen de maten van de ruimte kan aangeven en geen ramen of deuren, en hij het vervolgens verdomt om de kast tegen een stuk muur te zetten maar het wel op de plek wil zetten waar een deur komt :X
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 3 februari 2021 @ 16:16:46 #229
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_197799258
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 12:49 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Het is 1 februari geweest; dat is zo'n start/stop datum voor producten.
Ik kan op dit moment op de website geen zwart/bruine METOD vinden.
Dan heb ik heel veel geluk gehad.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_197800570
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:57 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Dat kan niet zomaar, daarvoor moeten we schroefgaatjes aanpassen en de metod kast is volgend de website 2cm hoger de de besta, lager maken is dus wat wij gaan doen, maar hoger zal niet lukken. Maar wij willen perse 60cm diepe kastjes en die heeft besta dan weer niet.
Maar goed als je een heel huis kunt verbouwen lukt het aanpassen van 4 kastjes ook nog wel.
Ja kan ook kantenband op strijken op de randen. De staande 4 cm breed en dan liggend 18 mm breed band. Als je zo hendig bent lijkt mij dat geen probleem.
Jeroentje.
  woensdag 3 februari 2021 @ 18:12:51 #231
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_197801042
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:43 schreef jpajs het volgende:

[..]

Ja kan ook kantenband op strijken op de randen. De staande 4 cm breed en dan liggend 18 mm breed band. Als je zo hendig bent lijkt mij dat geen probleem.
De kastjes zijn groter dan de deuren, dus er zal een stuk afgezaagd moeten worden. De gezaagde kanten hoeven we niet af te werken want komen tegen muur en plafond.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_197812304
Op de site staat dat bestellen en afhalen binnenkort weer mogelijk is _O_
  donderdag 4 februari 2021 @ 18:09:48 #233
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197818003
Ik heb voor de aanschaf van onze metod keuken prijzen vergelijken in NL, BE, DE en PL. Uiteindelijk hebben we een weekend naar Polen gereden met aanhanger en alle kasten daar gekocht. Scheelde inclusief reis nog steeds een paar honderd euro. 2 jaar later nog wat brokhult deurtjes nodig; waren alleen nog in Frankrijk in het assortiment. Dus even op en neer naar Lille gereden :P
Vergelijken met dit soort aanschaffen loont echt, maar je moet er ook bereid zijn voor te rijden :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_197822758
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 18:09 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb voor de aanschaf van onze metod keuken prijzen vergelijken in NL, BE, DE en PL. Uiteindelijk hebben we een weekend naar Polen gereden met aanhanger en alle kasten daar gekocht. Scheelde inclusief reis nog steeds een paar honderd euro. 2 jaar later nog wat brokhult deurtjes nodig; waren alleen nog in Frankrijk in het assortiment. Dus even op en neer naar Lille gereden :P
Vergelijken met dit soort aanschaffen loont echt, maar je moet er ook bereid zijn voor te rijden :+
Oh ik wil ook nog 2 BROKHULT deurtjes. Mocht je nog een keer gaan, hou ik mij zeker aanbevolen ;)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_197827736
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 18:12 schreef SV-tje het volgende:

[..]

De kastjes zijn groter dan de deuren, dus er zal een stuk afgezaagd moeten worden. De gezaagde kanten hoeven we niet af te werken want komen tegen muur en plafond.
Ik bedoelde front. Zodat je niet naar een wit ieniemini randje wit kijkt als de deurtjes dicht zijn.
Jeroentje.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 09:47:44 #236
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_197828539
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 08:51 schreef jpajs het volgende:

[..]

Ik bedoelde front. Zodat je niet naar een wit ieniemini randje wit kijkt als de deurtjes dicht zijn.
Dan moet eerst het oorspronkelijke bandje eraf worden gehaald, dit is net zo makkelijk en de binnenkant ook mooier.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_197832154
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 09:47 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Dan moet eerst het oorspronkelijke bandje eraf worden gehaald, dit is net zo makkelijk en de binnenkant ook mooier.
Waarom omdat het netter is, dan ben ik het met je eens. Maar voor visueel vind Ik dat niet nodig.

Die strijkfolie bandjes van de bouwmarkt hooguit een millimeter dik. Dus dat lijkt mij geen probleem in de afstelling van de scharnieren.
Jeroentje.
pi_197863851
quote:
Belangrijke informatie
Informatie over bestellen op IKEA.nl
Vanwege de ongekend hoge vraag kunnen we momenteel minder nieuwe bestellingen aannemen. De huidige situatie brengt grote uitdagingen met zich mee en de klantenservice is drukker dan ooit tevoren. Het spijt ons dat we niet iedereen kunnen helpen zoals we zouden willen. We hopen op je geduld en begrip.

Verwacht je een IKEA bezorging op 7 februari?
Wegens de voorspelde hevige sneeuwval, gaan onze bezorgers op 7 februari niet de weg op. Klanten die een bestelling verwachten op zondag 7 februari, worden door onze Klantenservice telefonisch geīnformeerd. We bedanken je voor je begrip.
  maandag 8 februari 2021 @ 23:07:41 #239
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_197899125
Ik verwachtte mijn bestelling zaterdag 6 februari

Ik heb alleen een mail gehad dat het 3/4 dagen later is.

Geen track&tracé ontvangen terwijl dit wel gezegd is dat ik die zou ontvangen in de email.

Kan ik er vanuit gaan dat ik binnen nu en 2 dagen mijn bestelling krijg. Of hebben jullie ook ervaringen dat het onaangekondigd nog veel later komt
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_197901466
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 23:07 schreef zeefje het volgende:
Ik verwachtte mijn bestelling zaterdag 6 februari

Ik heb alleen een mail gehad dat het 3/4 dagen later is.

Geen track&tracé ontvangen terwijl dit wel gezegd is dat ik die zou ontvangen in de email.

Kan ik er vanuit gaan dat ik binnen nu en 2 dagen mijn bestelling krijg. Of hebben jullie ook ervaringen dat het onaangekondigd nog veel later komt
wachten op die track & trace is het enige wat je kan.

was dit een vrachtwagenlevering :X?
  dinsdag 9 februari 2021 @ 10:02:56 #241
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_197902557
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 08:21 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

wachten op die track & trace is het enige wat je kan.

was dit een vrachtwagenlevering :X?
Ik denk post NL levering(betaalde 3 euro)

Wachten op track & tracé.. Wacht ik al 3 dagen op😂
. Ik ga er maar niet vanuit dat ik de bestellen snel binnen heb. Misschien ooit
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_197902577
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 10:02 schreef zeefje het volgende:

[..]

Ik denk post NL levering(betaalde 3 euro)

Wachten op track & tracé.. Wacht ik al 3 dagen op😂
. Ik ga er maar niet vanuit dat ik de bestellen snel binnen heb. Misschien ooit
ah postnl.

ja mijn postnl leveringen zijn ook standaard een week later dan ikea zegt* :+ alleen vrachtwagen is goed gegaan tot op heden.

*nog steeds niet alles binnen *O* maar goed wat nog moet komen is allemaal nice to have. must haves zijn er allemaal.
pi_197903375
quote:
Bestellen & Ophalen is vanaf 10 februari weer mogelijk. Lees meer>
pi_197903435
Oh en je kan al bestellen om af te halen enzo *O*

net gedaan voor vrijdag 8-)
pi_197903541
Ik hoop vandaag de laatste 2 laden binnen te krijgen voor de PAX kast. Die zouden eerst 15 februari geleverd worden door PostNL, maar ik kreeg vorige week mail dat een werknemer van IKEA ze zelf komt brengen.
Stond voor gisteravond (tussen 18 en 22 uur) maar ik vermoed dat al die sneeuwval wel voor vertraging heeft gezorgd.

Verder idioot blij met de kast O+ Ik weet het, 13 in een dozijn, maar wat een ruimte en overzicht.
Wel bij een andere website (houten) handvatten besteld, die van IKEA konden ons niet bekoren.
pi_197903759
Ik ben ook heel blij met mn Pax hoor :Y heb er 1 in de slaapkamer met schuifdeuren. en 1 met gewone deuren in mn badkamer nu :7 met lades er in :P planken worden a.s. maandag bij de Gamma geleverd :7 (hoop ik :') )
pi_197903912
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 11:24 schreef FranticDJ het volgende:
Ik ben ook heel blij met mn Pax hoor :Y heb er 1 in de slaapkamer met schuifdeuren. en 1 met gewone deuren in mn badkamer nu :7 met lades er in :P planken worden a.s. maandag bij de Gamma geleverd :7 (hoop ik :') )
We hadden eerst zo'n donkere, klassiekere houten kast. Prachtig, maar ik was altijd m'n kleding kwijt en moest altijd graven in de stapeltjes achter/op/onder elkaar. En m'n schoenen lagen ook altijd op een berg onder/tussen de hangkleding. En 1,5m voor 2 personen is toch wat weinig, zeker omdat we verder geen echte bergruimte voor kleding hebben. Chaos.

Nu 2,5m kast O+

Witte BERGSBO deurtjes, lekker standaard.
(Schoonzus heeft 3 PAX kasten, met allen verschillende deuren, dus ik kon nog even vergelijken.)

Nog even getwijfeld over de RENSVOLL deuren, maar vonden toch de kleur net wat te grijs en het zou betekenen dat we nu alle muren moesten schilderen in de slaapkamer. Mochten we ooit eens kunnen verhuizen, en ik toch groene deuren wil, dan schilder ik die er nu op zitten wel. Scheelt ook aanzienlijk in de prijs.

Ik had alleen kledinghangers moeten meebestellen |:(
pi_197904182
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 11:33 schreef Candaasje het volgende:

[..]

We hadden eerst zo'n donkere, klassiekere houten kast. Prachtig, maar ik was altijd m'n kleding kwijt en moest altijd graven in de stapeltjes achter/op/onder elkaar. En m'n schoenen lagen ook altijd op een berg onder/tussen de hangkleding. En 1,5m voor 2 personen is toch wat weinig, zeker omdat we verder geen echte bergruimte voor kleding hebben. Chaos.

Nu 2,5m kast O+

Witte BERGSBO deurtjes, lekker standaard.
(Schoonzus heeft 3 PAX kasten, met allen verschillende deuren, dus ik kon nog even vergelijken.)

Nog even getwijfeld over de RENSVOLL deuren, maar vonden toch de kleur net wat te grijs en het zou betekenen dat we nu alle muren moesten schilderen in de slaapkamer. Mochten we ooit eens kunnen verhuizen, en ik toch groene deuren wil, dan schilder ik die er nu op zitten wel. Scheelt ook aanzienlijk in de prijs.

Ik had alleen kledinghangers moeten meebestellen |:(
Je kunt kijken of je kleerhangers met click&collect bij de Action kunt regelen
pi_197904209
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 11:50 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Je kunt kijken of je kleerhangers met click&collect bij de Action kunt regelen
Oh dat is natuurlijk wel een idee! Thnx!
pi_197904268
ik had er 25 voor minder dan bij ikea via bol.com laatst, en beter afgewerkt ook :@
pi_197904412
Ik ben fan van die kleerhangers van de Action met zo’n velvetlaagje, nu vallen mijn blouses en jurkjes niet meer van de hanger.
Voor het nieuwe huis gaan we volgend jaar nog meer Pax bestellen, we hebben nu op de slaapverdieping 2.25 meter aan diepe kasten staan, plus twee hoeken en een ondiepe kast van 50 cm. Dan hoef ik nooit meer winter- en zomerkleding te wisselen en hoeft het beddegoed en een groot deel van mijn schoenencollectie ook niet meer op zolder. Nu maar hopen dat de huidige Pax de verhuizing goed gaan overleven, ik vrees voor de achterwanden
pi_197906407
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 12:06 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik ben fan van die kleerhangers van de Action met zo’n velvetlaagje, nu vallen mijn blouses en jurkjes niet meer van de hanger.
Voor het nieuwe huis gaan we volgend jaar nog meer Pax bestellen, we hebben nu op de slaapverdieping 2.25 meter aan diepe kasten staan, plus twee hoeken en een ondiepe kast van 50 cm. Dan hoef ik nooit meer winter- en zomerkleding te wisselen en hoeft het beddegoed en een groot deel van mijn schoenencollectie ook niet meer op zolder. Nu maar hopen dat de huidige Pax de verhuizing goed gaan overleven, ik vrees voor de achterwanden
Die achterwanden vallen toch wel mee? Ik denk dat mijn Pax nu 5x verhuisd is :X de één na laatste keer ging er al iets mis, en de laatste keer is dat alleen maar verder kapot gegaan, waardoor ik nu weet dat de ombouw het definitief niet nog een ronde gaat overleven. Maar ach, die kan je voor 60 euro nieuw halen en dan kan alles weer een paar rondes mee *O* vooral voorzichtig verhuizen en de spijkertjes er goed inslaan en uithalen ^O^
Somebody that I used to know
pi_197906582
quote:
Bestellen en ophalen mogelijk vanaf 10 februari
Vanaf 10 februari is het weer mogelijk om zelf je online bestelling op te halen bij één van onze winkels. Door enorme drukte en de huidige extreme weersomstandigheden, zijn de mogelijkheden hiervoor bij enkele winkels de eerste tijd beperkt. Daardoor kan het voorkomen dat je de optie 'Bestellen en ophalen' niet terugziet bij het afrekenen van je bestelling. Wil je toch zelf je bestelling ophalen? Dan raden we je aan het de volgende dag nogmaals te proberen.

Omdat de veiligheid van onze klanten en medewerkers voorop staat, bieden we tijdelijk Contactloos ‘Bestellen & Ophalen’ aan.
https://www.ikea.com/nl/nl/customer-service/
pi_197906737
Onze paxkasten gaan nu voor de 3e keer verhuizen. Ik denk dat de ombouw wellicht wel vervangen moet worden maar de deuren zijn nog goed. En die zijn het duurst
pi_197906871
Fijn om te horen dat ze prima verhuisd kunnen worden. De kasten van 50 breed hoeven in elk geval niet uit elkaar, alleen de deuren er af en dan tzt maar eens meten en overleggen met de verhuizer of de hoekkasten ook niet gedemonteerd hoeven te worden, dat zou ook al schelen. We hebben hier echt een heel vervelend smal trapgat
pi_197909089
Hier ook geen problemen met die achterwanden hoor. En ik heb ze met minder dan de helft van die spijkertjes vast gezet :7

Ja je moet er niet doorheen vallen, maar dat kan je ook gebeuren met heel fanatiek spullen er in t stoppen.
pi_198008174
Morgen zouden m'n pax planken moeten komen.

Maar de orderpagina is nog steeds een foutmelding.

Ikea medewerker verzekerde me 3 weken geleden dat alles goed komt. Ben benieuwd :7
pi_198008364
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 20:56 schreef FranticDJ het volgende:
Morgen zouden m'n pax planken moeten komen.

Maar de orderpagina is nog steeds een foutmelding.

Ikea medewerker verzekerde me 3 weken geleden dat alles goed komt. Ben benieuwd :7
Mijn bestelling zou ook morgen moeten komen. Ik kreeg vrijdag een smsje dat ze begonnen waren met het verzamelen maar tot nu toe geen mail met een track & trace.
Volgens de site zijn ze nog niet begonnen met verzamelen trouwens :')
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_198008437
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 21:05 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Mijn bestelling zou ook morgen moeten komen. Ik kreeg vrijdag een smsje dat ze begonnen waren met het verzamelen maar tot nu toe geen mail met een track & trace.
Volgens de site zijn ze nog niet begonnen met verzamelen trouwens :')
ja ik kon al sinds bestellen niet op de pagina van de bestelling komen. daarop contact gezocht met ikea of 't goed verwerkt was aan hun kant. zij zeiden van wel en hebben de leverdatum opgeschoven omdat ze eerst zouden leveren op een moment dat ik niet thuis zou zijn. maar verder ook nooit mailtjes over gehad.

Als het morgen niet komt vraag ik of 't omgezet kan worden in een afhaal order en laat ik 't m'n zus afhalen als ze komend weekend deze kant op komt (die woont praktisch naast een ikea vestiging)
pi_198008880
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 21:09 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

ja ik kon al sinds bestellen niet op de pagina van de bestelling komen. daarop contact gezocht met ikea of 't goed verwerkt was aan hun kant. zij zeiden van wel en hebben de leverdatum opgeschoven omdat ze eerst zouden leveren op een moment dat ik niet thuis zou zijn. maar verder ook nooit mailtjes over gehad.

Als het morgen niet komt vraag ik of 't omgezet kan worden in een afhaal order en laat ik 't m'n zus afhalen als ze komend weekend deze kant op komt (die woont praktisch naast een ikea vestiging)
Omzetten naar een afhaalorder kan volgens de ikea niet.

Dan moet je annuleren, opnieuw bestellen, nogmaals betalen en dan 14 dagen wachten op het geld van je annulering. |:(
pi_198008956
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 21:27 schreef Elleska het volgende:

[..]

Omzetten naar een afhaalorder kan volgens de ikea niet.

Dan moet je annuleren, opnieuw bestellen, nogmaals betalen en dan 14 dagen wachten op het geld van je annulering.
Zal wel zien dan ^O^ ga er vanuit dat morgen gewoon de deurbel gaat.
  zondag 14 februari 2021 @ 22:13:06 #262
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_198009675
Ik zou mijn bestelling vorige week zaterdag krijgen.
Vorige week vrijdag 'we zijn aan het verzamelen' e-mail

Tot die tijd geen track& tracé en ook geen bereikbare klantenservice.

Wat kan ik nog meer doen?
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_198010322
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2021 22:13 schreef zeefje het volgende:
Ik zou mijn bestelling vorige week zaterdag krijgen.
Vorige week vrijdag 'we zijn aan het verzamelen' e-mail

Tot die tijd geen track& tracé en ook geen bereikbare klantenservice.

Wat kan ik nog meer doen?
postnl zending toch?

afwachten :P mijn postnl zendingen zijn ook vertraagd geweest, maar kwamen altijd wel 7 tot 10 dagen later
  maandag 15 februari 2021 @ 11:41:03 #264
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198014933
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:13 schreef Fred het volgende:

[..]

Er is werkelijk waar geen touw aan vast te knopen: nu rekenen ze ook bij mij 2,99 verzendkosten.
De levertijd is 4 weken, dat dan weer wel :+

Ik ben benieuwd of ik ze voor het eind van de huidige winkelsluiting in huis heb :D
De verwachte bezorgdatum is inmiddels voorbij, maar nog niks gezien of gehoord.

Het bijzondere is dan wel dat ik dezelfde producten wel af kan halen bij één van de twee Ikea's "in de buurt" 8)7

Ikea lijkt dus liever personeel bloot te stellen aan mogelijke overdracht van het virus dan veilig de producten thuis te bezorgen |:(
So we just called him Fred
pi_198015105
quote:
7s.gif Op maandag 15 februari 2021 11:41 schreef Fred het volgende:
Ikea lijkt dus liever personeel bloot te stellen aan mogelijke overdracht van het virus dan veilig de producten thuis te bezorgen
Hoe zie je het verschil tussen iemand die bij jou en vele anderen aan de deur komt of dat er vele klanten kort naar de winkel gaan en daar net zoveel afstand houden als bij jou aan de deur.

Ik denk dat er netto weinig verschil is.
  maandag 15 februari 2021 @ 11:52:24 #266
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198015114
Bellen met de klantenservice heeft ook geen zin. De verbinding wordt direct verbroken.

Heb nu maar via paypal een geschil geopend, benieuwd of ze daar wel op reageren.
So we just called him Fred
  maandag 15 februari 2021 @ 11:53:35 #267
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198015145
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 11:51 schreef qajariaq het volgende:
Hoe zie je het verschil tussen iemand die bij jou en vele anderen aan de deur komt of dat er vele klanten kort naar de winkel gaan en daar net zoveel afstand houden als bij jou aan de deur.

Ik denk dat er netto weinig verschil is.
Ik redeneer vanuit het perspectief van Ikea hč ;)

Voor mij als privé persoon maakt het idd niet zoveel uit.
So we just called him Fred
pi_198015187
quote:
7s.gif Op maandag 15 februari 2021 11:53 schreef Fred het volgende:

[..]

Ik redeneer vanuit het perspectief van Ikea hč ;)

Voor mij als privé persoon maakt het idd niet zoveel uit.
Wat zou het voor het personeel uitmaken dan? Ik zie het verschil echt niet. Behalve dan dat het mogelijk andere medewerkers zijn.
  maandag 15 februari 2021 @ 15:19:45 #269
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_198018662
Straks een bestelling gaan ophalen in Breda.
Benieuwd hoe het gaat.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_198018779
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 15:19 schreef avotar het volgende:
Straks een bestelling gaan ophalen in Breda.
Benieuwd hoe het gaat.
ophalen is goed geregeld ^O^
pi_198018895
Mijn bestelling per pakketpost (eerst PostNL, daarna zou het een medewerker worden, uiteindelijk stond RedJePakketje (oid) voor de deur) kwam uiteindelijk eerder dan de 15 februari die bij de orderbevestiging werd aangegeven, maar later dan ik weer via de mail als update kreeg. Ze zouden afgelopen maandag komen, dat werd uiteindelijk donderdag. Ik kreeg pas die donderdag bericht via RedjePakketje (zonder enige verwijzing naar IKEA, beetje vage mail was het wel)

Maar goed, de lades zitten er in dus het is nu enkel nog even een kwestie van die deuren afstellen wil ik het 'af' kunnen noemen. *O*
Ik vind de lades trouwens wel best stroef open en dichtgaan. (Het zijn de 'gewone' houten lades). Stroever/zwaarder dan de lades met glazen front. Geldt voor alle 'gewone' lades trouwens. Niet onoverkomelijk, wel opvallend.
pi_198019241
Ik zit nog steeds te wachten op mn planken :@ beetje zwaar hoofd in aan het krijgen :+
pi_198025142
Nou, de orderpagina geeft nog steeds foutmelding,

verwacht niet dat ze komen.

de klantenservice heeft FB en twitter ook uitgeschakeld. telefoon zal 't ook wel niet doen :')
pi_198025215
quote:
7s.gif Op maandag 15 februari 2021 15:28 schreef Candaasje het volgende:
Ik vind de lades trouwens wel best stroef open en dichtgaan. (Het zijn de 'gewone' houten lades). Stroever/zwaarder dan de lades met glazen front. Geldt voor alle 'gewone' lades trouwens. Niet onoverkomelijk, wel opvallend.
Even in smeren met een waxinelichtje. Zowel geleider als groef. Wel even de familie waarschuwen anders trekken die de lades helemaal de kamer in. *O*
Jeroentje.
pi_198025236
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 21:27 schreef jpajs het volgende:

[..]

Even in smeren met een waxinelichtje. Zowel geleider als groef. Wel even de familie waarschuwen anders trekken die de lades helemaal de kamer in. *O*
:D Oh , dank voor de tip! (En waarschuwing). Ga ik eens proberen!
pi_198025386
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 21:27 schreef jpajs het volgende:

[..]

Even in smeren met een waxinelichtje. Zowel geleider als groef. Wel even de familie waarschuwen anders trekken die de lades helemaal de kamer in. *O*
ja dit werkt met hout op hout geleiders.. maar voor zover ik weet heeft @Candaasje de pax / komplement lades met metalen ladegeleiders :+

Mijn ervaring is dat het gewoon een kwestie is van vaak open en dicht doen. gaat vanzelf makkelijker. En anders kan je de schroeven in je kast een minimaal stukje losser draaien.
pi_198025584
Ah, ja Komplement systeem inderdaad.

Goede reden elke dag wat anders aan te trekken dus :+
pi_198025630
quote:
7s.gif Op maandag 15 februari 2021 21:52 schreef Candaasje het volgende:
Ah, ja Komplement systeem inderdaad.

Goede reden elke dag wat anders aan te trekken dus :+
Hier gaan ze ook nog niet heel soepel, maar gaat wel beter.

Ik heb alleen nog geen planken ;( dus al mn badkamer meuk staat op de grond 8)7 8)7
  maandag 15 februari 2021 @ 23:04:41 #279
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198026557
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 11:55 schreef qajariaq het volgende:
Wat zou het voor het personeel uitmaken dan? Ik zie het verschil echt niet. Behalve dan dat het mogelijk andere medewerkers zijn.
Ik zie het als volgt, dit zijn de mensen die Ikea medewerkers tegen kunnen komen, buiten hun directe collega die in hetzelfde gebouw werken:

Bezorgen:
Dag 1: Geen (transporteur zet vrachtwagen tegen het laaddock en hoeft geen direct contact te hebben met Ikea personeel: Hij kan in vrachtwagen blijven zitten en voldoende ruimte om de vrachtbrief coronaproof over te dragen.)
Dag 2: Geen
Dag 3: Geen
Dag 4: Geen
Dag 5: Geen
Dag 6: Geen

TOTAAL:0

Afhalen: (er vanuit gaande dat een Ikea medewerker eens per kwartier een consument ziet en binnen 1,5m moet komen om de QR code van de bestelling te scannen)
Dag 1: 32
Dag 2: 32
Dag 3: 32
Dag 4: 32
Dag 5: 32
Dag 6: 32

TOTAAL:192

Ergo: bezorgen is veiliger voor Ikea personeel.
So we just called him Fred
  dinsdag 16 februari 2021 @ 07:38:50 #280
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_198028131
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 15:19 schreef avotar het volgende:
Straks een bestelling gaan ophalen in Breda.
Benieuwd hoe het gaat.
Wow, dat ging heel soepel.
Parkeergarage in, parkeren op een van de genummerde plekken, nummer ingeven in de link die ik had gekregen, binnen 2 minuten stond een medewerker met een kar bij mijn auto, QR code scannen die ik kreeg toen ik mijn parkeerplaats nummer ingaf en ik kon gaan inladen.
Binnen 10 minuten zat ik weer op de weg terug naar huis.


Bestelproces vooraf is erg onhandig, zeker omdat je steeds maar moet afwachten of je ergens naar je zin terecht kan op een tijdstip dat uitkomt, maar als je eenmaal besteld hebt..... dumpke omhôg.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  dinsdag 16 februari 2021 @ 08:05:35 #281
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_198028347
quote:
7s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:04 schreef Fred het volgende:

[..]

Ik zie het als volgt, dit zijn de mensen die Ikea medewerkers tegen kunnen komen, buiten hun directe collega die in hetzelfde gebouw werken:

Bezorgen:
Dag 1: Geen (transporteur zet vrachtwagen tegen het laaddock en hoeft geen direct contact te hebben met Ikea personeel: Hij kan in vrachtwagen blijven zitten en voldoende ruimte om de vrachtbrief coronaproof over te dragen.)
Dag 2: Geen
Dag 3: Geen
Dag 4: Geen
Dag 5: Geen
Dag 6: Geen

TOTAAL:0

Afhalen: (er vanuit gaande dat een Ikea medewerker eens per kwartier een consument ziet en binnen 1,5m moet komen om de QR code van de bestelling te scannen)
Dag 1: 32
Dag 2: 32
Dag 3: 32
Dag 4: 32
Dag 5: 32
Dag 6: 32

TOTAAL:192

Ergo: bezorgen is veiliger voor Ikea personeel.
Bezorgen wordt ook gedaan door Ikea medewerkers.

[ Bericht 8% gewijzigd door SV-tje op 16-02-2021 08:26:42 ]
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_198028861
quote:
7s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:04 schreef Fred het volgende:

[..]

Ik zie het als volgt, dit zijn de mensen die Ikea medewerkers tegen kunnen komen, buiten hun directe collega die in hetzelfde gebouw werken:

Bezorgen:
Dag 1: Geen (transporteur zet vrachtwagen tegen het laaddock en hoeft geen direct contact te hebben met Ikea personeel: Hij kan in vrachtwagen blijven zitten en voldoende ruimte om de vrachtbrief coronaproof over te dragen.)
Dag 2: Geen
Dag 3: Geen
Dag 4: Geen
Dag 5: Geen
Dag 6: Geen

TOTAAL:0

Afhalen: (er vanuit gaande dat een Ikea medewerker eens per kwartier een consument ziet en binnen 1,5m moet komen om de QR code van de bestelling te scannen)
Dag 1: 32
Dag 2: 32
Dag 3: 32
Dag 4: 32
Dag 5: 32
Dag 6: 32

TOTAAL:192

Ergo: bezorgen is veiliger voor Ikea personeel.
Dus bij bezorgen hebben ze de heel week maar een klant die ze moeten bedienen? Natuurlijk blijft een chauffeur niet in de auto zitten maar moet inladen. daarvoor moet hij goederen in ontvangst nemen en papierwerk controleren. Dat zijn ook contact momenten.

Verder zal de chauffeur bij alle klanten aan de deur moeten komen wat ook weer een contact moment is.

Of te wel er zullen altijd contact momenten zijn, of aan de deur bij mensen thuis of gecontroleerd bij de balie van Ikea.

Het maakt dus nauwelijks een drol uit. Voor het milieu is bezorgen waarschijnlijk wel beter maar voor corona bestrijding denk ik dat een doordachte opstelling bij de winkel veiliger is dan een chauffeur die overal moet aanbellen en mensen te woord staat plus spullen aanrijken.
pi_198028885
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 07:38 schreef avotar het volgende:

[..]

Wow, dat ging heel soepel.
Parkeergarage in, parkeren op een van de genummerde plekken, nummer ingeven in de link die ik had gekregen, binnen 2 minuten stond een medewerker met een kar bij mijn auto, QR code scannen die ik kreeg toen ik mijn parkeerplaats nummer ingaf en ik kon gaan inladen.
Binnen 10 minuten zat ik weer op de weg terug naar huis.

Bestelproces vooraf is erg onhandig, zeker omdat je steeds maar moet afwachten of je ergens naar je zin terecht kan op een tijdstip dat uitkomt, maar als je eenmaal besteld hebt..... dumpke omhôg.
zodra ik de klantenservice te pakken heb ga ik denk ik die levering maar annuleren en zelf ophalen :') zie niet gebeuren dat er hier ineens een koerier staat met m'n plankjes..
pi_198028893
d
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 08:56 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dus bij bezorgen hebben ze de heel week maar een klant die ze moeten bedienen? Natuurlijk blijft een chauffeur niet in de auto zitten maar moet inladen. daarvoor moet hij goederen in ontvangst nemen en papierwerk controleren. Dat zijn ook contact momenten.

Verder zal de chauffeur bij alle klanten aan de deur moeten komen wat ook weer een contact moment is.

Of te wel er zullen altijd contact momenten zijn, of aan de deur bij mensen thuis of gecontroleerd bij de balie van Ikea.

Het maakt dus nauwelijks een drol uit. Voor het milieu is bezorgen waarschijnlijk wel beter maar voor corona bestrijding denk ik dat een doordachte opstelling bij de winkel veiliger is dan een chauffeur die overal moet aanbellen en mensen te woord staat plus spullen aanrijken.
om nog maar te zwijgen van flats en appartementencomplexen.. waarin ze ook gewoon op etage leveren en mensen tegen komen enzo.

die beredeneringen slaan nergens op.
pi_198028945
Mijn vriend gister was helemaal................... nou ja.

Bij IKEA Zwolle besteld een komplete pax kaste en een bank. Krijg na een week een telefoontje. Bank was niet mogelijk stond alleen in Groningen. Dus mijn vriend de familie ingeschakeld en de bank stond na twee dagen acht kilometer vanaf filiaal Zwolle thuis. Twee weken na de eerste actie mailtje dat ze de volgende dag bezorgen. En inderdaad volgende dag keurig een bestelling op drie hoog van IKEA. Dus een succes nummer.

