Old Crow ?quote:Op maandag 5 april 2021 23:14 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Jos had zonder meer al de aandacht op zich laten richten door te weigeren DNA af te staan en zelfs te verdwijnen naar het buitenland. Nee, daarmee is hij nog niet verdachte maar heeft wel dusdanig de aandacht getrokken dat je er meer over wil t weten als politie.
Die 'vriendengroep' ben ik zijdelings bij betrokken. Erik was door de politie volledig ingelicht en heeft dus geheel vrijwillig en bekend met het doel de telefoon en andere spullen die Jos bewust heeft achtergelaten in Old Crow ter beschikking gesteld. Van dat materiaal kan je toch slecht beweren dat het onder valse voorwendselen is verkregen.
De man heeft door zijn gedrag zichzelf 'verdacht' gemaakt. Sterker nog, hij is duidelijk op de vlucht gegaan en bewust de 'vriendengroep' op een dwaalspoor gezet. Je gaat toch niet beweren dat je zo iemand niet uitgebreid mag onderzoeken?
Vriendengroep tussen haakjes omdat de vriendschap tussen die groep en Jos wel bekoeld is. Laten we wel wezen als de strategie van de advocaat uitsluitend gebaseerd is op het frustreren van de waarheid vinden dan snapt iedereen ook wel dat de man in gewone mensentaal gewoon schuldig is (ondanks dat ie er mogelijk mee weg denkt te komen omdat bewijs niet rechtmatig verkregen zou zijn.)
Das dus complete onzin, ten tijde van het onderzoek waren er überhaupt geen verdachten. Naders was dat onderzoek niet nodig.quote:
B woonde al in Frankrijk ruim voor het grootschalig DNA onderzoek aanving.quote:Op maandag 5 april 2021 23:14 schreef qajariaq het volgende:
Jos had zonder meer al de aandacht op zich laten richten door te weigeren DNA af te staan en zelfs te verdwijnen naar het buitenland. Nee, daarmee is hij nog niet verdachte maar heeft wel dusdanig de aandacht getrokken dat je er meer over wil t weten als politie.
Zou je dit verklaren bij de rechtbank?quote:Die 'vriendengroep' ben ik zijdelings bij betrokken. Erik was door de politie volledig ingelicht en heeft dus geheel vrijwillig en bekend met het doel de telefoon en andere spullen van Jos ter beschikking gesteld. Van dat materiaal kan je toch slecht beweren dat het onder valse voorwendselen is verkregen.
Waarom zou hij, de zaak zou luttele maanden later (na 20 jaar) eindelijk verjaren. Door "vermist" te raken zou hij juist de aandacht op zichzelf vestigen omdat zijn familie ongerust naar de politie zou stappen, aangifte van vermissing zou doen, en om DNA gevraagd worden conform protocol.quote:De man heeft door zijn gedrag zichzelf 'verdacht' gemaakt. Sterker nog, hij is duidelijk op de vlucht gegaan en bewust de 'vriendengroep' op een dwaalspoor gezet. Je gaat toch niet beweren dat je zo iemand niet uitgebreid mag onderzoeken?
Ik deel je mening niet, de heksenjacht op Jos B. heeft de mensen gebrainwashed imo, daarbij de emoties over de dood van een jong kind, compassie met de ouders.quote:Vriendengroep tussen haakjes omdat de vriendschap tussen die groep en Jos wel bekoeld is. Laten we wel wezen als de strategie van de advocaat uitsluitend gebaseerd is op het frustreren van de waarheid vinden dan snapt iedereen ook wel dat de man in gewone mensentaal gewoon schuldig is (ondanks dat ie er mogelijk mee weg denkt te komen omdat bewijs niet rechtmatig verkregen zou zijn.)
Inderdaad, en wanneer een aantal van deze niet verdachten niet wenst mee te werken aan een vrijwillig DNA onderzoek is dat hun goed recht, en kun je niet hun verre familieleden gaan opsporen en om DNA vragen, want zoals je zelf al zegt, zij waren geen verdachten en dan mag dat niet, daar zijn enorm zware vereisten voor.quote:Op maandag 5 april 2021 23:36 schreef ootjekatootje het volgende:
Das dus complete onzin, ten tijde van het onderzoek waren er überhaupt geen verdachten. Naders was dat onderzoek niet nodig.
Ik verdedig de verdachte niet, de manier waarop het OM eea aangepakt heeft is vrij bizar, en de enige reden dat ik dit volg.quote:Blijft bizar hoe jij deze dader blijft verdedigen.
Heb jij je er niet over verbaasd dat Roethof dit tijdens de rechtszaak nooit heeft aangekaart?quote:Op maandag 5 april 2021 23:32 schreef Spectator19 het volgende:
Old Crow ?
Daar zijn ze later pas gaan kijken.
Behalve bij de “dependance” naast de pizzeria, 1 dorp verderop.
Het DNA is onrechtmatig verkregen en getrokken van een computer die bij zijn zus ergens in Friesland stond.
Jos was toen geen verdachte.
Voor 100% onrechtmatig en onder valse voorwendsels verkregen.
Het was zogenaamd omdat er in Frankrijk een lichaam in het bos gevonden was, maar dat bleek later
Heel iemand anders te zijn.
Snap ik als je dirty jos brech gewoon laat gaan als ie in de nacht op de hei aan het fietsen is "om scoutingblaadjes te bezorgen"quote:Op maandag 5 april 2021 23:36 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Das dus complete onzin, ten tijde van het onderzoek waren er überhaupt geen verdachten. Naders was dat onderzoek niet nodig.
Blijft bizar hoe jij deze dader blijft verdedigen.
Prima, maar dat wil niet zeggen dat dat dna niet gebruikt mag worden in de praktijk.quote:Op maandag 5 april 2021 23:32 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Old Crow ?
Daar zijn ze later pas gaan kijken.
Behalve bij de “dependance” naast de pizzeria, 1 dorp verderop.
Het DNA is onrechtmatig verkregen en getrokken van een computer die bij zijn zus ergens in Friesland stond.
Jos was toen geen verdachte.
Voor 100% onrechtmatig en onder valse voorwendsels verkregen.
Het was zogenaamd omdat er in Frankrijk een lichaam in het bos gevonden was, maar dat bleek later
Heel iemand anders te zijn.
In dit geval dient het onrechtmatig verkregen DNA als (steun) bewijs.quote:Op dinsdag 6 april 2021 00:47 schreef SOG het volgende:
Prima, maar dat wil niet zeggen dat dat dna niet gebruikt mag worden in de praktijk.
Als er chips worden gejat bij een zwitserse bank met namen van nederlandse bankrekeninghouders dan koopt nederland die ook zonder gene gewoon over.
Als de politie onrechtmatig toegang verkrijgt tot een woning waar ze denken een hennepkwekerij te vinden dan wordt die zaak ook niet afgedaan met vrijspraak als ze toch hennep vinden. Leidt alleen tot strafvermindering.
Dus ja.... onrechtmatige handelingen leiden in de praktijk toch vaak tot vervolging.
Je twijfels hebben bij (de rechtmatigheid van) het bewijs is iets anders dan geloven in iemands onschuld hè.quote:Op zondag 4 april 2021 23:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja maar dit is net als met Joran van der sloot , er zijn altijd mensen die rare dingen gaan verzinnen en vaak zijn dat dezelfde mensen , die blijven geloven in de onschuld ook al vermoord ie nog drie meiden
Zelfs toen Joran die andere ook vermoord had, bleef men nog steeds in zijn onschuld geloven
Toen het aanving woonde hij inderdaad in het buitenland maar toen het aangekondigd werd nog niet. De aankondiging was een trigger om snel te vertrekken.quote:Op maandag 5 april 2021 23:44 schreef Za het volgende:
[..]
B woonde al in Frankrijk ruim voor het grootschalig DNA onderzoek aanving.
[..]
Erik is beheerder van OC. Het lijkt mij dat hij dan alle recht heeft te doen met spullen die daar achter zijn gebleven.quote:Zou je dit verklaren bij de rechtbank?
