abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 20 november 2020 @ 20:31:07 #1
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_196340121

Netflix nieuwste aanwinst: The Crown. In deze serie volgen we het leven van Queen Elizabeth II.
quote:
The Crown focuses on Queen Elizabeth II as a 25-year-old newlywed faced with the daunting prospect of leading the world's most famous monarchy while forging a relationship with legendary Prime Minister, Sir Winston Churchill. The British Empire is in decline, the political world is in disarray, and a young woman takes the throne....a new era is dawning. Peter Morgan's masterfully researched scripts reveal the Queen's private journey behind the public facade with daring frankness. Prepare to be welcomed into the coveted world of power and privilege and behind locked doors in Westminster and Buckingham Palace....the leaders of an empire await.
Praat hier mee over The Crown.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  Hardste schreeuwer 2022 vrijdag 20 november 2020 @ 20:40:26 #2
335263 freaky40
pi_196340323
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Je bent al eerder verteld in dit topic dat ze niet in Bates Motel zit. Dat is Vera Farmiga (oa van The Departed)
Dan lijkt ze verdacht veel op Gillian Anderson. Weet dan niet waar ik haar van ken. Dacht een andere Netflix serie ook.

Edit: nu weet ik het weer Sex Education. :)
Allemaal cabaretteketet!
pi_196342587
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:40 schreef freaky40 het volgende:

[..]

Dan lijkt ze verdacht veel op Gillian Anderson. Weet dan niet waar ik haar van ken. Dacht een andere Netflix serie ook.

Edit: nu weet ik het weer Sex Education. :)
Ergens zie ik de gelijkenis wel. De meeste mensen kennen Gillian Anderson trouwens uit The X-Files.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_196342661
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 22:30 schreef Nielsch het volgende:
De meeste mensen kennen Gillian Anderson trouwens uit The X-Files.
Klopt. Agent Scully ofzo.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_196342825
M'n vriendin heeft 'The crown' vanaf seizoen 1 gezien, ik heb door haar nu seizoen 4 gezien. Het hele Charles en Diana-verhaal boeit me eerlijk gezegd niet zo, maar Gillian Anderson schmiert er als Margaret Thatcher op los. De duimendik er boven op liggende animositeit tussen Thatcher en de Queen en het ijskoude karakter van Thatcher zijn echt geweldig om te zien. Net als het tijdsbeeld van het verenigd koninkrijk in de jaren '80 dat geschapen wordt.

Wat mij betreft mag er echt nog ooit eens een miniserie komen over hoe Reagan (en later Bush senior), Thatcher en Gorbachov uiteindelijk de koude oorlog tot een einde hebben weten te brengen en hoe Thatcher tegelijkertijd samen met Mitterrand tegenover Kohl stond als het om de Duitse eenwording ging. Anderson is wat mij betreft al geslaagd voor haar auditie als Thatcher...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Miss 200.000.000! zaterdag 21 november 2020 @ 03:17:21 #6
367000 roos94
pi_196344483
Ik ken Gillian van The Fall. Waanzinnige serie 1 van mijn lievelings.
  zaterdag 21 november 2020 @ 11:47:43 #7
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_196347239
Groot X-files fan hier en the Fall en Sex Ed zijn ook tof, ik vind haar Thatcher ook weer erg leuk , vooral idd icm met die royal snobs.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_196356960
In 1 week de 4 seizoenen gezien.
Wat een pracht-serie.
Definitely not CIA
pi_196364728
Emma Corrin O+ O+

3 afleveringen onderweg maar wat speelt ze fantastisch
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_196364858
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 03:17 schreef roos94 het volgende:
Ik ken Gillian van The Fall. Waanzinnige serie 1 van mijn lievelings.
Gillian O+
Alius aliud dicit
pi_196375927
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 00:10 schreef capricia het volgende:
In 1 week de 4 seizoenen gezien.
Wat een pracht-serie.
Heel goed!

Inderdaad prachtserie en vol geschiedenis van dingen die zijn gebeurd (en sommige dingen die niet zijn gebeurd).

Wel irriteer ik mij aan Diana en Charles dat ze hun problemen niet kunnen oplossen en als een vaatdoek doen.
pi_196381465
Seizoen 4 gezien.

Die actrice die Diana speelt is echt goed. _O_
En Thatcher. :D Gillian Anderson. _O_ _O_
Dat weekend in Balmoral. _O-

Nu weer twee jaar wachten. -O-
  Miss 200.000.000! maandag 23 november 2020 @ 19:07:44 #13
367000 roos94
pi_196381498
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 19:05 schreef Mandy040986 het volgende:


Nu weer twee jaar wachten. -O-
:{
pi_196383319
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 19:05 schreef Mandy040986 het volgende:
Seizoen 4 gezien.

Die actrice die Diana speelt is echt goed. _O_
En Thatcher. :D Gillian Anderson. _O_ _O_
Dat weekend in Balmoral. _O-

Nu weer twee jaar wachten. -O-
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 19:07 schreef roos94 het volgende:

[..]

:{
Ja, ik ben bij aflevering 9 (kijk het nu) maar kan veel dingen wel in perspectief zien. Veel van wat je ziet is ook echt gebeurd, al dan niet letterlijk maar wel het grotere geheel.

Complimenten voor de cast.

Toen ik de eerste aflevering zag dacht ik:
Vind je het gek dat Elizabeth niet dood wilt gaan omdat Charles met zijn houding en gedrag nooit begrepen zal worden. Wat ook eigenlijk is gebeurd door zijn ouders. En dan Diana die soms als een autist wordt neergezet. Bijna een parodie :P Maar dit seizoen doet veel stof opwaaien in Buckingham Palace.
pi_196383976
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 12% gewijzigd door stokj op 23-11-2020 22:46:44 ]
pi_196388184
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 19:05 schreef Mandy040986 het volgende:

Nu weer twee jaar wachten. -O-
2 jaar? Echt waar? -O- -O-
pi_196388340
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 08:51 schreef Koningin het volgende:

[..]

2 jaar? Echt waar? -O- -O-
Volgens mij wel. Tussen elke acteurswissel zit twee jaar.

Seizoen 1 en 2 zijn in 2016 en 2017 geplaatst.
Seizoen 3 en 4 in 2019 en 2020.

Dan zouden seizoen 5 en 6 in 2022 en 2023 moeten komen.
pi_196388783
Wat een briljant seizoen was dit zeg, echt genoten van die Charles & Diana afleveringen (kende niet bijster veel details en ik hou altijd wel van tragische verhalen). Ja ze kwamen allebei soms kut over maar wat wil je in zo'n situatie, iedereen zou het daar moeilijk mee hebben. Thatcher was ook wel goed van wat we zagen alhoewel ik wel iets meer politiek van haar had willen zien, maar goed met zoveel personages is het ook lastig om iedereen een "eigen" aflevering te geven. Phillip heeft dat ook niet echt gehad dit seizoen, en we hebben William en Harry ook maar weinig gezien in dit seizoen.
Oh.
pi_196412682
twitter
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
  zaterdag 28 november 2020 @ 08:49:16 #20
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_196449720
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 12:37 schreef stokj het volgende:

[..]

Heel goed!

Inderdaad prachtserie en vol geschiedenis van dingen die zijn gebeurd (en sommige dingen die niet zijn gebeurd).

Wel irriteer ik mij aan Diana en Charles dat ze hun problemen niet kunnen oplossen en als een vaatdoek doen.
Ze pasten gewoon totaal niet bij elkaar...

Heb het vierde seizoen gekeken, nu nog even snel de documentaire ‘Diana in het own Words’ kijken. Die gaat bijna van Netflix af. :)
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_196450353
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 08:49 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Ze pasten gewoon totaal niet bij elkaar...

Heb het vierde seizoen gekeken, nu nog even snel de documentaire ‘Diana in het own Words’ kijken. Die gaat bijna van Netflix af. :)
Ik geloof ergens wel dat er tegen Charles is gezegd dat Diana zich zou aanpassen (net als Philip Mountbatten, Elizabeth Bowes-Lyon, Mary van Teck, Alexandra van Denemarken. Die pasten zich ook (uiteindelijk) aan om de Kroon te dienen. Maar Diana niet, die leefde haar eigen leven).

Maar kan je nagaan, als je een meid van 19 vraagt om te trouwen met een prins. Dan weet je niet welke verantwoordelijkheid (die de oudere Charles wel inzag maar ook niet goed gebruikte) er op je afkomt.

Ik heb mij daar wel goed aan kunnen irriteren dat niemand zijn verantwoordelijkheid op een degelijke manier pakt om de Kroon te dienen. Ik weet daar alles van...
  zaterdag 28 november 2020 @ 11:53:19 #22
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_196451628
Ik vond de documentaire best mooi. Soms een beetje traag en het ging wat veel in op de relatie tussen Charles en Diana, maar het einde was wel mooi. Ze kon eindelijk doen wat ze zelf wilde en graag deed ( liefdadigheidswerk) en ze kon het alleen. Ze had geen angst meer om alleen te reizen of Charles nodig om op te leunen. Ze was trots daar in gegroeid te zijn. Tragisch dat haar leven snel daarna zo abrupt is geëindigd.
De paparazzi hebben echt een aandeel in het vergallen van haar leven en haar dood.

En het huwelijk, was dat niet iets om het volk te geven, het ging niet goed met Engeland, als afleiding van de ellende?
Diana was op dat moment de meest geschikte kandidaat, het moest snel gaan allemaal.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zaterdag 28 november 2020 @ 12:04:54 #23
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_196451740
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 10:08 schreef stokj het volgende:

Ik heb mij daar wel goed aan kunnen irriteren dat niemand zijn verantwoordelijkheid op een degelijke manier pakt om de Kroon te dienen. Ik weet daar alles van...
Je bent ook uitgehuwd met iemand van koninklijke bloede? :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 28 november 2020 @ 12:06:00 #24
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_196451748
Ik wilde er al niet op reageren :')
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_196452080
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 11:53 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik vond de documentaire best mooi. Soms een beetje traag en het ging wat veel in op de relatie tussen Charles en Diana, maar het einde was wel mooi. Ze kon eindelijk doen wat ze zelf wilde en graag deed ( liefdadigheidswerk) en ze kon het alleen. Ze had geen angst meer om alleen te reizen of Charles nodig om op te leunen. Ze was trots daar in gegroeid te zijn. Tragisch dat haar leven snel daarna zo abrupt is geëindigd.
De paparazzi hebben echt een aandeel in het vergallen van haar leven en haar dood.

En het huwelijk, was dat niet iets om het volk te geven, het ging niet goed met Engeland, als afleiding van de ellende?
Diana was op dat moment de meest geschikte kandidaat, het moest snel gaan allemaal.
Klopt helemaal, Diana is in de loop van haar leven dingen gaan ontdekken en heeft zich ontplooid tot wat ze leuk vindt om te doen, iets dat Charles bijvoorbeeld niet kan/mag omdat hij troonopvolger is. Dat geeft wrijving, zeker als Charles anders denkt dan Diana op bepaalde vlakken.

Het moest inderdaad snel snel, de familie van Charles stond erop want er moesten natuurlijk kleinkinderen komen.
pi_196452085
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 12:06 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik wilde er al niet op reageren :')
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 november 2020 12:04 schreef golfer het volgende:

[..]

Je bent ook uitgehuwd met iemand van koninklijke bloede? :')
Wie weet ;) maar van ambtelijke verantwoordelijkheid nemen weet ik alles van :D
  zaterdag 28 november 2020 @ 13:06:47 #27
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_196452338
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 12:45 schreef stokj het volgende:

Wie weet ;) maar van ambtelijke verantwoordelijkheid nemen weet ik alles van :D
Er bestaat wel zoiets als ministeriële en politieke verantwoordelijkheid.
Ambtenaren worden niet geacht verantwoordelijk te zijn voor het beleid.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_196452347
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 13:06 schreef golfer het volgende:

[..]

Er bestaat wel zoiets als ministeriële en politieke verantwoordelijkheid.
Ambtenaren worden niet geacht verantwoordelijk te zijn voor het beleid.
Ook het koningschap kan worden gezien als een ambt maar met een andere invalshoek van de invulling er van.
pi_196452352
Maar het is en blijft een prachtserie. Deze serie geeft aanleiding om veel te onderzoeken in de historie van het koningshuis.
  zaterdag 28 november 2020 @ 13:09:07 #30
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_196452366
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 13:07 schreef stokj het volgende:

Ook het koningschap kan worden gezien als een ambt maar met een andere invalshoek van de invulling er van.
Klopt deels, maar zegt mij dus nog steeds niks over jouw vergelijking met jouw werk en dat van een (kroon)prins(es).
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_196452419
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 13:09 schreef golfer het volgende:

[..]

Klopt deels, maar zegt mij dus nog steeds niks over jouw vergelijking met jouw werk en dat van een (kroon)prins(es).
Oh ik zie nu pas op wie ik reageer, ik dacht dat ik met Butterfly aan het praten was :P

Soms gaan bepaalde verantwoordelijkheid voor persoonlijk belang of verlangen. Dat hoort bij het uitvoeren van je ambt.

Elizabeth heeft dat al op jonge leeftijd van haar pa en oom Winston geleerd. En zij verwachtte dat Charles dat ook zou oppakken maar omdat Charles een aparte jongen was met 'meerdere vaderfiguren' is dat anders uitgepakt. In die serie heeft iedereen een bepaalde belang maar het enige wat geldt is het belang van de Kroon. En daar moet je je persoonlijke belangen/verlangens voor opzij zetten om de Kroon te dienen. Zoiets zou hier in Nederland 'raar' klinken maar in Engeland zijn ze best traditioneel met dit soort dingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door stokj op 28-11-2020 13:27:58 ]
  zaterdag 28 november 2020 @ 13:21:08 #32
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_196452511
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 13:13 schreef stokj het volgende:

Zoiets zo hier in Nederland 'raar' klinken maar in Engeland zijn we best traditioneel met dit soort dingen.
Nu spreek je over we als in Engeland, terwijl je het ook hebt over hier in Nederland? Waar is het nou?
En je hebt nog niet opgehelderd waar jouw zinnetje over jouw verantwoordelijkheid om de kroon te dienen op slaat.
Maar laat verder maar.
Laten we het maar weer over de serie The Crown hebben.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_196452596
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 13:21 schreef golfer het volgende:

[..]

Nu spreek je over we als in Engeland, terwijl je het ook hebt over hier in Nederland? Waar is het nou?
En je hebt nog niet opgehelderd waar jouw zinnetje over jouw verantwoordelijkheid om de kroon te dienen op slaat.
Maar laat verder maar.
Laten we het maar weer over de serie The Crown hebben.
Ik heb het gecorrigeerd voor jou.

Kijk je uit naar het vervolg van The Crown?
pi_196495378
Ik vond Thatcher wel de ster van dit seizoen hoor. De mooiste verhaallijn ook. Dat Jachtweekend was hilarisch.
Interessant dat de queen blijkbaar wel haar eigen politieke opinie heeft gegeven en hoe dit heeft uitgepakt.

En eigenlijk snap ik de haat op Camilla niet zo. Op Charles wel, das gewoon een lul met vingers. Zijn ma pakte hem eindelijk eens goed aan in de laatste aflevering. Philip vind ik een ongrijpbare engerd.

Diana is prachtig gecast. Vond de verhaallijn wel enorm uitgekauwd maar das mijn persoonlijke interesse/mening.

Al met al een prachtserie.
Alius aliud dicit
pi_196498303
Wat een lovende recensies hier. Ik denk dat ik ook maar deze serie ga kijken :)
  dinsdag 1 december 2020 @ 13:48:40 #36
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_196498452
Ik vond van Thatcher een soort karikatuur van de echte Thatcher gemaakt door Gillian Anderson. En ze zal op den duur wel pijn in haar nek gekregen hebben van het constant scheef en opzij kijken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_196528737
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 13:48 schreef golfer het volgende:
Ik vond van Thatcher een soort karikatuur van de echte Thatcher gemaakt door Gillian Anderson. En ze zal op den duur wel pijn in haar nek gekregen hebben van het constant scheef en opzij kijken.
Hier dacht ik dus ook aan. Op sommige momenten kwamen haar woorden er 'over acted' uit. Maar ik kan me sommige situaties wel goed voorstellen. Zij is een echte bèta en kijkt op een andere manier naar problemen aan. Daarom irriteerde zij zich ook aan dat jachtweekend in Balmoral. En haar ethos is strikter dan die van Elizabeth. Die ontspant af en toe nog.
pi_196528758
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 11:00 schreef Mrmime het volgende:
Ik vond Thatcher wel de ster van dit seizoen hoor. De mooiste verhaallijn ook. Dat Jachtweekend was hilarisch.
Interessant dat de queen blijkbaar wel haar eigen politieke opinie heeft gegeven en hoe dit heeft uitgepakt.

En eigenlijk snap ik de haat op Camilla niet zo. Op Charles wel, das gewoon een lul met vingers. Zijn ma pakte hem eindelijk eens goed aan in de laatste aflevering. Philip vind ik een ongrijpbare engerd.

Diana is prachtig gecast. Vond de verhaallijn wel enorm uitgekauwd maar das mijn persoonlijke interesse/mening.

Al met al een prachtserie.
Mensen hebben de indruk dat Camilla ook een groot aandeel in de breuk tussen Charles en Diana heeft. In het begin leek het erop dat Diana een beetje autistisch/zweverig is. Phillip lijkt zijn rol te hebben geaccepteerd :P
pi_198933238
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  vrijdag 9 april 2021 @ 14:48:20 #40
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198933300
Ja, toch wel sneu zo vlak voor zijn 100ste.
Zou Lillibeth er veel van merken?
Gillian gaat trouwens goed met de awards voor haar rol als Thatcher he, ze verslaat the Queen en Diana telkens :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_200362137
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_200684694
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 2 augustus 2021 @ 11:22:12 #43
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_200691424
Oh ik verheug me er op maar ik ga Olivia en Helena echt zo missen!!!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_200691496
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_200901016
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 23:00:23 #46
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_200901734
quote:
Thanks voor 't posten, leuke interviews O+
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_200940967
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_200954228
twitter
pi_200956445
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_200975382
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  roze maandag 20 september 2021 @ 13:45:52 #51
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_201440347
Zelf moet ik deze serie nog een 3de kans geven maar: https://nos.nl/artikel/23(...)lt-11-prijzen-binnen.

11 prijzen gewonnen bij de Emmy awards.
Your beauty never ever scared me.
  maandag 20 september 2021 @ 13:48:20 #52
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_201440370
Zeer verdiend ook. Top seizoen weer!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  maandag 20 september 2021 @ 13:51:15 #53
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_201440404
Gillian heeft echt alles weggekaapt van haar twee andere collega's die ook overal voor genomineerd waren toch?
En er was zoveel commentaar op haar rol
She rocks :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_201517919
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 25 september 2021 @ 21:59:45 #55
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_201518600
Zo lang nog… ;(
***
pi_205838132
The Crown cast: Prince William and Kate Middleton actors revealed for season 6
https://www.bbc.com/news/entertainment-arts-62776717



Kate Middleton in 2007 and actress Meg Bellamy



Prince William in 1998 and Rufus Kampa



Prince William in 2005 and Ed McVey
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Miss 200.000.000! zondag 4 september 2022 @ 08:51:49 #57
367000 roos94
pi_205838149
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 september 2021 21:59 schreef BE het volgende:
Zo lang nog… ;(
Al bijna joh
  zondag 25 september 2022 @ 15:05:34 #58
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_206097424
Ik ben net begonnen aan deze serie, dus ik kan in november zo doorkijken
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_206097527
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 15:05 schreef MikeyMo het volgende:
Ik ben net begonnen aan deze serie, dus ik kan in november zo doorkijken
Veel plezier! Had ik met het 1 na laatste seizoen :)
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_206099199
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_206324478
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Miss 200.000.000! vrijdag 14 oktober 2022 @ 20:33:04 #62
367000 roos94
pi_206324546
Ik vond seizoen 1 top en daarna eigenlijk maar meh meh.
  zondag 16 oktober 2022 @ 23:51:58 #63
114460 Muzzie
Klein zijn lijkt me reuzefijn
pi_206346765
De aflevering met het schilderij van Churchill in het eerste seizoen was inderdaad waanzinnig sterk, en niet meer te overtreffen lijkt me. Zelden of nooit zoiets indrukwekkends in een tv-serie gezien.
Mens sana in corpore sano
pi_206355234
Aan het aftellen hier tot 9 november. Ben zo benieuwd naar de nieuwe cast.
pi_206388713
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 20 oktober 2022 @ 21:17:19 #66
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_206392391
*O*
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 2 november 2022 @ 19:30:39 #67
862 Arcee
Look closer
pi_206538380
twitter
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 7 november 2022 @ 08:03:58 #69
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_206586225
Nog 2 dagen! Ik hoorde dat de kritieken niet echt goed zijn voor dit seizoen.
Wie dit leest is een lezer van dit
  Miss 200.000.000! maandag 7 november 2022 @ 08:20:52 #70
367000 roos94
pi_206586327
Een serie met veel seizoenen maken is altijd tricky en wordt vaak slechter :+
  maandag 7 november 2022 @ 12:00:25 #71
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_206588663
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 08:20 schreef roos94 het volgende:
Een serie met veel seizoenen maken is altijd tricky en wordt vaak slechter :+
Dat heeft vaak meer te maken met dat de schrijvers goede ideeën verliezen over hoe het verhaal nu verder moet gaan. Dat gaat natuurlijk niet op bij een historisch drama zoals The Crown waar ze het nog steeds kunnen baseren op de werkelijkheid.

Ik denk eerder dat er best veel kritieken zijn gekomen nu omdat veel meer critici dit tijdperk zelf bewust hebben meegemaakt en dan voelt het toch wat anders dan verhalen over Churchill en een jonge Elizabeth. Ook zullen er best wat mensen pro-royalty zijn en er daardoor niet tegen kunnen als Elizabeth soms wat negatief wordt afgebeeld.
Oh.
  Miss 200.000.000! woensdag 9 november 2022 @ 20:08:30 #72
367000 roos94
pi_206617289
Kijken w/
  donderdag 10 november 2022 @ 11:46:34 #73
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_206623088
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 12:00 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]
Dat heeft vaak meer te maken met dat de schrijvers goede ideeën verliezen over hoe het verhaal nu verder moet gaan. Dat gaat natuurlijk niet op bij een historisch drama zoals The Crown waar ze het nog steeds kunnen baseren op de werkelijkheid.

Ik denk eerder dat er best veel kritieken zijn gekomen nu omdat veel meer critici dit tijdperk zelf bewust hebben meegemaakt en dan voelt het toch wat anders dan verhalen over Churchill en een jonge Elizabeth. Ook zullen er best wat mensen pro-royalty zijn en er daardoor niet tegen kunnen als Elizabeth soms wat negatief wordt afgebeeld.
Dat laatste denk ik ook. Eerste kon je wat vrijer mee omgaan, de perioe nu is herkenbaar voor veel kijkers.

Gister begonnen (aangezet) maar kon me er niete cht toe zetten. Moet ff wennen aan de nieuwe actuers weer. Wordt gewoon een keer doorzetten en dan gaat dat ook weer wennen, maar lukte me gister ff niet :D (te moe ook)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Miss 200.000.000! donderdag 10 november 2022 @ 14:42:18 #74
367000 roos94
pi_206625108
Zit nu in aflevering 1 van het nieuwe seizoen maar saaaaai
pi_206626600
Even wennen aan alle nieuwe acteurs die niet echt lijken, behalve de actrice die met haar bijna 2 meter lengte Diana speelt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_206626644
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 14:42 schreef roos94 het volgende:
Zit nu in aflevering 1 van het nieuwe seizoen maar saaaaai
Dat heb ik ook....
pi_206628139
Ik moet ontzettend wennen aan Charles en aan Elizabeth.
Alius aliud dicit
  donderdag 10 november 2022 @ 20:22:25 #78
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_206629175
Ik vind aflevering 3 mooi.
With love :*
pi_206629521
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2022 20:22 schreef girlnextdoor. het volgende:
Ik vind aflevering 3 mooi.
Ik vond hem maar saai.. Houd me liever bezig met het koningshuis ;)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  Miss 200.000.000! donderdag 10 november 2022 @ 20:54:56 #80
367000 roos94
pi_206629824
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 19:33 schreef Mrmime het volgende:
Ik moet ontzettend wennen aan Charles en aan Elizabeth.
Looove Dominic west zo'n fijne vent. Maar deze elizbeth vind ik 10xniks
pi_206630246
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 20:54 schreef roos94 het volgende:

[..]
Looove Dominic west zo'n fijne vent. Maar deze elizbeth vind ik 10xniks
Hij is zo bruin dat ie op Julio Iglesias lijkt
Alius aliud dicit
pi_206630356
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 21:17 schreef Mrmime het volgende:

[..]
Hij is zo bruin dat ie op Julio Iglesias lijkt
_O-
pi_206630409
Ik heb de eerste aflevering alleen maar zitten glimlachen. Mcnulty die Charles speelt :D
pi_206639586
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2022 20:22 schreef girlnextdoor. het volgende:
Ik vind aflevering 3 mooi.
Net gezien, prachtige aflevering inderdaad.
Alius aliud dicit
pi_206649306
Sick Boy als pm O+
  zondag 13 november 2022 @ 13:09:59 #86
487409 Dazalbest
Het gaat zoals het gaat
pi_206660058
Ben nu bij S5 afl 5 maar vind het echt moeilijk doorheen komen in tegenstelling tot de eerdere seizoenen...
pi_206662607
Ik had lage verwachtingen van dit nieuwe seizoen maar ben nu toch wel verkocht. Peter Morgan gaat soms wel een beetje kort door de bocht, maar over het algemeen vind ik de personages in dit seizoen menselijker dan in seizoen 3 en 4. Op zich wel mooi geschetst hoe beslissingen over de hele twintigste eeuw hebben geleid tot de rampjaren voor de koninklijke familie in de jaren negentig.

Oh, en Timothy Dalton als Peter Townsend O+
  maandag 14 november 2022 @ 16:51:59 #88
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_206674726
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2022 17:56 schreef Enrica het volgende:
Ik had lage verwachtingen van dit nieuwe seizoen maar ben nu toch wel verkocht. Peter Morgan gaat soms wel een beetje kort door de bocht, maar over het algemeen vind ik de personages in dit seizoen menselijker dan in seizoen 3 en 4. Op zich wel mooi geschetst hoe beslissingen over de hele twintigste eeuw hebben geleid tot de rampjaren voor de koninklijke familie in de jaren negentig.

Oh, en Timothy Dalton als Peter Townsend O+
Een annus horribilis! :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Hardste schreeuwer 2022 dinsdag 15 november 2022 @ 17:35:14 #89
335263 freaky40
pi_206687101
De hondjes zijn dit seizoen veel te zien gelukkig. ^O^ Het valt me zeker niet tegen, heb net aflevering 6 gekeken. Het was even wennen met die totaal niet lijkende Charles maar dan wel weer lijkende Diana. En verder vallen me Elisabeth en Philip ook niet tegen. Elisabeth oogt wat Zweeds alleen, maar ze heeft wel humor.
Allemaal cabaretteketet!
  dinsdag 15 november 2022 @ 18:39:33 #90
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_206687821
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2022 17:56 schreef Enrica het volgende:

Oh, en Timothy Dalton als Peter Townsend O+
Die acteur kwam mij wel al bekend voor maar ik had de link met hem en James Bond niet gelegd.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_206694549
Aflevering 8 nu.
Inderdaad moeilijk doorheen te komen.

Hoewel 7 en 8 wat makkelijker gaat.
pi_206695658
En klaar :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Miss 200.000.000! woensdag 16 november 2022 @ 12:05:01 #93
367000 roos94
pi_206695807
Ik hang nog in aflevering 2 :+
  woensdag 16 november 2022 @ 17:15:41 #94
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_206698564


[ Bericht 100% gewijzigd door MissButterflyy op 16-11-2022 17:28:10 ( Verkeerde topic ) ]
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 16 november 2022 @ 17:17:54 #95
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_206698580
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2022 17:15 schreef MissButterflyy het volgende:
Morgen verschijnt ‘1899’ op Netflix. IMDb geeft een 9,1 :o
En wat heeft dat met The Crown van doen?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 16 november 2022 @ 17:27:20 #96
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_206698644
Ohhhh dacht dat dit het algemene Netflix topic was. Sorry!
Wie dit leest is een lezer van dit
  Hardste schreeuwer 2022 donderdag 17 november 2022 @ 15:27:16 #97
335263 freaky40
pi_206709227
Mooi dat ze elke aflevering een thema hebben. Zelf vond ik de aflevering over de BBC en het interview met Martin Bashir wel erg goed. Maar goed, ben er weer doorheen. Hopelijk hoeven we dit keer niet lang te wachten op season 6.
Allemaal cabaretteketet!
  donderdag 17 november 2022 @ 21:18:17 #98
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_206713717
2 van de 5 kroontjes voor dit seizoen
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  ESF Reporter vrijdag 18 november 2022 @ 22:33:35 #99
87554 Cee
Welluk?
pi_206727384
Klaar.
Wilde eigenlijk rustig aan doen met kijken zodat ik er zo lang mogelijk van kan genieten maar uiteindelijk heb ik alle afleveringen er in iets meer dan een week doorheen gejast om er maar vanaf te zijn. Wat een raar gestikte lappendeken aan verhalen en scènes, ik kon er echt moeilijk inkomen.
pi_206738813
Ik geniet er toch weer van, ook met McNulty en Sick Boy :D , hoewel ik soms ook de oude spelers mis, vooral prins Philip. Ik vind het wel ontroerend hoe mild en genereus alle individuen worden neergezet. We zijn pas bij aflevering vijf. Iets minder dan vorige seizoenen maar nog steeds de moeite waard.
anonieme razernist
pi_206738935
anonieme razernist
pi_206764170
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 21:17 schreef Mrmime het volgende:

[..]
Hij is zo bruin dat ie op Julio Iglesias lijkt
Net het laatste seizoen gekeken. Ik vond hem ook op Julio Iglesias lijken, zeker vanaf de zijkant bezien.
pi_206765150
quote:
99s.gif Op maandag 21 november 2022 17:24 schreef praadje het volgende:

[..]
Net het laatste seizoen gekeken. Ik vond hem ook op Julio Iglesias lijken, zeker vanaf de zijkant bezien.
En heel raar dat ze geen Charles gecast hebben met blauwe ogen. Philip en Elizabeth hebben in de serie allebei felblauwe ogen, daar kan nooit een zoon uit voortkomen met bruine ogen.
Alius aliud dicit
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 januari 2023 @ 18:50:01 #104
862 Arcee
Look closer
pi_207643395
Princes Diana vind ik in een van de meest te betreuren doden uit de geschiedenis. Charmant, opgejaagd en geliefd over de hele wereld. Wat een schok was haar dood.

Seizoen 5 van The Crown brengt Diana weer even tot leven. Ook al werden de makers verplicht te benadrukken dat het om fictie gaat, ik denk dat dit seizoen een interessante kijk in haar leven geeft en in hoe ze was.De serie weet je even het gevoel te geven dat Diana nog leeft, hoewel je weet dat haar in seizoen 6 een noodlot wacht. Dat maakt dit seizoen des te meeslepender.
pi_207918288
Ik vond episode 5 over Nicolas Romanov en Boris Jeltsin erg tof gedaan.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_210894472
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 9 oktober 2023 @ 17:59:07 #107
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_210894660
quote:
Wat heb ik hier een zin in zeg O+
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_210895170
Ik heb dus gewoon laatst The Affair herbekeken zonder te beseffen dat de hoofdrolspeler van die serie dus Charles speelt in S5 en S6...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Forum Admin donderdag 26 oktober 2023 @ 17:02:17 #109
35723 crew  GGMM
  donderdag 26 oktober 2023 @ 17:09:03 #110
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_211090314
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 26 oktober 2023 @ 17:14:13 #111
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_211090374
With love :*
  donderdag 26 oktober 2023 @ 18:39:13 #113
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211090950
*O*
***
pi_211119082
*O*
pi_211293357
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_211293436
Jammer dat het in 2 delen komt maar ik heb zin in het nieuwe seizoen *O*
  dinsdag 14 november 2023 @ 15:54:48 #117
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_211294345
Lieve mensen, wanneer?
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 14 november 2023 @ 16:01:09 #118
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_211294420
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 15:54 schreef Duderinnetje het volgende:
Lieve mensen, wanneer?
Deel 1: 16 Nov
Deel 2: 14 Dec

Wij wachten mooi tot 14 December, alles in een keer kijken is fijner.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 14 november 2023 @ 18:50:34 #119
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_211295851
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 16:01 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Deel 1: 16 Nov
Deel 2: 14 Dec

Wij wachten mooi tot 14 December, alles in een keer kijken is fijner.
Hartelijk dank. O+
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_211313725
Wij vonden seizoen 5 echt wel heel sterk ondanks de vele negatieve kritieken. Kijk uit naar dit laatste seizoen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_211315205
Ik heb zojuist de vier afleveringen bekeken. Daarin staat de dood van Diana centraal. Ondanks de slechte rescencies vond ik het wel goed, ik moest ook wel een paar keer slikken 🥹. Verder kreeg ik zelfs de kriebels van het stuk waarin ze constant opgejaagd worden door de paparazzi, ondenkbaar hoe hun dat in het echt ervaren moeten hebben. Ja ben heel benieuwd naar de laatste afleveringen.
pi_211326916
Ik vind aflevering 3 vrij heftig op het einde
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_211327189
Wat een machtig goede serie dit. Arme Diana :{
Alius aliud dicit
pi_211327647
Die blik die Charles zijn moeder gaf in de eerste aflevering, toen ze zei dat het hondje aandacht nodig had... :o :'(
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_211341187
Beetje plat seizoen maar zoveel twisten valt er aan deze verhaallijn ook niet te geven, toch vermaakt met de 4 afleveringen. 8-)
  zaterdag 18 november 2023 @ 23:32:13 #126
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_211342279
Gisteren gebinged. Niet echt verrassend en niet al te veel erbij verzonnen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 23 november 2023 @ 23:17:37 #127
862 Arcee
Look closer
pi_211405182
Blijft hartverscheurend om Diana in deze serie te zien. "Neeee, doe het niet" wil je zeggen als ze akkoord gaat om via Parijs terug te reizen. :{
pi_211487816
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_211616164
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_211616579
Ja, zin in de laatste afleveringen _O_ toch wel een van mijn favoriete series van de afgelopen 10 jaar denk ik.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 14 december 2023 @ 13:44:19 #131
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_211616853
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 13:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Ja, zin in de laatste afleveringen _O_ toch wel een van mijn favoriete series van de afgelopen 10 jaar denk ik.
Idem hier. Ik weet nog dat ik bij voorbaat dacht dat de serie niks voor mij zou zijn. Had het vooroordeel dat het vast heel traag en saai zou zijn, maar de serie is zo goed gemaakt en de acteerprestaties zijn top. Ga het missen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_211617037
quote:
7s.gif Op donderdag 14 december 2023 13:44 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Idem hier. Ik weet nog dat ik bij voorbaat dacht dat de serie niks voor mij zou zijn. Had het vooroordeel dat het vast heel traag en saai zou zijn, maar de serie is zo goed gemaakt en de acteerprestaties zijn top. Ga het missen.
Ik kan er echt intens van genieten, net zoals ik van Downton Abbey heb gedaan overigens, geweldig _O_
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 14 december 2023 @ 14:04:37 #133
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_211617065
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 14:02 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik kan er echt intens van genieten, net zoals ik van Downton Abbey heb gedaan overigens, geweldig _O_
Je hebt goede smaak ^O^
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 14 december 2023 @ 14:29:14 #134
1234 HiZ
Istanbullu
pi_211617306
Aflevering 5 van seizoen 6 is wel weer ongekend saai.

Ik heb weinig hoop meer voor de rest van de serie.
pi_211639686
Booooooring :O

Ik was vorige week net begonnen met rewatchen, seizoen 1 en 2 blijft hier favoriet. Leukste acteurs ook!

Knap trouwens hoeveel ''young army Queen'' op Claire Foy leek eind seizoen 6, ik dacht even dat ze Claire hadden geCGI-ed :')
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_211644951
Ik vind het wel leuk dat het niet meer allemaal om Diana draait eigenlijk. 7 en 8 vond ik toffe afleveringen. Nog 2 te gaan.

Die moeder van Kate is wel echt als een sicko neergezet. Creepy.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 18 december 2023 @ 07:57:28 #137
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_211655079
Aan deel 2 begonnen, en moet meteen weer ff wennen aan de nieuwe acteurs van de zoons.
Zit er dan ineens zo'n enorme tijd jump in dat er weer oudere nodig waren?
Voor mijn gevoel is Diana pas net dood (SPOILER!)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_211656107
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 07:57 schreef Ang3l het volgende:
Aan deel 2 begonnen, en moet meteen weer ff wennen aan de nieuwe acteurs van de zoons.
Zit er dan ineens zo'n enorme tijd jump in dat er weer oudere nodig waren?
Voor mijn gevoel is Diana pas net dood (SPOILER!)
DIANA DOOT :o :B
pi_211656210
9/11 Irak W Bush alles...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_211672816
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_211683128
Ze maken van William op de uni wel een ongemakkelijk personage, was dat in het echt ook zo?
  woensdag 20 december 2023 @ 20:35:05 #142
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_211684749
Zonde van het laatste seizoen. Ten opzichte van de eerste vijf een behoorlijke zeperd. De prestaties van de acteurs zijn prima, maar het schrijfwerk en regie zijn enorm minder.
The more debt, the better
pi_211685918
Aflevering 8 is weer vanouds briljant. De actrice die de oudere prinses Margaret speelt vind ik geweldig.
pi_211690609
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 20:35 schreef flyguy het volgende:
Zonde van het laatste seizoen. Ten opzichte van de eerste vijf een behoorlijke zeperd. De prestaties van de acteurs zijn prima, maar het schrijfwerk en regie zijn enorm minder.
Ik miste vooral wat verdieping van de historische gebeurtenissen en wat voor impact die hadden op de personages. Bijna alles leek te draaien om de dood van Diana (ook in het tweede deel van het seizoen) en zaken als de oorlog in Joegoslavië, 9/11 en de Irak-oorlog kwamen relatief vluchtig voorbij via het vehikel Tony Blair, zonder dat die gebeurtenissen echt een impact hadden op de ontwikkeling van de personages. Dat was in andere seizoenen voor mijn gevoel heel anders, denk aan de aflevering over die tragedie in Wales waar er tonnen aan puin van een berg afkwamen.

Maar goed, wellicht is dat wel een wat realistische afspiegeling van de werkelijkheid. Er zaten ook echt wel toffe afleveringen in dit tweede deel van het seizoen. De aflevering waarin William naar St. Andrews ging vond ik erg sterk (Alma Mater). De aflevering rondom de dood van Margaret (Ritz) was wel echt de beste.

En natuurlijk moest het Nazi-uniform incident van Harry uitgebreid in beeld worden gebracht ~O>
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 22 december 2023 @ 20:23:05 #145
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211709404
Ik heb me er prima mee vermaakt! :Y O+
***
pi_211710754
Mooie laatste aflevering. Dat eindshot. O+
  vrijdag 22 december 2023 @ 22:28:44 #147
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_211711627
Uitgespeeld. Mooi eindshot inderdaad.
Prachtig en met smaak en oog voor details gemaakt.
Top-serie. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 22 december 2023 @ 23:05:11 #148
163650 Greys
pi_211712206
Ik vond het einde echt héél mooi. Vooral

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En Philip, wat een prachtige acteur.

Moet zeggen dat ik door The Crown wel anders/positiever over Camilla ben gaan denken.

(Maar wat had Harry - de acteur dan in de laatste paar afleveringen - een vervelend hoofd. :@ Voor m'n gevoel werd hij wel íets te negatief neergezet voor die periode.)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 24 december 2023 @ 19:12:24 #149
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_211732096
Wat een mooie finale zeg. Laatste seizoen was sowieso weer sterk, maar de finale was wel m'n favoriet denk ik. Laatste shot was inderdaad mooi.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
''Willsmania'' (episode 6 volgens mij), en ''Ritz'' (ep 8) waren andere favorieten dit seizoen. Ga de serie missen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Hardste schreeuwer 2022 maandag 25 december 2023 @ 00:49:43 #150
335263 freaky40
pi_211736721
Ja, prima einde. Hopelijk komt er nog een nieuwe serie van de makers. Victoria zit in de pijplijn begrijp ik.
Allemaal cabaretteketet!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 30 december 2023 @ 12:47:57 #151
862 Arcee
Look closer
pi_211837018
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 17:43 schreef PoesInDoos het volgende:
Knap trouwens hoeveel ''young army Queen'' op Claire Foy leek eind seizoen 6, ik dacht even dat ze Claire hadden geCGI-ed :')
Dit idd, apart ze meer op juist Claire Foy leek dan op de jonge Elizabeth zelf.

Maar, nog aparter: waarom werd ze niet door Claire Foy zelf gespeeld? Vroeg ik me af toen die ze in de laatste aflevering nota bene zelf ook nog meedeed. Ik dacht dat ze inmiddels wellicht niet meer jong genoeg was, maar door het verschijnen in de laatste aflevering vond ik het met terugwerkende kracht toch raar dat ze niet zelf de jaren 40-Ritz-scène speelde. Je kunt ook zeggen dat Elizabeth toen nog maar 17 was en ze er nog een vierde actrice voor hebben gezocht, maar als die toch al sprekend op Claire Foy lijkt, waarom dan niet Claire Foy zelf? Okee, die is al lang geen 17 meer, maar toch. :Y)
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 30 december 2023 @ 12:51:03 #152
862 Arcee
Look closer
pi_211837092
Anyway, voor mij was na de dood van Diana de angel uit de serie. Zeker de eerste drie afleveringen van het tweede deel van seizoen 6 (E5, E6 en E7) vond ik lang niet zo interessant of meeslepend als eerdere seizoenen dat waren. Aan de andere kant was de werkelijkheid wellicht ook wat minder spraakmakend.

Desalniettemin was het al met al naar het einde toe toch wel een waardige afsluiter.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')