abonnement Unibet Coolblue
pi_196334375
O+ Klets hier over (ver)huizen, huishouden, schoonloeders en appgroepjes. Ook dé plek voor allerhande opsomlijstjes *O*

Ouwehoer hier verder over alles O+

Een hart onder de riem voor iedereen die in quarantaine is!
  vrijdag 20 november 2020 @ 13:38:46 #2
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196334380
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:35 schreef exode het volgende:

Nou, het woord 'echt' is sowieso vreemd, in elk gesprek lijkt mij....mij deed het pijn in ieder geval.
True, "echt" is in die zin dubieus.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196334403
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het staat er letterlijk, ook qua denkwijze erachter vind ik het helemaal geen ingrijpende verandering.
Ik zie het simpelweg niet als een ingrijpende verandering, ongeacht op welke manier.

En ja, racisme is een groot probleem, ontkennen van racisme is een nog veel groter probleem, als het veranderen van Zwarte Piet naar Roetveegpiet ingrijpend is omdat het mensen met de racistische neus op de feiten drukt dan is dat echt heel vervelend voor die mensen, maar juist dat geeft aan waarom die aanpassing zo belangrijk is.
Komop zeg lees eens niet zo selectief. in het stukje erna leg ik precies uit wat ik daarmee bedoel. Blijkbaar val jij niet onder de mensen voor wie het een grote aanpassing in denkwijze is maar veel mensen wel en daarin speelt het 2e stukje wat je schrijft zeker in mee dus je ziet het zelf ook.

Je zegt ongeveer hetzelfde dus ik snap niet waarom je mij aanvalt? Ik ben niet je tegenstander
pi_196334404
HUUUU ik heb altijd stress als ik de OP heb. :')
  vrijdag 20 november 2020 @ 13:41:27 #5
327807 Mariposas
יה&#14
pi_196334433
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:37 schreef Leandra het volgende: [..] Dan had er moeten staan dat het voor sommige mensen een ingrijpende verandering is, nu staat er dat het zo is.
Dat zou kunnen, maar wel dubbel op zijn, omdat @Elleska reageerde op een post van trui over de “tegenstanders van de beweging”. Zij had het dus specifiek over deze groep mensen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_196334465
Als je biologisch zegt, beledig je in ieder geval niemand.

Maar om het erger te maken: het was in de kraamweek en mijn vriendin lag in bed en ik huppelde rond dus het was dubbel dom zeg maar.

Ik vind het zelf ook naar om vragen over de vader te krijgen, voor ons is het donor, er is geen vader. Maar dat is puur persoonlijk en ik zal het dus ook niemand kwalijk nemen als dat gevraagd wordt.
pi_196334466
Ik herkent wel wat je zegt @exode, sinds ik 'anders' ben, merk ik hoeveel er langs je heen gaat als je wel de norm bent. Ik kan daar heus mee omgaan, en het is inderdaad op een heel ander niveau dan stelselmatige discriminatie en racisme. Maar het heeft me wel de ogen geopend over vooroordelen, impliciete aannames, bekijks trekken, jezelf niet gerepresenteerd zien.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_196334473
Aan de andere kant: sommige mensen zijn gewoon lomp en drukken zich bijzonder ongelukkig uit. Bedoelen het niet lelijk of begrijpen niet altijd wat er dan mis is.
Hebben we allemaal weleens gehad toch?
  vrijdag 20 november 2020 @ 13:43:57 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196334481
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:39 schreef Elleska het volgende:

[..]

Komop zeg lees eens niet zo selectief. in het stukje erna leg ik precies uit wat ik daarmee bedoel. Blijkbaar val jij niet onder de mensen voor wie het een grote aanpassing in denkwijze is maar veel mensen wel en daarin speelt het 2e stukje wat je schrijft zeker in mee dus je ziet het zelf ook.

Je zegt ongeveer hetzelfde dus ik snap niet waarom je mij aanvalt? Ik ben niet je tegenstander
Ik snap al niet waarom je het als aanvallen ziet? We hebben toch gewoon een discussie? Ik stel alleen dat het helemaal niet ingrijpend is en geef zelfs aan waarom. Ik heb je niet eens gequote in die post waarvan je doet alsof het een "aanval" is.

Vervolgens verwijt je mij verderop niet te lezen.... ik verwijt jou nergens iets, jij vertelt mij wel dat ik niet goed lees en ik ben degene die aanvalt? :?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196334490
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:43 schreef exode het volgende:
Als je biologisch zegt, beledig je in ieder geval niemand.

Maar om het erger te maken: het was in de kraamweek en mijn vriendin lag in bed en ik huppelde rond dus het was dubbel dom zeg maar.

Ik vind het zelf ook naar om vragen over de vader te krijgen, voor ons is het donor, er is geen vader. Maar dat is puur persoonlijk en ik zal het dus ook niemand kwalijk nemen als dat gevraagd wordt.
Misschien waren jullie haar eerste lesbische koppel en moest ze even wennen. :P
pi_196334501
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:41 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar wel dubbel op zijn, omdat @:Elleska reageerde op een post van trui over de “tegenstanders van de beweging”. Zij had het dus specifiek over deze groep mensen.
Ik heb dat zelfs geschreven. Ik quote mezelf maar even om te laten zien dat ik niet uit mijn nek lul

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 12:36 schreef Elleska het volgende:
in denkwijze voor veel mensen een hele grote.
pi_196334517
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:43 schreef vencodark het volgende:
Aan de andere kant: sommige mensen zijn gewoon lomp en drukken zich bijzonder ongelukkig uit. Bedoelen het niet lelijk of begrijpen niet altijd wat er dan mis is.
Hebben we allemaal weleens gehad toch?
Zeker! Ik vind het wel heel fijn als iemand mij dan bewust maakt van mijn lompe uitspraak, want anders leer ik het ook niet en dat is zonde. Dus gesprekken zoals degene die nu plaatsvindt zijn super verhelderend voor mij.
Ik snap instinctief waarom 'echte moeder' problematisch is bij twee moeders, maar kan me tegelijkertijd best voorstellen dat je het zo zou zeggen. Dus ik hoop op meer voorbeelden zodat ik me daar ook bewust van kan worden. :+
pi_196334541
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:44 schreef vencodark het volgende:

[..]

Misschien waren jullie haar eerste lesbische koppel en moest ze even wennen. :P
Of ze was in de war omdat ze dacht 'Shit deze lekkere wijven zijn al bezet.'

Ik kan met de meeste opmerkingen prima omgaan of ze relativeren. Ik heb mijn mondje wel bij. Maar net zoals recent met Slob en zijn opmerkingen en dan alle reacties daarbij op oa Facebook. Die doen zeer. Dan lees ik letterlijk 'Ik mag er niet zijn' omdat er wordt gezegd dat homo's vies zijn etc. En natuurlijk kan je dan denken, wat een debielen, laat gaan, maar dat lukt niet altijd.

Als het wel lukt, maak ik opmerkingen terug zoals 'nou ik vond er gisteren niets vies aan hoor' of mensen die schrijven 'de gevoelens zijn niet verkeerd maar de daad wel' dan antwoord ik 'maar de daad is juist zo fijn.'
pi_196334550
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik snap al niet waarom je het als aanvallen ziet? We hebben toch gewoon een discussie? Ik stel alleen dat het helemaal niet ingrijpend is en geef zelfs aan waarom. Ik heb je niet eens gequote in die post waarvan je doet alsof het een "aanval" is.

Vervolgens verwijt je mij verderop niet te lezen.... ik verwijt jou nergens niet, jij vertelt mij wel dat ik niet goed lees en ik ben degene die aanvalt? :?
Je aanval zit in alle posten samen. Misschien moet je je teksten nog eens terug lezen want je hebt uit al mijn reacties stukken gequote.
pi_196334645
Ik snap ook wel dat mensen ‘echte’ moeder zeggen, maar het is wel denigrerend naar de niet-biologische moeder. Ik antwoord altijd met “ik heb hem gedragen.” Dan heeft de ander door dat hij het niet zo handig formuleerde en heeft hij ook meteen de informatie waar hij naar op zoek is. Hoewel ik me dan ook weer afvraag wat de meerwaarde van die informatie is (behalve het bevredigen van de nieuwsgierigheid).
pi_196334661
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:47 schreef exode het volgende:

[..]

Of ze was in de war omdat ze dacht 'Shit deze lekkere wijven zijn al bezet.'

Ik kan met de meeste opmerkingen prima omgaan of ze relativeren. Ik heb mijn mondje wel bij. Maar net zoals recent met Slob en zijn opmerkingen en dan alle reacties daarbij op oa Facebook. Die doen zeer. Dan lees ik letterlijk 'Ik mag er niet zijn' omdat er wordt gezegd dat homo's vies zijn etc. En natuurlijk kan je dan denken, wat een debielen, laat gaan, maar dat lukt niet altijd.

Als het wel lukt, maak ik opmerkingen terug zoals 'nou ik vond er gisteren niets vies aan hoor' of mensen die schrijven 'de gevoelens zijn niet verkeerd maar de daad wel' dan antwoord ik 'maar de daad is juist zo fijn.'
Ik ben dus christelijk opgevoed en zie mezelf nog steeds als christen. Ik schaam me kapot voor mensen die zulke uitspraken doen. Vind dat echt heel erg en snap niet dat we onder 'vrijheid van religie' dat op zoveel plekken acceptabel vinden. Dus ondanks dat ik heel goed weet dat het niet zo werkt wil ik je toch namens die stomme christenen mijn excuses aanbieden. Helaas snappen heel veel mensen het concept (naasten)liefde niet zo goed.
pi_196334686
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:52 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik snap ook wel dat mensen ‘echte’ moeder zeggen, maar het is wel denigrerend naar de niet-biologische moeder. Ik antwoord altijd met “ik heb hem gedragen.” Dan heeft de ander door dat hij het niet zo handig formuleerde en heeft hij ook meteen de informatie waar hij naar op zoek is. Hoewel ik me dan ook weer afvraag wat de meerwaarde van die informatie is (behalve het bevredigen van de nieuwsgierigheid).
In de meeste gevallen is er geen meerwaarde, enkel nieuwsgierigheid. Wat ik herken en begrijp, maar wel goed is om mee te nemen in je afweging of je een vraag überhaupt moet stellen inderdaad.
pi_196334889
Sja, het is misschien alleen nieuwsgierigheid.. Maar als iemand helemaal níet nieuwsgierig is betekend dat gelijk dat hij je dus totaal niet interessant vind en dat is dan ook weer niet sociaal..
pi_196335375
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:52 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik snap ook wel dat mensen ‘echte’ moeder zeggen, maar het is wel denigrerend naar de niet-biologische moeder. Ik antwoord altijd met “ik heb hem gedragen.” Dan heeft de ander door dat hij het niet zo handig formuleerde en heeft hij ook meteen de informatie waar hij naar op zoek is. Hoewel ik me dan ook weer afvraag wat de meerwaarde van die informatie is (behalve het bevredigen van de nieuwsgierigheid).
Is dat niet ook gewoon oppervlakkige conversatie maken waarbij mensen gewoon heel graag ‘ergens’ over willen praten om contact te maken? Ik merk dat bij mijn meiden ook veel. “Is het een tweeling?” Of “wie is het oudst?” Twee vragen die niet vanwege de vraag worden gesteld want het antwoord op vraag 1 is overduidelijk, en het antwoord van vraag 2 heeft geen waarde (tenzij we met een bordspel gaan beginnen en de jongste mag beginnen). Het antwoord op vraag twee varieer ik overigens ook regelmatig, ook vanwege die bordspelregel die nooit in het voordeel van het middelste kind zijn :N
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_196335524
Ik begrijp de nieuwsgierigheid zeker ook! In heterorelaties is het gewoon duidelijk wie een kind gedragen heeft tijdens de zwangerschap, bij een lesbisch stel niet (ervan uitgaand dat diegene je niet zwanger heeft gezien). Maar de formulering kan wel subtieler, ik snap dat het heel pijnlijk is richting de niet-biologische moeder.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:37 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dat is niet waterdicht, want het kan best zijn dat de biologische moeder niet degene is die zwanger was.
En nog hierop inhakend, het kan zelfs zo zijn dat degene die het kind niet gedragen heeft, toch (ook) borstvoeding geeft. Het zal niet bijster vaak gebeuren, maar het kán wel.

[ Bericht 52% gewijzigd door Phaidra op 20-11-2020 14:54:47 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_196335937
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 14:36 schreef Phaidra het volgende:
[..]

En nog hierop inhakend, het kan zelfs zo zijn dat degene die het kind niet gedragen heeft, toch (ook) borstvoeding geeft. Het zal niet bijster vaak gebeuren, maar het kán wel.
Ik vind dat zo tof! Magisch ding toch, dat vrouwenlijf. O+
pi_196336053
Dit soort discussies pakken dus al gauw niet lekker uit op schrift.
Hoe meer je zegt, hoe ingewikkelder het soms wordt. :')
pi_196336151
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 14:55 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Ik vind dat zo tof! Magisch ding toch, dat vrouwenlijf. O+
Ja he! Maar het is wel heeeeel hard werken hoor, borstvoeding op gang krijgen zonder hulp van een shitload aan hormonen die normaal gesproken na de bevalling worden aangemaakt. Je hoort ook wel eens dat adoptiemoeders dat doen als ze een jonge baby adopteren. O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_196336266
Sterker nog, ik ken een stel waarbij een van de moeders trans is en zij geeft ook borstvoeding O+
pi_196336347
Ik hoop altijd dat als ik als leerkracht iets zou zeggen tegen iemand die zich daardoor gekwetst voelt, diegene dat durft te zeggen zodat ik er van kan leren. Ik ben ook maar een mens en probeer vanuit mijn eigen referentiekader zo correct mogelijk te handelen.
  vrijdag 20 november 2020 @ 15:31:04 #26
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_196336464
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:24 schreef Hupje het volgende:
Ik ben ook maar een mens en probeer vanuit mijn eigen referentiekader zo correct mogelijk te handelen.
Ik denk dat bijna iedereen dat wil en dat is een geruststelling. We zijn alleen helaas (mooier kunnen we het niet maken) gehinderd door wat we de norm vinden, op basis van wat het vaakst voorkomt. We zoeken naar houvast in categoriseren van mensen in groepen. Heel interessant, maar ook keihard. En gelukkig veranderbaar.
  vrijdag 20 november 2020 @ 15:58:40 #27
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_196336820
Ik eet trouwens as we speak een gintonic-pepernoot.
pi_196336855
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:58 schreef Quoi het volgende:
Ik eet trouwens as we speak een gintonic-pepernoot.
Is het wat?
  vrijdag 20 november 2020 @ 16:10:41 #29
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_196337003
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 16:00 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Is het wat?
Apart. Van mijn werk kregen we 6 verschillende mysterie pepernoten toegestuurd en ik doe nu dus "raad-de-pepernoot". De betreffende pepernoot kan dus ook nog een prosecco-pepernoot zijn :')
pi_196337033
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:58 schreef Quoi het volgende:
Ik eet trouwens as we speak een gintonic-pepernoot.
Wat ze al niet verzinnen. Dit is drank toch?
pi_196337100
Ik ben nooit verder gekomen dan de chocolade kruidnoot. :D

Ik kreeg een tof overlevingspakket van mijn werkgever toegestuurd vandaag. Met daarin o.a. Corona :') een Mens erger je niet spel, snoep en nootjes. *O*
pi_196337307
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 16:17 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik ben nooit verder gekomen dan de chocolade kruidnoot. :D

Ik kreeg een tof overlevingspakket van mijn werkgever toegestuurd vandaag. Met daarin o.a. Corona :') een Mens erger je niet spel, snoep en nootjes. *O*
Aardig van je werkgever. Ik kreeg van de zomer een bon voor de ijssalon.
  vrijdag 20 november 2020 @ 16:40:03 #33
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196337401
Hier doneerden ze de chocoladeletters aan de voedselbank dit jaar. Prima wat mij betreft ^O^
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196337455
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:19 schreef lunapuella het volgende:
Sterker nog, ik ken een stel waarbij een van de moeders trans is en zij geeft ook borstvoeding O+
Wow, echt? :o Geweldig!
Protège moi de mes désirs.
pi_196337511
Ik heb een video van Sint gekocht (voor 10 euro ofzo), waarin Sint in zijn grote boek kijkt en daarin staat dan een foto van mijn kleuter. En dan vertelt Sint ook iets over zwemles enzo. En aan zijn muur hangt de tekening die ze vorige week in haar schoen had gedaan.

Best een goeie oplossing (en coronaproof) voor het gebrek aan een Sint op pakjesavond. Verheug me op dat gezichtje O+

Benieuwd of mijn werkgever nog iets doet aan Sint dit jaar! :D
pi_196338247
Mijne wel.. we mochten een cadeautje opgeven en iets bijzonders over je kind vertellen..Vandaag waren ze op kantoor aan t filmen Sint met 2 pieten een heel verhaal zag ik op foto s van een collega (er mogen maar 10 collega s op het werk max..vandaag dus voornamelijk personeelsvereniging).
We mogen dan de pakjes op kantoor ophalen op de plek waar ze verstopt liggen, dat zien ze van te voren in het filmpje (je mag ze voor je kind meenemen, of je kind meenemen bij ophalen.. in beide gevallen loopt alleen iemand van facilitair mee, van te voren aanmelden hoe laat je komt en op welke dag..
pi_196338421
Wij kregen vandaag het Sint pakket van mijn werk binnen voor beide kinderen. Voor allebei een bon van Intertoys en van alles zoals een chocoladeletter...maar niet om op te eten. Tussen 3 en 6 december staat er een link online. Wij moeten voordat we die link aanklikken van alles voorbereiden, dingen op aangegeven plekken verstoppen vooral. Ik vermoed dat het een interactieve speurtocht is. Eeg leuk bedacht iig.

Kerstborrel is ook al gecommuniceerd, het live tv show met oa een optreden van Trijntje. Verder gaat onze directie vanaf 6 december on tour langs medewerkers die iets bijzonders met Kerst hebben zoals een volledig versierd huis. Dat wordt allemaal gefilmd en tijdens die show getoond. Via via vernam ik off the record dat we voor die online tv show een borrelpakket thuis krijgen.
pi_196338457
Mijn werk doet niks met Sinterklaas, mijn mans werk wel. Zelf een cadeau kopen en declareren, de rest is per post ontvangen en morgenochtend mogen we inschakelen op de meeting met de Sint 8-) .
  vrijdag 20 november 2020 @ 18:21:31 #39
327807 Mariposas
יה&#14
pi_196338510
Geen kerstpakket voor mij, ik heb weer gekozen voor een donatie. Ik heb echt een gruwelijke hekel aan kerstpakketten. Allerlei spullen die ik niet nodig heb en eten en drinken dat ik toch niet geweldig vind. Ik ben heel specifiek, ik kies graag zelf wat ik echt mooi vind, nodig heb en lekker vind.

Sinterklaas is bij ons vorig jaar al afgeschaft. Ik merk ook dat steeds meer bedrijven het onderwerp te beladen vinden en het daarom maar nagenoeg of helemaal vermijden en dus afschaffen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 20 november 2020 @ 18:21:49 #40
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196338511
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:43 schreef exode het volgende:
Als je biologisch zegt, beledig je in ieder geval niemand.

Maar om het erger te maken: het was in de kraamweek en mijn vriendin lag in bed en ik huppelde rond dus het was dubbel dom zeg maar.

Ik vind het zelf ook naar om vragen over de vader te krijgen, voor ons is het donor, er is geen vader. Maar dat is puur persoonlijk en ik zal het dus ook niemand kwalijk nemen als dat gevraagd wordt.
Met dit soort dingen ligt het er denk ik ook aan wie het vraagt. Is het iemand die gewoon een domme sensatiezoeker is, dan is het een compleet andere vraag dan de buurvrouw van oma in het bejaardentehuis die probeert er kaas van te maken in haar oude koppie.
En of de vraag echt uit interesse is gesteld.
KuikenGuppy
pi_196338530
Wat tof zeg exode!

Wel duidelijk het verschil tussen bedrijven en de academie :D

Ik kreeg in de zomer een kaart en een keer een reep chocola en zonnebloem-zaadjes. Verder niks.
Nou ja, dat is niet waar, in nov krijgen we 300 euro netto thuiswerk vergoeding voor aanschaf spullen enz. Dat is wel echt fijn. Ik werkte sowieso al een a twee dagen per week thuis en blijf dat na corona ook doen, maar had er in de zomer een elektrisch zit-sta bureau voor gekocht van toevallig precies 300 euro *)

Van m'n andere werkgever in de academie heb ik overigens helemaal niks gekregen. Niet eens een kaart. Nou heb ik daar ook maar een kleine aanstelling, misschien hebben degenen die meer uren werken wel iets gehad.

Sinterklaas doen ze helemaal niks aan. Kerstpakket bij de ene geloof ik via Makro zelf iets uitzoeken dit jaar, de ander weet ik niet, daar was ik vorig jaar met kerst net een week in dienst dus niks van meegekregen.

Begrijp me niet verkeerd overigens, ik vind t helemaal niet erg dat ze niet meer hebben gedaan ivm corona of Sinterklaas oid. Het verschil valt me alleen op zo.

Mijn oudwerkgever (academisch ziekenhuis) had wel echt briljante kerstpakketten. Echt bruikbare dingen (naast ook wat etensmiddelen die nog steeds in de voorraadkast staan).

[ Bericht 9% gewijzigd door vlindertje89 op 20-11-2020 18:30:43 ]
pi_196338802
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 18:21 schreef Mariposas het volgende:
Geen kerstpakket voor mij, ik heb weer gekozen voor een donatie. Ik heb echt een gruwelijke hekel aan kerstpakketten. Allerlei spullen die ik niet nodig heb en eten en drinken dat ik toch niet geweldig vind. Ik ben heel specifiek, ik kies graag zelf wat ik echt mooi vind, nodig heb en lekker vind.

Sinterklaas is bij ons vorig jaar al afgeschaft. Ik merk ook dat steeds meer bedrijven het onderwerp te beladen vinden en het daarom maar nagenoeg of helemaal vermijden en dus afschaffen.
Ik vind kerstpakketten juist leuk. Niet dat er ooit iets in zit wat we gebruiken :P maar alles breng ik naar de voedselbank. *O*
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_196338901
Mijn man’s kerstpakket was vorig jaar ‘gewoon’ ¤1000 per man. *O*
Dit jaar van mijn werk niks gehoord. :?
  vrijdag 20 november 2020 @ 19:00:09 #44
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_196338980
ik vind kerstpakketten echt zo de bomb, nieuwe dingetjes proberen en lekker uitpakken enzo.
Maar ik werk niet en man heeft eigen bv zonder werknemers dus ik heb dikke pech :')
  vrijdag 20 november 2020 @ 19:12:52 #45
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196339128
Ik kies het ene jaar de cadeaubon en het andere jaar het goede doel.
Het traditionele kerstpakket vind ik niet interessant spul waar factor x5 voor betaald is omdat er een “feestverpakking” omheen zit.
Er is ook nog een wijnpakket maar dat is meer rood dan wit en ik drink geen rood :P
Dit jaar is het eenmalig een duurder pakket omdat er minder geld aan pv uitjes etc is gespendeerd.

Manlief heeft geen keuze en kreeg vorig jaar een winters pakket.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196339152
Ik krijg altijd iets met kerst en sinterklaas.
Ook met secretaresse dag en met Pasen. En afgelopen maanden ook meermaals een kleine attentie; een appeltaartje, een bos tulpen, een thee/chocolade pakketje, een vitaliteitspakket met stappenteller.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_196339195
Dit jaar krijg ik niks :P de afgelopen 4 jaar heb ik leuke dingen gehad. *O*
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  vrijdag 20 november 2020 @ 19:35:04 #48
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196339372
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 november 2020 19:00 schreef Budabuddumbam het volgende:
Maar ik werk niet en man heeft eigen bv zonder werknemers dus ik heb dikke pech :')
Idem. Maar wij gingen de afgelopen jaren wel in december flink shoppen bij de Makro op kosten van de zaak.
KuikenGuppy
  vrijdag 20 november 2020 @ 19:38:39 #49
327807 Mariposas
יה&#14
pi_196339416
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 18:44 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik vind kerstpakketten juist leuk. Niet dat er ooit iets in zit wat we gebruiken :P maar alles breng ik naar de voedselbank. *O*
Ik heb dat wel een keer geprobeerd, maar ze namen geen spullen van individuen aan. -O- Later hadden we op kantoor wel een kar staan waar je spullen uit pakket in kon doen om te doneren aan de voedselbank.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_196339440
Wij krijgen al jaren geen Kerstpakket meer, ik vind het wel jammer, vond het altijd lekker nostgisch. Maar te zeuren heb ik niet bepaald, pre corona elk maand een borrel (met alles erop en eraan), de Efteling afgehuurd voor werknemers en gezin, all in feesten in onze Dome etc etc. We zijn verwend.

@Burdie, heb je gelijk in hoor. Het maakt uit wie iets zegt of vraagt en ook hoe. Een oprechte vraag kan bot overkomen. Meestal voel ik het wel aan. Zo zei onze oude overbuurvrouw bij onze eerste ontmoeting: 'ik ken meer van jullie soort mensen.'
Het was een superlieve vrouw en het kwam er gewoon wat ongelukkig uit. Totaal geen vervelend gevoel bij gehad, wij moesten er achteraf vooral om lachen.
pi_196339442
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 19:38 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ik heb dat wel een keer geprobeerd, maar ze namen geen spullen van individuen aan. -O- Later hadden we op kantoor wel een kar staan waar je spullen uit pakket in kon doen om te doneren aan de voedselbank.
O ja dan snap ik dat je dat niet doet. Want wat moet je met al die spullen dan :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_196339680
Werken jullie gemeentes ook met Fixi voor meldingen? Ik meldde net dat er een speeltoestel in onze speeltuin kapot is. Toen kwam ik erachter dat je alle meldingen kan zien. Dat is ook hilarisch tijdverdrijf hoor. Zeuren om Kerstverlichting, om auto's die verkeerd staan, bomen die niet gesnoeid zijn etc etc.
  vrijdag 20 november 2020 @ 20:06:29 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196339700
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:04 schreef exode het volgende:
Werken jullie gemeentes ook met Fixi voor meldingen? Ik meldde net dat er een speeltoestel in onze speeltuin kapot is. Toen kwam ik erachter dat je alle meldingen kan zien. Dat is ook hilarisch tijdverdrijf hoor. Zeuren om Kerstverlichting, om auto's die verkeerd staan, bomen die niet gesnoeid zijn etc etc.
Lekker veilig als alle meldingen zichtbaar zijn... NOT.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196339728
Tegenstrijdig wel zo... mijn werkgeefster stond vandaag te huilen omdat ze de salarissen eigenlijk niet kan uitbetalen. Een deel van ons vakantiegeld zou in december komen, maar dat wordt uitgesteld. Ons personeelsfeestje, kijkt iedereen ontzettend naar uit, ook al niet.
En normaal krijgen we altijd een tof kerstcadeautje van een lokale ondernemer (meestal wat kleins met een mooie bon erbij) en ook dat zit er dit jaar niet in.

Ik begin af en toe wel een beetje pissig te worden op beslissingen vanuit de overheid. Ik weet dat ze ook met hun handen in het haar zitten, maar ik heb best moeite met een Van Cranenbroek waar ze dagelijks met 100en in een rij buiten staan te wachten en een Efteling waar iedereen gewoon heen kan, terwijl wij in de horeca maar moeten zien hoe we het redden... ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196339843
Dat is ook echt heel naar.. Snap sommige keuzes ook niet zo goed..
Hopelijk gaat t gauw wat beter!
Sterkte!
  vrijdag 20 november 2020 @ 20:18:32 #56
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196339886
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:41 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar wel dubbel op zijn, omdat @:Elleska reageerde op een post van trui over de “tegenstanders van de beweging”. Zij had het dus specifiek over deze groep mensen.
ik weet niet wat jij precies bedoelt, maar ik had het inderdaad over het feit dat KOZP 'radicaal' genoemd werd. En dat ik daar nogal boos van word omdat ik het echt niet terecht vind en het zie als een truc om ze buiten spel te zetten. Maar goed, ik ga 't niet allemaal nog eens teruglezen, heb m'n zegje wel genoeg gedaan.
in de haak.
  vrijdag 20 november 2020 @ 20:21:08 #57
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196339936
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:08 schreef LeSage het volgende:
Tegenstrijdig wel zo... mijn werkgeefster stond vandaag te huilen omdat ze de salarissen eigenlijk niet kan uitbetalen. Een deel van ons vakantiegeld zou in december komen, maar dat wordt uitgesteld. Ons personeelsfeestje, kijkt iedereen ontzettend naar uit, ook al niet.
En normaal krijgen we altijd een tof kerstcadeautje van een lokale ondernemer (meestal wat kleins met een mooie bon erbij) en ook dat zit er dit jaar niet in.

Ik begin af en toe wel een beetje pissig te worden op beslissingen vanuit de overheid. Ik weet dat ze ook met hun handen in het haar zitten, maar ik heb best moeite met een Van Cranenbroek waar ze dagelijks met 100en in een rij buiten staan te wachten en een Efteling waar iedereen gewoon heen kan, terwijl wij in de horeca maar moeten zien hoe we het redden... ;(
verschrikkelijk, LeSage. sterkte!
in de haak.
  vrijdag 20 november 2020 @ 20:24:25 #58
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196339992
Nou mijn werkgever is een grote farmaceut en daar wordt vaak veel op af gegeven door de maatschappij maar bij ons geen grote feesten of afgehuurde pretparken waar geld aan gespendeerd wordt.
Wel een bonus voor medewerkers en een superhero bonus voor iedereen die onze productie instant houdt en extra risico loopt daarmee. En al een paar keer een oplaad dag, dag vrij op kosten van de werkgever dus, wereldwijd.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 20 november 2020 @ 20:29:24 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196340075
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:08 schreef LeSage het volgende:
Tegenstrijdig wel zo... mijn werkgeefster stond vandaag te huilen omdat ze de salarissen eigenlijk niet kan uitbetalen. Een deel van ons vakantiegeld zou in december komen, maar dat wordt uitgesteld. Ons personeelsfeestje, kijkt iedereen ontzettend naar uit, ook al niet.
En normaal krijgen we altijd een tof kerstcadeautje van een lokale ondernemer (meestal wat kleins met een mooie bon erbij) en ook dat zit er dit jaar niet in.

Ik begin af en toe wel een beetje pissig te worden op beslissingen vanuit de overheid. Ik weet dat ze ook met hun handen in het haar zitten, maar ik heb best moeite met een Van Cranenbroek waar ze dagelijks met 100en in een rij buiten staan te wachten en een Efteling waar iedereen gewoon heen kan, terwijl wij in de horeca maar moeten zien hoe we het redden... ;(
:*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 20 november 2020 @ 20:31:06 #60
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196340120
LeSage :*
Ik vind ook lang niet alle maatregelen met elkaar te rijmen en dan sta je daar met je goede gedrag te kijken hoe pretparken en dierentuinen en ikea’s wel honderden mensen mogen ontvangen.
Ik hoop dat je werkgeefster het redt!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196340160
Ik gebruik de BuitenBeter app voor meldingen bij de gemeente. Enige nadeel is dat je geen foto’s up kunt loaden, maar alleen ter plekke kan maken.
pi_196340178
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Lekker veilig als alle meldingen zichtbaar zijn... NOT.
Daar kies je zelf voor of ze zichtbaar mogen zijn, zo kan je zien of iets al gemeld is. Er staan ook geen privegegevens zoals naam of zo bij.
  vrijdag 20 november 2020 @ 20:34:57 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196340213
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:33 schreef exode het volgende:

[..]

Daar kies je zelf voor of ze zichtbaar mogen zijn, zo kan je zien of iets al gemeld is. Er staan ook geen privegegevens zoals naam of zo bij.
Ah, dat scheelt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196340231
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:08 schreef LeSage het volgende:
Tegenstrijdig wel zo... mijn werkgeefster stond vandaag te huilen omdat ze de salarissen eigenlijk niet kan uitbetalen. Een deel van ons vakantiegeld zou in december komen, maar dat wordt uitgesteld. Ons personeelsfeestje, kijkt iedereen ontzettend naar uit, ook al niet.
En normaal krijgen we altijd een tof kerstcadeautje van een lokale ondernemer (meestal wat kleins met een mooie bon erbij) en ook dat zit er dit jaar niet in.

Ik begin af en toe wel een beetje pissig te worden op beslissingen vanuit de overheid. Ik weet dat ze ook met hun handen in het haar zitten, maar ik heb best moeite met een Van Cranenbroek waar ze dagelijks met 100en in een rij buiten staan te wachten en een Efteling waar iedereen gewoon heen kan, terwijl wij in de horeca maar moeten zien hoe we het redden... ;(
;(
pi_196340246
Het is ook naar en tegenstrijdig LeSage, het voelt zo oneerlijk. Hopelijk red je werkgever het.
pi_196340423
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:04 schreef exode het volgende:
Werken jullie gemeentes ook met Fixi voor meldingen? Ik meldde net dat er een speeltoestel in onze speeltuin kapot is. Toen kwam ik erachter dat je alle meldingen kan zien. Dat is ook hilarisch tijdverdrijf hoor. Zeuren om Kerstverlichting, om auto's die verkeerd staan, bomen die niet gesnoeid zijn etc etc.
Godsamme. Mensen begrijpen de functie van zo’n app niet ofzo?
Wat is dat voor kliklijn. :')
  vrijdag 20 november 2020 @ 20:47:09 #67
327807 Mariposas
יה&#14
pi_196340440
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:18 schreef trui het volgende:

[..]

ik weet niet wat jij precies bedoelt, maar ik had het inderdaad over het feit dat KOZP 'radicaal' genoemd werd. En dat ik daar nogal boos van word omdat ik het echt niet terecht vind en het zie als een truc om ze buiten spel te zetten. Maar goed, ik ga 't niet allemaal nog eens teruglezen, heb m'n zegje wel genoeg gedaan.
Mijn opmerking heeft echt helemaal niets met jouw reactie te maken... niet meteen reageren als je je naam ziet staan. ;)

Wat naar @lesage. Ik hoop maar dat de horeca weer goed kan draaien als maatregelen versoepeld worden. Wij proberen wel de horeca te steunen door regelmatig af te halen. Hoop dat mensen tijdens de feestdagen dit ook extra veel gaan doen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Mariposas op 20-11-2020 20:56:35 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_196340483
Sterkte LeSage, het is allemaal shit en de horeca is echt de sjaak. Al veel te lang. :{w
pi_196341931
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:04 schreef exode het volgende:
Werken jullie gemeentes ook met Fixi voor meldingen? Ik meldde net dat er een speeltoestel in onze speeltuin kapot is. Toen kwam ik erachter dat je alle meldingen kan zien. Dat is ook hilarisch tijdverdrijf hoor. Zeuren om Kerstverlichting, om auto's die verkeerd staan, bomen die niet gesnoeid zijn etc etc.
De Mijn Gemeente app
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_196342557
Oef, @LeSage! Lijkt me erg zwaar. Sterkte!

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:04 schreef exode het volgende:
Werken jullie gemeentes ook met Fixi voor meldingen? Ik meldde net dat er een speeltoestel in onze speeltuin kapot is. Toen kwam ik erachter dat je alle meldingen kan zien. Dat is ook hilarisch tijdverdrijf hoor. Zeuren om Kerstverlichting, om auto's die verkeerd staan, bomen die niet gesnoeid zijn etc etc.
Je moest eens weten waar mensen meldingen van maken...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij hebben trouwens al heel veel leuke presentjes gehad van werk. Een tegoedbon, een boek, een Pathé thuisbioscoopkaart en popcorn, een “blijf gezond”-pakketje.
Met Sinterklaas krijgen we normaal een chocoladeletter en met kerst geen pakket, maar een uitgebreide kerstlunch met de hele afdeling. Ben benieuwd hoe ze dat dit jaar gaan doen.
Protège moi de mes désirs.
pi_196342701
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 22:29 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Oef, @:lesage! Lijkt me erg zwaar. Sterkte!
[..]

Je moest eens weten waar mensen meldingen van maken...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij hebben trouwens al heel veel leuke presentjes gehad van werk. Een tegoedbon, een boek, een Pathé thuisbioscoopkaart en popcorn, een “blijf gezond”-pakketje.
Met Sinterklaas krijgen we normaal een chocoladeletter en met kerst geen pakket, maar een uitgebreide kerstlunch met de hele afdeling. Ben benieuwd hoe ze dat dit jaar gaan doen.
Dat zal best ja. Via de app zijn ze verplicht de melding in behandeling te nemen.

Hier is de lantaarnpaal inmiddels verplaats
  vrijdag 20 november 2020 @ 22:52:44 #72
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196342942
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:47 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Mijn opmerking heeft echt helemaal niets met jouw reactie te maken... niet meteen reageren als je je naam ziet staan. ;)
't was meer als afsluitende reactie op de discussie die volgde op de opmerking dat ik de term 'radicaal' uit z'n verband zou hebben getrokken. Omdat jij daar ook naar verwees vond ik het logisch om daarop te reageren, in plaats van om weer helemaal terug te gaan naar die oorspronkelijke post.
in de haak.
pi_196345616
Ik moest vooral lachen om de kerstverlichting, het was te vroeg en te veel. _O-
Zelf maak ik regelmatig een melding van de speeltuin. Het is een oude speeltuin en er gaat wel eens wat kapot. Zeker de houten toestellen zijn aan het wegrotten. Een tijd geleden was er tijdens een storm een boom omgegaan, die lag op het voetbalveld. Dat vonden de kinderen geweldig, want wat is er leuker dan in een omgevallen boom spelen? Iedereen baalde dat deze gemeld was aan de gemeente ;)

Klinkt wel attent allemaal DUMAN! Ik vind het sowieso knap wat bedrijven allemaal bedenken.
  zaterdag 21 november 2020 @ 10:32:53 #74
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_196346416
Je zal toch de persoon zijn die die meldingen moet behandelen 8)7 Ik houd het in gedachten voor elke keer als ik zuchtend en steunend aan het werk ga.

Zitten jullie al klaar voor de bingo?
pi_196347055
Geen bingo hier. Maar veel plezier voor degenen die wel bingo spelen
pi_196347383
In de trant van 'geld uitgeven aan dingen waar je eigenlijk geen geld aan uit wilt geven' een nieuwe wasmachine besteld. Hij was alweer 14 jaar oud en maakt sinds een paar dagen een geluid die het hele dorp hoort. En repareren van zo'n oud beestje leek ons niet echt rendabel. Het leek wel alsof de trommel niet meer netjes ronddraaide of zo.
pi_196347534
Het is wasmachinekapotgadag denk ik.. De wasmachine die mijn moeder (gelijk met mijn oma) in 1980 gekocht heeft heeft vanochtend ook definitief de geest gegeven..
In 2005 was er iets stuk, maar is ie gemaakt met onderdelen van de kapotte van oma.. Daarna nog 2x gerepareerd.. Maar nu helaas écht stuk..Maar die heeft zijn geld wel opgebracht zeg maar! (hielp wel dat de handige mannen in de fam hem die 3 keer dus konden maken.. )..
Eens kijken hoelang de nieuwe meekan..
  zaterdag 21 november 2020 @ 12:28:57 #78
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196347604
Bingo :?
KuikenGuppy
pi_196347697
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 12:28 schreef Burdie het volgende:
Bingo :?
Sinterklaasbingo van Z@ppelin/Sinterklaasjournaal denk ik? Dat is vandaag om 11 en 17 uur online te volgen.
pi_196349926
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 12:36 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Sinterklaasbingo van Z@ppelin/Sinterklaasjournaal denk ik? Dat is vandaag om 11 en 17 uur online te volgen.
Hoe is het met ke man Nikki? En met jullie verder? Niemand anders ziek geworden?
pi_196353064
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 16:15 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Hoe is het met ke man Nikki? En met jullie verder? Niemand anders ziek geworden?
Lief dat je daarnaar vraagt. O+ Het gaat goed met hem, hij is weer helemaal de oude en heeft gelukkig geen last van vermoeidheid of andere bijverschijnselen die je vaak hoort. Verder is er niemand om ons heen ziek geworden, dus gelukkig hebben wij geen andere mensen besmet. Ondanks dat je er in principe niets aan kunt doen, omdat je ook als je nog klachtenvrij bent al besmettelijk bent natuurlijk, maar ik zou me daar echt heel schuldig over voelen.
pi_196353218
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 20:28 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Lief dat je daarnaar vraagt. O+ Het gaat goed met hem, hij is weer helemaal de oude en heeft gelukkig geen last van vermoeidheid of andere bijverschijnselen die je vaak hoort. Verder is er niemand om ons heen ziek geworden, dus gelukkig hebben wij geen andere mensen besmet. Ondanks dat je er in principe niets aan kunt doen, omdat je ook als je nog klachtenvrij bent al besmettelijk bent natuurlijk, maar ik zou me daar echt heel schuldig over voelen.
Wat goed! En wat fijn maar toch ook wel maf dat niemand anders in het gezin het kreeg.

Daar ben ik idd nog het meest bang voor. Niet zozeer voor mezelf, maar wie er door mij in quarantaine moet en evt ziek wordt. Kreeg vandaag ineens koorts, en beide kinderen ook. Dus hup, voor de 4e keer testen :') Zit de hele tijd te denken bij wie ik allemaal in de buurt ben geweest, sat dat ene oudergesprek toch niet handig was (maar wel erg nodig ivm grote bezorgdheid over dat kind). Blegh.
  zaterdag 21 november 2020 @ 20:37:54 #83
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196353255
Hij had het van zijn broer toch Nicky? Die verkouden langs kwam? Is dat nog uitgepraat?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_196353737
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 20:28 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Lief dat je daarnaar vraagt. O+ Het gaat goed met hem, hij is weer helemaal de oude en heeft gelukkig geen last van vermoeidheid of andere bijverschijnselen die je vaak hoort. Verder is er niemand om ons heen ziek geworden, dus gelukkig hebben wij geen andere mensen besmet. Ondanks dat je er in principe niets aan kunt doen, omdat je ook als je nog klachtenvrij bent al besmettelijk bent natuurlijk, maar ik zou me daar echt heel schuldig over voelen.
Ik heb een schoonzus die het geen reet interesseert. Die zit in quarantaine met haar hele gezin want dochter positief getest en laat haar vader vandaag langskomen om te helpen want ze hebben een nieuwe tv gekocht en die moest opgehangen worden. :(
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_196353856
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 20:36 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Wat goed! En wat fijn maar toch ook wel maf dat niemand anders in het gezin het kreeg.

Daar ben ik idd nog het meest bang voor. Niet zozeer voor mezelf, maar wie er door mij in quarantaine moet en evt ziek wordt. Kreeg vandaag ineens koorts, en beide kinderen ook. Dus hup, voor de 4e keer testen :') Zit de hele tijd te denken bij wie ik allemaal in de buurt ben geweest, sat dat ene oudergesprek toch niet handig was (maar wel erg nodig ivm grote bezorgdheid over dat kind). Blegh.
Beterschap, hopelijk valt het mee en is het geen corona. Heel herkenbaar wat je zegt hoor, ik beperk nog steeds mijn contacten tot mijn zus/zwager en vader/schoonvader. Mocht één van ons besmet raken, dan hoeven we net als vorige keer slechts een select clubje mensen te informeren.

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 20:37 schreef Lemijn het volgende:
Hij had het van zijn broer toch Nicky? Die verkouden langs kwam? Is dat nog uitgepraat?
Zwager ja. Mijn man vindt hem nog steeds een beetje dom en daar herinnert hij hem nog regelmatig aan. Verder zijn het mannen hè, die drinken samen een biertje en dan is het weer goed. :')
Toevallig aten mijn zus en zwager vandaag voor het eerst sinds het hele voorval weer eens bij ons, dus er zijn vandaag flink wat flauwe grapjes over gemaakt. ;)
pi_196360320
Hopelijk snel weer beter Roomsnoes

Amaranta hoe is het met je hoofd?
Lasage dat is ook echt naar en dat andere gelegenheden dan wel weer open mogen.

Mijn kind kan nooit iets vinden maar had wel heel snel haar "verstopte" schoen gevonden
pi_196360554
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 11:33 schreef F_r het volgende:


Mijn kind kan nooit iets vinden maar had wel heel snel haar "verstopte" schoen gevonden
Die van mij kon ze niet vinden. Ik wees haar er maar op. Anders zou mijn huis waarschijnlijk overhoop gehaald zijn.
  zondag 22 november 2020 @ 12:24:28 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196361006
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 21:00 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik heb een schoonzus die het geen reet interesseert. Die zit in quarantaine met haar hele gezin want dochter positief getest en laat haar vader vandaag langskomen om te helpen want ze hebben een nieuwe tv gekocht en die moest opgehangen worden. :(
Damn... hoe dom en asociaal ben je dan?

Hoewel dat wel een veelvoorkomende combinatie is, dat dan wel weer :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196361800
Wij zien privé alleen schoolvriendjes zo af en toe, die toch al in de klas zitten, en mn schoonouders. Op mn werk ontkom ik niet aan fysieke ontmoetingen. Op afstand dan wel. We maken goed doordachte risicoafwegingen, maar uitsluiten kun je nooit nu.

Maargoed. Ik ben moe en had lichte verhoging gisteren, en nu al niets meer. Kinderen milde snotneus en 38c. Het zal wel loslopen.

Thuiswerken morgen met twee «zieke» kinderen zal wel tegen gaan vallen :D

@Tally nee toch :( Dat soort praktijken snap ik niet hoor.
pi_196361803
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 21:00 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik heb een schoonzus die het geen reet interesseert. Die zit in quarantaine met haar hele gezin want dochter positief getest en laat haar vader vandaag langskomen om te helpen want ze hebben een nieuwe tv gekocht en die moest opgehangen worden. :(
8)7 en die vader gaat dan ook? Want die kan natuurlijk ook zeggen: ja dahaaag.

@Roomsnoes beterschap!

Wij zien mijn ouders af en toe, de begeleiding van de oudste, een paar kinderen bij de jongste uit de klas en dat is het wel zo'n beetje. En ik zie wat mensen als ik buiten sport, maar dat is allemaal op ruime afstand, dus die tel ik niet mee verder.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 22 november 2020 @ 13:42:30 #91
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196362000
Gaat wel goed Ferrari. Voelt nog wel beurs en deuk-achtig. Bedankt voor het vragen.

Er zal wel iets in de lucht zitten hier. Vrijdag is mijn dochter van een paard afgevallen tijdens de paardrijles. Op haar hoofd. We zijn met haar wel naar de huisartsenpost gegaan en die heeft toen voor die nacht een wek advies afgegeven. Ze heeft nu geen hoofdpijn meer maar wel last van haar nek. Dus de komende dagen even aankijken en anders naar onze eigen huisarts gaan.

Volgens mij heeft ze een behoorlijke smak gemaakt. De instructrice belde gisteren nog om te vragen hoe het ging. En die zei dat ze echt hard was gevallen.
pi_196362185
Jeetje amaranta dat is wel schrikken. Goed om haar even in de gaten te houden na zo'n smak. Hopelijk voelt ze zich snel beter.
pi_196363666
@amaranta, dat is schrikken. Fijn dat de hoofdpijn over is, hopelijk voelt ook haar nek snel beter!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_196363683
Jeetje Amaranta. X

Privé zie ik soms een paar van mijn familieleden.
Mijn ouders en zus zie ik echt regelmatig.
pi_196364122
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:26 schreef Nijna het volgende:

[..]

8)7 en die vader gaat dan ook? Want die kan natuurlijk ook zeggen: ja dahaaag.

@:Roomsnoes beterschap!

Wij zien mijn ouders af en toe, de begeleiding van de oudste, een paar kinderen bij de jongste uit de klas en dat is het wel zo'n beetje. En ik zie wat mensen als ik buiten sport, maar dat is allemaal op ruime afstand, dus die tel ik niet mee verder.
Mijn schoonvader zegt nooit nee tegen zijn dochter. Hoe debiel ze soms ook is.

De afgelopen 2 weken ging ik al niet naar ze toe omdat ik niet geheel eens ben met de manier waarop zij om gaan met de regels maar mijn man ging nog wel. Nu ook niet meer :+ De kerst en al had ik al afgezegd (vond man niet geheel leuk) maar daar is hij het nu wel mee eens :+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_196364176
@amaranta Daar heb ik altijd zo bang voor als de oudste voorbij komt hobbelen. Dat is wel even schrikken en ze zal nog wel een tijdje last houden van haar schouder.

Wij zien niemand. Ja de ouders bij school. Maar alles op afstand. Mijn vader kwam vanmorgen de Sinterklaascadeautjes brengen voor de kinderen. Maar ook neergezet voor de deur en meteen weer weg. Ook schoolvriendinnetjes/vriendjes komen hier niet.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_196364888
Mijn ouders gaven aan dat als we allemaal voorzichtig doen, ze wel met ons gezin samen zouden willen eten met kerst. Ik snap het wel, mijn zusje woont in het buitenland en kan de feestdagen nu dus niet hier vieren, en anders zitten ze samen thuis.
Maar ik ga liever gezamenlijk wandelen buiten, ik werk op scholen dus echt heel voorzichtig qua contact kan ik niet doen.
pi_196365078
Ik zie al sinds maart alleen het gezin van mijn zus en vader/schoonvader.

Ik was in het voorjaar heel streng qua speelafspraakjes bij ons in huis, dat mocht simpelweg niet. Maar nu het wat vaker slecht weer is en best wel fris buiten hebben we per kind afgesproken dat één vast vriendje wel mee naar binnen mag, dus het blijft redelijk beperkt.
pi_196365148
Wij zien mijn moeder en zus en ik zie 2 vriendinnen af en toe. Maar dat zijn allemaal mensen die zich net zoals ons aan de regels houden. 1 vriendin ziet zelfs nauwelijks iemand.

En verder schoolvriendjes van B, B gaat naar school en zwemles, Juul naar KDV, vriendin staat voor de klas en natuurlijk af en toe boodschappen doen. Ik lees over mensen die in quarantaine gaan voor Kerst, maar wij krijgen die bubbel echt niet gesloten.

Kerst nog geen idee, iig naar mijn moeder maar dan zijn alleen wij er (vriendin, ik en kinderen) verder niemand. Mijn moeder heeft nog steeds gedeeltelijk mantelzorg nodig dus aan contact ontkomen we sowieso niet en ik laat haar met Kerst echt niet alleen thuiszitten.

Schoonfamilie gaan we denk ik niet zien, zwager gaat met gezin skieen, andere zwager viert Kerst altijd met de vermogende kring van zijn vriend en schoonzus houdt alle contact af sinds Corona. Schoonouders houden niet van Kerst en zijn al maanden kluizenaars.
pi_196366665
Kerst, poeh..
Bij ons is alles nog onzeker.
Er is een huisje geboekt in de week voor kerst met de familie (in januari al ;) ). In principe heeft ieder gezin zijn eigen badkamer, maar we hebben nog geen idee of dat dan mag..
Denk van niet.

Als er iets qua horeca mag dan zitten we met mijn vader wel in een zaal, anders niet.

En het laatste gedeelte van de familie wil met ons afspreken (5 volwassenen dan in totaal), maar alleen als de bovenste twee niet zijn doorgegaan ;)

En verder snap ik niet dat wij nog coronavrij zijn. Ik in het onderwijs, kinderen naar school/kdv/cursussen/zwemles en regelmatig naar de winkel omdat we nog steeds geen bezorgtijd hebben kunnen reserveren. Maar we hebben geluk dus hier. (Nu zijn manlief, ik en de kids allemaal chronisch verkouden, soms vraag ik me af of dat er mee te maken heeft..)
pi_196366985
Wij gaan met Kerst hetzelfde clubje mensen zien als altijd en dat zijn dus max. 4 extra volwassenen. Zelfs al zijn de regels t.z.t. strenger dan nog zal het dit clubje zijn, want schoonvader en vader zijn allebei alleenstaand en die laten we niet alleen zitten met Kerst.
pi_196367708
Met op 3 januari uitgerekend zijn, heb ik nog geen flauw idee of we iets gaan doen. We maken waarschijnlijk twee afspraken onder voorbehoud, met een bevriend stel en met mijn ouders. Die zien we normaal ook en die zijn ook erg voorzichtig. Maar als er al een baby is of als ik er geen zin meer in heb, dan houdt het op. Sowieso worden het geen lange, uitgebreide afspraken dit keer, daar heb ik dan sowieso geen zin meer in.
  zondag 22 november 2020 @ 19:48:46 #103
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196367931
Amaranta wat akelig die val van je dochter. Hopelijk valt het mee met de schade, maar hoofd en nek zijn toch wel kwetsbaar en belangrijk. Hoe gaat het nu met ‘t? Ze is vast flink geschrokken. Durft ze nog terug een paard op, denk je?
in de haak.
  zondag 22 november 2020 @ 19:49:36 #104
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196367942
Hier zien we grootouders en soms iemand buiten voor een wandeling maar dat is zeer sporadisch. Kind mag ook niet binnen spelen thuis of elders.
We moeten nou eenmaal erg voorzichtig zijn.

Kerst met schoonfamilie wordt ‘m niet. Allemaal middelbare scholieren in een samengesteld gezin. Dat is niet genoeg te beperken qua contacten. Hebben ze in mei 1x buiten gezien en dat was het.

Ik vind het qua feestdagen niet eens zo erg. Scheelt een hoop geren. Maar daaromheen is het wel erg saai. En dat gaat nog wel even duren. Tegelijkertijd ben ik zo blij dat we het al die tijd niet opgelopen hebben. Ik was daar best bang voor toen de scholen weer open gingen. Maar nog geen verkoudheid gehad tot nu toe. Wel allemaal de griepprik gehad maar dat zal het verschil niet maken gok ik.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 22 november 2020 @ 19:52:29 #105
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_196368005
Hier een hele kleine familie dus wij kunnen kerst vrijwel hetzelfde vieren als altijd. Alleen Sinterklaas met alleen mijn moeder.

Verder vandaag met oudste aan de knutsel. Voor de eerste keer surprises op school.
  zondag 22 november 2020 @ 19:56:49 #106
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196368077
Hier ook voor het eerst surprises. Doen ze pas vanaf groep 6.
Ik ben best behoorlijk creatief maar haat op commando knutselen. Thank god for the internet voor ideeën trouwens!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196368098
Surprises op school ja... ik heb vandaag een paar uur aan papier maché gedaan samen met mijn dochter in de hoop dat ze er uiteindelijk een panda van kan fabriceren. :D
  zondag 22 november 2020 @ 19:58:23 #108
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_196368108
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 19:52 schreef Kyara het volgende:
Hier een hele kleine familie dus wij kunnen kerst vrijwel hetzelfde vieren als altijd. Alleen Sinterklaas met alleen mijn moeder.

Verder vandaag met oudste aan de knutsel. Voor de eerste keer surprises op school.
Wat maken jullie? Hier moeten we ook nog aan de bak, Oudste mag een surprise met gedicht maken en Sticker alleen een gedicht. Tot nu toe hebben ze mijn liefde voor taal niet, dus het wil niet erg lukken :+

Wat covid betreft: op het werk is het nu helemaal mis ineens. Woensdag het bericht dat een collega positief getest was, vrijdag heb ik in mijn dagdienst vijf clienten in quarantaine kunnen zetten, de een na de ander viel om. Die middag is de hele afdeling getest, personeel ook, en van de 27 clienten zijn er 13 positief. :'(
pi_196368225
Nanukerst, wat schrikken zeg. Zoveel ineens x

Hier vieren we Sinterklaas met mijn ouders, zus en zwager.
En eerste kerstdag ook. Tweede kerstdag komen mijn ouders bij mij.

Hier was mijn zevenjarige dochter met een vriendje aan het spelen. Ik was net klaar met het opruimen toen er aangebeld werd. Een mevrouw die mij kwam vertellen dat de kinderen op het dak (vanaf haar slaapkamer kan je op het platte dak van de keuken en washok) aan het rennen waren.
Heb ze even heel streng toegesproken. Schrok me helemaal wild. :o
pi_196368499
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 19:58 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Wat maken jullie? Hier moeten we ook nog aan de bak, Oudste mag een surprise met gedicht maken en Sticker alleen een gedicht. Tot nu toe hebben ze mijn liefde voor taal niet, dus het wil niet erg lukken :+

Wat covid betreft: op het werk is het nu helemaal mis ineens. Woensdag het bericht dat een collega positief getest was, vrijdag heb ik in mijn dagdienst vijf clienten in quarantaine kunnen zetten, de een na de ander viel om. Die middag is de hele afdeling getest, personeel ook, en van de 27 clienten zijn er 13 positief. :'(
Wow, dat is niet niks. Werk je in de zorg?
Sterkte ermee!
pi_196368650
Amaranta, hoe gaat het nu met je dochter?

Begrijpelijk Nikki, ik pieker er dus ook niet over om mijn moeder alleen te laten met Kerst. We houden afstand en alleen als we klachtenvrij zijn maar die eenzaamheid lijkt me echt vreselijk.

Voor veel ouderen is er zoveel weggevallen, ik vind dat zo naar. Begrijpelijk en allemaal terecht maar mijn moeder mist echt haar oude leven. Ouderengym, bingo'en noem het maar op, allemaal al sinds maart on hold. Ze is nu zo vaak alleen.
pi_196368777
Ik ken ook een aantal ouderen van 80+ die er bewust voor kiezen om kinderen en kleinkinderen wel te zien en ook te knuffelen. Ze genieten nu liever van het gezelschap dan dat ze over een jaar alsnog overlijden aan ouderdom i.p.v. corona en al die tijd hun familie niet hebben kunnen knuffelen. Ergens snap ik dat heel goed, kwaliteit gaat boven kwantiteit en uiteindelijk zouden ze net zo goed corona wél kunnen overleven ondanks hun hoge leeftijd.
pi_196368779
Mijn vader helpt ean met haar surprise al voor ze lootjes getrokken hadden wist ze al wat ze wilde maken. Zo'n grijpmachine van de kermis.

Mijn zus heeft mijn ouders eerste kerstdag uitgenodigd dus tja ik heb daar wel mening over maar laat dat maar even.

Amaranta heftig voor je dochter heeft de cap de val iets gebroken

Nanukerst hopelijk iedereen snel weer fit zonder dat ze te erg ziek zijn
  zondag 22 november 2020 @ 20:37:04 #114
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_196368786
Wij vieren Sinterklaas ook net als altijd, met mijn ouders en broer (dus 5 volwassenen totaal). We zien hen ook op andere momenten wel. Mijn moeder is in juli gewond geraakt bij een overval, dus ze kan nu sowieso veel minder dan normaal (niet fietsen, en autorijden kan ze ook niet), dus ze zit al zo vaak alleen thuis :'(
Voor Kerst hebben we nog geen plannen, maar dat vieren we normaal met 10-12 volwassenen, dus dat zal wel wat minder zijn dit jaar.
Voor N probeer ik alles gewoon door te laten gaan: school, zwemles, sport, speelafspraakjes etc. Ook met meerdere kindjes (vandaag was ze op een feestje met 8 kindjes). Het kan volgens de regels, dus dan doen we dat gewoon. Maar ik mis wel het contact met de ouders; normaal blijf je dan even hangen, drinkt een kopje thee, praat wat enz. Ook op school zijn de ouders normaal gesproken heel betrokken, maar nu mis is dat ook echt. Ik zou maar wat graag een kneuterig kleuter-kerstspel zien :P :'(
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zondag 22 november 2020 @ 20:39:16 #115
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_196368817
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 20:36 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik ken ook een aantal ouderen van 80+ die er bewust voor kiezen om kinderen en kleinkinderen wel te zien en ook te knuffelen. Ze genieten nu liever van het gezelschap dan dat ze over een jaar alsnog overlijden aan ouderdom i.p.v. corona en al die tijd hun familie niet hebben kunnen knuffelen. Ergens snap ik dat heel goed, kwaliteit gaat boven kwantiteit en uiteindelijk zouden ze net zo goed corona wél kunnen overleven ondanks hun hoge leeftijd.
Dat zijn mijn man zijn oma, die woont in het buitenland en we gaan daar elke zomer heen. Deze zomer zei ze: Jullie komen gewoon en we doen gewoon normaal, misschien zie ik jullie nooit meer. Ze is in de 80 en heeft wel gezondheidsklachten, dus de kans is reëel dat ze binnenkort overlijdt... dus we zijn gewoon gegaan. Was wel in een gebied waar toen vrijwel geen gevallen waren, en we zijn eerst 10 dagen in een ander huisje gebleven voordat we naar haar toegingen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zondag 22 november 2020 @ 20:40:18 #116
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_196368830
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 20:19 schreef vencodark het volgende:

[..]

Wow, dat is niet niks. Werk je in de zorg?
Sterkte ermee!
Ja, op een afdeling waar ouderen met een psychiatrische en/of psychogeriatrische achtergrond wonen. Ingewikkelde doelgroep als het om quarantaine gaat, ze snappen er niets van.
  zondag 22 november 2020 @ 20:42:23 #117
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_196368858
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 20:36 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik ken ook een aantal ouderen van 80+ die er bewust voor kiezen om kinderen en kleinkinderen wel te zien en ook te knuffelen. Ze genieten nu liever van het gezelschap dan dat ze over een jaar alsnog overlijden aan ouderdom i.p.v. corona en al die tijd hun familie niet hebben kunnen knuffelen. Ergens snap ik dat heel goed, kwaliteit gaat boven kwantiteit en uiteindelijk zouden ze net zo goed corona wél kunnen overleven ondanks hun hoge leeftijd.
Ik snap dat ook zo goed! De grootouders van mijn man hebben heel 2020 niemand gezien, vinden ze veel te gevaarlijk en eng. Ook heel begrijpelijk uiteraard, maar toch kan ik me niet voorstellen dat deze mensen hun laatste stukje leven echt in afzondering en eenzaamheid willen doorbrengen.
pi_196369003
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 20:40 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Ja, op een afdeling waar ouderen met een psychiatrische en/of psychogeriatrische achtergrond wonen. Ingewikkelde doelgroep als het om quarantaine gaat, ze snappen er niets van.
Dat is inderdaad wel heel triest. Ook voor de naasten.
pi_196369128
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 20:40 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Ja, op een afdeling waar ouderen met een psychiatrische en/of psychogeriatrische achtergrond wonen. Ingewikkelde doelgroep als het om quarantaine gaat, ze snappen er niets van.
Heftig voor alle betrokkenen.
pi_196369158
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 20:40 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Ja, op een afdeling waar ouderen met een psychiatrische en/of psychogeriatrische achtergrond wonen. Ingewikkelde doelgroep als het om quarantaine gaat, ze snappen er niets van.
Dat maakt het wel enorm ingewikkeld. Wat ontzettend verdrietig voor deze mensen, hun familie en jullie als zorgverleners. Deze hele situatie staat lijnrecht tegenover alle idealen die je als zorgverlener hebt. Ik snap dat mensen die in de zorg werkzaam zijn er inmiddels helemaal doorheen zitten. ;(
  zondag 22 november 2020 @ 21:48:38 #121
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_196370017
Nu we het toch weer even over Corona hebben. Max noemde dit weekend twee vriendjes en dat ze er heel veel dagen niet zijn, maar niet ziek zijn. Verder wist hij er niks van. Toen hij het zei, dacht ik, verrek ja, ik zag ze afgelopen week niet en hun ouders ook niet bij ophalen. Toen vroeg ik tussen neus en lippen of ze wellicht in quarantaine zijn en zei hij: Ja dat is het!

Een speelmaatje van 'm (woensdag na school blijven ze plakken op het schoolplein) is ook al in quarantaine vanwege zijn positief geteste moeder. Bij beide hierboven genoemde vriendjes speelde hij ook de afgelopen twee weken.

Ik ben niet angstig, maar toch vraag ik me af of ik dit niet liever gewoon even had gehoord via de juf of de ouders ofzo. Het is de consequentie van de soepele regels rondom de kleinsten, ik weet het, maar toch.

Vergelijkbare situaties op de scholen van jullie kinderen?
pi_196370117
Hier is het beleid dat de school het laat weten als er een kind in de klas in quarantaine moet, maar dat ze niet zeggen welk kind.

Dus dan vraag je aan je eigen kind "goh, welk kindje was er vandaag niet?" en dan weet je het ook meteen :+ En ouders gooien het zelf ook wel meteen in de groepsapp, volgens mij doet niemand daar geheimzinnig over.
pi_196370119
Hier is een quarantainegeval (postieve test, geen symptomen) per brief besproken in de klassen van de betreffende kinderen. Zonder naam erbij, met uitkomsten van het overleg met de GGD en overwegingen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_196370271
Quoi, wij hebben zelf de ouders van de vriendjes waarmee regelmatig gespeeld werd ingelicht toen mijn man positief testte. School is natuurijk ook ingelicht, maar coronameldingen verdwijnen daar in een zwart gat. Ik heb er nog nooit iets over gehoord, terwijl ik via de kinderen heb vernomen dat er wel degelijk ouders besmet zijn geweest.
  zondag 22 november 2020 @ 22:35:30 #125
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_196370654
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 21:02 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Dat maakt het wel enorm ingewikkeld. Wat ontzettend verdrietig voor deze mensen, hun familie en jullie als zorgverleners. Deze hele situatie staat lijnrecht tegenover alle idealen die je als zorgverlener hebt. Ik snap dat mensen die in de zorg werkzaam zijn er inmiddels helemaal doorheen zitten. ;(
Het is loeizwaar, zowel fysiek als mentaal, en ontzettend indrukwekkend inderdaad. Vandaag was mijn enige dag vrij in een bizar drukke week, morgen ga ik de nachtdienst in. En toch ben ik heel dankbaar dat ik zoiets groots mag doen, dat ik in de frontlinie het verschil kan maken voor deze kwetsbare groep mensen.
  zondag 22 november 2020 @ 22:36:41 #126
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_196370676
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 21:53 schreef Clubsoda het volgende:
Hier is een quarantainegeval (postieve test, geen symptomen) per brief besproken in de klassen van de betreffende kinderen. Zonder naam erbij, met uitkomsten van het overleg met de GGD en overwegingen.
Hier hetzelfde, waarbij ook is gemeld dat de ouders van de kinderen die met de besmette persoon in nauw contact zijn geweest op de hoogte worden/zijn gebracht.
  zondag 22 november 2020 @ 22:49:13 #127
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_196370828
Nou dat klinkt wel zo netjes allemaal. Ik ga het eerst eens even factchecken morgenochtend.
pi_196371187
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:43 schreef Clubsoda het volgende:
Ik herkent wel wat je zegt @:exode, sinds ik 'anders' ben, merk ik hoeveel er langs je heen gaat als je wel de norm bent. Ik kan daar heus mee omgaan, en het is inderdaad op een heel ander niveau dan stelselmatige discriminatie en racisme. Maar het heeft me wel de ogen geopend over vooroordelen, impliciete aannames, bekijks trekken, jezelf niet gerepresenteerd zien.
Ik geloof dat hier best meer discriminatie is van homo's m/v dan wij in onze fijne bubbels merken.

Hier hetzelfde overigens, dat je dat plots ontdekt als je zelf niet meer tot de meerderheid behoort.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_196371298
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:52 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik snap ook wel dat mensen ‘echte’ moeder zeggen, maar het is wel denigrerend naar de niet-biologische moeder. Ik antwoord altijd met “ik heb hem gedragen.” Dan heeft de ander door dat hij het niet zo handig formuleerde en heeft hij ook meteen de informatie waar hij naar op zoek is. Hoewel ik me dan ook weer afvraag wat de meerwaarde van die informatie is (behalve het bevredigen van de nieuwsgierigheid).
Ik snap niet dat iemand dat zegt.
Ons antwoord is standaard wij allebei. En dan nóg begrijpen mensen de helft van de tijd niet dat ze een stomme vraag stellen.

Ik heb zelfs eens meegemaakt dat een kerel bij de eerste kennismaking (borrel op kdv) na 'wie is de echte moeder' aan me vroeg of ons kind wel gewoon op natuurlijke wijze verwekt was. Wtf haal je je dan in je hoofd?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_196371459
Ik liep een beetje achter :D
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zondag 22 november 2020 @ 23:30:56 #131
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196371468
Voor alle surprisemakers, ik gooi hem er nog even in wegens: by far de makkelijkste surprise ever en een groot succes: De Sorteerhoed uit Harry Potter



Toverhoed maken van bruin papier. Papiermache er in stroken overheen draperen terwijl je naar een plaatje van de sorteerhoed kijkt. Daarna bruin verven. Kadootje in de punt van de hoed verstoppen en klaar.

O is natuurlijk van school gewisseld en ik zei al: jouw lootje dit jaar moet ook maar gewoon van Harry Potter houden. ;) :D
***
  maandag 23 november 2020 @ 07:21:36 #132
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196372632
Gaaf Be!
Dit jaar ontspringen we hier de dans.

De school van zoon doet geen surprises, dochter zit op de middelbare school en heeft geen surprise. En ik werk voor het eerst sinds jaren niet op de dag dat de surprises zijn. Heerlijk!

Nou, die balk waar ik donderdag mijn hoofd tegen aan stootte… Daar heeft dochter gisterenavond haar hoofd tegenaan gestoten. Dus als ze van die val al geen hersenschudding had...
Ging ook echt hard weer.
Man en ik lagen net in bed. En ik hoorde een bonk. En ik vroeg dus, goh was dat hier binnen in huis? En mijn man, nee das gewoon een knal buiten.
30 sec later staat dochter dus in de slaapkamer.,..
  maandag 23 november 2020 @ 08:34:53 #133
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196373065
Ik heb met kind een surprise van de site van pipoos gehaald. Veel ideeën en met één druk op de knop alle spullen in je winkelmandje om te bestellen. Mijn collega was me zo enorm dankbaar voor de tip voor zijn surprises de komende jaren :7

amaranta jullie moeten een strook foam op die balk plakken joh.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196373181
Ik ben met de jongste ook voor het eerst aan het knutselen geslagen. Hij heeft het lootje van juf. Hij doet zijn best voor een kind dat een hekel heeft aan knutselen :P

Amaranta, allemaal een helmpie op?

Besmette ouders, met kinderen in quarantaine, wordt gemeld via Parro of mail per klas, maar zonder namen te noemen. Al gaat de tamtam snel genoeg rond. De mail over de besmette conciërge werd wel schoolbreed rondgestuurd.
Maar de klas van mijn jongste blijft de dans ontspringen. Ik geloof dat bij de helft al wel één of meer ouders besmet geweest is.

Bij de oudste op het vo is er ook nog geen geval in de klas. Op school valt het ook nog reuze mee.
pi_196373258
Auch Amaranta! Stootkussen erom heen?

De ouders van B zijn beste vriendje waren besmet, we hebben dat niet via school maar via de ouders gehoord. Een school mag dat toch niet melden tenzij ouders er toestemming voor geven? Tenminste daar ga ik altijd vanuit. Als je zelf positief getest bent, moet je toch je eigen kring langs en de mensen inlichten?

Ik heb zo 2,5 uur achter elkaar overleg en ik hoest als een zeehond....helaas ook nog eens overleg waar ik actief aan deel moet nemen dus ik kan niet met de microfoon uit achterover hangen.

Mijn vriendin is weer werken vandaag, die is gelukkig opgeknapt. Maar ook zij hoest nog als een zeehond....
pi_196373266
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2020 07:21 schreef amaranta het volgende:
Gaaf Be!
Dit jaar ontspringen we hier de dans.

De school van zoon doet geen surprises, dochter zit op de middelbare school en heeft geen surprise. En ik werk voor het eerst sinds jaren niet op de dag dat de surprises zijn. Heerlijk!

Nou, die balk waar ik donderdag mijn hoofd tegen aan stootte… Daar heeft dochter gisterenavond haar hoofd tegenaan gestoten. Dus als ze van die val al geen hersenschudding had...
Ging ook echt hard weer.
Man en ik lagen net in bed. En ik hoorde een bonk. En ik vroeg dus, goh was dat hier binnen in huis? En mijn man, nee das gewoon een knal buiten.
30 sec later staat dochter dus in de slaapkamer.,..
Jullie gaan lekker zo. :X
Gaat het met haar?
pi_196373370
Mijn schoonouders hadden in hun vorige huis de trap boven de plek waar je meestal je schoenen aantrekt, jassen hangen en bijv. tassen hebt staan.
Hoe vaak ik dáár mijn hoofd niet stootte tegen de balk van die trap nadat ik mijn schoenen aantrok bij vertrek. :X
Minstens een keer of 3 á 4 per jaar. :')
Je zou zeggen dat je daar een keer alert op bent maar sommige dingen leer je nooit. ;(
pi_196373838
Oef, gaat lekker Amaranta. Hoe gaat het met haar?

Wij maken nu een tafel met een bord sushi erop. De tafel is een doos met keukenrollen als poten. En in de doos zitten de cadeautjes. Vooral de sushi zelf is best aardig gelukt.
pi_196374249
De oudste is zelf aan de knutsel gegaan voor zn surprise voor ik überhaupt thuis was van mn werk. Terwijl ik hem vorig jaar echt moest activeren dat te gaan doen.
Zitten een paar kleine ‘maar’s aan.. het doosje dat hij heeft gebruikt is eigenlijk te klein voor het cadeautje wat hij wou kopen.. dus moeten iets anders bedenken ;)

En de afwerking is niet super netjes. Maar ik vind het echt super gaaf dat hij het zelf bedacht heeft en zelf begonnen is er mee. Dat had ik niet van hem verwacht.

Hij heeft zijn lootje overigens niet geheim kunnen houden O-)


Iets anders,

Afgelopen zaterdag op zondag nacht zat ik ineens rechtop in bed omdat ik wakker werd van de deurbel, dacht ik. Daarna dacht ik, nee dat kan niet om half 3 ‘s nachts, zal waarschijnlijk iets gedroomd hebben. Toen ik vervolgens nog een keer de bel hoorde twijfelde ik eigenlijk nog steeds. En bij de derde keer begon ik een beetje in paniek te raken wat er aan de hand zou zijn (kind slaapwandelend zich buiten gesloten of vriend in nood of zo). Dus toch maar gaan kijken. Toen ik een verdieping lager was (slapen op zolder) ging de bel voor de vierde keer en zat mn hart vort in mn keel..

Helaas was laatst het touw van de rolluiken bij de badkamer afgebroken en kon ik de luiken niet open doen om door het raam te kijken. Dus toch maar naar de voordeur.
Hoor ik ondertussen iemand bellend weer op straat staan. Toch maar de deur open gedaan omdat hij een paar meter van me vandaan was en mn auto er tussen stond..

Zegt die gast ‘sorry volgens mij zit ik helemaal verkeerd’ }:|
Wat blijkt, hij moest ergens zijn die persoon had gezegd bel maar even aan zodat ik zeker weer dat je er bent (of zoiets). Vind het best een achterlijke beredenatie midden in de nacht eigenlijk zeker als je ergens nog niet eerder geweest bent. Maar goed.

Hij schaamde zich wel had ik het idee (was ook gewoon nuchter had ik het idee dus geen zatlap die zo maar wat aant doen was).

Maar goed dr gaat vanalles door je hoofd als ze ‘s nachts aanbellen.
Man zei al, volgende keer niet open doen. Ik zeg en dan, is het misschien een vriend in nood of belt er iemand aan omdat er brand is en ons wakker probeert te krijgen. Dat gaat dan allemaal door je hoofd hoor..
Overigens hoef ik man niet proberen wakker te krijgen ‘s nachts. Die ligt echt in coma (en slaapwandelt ook, dus had eerst gecheckt of hij in bed lag toen de bel ging haha)


Uur later schiet ik weer wakker, deze keer van vuurwerk echt super dicht bij afgeschoten. Maar dat was gelukkig maar eenmalig..
pi_196374289
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 10:36 schreef hilliebillie het volgende:
De oudste is zelf aan de knutsel gegaan voor zn surprise voor ik überhaupt thuis was van mn werk. Terwijl ik hem vorig jaar echt moest activeren dat te gaan doen.
Zitten een paar kleine ‘maar’s aan.. het doosje dat hij heeft gebruikt is eigenlijk te klein voor het cadeautje wat hij wou kopen.. dus moeten iets anders bedenken ;)

En de afwerking is niet super netjes. Maar ik vind het echt super gaaf dat hij het zelf bedacht heeft en zelf begonnen is er mee. Dat had ik niet van hem verwacht.

Hij heeft zijn lootje overigens niet geheim kunnen houden O-)

Iets anders,

Afgelopen zaterdag op zondag nacht zat ik ineens rechtop in bed omdat ik wakker werd van de deurbel, dacht ik. Daarna dacht ik, nee dat kan niet om half 3 ‘s nachts, zal waarschijnlijk iets gedroomd hebben. Toen ik vervolgens nog een keer de bel hoorde twijfelde ik eigenlijk nog steeds. En bij de derde keer begon ik een beetje in paniek te raken wat er aan de hand zou zijn (kind slaapwandelend zich buiten gesloten of vriend in nood of zo). Dus toch maar gaan kijken. Toen ik een verdieping lager was (slapen op zolder) ging de bel voor de vierde keer en zat mn hart vort in mn keel..

Helaas was laatst het touw van de rolluiken bij de badkamer afgebroken en kon ik de luiken niet open doen om door het raam te kijken. Dus toch maar naar de voordeur.
Hoor ik ondertussen iemand bellend weer op straat staan. Toch maar de deur open gedaan omdat hij een paar meter van me vandaan was en mn auto er tussen stond..

Zegt die gast ‘sorry volgens mij zit ik helemaal verkeerd’ }:|
Wat blijkt, hij moest ergens zijn die persoon had gezegd bel maar even aan zodat ik zeker weer dat je er bent (of zoiets). Vind het best een achterlijke beredenatie midden in de nacht eigenlijk zeker als je ergens nog niet eerder geweest bent. Maar goed.

Hij schaamde zich wel had ik het idee (was ook gewoon nuchter had ik het idee dus geen zatlap die zo maar wat aant doen was).

Maar goed dr gaat vanalles door je hoofd als ze ‘s nachts aanbellen.
Man zei al, volgende keer niet open doen. Ik zeg en dan, is het misschien een vriend in nood of belt er iemand aan omdat er brand is en ons wakker probeert te krijgen. Dat gaat dan allemaal door je hoofd hoor..
Overigens hoef ik man niet proberen wakker te krijgen ‘s nachts. Die ligt echt in coma (en slaapwandelt ook, dus had eerst gecheckt of hij in bed lag toen de bel ging haha)

Uur later schiet ik weer wakker, deze keer van vuurwerk echt super dicht bij afgeschoten. Maar dat was gelukkig maar eenmalig..
Ahh dat is echt heel naar! Zonde van je nachtrust ook.

In dezelfde lijn, maar dan op een normaal tijdstip; vriendin van mij kwam gister (voor het eerst bij ons nieuwe huis) langs. Die stonden bij het verkeerde huis voor de deur, waar een puber alleen thuis was. Die deed schijnbaar heel voorzichtig de deur open, met alleen een hoofdje dat om het hoekje kwam kijken. Zal ook de schrik van zijn leven gehad hebben denk ik. :')
pi_196374307
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 23:30 schreef BE het volgende:
Voor alle surprisemakers, ik gooi hem er nog even in wegens: by far de makkelijkste surprise ever en een groot succes: De Sorteerhoed uit Harry Potter

[ afbeelding ]

Toverhoed maken van bruin papier. Papiermache er in stroken overheen draperen terwijl je naar een plaatje van de sorteerhoed kijkt. Daarna bruin verven. Kadootje in de punt van de hoed verstoppen en klaar.

O is natuurlijk van school gewisseld en ik zei al: jouw lootje dit jaar moet ook maar gewoon van Harry Potter houden. ;) :D
Tnx voor de surprise tip. Jongste heeft een Harry Potter fan getrokken, die hoed leek me lastig, maar als je schrijft dat het zo makkelijk is, dan is dat wellicht toch wel een goed idee. We hadden bedacht om anders maar een kaptafel ofzo te maken, kind is ook wel van de make upjes enzo. Maar ik gooi de hoed nog even in het overleg ;).
Ze zit nu te bellen met juf, juf zit verkouden thuis en mijn jongste is ook snotterig, dus prima zo op de bank nu.
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 23 november 2020 @ 11:06:00 #142
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196374672
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 10:41 schreef Nijna het volgende:

[..]

Tnx voor de surprise tip. Jongste heeft een Harry Potter fan getrokken, die hoed leek me lastig, maar als je schrijft dat het zo makkelijk is, dan is dat wellicht toch wel een goed idee. We hadden bedacht om anders maar een kaptafel ofzo te maken, kind is ook wel van de make upjes enzo. Maar ik gooi de hoed nog even in het overleg ;).
Ze zit nu te bellen met juf, juf zit verkouden thuis en mijn jongste is ook snotterig, dus prima zo op de bank nu.
Het was echt supersimpel om te doen.
Helemaal met @Vicky's recept voor papiermache. Ik ga even zoeken of ik het kan vinden. En anders komt ze zelf vast wel vertellen.
***
pi_196375059
Als het kan probeer ik papier-maché altijd te ontwijken als het komt op surprises. :P
Ik hou best van knutselen, als het maar niet te priegelig moet zijn. Gewoon groot en grof. :P
En zonder vieze rotzooi. :@

Het ging hier laatst over kerstpakketten. Zojuist een mail van werk dat we dit jaar een kleinere verrassing krijgen ipv de normale pakketten.
Dit ivm de ontslagen die een paar maanden terug hebben plaatsgevonden. Geheel begrijpelijk dus.
Ben benieuwd! :) Een verrassing is ook weleens leuk. :9

En dames: ik wilde nog even wat Sinterklaas inpakpapier scoren bij de Action maar praktisch alle Sinterklaas dingen zijn al weg en alles staat vol met kerst.
Heb ik iets gemist? Zoooo laat ben ik toch niet? :?
pi_196375583
>:)
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 11:06 schreef BE het volgende:

[..]

Het was echt supersimpel om te doen.
Helemaal met @:Vicky's recept voor papiermache. Ik ga even zoeken of ik het kan vinden. En anders komt ze zelf vast wel vertellen.
Bloem, zout en water!!!
1 kopje bloem op 2 kopjes water. En zout om het gisten tegen te gaan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_196375786
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2020 11:29 schreef vencodark het volgende:
En dames: ik wilde nog even wat Sinterklaas inpakpapier scoren bij de Action maar praktisch alle Sinterklaas dingen zijn al weg en alles staat vol met kerst.
Heb ik iets gemist? Zoooo laat ben ik toch niet? :?
Ik heb dat ook weleens gehad, echt vervelend. Hema heeft nog wel geloof ik.
pi_196375882
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 12:25 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Ik heb dat ook weleens gehad, echt vervelend. Hema heeft nog wel geloof ik.
Blijkbaar ben ik hier eerder tegen aangelopen want toen ik op zolder ging zoeken, had ik nog 3 dichte rollen. :+ Zal wel extra ingeslagen hebben. :P
pi_196375944
Ik heb net nog 5 rollen sint papier gehaald. Stonden nog wel een paar dozen met rollen. Maar het was minder sint-ig dan vorige week. Meer kerstspul inderdaad.
pi_196376735
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 11:06 schreef BE het volgende:

[..]

Het was echt supersimpel om te doen.
Helemaal met @:Vicky's recept voor papiermache. Ik ga even zoeken of ik het kan vinden. En anders komt ze zelf vast wel vertellen.
Ze wil toch de kaptafel maken waarschijnlijk. Jammer, ik had me wel een beetje verheugd op papier mache geklieder :Y .

@vencodark, bij ons verkoopt de supermarkt ook sint inpakpapier, vorige week nog een rol meegenomen bij jumbo. Trouwens wel van dat hele dunne bijna krantenpapier, net een beetje te dun naar mijn zin, maar veel mee inpakken dan is het weer op.
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 23 november 2020 @ 20:46:50 #149
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196383389
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 08:34 schreef laziness het volgende:
Ik heb met kind een surprise van de site van pipoos gehaald. Veel ideeën en met één druk op de knop alle spullen in je winkelmandje om te bestellen. Mijn collega was me zo enorm dankbaar voor de tip voor zijn surprises de komende jaren :7

amaranta jullie moeten een strook foam op die balk plakken joh.
Ik dacht: Bingo, zo gaan wij het ook doen!

Zegt ie net: nee, dat vind ik wel heel makkelijk, ik wil het liever zelf verzinnen.

-O-

En op de vraag wat hij dan wilde maken zei hij: weet ik niet. :')
We gaan morgen maar eens een denkrondje doen.
***
pi_196383608
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2020 12:09 schreef Vicky het volgende:
>:)
[..]

Bloem, zout en water!!!
1 kopje bloem op 2 kopjes water. En zout om het gisten tegen te gaan.
En dan wel nog papier erbij?
*Noteert*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_196383681
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2020 12:09 schreef Vicky het volgende:
>:)
[..]

Bloem, zout en water!!!
1 kopje bloem op 2 kopjes water. En zout om het gisten tegen te gaan.
Deze onthoud ik, want ik heb een allergische reactie gehad op behanglijm. Heel mijn handen waren open, blaren erop, bloed overal. Was geen succes...
  maandag 23 november 2020 @ 21:02:41 #152
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196383731
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 21:00 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Deze onthoud ik, want ik heb een allergische reactie gehad op behanglijm. Heel mijn handen waren open, blaren erop, bloed overal. Was geen succes...
Jemig wat heftig
pi_196384025
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 21:00 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Deze onthoud ik, want ik heb een allergische reactie gehad op behanglijm. Heel mijn handen waren open, blaren erop, bloed overal. Was geen succes...
Auw, dat klinkt erg pijnlijk. :X

Even iets 'luchtigs'. Ik zou net samen met mijn dolle duo naar bed gaan dus was mijn bezig om mijn pyjama aan te trekken. De bel ging beneden en mijn dochter moest rond die tijd thuiskomen van voetbaltraining. Dus ik rende snel naar beneden, deed de deur open en daar stond de bezorger van Appie met al zijn kratjes voor de deur terwijl ik in mijn onderbroek en hemd in de deuropening stond. :@ _O- Arme jongen...
pi_196384055
Nikki _O- _O-
pi_196384390
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 20:56 schreef tombolafan het volgende:

[..]

En dan wel nog papier erbij?
*Noteert*
Kranten, Keukenrol
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_196384547
Oeps Nikki.
  maandag 23 november 2020 @ 21:54:28 #157
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196384820
Vicky, hadden jullie nou zo'n cirkelbehang tegen de muur? heb je daar foto's van?
  maandag 23 november 2020 @ 21:55:06 #158
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196384837
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2020 21:17 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Auw, dat klinkt erg pijnlijk. :X

Even iets 'luchtigs'. Ik zou net samen met mijn dolle duo naar bed gaan dus was mijn bezig om mijn pyjama aan te trekken. De bel ging beneden en mijn dochter moest rond die tijd thuiskomen van voetbaltraining. Dus ik rende snel naar beneden, deed de deur open en daar stond de bezorger van Appie met al zijn kratjes voor de deur terwijl ik in mijn onderbroek en hemd in de deuropening stond. :@ _O- Arme jongen...
hahahahhaha briljant
  maandag 23 november 2020 @ 21:56:26 #159
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196384870
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 20:46 schreef BE het volgende:

[..]

Ik dacht: Bingo, zo gaan wij het ook doen!

Zegt ie net: nee, dat vind ik wel heel makkelijk, ik wil het liever zelf verzinnen.

-O-

En op de vraag wat hij dan wilde maken zei hij: weet ik niet. :')
We gaan morgen maar eens een denkrondje doen.
:o
Lekker die eigen meningen die ze ontwikkelen :D

Hier hadden ze vragen moeten beantwoorden over zichzelf en het lootje had opgeschreven dat ie van chocola en snoepjes houdt dus we maken de M&M
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196385298
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 21:54 schreef amaranta het volgende:
Vicky, hadden jullie nou zo'n cirkelbehang tegen de muur? heb je daar foto's van?
Nee, uiteindelijk niet gedaan.. dan zou de halve cirkel niet te zien zijn.

We hebben een hele mooie boom op de muur.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 23 november 2020 @ 22:24:08 #161
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196385475
Ook mooi!
Jammer van de cirkel wel.
pi_196385530
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 22:24 schreef amaranta het volgende:
Ook mooi!
Jammer van de cirkel wel.
Ja dat wel.
We zagen dat we m in delen kregen. Dus je moet ook nog eens heel goed kunnen plakken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_196392270
Whahaha Nikki, die AH bezorger had in ieder geval wat te vertellen over zijn werkdag.

Net terug van controle in het ziekenhuis met B. We hadden afspraak bij de longverpleegkundige, wat een stilte joh in die ziekenhuizen nu. Poliklinieken vrijwel leeg nu zoveel is afgeschaald.
B heeft hele uitleg gekregen over astma en zijn allergieën en hoe die elkaar versterken, goede tips gekregen en toch weer een andere techniek voor de puffer. Zij verwachten niet dat hij er niet overheen groeit vanwege zijn lijst aan allergieën en met name dat hij zo hoog scoort op huisstofmijt en hooikoorts.

Stiekem ook wat vragen voor mezelf kunnen stellen, ik had gisterenavond een astma aanval, die zijn eng! Pffff, met een pufje werd het minder maar jeetje zeg. Ik heb momenteel een naar verkoudheidje en die triggert dat dus. Bluh.
pi_196392318
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2020 21:17 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Auw, dat klinkt erg pijnlijk. :X

Even iets 'luchtigs'. Ik zou net samen met mijn dolle duo naar bed gaan dus was mijn bezig om mijn pyjama aan te trekken. De bel ging beneden en mijn dochter moest rond die tijd thuiskomen van voetbaltraining. Dus ik rende snel naar beneden, deed de deur open en daar stond de bezorger van Appie met al zijn kratjes voor de deur terwijl ik in mijn onderbroek en hemd in de deuropening stond. :@ _O- Arme jongen...
_O-
Protège moi de mes désirs.
pi_196394360
Misschien ff naar de ah-bezorg bellen of het goed gekomen is met die arme jongen...

In mn studentenhuis ooit mn handoek vergeten mee te pakken naar de badkamer. We waren normaal alleen met meisjes.... tja tot dat je naakt druppelend terwijl je een sprintje trekt naar je kamer een een vriendje tegen komt O-) :Y
  dinsdag 24 november 2020 @ 18:31:46 #166
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196395360
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 17:14 schreef Roosgeluk het volgende:
Misschien ff naar de ah-bezorg bellen of het goed gekomen is met die arme jongen...

In mn studentenhuis ooit mn handoek vergeten mee te pakken naar de badkamer. We waren normaal alleen met meisjes.... tja tot dat je naakt druppelend terwijl je een sprintje trekt naar je kamer een een vriendje tegen komt O-) :Y
Die arme jongen is nu hoteldebotel verliefd misschien wel
pi_196395524
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 17:14 schreef Roosgeluk het volgende:
Misschien ff naar de ah-bezorg bellen of het goed gekomen is met die arme jongen...

Die jongen heeft vast al gevraagd om voortaan altijd bij dat ene adresje te mogen bezorgen :D
  dinsdag 24 november 2020 @ 19:07:50 #168
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196395794
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 18:47 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Die jongen heeft vast al gevraagd om voortaan altijd bij dat ene adresje te mogen bezorgen :D
Dat ja
pi_196396094
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 18:47 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Die jongen heeft vast al gevraagd om voortaan altijd bij dat ene adresje te mogen bezorgen :D
_O-
pi_196397582
Pre-kind hadden wij een keer een leuke avond waarop we bedachten gewoon een pizzaatje te bestellen. Dat werd opeens heel leuk in bed zeg maar. Mooie/geile lingerie aan inclusief van die knie kousen. Bel gaat: O kut ja pizza. Ik mijn badjas aan. Dicht geknoopt en die viel open op het moment dat ik de pizza’s aanpak :') Hij wenste me nog veel plezier en smakelijk eten :D
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_196397670
surprise van T is klaar 🤣🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_196397681
Op die momenten gênant maar zijn later natuurlijk wel leuke verhalen. :D
  dinsdag 24 november 2020 @ 21:07:12 #173
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196397683
Oh WOW! :o
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196397689
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2020 21:06 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]surprise van T is klaar 🤣🤣
Nice! Doodeng maar Nice. :P
  dinsdag 24 november 2020 @ 21:10:52 #175
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196397733
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2020 21:06 schreef vencodark het volgende:
Op die momenten gênant maar zijn later natuurlijk wel leuke verhalen. :D
Krijgen we nu zo'n opsomlijstje?

Dan begin ik wel;
Mijn oudste was een jaar of 3 toen hij binnenliep terwijl mijn toenmalige verkering en ik het heel gezellig hadden, maar hij dacht dat we liepen te stoeien en vroeg:
"Wie moet ik helpen? Jou of @Mickey98 :?"
:D :')

Was gelijk afgelopen ook.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196397864
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2020 21:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Krijgen we nu zo'n opsomlijstje?

Dan begin ik wel;
Mijn oudste was een jaar of 3 toen hij binnenliep terwijl mijn toenmalige verkering en ik het heel gezellig hadden, maar hij dacht dat we liepen te stoeien en vroeg:
"Wie moet ik helpen? Jou of @:Mickey98 :?"
:D :')

Was gelijk afgelopen ook.
Begrijpelijk. :D
Ik heb geen naakte, sexy, gênante verhalen op dat gebied. :')

Wat ik wél gênant vind is zichtbaar rood worden als ik bijzonder gecharmeerd van iemand ben.
Ben je verdorie 35 jaar voor geworden. :')
pi_196397949
Ik woonde op m'n 17e in een begeleid wonen bungalow (samen met nog een tiener)
Mijn kamer had luxaflex en uitzicht op andere begeleid wonen huisjes voor volwassenen met een mentale beperking.

Luxaflex had ik altijd zó staan dat ik wel naar buiten kon kijken, maar zij niet naar binnen. Douchen deed ik in de gemeenschappelijke douche en aankleden in m'n kamer.

Tot ik eens het licht vergeten was uit te doen toen ik naar m'n werk ging.... Keek ik dus VOL m'n eigen kamer in :') Kreeg later nog briefjes van de overburen of ik eens een bakje koffie wou komen halen, ze wouden vriendjes worden _O-

Fuck wat een slecht verhaal.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_196398184
Topickill :') Het moest gênant én sexy zijn?
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_196398186
heerlijk de verhalen :-)
  dinsdag 24 november 2020 @ 21:45:15 #180
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_196398286
Geen moment voor mij persoonlijk, wel een oud overbuurman. Wij konden toen wij nog 3 hoog in een appartement woonden naar de overbuurman kijken die het altijd vertikte de luxaflex van de badkamer dicht te doen. Toen ik hem weer eens zag stond hij vol in zijn zaakje te schurken zeg maar. Alles slingerde op en neer :o
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  dinsdag 24 november 2020 @ 21:47:41 #181
149959 SQ
snelle trees
pi_196398317
Oh joh, ik heb een newborn aan de borst en ik woon aan een drukke straat. Ik wil niet weten hoeveel mensen mijn melkkannen al hebben aanschouwd omdat ik weer eens vergeten was mijn shirt dicht te maken :')
disclaimer
pi_196401469
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2020 21:47 schreef SQ het volgende:
Oh joh, ik heb een newborn aan de borst en ik woon aan een drukke straat. Ik wil niet weten hoeveel mensen mijn melkkannen al hebben aanschouwd omdat ik weer eens vergeten was mijn shirt dicht te maken :')
Daar was ik altijd heel scherp op. :D
Maar die verhalen heb ik vaker gehoord.

Btw. blijkbaar geldt de fokwet ook na een paar dagen.
Ik schreef vorige week ergens dat ik sinds feb. al niet meer ziek geweest ben.
Nu ben ik ziek. Mag een lekker testje aanvragen. ;(
1 voordeel: geen nachtdiensten deze week. :P
pi_196401674
Beterschap venco
pi_196401770
Ik woonde in een studentenflat en ik liep met mijn badjas aan mijn kamer in. Die badjas gooide ik altijd van me af zodra ik de kamerdeur dicht deed. Bleek dat mijn gordijnen naar beneden waren gevallen en dat ik een hele snelle striptease gaf voor de mensen die mijn kamer in keken.
pi_196401792
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 07:40 schreef Cholula het volgende:
Ik woonde in een studentenflat en ik liep met mijn badjas aan mijn kamer in. Die badjas gooide ik altijd van me af zodra ik de kamerdeur dicht deed. Bleek dat mijn gordijnen naar beneden waren gevallen en dat ik een hele snelle striptease gaf voor de mensen die mijn kamer in keken.
Dat deed ik dus maanden lang _O-
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_196402251
Leuke verhalen. Werd wel eens tijd voor wat anders hier dan klussen en verhuizen. :P
pi_196402441
Ik logeerde ooit bij een nog thuiswonend vriendje en toen zakten we middenin de nacht met donderend geraas door het bed. Alsof dat op zich nog niet erg genoeg was, stond binnen drie seconden een totaal verwilderde slaapdronken schoonmoeder, type kortpittig schoonmoedercliché, in de kamer, alwaar zij ons dus in flagrante delicto aantrof. Ik mocht dat jaar niet komen met kerst :')
pi_196402458
Oef... Verkeerd topic :@
pi_196402549
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 09:11 schreef Jentin het volgende:
Ik logeerde ooit bij een nog thuiswonend vriendje en toen zakten we middenin de nacht met donderend geraas door het bed. Alsof dat op zich nog niet erg genoeg was, stond binnen drie seconden een totaal verwilderde slaapdronken schoonmoeder, type kortpittig schoonmoedercliché, in de kamer, alwaar zij ons dus in flagrante delicto aantrof. Ik mocht dat jaar niet komen met kerst :')
Die flagrante delicto moest ik even opzoeken. :+
pi_196402650
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 09:11 schreef Jentin het volgende: Ik mocht dat jaar niet komen met kerst :')
_O-
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 25 november 2020 @ 09:28:37 #191
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196402677
Wij hadden ooit een glazenwasser die gewoon eens in de zoveel tijd onaangekondigd langskwam in de middag, tot dat! hij opeens in de ochtend kwam. Ik stond te douchen en natuurlijk voelt iederen m al aankomen :')
Mooiste is nog dat mijn vriend beneden zat te xboxen en niet even kwam waarschuwen.
pi_196402858
Bluh beterschap Venco!

Ik heb genoeg genante verhalen vooral met alcohol, maar 1 nuchtere:
Ik kende mijn vriendin pas net en ik werkte op 5 minuten lopen van haar studenten kamer. Dus ik bracht mijn lunchpauzes bij haar door. Opeens stond haar moeder voor de deur, onaangekondigd en al. Ik heb me nog nooit zo snel aangekleed. Dat was mijn eerste ontmoeting met mijn schoonmoeder. Ze heeft overigens een enorme hekel aan spontane bezoekjes, ik moet eens vragen of dat al voor deze situatie was of daarvoor ook al.....

En verder heb ik enorm veel gezeik op mijn werk. Mensen die lopen zeiken vooral. Niet mijn collega's overigens, die zijn allemaal nog steeds leuk. Maar allemaal gedoe en nog meer gedoe.
pi_196403037
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 09:41 schreef exode het volgende:
Bluh beterschap Venco!

Ik heb genoeg genante verhalen vooral met alcohol, maar 1 nuchtere:
Ik kende mijn vriendin pas net en ik werkte op 5 minuten lopen van haar studenten kamer. Dus ik bracht mijn lunchpauzes bij haar door. Opeens stond haar moeder voor de deur, onaangekondigd en al. Ik heb me nog nooit zo snel aangekleed. Dat was mijn eerste ontmoeting met mijn schoonmoeder. Ze heeft overigens een enorme hekel aan spontane bezoekjes, ik moet eens vragen of dat al voor deze situatie was of daarvoor ook al.....

En verder heb ik enorm veel gezeik op mijn werk. Mensen die lopen zeiken vooral. Niet mijn collega's overigens, die zijn allemaal nog steeds leuk. Maar allemaal gedoe en nog meer gedoe.
Leuke lunchpauzes zo. :+
pi_196403079
Wij hadden naast ons kantoor (verdiepingen met mannen) een appartementencomplex. Één van de apparementen werd bewoond door een dame die regelmatig zich omkleeddr met gordijnen open. Als je alle mannen voor het raam zag kijken wist je dat het weer zover was...
pi_196403267
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 09:11 schreef Jentin het volgende:
Ik logeerde ooit bij een nog thuiswonend vriendje en toen zakten we middenin de nacht met donderend geraas door het bed. Alsof dat op zich nog niet erg genoeg was, stond binnen drie seconden een totaal verwilderde slaapdronken schoonmoeder, type kortpittig schoonmoedercliché, in de kamer, alwaar zij ons dus in flagrante delicto aantrof. Ik mocht dat jaar niet komen met kerst :')
:D _O-

Ik heb volgens mij geen betrapt scenario's zelf meegemaakt. Maar ons vroegere overbuurmeisje stond wel echt heel vaak naakt in haar kamer. En dat konden wij dan gewoon zien vanuit de woonkamer en zeker toen Jip nog een baby was, en ik met hem uren voor het raam heen en weer heb gelopen om hem stil te houden, heb ik haar dus heel vaak naakt gezien :D

Maar het zal vast ook wel eens andersom gebeuren. De gehele parkeergarage kijkt onze woonkamer in en wij hebben bijna nooit de gordijnen dicht. Ook niet als we liggen te vunzen in de woonkamer :P
pi_196403298
Heerlijke verhalen! _O-
pi_196403428
Vrienden van ons die kwamen eerder terug van vakantie. En zij komen thuis binnen en horen dat de douche aanstaat....
Stond dus zijn vader met zijn vriendin onder de douche.
Uh... Oke....

Zelfde vrienden hadden net verkering. En ze woonden nog niet in de stad waar ik toen ook woonde. En op een dag na het stappen zijn ze bij vrienden blijven logeren....echter zij was ongesteld.... maar hij was een echte zeevaarder....
Beschaamd hebben ze het beddengoed maar in de wasmand gestopt…
  woensdag 25 november 2020 @ 10:27:43 #198
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196403441
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 09:11 schreef Jentin het volgende:
Ik logeerde ooit bij een nog thuiswonend vriendje en toen zakten we middenin de nacht met donderend geraas door het bed. Alsof dat op zich nog niet erg genoeg was, stond binnen drie seconden een totaal verwilderde slaapdronken schoonmoeder, type kortpittig schoonmoedercliché, in de kamer, alwaar zij ons dus in flagrante delicto aantrof. Ik mocht dat jaar niet komen met kerst :')
Best erg eigenlijk, dat je toen niet welkom was! Wist ze ook niet dat je daar logeerde?
in de haak.
  woensdag 25 november 2020 @ 10:39:26 #199
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_196403563
Gister had ik voor het eerst een man-loopt-naakt-de-kamer-in-tijdens-Zoomgesprek :D

Tegenover ons is een hotel, en volgens mij kunnen de mensen in die hotelkamer mij ook zien omkleden. Ik had dat nooit door, want de vitrage van die kamer is altijd dicht, totdat iemand ineens snel de dikke gordijnen dichttrok toen ik bezig was me aan te kleden :o
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_196403767
Mijn vader is toen mijn man nog mijn vriendje was en we een jaar of 17-18 waren eens binnengelopen op mijn slaapkamer toen wij aan het vozen waren. Wat deed vriendje... hij pakte in elke hand een borst zodat mijn vader ze niet zou zien. Uiteraard werd dit verhaal tijdens ons huwelijksfeest ook even aangehaald en nog steeds komt het af en toe ter sprake. Mijn vader vond het hilarisch in ieder geval. :D

We kregen van mijn vader ook later pas te horen dat de hanglampen in de woonkamer heen en weer gingen als wij boven waren. Krakkemikkige houten vloeren. :') :X
pi_196403988
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:27 schreef trui het volgende:

[..]

Best erg eigenlijk, dat je toen niet welkom was! Wist ze ook niet dat je daar logeerde?
Jawel. We waren ook al 1,5 jaar samen en vriendje was gewoon 18. We zouden daar eigenlijk kerstavond vieren en dan de dag erna kerstontbijten. Na dit voorval hoorde ik de volgende ochtend bij het ontbijt dat ‘we kerst dit jaar toch liever met het gezin vieren’. Het is nooit meer goedgekomen tussen ons, needless to say :')

@Nikki _O-
pi_196404067
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:53 schreef _NIKKI_ het volgende:
Mijn vader is toen mijn man nog mijn vriendje was en we een jaar of 17-18 waren eens binnengelopen op mijn slaapkamer toen wij aan het vozen waren. Wat deed vriendje... hij pakte in elke hand een borst zodat mijn vader ze niet zou zien. Uiteraard werd dit verhaal tijdens ons huwelijksfeest ook even aangehaald en nog steeds komt het af en toe ter sprake. Mijn vader vond het hilarisch in ieder geval. :D

We kregen van mijn vader ook later pas te horen dat de hanglampen in de woonkamer heen en weer gingen als wij boven waren. Krakkemikkige houten vloeren. :') :X
Wat een lief vriendje. :7
En dat laatste. _O-
pi_196404077
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 11:11 schreef Jentin het volgende:

[..]

Jawel. We waren ook al 1,5 jaar samen en vriendje was gewoon 18. We zouden daar eigenlijk kerstavond vieren en dan de dag erna kerstontbijten. Na dit voorval hoorde ik de volgende ochtend bij het ontbijt dat ‘we kerst dit jaar toch liever met het gezin vieren’. Het is nooit meer goedgekomen tussen ons, needless to say :')

@:nikki _O-
Wat een naar mens. :{w
pi_196404108
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:39 schreef SaskiaR het volgende:
Gister had ik voor het eerst een man-loopt-naakt-de-kamer-in-tijdens-Zoomgesprek :D
Deze heb ik nog niet gehad, ook wel gênant: tijdens een webinar met onze RvB hoorde ik een collega zeggen: "De camera staat uit hoor, dus je kan gewoon in blote billen langslopen!". Gehoord door het RvB en ca. 200 collega's _O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 25 november 2020 @ 11:30:01 #205
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_196404252
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 11:20 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Deze heb ik nog niet gehad, ook wel gênant: tijdens een webinar met onze RvB hoorde ik een collega zeggen: "De camera staat uit hoor, dus je kan gewoon in blote billen langslopen!". Gehoord door het RvB en ca. 200 collega's _O-.
Haha :P Ach ja, de RvB zijn ook maar mensen, misschien lagen die ook in pyjama op de bank...

Ik had ook zoiets bij een online ouderavond in Google Meet; ik hoorde niemand, dus ik riep 'stom ding, waarom doe je het niet , ^%$#' :( Nu hoop ik dat zij mij ook niet hoorden :@ :@
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_196406258
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 11:30 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Haha :P Ach ja, de RvB zijn ook maar mensen, misschien lagen die ook in pyjama op de bank...

Ik had ook zoiets bij een online ouderavond in Google Meet; ik hoorde niemand, dus ik riep 'stom ding, waarom doe je het niet , ^%$#' :( Nu hoop ik dat zij mij ook niet hoorden :@ :@
Er is bij ons in een vergaderruimte een soort studio ingericht voor dit soort meetings. Dus RvB staat daar met 1,5e meter afstand van elkaar wel echt live te presenteren. Maar inderdaad, het zijn gewoon mensen. Ze zijn nog niet zolang geleden aangetreden ivm een reorganisatie, dus ik ken ze nog niet echt goed. Ik heb nog maar 1 van de 3 ook echt live ontmoet.

Google meet vind ik ook echt de slechtste tool die ik ken. Heb ik ook altijd ruzie mee, terwijl Zoom, Webex, Skype en Teams meestal wel in 1x werken.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_196407096
Hahaha die verhalen :D


Voor de jaren ‘80-ers onder ons: vanaf vrijdag komt Heartbreak High op Netflix O+
pi_196407171
Ik heb een keer deels meegeluisterd met een Teams Board meeting omdat ik iets moest presenteren. Als ze dan off the record met elkaar kletsen, zijn het inderdaad net gewone mensen. ;)

De Board weet sowieso wie ik ben, 3,5 jaar geleden moest ik een presentatie aan ze geven. Ik erheen, in Amsterdam, nette kleding aan, super zenuwachtig, de board van onze beide moeders in Londen zouden ook meeluisteren.
Loop ik binnen in die ruimte, hadden ze net een korte pauze. Mijn manager liep met me mee en groette iedereen hartelijk. Maar wat zag ik: allemaal in spijkerbroek met sneakers EN EEN AJAX SJAAL OM. Die avond speelde Ajax Europees en uiteraard gingen zij daar als directie van de hoofdsponsor heen. Ik had alles geprobeerd om aan kaartjes te komen.
Ik flapte er dus meteen uit: 'Hebben jullie geen kaartje over voor vanavond?'

Ze weten nog steeds exact wie ik ben, een jaar geleden werd mijn naam besproken vanwege een promotie en riepen volgens mijn manager 2 directieleden meteen: ah miss Ajax! _O-
pi_196407244
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 14:19 schreef Roomsnoes het volgende:
Hahaha die verhalen :D


Voor de jaren ‘80-ers onder ons: vanaf vrijdag komt Heartbreak High op Netflix O+
Duh Drazic was the shit back then. :D
pi_196407279
Ik heb om 15:00 de coronatest.

Een cijfer van 1 tot 10. Hoe naar is die?
pi_196407406
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 14:29 schreef vencodark het volgende:
Ik heb om 15:00 de coronatest.

Een cijfer van 1 tot 10. Hoe naar is die?
8 wmb.. Maar goed ik kreeg er bij de laatste keer ook een bloedneus van.. Manlief vind het eerder een 3..

not helpfull sorry
pi_196407424
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 14:29 schreef vencodark het volgende:
Ik heb om 15:00 de coronatest.

Een cijfer van 1 tot 10. Hoe naar is die?
Liever een coronatest dan een kind baren...
pi_196407451
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 14:29 schreef vencodark het volgende:
Ik heb om 15:00 de coronatest.

Een cijfer van 1 tot 10. Hoe naar is die?
6-je ..
Irritant, maar zo gedaan. Alleen even traanogen na de neustest en kokhalzen bij de keel. Alleen kortdurend.

Mijn man vond het erger, die was uren aan het piepen over de pijn achterin zijn neus. Maarja, man he
pi_196407738
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 14:38 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Liever een coronatest dan een kind baren...
Haha dat zeker!
ok op díe schaal van 0 tot 10 is het 2.. meer op de schaal van hoe erg ik de test verwachtte..
pi_196407804
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 14:38 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Liever een coronatest dan een kind baren...
Haha, op een schaal van 1 tot kind baren valt het inderdaad reuze mee.
Ik vond de neus even vervelend, maar er zijn ergere dingen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 25 november 2020 @ 15:06:10 #216
149959 SQ
snelle trees
pi_196407819
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 14:29 schreef vencodark het volgende:
Ik heb om 15:00 de coronatest.

Een cijfer van 1 tot 10. Hoe naar is die?
Ik zou zeggen een 2. Maar ik heb geen zenuwstelsel volgens mij.
disclaimer
  woensdag 25 november 2020 @ 15:10:36 #217
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196407897
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 14:29 schreef vencodark het volgende:
Ik heb om 15:00 de coronatest.

Een cijfer van 1 tot 10. Hoe naar is die?
mijn eerste was een 5 qua narigheid. mijn tweede (vandaag) zou ik een 6 geven. Nog net iets vervelender. Maar goed, het is ook zo voorbij hoor.
in de haak.
  woensdag 25 november 2020 @ 15:11:41 #218
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196407920
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 14:38 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Liever een coronatest dan een kind baren...
ja die keuze is tamelijk makkelijk. :)
in de haak.
pi_196407969
Voor mij een 2, voor mijn vriendin 2 keer een 6. Zij moet een kinderstaafje vanwege krappe neusholtes maar ze proberen toch eerst de gewone.....
Relaxt blijven, ergens anders aan denken en zo klaar. Ik vond het wel fijn om erna even water te kunnen drinken dus ik had een flesje water mee.
pi_196408039
Op de schaal van walk in the park vs bevalling vind ik de test een 3, heb er inmiddels drie gedaan, waarvan de eerste veruit het meest pijnlijk, de laatste twee vooral ff ongemakkelijk :)

Had ook het idee dat de eerste keer (vrij aan het begin vd pandemie ook) veel groter/dikker was :?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_196408066
Test gedaan en inderdaad: een 2 of 3 qua narigheid.
Viel alles mee. En ik kan wel redelijk wat hebben. Rustig ademen, stuur even goed vasthouden en stay the fuck calm. :P
Lekker is anders natuurlijk. :') Ik heb ook een grote neus dus wellicht schuift zo’n rietje dan ook lekker door. :')
  woensdag 25 november 2020 @ 15:23:39 #222
149959 SQ
snelle trees
pi_196408074
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 15:20 schreef littledrummergirl het volgende:
Op de schaal van walk in the park vs bevalling vind ik de test een 3, heb er inmiddels drie gedaan, waarvan de eerste veruit het meest pijnlijk, de laatste twee vooral ff ongemakkelijk :)

Had ook het idee dat de eerste keer (vrij aan het begin vd pandemie ook) veel groter/dikker was :?
De eerste keer is altijd pijnlijker :+
disclaimer
  woensdag 25 november 2020 @ 15:24:31 #223
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_196408086
Ik ben nu twee keer getest en ik vond de eerste keer zo hels dat ik riep dat ik nog liever beval. :') En iedereen die mijn verhalen kent weet dat dat geen picknicks waren :P Maar de laatste test viel echt enorm mee! Ik denk dat het ligt aan het talent van de tester.
pi_196408111
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 15:20 schreef littledrummergirl het volgende:
Op de schaal van walk in the park vs bevalling vind ik de test een 3, heb er inmiddels drie gedaan, waarvan de eerste veruit het meest pijnlijk, de laatste twee vooral ff ongemakkelijk :)

Had ook het idee dat de eerste keer (vrij aan het begin vd pandemie ook) veel groter/dikker was :?
Ik heb ook het idee dat de dikte vd wattenstaafjes varieert. Ik deed er een eind aug, die vond ik reuze meevallen. Eind sept deed ik er weer een, die viel me enorm tegen, had idee dat t wattenstaafje 2x zo dik was. Gister was ik voor de derde keer en nu weer prima. Hoefde gister ook alleen neus ipv neus en keel.
  woensdag 25 november 2020 @ 15:25:55 #225
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_196408114
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 14:19 schreef Roomsnoes het volgende:
Hahaha die verhalen :D

Voor de jaren ‘80-ers onder ons: vanaf vrijdag komt Heartbreak High op Netflix O+
OMG O+ O+ O+ O+ O+
  woensdag 25 november 2020 @ 15:30:47 #226
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_196408188
Covid-update vanuit hier: 22 van de 29 clienten besmet, 3 ervan liggen terminaal. Tien besmette collega's, waarvan 9 GEEN klachten hadden/hebben. Gewoon nul, niet eens een loopneus ofzo. Ondanks alle verhalen die ik al kende, schrik ik er toch van hoe zoiets zich verspreid, ondanks de enorme voorzorgsmaatregelen (we werken al vanaf maart met beschermende middelen). Het voelt zo onbeheersbaar en gemeen. Als ik eerlijk ben denk ik dat de 7 die niet besmet zijn gewoon te vroeg getest waren en alsnog positief uit de bus komen (worden vandaag weer getest).
  woensdag 25 november 2020 @ 15:30:48 #227
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196408190
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 15:23 schreef SQ het volgende:

[..]

De eerste keer is altijd pijnlijker :+
Bij mij niet! :p Ik denk dat het ook erg afhangt van de handigheid van de tester die je treft.

[ Bericht 6% gewijzigd door trui op 25-11-2020 15:38:28 ]
in de haak.
  woensdag 25 november 2020 @ 15:37:11 #228
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196408256
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 15:30 schreef Nanukerst het volgende:
Covid-update vanuit hier: 22 van de 29 clienten besmet, 3 ervan liggen terminaal. Tien besmette collega's, waarvan 9 GEEN klachten hadden/hebben. Gewoon nul, niet eens een loopneus ofzo. Ondanks alle verhalen die ik al kende, schrik ik er toch van hoe zoiets zich verspreid, ondanks de enorme voorzorgsmaatregelen (we werken al vanaf maart met beschermende middelen). Het voelt zo onbeheersbaar en gemeen. Als ik eerlijk ben denk ik dat de 7 die niet besmet zijn gewoon te vroeg getest waren en alsnog positief uit de bus komen (worden vandaag weer getest).
heftig hoor, Nanukerst. :{

Mijn moeder bleek dus ook besmet, terwijl zij ook vreselijk voorzichtig heeft gedaan al die tijd. En wij waren zondag even bij mijn ouders, om ze wat eten te brengen (omdat ze zich dus niet lekker voelde en mijn vader daar al helemaal niet meer toe in staat is) en om mijn moeder naar de testlocatie te brengen (weliswaar met mondkapjes e.d.) maar nu moeten we zelf dus ook in quarantaine. En heb ik mezelf vandaag ook maar even laten testen want ik heb wel lichte klachten. Maar ik hoop toch heel erg dat ik het niet heb, want het is hier in huis ook enorm lastig om afstand te houden tot elkaar, dus ik vrees dat als een van ons het heeft het heel snel de rest ook treft. Brr.
in de haak.
pi_196408264
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 14:40 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

6-je ..
Irritant, maar zo gedaan. Alleen even traanogen na de neustest en kokhalzen bij de keel. Alleen kortdurend.

Mijn man vond het erger, die was uren aan het piepen over de pijn achterin zijn neus. Maarja, man he
De eerste keer, dat was in april, had ik dat ook. Nog uren napijn in mijn neus :o De volgende twee keer helemaal niet. Ik vermoed dat ze zo helemaal in het begin supergrondig wilden zijn en dus maar bleven roeren :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_196408295
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 15:23 schreef SQ het volgende:

[..]

De eerste keer is altijd pijnlijker :+
Even door het vliesje heen douwen :') :P
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_196408331
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 15:30 schreef Nanukerst het volgende:
Covid-update vanuit hier: 22 van de 29 clienten besmet, 3 ervan liggen terminaal. Tien besmette collega's, waarvan 9 GEEN klachten hadden/hebben. Gewoon nul, niet eens een loopneus ofzo. Ondanks alle verhalen die ik al kende, schrik ik er toch van hoe zoiets zich verspreid, ondanks de enorme voorzorgsmaatregelen (we werken al vanaf maart met beschermende middelen). Het voelt zo onbeheersbaar en gemeen. Als ik eerlijk ben denk ik dat de 7 die niet besmet zijn gewoon te vroeg getest waren en alsnog positief uit de bus komen (worden vandaag weer getest).
Wat een aantallen joh -O- en die positieve tests zonder klachten. Het is zo ongrijpbaar allemaal...
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 25 november 2020 @ 15:43:35 #232
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_196408338
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 15:37 schreef trui het volgende:

[..]

heftig hoor, Nanukerst. :{

Mijn moeder bleek dus ook besmet, terwijl zij ook vreselijk voorzichtig heeft gedaan al die tijd. En wij waren zondag even bij mijn ouders, om ze wat eten te brengen (omdat ze zich dus niet lekker voelde en mijn vader daar al helemaal niet meer toe in staat is) en om mijn moeder naar de testlocatie te brengen (weliswaar met mondkapjes e.d.) maar nu moeten we zelf dus ook in quarantaine. En heb ik mezelf vandaag ook maar even laten testen want ik heb wel lichte klachten. Maar ik hoop toch heel erg dat ik het niet heb, want het is hier in huis ook enorm lastig om afstand te houden tot elkaar, dus ik vrees dat als een van ons het heeft het heel snel de rest ook treft. Brr.
Oh wat naar! Is ze erg ziek?

Ons is inderdaad verteld dat als je als gezin samenleeft dat je er vanuit mag gaan dat iedereen het heeft als 1 persoon besmet is. Ik was heel blij dat mijn test negatief was. Voor onze gezondheid ben ik niet echt bang (mijn man overigens wel), maar ik zou het voor het werk echt een ramp vinden als ook ik tien dagen niet mag komen.
  woensdag 25 november 2020 @ 15:44:42 #233
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196408352
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 14:38 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Liever een coronatest dan een kind baren...
Maar dan krijg je er wel een kind voor terug O+.
KuikenGuppy
  woensdag 25 november 2020 @ 15:46:59 #234
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_196408382
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 15:43 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Wat een aantallen joh -O- en die positieve tests zonder klachten. Het is zo ongrijpbaar allemaal...
Dat. Het is echt een nachtmerrie. Een half jaar lang allerlei fratsen uithalen om het buiten de deur te houden, en dan dit. De blik in de ogen van de mensen die zo ziek zijn is zo heftig joh.. ;( Een mengeling van wanhoop, angst, en complete leegte. Ik werk al twintig jaar in de zorg, heb letterlijk honderden mensen zien sterven maar dit is echt anders.

Ik word ook even heel kriegel van de discussies op FB over uberhaupt het bestaan van covid. :')
  woensdag 25 november 2020 @ 15:47:34 #235
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_196408390
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 15:44 schreef Burdie het volgende:

[..]

Maar dan krijg je er wel een kind voor terug O+.
En een totaalruptuur. O+
  woensdag 25 november 2020 @ 15:47:50 #236
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196408396
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 15:43 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Oh wat naar! Is ze erg ziek?

Ons is inderdaad verteld dat als je als gezin samenleeft dat je er vanuit mag gaan dat iedereen het heeft als 1 persoon besmet is. Ik was heel blij dat mijn test negatief was. Voor onze gezondheid ben ik niet echt bang (mijn man overigens wel), maar ik zou het voor het werk echt een ramp vinden als ook ik tien dagen niet mag komen.
tot nu toe gaat het wel. Maar ja, ze is wel 84, en op dit moment de belangrijkste verzorger van mijn vader, die heel veel kwalen tegelijk heeft en behoorlijk hard achteruit gaat. Dus we zijn erg bezorgd dat hij 't ook krijgt, of dat zij ernstiger ziek wordt en niet meer voor hem kan zorgen. Dat zijn wel angstige scenario's.
in de haak.
  woensdag 25 november 2020 @ 15:48:30 #237
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196408400
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 15:46 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Dat. Het is echt een nachtmerrie. Een half jaar lang allerlei fratsen uithalen om het buiten de deur te houden, en dan dit. De blik in de ogen van de mensen die zo ziek zijn is zo heftig joh.. ;( Een mengeling van wanhoop, angst, en complete leegte. Ik werk al twintig jaar in de zorg, heb letterlijk honderden mensen zien sterven maar dit is echt anders.

Ik word ook even heel kriegel van de discussies op FB over uberhaupt het bestaan van covid. :')
ja, verschrikkelijk. :'(
in de haak.
  woensdag 25 november 2020 @ 15:49:08 #238
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196408411
Over gênante verhalen gesproken: de tuin van mijn (toen nog) vriend was overwoekerd door klimop. Ik vond dat zonde en zou de tuin wel even leeg trekken. Op een gegeven moment stond ik me een partij uit te leven op een forse stronk klimop die er maar niet uit wilde. Niet met een zaag, niet met een bijl... dus ik werd steeds agressiever. En net toen ik gilde: "vieze gore £&#(@@&3:@hoerenplant STERF!!!!" hoor ik achter me een stem: "ah, jij moet Burdie zijn".
Dat was dus de eerste ontmoeting met m'n schoonmoeder ;( :').
KuikenGuppy
  woensdag 25 november 2020 @ 15:54:44 #239
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196408468
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 11:11 schreef Jentin het volgende:

[..]

Jawel. We waren ook al 1,5 jaar samen en vriendje was gewoon 18. We zouden daar eigenlijk kerstavond vieren en dan de dag erna kerstontbijten. Na dit voorval hoorde ik de volgende ochtend bij het ontbijt dat ‘we kerst dit jaar toch liever met het gezin vieren’. Het is nooit meer goedgekomen tussen ons, needless to say :')
bizar!
in de haak.
  woensdag 25 november 2020 @ 15:55:35 #240
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196408483
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 15:49 schreef Burdie het volgende:
Over gênante verhalen gesproken: de tuin van mijn (toen nog) vriend was overwoekerd door klimop. Ik vond dat zonde en zou de tuin wel even leeg trekken. Op een gegeven moment stond ik me een partij uit te leven op een forse stronk klimop die er maar niet uit wilde. Niet met een zaag, niet met een bijl... dus ik werd steeds agressiever. En net toen ik gilde: "vieze gore £&#(@@&3:@hoerenplant STERF!!!!" hoor ik achter me een stem: "ah, jij moet Burdie zijn".
Dat was dus de eerste ontmoeting met m'n schoonmoeder ;( :').
hahaha! :D
in de haak.
  woensdag 25 november 2020 @ 15:58:52 #241
149959 SQ
snelle trees
pi_196408520
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 15:49 schreef Burdie het volgende:
Over gênante verhalen gesproken: de tuin van mijn (toen nog) vriend was overwoekerd door klimop. Ik vond dat zonde en zou de tuin wel even leeg trekken. Op een gegeven moment stond ik me een partij uit te leven op een forse stronk klimop die er maar niet uit wilde. Niet met een zaag, niet met een bijl... dus ik werd steeds agressiever. En net toen ik gilde: "vieze gore £&#(@@&3:@hoerenplant STERF!!!!" hoor ik achter me een stem: "ah, jij moet Burdie zijn".
Dat was dus de eerste ontmoeting met m'n schoonmoeder ;( :').
O+
disclaimer
pi_196408571
Jeetje Trui, wat naar, veel beterschap voor je moeder en hopelijk blijft het je vader bespaard.

Onze buurvrouw was een maand of zo geleden postitief getest en ook echt goed ziek geweest en nog steeds niet hersteld. Ze hebben geen afstand gehouden, in 1 bed geleden etc, maar buurman is inmiddels al 3x negatief getest, ook de buurjongen van 15 heeft het volgens de testen niet gehad en ze hingen toch echt met zijn allen in het kleine huisje rond.
Blijft apart.
  woensdag 25 november 2020 @ 16:08:45 #243
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_196408650
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 15:37 schreef trui het volgende:

[..]

heftig hoor, Nanukerst. :{

Mijn moeder bleek dus ook besmet, terwijl zij ook vreselijk voorzichtig heeft gedaan al die tijd. En wij waren zondag even bij mijn ouders, om ze wat eten te brengen (omdat ze zich dus niet lekker voelde en mijn vader daar al helemaal niet meer toe in staat is) en om mijn moeder naar de testlocatie te brengen (weliswaar met mondkapjes e.d.) maar nu moeten we zelf dus ook in quarantaine. En heb ik mezelf vandaag ook maar even laten testen want ik heb wel lichte klachten. Maar ik hoop toch heel erg dat ik het niet heb, want het is hier in huis ook enorm lastig om afstand te houden tot elkaar, dus ik vrees dat als een van ons het heeft het heel snel de rest ook treft. Brr.
Ik ben ook in quarantaine tot het resultaat van mijn vader bekend is. Die heeft een zware bronchitis.

Sterkte iig
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  woensdag 25 november 2020 @ 16:23:00 #244
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196408835
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 16:08 schreef Pinnenmutske het volgende:

[..]

Ik ben ook in quarantaine tot het resultaat van mijn vader bekend is. Die heeft een zware bronchitis.

Sterkte iig
dank je, jij ook! Hopelijk heeft hij 't niet. Woon je bij hem in?
in de haak.
  woensdag 25 november 2020 @ 16:24:43 #245
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196408860
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 16:03 schreef exode het volgende:
Jeetje Trui, wat naar, veel beterschap voor je moeder en hopelijk blijft het je vader bespaard.

Onze buurvrouw was een maand of zo geleden postitief getest en ook echt goed ziek geweest en nog steeds niet hersteld. Ze hebben geen afstand gehouden, in 1 bed geleden etc, maar buurman is inmiddels al 3x negatief getest, ook de buurjongen van 15 heeft het volgens de testen niet gehad en ze hingen toch echt met zijn allen in het kleine huisje rond.
Blijft apart.
ja zij slapen nu wel in aparte kamers, maar het is toch lastig gezien de benodigde verzorging om steeds echt afstand te bewaren. Maar tot dusverre heeft hij nog geen klachten. * klopt af *
in de haak.
  woensdag 25 november 2020 @ 16:37:20 #246
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_196409082
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 16:23 schreef trui het volgende:

[..]

dank je, jij ook! Hopelijk heeft hij 't niet. Woon je bij hem in?
Nee maar was er wel geweest
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_196409378
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 16:03 schreef exode het volgende:
Jeetje Trui, wat naar, veel beterschap voor je moeder en hopelijk blijft het je vader bespaard.

Onze buurvrouw was een maand of zo geleden postitief getest en ook echt goed ziek geweest en nog steeds niet hersteld. Ze hebben geen afstand gehouden, in 1 bed geleden etc, maar buurman is inmiddels al 3x negatief getest, ook de buurjongen van 15 heeft het volgens de testen niet gehad en ze hingen toch echt met zijn allen in het kleine huisje rond.
Blijft apart.
Snap je niet hè.
Ik ben ook vrij netjes geweest en de enige van wie ik weet dat die grieperig is geweest, was mijn schoonmoeder. Die zag ik 10 dagen terug.
Verder geen idee. :?
pi_196410552
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 15:30 schreef Nanukerst het volgende:
Covid-update vanuit hier: 22 van de 29 clienten besmet, 3 ervan liggen terminaal. Tien besmette collega's, waarvan 9 GEEN klachten hadden/hebben. Gewoon nul, niet eens een loopneus ofzo. Ondanks alle verhalen die ik al kende, schrik ik er toch van hoe zoiets zich verspreid, ondanks de enorme voorzorgsmaatregelen (we werken al vanaf maart met beschermende middelen). Het voelt zo onbeheersbaar en gemeen. Als ik eerlijk ben denk ik dat de 7 die niet besmet zijn gewoon te vroeg getest waren en alsnog positief uit de bus komen (worden vandaag weer getest).
Wat heftig. Zijn stille rampen die gebeuren in woon/zorg instellingen. Zo voorzichtig allemaal en zo in een oogwenk glipt het tussen je vingers door en is het binnen. Is echt verdrietig.

ik schrik van de besmette collega's (nu nog) zonder klachten. Zo een sluipmoordenaar wat je ongemerkt ongewild kunt doorgeven.

Ik heb een collega die niet inziet of wilt inzien dat de maatregelen die genomen worden, dat je dat voor anderen/ de maatschappij doet en niet alleen voor je zelf. Je mag het er niet mee eens zijn, ieder heeft recht op zijn/haar mening.
Het is iemand die normaal een heel druk sociaal leven heeft en de horeca normaal goed sponsort. Dus ik snap dat deze maatregelen zijn leven compleet overhoop haalt tov een introvert die voornamelijk thuis vertoeft.

Maar ontzettend van balen dat je niet je ding kunt doen mag. Maar het niet in (willen) zien van het nut is een tweede.
pi_196411205
Dat is schrikken @trui . Hopelijk blijft het je vader bespaard en knapt je moeder snel op. Sterkte. :*

@Nanukerst wat een verdrietige situatie op je werk. En beangstigend omdat de mensen die wel besmet blijken te zijn (nog) geen klachten hebben. Het virus is op deze manier echt een sluipmoordenaar voor de mensen die daar wonen. ;(
pi_196411373
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 16:03 schreef exode het volgende:
Jeetje Trui, wat naar, veel beterschap voor je moeder en hopelijk blijft het je vader bespaard.

Onze buurvrouw was een maand of zo geleden postitief getest en ook echt goed ziek geweest en nog steeds niet hersteld. Ze hebben geen afstand gehouden, in 1 bed geleden etc, maar buurman is inmiddels al 3x negatief getest, ook de buurjongen van 15 heeft het volgens de testen niet gehad en ze hingen toch echt met zijn allen in het kleine huisje rond.
Blijft apart.
Misschien hadden zij het eerder, zonder klachten?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_196411784
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 19:06 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Misschien hadden zij het eerder, zonder klachten?
Ja dat zou natuurlijk ook kunnen.
pi_196412814
Nanu wat heftig zeg.
trui hopelijk wordt je moeder niet zieker

Ik zag nog een mooie surprise van vicky

Ik heb ook een kleine neusholte toen ik 2 jaar geleden een kno onderzoek kreeg lukt het ook niet. Zelfs het kinderslangetje ging moeizaam. Ooit een een reflux onderzoek 2 dagen met een slang in mijn neus gelopen dat deed bij elke beweging pijn. Dus ik hoop de dans te ontspringen.

Collega van mij heeft 2 vrienden die het hebben. 1 had een dag een beetje een snotneus de ander was serieus ziek. Wellicht heeft het toch ook te maken met de hoeveelheid virusdeeltjes je in 1x binnen krijgt hoe ziek je wordt icm met je afweersysteem. Ik heb geen idee en vind het ook wel beangstigend dat je dus besmet kunt worden door iemand die geen idee heeft het te hebben.
pi_196419197
Het is een heel raar, stom virus. Gelukkig kan het qua klachten ook enorm meevallen. Dat is het positieve ervan.

Ik ben negatief getest gelukkig. Nu gewoon even uitzieken. :)
Uitslag is al snel binnen. Gisteren 15:00 getest en bekeek de uitslag om 9:30 al. :)
  donderdag 26 november 2020 @ 10:45:56 #254
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196419412
dat is inderdaad snel, venco. Fijn dat je geen corona hebt.

Ik moest de vorige keer de volle 48 uur wachten, en mijn moeder ook. Ik reken dus maar niet teveel op een snellere uitslag, maar merk dat ik het toch niet kan laten om regelmatig even te checken.
in de haak.
pi_196419433
Fijn Venco... beterschap
pi_196419461
Even een kleine marktplaats ergernis…
Ik kijk altijd graag bij “in de buurt”. En regelmatig zie ik advertenties van iemand die bij elke advertentie schrijft; bijna gratis.
En ik vroeg me af, wat is voor jullie bijna gratis? Voor mij is bijna gratis als het ongeveer een euro kost. Maar niet als iets ¤ 25 kost… Maar goed.

pi_196419486
Beterschap voor je moeder, Trui.
pi_196419526
Ik vind bijna gratis sowieso een stomme term. Je kunt niet in andermans portemonnee kijken en wat voor jou misschien maar weinig is kan voor een gezin in de bijstand al een boel geld zijn (en ¤25,- zeker).
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196419541
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 10:54 schreef LeSage het volgende:
Ik vind bijna gratis sowieso een stomme term. Je kunt niet in andermans portemonnee kijken en wat voor jou misschien maar weinig is kan voor een gezin in de bijstand al een boel geld zijn (en ¤25,- zeker).
Vooral dat. Ik erger me echt elke keer kapot als ik die advertenties voorbij zien komen. En ja,er zijn wel vervelendere dingen om je druk over te maken maar goed… Denk dat je me wel begrijpt
  donderdag 26 november 2020 @ 10:58:56 #260
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196419582
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 10:56 schreef amaranta het volgende:

[..]

Vooral dat. Ik erger me echt elke keer kapot als ik die advertenties voorbij zien komen. En ja,er zijn wel vervelendere dingen om je druk over te maken maar goed… Denk dat je me wel begrijpt
haha inderdaad een belachelijke toevoeging. Ken je die adverteerder? Of ben je daar toevallig op gestuit.
in de haak.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 26 november 2020 @ 11:05:32 #261
269689 crew  Viv
pi_196419675
Hier nog geen "bijna gratis" gezien, maar die "In je buurt"-pagina op Marktplaats is wel een guilty pleasure hier. O+

Heerlijk scrollen langs allerlei random spullen, zonder dat er ooit iets voor ons bij zit. Zo kwam ik bijvoorbeeld achter het bestaan van een kippenschommel. :D

Mijn ergernis is dan weer mensen die de lijst vervuilen met heel veel AliExpress rommel. Bijvoorbeeld een moeke hier in de buurt, met honderden advertenties van knoopjes, ritsen en labeltjes om zelf kleding te maken.

Ik heb dat aangekaart bij Marktplaats, ik zou graag bepaalde verkopers willen uitsluiten op mijn lijst (dat zou jou dus ook helpen @amaranta ). Vonden ze wel een goed punt, maar (nog) niet doorgevoerd dus. :Y)
pi_196419676
Lijkt me iemand die nooit geldproblemen heeft gekend... Ik vind deze bedragen ook echt te hoog voor 'bijna gratis'. En dan kunnen het best redelijke prijzen zijn, maar zeker niet bijna gratis.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_196419906
Nee trui, ik ken ze ( denk ik) niet persoonlijk. Maar ik zie ze dus heel vaak voorbij komen in mijn “in mijn buurt” lijstje. En elke keer staat dat er dus bij.
pi_196419955
Maar is dat niet gewoon een truukje om mensen sneller over de streep te trekken of in een zoekresultaat naar voren te komen, dan een oordeel over andermans portemonnee?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_196420002
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 11:26 schreef Clubsoda het volgende:
Maar is dat niet gewoon een truukje om mensen sneller over de streep te trekken of in een zoekresultaat naar voren te komen, dan een oordeel over andermans portemonnee?
De meest voorkomende marktplaats zoekterm is 'gratis' toch? Dus ik verwacht idd dat het een truukje is om dan alsnog als zoekresultaat naar boven te komen. Maar ik vind het wel een heel stom truukje, want mensen gebruiken die zoekterm niet voor niets.
pi_196420021
Met zo'n term bijna gratis kom je natuurlijk wel makkelijk in het lijstje al mensen zoeken op gratis...
Maar bijna gratis hangt wel af van het spul. Maar zo'n stoeltje, dan houd het met 2,50 wel op..
pi_196420035
Dat is ook vaak in de koopjeshoek hier in de buurt. Nu voor bijna niets. Want je betaald maar 75 euro voor een nepkerstboom. Want ja ik heb er 200 voor betaald. Ja en? Dan is 75 euro niet op eens niets.

Of op de gratis op te halen pagina: Voor mensen die niets te besteden heb bied ik ..... aan. Je moet alleen wel ff een ..... kopen. Wat vaak ook ontzettend duur is :') Gister bijv een nepkerstboom dus. Maar de standaard was er niet bij want kwijt. Kost maar 35 euro. Maar de boom gaat wel naar iemand die niets te besteden had want zij kozen :') Ja een hoogslaper. Ook voor niets voor iemand die weinig had. Je moet alleen zelf een trap kopen/maken.

:')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_196420158
Kan ik ook slecht tegen. Het vervuild alleen maar je overzicht aan advertenties.
Bijna gratis. :')
Het is gratis óf je betaalt.
pi_196420204
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 11:44 schreef vencodark het volgende:
Kan ik ook slecht tegen. Het vervuild alleen maar je overzicht aan advertenties.
Bijna gratis. :')
Het is gratis óf je betaalt.
Exact!
Eddy Zoëy zong al een mooi lied over bijna.
pi_196420503
Over Marktplaats, iemand zou gisteren een trapje komen halen die bij een verhoogde halfhoogslaper hoort (voor ¤ 25 overigens) Was ik gewoon straal vergeten en ik heb notificaties van Marktplaats uitstaan. Arme vrouw heeft me 5 berichten gestuurd gisteren of ik mijn adres nog door wilde geven :@ Ze komt alsnog morgen, dus ze heeft nu en mijn adres en het staat in mijn agenda.

Ik dacht klaar te zijn voor Sinterklaas....Ik zou namens Sint oma ook cadeaus kopen, gedaan en foto's naar mijn moeder geAppt. Krijg ik terug: ja maar ik wil ¤20 per kind uitgeven ipv ¤10.
Dus ik heb nu maar voorgesteld dat ze of ¤10 geeft aan ze voor de spaarpot of ze met Kerst zelf wat geeft als we daar zijn. Anders ga ik nu echt alleen nog maar wat kopen om dat geld op te maken.

Mijn moeder heeft het niet zo breed, ik heb voor haar allemaal koffie en thee gekocht om 5 december te geven. Van die versies die zij te duur vindt maar wel heel lekker.
Dus ik was vooral verbaasd dat ze meer wilde geven. Ik Appte mijn zus al grappend: mama maakt onze erfenis op aan haar kleinkinderen hoor. :P

En nog meer geld gedoe, we gaan onze voucher van Tui om laten zetten in geld. Over een paar weken kan dat door 1 druk op de knop op hun site. Dan is de voucher 6 maanden oud. We wilden eigenlijk gewoon exact hetzelfde boeken, meivakantie Lalandia Billund naast Legoland, prijs is zelfs exact hetzelfde als afgelopen jaar. Maar we twijfelen toch wel heel erg, willen we in april wel naar het buitenland? Is Legoland dan echt open? Etc. Dus geld terug, apart zetten en tegen die tijd maar kijken wat we doen.
  donderdag 26 november 2020 @ 13:25:58 #271
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196421276
Over cadeautjes gesproken: ik heb de eer om een kraamcadeautje voor een collega te kopen namens ons team. Het mag zo'n 50 euro kosten. Hebben jullie nog leuke ideeën? Waar was je nou zelf echt heel blij mee?
in de haak.
pi_196421326
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 11:05 schreef Viv het volgende:
Hier nog geen "bijna gratis" gezien, maar die "In je buurt"-pagina op Marktplaats is wel een guilty pleasure hier. O+

Heerlijk scrollen langs allerlei random spullen, zonder dat er ooit iets voor ons bij zit. Zo kwam ik bijvoorbeeld achter het bestaan van een kippenschommel. :D

Mijn ergernis is dan weer mensen die de lijst vervuilen met heel veel AliExpress rommel. Bijvoorbeeld een moeke hier in de buurt, met honderden advertenties van knoopjes, ritsen en labeltjes om zelf kleding te maken.

Ik heb dat aangekaart bij Marktplaats, ik zou graag bepaalde verkopers willen uitsluiten op mijn lijst (dat zou jou dus ook helpen @:amaranta ). Vonden ze wel een goed punt, maar (nog) niet doorgevoerd dus. :Y)
Heb je de “kersts”-spullenverkoper al gespot? :+
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 26 november 2020 @ 13:31:02 #273
327807 Mariposas
יה&#14
pi_196421336
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 13:25 schreef trui het volgende:
Over cadeautjes gesproken: ik heb de eer om een kraamcadeautje voor een collega te kopen namens ons team. Het mag zo'n 50 euro kosten. Hebben jullie nog leuke ideeën? Waar was je nou zelf echt heel blij mee?
Dat ze aan mij vroegen wat ik graag wilde hebben. :+
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 26 november 2020 @ 13:38:10 #274
269689 crew  Viv
pi_196421419
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 13:30 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Heb je de “kersts”-spullenverkoper al gespot? :+
Ja! En wat een prijzen vraagt die :') 10x hoger dan de werkelijke waarde.
pi_196421426
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 13:25 schreef trui het volgende:
Over cadeautjes gesproken: ik heb de eer om een kraamcadeautje voor een collega te kopen namens ons team. Het mag zo'n 50 euro kosten. Hebben jullie nog leuke ideeën? Waar was je nou zelf echt heel blij mee?
Boekjes! Vooral die voor baby's met contrasttekeningen zoals 'baby ziet'. De hey baby kalender blijft ook een topper. De kartonnen boekjes van muis waren hier ook een hit. Oh, en ik wilde liever niet zelf iets uitzoeken. Had ik geen tijd of fut voor.
Als je de collega niet zo leuk vindt, heb ik nog wel tips voor heel leuk speelgoed op batterijen O-)
  donderdag 26 november 2020 @ 13:43:51 #276
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_196421487
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 13:25 schreef trui het volgende:
Over cadeautjes gesproken: ik heb de eer om een kraamcadeautje voor een collega te kopen namens ons team. Het mag zo'n 50 euro kosten. Hebben jullie nog leuke ideeën? Waar was je nou zelf echt heel blij mee?
Een cadeaubon voor een massage :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_196421490
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 13:25 schreef trui het volgende:
Over cadeautjes gesproken: ik heb de eer om een kraamcadeautje voor een collega te kopen namens ons team. Het mag zo'n 50 euro kosten. Hebben jullie nog leuke ideeën? Waar was je nou zelf echt heel blij mee?
Geen idee.
Ik zit nu in een appgroep voor een digitale babyshower. En volgens mij zijn de eerste boze vriendinnen al uit de groep gestapt. Ik ken al die vrouwen verder niet. Het is een babyshower voor mijn buurvrouw. En zij is een jaar geleden geëmigreerd uit Colombia. Dus ik ben aan een groep Colombianen toegevoegd. Ik hou me maar even afzijdig. maar goed een ervan wilde een draagzak kopen.
pi_196421519
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 13:38 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Boekjes! Vooral die voor baby's met contrasttekeningen zoals 'baby ziet'. De hey baby kalender blijft ook een topper. De kartonnen boekjes van muis waren hier ook een hit. Oh, en ik wilde liever niet zelf iets uitzoeken. Had ik geen tijd of fut voor.
Als je de collega niet zo leuk vindt, heb ik nog wel tips voor heel leuk speelgoed op batterijen O-)
Ik vond die boekjes echt heel stom ;-(

Misschien een leuke mand met van alles erin. Zo’n boekje inderdaad; misschien dat die andere moeder dat wel leuk vindt. Een Sophie de giraf. Een gepersonaliseerde slinger/speenkoord.
Een puzzel van het geboortekaartje?
pi_196421536
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 13:25 schreef trui het volgende:
Over cadeautjes gesproken: ik heb de eer om een kraamcadeautje voor een collega te kopen namens ons team. Het mag zo'n 50 euro kosten. Hebben jullie nog leuke ideeën? Waar was je nou zelf echt heel blij mee?
Ik zou liever een mooi groot cadeau krijgen dan een bult kleine dingen. Een draagdoek, een hangmatje voor in de box, iets fijns voor de moeder (massage, groot rituals pakket, uitgebreide restaurantmaaltijd thuisbezorgd oid).
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_196421544
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 13:25 schreef trui het volgende:
Over cadeautjes gesproken: ik heb de eer om een kraamcadeautje voor een collega te kopen namens ons team. Het mag zo'n 50 euro kosten. Hebben jullie nog leuke ideeën? Waar was je nou zelf echt heel blij mee?
Je kan volgens mij ook een kinderstoeltje laten 'bedrukken' met het design van het geboortekaartje. Ik weet niet wat dat kost though, maar vind ik wel een heel tof cadeau.
Verder ben ik nog kinderloos, dus kan neit uit eigen ervaring spreken, haha.
pi_196421608
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 13:47 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik vond die boekjes echt heel stom ;-(

Misschien een leuke mand met van alles erin. Zo’n boekje inderdaad; misschien dat die andere moeder dat wel leuk vindt. Een Sophie de giraf. Een gepersonaliseerde slinger/speenkoord.
Een puzzel van het geboortekaartje?
Ik keek zelf scheel van die boekjes maar ik ben dan ook niet de doelgroep. Kind vond het geweldig.
pi_196421646
Ik zou voor een bedrag van ¤50 de ouders vragen wat ze nog kunnen gebruiken. Dat is wat mij betreft teveel geld om even zomaar aan wat losse dingen uit te geven. Misschien willen ze inderdaad nog een draagzak of een speelmat ofzo, dan is dat juist mooi.
En anders was ik altijd dolgelukkig met Hema-cadeaukaarten O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 26 november 2020 @ 13:59:12 #283
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196421677
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 13:47 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik vond die boekjes echt heel stom ;-(

Misschien een leuke mand met van alles erin. Zo’n boekje inderdaad; misschien dat die andere moeder dat wel leuk vindt. Een Sophie de giraf. Een gepersonaliseerde slinger/speenkoord.
Een puzzel van het geboortekaartje?
een mand met heel veel cadeautjes hebben we ook al gegeven toen ze met verlof ging (ruim een week voor ze beviel! :o )
in de haak.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 26 november 2020 @ 13:59:38 #284
269689 crew  Viv
pi_196421685
Of mooi houten speelgoed van Grimm's? O+
pi_196421726
Hier was het pakket met losse dingen net de grootste misser. Een luiertaart met Zwitsal producten en kleertjes van primark en nog een paar dingetjes. Buiten de luiers niets van gebruikt
  donderdag 26 november 2020 @ 14:07:14 #286
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196421781
Oh trouwens jippie, mijn test-uitslag is negatief. Dus vooralsnog lijkt het erop dat mijn moeder me niet heeft besmet. Pfiew!
in de haak.
pi_196421813
Fijn trui en Venco, allebei negatief!

Voor ¤ 50 zou ik denk ook even vragen wat ze graag willen hebben. Net zoals een massagebon, mij lijkt het heerlijk, mijn vriendin wilt alleen door mij gemasseerd worden.

Een tijdschrift cadeau viel hier in ieder geval goed, in dit geval Kek Mama. Maar ook dat is niet voor iedereen even leuk.

Ik kreeg van mijn werk een Rituals pakket toen mijn vriendin was bevallen van Juul, bij B kregen we een slaapzak met bedrijfslogo _O- Die ging mooi naar het KDV steeds.
pi_196421969
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 14:03 schreef Bottoms_up het volgende:
Hier was het pakket met losse dingen net de grootste misser. Een luiertaart met Zwitsal producten en kleertjes van primark en nog een paar dingetjes. Buiten de luiers niets van gebruikt
Hahaha hier ook een pakket-misser.

Een mand met 2 flesjes bier, douche-spul waar ik niet tegen kan, 2 rompers in 86/92 (die past Bas nu, leuk die text met cutest baby on the block :P ), 2 luiers in maat 4, een fotolijstje waar ik nog een hoop lol om heb zo bijzonder mooi :')
en een bon van douglas. Die heb ik gebruikt om een goede dagcreme te kopen :P
Met zorg uitgezocht door mijn eigen moeder ;( . Maar die heeft er echt wel een handje van om met zulke dingen aan te komen, net zoals dat ze ook telkens vreselijk speelgoed met batterijen geeft.

Ik kreeg van mijn werk o.a. een heel fijn bankje/speelgoedkist voor Bas, heeft hij nu ontzettend veel plezier van. En van mijn schoonouders een kraampakket met o.a. een eigen besteksetje ^O^ .
pi_196422193
quote:
17s.gif Op donderdag 26 november 2020 14:25 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Hahaha hier ook een pakket-misser.

Een mand met 2 flesjes bier, douche-spul waar ik niet tegen kan, 2 rompers in 86/92 (die past Bas nu, leuk die text met cutest baby on the block :P ), 2 luiers in maat 4, een fotolijstje waar ik nog een hoop lol om heb zo bijzonder mooi :') [ afbeelding ]
en een bon van douglas. Die heb ik gebruikt om een goede dagcreme te kopen :P
Met zorg uitgezocht door mijn eigen moeder ;( . Maar die heeft er echt wel een handje van om met zulke dingen aan te komen, net zoals dat ze ook telkens vreselijk speelgoed met batterijen geeft.

Ik kreeg van mijn werk o.a. een heel fijn bankje/speelgoedkist voor Bas, heeft hij nu ontzettend veel plezier van. En van mijn schoonouders een kraampakket met o.a. een eigen besteksetje ^O^ .
_O- Wat een pràchtig fotolijstje!
pi_196422199
kraammand was hier dan weer heel geslaagd maar het scheelt misschien dat we die kregen van mensen die ons goed kenden. Collega's gingen heel veilig voor een cadeaubon.

Ipv een draagdoek/draagzak zou ik eerder een cadeaubon voor een draagconsulent en/of winkel geven. Dan kan er worden gepast en daarna iets worden aangeschaft want het is zo persoonlijk welke draagzak goed zit.

quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 11:33 schreef Tally het volgende:
Dat is ook vaak in de koopjeshoek hier in de buurt. Nu voor bijna niets. Want je betaald maar 75 euro voor een nepkerstboom. Want ja ik heb er 200 voor betaald. Ja en? Dan is 75 euro niet op eens niets.

Of op de gratis op te halen pagina: Voor mensen die niets te besteden heb bied ik ..... aan. Je moet alleen wel ff een ..... kopen. Wat vaak ook ontzettend duur is :') Gister bijv een nepkerstboom dus. Maar de standaard was er niet bij want kwijt. Kost maar 35 euro. Maar de boom gaat wel naar iemand die niets te besteden had want zij kozen :') Ja een hoogslaper. Ook voor niets voor iemand die weinig had. Je moet alleen zelf een trap kopen/maken.

:')
Bij onze plaatselijke weggeefhoek mag dit dus niet meer. Alleen complete spullen en een eventuele ruil mag max een paar euro zijn, wil je er meer voor dan zet je je spul maar op marktplaats.

Waar ik mij op marktplaats over verbaas zijn de bedragen die worden gevraagd voor gratis gekregen spullen. Ik zoek nog de veldgids voor de buitenkaartjes (spaaractie van de plus) maar vraagprijzen van 20euro zijn niet vreemd en daar gaan ze blijkbaar nog voor weg ook.
pi_196422258
quote:
17s.gif Op donderdag 26 november 2020 14:25 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Hahaha hier ook een pakket-misser.

Een mand met 2 flesjes bier, douche-spul waar ik niet tegen kan, 2 rompers in 86/92 (die past Bas nu, leuk die text met cutest baby on the block :P ), 2 luiers in maat 4, een fotolijstje waar ik nog een hoop lol om heb zo bijzonder mooi :') [ afbeelding ]
en een bon van douglas. Die heb ik gebruikt om een goede dagcreme te kopen :P
Met zorg uitgezocht door mijn eigen moeder ;( . Maar die heeft er echt wel een handje van om met zulke dingen aan te komen, net zoals dat ze ook telkens vreselijk speelgoed met batterijen geeft.

Ik kreeg van mijn werk o.a. een heel fijn bankje/speelgoedkist voor Bas, heeft hij nu ontzettend veel plezier van. En van mijn schoonouders een kraampakket met o.a. een eigen besteksetje ^O^ .
Die lijst is prachtig ja. Ik zou m zo op de kast zetten, nog niet eens de foto's omwisselen :+
De ergste misser was hier eigenlijk iemand die erop stond om speentjes met zijn naam erop te kopen. Ook al gaven we aan dat hij geen speen wilde. Tja, gooi dan liever die paar euro in een collectebus.
Leukste verrassing was iets zelfgemaakts voor zijn kamer. Echt geweldig.
In België hebben de meeste mensen een geboortelijst. Dat is wel makkelijk maar geen verrassingen die achteraf heel tof blijken.
pi_196422343
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 14:47 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Die lijst is prachtig ja. Ik zou m zo op de kast zetten, nog niet eens de foto's omwisselen :+
De ergste misser was hier eigenlijk iemand die erop stond om speentjes met zijn naam erop te kopen. Ook al gaven we aan dat hij geen speen wilde. Tja, gooi dan liever die paar euro in een collectebus.
Leukste verrassing was iets zelfgemaakts voor zijn kamer. Echt geweldig.
In België hebben de meeste mensen een geboortelijst. Dat is wel makkelijk maar geen verrassingen die achteraf heel tof blijken.
Ik overweeg serieus om hem te vullen met foto's van Bas en hem dan terug te geven aan m'n moeder. Want zij vind dit soort dingen echt fantastisch, haar huis staat er vol mee :D .
pi_196422416
Hahahaha, zo'n soort fotolijstje had ooit een collega op haar bureau staan. En dan vooral met foto's van haarzelf. Ik heb samen met een collega eens een keer al die foto's gewisseld met allemaal enorm lelijke mensen. Vond ze niet grappig (ik was net 20, ik moest er zelf echt enorm om lachen).

Toen B net was geboren kreeg ik van massageklanten een zilveren bestekset, die wordt nog steeds gebruikt, dat was wel echt heel leuk en zou ik zelf niet aan denken.
pi_196422446
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 14:47 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Die lijst is prachtig ja. Ik zou m zo op de kast zetten, nog niet eens de foto's omwisselen :+
De ergste misser was hier eigenlijk iemand die erop stond om speentjes met zijn naam erop te kopen. Ook al gaven we aan dat hij geen speen wilde. Tja, gooi dan liever die paar euro in een collectebus.
Leukste verrassing was iets zelfgemaakts voor zijn kamer. Echt geweldig.
In België hebben de meeste mensen een geboortelijst. Dat is wel makkelijk maar geen verrassingen die achteraf heel tof blijken.
Ik heb inderdaad ook een zelfgehaakte maxi-cosi-zak gehad en een zelfgehaakt dekentje. Dat vind ik zo gaaf. Het was precies mijn smaak en dan ook nog zoveel liefde in gestoken O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196422490
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 14:47 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Die lijst is prachtig ja. Ik zou m zo op de kast zetten, nog niet eens de foto's omwisselen :+
De ergste misser was hier eigenlijk iemand die erop stond om speentjes met zijn naam erop te kopen. Ook al gaven we aan dat hij geen speen wilde. Tja, gooi dan liever die paar euro in een collectebus.
Leukste verrassing was iets zelfgemaakts voor zijn kamer. Echt geweldig.
In België hebben de meeste mensen een geboortelijst. Dat is wel makkelijk maar geen verrassingen die achteraf heel tof blijken.
Ha ha net zoals die aflevering van Friends waar Phoebe denkt dat de gast in het fotolijstje haar vader is… Exode weet vast wel wat ik bedoel
pi_196422499
quote:
17s.gif Op donderdag 26 november 2020 14:57 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik overweeg serieus om hem te vullen met foto's van Bas en hem dan terug te geven aan m'n moeder. Want zij vind dit soort dingen echt fantastisch, haar huis staat er vol mee :D .
Dan vind ik het ook nooit erg om zoiets te krijgen. Ik kan er dan misschien niets mee maar ze hebben met zorg iets uitgezocht en dat is dan al genoeg. Net zoals we een vreselijk FP ding kregen dat irritant geluid maakte. Maar het was het favoriete speeltje van hun kind dus het idee erachter was juist lief.
pi_196422518
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 15:09 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ha ha net zoals die aflevering van Friends waar Phoebe denkt dat de gast in het fotolijstje haar vader is… Exode weet vast wel wat ik bedoel
Ja die herinner ik mij ook nog ja.
Ik vind het bij deze lijst extra geslaagd want het is zo duidelijk niet hetzelfde kind in al die foto's :D
pi_196422523
quote:
17s.gif Op donderdag 26 november 2020 14:57 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik overweeg serieus om hem te vullen met foto's van Bas en hem dan terug te geven aan m'n moeder. Want zij vind dit soort dingen echt fantastisch, haar huis staat er vol mee :D .
Gewoon doen! Dan is iedereen blij!

Mijn beste cadeau waren Silly Billy’s. Die zou ik zelf nooit gekocht hebben want voor slabben (of nouja, schortjes) vind ik ze erg duur, maar zijn echt favoriet hier en ik heb er zelfs nog twee bij gekocht. Ook de relatief belachelijk dure XXL hydrofielen van aiden anais heb ik veel gebruikt en waren een geslaagd cadeau.

Een cadeaubon voor een draagwinkel zou ik dan weer niet blij mee zijn. Die specialistische winkels zijn vaak duur of hebben niet precies het printje dat je graag wilt. En een draagconsult geven vind ik richting een collega ook een beetje opdringerig, er zijn er genoeg die gewoon alleen een kinderwagen willen.

Ik zou het op veilig spelen: een badcape met naam er op en een Prenatal cadeaubon. Voor een collega is dat prima!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_196422538
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 15:09 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ha ha net zoals die aflevering van Friends waar Phoebe denkt dat de gast in het fotolijstje haar vader is… Exode weet vast wel wat ik bedoel
Jaaaaa _O_ en Einstein haar opa. :D
pi_196422567
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 15:12 schreef FlyingFish het volgende:

Een cadeaubon voor een draagwinkel zou ik dan weer niet blij mee zijn. Die specialistische winkels zijn vaak duur of hebben niet precies het printje dat je graag wilt. En een draagconsult geven vind ik richting een collega ook een beetje opdringerig, er zijn er genoeg die gewoon alleen een kinderwagen willen.
Dat was een tip voor degene die een draagzak willen geven. ik ga er vanuit dat je dat alleen geeft als je weet dat iemand wil dragen en niet aan iemand die gewoon alleen een kinderwagen willen.
pi_196422621
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 15:12 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Ook de relatief belachelijk dure XXL hydrofielen van aiden anais heb ik veel gebruikt en waren een geslaagd cadeau.

Die zijn idd geweldig, alleen red je het niet met 50 euro voor een setje :X
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')