abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196334375
O+ Klets hier over (ver)huizen, huishouden, schoonloeders en appgroepjes. Ook dé plek voor allerhande opsomlijstjes *O*

Ouwehoer hier verder over alles O+

Een hart onder de riem voor iedereen die in quarantaine is!
  vrijdag 20 november 2020 @ 13:38:46 #2
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196334380
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:35 schreef exode het volgende:

Nou, het woord 'echt' is sowieso vreemd, in elk gesprek lijkt mij....mij deed het pijn in ieder geval.
True, "echt" is in die zin dubieus.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196334403
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het staat er letterlijk, ook qua denkwijze erachter vind ik het helemaal geen ingrijpende verandering.
Ik zie het simpelweg niet als een ingrijpende verandering, ongeacht op welke manier.

En ja, racisme is een groot probleem, ontkennen van racisme is een nog veel groter probleem, als het veranderen van Zwarte Piet naar Roetveegpiet ingrijpend is omdat het mensen met de racistische neus op de feiten drukt dan is dat echt heel vervelend voor die mensen, maar juist dat geeft aan waarom die aanpassing zo belangrijk is.
Komop zeg lees eens niet zo selectief. in het stukje erna leg ik precies uit wat ik daarmee bedoel. Blijkbaar val jij niet onder de mensen voor wie het een grote aanpassing in denkwijze is maar veel mensen wel en daarin speelt het 2e stukje wat je schrijft zeker in mee dus je ziet het zelf ook.

Je zegt ongeveer hetzelfde dus ik snap niet waarom je mij aanvalt? Ik ben niet je tegenstander
pi_196334404
HUUUU ik heb altijd stress als ik de OP heb. :')
  vrijdag 20 november 2020 @ 13:41:27 #5
327807 Mariposas
יה&#14
pi_196334433
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:37 schreef Leandra het volgende: [..] Dan had er moeten staan dat het voor sommige mensen een ingrijpende verandering is, nu staat er dat het zo is.
Dat zou kunnen, maar wel dubbel op zijn, omdat @Elleska reageerde op een post van trui over de “tegenstanders van de beweging”. Zij had het dus specifiek over deze groep mensen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_196334465
Als je biologisch zegt, beledig je in ieder geval niemand.

Maar om het erger te maken: het was in de kraamweek en mijn vriendin lag in bed en ik huppelde rond dus het was dubbel dom zeg maar.

Ik vind het zelf ook naar om vragen over de vader te krijgen, voor ons is het donor, er is geen vader. Maar dat is puur persoonlijk en ik zal het dus ook niemand kwalijk nemen als dat gevraagd wordt.
pi_196334466
Ik herkent wel wat je zegt @exode, sinds ik 'anders' ben, merk ik hoeveel er langs je heen gaat als je wel de norm bent. Ik kan daar heus mee omgaan, en het is inderdaad op een heel ander niveau dan stelselmatige discriminatie en racisme. Maar het heeft me wel de ogen geopend over vooroordelen, impliciete aannames, bekijks trekken, jezelf niet gerepresenteerd zien.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_196334473
Aan de andere kant: sommige mensen zijn gewoon lomp en drukken zich bijzonder ongelukkig uit. Bedoelen het niet lelijk of begrijpen niet altijd wat er dan mis is.
Hebben we allemaal weleens gehad toch?
  vrijdag 20 november 2020 @ 13:43:57 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196334481
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:39 schreef Elleska het volgende:

[..]

Komop zeg lees eens niet zo selectief. in het stukje erna leg ik precies uit wat ik daarmee bedoel. Blijkbaar val jij niet onder de mensen voor wie het een grote aanpassing in denkwijze is maar veel mensen wel en daarin speelt het 2e stukje wat je schrijft zeker in mee dus je ziet het zelf ook.

Je zegt ongeveer hetzelfde dus ik snap niet waarom je mij aanvalt? Ik ben niet je tegenstander
Ik snap al niet waarom je het als aanvallen ziet? We hebben toch gewoon een discussie? Ik stel alleen dat het helemaal niet ingrijpend is en geef zelfs aan waarom. Ik heb je niet eens gequote in die post waarvan je doet alsof het een "aanval" is.

Vervolgens verwijt je mij verderop niet te lezen.... ik verwijt jou nergens iets, jij vertelt mij wel dat ik niet goed lees en ik ben degene die aanvalt? :?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_196334490
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:43 schreef exode het volgende:

Maar om het erger te maken: het was in de kraamweek en mijn vriendin lag in bed en ik huppelde rond dus het was dubbel dom zeg maar.

Ik vind het zelf ook naar om vragen over de vader te krijgen, voor ons is het donor, er is geen vader. Maar dat is puur persoonlijk en ik zal het dus ook niemand kwalijk nemen als dat gevraagd wordt.
Misschien waren jullie haar eerste lesbische koppel en moest ze even wennen. :P
pi_196334501
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:41 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar wel dubbel op zijn, omdat @:Elleska reageerde op een post van trui over de “tegenstanders van de beweging”. Zij had het dus specifiek over deze groep mensen.
Ik heb dat zelfs geschreven. Ik quote mezelf maar even om te laten zien dat ik niet uit mijn nek lul

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 12:36 schreef Elleska het volgende:
in denkwijze voor veel mensen een hele grote.
pi_196334517
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:43 schreef vencodark het volgende:
Aan de andere kant: sommige mensen zijn gewoon lomp en drukken zich bijzonder ongelukkig uit. Bedoelen het niet lelijk of begrijpen niet altijd wat er dan mis is.
Hebben we allemaal weleens gehad toch?
Zeker! Ik vind het wel heel fijn als iemand mij dan bewust maakt van mijn lompe uitspraak, want anders leer ik het ook niet en dat is zonde. Dus gesprekken zoals degene die nu plaatsvindt zijn super verhelderend voor mij.
Ik snap instinctief waarom 'echte moeder' problematisch is bij twee moeders, maar kan me tegelijkertijd best voorstellen dat je het zo zou zeggen. Dus ik hoop op meer voorbeelden zodat ik me daar ook bewust van kan worden. :+
pi_196334541
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:44 schreef vencodark het volgende:

[..]

Misschien waren jullie haar eerste lesbische koppel en moest ze even wennen. :P
Of ze was in de war omdat ze dacht 'Shit deze lekkere wijven zijn al bezet.'

Ik kan met de meeste opmerkingen prima omgaan of ze relativeren. Ik heb mijn mondje wel bij. Maar net zoals recent met Slob en zijn opmerkingen en dan alle reacties daarbij op oa Facebook. Die doen zeer. Dan lees ik letterlijk 'Ik mag er niet zijn' omdat er wordt gezegd dat homo's vies zijn etc. En natuurlijk kan je dan denken, wat een debielen, laat gaan, maar dat lukt niet altijd.

Als het wel lukt, maak ik opmerkingen terug zoals 'nou ik vond er gisteren niets vies aan hoor' of mensen die schrijven 'de gevoelens zijn niet verkeerd maar de daad wel' dan antwoord ik 'maar de daad is juist zo fijn.'
pi_196334550
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik snap al niet waarom je het als aanvallen ziet? We hebben toch gewoon een discussie? Ik stel alleen dat het helemaal niet ingrijpend is en geef zelfs aan waarom. Ik heb je niet eens gequote in die post waarvan je doet alsof het een "aanval" is.

Vervolgens verwijt je mij verderop niet te lezen.... ik verwijt jou nergens niet, jij vertelt mij wel dat ik niet goed lees en ik ben degene die aanvalt? :?
Je aanval zit in alle posten samen. Misschien moet je je teksten nog eens terug lezen want je hebt uit al mijn reacties stukken gequote.
pi_196334645
Ik snap ook wel dat mensen ‘echte’ moeder zeggen, maar het is wel denigrerend naar de niet-biologische moeder. Ik antwoord altijd met “ik heb hem gedragen.” Dan heeft de ander door dat hij het niet zo handig formuleerde en heeft hij ook meteen de informatie waar hij naar op zoek is. Hoewel ik me dan ook weer afvraag wat de meerwaarde van die informatie is (behalve het bevredigen van de nieuwsgierigheid).
pi_196334661
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:47 schreef exode het volgende:

[..]

Of ze was in de war omdat ze dacht 'Shit deze lekkere wijven zijn al bezet.'

Ik kan met de meeste opmerkingen prima omgaan of ze relativeren. Ik heb mijn mondje wel bij. Maar net zoals recent met Slob en zijn opmerkingen en dan alle reacties daarbij op oa Facebook. Die doen zeer. Dan lees ik letterlijk 'Ik mag er niet zijn' omdat er wordt gezegd dat homo's vies zijn etc. En natuurlijk kan je dan denken, wat een debielen, laat gaan, maar dat lukt niet altijd.

Als het wel lukt, maak ik opmerkingen terug zoals 'nou ik vond er gisteren niets vies aan hoor' of mensen die schrijven 'de gevoelens zijn niet verkeerd maar de daad wel' dan antwoord ik 'maar de daad is juist zo fijn.'
Ik ben dus christelijk opgevoed en zie mezelf nog steeds als christen. Ik schaam me kapot voor mensen die zulke uitspraken doen. Vind dat echt heel erg en snap niet dat we onder 'vrijheid van religie' dat op zoveel plekken acceptabel vinden. Dus ondanks dat ik heel goed weet dat het niet zo werkt wil ik je toch namens die stomme christenen mijn excuses aanbieden. Helaas snappen heel veel mensen het concept (naasten)liefde niet zo goed.
pi_196334686
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:52 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik snap ook wel dat mensen ‘echte’ moeder zeggen, maar het is wel denigrerend naar de niet-biologische moeder. Ik antwoord altijd met “ik heb hem gedragen.” Dan heeft de ander door dat hij het niet zo handig formuleerde en heeft hij ook meteen de informatie waar hij naar op zoek is. Hoewel ik me dan ook weer afvraag wat de meerwaarde van die informatie is (behalve het bevredigen van de nieuwsgierigheid).
In de meeste gevallen is er geen meerwaarde, enkel nieuwsgierigheid. Wat ik herken en begrijp, maar wel goed is om mee te nemen in je afweging of je een vraag überhaupt moet stellen inderdaad.
pi_196334889
Sja, het is misschien alleen nieuwsgierigheid.. Maar als iemand helemaal níet nieuwsgierig is betekend dat gelijk dat hij je dus totaal niet interessant vind en dat is dan ook weer niet sociaal..
pi_196335375
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:52 schreef MevrouwCactus het volgende:
Is dat niet ook gewoon oppervlakkige conversatie maken waarbij mensen gewoon heel graag ‘ergens’ over willen praten om contact te maken? Ik merk dat bij mijn meiden ook veel. “Is het een tweeling?” Of “wie is het oudst?” Twee vragen die niet vanwege de vraag worden gesteld want het antwoord op vraag 1 is overduidelijk, en het antwoord van vraag 2 heeft geen waarde (tenzij we met een bordspel gaan beginnen en de jongste mag beginnen). Het antwoord op vraag twee varieer ik overigens ook regelmatig, ook vanwege die bordspelregel die nooit in het voordeel van het middelste kind zijn :N
pi_196335524
Ik begrijp de nieuwsgierigheid zeker ook! In heterorelaties is het gewoon duidelijk wie een kind gedragen heeft tijdens de zwangerschap, bij een lesbisch stel niet (ervan uitgaand dat diegene je niet zwanger heeft gezien). Maar de formulering kan wel subtieler, ik snap dat het heel pijnlijk is richting de niet-biologische moeder.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:37 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dat is niet waterdicht, want het kan best zijn dat de biologische moeder niet degene is die zwanger was.
En nog hierop inhakend, het kan zelfs zo zijn dat degene die het kind niet gedragen heeft, toch (ook) borstvoeding geeft. Het zal niet bijster vaak gebeuren, maar het kán wel.

[ Bericht 52% gewijzigd door Phaidra op 20-11-2020 14:54:47 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_196335937
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 14:36 schreef Phaidra het volgende:
[..]

En nog hierop inhakend, het kan zelfs zo zijn dat degene die het kind niet gedragen heeft, toch (ook) borstvoeding geeft. Het zal niet bijster vaak gebeuren, maar het kán wel.
Ik vind dat zo tof! Magisch ding toch, dat vrouwenlijf. O+
pi_196336053
Dit soort discussies pakken dus al gauw niet lekker uit op schrift.
Hoe meer je zegt, hoe ingewikkelder het soms wordt. :')
pi_196336151
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 14:55 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Ik vind dat zo tof! Magisch ding toch, dat vrouwenlijf. O+
Ja he! Maar het is wel heeeeel hard werken hoor, borstvoeding op gang krijgen zonder hulp van een shitload aan hormonen die normaal gesproken na de bevalling worden aangemaakt. Je hoort ook wel eens dat adoptiemoeders dat doen als ze een jonge baby adopteren. O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_196336266
Sterker nog, ik ken een stel waarbij een van de moeders trans is en zij geeft ook borstvoeding O+
pi_196336347
Ik hoop altijd dat als ik als leerkracht iets zou zeggen tegen iemand die zich daardoor gekwetst voelt, diegene dat durft te zeggen zodat ik er van kan leren. Ik ben ook maar een mens en probeer vanuit mijn eigen referentiekader zo correct mogelijk te handelen.
  vrijdag 20 november 2020 @ 15:31:04 #26
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_196336464
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:24 schreef Hupje het volgende:
Ik ben ook maar een mens en probeer vanuit mijn eigen referentiekader zo correct mogelijk te handelen.
Ik denk dat bijna iedereen dat wil en dat is een geruststelling. We zijn alleen helaas (mooier kunnen we het niet maken) gehinderd door wat we de norm vinden, op basis van wat het vaakst voorkomt. We zoeken naar houvast in categoriseren van mensen in groepen. Heel interessant, maar ook keihard. En gelukkig veranderbaar.
  vrijdag 20 november 2020 @ 15:58:40 #27
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_196336820
Ik eet trouwens as we speak een gintonic-pepernoot.
pi_196336855
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:58 schreef Quoi het volgende:
Is het wat?
  vrijdag 20 november 2020 @ 16:10:41 #29
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_196337003
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 16:00 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Is het wat?
Apart. Van mijn werk kregen we 6 verschillende mysterie pepernoten toegestuurd en ik doe nu dus "raad-de-pepernoot". De betreffende pepernoot kan dus ook nog een prosecco-pepernoot zijn :')
pi_196337033
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:58 schreef Quoi het volgende:
Wat ze al niet verzinnen. Dit is drank toch?
pi_196337100
Ik ben nooit verder gekomen dan de chocolade kruidnoot. :D

Ik kreeg een tof overlevingspakket van mijn werkgever toegestuurd vandaag. Met daarin o.a. Corona :') een Mens erger je niet spel, snoep en nootjes. *O*
pi_196337307
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 16:17 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik ben nooit verder gekomen dan de chocolade kruidnoot. :D

Ik kreeg een tof overlevingspakket van mijn werkgever toegestuurd vandaag. Met daarin o.a. Corona :') een Mens erger je niet spel, snoep en nootjes. *O*
Aardig van je werkgever. Ik kreeg van de zomer een bon voor de ijssalon.
  vrijdag 20 november 2020 @ 16:40:03 #33
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196337401
Hier doneerden ze de chocoladeletters aan de voedselbank dit jaar. Prima wat mij betreft ^O^
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196337455
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:19 schreef lunapuella het volgende:
Sterker nog, ik ken een stel waarbij een van de moeders trans is en zij geeft ook borstvoeding O+
Wow, echt? :o Geweldig!
Protège moi de mes désirs.
pi_196337511
Ik heb een video van Sint gekocht (voor 10 euro ofzo), waarin Sint in zijn grote boek kijkt en daarin staat dan een foto van mijn kleuter. En dan vertelt Sint ook iets over zwemles enzo. En aan zijn muur hangt de tekening die ze vorige week in haar schoen had gedaan.

Best een goeie oplossing (en coronaproof) voor het gebrek aan een Sint op pakjesavond. Verheug me op dat gezichtje O+

Benieuwd of mijn werkgever nog iets doet aan Sint dit jaar! :D
pi_196338247
Mijne wel.. we mochten een cadeautje opgeven en iets bijzonders over je kind vertellen..Vandaag waren ze op kantoor aan t filmen Sint met 2 pieten een heel verhaal zag ik op foto s van een collega (er mogen maar 10 collega s op het werk max..vandaag dus voornamelijk personeelsvereniging).
We mogen dan de pakjes op kantoor ophalen op de plek waar ze verstopt liggen, dat zien ze van te voren in het filmpje (je mag ze voor je kind meenemen, of je kind meenemen bij ophalen.. in beide gevallen loopt alleen iemand van facilitair mee, van te voren aanmelden hoe laat je komt en op welke dag..
pi_196338421
Wij kregen vandaag het Sint pakket van mijn werk binnen voor beide kinderen. Voor allebei een bon van Intertoys en van alles zoals een chocoladeletter...maar niet om op te eten. Tussen 3 en 6 december staat er een link online. Wij moeten voordat we die link aanklikken van alles voorbereiden, dingen op aangegeven plekken verstoppen vooral. Ik vermoed dat het een interactieve speurtocht is. Eeg leuk bedacht iig.

Kerstborrel is ook al gecommuniceerd, het live tv show met oa een optreden van Trijntje. Verder gaat onze directie vanaf 6 december on tour langs medewerkers die iets bijzonders met Kerst hebben zoals een volledig versierd huis. Dat wordt allemaal gefilmd en tijdens die show getoond. Via via vernam ik off the record dat we voor die online tv show een borrelpakket thuis krijgen.
pi_196338457
Mijn werk doet niks met Sinterklaas, mijn mans werk wel. Zelf een cadeau kopen en declareren, de rest is per post ontvangen en morgenochtend mogen we inschakelen op de meeting met de Sint 8-) .
  vrijdag 20 november 2020 @ 18:21:31 #39
327807 Mariposas
יה&#14
pi_196338510
Geen kerstpakket voor mij, ik heb weer gekozen voor een donatie. Ik heb echt een gruwelijke hekel aan kerstpakketten. Allerlei spullen die ik niet nodig heb en eten en drinken dat ik toch niet geweldig vind. Ik ben heel specifiek, ik kies graag zelf wat ik echt mooi vind, nodig heb en lekker vind.

Sinterklaas is bij ons vorig jaar al afgeschaft. Ik merk ook dat steeds meer bedrijven het onderwerp te beladen vinden en het daarom maar nagenoeg of helemaal vermijden en dus afschaffen.
  vrijdag 20 november 2020 @ 18:21:49 #40
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196338511
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:43 schreef exode het volgende:

Met dit soort dingen ligt het er denk ik ook aan wie het vraagt. Is het iemand die gewoon een domme sensatiezoeker is, dan is het een compleet andere vraag dan de buurvrouw van oma in het bejaardentehuis die probeert er kaas van te maken in haar oude koppie.
En of de vraag echt uit interesse is gesteld.
KuikenGuppy
pi_196338530
Wat tof zeg exode!

Wel duidelijk het verschil tussen bedrijven en de academie :D

Ik kreeg in de zomer een kaart en een keer een reep chocola en zonnebloem-zaadjes. Verder niks.
Nou ja, dat is niet waar, in nov krijgen we 300 euro netto thuiswerk vergoeding voor aanschaf spullen enz. Dat is wel echt fijn. Ik werkte sowieso al een a twee dagen per week thuis en blijf dat na corona ook doen, maar had er in de zomer een elektrisch zit-sta bureau voor gekocht van toevallig precies 300 euro *)

Van m'n andere werkgever in de academie heb ik overigens helemaal niks gekregen. Niet eens een kaart. Nou heb ik daar ook maar een kleine aanstelling, misschien hebben degenen die meer uren werken wel iets gehad.

Sinterklaas doen ze helemaal niks aan. Kerstpakket bij de ene geloof ik via Makro zelf iets uitzoeken dit jaar, de ander weet ik niet, daar was ik vorig jaar met kerst net een week in dienst dus niks van meegekregen.

Begrijp me niet verkeerd overigens, ik vind t helemaal niet erg dat ze niet meer hebben gedaan ivm corona of Sinterklaas oid. Het verschil valt me alleen op zo.

Mijn oudwerkgever (academisch ziekenhuis) had wel echt briljante kerstpakketten. Echt bruikbare dingen (naast ook wat etensmiddelen die nog steeds in de voorraadkast staan).

[ Bericht 9% gewijzigd door vlindertje89 op 20-11-2020 18:30:43 ]
pi_196338802
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 18:21 schreef Mariposas het volgende:
Geen kerstpakket voor mij, ik heb weer gekozen voor een donatie. Ik heb echt een gruwelijke hekel aan kerstpakketten. Allerlei spullen die ik niet nodig heb en eten en drinken dat ik toch niet geweldig vind. Ik ben heel specifiek, ik kies graag zelf wat ik echt mooi vind, nodig heb en lekker vind.

Sinterklaas is bij ons vorig jaar al afgeschaft. Ik merk ook dat steeds meer bedrijven het onderwerp te beladen vinden en het daarom maar nagenoeg of helemaal vermijden en dus afschaffen.
Ik vind kerstpakketten juist leuk. Niet dat er ooit iets in zit wat we gebruiken :P maar alles breng ik naar de voedselbank. *O*
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_196338901
Mijn man’s kerstpakket was vorig jaar ‘gewoon’ ¤1000 per man. *O*
Dit jaar van mijn werk niks gehoord. :?
  vrijdag 20 november 2020 @ 19:00:09 #44
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_196338980
ik vind kerstpakketten echt zo de bomb, nieuwe dingetjes proberen en lekker uitpakken enzo.
Maar ik werk niet en man heeft eigen bv zonder werknemers dus ik heb dikke pech :')
  vrijdag 20 november 2020 @ 19:12:52 #45
244125 laziness
pi_196339128
Ik kies het ene jaar de cadeaubon en het andere jaar het goede doel.
Het traditionele kerstpakket vind ik niet interessant spul waar factor x5 voor betaald is omdat er een “feestverpakking” omheen zit.
Er is ook nog een wijnpakket maar dat is meer rood dan wit en ik drink geen rood :P
Dit jaar is het eenmalig een duurder pakket omdat er minder geld aan pv uitjes etc is gespendeerd.

Manlief heeft geen keuze en kreeg vorig jaar een winters pakket.
pi_196339152
Ik krijg altijd iets met kerst en sinterklaas.
Ook met secretaresse dag en met Pasen. En afgelopen maanden ook meermaals een kleine attentie; een appeltaartje, een bos tulpen, een thee/chocolade pakketje, een vitaliteitspakket met stappenteller.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_196339195
Dit jaar krijg ik niks :P de afgelopen 4 jaar heb ik leuke dingen gehad. *O*
  vrijdag 20 november 2020 @ 19:35:04 #48
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196339372
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 november 2020 19:00 schreef Budabuddumbam het volgende:
Maar ik werk niet en man heeft eigen bv zonder werknemers dus ik heb dikke pech :')
Idem. Maar wij gingen de afgelopen jaren wel in december flink shoppen bij de Makro op kosten van de zaak.
KuikenGuppy
  vrijdag 20 november 2020 @ 19:38:39 #49
327807 Mariposas
יה&#14
pi_196339416
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 18:44 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik vind kerstpakketten juist leuk. Niet dat er ooit iets in zit wat we gebruiken :P maar alles breng ik naar de voedselbank. *O*
Ik heb dat wel een keer geprobeerd, maar ze namen geen spullen van individuen aan. -O- Later hadden we op kantoor wel een kar staan waar je spullen uit pakket in kon doen om te doneren aan de voedselbank.
pi_196339440
Wij krijgen al jaren geen Kerstpakket meer, ik vind het wel jammer, vond het altijd lekker nostgisch. Maar te zeuren heb ik niet bepaald, pre corona elk maand een borrel (met alles erop en eraan), de Efteling afgehuurd voor werknemers en gezin, all in feesten in onze Dome etc etc. We zijn verwend.

@Burdie, heb je gelijk in hoor. Het maakt uit wie iets zegt of vraagt en ook hoe. Een oprechte vraag kan bot overkomen. Meestal voel ik het wel aan. Zo zei onze oude overbuurvrouw bij onze eerste ontmoeting: 'ik ken meer van jullie soort mensen.'
Het was een superlieve vrouw en het kwam er gewoon wat ongelukkig uit. Totaal geen vervelend gevoel bij gehad, wij moesten er achteraf vooral om lachen.
pi_196339442
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 19:38 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ik heb dat wel een keer geprobeerd, maar ze namen geen spullen van individuen aan. -O- Later hadden we op kantoor wel een kar staan waar je spullen uit pakket in kon doen om te doneren aan de voedselbank.
O ja dan snap ik dat je dat niet doet. Want wat moet je met al die spullen dan :')
pi_196339680
Werken jullie gemeentes ook met Fixi voor meldingen? Ik meldde net dat er een speeltoestel in onze speeltuin kapot is. Toen kwam ik erachter dat je alle meldingen kan zien. Dat is ook hilarisch tijdverdrijf hoor. Zeuren om Kerstverlichting, om auto's die verkeerd staan, bomen die niet gesnoeid zijn etc etc.
  vrijdag 20 november 2020 @ 20:06:29 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196339700
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:04 schreef exode het volgende:
Werken jullie gemeentes ook met Fixi voor meldingen? Ik meldde net dat er een speeltoestel in onze speeltuin kapot is. Toen kwam ik erachter dat je alle meldingen kan zien. Dat is ook hilarisch tijdverdrijf hoor. Zeuren om Kerstverlichting, om auto's die verkeerd staan, bomen die niet gesnoeid zijn etc etc.
Lekker veilig als alle meldingen zichtbaar zijn... NOT.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_196339728
Tegenstrijdig wel zo... mijn werkgeefster stond vandaag te huilen omdat ze de salarissen eigenlijk niet kan uitbetalen. Een deel van ons vakantiegeld zou in december komen, maar dat wordt uitgesteld. Ons personeelsfeestje, kijkt iedereen ontzettend naar uit, ook al niet.
En normaal krijgen we altijd een tof kerstcadeautje van een lokale ondernemer (meestal wat kleins met een mooie bon erbij) en ook dat zit er dit jaar niet in.

Ik begin af en toe wel een beetje pissig te worden op beslissingen vanuit de overheid. Ik weet dat ze ook met hun handen in het haar zitten, maar ik heb best moeite met een Van Cranenbroek waar ze dagelijks met 100en in een rij buiten staan te wachten en een Efteling waar iedereen gewoon heen kan, terwijl wij in de horeca maar moeten zien hoe we het redden... ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196339843
Dat is ook echt heel naar.. Snap sommige keuzes ook niet zo goed..
Hopelijk gaat t gauw wat beter!
Sterkte!
  vrijdag 20 november 2020 @ 20:18:32 #56
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196339886
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:41 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar wel dubbel op zijn, omdat @:Elleska reageerde op een post van trui over de “tegenstanders van de beweging”. Zij had het dus specifiek over deze groep mensen.
ik weet niet wat jij precies bedoelt, maar ik had het inderdaad over het feit dat KOZP 'radicaal' genoemd werd. En dat ik daar nogal boos van word omdat ik het echt niet terecht vind en het zie als een truc om ze buiten spel te zetten. Maar goed, ik ga 't niet allemaal nog eens teruglezen, heb m'n zegje wel genoeg gedaan.
in de haak.
  vrijdag 20 november 2020 @ 20:21:08 #57
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196339936
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:08 schreef LeSage het volgende:
Tegenstrijdig wel zo... mijn werkgeefster stond vandaag te huilen omdat ze de salarissen eigenlijk niet kan uitbetalen. Een deel van ons vakantiegeld zou in december komen, maar dat wordt uitgesteld. Ons personeelsfeestje, kijkt iedereen ontzettend naar uit, ook al niet.
En normaal krijgen we altijd een tof kerstcadeautje van een lokale ondernemer (meestal wat kleins met een mooie bon erbij) en ook dat zit er dit jaar niet in.

Ik begin af en toe wel een beetje pissig te worden op beslissingen vanuit de overheid. Ik weet dat ze ook met hun handen in het haar zitten, maar ik heb best moeite met een Van Cranenbroek waar ze dagelijks met 100en in een rij buiten staan te wachten en een Efteling waar iedereen gewoon heen kan, terwijl wij in de horeca maar moeten zien hoe we het redden... ;(
verschrikkelijk, LeSage. sterkte!
in de haak.
  vrijdag 20 november 2020 @ 20:24:25 #58
244125 laziness
pi_196339992
Nou mijn werkgever is een grote farmaceut en daar wordt vaak veel op af gegeven door de maatschappij maar bij ons geen grote feesten of afgehuurde pretparken waar geld aan gespendeerd wordt.
Wel een bonus voor medewerkers en een superhero bonus voor iedereen die onze productie instant houdt en extra risico loopt daarmee. En al een paar keer een oplaad dag, dag vrij op kosten van de werkgever dus, wereldwijd.
  vrijdag 20 november 2020 @ 20:29:24 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196340075
quote:

:*
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 20 november 2020 @ 20:31:06 #60
244125 laziness
pi_196340120
LeSage :*
Ik vind ook lang niet alle maatregelen met elkaar te rijmen en dan sta je daar met je goede gedrag te kijken hoe pretparken en dierentuinen en ikea’s wel honderden mensen mogen ontvangen.
Ik hoop dat je werkgeefster het redt!
pi_196340160
Ik gebruik de BuitenBeter app voor meldingen bij de gemeente. Enige nadeel is dat je geen foto’s up kunt loaden, maar alleen ter plekke kan maken.
pi_196340178
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Lekker veilig als alle meldingen zichtbaar zijn... NOT.
Daar kies je zelf voor of ze zichtbaar mogen zijn, zo kan je zien of iets al gemeld is. Er staan ook geen privegegevens zoals naam of zo bij.
  vrijdag 20 november 2020 @ 20:34:57 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196340213
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:33 schreef exode het volgende:

[..]

Daar kies je zelf voor of ze zichtbaar mogen zijn, zo kan je zien of iets al gemeld is. Er staan ook geen privegegevens zoals naam of zo bij.
Ah, dat scheelt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_196340231
quote:

;(
pi_196340246
Het is ook naar en tegenstrijdig LeSage, het voelt zo oneerlijk. Hopelijk red je werkgever het.
pi_196340423
quote:
Godsamme. Mensen begrijpen de functie van zo’n app niet ofzo?
Wat is dat voor kliklijn. :')
  vrijdag 20 november 2020 @ 20:47:09 #67
327807 Mariposas
יה&#14
pi_196340440
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:18 schreef trui het volgende:

[..]

ik weet niet wat jij precies bedoelt, maar ik had het inderdaad over het feit dat KOZP 'radicaal' genoemd werd. En dat ik daar nogal boos van word omdat ik het echt niet terecht vind en het zie als een truc om ze buiten spel te zetten. Maar goed, ik ga 't niet allemaal nog eens teruglezen, heb m'n zegje wel genoeg gedaan.
Mijn opmerking heeft echt helemaal niets met jouw reactie te maken... niet meteen reageren als je je naam ziet staan. ;)

Wat naar @lesage. Ik hoop maar dat de horeca weer goed kan draaien als maatregelen versoepeld worden. Wij proberen wel de horeca te steunen door regelmatig af te halen. Hoop dat mensen tijdens de feestdagen dit ook extra veel gaan doen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Mariposas op 20-11-2020 20:56:35 ]
pi_196340483
Sterkte LeSage, het is allemaal shit en de horeca is echt de sjaak. Al veel te lang. :{w
pi_196341931
quote:
De Mijn Gemeente app
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_196342557
Oef, @LeSage! Lijkt me erg zwaar. Sterkte!

quote:
Je moest eens weten waar mensen meldingen van maken...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij hebben trouwens al heel veel leuke presentjes gehad van werk. Een tegoedbon, een boek, een Pathé thuisbioscoopkaart en popcorn, een “blijf gezond”-pakketje.
Met Sinterklaas krijgen we normaal een chocoladeletter en met kerst geen pakket, maar een uitgebreide kerstlunch met de hele afdeling. Ben benieuwd hoe ze dat dit jaar gaan doen.
Protège moi de mes désirs.
pi_196342701
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 22:29 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Oef, @:lesage! Lijkt me erg zwaar. Sterkte!
[..]

Je moest eens weten waar mensen meldingen van maken...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij hebben trouwens al heel veel leuke presentjes gehad van werk. Een tegoedbon, een boek, een Pathé thuisbioscoopkaart en popcorn, een “blijf gezond”-pakketje.
Met Sinterklaas krijgen we normaal een chocoladeletter en met kerst geen pakket, maar een uitgebreide kerstlunch met de hele afdeling. Ben benieuwd hoe ze dat dit jaar gaan doen.
Dat zal best ja. Via de app zijn ze verplicht de melding in behandeling te nemen.

Hier is de lantaarnpaal inmiddels verplaats
  vrijdag 20 november 2020 @ 22:52:44 #72
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196342942
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:47 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Mijn opmerking heeft echt helemaal niets met jouw reactie te maken... niet meteen reageren als je je naam ziet staan. ;)
't was meer als afsluitende reactie op de discussie die volgde op de opmerking dat ik de term 'radicaal' uit z'n verband zou hebben getrokken. Omdat jij daar ook naar verwees vond ik het logisch om daarop te reageren, in plaats van om weer helemaal terug te gaan naar die oorspronkelijke post.
in de haak.
pi_196345616
Ik moest vooral lachen om de kerstverlichting, het was te vroeg en te veel. _O-
Zelf maak ik regelmatig een melding van de speeltuin. Het is een oude speeltuin en er gaat wel eens wat kapot. Zeker de houten toestellen zijn aan het wegrotten. Een tijd geleden was er tijdens een storm een boom omgegaan, die lag op het voetbalveld. Dat vonden de kinderen geweldig, want wat is er leuker dan in een omgevallen boom spelen? Iedereen baalde dat deze gemeld was aan de gemeente ;)

Klinkt wel attent allemaal DUMAN! Ik vind het sowieso knap wat bedrijven allemaal bedenken.
  zaterdag 21 november 2020 @ 10:32:53 #74
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_196346416
Je zal toch de persoon zijn die die meldingen moet behandelen 8)7 Ik houd het in gedachten voor elke keer als ik zuchtend en steunend aan het werk ga.

Zitten jullie al klaar voor de bingo?
pi_196347055
Geen bingo hier. Maar veel plezier voor degenen die wel bingo spelen
pi_196347383
In de trant van 'geld uitgeven aan dingen waar je eigenlijk geen geld aan uit wilt geven' een nieuwe wasmachine besteld. Hij was alweer 14 jaar oud en maakt sinds een paar dagen een geluid die het hele dorp hoort. En repareren van zo'n oud beestje leek ons niet echt rendabel. Het leek wel alsof de trommel niet meer netjes ronddraaide of zo.
pi_196347534
Het is wasmachinekapotgadag denk ik.. De wasmachine die mijn moeder (gelijk met mijn oma) in 1980 gekocht heeft heeft vanochtend ook definitief de geest gegeven..
In 2005 was er iets stuk, maar is ie gemaakt met onderdelen van de kapotte van oma.. Daarna nog 2x gerepareerd.. Maar nu helaas écht stuk..Maar die heeft zijn geld wel opgebracht zeg maar! (hielp wel dat de handige mannen in de fam hem die 3 keer dus konden maken.. )..
Eens kijken hoelang de nieuwe meekan..
  zaterdag 21 november 2020 @ 12:28:57 #78
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196347604
Bingo :?
KuikenGuppy
pi_196347697
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 12:28 schreef Burdie het volgende:
Bingo :?
Sinterklaasbingo van Z@ppelin/Sinterklaasjournaal denk ik? Dat is vandaag om 11 en 17 uur online te volgen.
pi_196349926
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 12:36 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Sinterklaasbingo van Z@ppelin/Sinterklaasjournaal denk ik? Dat is vandaag om 11 en 17 uur online te volgen.
Hoe is het met ke man Nikki? En met jullie verder? Niemand anders ziek geworden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')