abonnement Unibet Coolblue
pi_196277566
.

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames (en IC-opnames)
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente.

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte! Blijf thuis!

Routekaart:


Handige kaart voor covid en andere aandoeningen:

En door..
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196277583
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2020 21:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De WHO verschuift de doelpalen ook even. Het vaccin geeft ons oude leven niet terug.

GENÈVE - Een vaccin zal op zichzelf niet genoeg zijn om de coronapandemie te stoppen. „Een vaccin zal de andere middelen die we hebben aanvullen, niet vervangen”, zei directeur-generaal Tedros Adhanom Ghebreyesus van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO).Dan heeft het virus nog steeds veel bewegingsruimte. De monitoring zal moeten doorgaan, mensen moeten nog getest, geïsoleerd en verzorgd worden, contacten moeten nog steeds getraceerd worden.”


Slaap lekker verder mensen. Ze willen ons oude leven hoe dan ook niet teruggeven, het begin van een boel doelpaal schuiverij om maatregelen te rechtvaardigen. Het zal pas stoppen wanneer wij massaal in opstand komen. Echter zie ik dat somber in.
Wat was het ook alweer dat ze ermee winnen om die maatregelen tot in het oneindige te handhaven? Ik ben het even vergeten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196277629
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2020 21:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De WHO verschuift de doelpalen ook even. Het vaccin geeft ons oude leven niet terug.

GENÈVE - Een vaccin zal op zichzelf niet genoeg zijn om de coronapandemie te stoppen. „Een vaccin zal de andere middelen die we hebben aanvullen, niet vervangen”, zei directeur-generaal Tedros Adhanom Ghebreyesus van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO).Dan heeft het virus nog steeds veel bewegingsruimte. De monitoring zal moeten doorgaan, mensen moeten nog getest, geïsoleerd en verzorgd worden, contacten moeten nog steeds getraceerd worden.”

Slaap lekker verder mensen. Ze willen ons oude leven hoe dan ook niet teruggeven, het begin van een boel doelpaal schuiverij om maatregelen te rechtvaardigen. Het zal pas stoppen wanneer wij massaal in opstand komen. Echter zie ik dat somber in.
Je zou er verstandig aan doen om zo langzamerhand te gaan wennen aan het nieuwe normaal. Voorkomt een hoop teleurstelling.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  maandag 16 november 2020 @ 21:27:13 #4
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196277666
1081. Het 46e Driehoeksgetal. Dit topic is een eerbetoon aan Biden van de Illuminati. Kan niet anders.
pi_196277688
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 21:27 schreef VoMy het volgende:
1081. Het 46e Driehoeksgetal. Dit topic is een eerbetoon aan Biden van de Illuminati. Kan niet anders.
Damn, vergeet ik dat in de titel te zetten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196277699
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 21:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat was het ook alweer dat ze ermee winnen om die maatregelen tot in het oneindige te handhaven? Ik ben het even vergeten.
Klimaatdoelstellingen behalen. Een "betere" wereld voor dier en mens. Hoe wij de afgelopen decennia hebben geleefd, gereisd en erop los hebben geconsumeerd kan natuurlijk niet volgens de WHO.

En alweer een punt waarbij de "complotdenkers" gelijk gaan krijgen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196277709
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 21:25 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Je zou er verstandig aan doen om zo langzamerhand te gaan wennen aan het nieuwe normaal. Voorkomt een hoop teleurstelling.
Ehm... Nee. Wat dacht je van je inzien dat er geen nieuw normaal kan zijn en dat we ons moeten gaan inspannen om zo snel mogelijk een duurzame exitstrategie te bedenken.
pi_196277736
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2020 21:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Klimaatdoelstellingen behalen. Een "betere" wereld voor dier en mens. Hoe wij de afgelopen decennia hebben geleefd, gereisd en erop los hebben geconsumeerd kan natuurlijk niet volgens de WHO.

En alweer een punt waarbij de "complotdenkers" gelijk gaan krijgen.
O, dit is nieuw voor me :D

Wel sympathieke doelstellingen, overigens. Of ze nu echt de meest handige manier hebben gekozen om die te behalen, betwijfel ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 16 november 2020 @ 21:31:28 #9
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196277769
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2020 21:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Hoe wij de afgelopen decennia hebben geleefd, gereisd en erop los hebben geconsumeerd kan natuurlijk niet volgens de WHO.

Dit is correct gezien door de WHO.
pi_196277810
Kunnen we straks weer flink buurten tijdens pakjesavond?
pi_196277826
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 21:25 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Je zou er verstandig aan doen om zo langzamerhand te gaan wennen aan het nieuwe normaal. Voorkomt een hoop teleurstelling.
Juist. Vrijheden gaan wij niet meer terugkrijgen. Voor altijd afstand houden, mondkapjes en geen vertier meer. Tedros bevestigd het nu.

Wat ik dan niet snap is dat de regering nog geld in NOW regelingen stopt voor niet levensvatbare sectoren zoals horeca en evenementen, en ander vertier zoals pretparken en dierentuinen in het nieuwe normaal :? Misschien om de klap wat te verzachten voor de bevolking. Iedereen laat zichzelf ontzettend voor de gek houden dat wij ooit nog ons oude leven terug gaan zien. Dat willen ze helemaal niet.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196277827
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2020 21:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Klimaatdoelstellingen behalen. Een "betere" wereld voor dier en mens. Hoe wij de afgelopen decennia hebben geleefd, gereisd en erop los hebben geconsumeerd kan natuurlijk niet volgens de WHO.

En alweer een punt waarbij de "complotdenkers" gelijk gaan krijgen.
Het glas is half leeg? Of wat.
Het komt allemaal wel weer hoor. Geef het tijd. :)
Definitely not CIA
pi_196277881
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 21:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Juist. Vrijheden gaan wij niet meer terugkrijgen. Voor altijd afstand houden, mondkapjes en geen vertier meer. Tedros bevestigd het nu.

Wat ik dan niet snap is dat de regering nog geld in NOW regelingen stopt voor niet levensvatbare sectoren zoals horeca en evenementen, en ander vertier zoals pretparken en dierentuinen in het nieuwe normaal :? Misschien om de klap wat te verzachten voor de bevolking. Iedereen laat zichzelf ontzettend voor de gek houden dat wij ooit nog ons oude leven terug gaan zien. Dat willen ze helemaal niet.
BNW, dit.
En het dramatische “geen vertier meer”. :’)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196277882
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 21:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O, dit is nieuw voor me :D

Wel sympathieke doelstellingen, overigens. Of ze nu echt de meest handige manier hebben gekozen om die te behalen, betwijfel ik.
Het werkt alleen kwaadschiks, anders pikt niemand het. Gezien de hoeveelheid mensen die het nu wel accepteren want "corona" is dit een juiste strategie want het meerendeel tuint er met open ogen in. We hebben dit allemaal zelf gedaan met ons angst aan te laten praten en roepen om maatregelen bij een stijging van besmettingen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196277904
Ik vind het geen probleem, het nieuwe normaal. Was voor mij het oude normaal, en ben echt geen thuiszitter of zolder autist.
pi_196277928
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 21:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]

BNW, dit.
En het dramatische “geen vertier meer”. :’)
Heel veel zaken waren eerst ook nog BNW, en zijn er toch gekomen. Je wilt het gewoon niet horen, ook jij hebt hier aan bijgedragen en dat is lastig als je zo geconfronteerd wordt. Ik snap het volkomen hoor en dit is verre van een aanval. 80% van Nederland heeft schuld.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196277933
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 21:40 schreef Sfancta het volgende:
Ik vind het geen probleem, het nieuwe normaal. Was voor mij het oude normaal, en ben echt geen thuiszitter of zolder autist.
ik wil gewoon handen schudden enzo
pi_196277947
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 21:42 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik wil gewoon handen schudden enzo
Is toch geen meerwaarde? Dat mis ik totaal niet. Al die kut gebruiken om netjes over te komen.
pi_196277949
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 19:30 schreef Salina het volgende:

[..]

Ja, zo werkt dat. Dat weet je toch. Op basis van causaliteit (of was het nou correlatie? Is er überhaupt een verschil? Nou ja, boeie, gewoon alles op een hoop) een theorie verzinnen die je niet nader specificeert en onderbouwd, en dan verbaasd zijn als anderen geen zin hebben om aan te geven waarom die theorie niet klopt of waarom er géén sprake is van dat fenomeen.
Zo schijnt het spelletje een beetje te werken tegenwoordig.

Ik wacht nog steeds op de uitleg van die seven week-itch theorie betreffende het natuurlijk verloop van het virus, trouwens. Dat vond ik wel een boeiend fenomeen. :Y

Alleen jammer dat nog geen enkele wetenschapper en geen enkel wetenschappelijk instituut hier al uitspraak over heeft gedaan of onderzoek naar heeft verricht. :'(
[..]

Neehee, je moet het tegenovergestelde bewijzen van wat iemand anders beweert. Snap dat dan. Wel blijven opletten.

Doe je trouwens helemaal geen opdrachtjes Mammietje? Ook geen kleintjes? :@
Het is dat ik hier geen bewijzen van heb, maar anders zou ik zeggen dat je onzin praat! :P ;)
Heel, heel misschien maak ik voor jou een uitzondering. :@ :P
pi_196277965
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 21:40 schreef Sfancta het volgende:
Ik vind het geen probleem, het nieuwe normaal. Was voor mij het oude normaal, en ben echt geen thuiszitter of zolder autist.
Alleen zou het niet meer lonen om een baan te hebben want waar moet je je geld aan uitgeven? Je zit alleen maar thuis en er is niks meer te doen in het nieuwe normaal. Ze snijden zichzelf wel in de vingers.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196277967
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2020 21:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Klimaatdoelstellingen behalen. Een "betere" wereld voor dier en mens. Hoe wij de afgelopen decennia hebben geleefd, gereisd en erop los hebben geconsumeerd kan natuurlijk niet volgens de WHO.

En alweer een punt waarbij de "complotdenkers" gelijk gaan krijgen.
Nou, dan zou ik zeggen dat ze er weinig van bakken tot nu toe. :{
pi_196277968
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2020 21:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Heel veel zaken waren eerst ook nog BNW, en zijn er toch gekomen. Je wilt het gewoon niet horen, ook jij hebt hier aan bijgedragen en dat is lastig als je zo geconfronteerd wordt. Ik snap het volkomen hoor en dit is verre van een aanval. 80% van Nederland heeft schuld.
Ik voel me niet geconfronteerd of schuldig, of jouw post als een aanval :D
Jij en ik staan nogal ver uit elkaar, zo blijkt.
Ik zie in wat er nu gebeurt ook niets van BNW, wel een rare film waarvan ik nooit had verwacht erin mee te spelen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196277981
quote:
10s.gif Op maandag 16 november 2020 21:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Alleen zou het niet meer lonen om een baan te hebben want waar moet je je geld aan uitgeven? Je zit alleen maar thuis en er is niks meer te doen in het nieuwe normaal. Ze snijden zichzelf wel in de vingers.
Postorder en bezorging zal altijd blijven bestaan.
pi_196278013
quote:
10s.gif Op maandag 16 november 2020 21:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Alleen zou het niet meer lonen om een baan te hebben want waar moet je je geld aan uitgeven? Je zit alleen maar thuis en er is niks meer te doen in het nieuwe normaal. Ze snijden zichzelf wel in de vingers.
Wat een dommeriken. Kunnen wel een pandemie organiseren, met alles wat daarbij komt kijken, maar kunnen niet voldoende vooruit kijken om te zien dat ze fouten maken.

Losers.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196278016
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 21:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik voel me niet geconfronteerd of schuldig, of jouw post als een aanval :D
Jij en ik staan nogal ver uit elkaar, zo blijkt.
Ik zie in wat er nu gebeurt ook niets van BNW, wel een rare film waarvan ik nooit had verwacht erin mee te spelen.
Het groene klimaat.
Mede mogelijk gemaaakt door Miss_Sly.... ^O^ :D
pi_196278048
Dus jullie denken dat het gezegde "vroeger was alles beter" nu echt uit gaat komen?
pi_196278055
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2020 21:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De WHO verschuift de doelpalen ook even. Het vaccin geeft ons oude leven niet terug.

GENÈVE - Een vaccin zal op zichzelf niet genoeg zijn om de coronapandemie te stoppen. „Een vaccin zal de andere middelen die we hebben aanvullen, niet vervangen”, zei directeur-generaal Tedros Adhanom Ghebreyesus van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO).Dan heeft het virus nog steeds veel bewegingsruimte. De monitoring zal moeten doorgaan, mensen moeten nog getest, geïsoleerd en verzorgd worden, contacten moeten nog steeds getraceerd worden.”

Slaap lekker verder mensen. Ze willen ons oude leven hoe dan ook niet teruggeven, het begin van een boel doelpaal schuiverij om maatregelen te rechtvaardigen. Het zal pas stoppen wanneer wij massaal in opstand komen. Echter zie ik dat somber in.
Het zal meer dan een jaar duren voor er voldoende vaccins beschikbaar zijn. Logisch dat ze waarschuwen dat de maatregelen nog nodig zijn.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_196278076
Ik vind de gedachte best fascinerend.
Eerder geloven dat alle wereldleiders bereid zijn om mee te doen aan een complot ten bate van het milieu (hoe hebben ze Trump zover gekregen?) dan dat er een pandemie langskomt. :s)
pi_196278080
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2020 21:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De WHO verschuift de doelpalen ook even. Het vaccin geeft ons oude leven niet terug.

GENÈVE - Een vaccin zal op zichzelf niet genoeg zijn om de coronapandemie te stoppen. „Een vaccin zal de andere middelen die we hebben aanvullen, niet vervangen”, zei directeur-generaal Tedros Adhanom Ghebreyesus van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO).Dan heeft het virus nog steeds veel bewegingsruimte. De monitoring zal moeten doorgaan, mensen moeten nog getest, geïsoleerd en verzorgd worden, contacten moeten nog steeds getraceerd worden.”

Slaap lekker verder mensen. Ze willen ons oude leven hoe dan ook niet teruggeven, het begin van een boel doelpaal schuiverij om maatregelen te rechtvaardigen. Het zal pas stoppen wanneer wij massaal in opstand komen. Echter zie ik dat somber in.
Wel het hele stuk quoten he ;)

quote:
Tedros zei dat de aanvoer van het vaccin aanvankelijk beperkt zal zijn, waarbij "gezondheidswerkers, ouderen en andere risicogroepen de prioriteit moeten krijgen. Dat zal hopelijk het aantal sterfgevallen verminderen en de gezondheidsstelsels in staat stellen het aan te kunnen".
Maar hij waarschuwde: "Dan heeft het virus nog steeds veel bewegingsruimte. De monitoring zal moeten doorgaan, mensen moeten nog getest, geïsoleerd en verzorgd worden, contacten moeten nog steeds getraceerd worden."
Bronvermelding is ook leuk
https://www.lc.nl/buitenl(...)toppen-26204928.html
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196278086
Maar jongens? Een vaccin zou toch het eind van de pandemie betekenen op termijn? Waarom verschuift de WHO de doelpalen ineens? Een vaccin zal slechts een aanvulling zijn op de bestaande maatregelen zoals BCO, afstand houden en mondkapjes. Het nieuwe normaal!


GENÈVE - Een vaccin zal op zichzelf niet genoeg zijn om de coronapandemie te stoppen. „Een vaccin zal de andere middelen die we hebben aanvullen, niet vervangen”, zei directeur-generaal Tedros Adhanom Ghebreyesus van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). Dan heeft het virus nog steeds veel bewegingsruimte. De monitoring zal moeten doorgaan, mensen moeten nog getest, geïsoleerd en verzorgd worden, contacten moeten nog steeds getraceerd worden.”

Bedankt aan een ieder die hier aan meegeholpen heeft door geen weerstand te bieden omdat het "tijdelijk" zou zijn en voor een goed doel.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196278116
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 21:50 schreef Sfancta het volgende:
Dus jullie denken dat het gezegde "vroeger was alles beter" nu echt uit gaat komen?
Welnee.
Alleen voor hele zure mensen, maar voor hen is niet heel veel nodig voor een dergelijke levenshouding.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 16 november 2020 @ 21:59:45 #32
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196278187
En zo is er elke dag wel weer iemand die iets roept op Twitter, of ergens op een nieuwssite. En kunnen we ons daar weer druk over maken tot er morgen of overmorgen weer iemand iets anders roept.

De waarheid zal wel weer ergens in het midden blijken te liggen uiteindelijk.
pi_196278207
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 21:50 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Het zal meer dan een jaar duren voor er voldoende vaccins beschikbaar zijn. Logisch dat ze waarschuwen dat de maatregelen nog nodig zijn.
Ik verwacht toch wel op z'n minst dat het met komende zomer flink genormaliseerd is in het Westen. Alleen al met alle riscicogroepen vaccineren kan je flink afbouwen Ja, misschien dat landen als Congo en Peru veel later aan de beurt zijn ofzo en tot half 2022 moeten wachten. Aan de andere kant, in veel Afrikaanse landen is Covid niet zo heftig (onder andere vanwege het gebrek van een oudere bevolking).
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_196278209
quote:
10s.gif Op maandag 16 november 2020 21:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Maar jongens? Een vaccin zou toch het eind van de pandemie betekenen op termijn? Waarom verschuift de WHO de doelpalen ineens? Een vaccin zal slechts een aanvulling zijn op de bestaande maatregelen zoals BCO, afstand houden en mondkapjes. Het nieuwe normaal!

GENÈVE - Een vaccin zal op zichzelf niet genoeg zijn om de coronapandemie te stoppen. „Een vaccin zal de andere middelen die we hebben aanvullen, niet vervangen”, zei directeur-generaal Tedros Adhanom Ghebreyesus van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). Dan heeft het virus nog steeds veel bewegingsruimte. De monitoring zal moeten doorgaan, mensen moeten nog getest, geïsoleerd en verzorgd worden, contacten moeten nog steeds getraceerd worden.”

Bedankt aan een ieder die hier aan meegeholpen heeft door geen weerstand te bieden omdat het "tijdelijk" zou zijn en voor een goed doel.
Ik snap dat je die tekst niet bemoedigend vindt. Vind ik ook niet. Maar het is wel vrij logisch toch?
Toch maar even de vergelijking trekken met een griep dan > Van de griep zijn we ondanks vaccinatie ook niet vanaf gekomen. Geen probleem al geeft het een enkel jaar toch lokaal problemen in een ziekenhuis. Zo werkt het ook met dit virus. Helaas zijn we niet knap genoeg (jaja, moeilijk te erkennen) om een vaccin te ontwikkelen die het uitbant maar enkel om het milder te laten verlopen. Helaas zit er aan deze 'griep' een exponentieel aspect, zodat er nog steeds heel veel mensen tegelijk ziek kunnen worden. En hoewel het verloop daarvan milder zal zijn met een vaccin (hopelijk), zullen er toch nog steeds veel mensen tegelijk in een ziekenhuis kunnen belanden.
pi_196278225
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 22:01 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Ik verwacht toch wel op z'n minst dat het met komende zomer flink genormaliseerd is in het Westen. Alleen al met alle riscicogroepen vaccineren kan je flink afbouwen Ja, misschien dat landen als Congo en Peru veel later aan de beurt zijn ofzo en tot half 2022 moeten wachten. Aan de andere kant, in veel Afrikaanse landen is Covid niet zo heftig (onder andere vanwege het gebrek van een oudere bevolking).
Hangt er vanaf welke risicogroepen natuurlijk. Daar zullen echt keuzes gemaakt moeten worden.
Ik geloof dat er vrij snel al een strategie naar buiten gaat komen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196278244
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 22:01 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik snap dat je die tekst niet bemoedigend vindt. Vind ik ook niet. Maar het is wel vrij logisch toch?
Toch maar even de vergelijking trekken met een griep dan > Van de griep zijn we ondanks vaccinatie ook niet vanaf gekomen. Geen probleem al geeft het een enkel jaar toch lokaal problemen in een ziekenhuis. Zo werkt het ook met dit virus. Helaas zijn we niet knap genoeg (jaja, moeilijk te erkennen) om een vaccin te ontwikkelen die het uitbant maar enkel om het milder te laten verlopen. Helaas zit er aan deze 'griep' een exponentieel aspect, zodat er nog steeds heel veel mensen tegelijk ziek kunnen worden. En hoewel het verloop daarvan milder zal zijn met een vaccin (hopelijk), zullen er toch nog steeds veel mensen tegelijk in een ziekenhuis kunnen belanden.
De kanttekening die je al wel mag plaatsen is: als het écht zo is dat er nu minimaal 2 vaccins zijn met een slaggingspercentage/effectiviteit van 90 en 94% dan is dat toch heel goed. Sterker nog, de grootste optimisten gingen zelfs uit van een slagingspercentage van ca. 80%.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_196278252
De VS:
quote:
Inmates working in El Paso morgue amid surge in coronavirus-related deaths

Several Texas inmates are working in the El Paso County morgue amid a surge in coronavirus-related deaths and a backlog for autopsies.

Chris Acosta, a spokesperson for El Paso County Sheriff’s Office, told The Hill on Monday that inmates are volunteering to work every day from 8 a.m. to 4 p.m., starting Monday.

Inmates usually wouldn’t be paid for community work, but “trustees refused to work unless they were compensated,” so they are given $2 per hour, she told The Texas Tribune.

The inmates who are assisting at the morgue were convicted on misdemeanor charges and are being held under minimum security. The morgue and hospital are providing these volunteers with personal protective equipment.

Images and video showed the inmates moving the bodies to eight mobile morgues in front of the medical examiner’s office. The assignment is considered temporary as the county waits for the National Guard’s help, Acosta told The Hill.
https://thehill.com/blogs(...)morgue-amid-surge-in
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 16 november 2020 @ 22:06:09 #38
408813 crew  trein2000
pi_196278258
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 21:51 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Wel het hele stuk quoten he ;)
[..]

Bronvermelding is ook leuk
https://www.lc.nl/buitenl(...)toppen-26204928.html
Misschien moet die kerel eens met Ernst Kuipers gaan praten. Zullen vast goede vrienden worden. Hij praat ook nogal graag over dingen waar hij niet over gaat blijkbaar.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196278266
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 22:03 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Hangt er vanaf welke risicogroepen natuurlijk. Daar zullen echt keuzes gemaakt moeten worden.
Ik geloof dat er vrij snel al een strategie naar buiten gaat komen.
Ja, daar ben ik wel benieuwd naar. Maar eigenlijk is het vaccineren van jongeren. Niet zozeer omdat ze ernstig ziek raken, maar vooral om de verspreiding te stoppen. En het is ook in het belang van de evenementenbranche, de meeste mensen op een festival zijn namelijk geen 80+.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_196278285
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 22:04 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

De kanttekening die je al wel mag plaatsen is: als het écht zo is dat er nu minimaal 2 vaccins zijn met een slaggingspercentage/effectiviteit van 90 en 94% dan is dat toch heel goed. Sterker nog, de grootste optimisten gingen zelfs uit van een slagingspercentage van ca. 80%.
Ja, dat zijn bemoedigende geluiden. Maar het duurt wel een jaar voordat iedereen gevaccineerd is en men hoopt dat het een jaar lang 'werkt'. Dus daar zitten ook wel wat kanttekeningen aan, helaas. Daarnaast zal het verloop milder zijn, maar dat zal ook gradaties per persoon hebben, net als het griepvaccin.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 16 november 2020 @ 22:09:00 #41
408813 crew  trein2000
pi_196278302
quote:
Schandelijke vorm van dwangarbeid.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196278313
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 22:08 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ja, dat zijn bemoedigende geluiden. Maar het duurt wel een jaar voordat iedereen gevaccineerd is en men hoopt dat het een jaar lang 'werkt'. Dus daar zitten ook wel wat kanttekeningen aan, helaas. Daarnaast zal het verloop milder zijn, maar dat zal ook gradaties per persoon hebben, net als het griepvaccin.
Dat het 1 jaar duurt om te vaccineren, men gaat er dan vooral vanuit hoeveel vaccins Nederland krijgt lijkt me? Want stel (en dat is natuurlijk niet zo) NL zou in een klap meer dan 17 miljoen vaccins ontvangen, dan hoeft dat niet 1 jaar te duren. Zeker als het zo urgent is. Het gaat vooral om het feit hoe groot het aanbod is.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  Moderator maandag 16 november 2020 @ 22:12:33 #43
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196278343
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 21:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Juist. Vrijheden gaan wij niet meer terugkrijgen. Voor altijd afstand houden, mondkapjes en geen vertier meer. Tedros bevestigd het nu.

Wat ik dan niet snap is dat de regering nog geld in NOW regelingen stopt voor niet levensvatbare sectoren zoals horeca en evenementen, en ander vertier zoals pretparken en dierentuinen in het nieuwe normaal :? Misschien om de klap wat te verzachten voor de bevolking. Iedereen laat zichzelf ontzettend voor de gek houden dat wij ooit nog ons oude leven terug gaan zien. Dat willen ze helemaal niet.
Maar daar heeft de regering helemaal niets in te zeggen. Ja, op korte termijn. Als voldoende mensen het nieuwe normaal niet normaal vinden gaan ze vanzelf daartegen in verzet en stemmen ze op een partij die beter voldoet aan wat ze willen. Ik geloof echt niet dat de regering niet meer terug wil naar hoe het hiervoor was, zeker Rutte niet. Die wil al dit gedoe helemaal niet om het land te besturen.

Ik vind het niet slim wat Tedros zegt, ook al begrijp ik wel wat hij bedoelt. Terwijl de pandemie nog in volle gang is iets zeggen wat op zo'n manier opgevat kan worden is alsof je olie op het vuur gooit. Ik zie ook wel dat de WHO een bredere agenda heeft dan dit virus en de huidige pandemie gebruikt, en ergens kan ik het ze niet eens kwalijk nemen.

Ik denk wel dat je onderschat hoe snel mensen weer terug naar het oude zullen gaan. Verjaardagen met 10/20 mensen vieren, feestjes, dat zijn dingen die er gewoon bij horen. Ook al zou het WHO zeggen dat het niet mag, het gaat toch wel gebeuren.

Daarnaast denk ik dat mondkapjes meer geaccepteerd gaan worden in het straatbeeld, en dat mensen niet raar aangekeken worden. Zelfde met thuiswerken als je last van je keel hebt en dat soort dingen, dat veel werkgevers stoppen met: "Ach, stel je niet aan, het is maar een kuchje"
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196278349
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 21:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Juist. Vrijheden gaan wij niet meer terugkrijgen. Voor altijd afstand houden, mondkapjes en geen vertier meer. Tedros bevestigd het nu.

Wat ik dan niet snap is dat de regering nog geld in NOW regelingen stopt voor niet levensvatbare sectoren zoals horeca en evenementen, en ander vertier zoals pretparken en dierentuinen in het nieuwe normaal :? Misschien om de klap wat te verzachten voor de bevolking. Iedereen laat zichzelf ontzettend voor de gek houden dat wij ooit nog ons oude leven terug gaan zien. Dat willen ze helemaal niet.
Ik kreeg straks (voor mijn werk) al info over NOW 3.2 en 3.3. Eerstgenoemde kan worden aangevraagd per half februari 2021 en laatstgenoemde per half mei 2021. HALF MEI 2021!!

Ik weet niet wat jullie te doen hebben tegen die tijd. Maar ik hoop dan toch echt met mijn ballen op het strand van een of ander exotisch oord te liggen.
pi_196278357
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 22:10 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Dat het 1 jaar duurt om te vaccineren, men gaat er dan vooral vanuit hoeveel vaccins Nederland krijgt lijkt me? Want stel (en dat is natuurlijk niet zo) NL zou in een klap meer dan 17 miljoen vaccins ontvangen, dan hoeft dat niet 1 jaar te duren. Zeker als het zo urgent is. Het gaat vooral om het feit hoe groot het aanbod is.
Ja, daar heb je helemaal gelijk in. Zal waarschijnlijk ook het eerste jaar het moeilijkst verlopen denk ik, omdat nu eerst de werkende vaccins nog 'vrij' moeten komen.
En dan heb je ook nog het aspect, waar werkt het vaccin tegen? Verloopt het alleen milder of haalt het ook (een deel) van de besmettelijkheid weg. Dat laatste zou natuurlijk prachtig zijn en ik denk dat men in de toekomst daar ook zoveel mogelijk op in zal zetten.
  Moderator / Redactie Sport maandag 16 november 2020 @ 22:14:19 #46
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196278359
quote:
10s.gif Op maandag 16 november 2020 21:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Maar jongens? Een vaccin zou toch het eind van de pandemie betekenen op termijn? Waarom verschuift de WHO de doelpalen ineens? Een vaccin zal slechts een aanvulling zijn op de bestaande maatregelen zoals BCO, afstand houden en mondkapjes. Het nieuwe normaal!

GENÈVE - Een vaccin zal op zichzelf niet genoeg zijn om de coronapandemie te stoppen. „Een vaccin zal de andere middelen die we hebben aanvullen, niet vervangen”, zei directeur-generaal Tedros Adhanom Ghebreyesus van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). Dan heeft het virus nog steeds veel bewegingsruimte. De monitoring zal moeten doorgaan, mensen moeten nog getest, geïsoleerd en verzorgd worden, contacten moeten nog steeds getraceerd worden.”

Bedankt aan een ieder die hier aan meegeholpen heeft door geen weerstand te bieden omdat het "tijdelijk" zou zijn en voor een goed doel.
Anders lees je gewoon alles en probeer je te begrijpen wat er gezegd wordt. Waar zie je dat het niet meer terug gaat naar voor maart? Of was jij in de veronderstelling dat bij een eerste batch aan vaccins alles alweer normaal zou zijn?
  Moderator maandag 16 november 2020 @ 22:15:00 #47
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196278365
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 22:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Schandelijke vorm van dwangarbeid.
Het was toch vrijwillig?
quote:
Chris Acosta, a spokesperson for El Paso County Sheriff’s Office, told The Hill on Monday that inmates are volunteering to work every day from 8 a.m. to 4 p.m., starting Monday.

Inmates usually wouldn’t be paid for community work, but “trustees refused to work unless they were compensated,” so they are given $2 per hour, she told The Texas Tribune.
Die bedragen zijn wel kolder natuurlijk.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196278377
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 21:42 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik wil gewoon handen schudden enzo
Wat let je om dat gewoon te doen? :?

Vandaag nog gedaan :Y
pi_196278386
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 22:12 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar daar heeft de regering helemaal niets in te zeggen. Ja, op korte termijn. Als voldoende mensen het nieuwe normaal niet normaal vinden gaan ze vanzelf daartegen in verzet en stemmen ze op een partij die beter voldoet aan wat ze willen. Ik geloof echt niet dat de regering niet meer terug wil naar hoe het hiervoor was, zeker Rutte niet. Die wil al dit gedoe helemaal niet om het land te besturen.

Ik vind het niet slim wat Tedros zegt, ook al begrijp ik wel wat hij bedoelt. Terwijl de pandemie nog in volle gang is iets zeggen wat op zo'n manier opgevat kan worden is alsof je olie op het vuur gooit. Ik zie ook wel dat de WHO een bredere agenda heeft dan dit virus en de huidige pandemie gebruikt, en ergens kan ik het ze niet eens kwalijk nemen.

Ik denk wel dat je onderschat hoe snel mensen weer terug naar het oude zullen gaan. Verjaardagen met 10/20 mensen vieren, feestjes, dat zijn dingen die er gewoon bij horen. Ook al zou het WHO zeggen dat het niet mag, het gaat toch wel gebeuren.

Daarnaast denk ik dat mondkapjes meer geaccepteerd gaan worden in het straatbeeld, en dat mensen niet raar aangekeken worden. Zelfde met thuiswerken als je last van je keel hebt en dat soort dingen, dat veel werkgevers stoppen met: "Ach, stel je niet aan, het is maar een kuchje"
Goed punt, maar NL zit ook in een bijzondere positie vanwege de aankomende verkiezingen in maart. Daarom is het zeker niet de bedoeling van de regering om zaken langer dicht te houden dan strikt noodzakelijk en de spanning onnodig verder op te voeren. En het zou zomaar kunnen dat hoewel dat niet het enige punt zou moeten zijn, maar het wel waar de 'gewone burger' nu mee bezig is. Tenzij de corona dan al een heel stuk minder is, niemand kan het zeggen.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 16 november 2020 @ 22:17:12 #50
408813 crew  trein2000
pi_196278395
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 22:15 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het was toch vrijwillig?
[..]

Die bedragen zijn wel kolder natuurlijk.
Maar verderop wordt weer gesproken over weigering. Kortom “vrijwillig verplicht”.

Daarnaast heb ik sowieso principiële bezwaren tegen het inzetten van gevangenen voor “cruciale processen” dat neigt veel te veel naar dwangarbeid mijns inziens.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')