Gisteravond leest mijn vriend de pakbon is goed..... komt de PAX kast met onderdelen van filiaal Groningen. ^O^ _O_
Jeroentje.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 11:07:25 #286
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198030862
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 08:05 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Bezorgen wordt ook gedaan door Ikea medewerkers.
Komt hier met de post of met een regulier transportbedrijf.

Dat een bezorger een IKEA truitje aangeeft maakt het nog geen IKEA medewerker.
So we just called him Fred
  dinsdag 16 februari 2021 @ 11:08:36 #287
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198030892
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 08:56 schreef qajariaq het volgende:
Dus bij bezorgen hebben ze de heel week maar een klant die ze moeten bedienen? Natuurlijk blijft een chauffeur niet in de auto zitten maar moet inladen. daarvoor moet hij goederen in ontvangst nemen en papierwerk controleren. Dat zijn ook contact momenten.

Verder zal de chauffeur bij alle klanten aan de deur moeten komen wat ook weer een contact moment is.
Dan maak je aanname dat chauffeurs in dienst zijn van IKEA.
So we just called him Fred
  dinsdag 16 februari 2021 @ 15:25:17 #288
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_198036609
Ik
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 11:07 schreef Fred het volgende:

[..]

Komt hier met de post of met een regulier transportbedrijf.

Dat een bezorger een IKEA truitje aangeeft maakt het nog geen IKEA medewerker.
Ik weet van Ikea medewerkers die ik ken dat zij zelf met bestelbussen blue bag delivery hebben gedaan binnen een straal van de vestiging. Niet omdat ze bij mij aan de deur zijn geweest.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_198038523
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 11:08 schreef Fred het volgende:

[..]

Dan maak je aanname dat chauffeurs in dienst zijn van IKEA.
Ik ga even uit van de veiligheid voor de heel samenleving. Een chauffeur die rijdt in opdracht van Ikea valt daar ook onder.

Je mag van mij best de discussie zo gaan plooien dat je toch een beetje gelijk hebt hoor. Maar ik blijf pragmatisch denken.
pi_198086932
Zou Detolf uit het assortiment gaan?
  Redactie Frontpage donderdag 18 februari 2021 @ 23:20:21 #291
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_198087324
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 23:03 schreef FranticDJ het volgende:
Zou Detolf uit het assortiment gaan?
quote:
Denk het wel.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_198087401
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 23:20 schreef LTVDK het volgende:

[..]

[..]

Denk het wel.
hmm. nog gauw ff 2 zien te scoren dan :7
pi_198089749
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 23:20 schreef LTVDK het volgende:

[..]

[..]

Denk het wel.
Het staat alleen bij de zwartbruine variant trouwens.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_198090226
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 08:45 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Het staat alleen bij de zwartbruine variant trouwens.
^O^

wit of zwart maakt niet uit. gelijk besteld :7

Als 't de verkeerde kleur is gaat er toch wel wat verf over ofzo :P

[ Bericht 10% gewijzigd door FranticDJ op 19-02-2021 09:37:51 ]
pi_198133605
Reactie van klantenservice, het is idd aan hun kant fout gegaan (op 't technisch vlak daarom ook die foutmelding als ik de order pagina wilde openen)

krijg het order bedrag terug. de 3 euro verwerkingskosten van de dubbele order en 20 euro cadeaubon.
Noice ^O^
  zondag 21 februari 2021 @ 20:32:04 #296
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_198136644
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 09:31 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

^O^

wit of zwart maakt niet uit. gelijk besteld :7

Als 't de verkeerde kleur is gaat er toch wel wat verf over ofzo :P
Ik heb er nog twee staan :v
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_198136739
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 20:32 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Ik heb er nog twee staan :v
te laat :7


Ik heb overigens wel nog een hoge zwarte besta lade liggen. mag weg tegen verzendkosten.
pi_198145444
Weet iemand draagvermogen van een besta plank?
Ik dacht dat dit op website zou moeten staan, maar of ik ben scheel of het staat er niet meer
Eerst denken, dan typen
pi_198145552
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 13:24 schreef Piger het volgende:
Weet iemand draagvermogen van een besta plank?
Ik dacht dat dit op website zou moeten staan, maar of ik ben scheel of het staat er niet meer
staat onder productafmetingen. voor een plank van 56x36 is dat 20 kg.
pi_198145587
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 13:29 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

staat onder productafmetingen. voor een plank van 56x36 is dat 20 kg.
Bedankt!
Zocht me kapot, maar product afmetingen staat dus op gekke plek t.o.v. productinformatie.
Eerst denken, dan typen
  zondag 28 februari 2021 @ 17:52:34 #301
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_198253750
Weet iemand of de Komplement zachtsluitende scharnier ook op de Enhet kasten past?
#26 || Luciano da Silva
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')