Erik heeft de spullen overgedragen aan de zus van B. Zij heeft eea afgegeven bij de politie in het kader van zijn vermissing. Het hierop aangetroffen DNA mag niet worden aangewend in een strafzaak.
Erik is geen familie en heeft geen beschikking over de eigendommen van B. noch het recht die door te spelen aan de politie, B. was officieel geen verdachte.
[..]
Omdat hij zelf ook wel snapte dat ie gepakt zou worden als ie niet onder de radar zou verdwijnen. Omdat moord niet verjaard gaan die luttele maanden niet op voor dat moment.quote:Waarom zou hij, de zaak zou luttele maanden later (na 20 jaar) eindelijk verjaren. Door "vermist" te raken zou hij juist de aandacht op zichzelf vestigen omdat zijn familie ongerust naar de politie zou stappen, aangifte van vermissing zou doen, en om DNA gevraagd worden conform protocol.
[..]
Man man man. Alles maar dan ook alles wijst er op dat hij wel de dader is. Dat de laatste strohalm dat onrechtmatig verkregen bewijs zou zijn wijst er alleen maar nog harder op dat hij de dader is. Er is geen plausibel scenario te vinden waarin hij niet de dader is. Zelfs geen cobra op de hei. Zijn enige kans is dat bewijs ongeldig laten verklaren. Dan is hij nog steeds de dader maar is het niet juridisch bewezen, wel feitelijk.quote:Ik deel je mening niet, de heksenjacht op Jos B. heeft de mensen gebrainwashed imo, daarbij de emoties over de dood van een jong kind, compassie met de ouders.
Dat de verdachte er misschien niets mee te maken heeft, en een misdrijf nooit vast is komen te staan interesseert weinigen.
Zo te lezen wil jij graag dat hij de dader is? Omdat?quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:56 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Toen het aanving woonde hij inderdaad in het buitenland maar toen het aangekondigd werd nog niet. De aankondiging was een trigger om snel te vertrekken.
[..]
Erik is beheerder van OC. Het lijkt mij dat hij dan alle recht heeft te doen met spullen die daar achter zijn gebleven.
[..]
Omdat hij zelf ook wel snapte dat ie gepakt zou worden als ie niet onder de radar zou verdwijnen. Omdat moord niet verjaard gaan die luttele maanden niet op voor dat moment.
[..]
Man man man. Alles maar dan ook alles wijst er op dat hij wel de dader is. Dat de laatste strohalm dat onrechtmatig verkregen bewijs zou zijn wijst er alleen maar nog harder op dat hij de dader is. Er is geen plausibel scenario te vinden waarin hij niet de dader is. Zelfs geen cobra op de hei. Zijn enige kans is dat bewijs ongeldig laten verklaren. Dan is hij nog steeds de dader maar is het niet juridisch bewezen, wel feitelijk.
Omdat hij de dader is. Op dit moment wordt alleen nog bestreden of het bewijs daarvoor rechtmatig is. Dat kan hem juridisch vrijspreken maar niet onschuldig maken.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:23 schreef StaceySinger het volgende:
Zo te lezen wil jij graag dat hij de dader is? Omdat?
Dat kan hoe dan ook nooit een redelijke verklaring opleveren hoe er spuug (of anusvocht) aan de binnen- en buitenkant van de onderbroek is gekomen.quote:Dat Dna kan op 1000 en 1 manieren overgebracht zijn, slaapzak,kleding,handdoek etc.
Zou mij ook verbazen als hij dat alleen heeft gedaan. Ik geloof wel dat er hulp is geweest.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:23 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Zo te lezen wil jij graag dat hij de dader is? Omdat?
Denk je nou echt dat Jos B daar s'ochtends in de bosjes heeft gelegen totdat er heel
misschien rond 4,5 of 6 uur een kind uit de tent komt en die dan meeneemt?
En mee neemt waarnaar toe? En het kind dan vlakbij dumpt?
Jos kan dit ( als hij betrokken is) nooit alleen gedaan hebben.
Dat Dna kan op 1000 en 1 manieren overgebracht zijn, slaapzak,kleding,handdoek etc.
Het is allemaal speculeren, er is geen keihard bewijs. Dat eerdere vonnis gaat vernietigd worden, en nee ik ben geen vriend van Jos B.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:10 schreef michaelmoore het volgende:
Nicky heeft niet zelf spuug DNA van Jos in zijn onderbroek gesmeerd toch?
of in ieder geval lichaamsvocht DNA .
Dat kan zijn spuug of neusvocht of anusvocht
waarschijnlijk dus is het spuug van Jos geweest
Als ze Jos niet in VH houden, dan gaat ie er weer vandoor en dan vinden ze hem NOOIT meer
Ik vraag me dat dus af. Er zijn de hele tijd al vragen over de “chain of custody”. Nu zag ik weer langskomen dat die onderbroek destijds nat in een zakje is gedaan. Hoe verspreid DNA zich dan? Kan, in theorie, vocht zo uitlopen dat DNA op plekken terecht komt waar fysiek helemaal geen contact is geweest? Want als dat zo is, dan kun je er ook nooit aan ophangen of iets wel of geen daderspoor is.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:31 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Omdat hij de dader is. Op dit moment wordt alleen nog bestreden of het bewijs daarvoor rechtmatig is. Dat kan hem juridisch vrijspreken maar niet onschuldig maken.
[..]
Dat kan hoe dan ook nooit een redelijke verklaring opleveren hoe er spuug (of anusvocht) aan de binnen- en buitenkant van de onderbroek is gekomen.
Maar goed, dit argument en wat je verder aanhaalt is al vele malen besproken en dat ga ik niet nog eens over doen.
Dit is de omgekeerde wereld in Nederland hoef je je onschuld niet te bewijzen, het is aan t OM om je schuld te bewijzen.quote:„We sporen verdachte aan om met antwoorden te komen op voor de hand liggende vragen die ook in hoger beroep zullen worden gesteld. Als iedereen het verkeerd heeft gezien, leg dan uit waarom het hof het anders moet zien”, zeggen de advocaten-generaal. „Als die antwoorden in de tweede videoboodschap liggen, die de verdediging niet heeft toegevoegd omdat die minder authentiek zou zijn: kom er dan mee. Als die antwoorden in de kluisverklaring liggen: kom er dan mee. Als je stelt dat je onschuldig bent, waarom dan iets achter de hand houden dat je onschuld kan onderbouwen?”, aldus advocaat-generaal Eefje Verheijen. Jos Brech wordt verdacht van onder meer het misbruiken en doden van Nicky Verstappen in augustus 1998.
Het NFI zelf heeft al aangegeven dat ze mogelijk zelf verantwoordelijk zijn voor de sporen op het ondergoed:quote:Op dinsdag 6 april 2021 19:09 schreef silliegirl het volgende:
Ik vraag me dat dus af. Er zijn de hele tijd al vragen over de “chain of custody”. Nu zag ik weer langskomen dat die onderbroek destijds nat in een zakje is gedaan. Hoe verspreid DNA zich dan? Kan, in theorie, vocht zo uitlopen dat DNA op plekken terecht komt waar fysiek helemaal geen contact is geweest? Want als dat zo is, dan kun je er ook nooit aan ophangen of iets wel of geen daderspoor is.
De hoeveelheid verschillende sporen van Jos op die onderbroek is best wel talrijk en er zijn nauwelijks sporen van anderen gevonden. Het lijkt mij dan dat Jos wel de onderbroek sowieso stevig vast gehad moet hebben. Op andere kleding stukken zijn niet of nauwelijks dna sporen van Jos gevonden.quote:Op dinsdag 6 april 2021 20:20 schreef Za het volgende:
[..]
Het NFI zelf heeft al aangegeven dat ze mogelijk zelf verantwoordelijk zijn voor de sporen op het ondergoed:
Het staat niet vast dat de dna-sporen van Jos B. die op het onderbroekje van Nicky Verstappen werden gevonden, zogeheten dadersporen zijn. Dat zou blijken uit onderzoek van het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) in augustus 2008. De sporen kunnen ook op het kledingstuk terecht zijn gekomen tijdens onschuldig contact voor het overlijden van de jongen. Of na het overlijden, tijdens medisch-forensisch onderzoek.
Het rapport van de NFI-deskundigen bevindt zich in het dossier van de zaak die woensdag in Maastricht.
https://www.telegraaf.nl/(...)aak-nicky-verstappen
Ja en nee, Je hoeft niet onschuldig te bewijzen maar hier is Jos al bewezen schuldig verklaard . Als je dan een alibi hebt of andere goede verklaring dan kan je de rechtbank wijzen op die rechterlijke dwaling. Als hij nu krampachtig niets wil zeggen terwijl hij al schuldig is bevonden dan is het op zn zacht gezegd merkwaardig dat hij niet verder wil meewerken om de echte waarheid boven te krijgen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 20:19 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dit is de omgekeerde wereld in Nederland hoef je je onschuld niet te bewijzen, het is aan t OM om je schuld te bewijzen.
Het is NIET bewezen dat hij schuldig is. En wat betreft de sporen op de onderbroek. Daar is zeer onzorgvuldig mee omgegaan destijds, zo erg onzorgvuldig dat ik ze niet kan zien als degelijk bewijsmateriaal.quote:Op dinsdag 6 april 2021 20:49 schreef qajariaq het volgende:
[..]
De hoeveelheid verschillende sporen van Jos op die onderbroek is best wel talrijk en er zijn nauwelijks sporen van anderen gevonden. Het lijkt mij dan dat Jos wel de onderbroek sowieso stevig vast gehad moet hebben. Op andere kleding stukken zijn niet of nauwelijks dna sporen van Jos gevonden.
edit: Was dit ook niet de reden dan het geen moord is maar wel ontvoering en misbruik?
[..]
Ja en nee, Je hoeft niet onschuldig te bewijzen maar hier is Jos al bewezen schuldig verklaard . Als je dan een alibi hebt of andere goede verklaring dan kan je de rechtbank wijzen op die rechterlijke dwaling. Als hij nu krampachtig niets wil zeggen terwijl hij al schuldig is bevonden dan is het op zn zacht gezegd merkwaardig dat hij niet verder wil meewerken om de echte waarheid boven te krijgen.
"quote:Enkele weken geleden werd Jos B. in opdracht van het OM nog eens gehoord in de hoop dat hij zijn zwijgende proceshouding zou laten varen. ,,
Hij had ervoor kunnen kiezen om alsnog te komen met een aannemelijke en controleerbare verklaring.
Stel dat er onzorgvuldig is om gesprongen met die onderbroek en ze hem nat in dat zakje hebben gedaan. Dan zat er nog steeds speeksel of anusvocht of wat voor vocht dan ook van Jos in dat zakje. Het kan dan heel misschien wel verschoven zijn van plaats op die onderbroek maar dan komt het nog steeds van de onderbroek af natuurlijk. Of heeft Jos een bijbaantje gehad in de zakjes fabriek en toevallig net in dat zakje zitten spugen?quote:Op dinsdag 6 april 2021 21:36 schreef deedeetee het volgende:
Het is NIET bewezen dat hij schuldig is. En wat betreft de sporen op de onderbroek. Daar is zeer onzorgvuldig mee omgegaan destijds, zo erg onzorgvuldig dat ik ze niet kan zien als degelijk bewijsmateriaal.
Nou dat zou best eens kunnen, of Jos had zijn lichaamssappen DNA aan de politie mee gegeven in een spuug zakje tijdens een alcoholcontrole en die heeft het op de onderbroek gesmeerdquote:Op woensdag 7 april 2021 09:07 schreef qajariaq het volgende:
. Of heeft Jos een bijbaantje gehad in de zakjes fabriek en toevallig net in dat zakje zitten spugen?
Laten we zeggen dat alles tegen Jos wijst en Jos geen verklaring wil afleggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |