Hoe oud is hij?quote:Op maandag 11 januari 2021 22:14 schreef Wolken het volgende:
Hier even een follow up van onze lipband en tongriem avonturen.
Vandaag konden wij in Groningen terecht ( een rit van ruim 2 uur ) en zijn zijn lipbandje en tongriem gelaserd. Man, dan breekt echt je hart al je kleintje op de behandeltafel keihard ligt te krijsen en jij zijn handjes vast moet houden. Het was in een halve minuut voorbij en ik heb hem vrijwel direct weer aan de borst gehad. Hij zal wel een tijd nodig hebben om de juiste drinktechniek aan te leren, vooral de achterkant van zijn tong zat helemaal vast. Ook heeft hij veel spanning in zijn lijf en hoofd maar door de lockdown kan ik voorlopig nog niet bij de osteopaat terecht. Mocht iemand een goede manueel therapeut weten omgeving Leiden hoor ik het graag.
Voor mij was trouwens een stel dat speciaal uit Denemarken kwam voor een behandeling.
Als hij zo wakker word gaan we beginnen met de nazorg waarbij je dus op verschillende manieren de wondjes open houdt / uitrekt. Ik zie daar gigantisch tegenop.
Echt, het is dat het voor zijn eigen bestwil is, maar dit was wel echt mega kut.
Hij is nu 7 weken oud. Na mij kwam een babytje die de dag ervoor was geboren, dapper van de moederquote:Op maandag 11 januari 2021 22:37 schreef tpopml het volgende:
[..]
Hoe oud is hij?
Mijn zoontje is eind september (met 3 weken oud) behandeld bij een tongriemkliniek in Leiden (nieuwsgierig: waarom heb je voor Groningen gekozen?) en ik vond het toen ook verschrikkelijk.![]()
Dat gekrijs na het klieven en het bloed uit zijn mondje... En zo'n hummeltje op een behandeltafel...![]()
Maar wat een wonder hoe hij kalmeerde toen ik hem weer aan de borst had, dat vond ik wel magisch. Ik moest me wel even over de oefeningen heen zetten, zeker die dat je het diamantvormige wondje moet masseren, maar deed het met liefde als ik daarmee kon voorkomen dat hij nog eens terug moest. Maar wat een vooruitgang nadat het gekliefd was... Ervoor zoveel moeite met aanhappen, en hoe makkelijk en efficiënt het drinken erna ging...
Houd vol, het wordt nu hopelijk allemaal makkelijker.![]()
4 weken en dan 4 keer per dag waarbij je de laatste week afbouwt.quote:Op maandag 11 januari 2021 23:49 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ah @:Wolken tochGelukkig is het nu achter de rug. Hoe lang moet je zijn tong blijven masseren?
Vanaf 37 weken zwangerschap heb ik 2x per dag gekolfd bij mijn tweede. Mijn doel was om een paar ml in voorraad te hebben voor nood, als de baby te klein zou zijn om zelf goed te drinken (oudste was dysmatuur en de jongste werd ook weer klein geschat). Ik vond het een hoop moeite voor een klein resultaat. Druppels sprokkelen, zeg maar. Maar het was wel goed voor mijn gemoedsrust. Het idee dat er een beetje voeding achter de hand was, vond ik fijn. Uiteindelijk had ik 2 spuitjes van 4 ml geloof ik.quote:Op woensdag 13 januari 2021 13:26 schreef Tink89 het volgende:
Mijn lk adviseerde om met de gyn te overleggen over prenataal kolven ivm slechte productie vorige keer en een zware zwangerschap. Heeft er iemand hier daar ervaring mee?
Jawel, maar da's inmiddels wel al een jaar oud ofzo. Weet niet of ik dat nog durf te gebruiken.quote:Op woensdag 13 januari 2021 19:28 schreef Wolken het volgende:
Bij mijn eerste heb ik ook een week lang na de geboorte moeten kolven om de productie op gang te krijgen, bij de tweede begon het al te lopen toen meneer 1 minuut uit de baarmoeder was en op mijn borst werd gelegd.
Heb je niet nog een zakje in de vriezer van je eerste? Dat had ik wel en was voor mijn gemoedsrust fijn om achter de hand te hebben.
Oeh, 1 dag pittig ja! Er was bij ons ook sprake van mogelijk snel handelen maar dan had de verloskundige het moeten doen. Ik vond de uiteindelijk oplossing met een tongriem team erg prettig, er werd door zowel prelogopedist en tandarts aps lactatiekundige beoordeeld. Dit samenwerkingsverband bestaat nog niet heel lang, dus misschien niet bekend bij je lactatiekundige? Ik heb mazzel gehad met mijn kraamhulp die hier goed bovenop zat!quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:54 schreef Wolken het volgende:
[..]
Hij is nu 7 weken oud. Na mij kwam een babytje die de dag ervoor was geboren, dapper van de moeder.
Mijn lactatiekundige heeft betere ervaringen met de kliniek in Groningen. Misschien door de manier waarop ze het doen? Hier werd het dus gebrand.
[..]
4 weken en dan 4 keer per dag waarbij je de laatste week afbouwt.
Morgen een eerste afspraak bij de kinderfysio. Ik was liever naar de osteopaat gegaan maar die is noodgedwongen nog langer gesloten.
De melk uit de diepvries zou ik zelf niet gebruiken, dat is al 6 maanden over datumquote:Op woensdag 13 januari 2021 20:37 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Jawel, maar da's inmiddels wel al een jaar oud ofzo. Weet niet of ik dat nog durf te gebruiken.
En allemaal txs! Het zou vooral voor het opstarten van de productie zijn, om bijvoeding met kunstvoeding te voorkomen. De oudste had een veel te laag bloedsuiker bij de geboorte en kreeg al snel kv (en een infuus) bij omdat ze het echt nodig had en m'n productie niet op gang leek te willen komen. Ik wil vooral niet in de eerste week met de baby continu moeten kolven, dus hoopte zo een kleine voorsprong te kunnen krijgen. Maar misschien is dat bij de tweede helemaal niet nodig idd...
Dit dus. Ik zou mijn zoontje gerust nog melk geven van een jaar oud of ouder. Maar de productie ging nu veel sneller op gang dan bij de eerste dus ik had het niet nodig. Ik heb nog iets van 3 liter oude melk, ik ga dat denk ik gebruiken als de oudste wat ziekig is. Want mamamelk vind hij nog steeds het lekkerst, nu krijgt hij ook af en toe een bekertje vers gekolfde melk. Aan de borst durf ik niet meer, hij staat daar net even te gretig met zijn tanden te klapperen.quote:Op donderdag 14 januari 2021 21:23 schreef Aure het volgende:
In een vriezer van -18 is borstvoeding zeker een jaar goed en volgens eurolac zelfs onbeperkt houdbaar, alleen worden de voedingsstoffen wat minder.
Verder geen ervaring met prenataal kolven
Het is heel normaal dat de ene borst meer geeft dan de ander. Heb je wel het idee dat beide borsten leeg zijn gekolft?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 08:48 schreef MaJo het volgende:
Ik snap borsten soms echt nietMeestal kolf ik aan beide kanten ongeveer evenveel maar vanochtend links 50ml en rechts 100ml. Hoe kan dit toch?
Ik produceer sowieso rechts bijna altijd minstens 30ml meer.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 08:48 schreef MaJo het volgende:
Ik snap borsten soms echt nietMeestal kolf ik aan beide kanten ongeveer evenveel maar vanochtend links 50ml en rechts 100ml. Hoe kan dit toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |