In een rechtsstaat is er een wettelijke grondslag voor dergelijke optreden, 'niet verboden' is daarvoor niet het relevante criterium.quote:Op maandag 16 november 2020 17:15 schreef detaris het volgende:
'Omstreden' maar niet verboden.
Het enthousiasme om in het grijze gebied te opereren zonder dat je het mandaat op orde hebt is wel zorgelijk, ten minste als het allemaal klopt wat in het artikel staat.
Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen. Ook defensie heeft zich te houden aan de AVG. Ik heb in het verleden (voor de AVG) een aantal osint cursussen bij divi gedaan en toen kon er op dat gebied nog veel meer dan in het AVG tijdperk.quote:Op maandag 16 november 2020 17:15 schreef detaris het volgende:
'Omstreden' maar niet verboden.
Het enthousiasme om in het grijze gebied te opereren zonder dat je het mandaat op orde hebt is wel zorgelijk, ten minste als het allemaal klopt wat in het artikel staat.
Je probeert een verband te leggen dat er niet is.quote:Op maandag 16 november 2020 18:24 schreef NgInE het volgende:
Maar eigenlijk hebben de complot denkers dus gelijk gekregen: ze worden in de gaten gehouden. Grappig dat de overheid zich gaat gedragen naar datgene dat complotdenkers geloven dat ze zouden doen.
zal wel ergens een nuance 'vergeten' zijnquote:Op maandag 16 november 2020 20:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen. Ook defensie heeft zich te houden aan de AVG. Ik heb in het verleden (voor de AVG) een aantal osint cursussen bij divi gedaan en toen kon er op dat gebied nog veel meer dan in het AVG tijdperk.
Dat komt op straat te liggen.quote:Op maandag 16 november 2020 21:28 schreef Janneke141 het volgende:
Op de site van de Volkskrant staat een mooi artikel over de datahonger van de overheid. Zo veel mogelijk gegevens verzamelen, en dan zien we later wel wat we ermee doen.
Maar wie gaat bepalen of je een gek bent en wanneer ben je dat. De overheid? Laat dat eens goed tot je doordringen.quote:Op maandag 16 november 2020 05:56 schreef Pedroso het volgende:
Goede zaak natuurlijk, het gaat tenslotte om de veiligheid van NL. Niets mis mee om alles in kaart te brengen nu er steeds meer wappies en alles wat daar bij hoort aan het opkomen zijn.
Dat lijkt me wel een probleem dan, reden om vragen te stellen waarom het leger dit zou moeten doen.quote:Op maandag 16 november 2020 09:33 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
In eerste instantie omdat ze het (kennelijk) zonder vraag vanuit de binnenlandse diensten hebben gedaan. Dat zou niet mogen. Ook betwist het NRC of ze echt wel open bronnen gebruiken en geeft aan dat ze ook semi-gesloten bronnen gebruiken in hun analyses.
In het parool lees ik dat het om 3 specifieke groepen gaat.quote:Op maandag 16 november 2020 20:20 schreef Oostwoud het volgende:
Achterlijk, onwenselijk, maar geen nieuws als je je ogen open hebt gehad. Nederland is al jarenlang een belangrijke internationale spil in SIGINT.
Het lijkt er wel weer op dat er slechts in één bepaalde hoek gesurveilleerd is. Zijn BLM, KOZP, allerlei groene en antifa-achtige clubjes ook in de gaten gehouden of wordt na de politie ook de strijdmacht ingezet als stoottroepen van het kartelnarratief?
Dat kan, maar daar ben ik nog niet eens zo bang voor. De overheid zelf is hier het grootste risico.quote:
Nou is die Jensen niet de slankste.quote:Op maandag 16 november 2020 22:04 schreef Cherni het volgende:
[..]
In het parool lees ik dat het om 3 specifieke groepen gaat.
-Jensen
-Viruswaarheid
-Gele hesjes(moet ik mij nu zorgen
maken)
Wie weetquote:Op maandag 16 november 2020 22:25 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nou is die Jensen niet de slankste.
Maar is hij dus zó dik tegenwoordig, dat ze hem als een groep zien?
Defensie wordt rechtstreeks en direct geleid door politiciquote:Op maandag 16 november 2020 10:12 schreef Confetti het volgende:
Voor de balans is het misschien niet slecht dat organisaties die niet rechtstreeks en direct worden geleid door politici ook de interne veiligheid bewaken.
Het gaat er niet om of iemand gek is maar om feeling te krijgen wat er allemaal speelt in Nederland (en daar buiten)., zeker in deze rare tijden waarin allerlei groeperingen denken het recht in eigen hand te nemen.quote:Op maandag 16 november 2020 21:38 schreef Cherni het volgende:
[..]
Maar wie gaat bepalen of je een gek bent en wanneer ben je dat. De overheid? Laat dat eens goed tot je doordringen.
Het gaat hier niet om de veiligheidsdiensten maar het leger dat zonder mandaat te werk gaat en dus zonder toestemming data gaat verzamelen.quote:Op maandag 16 november 2020 23:53 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of iemand gek is maar om feeling te krijgen wat er allemaal speelt in Nederland (en daar buiten)., zeker in deze rare tijden waarin allerlei groeperingen denken het recht in eigen hand te nemen.
Overigens zijn de Veiligheidsdiensten .altijd al undercover (en ook zichtbaar) bezig om Nederland zo veilig mogelijk te houden door zoveel mogelijk info te vergaren van welke groep dan ook![]()
Laat dat eens goed tot je doordringen.
In een fatsoenlijke democratie vertrouwt de staat haar burgers dusdanig dat ze niet overal in zit te wroeten, maar Nederland heeft wel sterk de neiging (veel meer dan andere landen) om tot een dictatoriale politiestaat af te glijden. Deze informatiegeilerij heeft o.a. 75 jaar geleden de joodse bevolking in dit land flink uitgedund.quote:Op maandag 16 november 2020 23:53 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of iemand gek is maar om feeling te krijgen wat er allemaal speelt in Nederland (en daar buiten)., zeker in deze rare tijden waarin allerlei groeperingen denken het recht in eigen hand te nemen.
Overigens zijn de Veiligheidsdiensten .altijd al undercover (en ook zichtbaar) bezig om Nederland zo veilig mogelijk te houden door zoveel mogelijk info te vergaren van welke groep dan ook![]()
Laat dat eens goed tot je doordringen.
Inderdaad.quote:Op maandag 16 november 2020 05:56 schreef Pedroso het volgende:
Goede zaak natuurlijk, het gaat tenslotte om de veiligheid van NL. Niets mis mee om alles in kaart te brengen nu er steeds meer wappies en alles wat daar bij hoort aan het opkomen zijn.
Nee hoor. Maar het laat wel zien dat argwaan richting de overheid niet per definitie slecht is, of onterecht.quote:Op maandag 16 november 2020 21:21 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Je probeert een verband te leggen dat er niet is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |